❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Lumi87 kyllähän tuo on selkeä ovisplussa! (y) ja hyvin meni tallettelut :)eilen ja tänään on talleteltu ;) en oo kyl ihan vielä satavarma et onko jo munarakkula puhjennut.. en tiiä nyt luotanko aamulämpöön tältä aamulta..kun meillä paistoi makkariin suoraan aurinko ja mulla oli aika kuuma.. et lämmöt oli nyt muka noussut ylemmäs mut saattaa hyvinkin johtua just tuosta auringon paisteesta.. kun ei ole nyt ainakaan päivälämmöt nousseet kun mulla oviksen jälkeen nousee päivälämmötkin.. enkä ole kyllä mitään vihlontaakaan tuntenut vasemmalla puolella kun se folli on siis vasemmalla..pistoksestahan on jo just sen 48h.. voihan tietty olla niinkin et ei aiheutakkaan nyt sit mitään vihlasuja irrotessa kun ei kaikilla aina ole oviskipua.. 13.3 meen sitten sinne verikokeisiin ja katotaan se progesteroni..sillon on siis joku dpo 7-8
 
Moikka! Oon täällä lueskellut jo hyvän tovin ja varmaan jatkankin vaan lueskelua mut nyt oli pakko tulla tänne kun alko jännittämään tulevat tutkimukset.

Meillä on yk8 menossa mutta nyt tuli ajallisesti vuosi täyteen ja tutkimukset on aloitettu. Hormoonitasot mitattiin pari päivää ovulaation jälkeen gynellä ja samalla ultrattiin, tuntui ettei gyne ottanut meidän ongelmaa tosissaan kun ultrassa mulla kaikki oli "mallikelpoisen näköistä". Mut nyt sitten olis kuitenkin aukiolotutkimukset edessä ja aika pitää varata kunhan vaan menkat alkaa. Onko täällä joku käynyt aukiolotutkimuksissa? Haluisin kuulla vähän kokemuksia ja rohkaisuja, pelottaa että en uskalla soittaa kun en halua kokea sitä kipua, oon siis saanut sen käsityksen, että se sattuu ihan hel**tisti.

Kiitos ihan hirmuisesti jo etukäteen :)
Mua käskettiin ottamaan burana 600mg ennen tutkimusta, hillitsee kohdun supisteluja, kannattaa ottaa vaikka teillä ei niin neuvottaiskaan. Eikä tutkimus tosiaan sattunut yhtään. Mua ei kyllä mun tietääkseni puudutettu :eek: Mutta siis muutaman sekunnin tuntu sellaselta kovalta menkkakivulta mutta sen jälkeen ei enää miltään. Lääkäri sano että sillon jos putket on tukossa niin voi sattua enemmän mutta siitä ei oo kokemusta.
 
Eiks täällä ole kellään mitään jännäiltävää kun on niin hiljaista? :D

Meillä huomenna se ensikäynti miehen kanssa. Mä oon samalla gynellä jo kahdesti käynyt että sinänsä tuttu juttu, mutta miehelle kaikki ihan uutta. Ei ole kenenkään muun kanssa jutellut näistä asioista niin menee varmaan ihan puihin. Täytyy varmaan varottaa että lääkäri saattaa kurkata housuihin. :ROFLMAO: En tosin tolla lapsettomuusklinikalla ole ikinä asioinut vaan toisaalla. Kyllä me julkisen lähete pyydetään kun tulee muuten niin hitsin kalliiksi nopeasti. Jännittää jotenkin kovasti, ehkä miehen puolesta enemmän. Simppatulokset ei oo vielä valmiit mutta onneksi se näyte on nyt kuitenkin jo annettu.
 
@Lumi87 tsemppiä huomiselle käynnille! :) Toivottavasti olis mukava käynti tai ainakin et jäis hyvä fiilis. kyllä ne aamulämmötkin tänään oli samoissa lukemissa kuin eilen aamulla.. eli kyllä täällä nyt taitaa olla sit dpo2.. voihan piinapäivät sentään :ROFLMAO::LOL::D jotenki ei vaan jaksa uskoa tärppiin.. mutta saas nähdä.. testiä ajattelin uittaa vasta 2vkon kuluttua ellei menkat ala siis jos vaan maltan odottaa sen 2vkoa.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87
Tsemppiä huomiseen @Lumi87 !! Ja kyllä se ukkokin siitä selviää ;)

Odottelua, odottelua... :) Vähän alkaa huolettaa tuo oma siippa, joka ei meinaa uskaltaa simppojaan luovuttaa analyysiin... Ei kohta ehdi tulokset tulla loppukuun lääkäriajalle. Silloin kyllä perun sen. Ei oo mitään järkee vaan mun tuloksia lähteä kuuntelemaan, kun kaksin kai sitä lastakin koitellaan.. :cautious:
 
@Lumi87 meillä kivekset tsekattiin ja se tuli kyllä ihan yllätyksenä kun luultiin et käydään vain ensin keskustelemassa :D
@Josia onko teillä mahdollisuus ottaa näyte kotona vai pitääkö mennä paikanpäälle?

Meillä oli lyhyt matka klinikalle ja ukko otti näytteen kotona ja kiikutti paikanpäälle. Uskoisin että ukollekin mukavempi näin. Tsemit teille ja siipoille!!
 
onpa aika jännää kun meillä ei ollenkaan tutkittu miehen kiveksiä yms.. :confused: ehkä ei sitte nähny tarpeelliseksi..kun kuitenkin siemenneste näyte oli ok.. täytyykin ens kerralla kysyä asiaa..et eiks ois kuitenki hyvä tutkia eikai siitä haittaakaan ole.. meillä mies varasi ajan netissä siihen siemenneste näytteen antoon yksityiselle klinikalle sillo viime elokuussa ja ei kyllä yhtään pistänyt vastaan kun sanoin et se on hällä eessä.
 
@Kinder_Kitty niin kuin jossain aiemmassa kirjotuksessa olin todennut niin lääkäreitä on erilaisia..toiset sanoo toista ja toisilla toiminta menetelmät poikkeaa toisista. En usko että kellään meistä käynnit on ollu samanlaisia siksi on ihan jees kertoa omista kokemuksista.

Meillä eka käynti oli yhdessä ja enpä kysellyt etukäteen että mitä siinä sitten tapahtuu. Keskustteltiin ensin pitkää ja sitten lopuksi tosiaan pyysi ukkoani että lasketko housut niin hän tarkistaa kivekset ja sen jälkeen minut ultrattiin. Oli kyllä mahtava fiilis kun ekalla kerralla tiesi jo jos oisi ollu itsellä jo jotain häikkää. Sen jälkee lähete verikokeisiin ja miehelle kuppi kotiin :) Ymmärsin että ei kovin mielellään lähde yksistään naista tutkimaan että mieskin on tutkittava.
 
@AuliMari jep näin meille yksityiselläkin sanottiin et yleensä just tutkitaan molemmat just siis miehen simpat ja nainen..koska oishan se nyt ihan hölmöä pelkkää naista lähteä hoitamaan jos on myös simpoissakin ongelmaa ja sitten ihmetellä et miks ei nappaa, multa sit katottiin just kans alkukierron verikokeet mut mieheltä ei oo katottu mitään verikokeita... mun mieheltä on kyllä armeija aikaan tutkittu kivekset..mää siis kävin joka kerran yksityisellä yksin kun mies ei töiden takia päässyt.. mutta nyt tosiaan julkisen ensikäynillä oli mies mukana kun kutsussa oli et yhdessä..ja siellä kans juteltiin ja lääkäri katsoi ne lomakkeet jotka oltiin täytetty.. sen jälkeen sit mut ultrattiin ja siinäpä se sit oikeestaan oli.. ja tehtiin lähetteet verikokeisiin.
 
@Kinder_Kitty joo ei meilläkään mieheltä mitään verikokeita otettu. Näytteen jälkeen vaan kun kyseltiin et miten voisi simppoja parantaa (näyte oli siis kuitenkin ok) niin määräsi sitten vitamiineja mikä oli myös jees että se tuli myös lääkärin suusta kun eipä nuo miehet aina usko mitä niille itse sanoo.
 
@AuliMari jep sanoppa muuta...mies raukka oli luullut et kystat ovat hengenvaarallisia..kun mulla siis ollut kystia muutaman kerran.. niin lääkäri sit vaan mainitsi niin et onhan munasarjat rakkulainen elin et kystia tulee ja menee jokaisella joillaki enemmän tai vähemmän..no onneks nyt miehellekin selvis et ei ole hengelle vaarallisia.. oon kyllä sen hälle monesti selittänyt ei niistä henki lähde, mutta on kiire ensiapuun jos kysta puhkeaa tai kiertyy munasarjan ympärille..koska aiheuttaa niin kamalaa kipua ja vuodon vatsaonteloon.. mitä vitamiineja muuten määräs? meillä miehellä on niin voimakas kakomisrefleksi jos joutuu nielemään pillereitä.. särkylääkkeetkin pureskelee.. et en tiiä sit voiko niitä vitskuja pureskella.. vai pitäskö ostaa sit jotain mitkä voi sekottaa veteen..
 
@AuliMari Ei osannut hoitaja sanoa, voiko näytteen antaa kotona (annetaan yksityisellä), mutta sekin olis aika rumba töiden takia. Pitää ymmärtääkseni tunnissa kiikuttaa labraan. Mutta ongelma ei siis oo näytteen antaminen vaan pelko, mitä tulokset sanoo. :(
 
@Kinder_Kitty vahvaa sinkkiä ja seleeniä sekä E-vitamiinia. E-vitamiinit on kapseleita niin ne olisi varmaan helpompi niellä? Itsellä vähän saman että alan kakomaan jos joutuu nielemään..suosin siis kapseleita :D mutta eiköhän poretabletteina saisi jotain noista, sinkkiä luulisin että ainakin....

@Josia ookei, ymmärsin että näytteenotto pelottaa. Onhan se jännää että mikä tulos sieltä tulee...mutta oli mikä oli, ei se miestä huononna, vaikka eivät itse ehkä niin ajattelekaan.
Yksityisellä mekin käytiin ja tunnissa piti joo kiikuttaa paikanpäälle.
 
Tämä viikko mulla siis tikuttamista ja ensimmäisen kokeilin viimeviikolla että toimiihan ne. No kuinkas ollakkaan, tikutin aamulla ja tikkuun ei tullut yhtään mitään! Voi kerpele! No eipä siinä, uusia ostan ja ilmeisesti hieman laadukkaampia!!!
 
Huh huh kun on pää pyörällä.

Positiivisimmat uutiset oli että miehen simppavastaukset oli tullu pääosin - siittiöitä on paljon (144milj./ml) ja ne liikkuu pääasiassa eteenpäin (82%). Laatukamaa siis että siitä ei jää kiinni. :ROFLMAO: Muoto ei vielä tiedossa mut gyne oli sitä mieltä et nää tiedot kertoo jo tosi paljon hyvää.

Mulla taas... Gyne oli sitä mieltä että letrot ei yksin riitä - luteaali niin lyhyt että todennäköisesti ei ehtis edes kiinnittyä ja toisaalta ei ehkä ole vahva oviskaan ollut. Nyt tässä kierrossa ei ede vastetta, kp11 johtofollia ei näkyvissä, limakalvo tosi ohut ja pieniä rakkuloita niin paljon että kuulemma joidenkin kriteerien mukaan mulla pco. Sanoi, että tosta pco:sta kiistellään että mitkä on kriteerit. Mullahan oli labrat ihan ok (mitä nyt lh kovin matala), mikä joidenkin kriteerien mukaan ei viittaa pco mut ultra ja ovuloimattomuus taas viittaa.

No. Mä alan pistää menopuria. Helvetin kallista ja vaatii ultraseurantaa enemmän. Meen loppuviikosta taas lääkäriin ja sit otetaan myös pregnyl-pistos ja loppukiertoon lugesteron tueksi.

Onneksi on alkuvuosi ja lääkekatto täyttyy kyllä nopeasti näillä lääkkeillä. Saatiin myös lähete odottaa julkiselle, mutta toivotaan nyt kovasti että kun miehen simpat priimaa ja multa saatais kypsä munasolu irtoamaan niin raskautuisin pian.

Tosi ristiriitainen olo. Ihanaa että asiat etenee, mutta kyllähän tässä nyt mentiin iso askel eteenpäin järeämpään suuntaan ja kustannuksetkin ihan eri luokassa. Eikä tulosta voi tietenkään kukaan tietää.
 
Viimeksi muokattu:
Huh huh kun on pää pyörällä.

Positiivisimmat uutiset oli että miehen simppavastaukset oli tullu pääosin - siittiöitä on paljon (144milj./ml) ja ne liikkuu pääasiassa eteenpäin (82%). Laatukamaa siis että siitä ei jää kiinni. :ROFLMAO: Muoto ei vielä tiedossa mut gyne oli sitä mieltä et nää tiedot kertoo jo tosi paljon hyvää.

Mulla taas... Gyne oli sitä mieltä että letrot ei yksin riitä - luteaali niin lyhyt että todennäköisesti ei ehtis edes kiinnittyä ja toisaalta ei ehkä ole vahva oviskaan ollut. Nyt tässä kierrossa ei ede vastetta, kp11 johtofollia ei näkyvissä, limakalvo tosi ohut ja pieniä rakkuloita niin paljon että kuulemma joidenkin kriteerien mukaan mulla pco. Sanoi, että tosta pco:sta kiistellään että mitkä on kriteerit. Mullahan oli labrat ihan ok (mitä nyt lh kovin matala), mikä joidenkin kriteerien mukaan ei viittaa pco mut ultra ja ovuloimattomuus taas viittaa.

No. Mä alan pistää menopuria. Helvetin kallista ja vaatii ultraseurantaa enemmän. Meen loppuviikosta taas lääkäriin ja sit otetaan myös pregnyl-pistos ja loppukiertoon lugesteron tueksi.

Onneksi on alkuvuosi ja lääkekatto täyttyy kyllä nopeasti näillä lääkkeillä. Saatiin myös lähete odottaa julkiselle, mutta toivotaan nyt kovasti että kun miehen simpat priimaa ja multa saatais kypsä munasolu irtoamaan niin raskautuisin pian.

Tosi ristiriitainen olo. Ihanaa että asiat etenee, mutta kyllähän tässä nyt mentiin iso askel eteenpäin järeämpään suuntaan ja kustannuksetkin ihan eri luokassa. Eikä tulosta voi tietenkään kukaan tietää.
Hyvä että saitte vastauksia ja hienot tulokset miehellä! Jatketaanko teillä kuitenkin yrittämistä ihan perinteisesti makuuhuoneen puolella vai onko inssi tai ivf suunnitelmissa? Ja onhan se tavallaan hyvä että vika löytyi ja se on sussa, miehestä johtuvaa lapsettomuutta kun on tosi hankalaa hoitaa. Raskasta ja kallista noiden lääkkeiden kanssa pelaaminen toki on, itse stressaanuin jo pelkistä lugeista :confused: Voimia ja tsemppiä sinne! <3 pitkä ja raskas matkahan tää on.
 
@Lumi87 hyvät tulokset miehellä siis (y) tsemppiä pistoksiin, mäkin ne tulen alottamaan muutaman kierroksen kuluttua.. ja juu kalliita ovat..mut onneks on tosiaan se lääkekatto..
@AuliMari meillä siis mies ei pysty nielemään mitään..ei ees kapseleita..hällä tulee suurinpiirtein heti ylös.. hammaslääkäri käynnitki on hälle yhtä tuskaa kun suuta ronkitaan niin hän sielläkin kakoo :( täytyy koittaa metsästää jotain just mitkä vois veteen sekottaa.. kun ei toista nyt voi pakottaa.. etkai testannut ovista aamupissasta? ovista testataan päivä pissasta. mulla itellä ainaki aamupissasta tehtynä näyttää haaleempaa kuin päivä pissasta tehtynä.
 
Kp1 meneillään ja eilen dpo8!! Eikä lääkärit oo puuttunu tähän mitenkään, kun oon sanonut, että luteaalivaihe on 9-10pv, melkeinpä aina tuon 9. Äh. Mitä lääkettä siihen olette saneet?

Mulle tehtiin aukiolotutkimus ja auki olivat. Otin 1g panadolia ja 400mg ibumaxia. Puudutetta en saanut. Ei sattunut ollenkaan, ei millään muotoa. Seuraavana päivänä alkoi tiputteluvuoto ja aika napakat kivut. Kesti 3 päivää. Älkää jännittäkö turhaan ennakkoon ☺

Nyt siis tarkoitus aloittaa lääkkeet vahvistamaan ovulaatiota ja kohti inssiä. Oon edelleen niin pöllämystynyt siitä, että suoraan asiaan, mitään ei ole yritetty selvittää muuta kuin simpat ja ultra. Ei puhettakaan keltarauhasesta tai mistään lisäverikokeista peruskokeiden jälkeen. En usko inssiin yhtään... oviksessa kun ei oo todettu mitään häikkää ja simpat ok. Äh kun turhauttaa!!

Nyt mölisin vaan omiani. Oon kyllä lueskellut taustalla, mutta jotenkin jäänyt kirjoittelu masiksen alle. Tsemiä teille kiertoihinne!
 
@Yuna "luomuna" mennään, tai siis noilla lääkkeillä ja yhdynnöillä. Gyne oli vähän sitä mieltä, että kun sperma niin hyvää niin inssi ei paljoa lisätodennäköisyyttä raskaudelle toisi. Ja luulen että jos sellasia mietittäiskin niin ooteltais pääsyä julkiselle. Ja melkoinen matka tää tosiaan on. Tässä koko päivän näitä asioita pohtineena päätin, että jos kesään asti ootellaan niin pidetään kesätauko ja syksyllä päästään varmasti julkiselle. Mun pää tarvii johonkin väliin vähän tuuletusta.

@Kinder_Kitty toivottavasti noi pistokset toimisi. Itse pistämiset ei kauhistuta ollenkaan. :) ja voi kun sun ei ikinä tarttis niitä edes aloittaa!

@MMiHa onko sulta siis mitään hormonikokeita otettu? Mä sain lyhyen luteaalin vuoksi loppukiertoon Lugesteronin keltarauhasta tukemaan. Mun gyne oli sitä mieltä että reilu viikon luteaali on auttamattoman lyhyt. Mitä lueskellut asioista niin tästäkin tuntuu olevan erilaisia näkemyksiä mikä on "liian lyhyt". Kiva kuulla tuosta aukiolotutkimuksesta, mulle varmaan keväämmällä tehdään se.

On nää kyllä sellasia asioita ettei tiedä itkeäkö vai nauraa. Niin mustaa huumoria ei oo taas hetkeen mistään revitty kuin miehen hyvästä spermasta... Pakko heittää huumoriksi kun ei oikein muuta enää jaksa.
 
@Lumi87 Alussa perus lääkärikäynnillä TSH, FSH, prolaktiini, T4V ja LH. Ei poikkeamaa. Muita ei. Mieheltä nyt jotku infektioverikokeet inssiä varten. Millä kierron päivänä nuo luget aloitat? Ajattelin pyytää niitä tueksi kun käyn ultrassa kp12 tms. Kokeillaan nyt kaikki kerralla. Kiitos kun vastasit, sain varmuutta vielä mainita asiasta!
Ja kyllä, itketään, nauretaan ja heitetään herjaa! Vaikka sitten spermasta

Mies toi mulle kukkia tänään. Aattelin että naistenpäivän kukat aiemmin, mutta ne olikin menkkakukkia. Ihanaa..
 
Taas kauheasti täällä tapahtunut. Oon jäänyt vähän taustalle, mutta lueskelen vähän väliä tapahtumia täältä. <3

Tänne ei mitään uutta, viikonlopulle tässä vähän niin kuin odotellaan menkkoja. Ovis tuli ja meni (ainakin oletettavasti) ja se hyödynnettiin joten toivotaan taas parasta. Oon ollut nyt tän kierron niin "coolina", en oikein jaksa uskoa mihinkään raskausjuttuihin, heh.
Tälle kuulle pitäisi tulla aikaa TAYS:ille hmm, ku pitäisi tsekkailla onko nuo metformiinit/thyroksiini auttaneet asioihin + jos päästäisiin taas kokeilemaan letroja ja saataisiinko aikaan asioita. :)
 

Yhteistyössä