❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Voi hitto teidän kans! Eilinen ilta meni googletellessa neulottuja kastemekkoja ku aloitte puhuun vauvanvaatteista :D haluun siis tehä ite (äitin avustuksella) kastemekon nii saan just sellasen ku haluun ❤

Oispa kyl ihanaa plussata teidän kans samaan aikaan ❤ oon kyl itekki miettiny nyt tätä ajotusta ku tuleva kesä tulee olemaan tosi haastava jos oon raskaana. Meillä rakennus ja maalaushommia tiedossa ja oon luonteeltani semmonen että en kyllä pysty sivusta vaan kattoo. Mut kaippa sitä kevyempääki hommaa löytyy. :D ei pitäis murehtia etukäteen. Ja ei mekää nyt ehkäsyä kuitenkaan oteta käyttöön sen takii :D:D

@MMiHa toivottavasti pääsette inssiin! Voin kyllä samaistua tohon tunteeseen ku ei enää jaksais yhtää seksiä :D
 
@Nonsk jotenki kuullostaa hyvin tutulta nuo kaikki itkupotku raivarit :LOL::ROFLMAO: mää voin vaan sanoa et voi mun mies parkaa :ROFLMAO: mutta niin se vaan on reilu 5v jo mua jaksanut katella :ROFLMAO::love: osaan olla joo aika vaikee :D
@-dino- kyllä se vaan tarttuu se vauvan vaatteiden kattelu ja ihastelu :LOL: kaupoissakin saa kovasti taistella ittensä kanssa ettei "eksy" vahingossa sinne vauvan vaate osastolle :D
 
@MMiHa okei aika jännä kyl ettei maininnut mitään :confused: joo mulle ainakin letrot aiheutti tokassa kierrossa kystat molemmille puolille.. ja mullakaan ei oo tosiaan ennen viime syksyä ollu kystia tai ainakaan en oo huomannu ite sitä et hyvinkin voi olla et on ollu kystia mut ei oo sit häirinny..
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko kiertopäivä nyt menossa/kuinka pitkä kierto normaalisti (esim. kp 10/32), monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut. Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)




21.3.2017

✪ -tanjuska (22) | kp 15/26~73(143) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Nonsk | kp 27/32-33 | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (24) | kp 21/27-29 | 1.lapsi | ya 6/-15

✪ Yuna (25) | kp 26/27 | 1. lapsi | ya 9/-15

✪ kunnon kinttaat (31) | kp 40/28-30 | 2.lapsi | ya 3/-15 (letrot 6/-16 alkaen)

Wolt (35) | kp 22/28 | 2.lapsi | ya 2/-15

susanmaaria (31) | kp ?/26 | 3.lapsi | ya 7/-15

Jutska | 3.lapsi | ya -15

Valonkantaja (26) | kp 37/31-34 | 1.lapsi | ya 2/-14

marrasmai (35) | 1.lapsi | ya -15

Välli (25) | kp 60/30 | 2.lapsi | ya 8/-15 (Letro+Pregnyl+Lugesteron)

kiuski | kp 9/? | 1.lapsi | tjot 9/-15, ya 5/-16

Kinder_Kitty (24) | kp 3/36-39 | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

MMiHa (33) | kp 11/27 | 2.lapsi | ya 9/-15

virvatulia (34) | kp 27/32-39 | 2.lapsi | ya 12/-12

Karkki95 (21) | kp 30/28 | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

Lumi87 | kp 25/30-35 | 2.lapsi | ya 3/-16

aavalvar | kp 4/31-33 | ya 1/-16

Nanna-87 | kp 10/24-27 | 2.lapsi | yk 17

kinttumarkki (26) | kp 6/28 | 1. lapsi | ya 12/-13

Aulimari | kp 26/28-31 | 1. lapsi | ya -12




✪ Iitata (19) | 1.lapsi | ya 8/-14

✪ Muruhaave (36) | 1.lapsi | ya 10/-15
 
(En oo vielä kertaakaan onnistunu tossa listan päivittämisessä kerralla, nytkin unohtui ensin vanha päivämäärä :oops: Ja todennäkösesti jonkun tiedotkin on väärin, sori!)

@MMiHa teillä onkin jännät paikat! Tsemppiä inssiin jos sinne pääsette ja pakkoseksiin :D

Mulla on taas sellanen lista vaikka mitä oireita etten kehtaa edes kirjottaa. Parempi vaan jättää noi kuvitellut oireet omaan arvoonsa ettei tarvis ihan niin pahasti pettyä. Varsinkin kun allekirjoittanut oli baarissa sekä päivä ennen ovista että päivä ennen todennäköstä kiinnittymispäivää, että morjes vaan. :whistle:

Mites muut, kirjaatteko oireitanne jonnekin ylös? Mä alotin viime kesänä kirjaamaan kun ärsytti kun joka kierrossa tuli mukamas jotain ihan uusia ennen kuulumattomia oireita. Heti kun alko kirjata ylös niin huomas et no itse asias mulla joka ikinen kierto on nää samat oireet.

Blaah. Eilen toivottelin ihanaa viikkoa ja aurinko paisto mutta tänään on kyllä niin synkän, märän ja tuulisen näköstä että voispa vaan jäädä kotiin. Kääriytyä peittoon viinilasin ja suklaalevyn kanssa ja olla vaan. Masentaa :cry::cry:
 
@MMiHa jännät paikat siellä! Toivottavasti pääsette inssiin eikä osu viikonlopulle. :) Jännä ettei lääkäri puhunut sulle mitään tosta jättifollista mutta kinderiltä löytykin jo tietoa.

@Yuna kiitos listasta, mun tiedot ainaki täsmää. Ja hui dpo8! Millon sä meinasit testata? Mä en tiiä, huomenna ei pitäis pregnylin näkyä mut ei noin varhaisilla päivillä mitään näkyis ni en testaa. Ehkä pe ja la ja sit lopetan luget niin jospa uus kierto alkais alkuviikosta. Ei oo MITÄÄN oireita, en plussaan usko vaikka salaa tietty toivon... Ja kirjaan oireita womanlogiin just siks että voin tarkastaa että joka kk ollut samat oireet ja negaa. Kauan sulla on menny lugejen lopetuksesta uuden kierron alkamiseen?

On kyllä niin harmaata että. Tule kevät pian takaisin ja tuo plussasade mukanasi. :love:
 
@Lumi87 testaan huomenna. Vähän kuumeinen olo ollu pari päivää ja kovasti yritän toivoa että se ois raskausoire. Tai sitten se on vaan se kuume :D Mulla viimeks alko kaks päivää vikan lugen jälkeen tiputtelu ja päivä myöhemmin vuoto, saa nähä meneeks nyt samalla tavalla.

Mut voitais nyt koittaa joku meistä piinailijoista plussata tai miksei kaikki kolmekin, vai mitä Lumi ja @Nonsk ? :love:
 
@Yuna ois kyllä ihanaa! Mun sisko on ehkä luopumassa sen vuoden vanhoista emmaljunga yhdistelmistä, ja en kestä miten saisin ne meille niin ei tarvitsisi maksaa hirveitä summia sitten kun pääsee itse osteleen. :eek::ROFLMAO: Mullakin kyllä vaan on ihan täsmälleen samat oireet kun aina ennenkin, eli tuskin tärppäsi.:unsure:
 
:( tulipa sitten käytyä Jorvissa ja ollaan ristiriitaisin tunnelmin...
Näinköhän tässä kävi sitten ettei ikinä enää tuu meille toista vauvaa.

Kävin tänään reumalääkärillä Jorvissa ..sain reseptin jota olin uumoillut mutta toisaalta en toivonut. Trexan / metotreksaatti..must have resepti sen verran pahana.

Mutta... kahta tietoa ehdoton ei raskautumiselle mutta sitten toisaalta taas että heti kun plussaa niin välitön poikki..miten on?
Meinaan kyllä kysellä toiselta lääkäriltä vielä mutta jäi tyhjä olo..
 
@Wolt hmm onpas nyt aika ikävä tilanne, mut jos mää oisin sun tilanteessa niin ajattelisin ehkäpä omaa terveyttäni ensin.. mut tosiaan on aika vaikee valita kun jos tahtoo niin kovasti lasta :( ja sitten jos tosiaan ei saisi raskautua tuon aikana :( eikö tosiaan mitään toista lääkettä ois mitä vois käyttää

Täällä alkoi aamu kanssa aika surkeella fiiliksellä, miehellekkin tuli rutistua viestien muodossa.. joku tyytymättömyys puuska iski vaan ja muutman kyyneleen kera.. nyt jo onneks parempi fiilis :) ja mieskin ymmärtää onneks et on nyt vähän vaikeeta kun on tätä surua papan kuolemastakin.. huomenna sitten alkaa letrojen syönti..
 
@Wolt kamala tilanne :( tosiaan kannattaa kysyä toista mielipidettä ennenku päättää. Siitä ei varmasti tuu helppoa, sunki terveytes on tärkeää jo olemassa olevalle lapselle :( miljoona tsemppihalia ❤

@Nonsk etkö vois vaikka vaan siskolles vihjasta että ei luopuis niistä vielä. Josset siis muille halua paljastaa :D

@Yuna tulee sit heti aamulla raportoimaan!!

Ihana olla lomalla ja reissussa ku ei kerkee roikkua täälä nii paljo :D viikon päästä ensikäynti takana! En malttais oottaa :)
 
Kiitos :love: joo oma terveys eka. Ei oo muuta lääkettä. Tai vaihtoehtoisesti pelkkä kipu jos toi ei toimi. Meinasin pe käydä "henkilääkärillä" kyselee tästä lisää. Että saako edes niin että lopettaa heti kun plussaa . Jos ei niin toukokuussa meille tulee sit ainakin karvavauva GetFileAttachment-3.jpg Hilma..abessinialainen kisuli.
 
Nega testattu ja vieläpä kahella eri testillä että eiköhän tää ollu sit taas tässä. Seuraava kierto onkin sitten jo kahdeskymmenes yrityskierto. Masentaa, en oo kertaakaan nähny näillä palstoilla että kukaan ois enää yk 20+ plussannut luomusti/pelkillä lääkkeillä, mutta ei meitä hoitoihinkaan oteta ennen syksyä että paskaaks tässä, puol vuotta odottelua vielä. Masentaa, v*tuttaa ja suututtaa.
 
@Wolt Todella harmillinen tilanne kyllä. Mutta raskautuminen on mahdollinen vaikka lääkitys onkin päällä? Jos kerran pystyt laittamaan lääkkeet tauolle siksi aikaa.
@Yuna Pahoittelut negasta. Miksi teidän pitikään odottaa syksyyn asti?

Meillä tänään inssi! Mä en käsitä mikä siellä näytti ovisplussaa jo eilen. Se jättifolli vai se pikkufolli?! Ei kai kysta plussaile?! :ROFLMAO: En ees meinannut testata eilen, mutta sitten kun tein, niin olikin täysvahva! No mies on jo käynyt asiansa hoitamassa ja mulla aika edessä. Katsokoon sitten mikä tilanne siellä on. Jännittää vaikka olo onkin edelleen hyvin pessimistinen. Haluais vaan päästä tästä jotenkin ohi, ehkä myös siksi että olo on edelleen huono flunssasta ja voimat poissa. Eipähän "tarvinnut" ite petipuuhiin ryhtyä. :whistle: Kaikkea sitä elämässään.. :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: -dino- ja Nonsk
@Wolt Todella harmillinen tilanne kyllä. Mutta raskautuminen on mahdollinen vaikka lääkitys onkin päällä? Jos kerran pystyt laittamaan lääkkeet tauolle siksi aikaa.
@Yuna Pahoittelut negasta. Miksi teidän pitikään odottaa syksyyn asti?

Meillä tänään inssi! Mä en käsitä mikä siellä näytti ovisplussaa jo eilen. Se jättifolli vai se pikkufolli?! Ei kai kysta plussaile?! :ROFLMAO: En ees meinannut testata eilen, mutta sitten kun tein, niin olikin täysvahva! No mies on jo käynyt asiansa hoitamassa ja mulla aika edessä. Katsokoon sitten mikä tilanne siellä on. Jännittää vaikka olo onkin edelleen hyvin pessimistinen. Haluais vaan päästä tästä jotenkin ohi, ehkä myös siksi että olo on edelleen huono flunssasta ja voimat poissa. Eipähän "tarvinnut" ite petipuuhiin ryhtyä. :whistle: Kaikkea sitä elämässään.. :eek:
Lääkäri vaan oli sitä mieltä että koska ollaan nuoria (olen tänä vuonna 26v että en mikään teini enää) niin ihan hyvin voidaan vielä onnistua koska mussa ei oo vikaa, ja että kaksi vuotta on ihan normaali yritysaika. En tajua miks sanotaan että vuoden jälkeen pääsee hoitoihin jos kuitenkin vaaditaan 2v. Miehellähän oli 100% epämuodostuneet siittiöt että ainoa toimiva hoitomuoto meillä ois ivf/icsi, mutta koska julkisella pitää ilmeisesti aina kokeilla aina ensin inseminaatioita ennen kun pääsee ivf-jonoon, niin meille tulee sit vauva aikasintaan 2019. Huoh.

Tsemppiä inssiin! (y)
 
@Yuna pahoittelut negasta.. ompa ikävää että tuo nuoruus on syy odotuttaa jopa 2 vuotta.. mitenkäs jos haluaisi vaikka 3 lasta nuorena? Kai siinä on jotain kuntakohtaisia kustannussyitä mutta tosi ärsyttävää ettei nuorena saa aikaisemmin hoitoa... Silloinhan ne lapset on ns järkevä saada maailmaan saakka koska riskit ovat piememmät kun sitten siellä jossain yli 35 vuotiaana. Ihan muuten mielenkiinnosta, mikä se inssin ja ifv n ero on? :S ja miksi se inssi on jotenkin epäsopivampi sun mielestä? oon vielä vähän pihalla näistä...

@MMiHa onnea inssiin!! Toivottavasti tärppäisi ja kyytiläinen pysyisi mukana ❤

@Wolt illle haleja täältä myös ❤

Omaanapaa, olipas kerrassaan IHANAT menkat! Ensimmäinen kerta omassa verenvuodon historiassa pärjäsin yhdellä (!!!!!?!!) särkylääkkeellä!! Vinkkinä voin jakaa jos joku muukin kärsii järkyttävistä kivuista ja paineentunteesta niin ettei ole mahdollisuutta olla kuin kaksinkerroin: omega3 kalaöljykapselit! Aloitin viime menkkojen aikana, äitini kertoili jotain omega6 sen ja omega3 sen epätasapainosta kuinka se saattaa vaikuttaa kuukautiskipuihin.. Vedin siis koko kierron yliannostuksella 4-5 kapselia per pv, ja voi jumpe! En oo mitään muuta ruokavaliossani muuttanut muutakuin sen. Eli (Y) Ja nyt mukavien kuukautisten saattelemalla uuteen kiertoon. Ah auvoa!
 
  • Tykkää
Reactions: MMiHa ja Nonsk
@Yuna halaus ja jaksamista sinulle. Voi hitsi että nega tuli. En haluis turhaa toivetta herättää mutta eikö dpo10 ole vielä sellanen päivä ettei kaikilla näy mitään? Mietin omaakin testaamista, että testatako huomenna vai vasta parin päivän päästä. Tosin oon hävittänyt mun ostamat raskaustestit joten jos en löydä niitä niin menee perjantaille... Ärsyttää edes joutua testaamaan mutta minkäs teet lugejen kanssa. Ja voi h*lvetti tota kahden vuoden yritystä... Mitähän ne meille keksii? Mä täytän pian 30 mutta nuori oon varmaan sairaalan kirjoissa. No mussa on kyllä ovulaation suhteen ongelmaa että tuskin ne sen suhteen jättää omille, tai näin ainakin toivon.

@aavalvar hyvä että oli edes kivuttomat menkat!

@Wolt ille ihan super tsemppaukset, olipa ristiriitaisia uutisia. Mä ehkä selvittäisin että onko kuinka riski jos raskautuu lääkityksen aikana, mutta hankalaa jos kahta näkemystä. Mitä ikinä päätät niin koita olla luopumatta toivosta. <3

@MMiHa tsempit inssiin! Toivottavasti tuottaa tulosta. :love:

Mua väsyttää ja huimaa mut varmaan luget ja flunssa tekee sen. Eli ei oireita ja pelottaa jo valmiiksi tehdä testiä kun tiiän että romahdan taas negasta pariksi päiväksi... ennen uutta nousua positiivisuuteen. :ROFLMAO:
 
@MMiHa Tsemppi inssiin!

@Yuna Ompa kummallista että kaikkialla sanotaan että hoitoihin voi mennä vuoden yrityksen jälkeen, mutta sitten ei kuitenkaan joihinkin hoitoihin pääse ennen tiettyä aikaa.. :eek: Onko sitä mitään mieltä sitten lähteä ennen lähempänä kahta vuotta tutkimuksiin jos kerta tuollaista sanotaan?

Mulla oli aamulla kauhea oksetusnieleskely kohtaus. Pistin kyllä alhaisen verensokerin piikkiin, otin limsaa ja lähdin töihin :LOL: heräsin myöhempään niin en ehtinyt aamupalaa syödä (enkä yleensäkään arkisin kotona sitä syö, jos kauhea nälkä niin sitten). Vedin siis yöunet jostain 21.15-6.35. Muutamilla lyhyillä heräämisillä tietenkin, kuinkas muuten.
En ole kyllä testaamista edes ajatellut. Ehkä ensi viikolla sitten enemmän mielessä. Toisaalta jos vaan odottaisi ne menkat, kun tähänkin mennessä on ties mitä oireen tynkää ja tyyppi mahdollisesti vasta kiinnittynyt :ROFLMAO::whistle: ensi viikon torstaina pitäisi alkaa, kun se olis dpo15.
 
@Yuna no onpas kyllä joo touhua.. ei voi muuta sanoa, ehkäpä se lääkäri ajattelee sitä et kun sulla ei oo todettu ongelmaa et ovuloit yms.. niin ei ole vielä tarvetta hoidoille.. mutta tuo että 2v on normaali aika yrittää! mielestäni ei todellakaan ole normaali aika..varsinkin jos kaikki on molemmilla kunnossa.. mut niin teillähän miehen siittöt oli se propleema eli on kyllä ihme että siltikin käsketään mennä luomuna sinne syksyyn.. :( mää varmaan menisin jotain lankoja pitkin jo..vuodattaisin kaiken sen paskan mitä tää pitkä yritys aiheuttaa niin sen lekurin niskaan ja sanoisin sille et mietippä omalle kohdalle et oisko kiva vielä odotella sinne syksyyyn... ihme lääkäri :( voin vaan kuvitella kuinka *askalta susta tuntuu <3 tsemppiä <3 oisko mahdollista käydä toisella lääkärillä?
 
Omaa napaa: eka letro vedetty naamariin :) huomenna alkaa taas treenit :) huomenna tulee jo 2vkoa edellisistä treeneistä :eek: arvatkaapa onko nyt sit ihanaa kun mulle puhkes taas ihana herpes tuonne alas :mad: viimeks oli joulukuussa kaks kertaa putkeen:mad: yleensä puhkee ennen menkkoja tai niiden jälkeen.. ei ois kyllä nyt tarvinnut tulla.. kun nyt ei voi ainakaan hommailla viikkoon :( toivottavasti ehtii nyt lähteä ennen ovista.. kun en halua miehelle sitä tartuttaa kuitenkaan..(n)
 
@MMiHa @Lumi87 Se on Trexane mitä käytetään kohdunulkoisen hoitoon / poistoon myöskin eli aika riski..
En oo vielä kerenny saittaa mut työtietolähde antaa aika karua luettavaa..

1. Metotreksaatti

1. Folaatin vastavaikuttaja

2. Keskenmeno, monielinepämuodostumat (keskushermosto, kallon luut ja muu luusto, sydän)

3. Pieni-annoshoitoon liittyvä riski n. 2-kertainen "taustariskiin" verrattuna (absoluuttinen riski 6–7 %)

1. Vasta-aiheinen raskauden aikana, varoaika:

1. kerta-annoksen jälkeen ei selvää perustetta erityiselle varoajalle

2. toistuvassa annostelussa kroonisten sairauksien hoidossa varoaika 3 kk ennen raskauden alkamista, foolihapposuoja tärkeä

...

Vai mitenkä teidän mielestänne tuo on luettavissa. Yritin lukea itsekkin kun en välttämättä aina luota lääkäreiden antamaan tietoon.
 
Mun mielestä se on nii että vuoden jälkee tutkimuksiin.. Jossei vikaa oo niin uskon että monessa paikassa joutuu kotiin luomuilemaan. Mut @Yuna teidän kohdalla tuo on kyl väärin että laitetaan vaan kotiin yrittään. Vaikka miten aattelee nii ei kaks vuotta oo normaali aika yrittää. :( vielä ku ottaa huomioon mitä tää tekee henkiselle jaksamiselle.

@aavalvar inssissä pestyt siittiöt ruiskutetaan kohtuun ovulaation aikaa. Ivf:ssä kasvatetaan monta munarakkulaa jotka punktoidaan ja kypsät munasolut hedelmöitetään spermalla ja alkio/alkiot siirretään kohtuun. Loput alkiot laitetaan sit pakkaseen oottaan. Näin yksinkertaisesti, joku saa tarkentaa jos haluaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: MMiHa

Yhteistyössä