❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Wolt Tietysti terveys ensin, mutta kyllä se nyt vaan saa vituttaa!! Mutta olkoon valoa tunnelin päässä jos kivut alkaa helpottaa ja lekuri näyttää vihreää valoa tauolle ja vauvahaaveille?! Voimahalit täältä!

@Yuna Vaikuttaa epäreilulta laittaa kotiin yrittämään vaikka simpoissa selkeesti häikkää! Syksy tulee kuitenkin yllättävän pian ja sitten pääseekin varmasti heti tositoimiin. (y) Mä yllätyin siitä että ollaan 6kk ensikäynnistä oltu jo ekassa inssissäkin. (Tuossakin 3kk "menkää kotiin vielä yrittämään.") Mutta mä oonki vanha :eek::ROFLMAO:

Pahoittelut negoista :( Semmoisen uskon itsekin saavan. Heti kun ovislimat loppui pv sitten, niin alkoi taas tuttu kellertävä valkovuoto. Jostain luin että liittyy keltarauhasen ongelmiin.. Ootellaan nyt viikko kuukautisia ja sitten haluan vähän jotain jäykempää lääkettä tukemaan keltarauhasta.
Kiitos kaikille inssi tsempeistä! :love:
Itse inseminaatio oli kyllä niin nopea ja kivuton että oksat pois ja pala latvaa. Kauemmin kestäis varmaan perus wc reissu :LOL: Se oli kiitos ja näkemiin. Ei ultrattu joten ei mitään hajua niistä follikkeleista.
Ei sillä, ihanaa viikonloppua kaikille! Tänään grillin kautta ruokapöytään :p
 
Eeeih mä en kestä miten ihania ihmisiä on olemassa! Kävin vielä antamassa papa kokeen terveysasemalla, niin siellä oli maailman paras hoitaja! Vaikkei se sanonutkaan mitään kovin ihmeellistä, niin silti melkeen itken täällä kuinka tuommosia tyyppejä on olemassa. Sanoi että hänelläkin oli vaikeaa raskautua joskus ja nyt on kaksoset hoitojen ansiosta, että tietää tunteen kyllä hyvin. Sanoi että vieläkin muistaa niiden lääkärin nimen vaikka siitä onkin jo 19vuotta aikaa, että oli kuulemma niin ihana heille. En nyt sano että muistaisin tuon aina aina, mutta ainakin mun perjantain se pelasti. Ihana tyyppi joka sai mut taas uskomaan tähän hommaan<3 aina ei varmaan tarvi edes sanoa mitään fiksua, vaan riittää se että joku täällä ymmärtää. Ja te kaikki ootte kans just sellasia, te vaan tiiätte! <3
 
@kiuski ihana että pääsit mukavalle hoitajalle! Varsinki tän asian kanssa mulle on tosi tärkeää et hoitajat ja gynet on mukavia. Kun muutenkin on paha mieli ja sit jos siihen päälle vielä joku joka ei ymmärrä tai vähättelee omaa tilannetta.

@Wolt, oon niin pahoillani sun tilanteen vuoksi. Toivotaan, että sairaus saataisiin hallintaan ja pääsisit vaihtamaan kevyempiin lääkkeisiin.

Pahoittelut negoista ja toivotaan että ens kierrossa ei sellasia enää tule!

Kävin siellä aukiolotutkimuksissa, ei sattunut ollenkaan eikä edes sen jälkeen! Hoitaja ja gyne huolehti kauheasti oonko ok ja kyseli että sattuuko. Katetrin asennus tuntui samalta kun keskivaikeet menkkakivut. Kaikki oli auki ja hyvin "mallikelpoista" taas kerran. Silti sitä lasta ei vaan vielä näy (n) Mies kävi antamassa myös näytteen ja ens viikolla mennään kuuntelemaan vastauksia, toivotaan että kaikki on siellä kans tiptop! Ovulaatio oli pari päivää sitten ja nyt alotan luget huomenna ekaa kertaa. Vähän jännittää mitä sivuoireita siitä saan, täytyy yrittää muistaa et kaikki oireet mitä nyt tulee on luultavasti siitä progesteronista eikä yhtään mistään muusta :ROFLMAO: ja perjantain kunniaksi ajattelin hilpasta baariin yhdelle tai jopa ehkä kahdelle.

Aluks sitä oli niin innoissaan yrittämisestä et mult ainaki jäi kahvit ja alkoholit ja karkit pois koska "tiesin et raskaudun ekassa"...kyllähän mä tiesin että lapsettomuus on suht yleistä mut sitä ajatteli vähän niinku varmaan tupakoijat et "en mä kuitenkaan".:LOL: nyt on hyvä repiä huumoria tästä ku on hormoonit korkeella, 2 viikon päästä oon taas valmis hyppäämään parvekkeelta alas. Ah ihana olla nainen :love:

Ehkä voisin tulla myös listoille, minä & mies 28v, ya 01/2016 ja kiertojen pituus 26-29.

Hyvää viikonloppua arvon leidit! :)
 
Huh, 12 sivua kahlasin ja tuskin muistan enää puoliakaan mutta eikös joo, että yksi plussakin siellä oli seassa :)

Tosi paljon jaksamisia teille suuria suruja kohdanneille! Uskon kuitenkin siihen, että uusia elämiä tulee kun toisia päättyy, elämän kiertokulku taitaa olla se. Toivon ihania, aurinkoisia kevätpäiviä ja onnea kaikille :love:

Täällä tilanne on se, että maanantaina kp13 käytiin kolmannessa inssissä. Oli ihan hyvä mieli, kun oli saanut vähän "purkautua". Jostain syystä seurantaultra ennen inssiä osoittautui mulle tosi raskaaksi ja itkin vaan hullun lailla siellä. Onneksi lääkäri oli tosi ymmärtäväinen ja jutusteltiin koko prosessista. Käytiin myös miehen simppatuloksia läpi kun ihmettelin, miten niitä on meille kokoajan kehuttu vaikka todellisuudessa hyvin liikkuvia on ollut 0% ja hitaasti liikkuviakin vaan joku 20%. Oli tosiaan sitä mieltä, että laatu on hiukan alentunut mutta onneksi pesulla on saatu hyväksi joten mahdollisuudet pitäs olla inssillä onnistua.

Nyt on kp18 ja onneksi ovitrellestä ei tällä kertaa oo hirveitä oireita tullut. Viimeksi en kyennyt rintojen kipuilun vuoksi käyttää edes liivejä kolmeen viikkoon. Eipä kyllä ole oireita muutenkaan mihinkään suuntaan, ainoastaan kuiva kausi puuttuu tästä kierrosta.

Tällä hetkellä luullaksemme ei olla ivf-jonoon lähdössä ja hoidot jää meidän osalta tähän. Elämä on tällä hetkellä aika mahtavaa näinkin, vaihdoin työpaikkaa ja suunnittelen opintoihin hakeutumista joten mieli on korkealla tästä sekundaarisesta huolimatta :)

Käyn kuitenkin välillä lueskelemassa teidän juttuja ja toivon paljon plussia jokaiselle teistä, ootte upeita ja vahvoja naisia!:love:
 
@kunnon kinttaat pidän peukkuja et inssi tuottais tulosta! Sitä tulee aina nii iloseks kun saa lukea toisen suunnitelmista ja varsinkin kun niihin on tyytyväinen.

Nää piinapäivät on kyllä kamalia, taas oon koko päivän googlaillu kaikkee lapsiin ja lapsettomuuteen liittyvää. Torstaihin pitäis jaksaa odottaa et päästään kuulemaan miehen näytteiden tuloksia ja kyl tota miestäki taitaa vähä jännittää. Kysäs tossa yks päivä et mitä jos siellä ei mitään elämää ookaan.

Nyt täytyis mennä laittamaan eka pilleri tonne alakertaan ja täytyy sanoo et vähä mietityttää nää pimpsapillerit, ehkä ne on hyviä. Toivottavasti auttaa välivuotoihin. Oon lukenu mitä sivuvaikutuksia muut on saanu ja vähän kammolla ootan huomista/ylihuomista ja mitä "raskausoireta" saan noista.

Tuun varmaan parin tunnin päästä taas kirjottelemaan ku nää tän hetken googletukset loppuu ja mietin mitä seuraavaks ettisin.
 
@kunnon kinttaat sieltä huokuu elämänilo <3 Olipa ihana kirjoitus, mutta toivon sydämestäni, että tämä viimeinen inssi toisi tulosta. Minkä ikäinen lapsukainen teillä onkaan ennestään? Kaikkea hyvää uusiin tuuliin, toivottavasti se uusi elämä yllättäisi viimeistään silloin kun sitä vähiten odottaa.

@rosmarin pimpsapillerit :ROFLMAO: mä oon käyttänyt niitä 10pv enkä oo saanut mitään oireita vaikka pelkäsin niitä itsekin. Tosi yksilöllistä taitaa olla. Toivottavasti saatte simppatestistä hyviä uutisia!

@Kinder_Kitty toivottavasti ensi vuonna äitienpäivänä saataisiin kaikki olla ainakin uusi elämä vatsassa kasvamassa. Kyllä ne merkkipäivät ym tuntuu pahalta ja itsekin sellaisia merkkipaaluja asettaa - mä olin vuosi sitten ihan varma että jouluna viimeistään oon raskaana ja kävin kyllä tosi pohjalla jouluna kun en ollutkaan. Kuulin vielä jouluna yhden vauvauutisen ja olin ihan rikki. Kun sen ohi pääsi ja uusi vuosi alkoi oli taas toiveikkaampi olo.

@kiuski ihanaa että olet kohdannut noin ihanan hoitajan. Sillä on kyllä hirveästi merkitystä, kun tuntuu, että joku kuuntelee.

Mä nyt tunnollisesti oon lugeni käyttänyt ja tän päivän jälkeen lopetan. Toivottavasti uusi kierto alkaa alkuviikosta...
 
Kolmas nega testattu tänään dpo13. On se uskottava ja lopetettava luget.

Tulee uniinkin nää asiat, muutama yö sitten unessa tihrustin jotain haamujen esi-isää ja päätin tehdä digin, joka sanoi raskaana 3+. Olin maailman onnellisin siinä unessa. Viime yönä mun töihin ilmestyi yksi mun oikeasti raskaana oleva tuttu työntekijäksi ja itkin vaan, etten voi olla samassa työpaikassa. Kovaa hommaa tää lapsettomuus.
 
http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/201703212200088330_ir.shtml
Tää oli jotenkin kauhean koskettava juttu ja pisti itseäkin taas ajattelemaan aivan liikaa..

Mulla on ollut aivan outoja unia nyt viikon verran, kauhean tapahtumarikkaita eivätkä useasti edes liity tähän vauvaprojektiin. Alavatsa on kipeä, vähän ällöttää ja kuivaa kautta ei oikeastaan ole vielä tullut. Eikä tissikipua. Perjantain jumpan jälkeen ja eilisen keilauksen jäljiltä tekee vieläkin kipeää alavatsalla. Toisaalta en ollut taas melkein kahteen viikkoon käynyt missään tunnilla kun työvuorot menneet just ettei pääse tai ei oo jaksanut.
 
Täällä on kaikkea jännää tapahtumassa! @MMiHa ja @kunnon kinttaat oli inseminaatiossa ja @-dino- lla, @kiuski lla ja @Lumi87 lla on kohta ensikäynnit! Miten maltan edes pysyä täältä palstalta pois kun jännittää niin paljon :ROFLMAO: Kertokaas sitten ahkerasti kuulumisianne :love:

@rosmarin mä lisään sut listalle sitten kun jaksan päivitellä, tiistaina varmaan :) mulla ainakin luget auttaa välivuotoihin! Vaikka on kyllä sivuoireitakin niin paljon että se vähän ahdistaa. Ehkä nekin helpottaa parin kierron kuluessa, ainakin terolutien kanssa tuntu että pari ekaa kiertoa oli pahimmat ja sitten oireet rauhottu.

@Nonsk ihanan kamalan surullinen mutta toiveikas juttu :cry: Kiitos linkkauksesta! Mä oon itekin adoptiota miettinyt, aluks ajattelin jopa että mielummin adoptoisin kun saisin oman lapsen, mutta eihän se ihan niin yksinkertasta ole. Niinkun tossa jutussakin sanottiin, kolme vuotta menee vielä siitä että saa edes adoptioluvan eikä sitäkään ihan heti saa. Lisäks me ei saatais adoptiolupaa kun mäkin oon vielä köyhä opiskelija eikä olla edes naimisissa (n) Mutta jos meille ei lasta muilla keinoilla tule niin olisin kyllä avoin adoptoimiselle, ulkomailta tai kotimaasta.

@-tanjuska lle piti vielä sanoa että ajattelitko ottaa käyttöön jonkun ovulaatiota aiheuttavan lääkityksen nyt, jos hormonitoiminta ei muuten lähde käyntiin? Teroluthan ei valitettavasti siinä auta yhtään, käynnistää vaan menkat. En oikeen tiedä miksi sitä edes käytetään kiertojen säännöllistämiseen, parhaitenhan kierrot säännöllistyis sillä että ihan vaan ovulois joka kierto o_O

EDIT: unohdin kokonaan oman navan, piti kertoa että menkat alkoi eilen. Helpottunut olo, oon jo näissä kahdessa päivässä saanut aikaseks enemmän kun koko viikolla. Jospa saisin masistelun takia tekemättä jääneet opiskeluhommatkin jossain vaiheessa tehtyä niin ei jäis liian pitkäks aikaa roikkumaan.
 
pakko avautua..oli netpostiin tullut verikokeista lääkärin lausunto.. joo eli ovista EI TAPAHTUNUT OLLENKAAN progesteroni oli vaan 5.7 :cry: mitähän ne mun viivat r-testissä oli ja kuitenki menkatkin alko ajallaan... en ymmärrä en...tai ehkä se pregnyl näky sit vaan testissä mulla sen 14pvää :confused: ja joo tsh nousussa vaan nyt jo 5,0 vaikka lääkitys en ymmärrä.. on mulla hieno keho.. eihän ne verikokeetkaan valehtele.. nyt masentaa ja huolella :cry: tällä menolla sitä lasta ei tule varmaan ikinä kun mun keho ei edes ovuloi irrotuspiikin avullakaan :cry: vai onkohan nyt tapahtunut joku näppäily virhe.. miten menkat voi alkaa ajallaan jos ovista ei muka tapahtunut en ymmärrä :confused:
 
@Kinder_Kitty ei voi olla totta :cry: Siis oikeasti?! Mun gyne oli niin luottavainen ettei ovulaatiota tässä kierrossa edes verikokeella varmisteta. o_O Pelkillä letroilla arvo oli hyvä mutta luteaali 9pv ja toisaalta kuulemma hyvän oviksen pitäisi vissiin tehdä myös hyvä keltarauhanen ja näin ollen normaali luteaali. Nää ovisongelmat on ihan syvältä, voi että ois ihanaa jos ovuloisi luomuna eikä tarvitsisi kaikenmaailman lääkettä syödä tai pistää eikä nekän välttämättä auta. Enhän mäkään voi olla varma oonko edes ovuloinut enkä sitä ikinä saa tietää. Ihan älyttömästä tsemppiä, toivottavasti tohtori ottaa ton vakavasti ja miettii jotain uusia suunnitelmia. <3
 
@Lumi87 suunnitelma on se et letrot+ jotain se selvii sit perjantaina ultrassa kun katotaan miten on letrot toimineet.. mää oon jo vaikka niin valmis ivf:ään ihan oikeesti mää alan olla niin kypsä tähän munasolun irtoamishäiriöön.. mikä siinä onkin et mun munasarjat ei tajua sitä irrottaa vaikka saavat "käskyn" lh- hormonilta... tää on ihan sanonko mistä... hieman vetuttaa ruveta toukokuussa pisteleen kalliita hormoneja kun kuitenkin se munasolu jää irtoamatta hormonilääkityksistä huolimatta se raha menee ihan hukkaan jos ees sitä raskaus mahdollisuutta ei saada.. ivf:ssä ne munasolut kerättäs suoraan sieltä munasarjoista punktiolla..
 
Toisaalta onneks tuli totuus julki vaikka karu totuus onkin ja tekee kipeää niin hitosti.. mut nyt ei ainakaan eletä lääkärin kanssa siinä uskossa et ovis tapahtui kun kiertokin oli niin lyhyt..mutta katotaan vaan niin perjantain ultrassa näkyy vasemmalla puolella se puhkeamoton munarakkula josta on tullut follikkeli kysta..
 
Kaikkeni olen koittanut tehdä yrityksen suhteen et olosuhteet ois hyvät raskaudelle jättänyt alkoholin ihan minimiin, yökerhoissa en käy enää mitenkään usein.. en oo koskaan oikeestaan käynyt.. nyt vaan ketuttaa niin paljon et tekis mieli mennä pitkästä aikaa mun parhaan ystävän kanssa viihteelle ja vetästä kunnon perseet.. mää en ees muista koska viimeks oon ollut hänen kanssaan viihteellä siitä on ainakin reilusti yli vuosi.. jotenki nyt semmonen olo et mitä väliä millään on kun ei se muuta tilanetta kuitenkaan tai poista tätä häiriötä.. mää oon ihan rikki.. miksei ees tämä asia olisi voinut olla helppoa no kaikille sitä helppoa tietä ei vaan suoda.. kyllä kaikenmaailman narkkarit sikiää.. kaikki ei edes ansaitse lapsia.. niin monet lapset joutuu kärsimään huonoista oloista ja myös vanhemmista.. mulla olis niin paljon rakkautta annettavaks.. ehkä tää olo helpottaa jossain vaiheessa.. mut on se hienoa kun mun keho saattaa ovuloida tyyliin kerran tai kaks vuodessa tän häiriön takia, koita siinä sitten raskautua..
 
Voi @Kinder_Kitty oon pahoillani :cry: mutta mene vaan vetämään kännit jos se helpottaa! Mulla ainakin yleensä helpottaa, eikä yks humala sinne tänne raskaaks tuloon vaikuta. Mä käyn aika usein baareissa istumassa kun koen että se rentouttaa ja auttaa stressiin ja ihan on normaalisti kierto silti aina mennyt että älä huoli :) Voimia <3
 
@Yuna kiitos tsempeistä! hmm koskahan ois hyvä hetki vetää perseet.. nyt jo kuitenki kp9.. mut mitä väliäkin sillä kun tuskin se ovis tapahtuu.. no jos sitte "oviksen" jälkeen ennen uusia menkkoja... mää vaan haluisin nollata mun pään.. en vaan tiedä kyl helpottaako se.. kyllähän ne ihmiset tuntuu raskautuvan kunnon känneistä yhden illan jutuistakin.. et yks känni sinne tai tänne.. täytyy kysyä ystiltä et koska se vois lähtee mun kanssa rimpsalle
 
Välillä irtiotto tekee hyvää... Mä kun olin reilu viikko sitten yöelämässä niin se oli varmaan vuoden ainoa päivä kun nää vauva-asiat oli taka-alalla ja ajattelin muita asioita.

Täällä kp1, yk 11. :cry: Ei mulla varmaan omasta takaa mitään keltarauhasta edes ollut kun 1,5vrk vikojen lugejen jälkeen alkoi menkat.

Nyt tuntuu siltä, että taidan soittaa huomenna ja varata kuitenkin yksityiseltä kontrolliultran ja aloittaa letrot. Tulee julkiselle menon myötä varmasti hukkakierto niin en jaksa niitä montaa peräkkäin. Päästäispä insseihin ja jos nekään ei toimi niin joskus ivf-jonoon. Jos ois rahaa niin oisin valmis yksityisellä nopeammasskin tahdissa ivf:ään, mutta ei meillä sellasia rahoja ole, joten pakko mennä julkisen suunnitelmien ja jonojen mukaan. Hitto kun hajottaa.

Tsemppiä @Kinder_Kitty ja kaikki muutkin tarvitsevat <3 mä lähden lenkille ja juoksen niin etten pysty ajatella muuta.
 
Hei pitkästä aikaan! Täällä alkoi kp1.. menkat oli myöhässä mitä ei normaalisti ole..johtunee kai letroista? tai sitten vaan kun toivoo että kumpa ne ei alkaisi. Mut voi varmaan siirtää taustalle..en täällä useasti kirjottele..varsinkaan kun ei mitää uutta tai ihmeellistä tässä nyt tapahdu.

Tsemiä kaikille ja toivotaan plussia!!!!
 
Kävin lenkillä, juoksin 8km niin kovaa kuin jaksoin. Tuuletti päätä sopivasti, kuuntelin musiikkia enkä välittänyt mistään, en hengästymisestä, en väsymyksestä, en ahdistuksesta, en lapsettomuudesta, en siitä, mikä kaikki on hyvin. Jossain vaiheessa huomasin, että kyyneleet valuu pitkin poskia, puhdisti. En oikein osaa purkaa näitä tunteita kuin juoksemalla, jos jossain itku lopulta tulee niin lenkillä, ja se on aika hyvä tunne, kun saa jotakin itsestään ulos.

Mitä keinoja teillä on käsitellä tätä? Puhutteko, kirjoitatteko, liikutteko, laulatteko, itkettekö, hiljennyttekö?
 
Kävin lenkillä, juoksin 8km niin kovaa kuin jaksoin. Tuuletti päätä sopivasti, kuuntelin musiikkia enkä välittänyt mistään, en hengästymisestä, en väsymyksestä, en ahdistuksesta, en lapsettomuudesta, en siitä, mikä kaikki on hyvin. Jossain vaiheessa huomasin, että kyyneleet valuu pitkin poskia, puhdisti. En oikein osaa purkaa näitä tunteita kuin juoksemalla, jos jossain itku lopulta tulee niin lenkillä, ja se on aika hyvä tunne, kun saa jotakin itsestään ulos.

Mitä keinoja teillä on käsitellä tätä? Puhutteko, kirjoitatteko, liikutteko, laulatteko, itkettekö, hiljennyttekö?
Ihana Lumi ❤ Mä ite tykkään olla ulkona luonnossa rauhassa hengittelemässä, olen kotoisin pikkupaikkakunnalta missä on paljon metsiä ja järviä, siellä sielu lepää :love: ja myös laulan aina ja kaikkialla, en tiiä miten kukaan kestää mua :ROFLMAO: Yleensä kun oon surullinen niin mieluiten meen pikkubaariin juomaan pari olutta ja laulan karaokea sydämeni kyllyydestä. Anteeksi kaikki jotka on joutunu kuulemaan :LOL: Mutta usein tuntuu että näitä asioita ei vaan pysty käsittelemään. Ahdistus tuntuu sellasena isona möykkynä jolle ei vaan pysty tekemään mitään. Mä en oikeen osaa itkeä vaikka varmana helpottais.

Harmi että ollaan kaikki niin kaukana toisistamme, muuten vois järjestää jonkun tsemppausmiitin! Vaikka piknik jossain kauniissa paikassa missä voidaan kuunnella Antti Tuiskua ja Apulantaa ja syödä iloon ja suruun. Täällä ainakin yks joka tollasta kaipais!
 
@Yuna kuulloistas kyl ihanalta! oisin niin messissä piknikillä :)

hmm mää yleensä itken mun pahaa oloa..ja tykkään kyl puhuakkin ja kirjoittaa ulos kaiken paskan.. nuorempana lähdin aina pihalle leikkipuistoon keinumaan kun oli paha olla.. oon kärsinyt keskivaikeasta masennuksesta..ja stressireaktiosta mut nyt oon voittanut nuo ja ollu jo ainaki 4-5v ilman mieliala lääkitystä :) jälkensä on silti jättänyt kaikki pahat kokemukset ja kyllä se näkyy vieläkin mut ei onneks pahasti.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä