❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Kinder_Kitty kiitos kysymästä, ihan hyvin menee. Tissit on turvonneet ja isot, mutta muita oireita ei näin 5+3 vielä ole. En kyllä yhtään muista missä vaiheessa esikoisen kanssa alkoi pahoinvointi. Normaalit liuskatestit on niin punaisia kuin olla ja voi ja testiviiva piirtyy ennen kontrollia, mutta vähän nyt ahdistelen kun digi antoi tänäänkin 2-3 vaikka sain 10pv sitten (rv 4+0) jo saman tuloksen. Himotestaajana tietty oon avannut testit ja viivat on kyllä tummentunu että kaipa se sieltä vaikka vkl:na tulee. Sen jälkeen lopetan kyllä testaamisen, ihan älytöntä kun kaikki testit näyttää että raskaana ollaan ja ilman digiä en olisi huolissani.

Mutta onhan tässä sellainen epävarma olo jatkuvasti. Että onko tää totta ja mitä uutisia ultra lopulta tuo... En ole uskaltanut kertoa tästä kenellekään. Ultraan asti aika epätodelliset fiilikset, ei auta kuin elää päivän kerrallaan. :)

Ja tsemppiä sulle @Kinder_Kitty ultraan, hyvältä näyttää ovistesti! Toivotaan että siellä on iso ja pullea folli joka myös irtoaa! :whistle:

@MMiHa minkälaiset ohjeet sait lugejen käytöstä? Mun gyne kun oli sitä mieltä ettei välttämättä ole mitään hyötyä plussan jälkeen mutta voi käyttää vielä hetken. Vähensin eilen yhteen per päivä ja ajattelin näin jatkaa viikon...

@kiuski voin kuvitellaettä testit kuumottaakaikesta huolimatta! Pregnyl on siitä ikävä kun näkyy testeissä, mä uskalsin testata 12pv myöhemmin ettei varmasti näy.

@Jennipä tervetuloa tähän maailman parhaaseen ryhmään! :)

@Yuna ihanaa kevättä ja kesää teille, toivottavasti "tauko" tuo rentoutta. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Kiitos onnitteluista! Eipä tätä sisäistä vielä.. kumma olo. Oireita ei siis vieläkään ole. Sillai hauska kun tää raskaus etenee melkeimpä päivälleen samoin kun esikoisella. Ovulaatiolla ollut max 2pv eroa.

@Lumi87 Soitin just polille ja meinasivat ettei tarvi jatkaa lugeja! Minä hätäännyin ja sanoin että haluan jatkaa. Antoi kyllä luvan mutta toisti vielä ettei tarvitse. Jatkan nyt varhaisultraan 19.5. asti ainakin. 1 tabu/ ilta. Ihanaa että sinne pääsee! Milloin sun ultra on? Ja meneekö la joulukuulle? Mulla osuu tammikuun alkuun. Pakko noita on laskeskella jo, vaikka varmaa tässä touhussa on vain epävarmuus.
 
@Yuna rentouttavaa taukoa <3 Syksyllä sitte uusin voimin :)

@Nonsk ja @susanmaaria teidän testejä odotellessa :barefoot: ja @Kinder_Kitty n ultrakuulumisia!

Soitin polille siitä ivf-lähetteestä. Antoivat ajan vielä kesäkuun alkuun että katotaan tilanne sitte tehää lähete. Sitä nyt odotellessa. Enkä taaskaan muistanu kysyä niistä keliakia-verikokeista. Onko keltään otettu? Koitan nyt epätoivosesti etsiä sitä meidän "vikaa", koska jossainhan se on.
 
@rosmarin mulla on sama ongelma testaamisen kanssa, ei voi uskoa vaikka kuin olisi nega! Olen niin optimistinen että vaikka ultrassa todettu että ovista ei ole tapahtunut /tule tapahtumaan niin silti pitää aina testata että NO ENTÄ JOS... :ROFLMAO: Tosiaan olisi kiva jos niitä lapsia voisi tehdä tahdonvoimalla ;) Vappusekoiluvauvaa odotellessa! :p

@MMiHa Oooh onnea plussasta! Hienoa, että noinkin kevyellä hoidolla löytyi apu!

@Yuna Ihanaa taukoilua :) Toivottavasti pystyt irrotautumaan kaikesta yrittämisestä. Ja tietysti mikä sen mukavinta jos salamatkustaja tarttuisi mukaan siinä taukoilun aikana.

@Kinder_Kitty toivottavasti ultrasta tulee hyviä kuulumisia :)

@-dino- Vatsavaivainen kun olen niin tein joskus apteekin keliakia-pikatestin, mutta negaa se näytti. Onko sulla suvussa keliakiaa?

Jes, täällä kp 1! Toissapäivänä söin viimeisen Terolutin ja eilen illalla näkyi ensimmäinen häivähdys kuukautisista, tosi nopeaa toimintaa. Tässä kierrossa ei ole mitään lääkitystä, joten yritän saada ovulaation aikaiseksi tahdonvoimalla :p (ongelmana pco eikä ovista ole tapahtunut kuin joskus viime kesänä edellisen kerran).
 
@Edvina yhellä serkulla on keliakia. Miestä tässä lähinnä mietin ku on tosiaan aika herkkävatsainen. Seki joskus tehny ton apteekin pikatestin ja se oli nega, mut kuinka luotettavia ne sit on :D hällä ei tietääkseni suvussa ole. Muttako googlettaa nii löytyy montaki keskustelua että ei oo aiheuttanu muuta oiretta ku lapsettomuuden. Sitä tietoa ei kyllä löydy että näkyykö se esim. miehen siittiöiden laadussa/määrässä? No täytyy kirjottaa lapulle ylös ku menee käymää että muistais kysyä. :D

@Jennipä no joo ei varmaan enää oo tarvetta ottaa :D:D
 
Hiphei! noniin ultrassa käyty ja oikeella yks 13-14mm folli mutta litteä.. pitäisi olla pyöreä.. no vasemmalla yks 19-20mm folli!! ja nyt kp11 tänään sitten pregnyliä nahkaan.. limakalvoa kehu kauniiksi kolmikerroksiseksi ja paksuus oli 8mm.. ja lääkärin mukaan ei ois tarvinnu progea nyt mitata oli siis niin varma et varmasti irtoaa :D.mutta sitten kun sanoin et mulla ongelmana se et jäänyt irtoamatta piikeistäkin huolimatta.. niin sitten katseli mun tietoja ja sanoi et joo käy vaan kokeessa.. eli kaiken kaikkiaan saatiin odotetunlainen vaste :).
 

Aika jännä, ettei tänään sit tullutkaan plussaa.. ei viimekierrossa vaan sitä edellisessä kierrossa folli oli 18mm ja seuraavana päivänä sain plussan.. oisko sitten jäänyt kahden testin väliin se plussa.. kun eilen testasin joskus 5 aikaan illalla ja tänään testasin joskus kuuden aikaan illalla. no eniways nyt on kuitenkin pregnyl pistetty..
 
  • Tykkää
Reactions: virvatulia
@-dino- @Jennipä en oo aikomassa testailla, kun en usko perjantain talletusten (yötä vasten) riittäneen kun ma oli otesti +.Ei ole ennenkään riittänyt. :cautious::whistle: On jo semmonen menkkaliukas ( :LOL::LOL: ) olo että oon jo luullut alkaneen, muttah huomenna pääsenee uuteen kiertoon. Toisaalta on aika ovismainen olo. o_O Miks muuten toisinaan tulee oviksen jälkeen alavatsan nippailua ja välillä ei? Vai onks se vaan mielikuvitusta?
 
@Nonsk keltarauhanen voi myös aiheuttaa tuntemuksia. en mää usko et on mielikuvitusta :D mulla ainaki nuo munarakkulan kasvukivut oli semmosia mitä ei voinu kuvitella niin tässä kuin aiemmissa kierroissa.. joskus nippailee enempi tai vähempi "oviksen" jälkeen.. esim viimekierrossa vasenta puolta kyllä nippaili ennen menkkoja..
 
@MMiHa onnea ihan kamalasti! :love:

@Yuna välillä se tauko tekee ihan hyvääkin, ainakin mielelle! :) Mut toki ei meistä kukaan toivo että täältä poistut, niin ihan kiva jos jäisitkin tänne pyörimään vaikkei varsinaista yritystä olekkaa :love:

@Edvina vappusekoiluvauva kuullostaa hyvältä:ROFLMAO:

@Kinder_Kitty jeee! Kuullostaa tosi hyvältä. :) Voi ku nyt tärppäis :):)

Kävin tänään kaupassa ja mukaan tarttui iso paketti raskaustestejä.. miten nyt sais itselleen sanottua että ei sieltä mitään tule, että älä pety! :poop::ROFLMAO:
 
@kiuski ei oo todellista!! :ROFLMAO: mikä testipaketti kyseessä?

Universumista puheen ollen mää voisin semmosen pyynnön laittaa et voisko se munasolu nyt irrota ja oisko vihdoinkin meidän vuoro.. ei taas jaksais ottaa vastaan sitä paskaa jos ovista ei nyt tapahdu.. mut ei auta muu.. :cautious: limat oli ainakin melkoiset tänään :ROFLMAO: ei siit sen enempää :ROFLMAO: mut kyllä nyt on taas hyödynnetty et ei luulis ainakaan siitä olevan kiinni tää homma..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: aavalvar
@Kinder_Kitty rfsun sellanen iso paketti "sinulle joka haluat testata usein ja helposti", eli siis siinä oli 8 testiä. :ROFLMAO: Jos siinä olis ollut vaan yksi testi niin en edes jaksais vaivautua kirjottamaan palauetta, mutta hitto tuokin makso jo melkein 8euroa! Ja eniten tietysti harmittaa se etten pääse aamulla testaamaan :ROFLMAO:
 
@kiuski toosi kiva! (n) kyllä määkin oisin laittanut palautetta... en tiennytkään et rfsu:lla on tollasia moni pakkauksia :D viimeks ostin sen missä oli 2kpl liuskoja.. mistä kaupasta ostit? :LOL: ihanku mulla ei testejä ois tarpeeksi jo :ROFLMAO: 8kpl mamin puikkotestejä jotka on ihan susia viivanpaikkojensa kanssa :poop:
 
@kiuski munkin piti oikein googlata et oikeestikko kahdeksan kappaleen pakkaus. Ja sitten sulle osu tyhjä paketti :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:. Nyt on korkeemmat voimat kyseessä.

@Kinder_Kitty eiks se pregnyl irrota sen munasolun vaikka ovistestit ei plussaa näyttäskään? Siis jos se solu on irrotakseen. Toivottavasti teilläkin nyt tärppäis.

Täällä on kyl niin kiva lukee kun tulee plussia. Tietää, että täällä se plussa ei tunnu todellakaan itsestäänselvyydeltä ja sitten kun se tulee niin... vau.

Ite oon miettinyt, et apua kun aika vaan kuluu. Tässä ajassa olis jo muksu muutaman kuukauden ikäinen jos heti ois tärpännyt. Jotenkin tässä yrityksessä aika tuntuu kuluvan samaan aikaan niin hitaasti ja silti niin nopeesti. Alan panikoimaan et sitten kun raskaus vihdoin alkaa niin hetkessä se on ohi ja sitten se vauva kasvaa hirveen nopee taaperoks ja koululaiseks ja aikuiseks ja muuttaa pois ja ja ja.. Eihän se nyt varmaan ihan noin mene, mut ehkä tää ajan seuraaminen vaan on alkanut tuntuu erilaiselta kun yrittää lasta tuloksetta. Vaikka elämässä tapahtuu koko ajan kaikkea niin silti tuntuu ettei tapahdu mitään, kun se yksi asia junnaa paikallaan..
 
@Jennipä yleisesti ottaen pregnylin pitäis kyllä irrottaa munasolu..siksi sitä käytetäänkin.. mutta mun kohdalla ei ole aina irrottanut.. ei viime vaan edelliskierrossa oli pregnyl ja ovista ei tapahtunut.. mulla on 2 kierrossa nyt käynyt niin että ei oo irronnu pregnylistä huolimatta... tääkin eilinen lääkäri sano heti ei tarvii mitata loppukierrosta progesteronia kun kysyin.. olin vaan et aijaa.. mun kohdalla tuo loppukierron progesteroni on ainoa varma tapa varmistaa et onko ovista ollut vai ei.. et tosiaan mun keho on kyl ihmeellinen kapistus kun ei irrotuspiikistä huolimatta irtoa.. et ei kauheen kivaa.. mun keho on semmonen et se munasolu irtoo sit joskus joissakin kierroissa.. et koitappa tässä raskautua.. mulla ei nytkään oo mitkään kauheen positiiviset odotukset koko oviksesta.. kun ottaa huomioon mun kehon.. parempi vaan aatella et tuskin se ovis tapahtuu.. niin ei tuu petyttyä sitten ihan niin kauheesti..
 
En tiedä onko mulla kp1 vai ei..? Aamulla mulla tuli semmoista samanlaista verensekaista kun aina menkkojen alussa pyyhittäessä. Mutta päivän aikana ei mitään, ei tähän mennessä millään vessakäynnillä. Edeltävällä tarkastuskäynnillä huomasin mun rintojen ympärillä, etenkin toisen rinnan alla, hirveästi jotain paukamia. Ei kutise, ei polttele. Onkohan ne tulleet mun rintsikoista..? Ei oo ennen tullut tuommoista :eek: Sitä on ehkä vähän tossa rintakehällä ja vatsan puolella. Ehkä selässäkin? Mies totesi että jotain ihottumaa. Pitääkö tässä lähteä lekuriin huomenna, tai soittaa sinne terveysneuvontaan..?o_O Enpä hetkeen muista menkkojen alkaneen dpo16, laskin siis jo kalenterista uudelleen jos oonkin sekoillut päivissä.

Anteeksi omanapa:notworthy::coffee:
 

Yhteistyössä