❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Kiitos ihanasta tsempistä ja siitä, että kaikki täällä aina niin toivoo toisille parasta <3
Pari tippaa verta kuitenkin havaittu, joten odottelen menkkoja kunnolla alkavaksi torstaille.

Ferritiinistä puhetta ja @-dino- sanoit että sun arvo ok, mutta ei ihan priimaa. Mulla oli alhaisempi, mutta lääkäri ei puuttunut asiaan. Mitenköhän on? Nimittäin itekin uutta rautakuuria harkitsin.
 
@Josia viitearvohan tossa ferritiinissä on 10-150, ja en todellakaan luota että kaikki lääkärit ois ihan valveutuneita siitä mitä sen pitäis olla raskautta suunnitellessa. Oon varautunu siihen että mullekki tullaan väittämään että ei oo vaikutusta. Ja aijon syödä lisärautaa, sano lääkäri mitä vaan.
 
Pahoittelut @Charlotte82 menkoista :(

@Taival Kuulostaa hyvältä määrältä, toivottavasti kaikki jatkavat kasvuaan (y)

Täällä dpo16, eilen viimeksi testasin negan. Nyt loppui näköjään testit joten jään odottelemaan... Varmaan alkaa menkat heti kun painan lähetä-nappia. :rolleyes:

Muoks // no niin, kp1 vaihtui iltamyöhään.
 
Viimeksi muokattu:
@-dino- Ei keritä tähän kiertoon, ne olisi pitänyt aloittaa kp5. Nyt mennään jo kp7.

Tänään lääkäri soitti ja hormooni verikokeiden tulokset on normaalit, mutta syytä ei tiedetä miksei letrozolit ole antanut mitään vastetta. Ei niilä saatu kasvatettua follikkeleita. Mutta aloitetaan nyt silti pistoshoidot seuraavasta kierrosta. Aloitan primolutit taas 11.5 ja syön 10 päivän ajan ja kun vuoto alkaa soitan hoitopaikkaan ja saan ohjeistukset/opastukset pistelyyn.

Poiminta omakannasta: FSH 6.6, LH 3.3 eli normaalit. Käyttänyt ed. kierrossa Primolut:a 10 vrk, sillä vuoto. Neuvotaan käyttämään uusi Primolut 10 vrk 11.5. alkaen, ilmoittautuu FSH- OI - hoitoon alkavasta vuodosta. Aloitus- UÄ + pistosohjaus tuolloin. Alustavasti annokseksi Gonal-F 62,5 IU/ vrk, UÄ noin 7 vrk pistosten aloittamisesta.
 
Viimeksi muokattu:
@Fritang pahoittelut melkoista :unsure:
@Alinah92 harmi, ettei syytä letrojen tehottomuuteen löytynyt :unsure: hyvä kuitenkin, että pääsette pistoshoidot aloittamaan, tsemppiä!(y)

Törmäsin muuten Foibos nimiseen blogiin, jonne mm. Hematologian erikoislääkäri on kirjottanut kattavan postauksen raudanpuutteesta, ferritiinistä yms. Suosittelen lukaisemaan, jos aihe kiinnostaa(y)

Itse olen hiljaiseloa elellyt, kun vapun jälkeen meille rantautui ihan hirveä oksennustauti:sick: pari päivää ollut jo parempi, mutta voimat aika loppu edelleen.. Tänään otin viimeisen Terolutin, nyt taas odotellaan...:rolleyes:
 
@Taival miltäs ultrassa tänään näytti? :)

@Alinah92 niin muistelinki että tämä kierto menee vielä harakoille. Mut josko seuraavasta sitte.. :)

@Fritang pahoittelut menkoista :(

@ananasbananas kiitos blogi-vinkistä! Tosi hyvä kirjotus.(y) hyi oksennustaudille!:sick: onneks alkaa vointi koheneen.

Menkat alko! Jee!:ROFLMAO: seuraava ovis näyttäis menevän sunnuntaille tai maanantaille joten ainaki kakspäiväsen siirto pitäis onnistua helposti. Toinen akupunktiohoitokin takana. Tälläkertaa tuntu neulat vähän enemmän.:geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
@-dino- Toivottavasti tuleva ovis ajoittuu sopivasti ja pääsette siirtoon :) Mäkin oon ajatellut tuota akupunktiota, mutta en oo saanut aikaiseksi vielä mennä :)

@ananasbananas Tsemppiä oksennustaudista toipumiseen!

@Alinah92 Hyvä, että pääsette ensi kierrossa kokeilee pistoshoitoa (y)

@Fritang Pahoittelut menkoista :(

Tänään ultrassa lääkäri arvioi, että voitas saada se noin kymmenen kypsää munasolua. Se olisi kyllä tosi hyvä kun viimeksi kypsiä oli vain 5. :) Viikonlopun vielä pistelen, maanantai iltana Ovitrelle ja keskiviikkona punktio.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
@Alinah92 Tsemppiä uuden kierron odotteluun, toivottavasti teillä pistettävät lääkkeet tekis tehtävänsä!

@-dino- Onnea menkoista, ja jaksamista siirron odotteluun, vähänkö jännää!

@Taival Onpas kiva että tulee hyvä määrä soluja, ja että sait vielä tietää sen noin nopeasti, eikö sulla nyt ole vasta tyyliin kp9 tai jotain? Oon niin tottunut omissa insseissä, että kp9 ei näkyisi edes vielä johtofollia, että tuollainen nopea kypsyttely tuntuu ihan käsittämättömältä :)

Ite tein just raskaustestin, mutta negahan se oli, taas ja aina vaan. Että voikin tympiä näiden blankojen katselu, en tajuu että miksi viitsin vieläkin :( Nyt on siis dpo15, että eiköhän tää kierto ollut tässä, näemmä letrot todella pidentää mulla luteaalivaihetta oikein reippaasti. Alkuviikosta alkaakin sit Gonal-F:n pistely 37,5 annoksella, ja tavoitteena saada 2-3 follia kerralla inssiin, kun ei tästä näemmä mitään tule :cry:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
@-dino Kiva kuulla, että oviksen pitäisi ajoittua hyvään saumaan, pidetään peukkuja (y) Olen kanssa joskus tota akupunktiota miettinyt, mutta jotenkin jäänyt vaan menemättä:whistle:
@Taival hyvä, että tuli enemmän soluja, kun viimeksi:)
Pahoittelut negasta @Tuimatar :unsure:

Täällä alkaa olemaan jo hyvä olo taudin jäljiltä. Kyllä veti voimat niin maahan, että ei oo tosikaan... Mulla oli vika Terolut päivä perjantaina. Sillon illalla ihan hirveä alaselkäsärky, mutta sen jälkeen ei enää mitään. Vuosi sitten söin kaksi kuuria noita ja menkat alkoi yleensä kahden päivän päästä ja sen kyllä myös tunsi etukäteen. Nyt menossa siis kp 26. Luulis, että tähän ainaiseen odottamiseen tottua, mutta tylsää se on silti..
 
@-dino- muakin mietityttäny akupunktio, mutta ei siitä varmaan nyt hyötyä ole, kun ei oo mitään ovulaation induktioo päällä. Ootko käyny millasella akupunktiohoitajalla? Kun mietin onko heillä jotain eroja, että onko joku erikoistunut just esim. lapsettomuuden hoitamiseen akupunktiolla tms vai onko kaikki yhtä päteviä?
 
@Jennipä Mietein ihan samaa että onkohan väliä kelle menee. Koitin tutkia alueen akupunktiohoitajia mutta aika vähän löysin tietoa just erikoistumisista. No tästä jolla käyn löysin tietoa että on opiskellut 7 vuotta ja käynyt kiinassakin hakemassa oppeja joten ei voi kai ihan paska olla. :LOL: Ennen ekaa hoitoa juteltiin ja ei hänkään tietenkään voi luvata että tämä auttaa meidän kohdalla. Akupunktiossahan olisi tarkoitus auttaa kehoa korjaamaan itse itsensä joten suositteli kuurina ottaa hoitoja. Yhdestä kerrasta ei ole mitään apua. Kymmenen kertaa vaikka noin aluks, tai miltä tuntuu. Vähän sellanen boheemi tyyppi :ROFLMAO: Kerkeen nyt neljä kertaa käydä ennen siirtoa, toivottavasti ois kerenny olla jotain vaikutusta. Eli jos haluat kokeilla niin kannattaa alottaa jo ennen hoitokierrosta :)
 
@-dino- kiitti infosta :). Nyt vähän googleerasin ja bongasin yhden ainakin jonkin verran hedelmällisyyteen perehtyneen. 18. pvä on meillä jatkohoitojen suunnittelu aika polilla, niin sen jälkeen vois tarkemmin katsoo jos jaksais alkaa käymään akupunktiossa :rolleyes:.
 
@Tuimatar Pahoittelut negasta :cry: Toivottavasti useampi folli auttaisi onnistumaan inssissä. Joo nää IVF/ICSI pistelyt on molemmilla kerroilla menneet nopeasti. Viimeksi punktio oli kp12 ja nyt kp14. Mulla tosin on muutenkin ovis aika aikaisin. Ennätys oli toisessa letro kierrossa, kun ovis plussa tuli kp9 ja samana päivänä ultrassa todennettiin 19mm folli :ROFLMAO:

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin!

Itse pistän tänään Ovitrellen ja keskiviikkona punktio.
 
Täällä oli puhetta akupunktiosta. :)Mä kävin noin vuoden verran. Hedelmällisyyttäkin hoidettiin siinä sivussa samalla kuin stressiä ja unettomuuttakin. Mulla todettiin niissä hoidoissa ns. kylmä kohtu, muutenkin ääreisverenkierto todella huono. Siihen sain myös lämpöhoitoa. Ne on mielenkiintoisia juttuja. Suosittelen(y)
 
Argh, nyt on sit pistetty ekan - tai siis mies pisti, kun itse jänistin viime hetkellä. En edes pelkää neuloja, ja mut on koulutettu pistämään kyllä muita sekä ihon alle että lihakseen, mutta näemmä oma mahamakkara ja neula on liikaa mulle... Onneksi on pienen pieni annos, niin ei edes tuntunut missään. Silti olo on aika kamala ja itkuinen, näemmä tää oli kuitenkin psyykkeelle kovempi juttu kuin vain tablettimuotoiset lääkkeet. Mitä jos tästä ei tuu yhtään sen parempaa tulosta, folleissa tai raskauksissa? Mitä jos tulee liikaa folleja? En TODELLAKAAN haluaisi joutua päivystys-IVF:ään, jos folleja kehittyykin liikaa, mutta ei yrityskieltokaan kivalta kuulosta. Tällä hetkellä koko hoidot tuntuu suunnilleen tältä: :poop::poop::poop:
 
@Josia Saitko akupunktiosta apua stressiin ja unettomuuteen? Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta :)

@Tuimatar En tiedä noista lääkkeistä mitään, mutta tylsältä nuo psyykkisetoireet kuulostavat. Tsemppiä sinulle!

Viisi päivää sitten otin viimeisen Terolutin ja vieläkään ei menkkoja kuuluu o_O Kaikki menkkojen alkamiseen viittaavat "oireet" loistavat poissaolollaan. Iltaisin on vähän alavatsan jomotusta, mutta muuten ei mitään. Nyt kp 29. Olen tässä pohtinut, että pitäisiköhän huomenna kokeilla r-testiä, vaikka aika turhalta se tuntuukin. Gyne kuitenkin sanoi siellä kontrolliultrassa, ettei ole johtofollia valikoitunut. :unsure:
 
@ananasbananas Sain apua. :) Tuntui aina hoidon jälkeen jonkin aikaa tosi hyvältä. Aloin hoitojen jälkeen näkemään myös unia tosi paljon. Edelleen lähes joka yö, ja muistakin vielä tosi hyvin unet. Stressittömyyden yläpito vaan kun henkisellä puolella on omalla vastuulla, sillä saisi muita hyviä vaikutusta pysymään, ei pelkkä akupunktio pidä yllä. :whistle:
 
Miten @ananasbananas menkkojen kanssa kävi?

@Tuimatar paljon tsemppiä oloihin :unsure: Toivottavasti pistelyt lähtivät sujumaan. Koska sulla ultria on tiedossa?

@Taival miten sulla sujui punktio? :)

Ollut niin kesäisiä päiviä ettei ole tullut paljon täällä pyörittyä, näköjään muutkin jossain muualla :) Hyvää (joskin myöhäistä) lapsettomien lauantaita kuitenkin kaikille jotka päivän omakseen kokevat! Itse ovuloin aamulla taas superaikaisin kp9 mutta oikealta puolelta :love: Nyt oli niin selkeä ettei tarvitse arpoa. Miten ihminen voi olla näin onnellinen pelkästä ovulaatiosta :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@Fritang Kaikkeen näemmä tottuu, vaikka vieläkin neula kyllä pysähtyy hetkeksi ennen ihoa. Huomenna maanantaina onkin jo ultra, mielenkiintoista nähdä onko tää pikkuannos tehnyt jotain. Letrothan ei pienellä eikä isommalla annoksella tuntuneet tekevän oikein mitään, ovikset oli kaikkina kolmena kuukautena mulle ihan normaalina aikana - saas nähdä onko suora hormoni sit nopeuttanut hommia. Oma arvaus on että ei, jolloin pistelyt jatkuu ja tulee ylimääräinen ultrakäynti sit...

@Josia Hitsi, nyt muakin alkoi semisti kiinnostaa akupunktio, ihan jo ton stressin lievityksen kannalta. Oon aina ollut kanssa sitä tyyppiä, joka alkaa heräillä aamuyöstä jos stressaa (sinänsä ihan näppärää, ei tarvii miettiä et onks tää nyt liikaa stressiä vai ei). Mitä muita konsteja oot käyttänyt stressinhallintaan?
 
@Fritang Ei oo menkkoja näkyny:unsure: viime torstaina(kp30) testasin negan. Viikonloppuna en oo jaksanu testailla. Huomenna ajattelin testata ja soittaa sitten sinne polille. Tosi outoa vaan, kun ei oo ikinä ennen käyny Terojen kanssa näin. Se gyne kuitenkin sano sillon ultrassa, että normaalin paksuinen limakalvo..
 
@Fritang onnea oviksesta :D joo eipä näillä keleillä paljo tee mieli nenä ruudussa olla :D

@Tuimatar toivottavasti ois folli jo kasvanu selvästi nii ei toista ultraa tarvis :)

@ananasbananas voi kumpa sielä menkat pian alkais nii pääsisitte yrittää uudestaan :(

Alkaa nämä äitienpäivät menee rutiinilla. Lähinnä ollut kiitollinen omasta äidistä. Miehelle nyt ensimmäinen äitienpäivä ilman omaa äitiä :( se on ollut nyt paljon surullisempi ajatus kuin oma lapsettomuus..
 
@-dino- Kiitos :love:

Testasin tänään negan. Juttelin tänään polin gynen kanssa, joka oli kovasti ihmeissään ettei Teroista ole apua ollut. Halusi, että odotan vielä muutaman päivän ja teen uuden testin. Jos ei viikon sisällä ala, niin saan reseptin Primolut-kuuriin.

Jotenkin tähän alkaa vissiin turtua, kun fiilis on vaan, että no yllätys yllätys, ettei tämäkään nyt mennyt niin kuin Strömsössä.. Vaikka kyllähän sitä miettii, että tuleeko meille vauvaa ikinä:unsure: Yritän pitää mielen kiireisenä. Erilaisia pihaprojekteja suunnitteilla. En ole ikinä ollut erityisen kiinnostunut puutarhan hoidosta, mutta nyt olen ihan hurahtanut kasvihuoneen laittamiseen (en siis ole sitä ikinä ennen tehnyt). Odotan, kuin kuuta nousevaa, että sinne pääsisi jotain istuttamaan. Pitää hyvin ajatukset välillä muuallakin ,kuin tässä :)

Aurinkoisia päiviä ja tsemppiä kaikille:love:
 

Yhteistyössä