❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Tsemppiä ensikäynnille @Wintersun ja IVF-suunnitteluun @Tuimatar ! Jänniä, mutta samalla mahtavia juttuja. Ja @Jennipä , oletpa ihailtavan rauhallinen, kun pystyt olemaan kertomatta! Toivotaan varhaisultrasta ihania uutisia :love:

ON: Viimeksi kirjoittelin maanantaina, kun oli hyvän kokoinen follikkeli löytynyt. Silloin oli limat ja ovisolotkin, ja seuraavana päivänä eli tiistaina ne olivat täysin kadonneet - siis ihan kuivaa ja jotenkin oireettoman hiljaista. Vasta keskiviikkona Ovitrelle, jonka jälkeen ei taas ole ollut mitään tuntemuksia. Sellainen fiilis, että ovis oli ehkä tulossa, mutta sitten follikkeli onkin taas rapistunut pois. Eli ihan turhalta tuntui irrotuspiikin ottaminen ja eiliset tallettelut. :unsure: Ääh. Olispa kotona joku ultralaite, jolla voisi koko ajan katsoa, että mitä (hemmettiä) siellä alakerrassa tapahtuu... :LOL:

En tiedä osaanko piinailla nyt ollenkaan - joko sieltä alkaa menkat, tai sitten ei ala, koska on joku häiriö. Onkos kellään täällä nyt loppukierto ja jännät päivät meneillään?

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Kiva kuulla, että loma on tehnyt hyvää @Fritang :)

@Tuimatar jännittävää Varmasti, tsemppiä suunnittelukäyntiin!(y)

@kirsillevauva ei toi painonpudotus koskaan helppoa ole. Ruokavalion muokkaaminen tuntuu aina niin vaivanloiselta. Kesä on mennyt itsellä vähän rennommin. Täytyis alkaa katsomaan kivoja jumppia taas, niin pääsis eteenpäin. Toivottavasti ei vuotohöiriöihin liity mitään vakavaa, tsemppiä painonpudotusprojektiin :)

@Alinah92 itse myös ajattelin, ettei kaksoset niin paha asia olisi :) Toki kaksi follikkelia nostaa kierron odotuksia ja tietää ainakin itsellä suurta pudotusta, jos menkat alkavat(n)

@Riannah toivottavasti huoli on turhaa ja loppukierrosta saat hyviä uutisia(y)

Mulla menossa tylsä odotteluvaihe... Mikäli ovis olis silloin kun kuvittelen nyt dpo4. Maanantaina s-prog-testi, jolla katsotaan onko ovis tapahtunut. Jotenkin aika rauhallinen olo tällä hetkellä :)
 
Riannah, tsemppiä ja toivottan, että pelkosi ovat turhat ja ovis on ollut!

Ananasbananas, kiitos tsempeistä ja onnea maanantaille, että tulee hyvät tulokset :)

Itsellä lasken menkat alkaneeksi tästä päivästä, kierto normaali 23/ 23-26. Tiputteli kolme päivää...
 
@Nonsk Harmi ettei teillä vieläkään ole onnistanut. Onko nyt viimeaikoina ollut puhetta tutkimuksista? Vai meinaatteko sellasia ollenkaan? Pitkään ootte jaksanu, ite oisin kyllä tullu jo hulluks epävarmuudesta.. :unsure:

@ananasbananas Toivottavasti tosiaan tikut näyttäneet oikein. Tänäänkö on se verikoe?

@Riannah Ompa harmi että joka kerralla eri lääkäri, tosi raskasta joka kerta selitää uudelleen tilannetta. (n) Mulla on lähisairaalassa ollut lälhes joka kerta sama lääkäri ja hoitaja mutta oulun päässä lääkärit on vaihtunut tiuhaan. En nyt oikeen osaa sanoo tohon ovitrelleen muutaku että ivf:ssä se pistetään aika tarkasti 39-40h ennen punktiota ja sillon rakkulat ainaki vielä on tallessa. :LOL: että sulla varmaan (ainaki toivottavasti!!) pe-la ovis riippuen mihin aikaan oot ke pistäny sen. Oliko sulla mitään verikoetta nyt jälkeenpäin että varmistetaan onko ovis ollut?

@Wintersun Kyllä ne ottaa teidät tosissaan ;) ymmärrän enenmmän kun hyvin että jännittää. Tsemppiä<3

@Alinah92 Voi kaksoset ois ihanat vaikka raskausaikaan liittyyki paljo riskejä :love:

@Fritang Tervetuloa takaisin :LOL:

@Tuimatar Koita pitää mielessä että suurin osa onnistuu hoidoilla enenmmin tai myöhemmin. Hali<3

Ultrassa käyty ja vasemmalla 13-14mm rakkula kasvamassa, ovistestailut jatkuu. Sain nyt lääkäriltä reseptin myös gonapeptyliin jonka siis pitäis ehkä mahdollisesti auttaa kiinnittymisessä. Oulusta tätä ei suostuttu kirjoittamaan kun tutkimustulokset ristiriitaisia. Mutta jos ei kerran haittaakaan ole niin kokeilen mielelläni. Nyt alkaa jännittämään selviääkö alkio sulatuksesta.. :unsure:
 
@-dino- Tänään olin joo siellä verikokeissa. En oikein tiedä kauanko kestää valmistua. Kysyin sitä sillon folliultrassa, niin sain vastaukseksi vaan: jos raskaudut, niin ovulaatio on tapahtunut ja jos et niin varaa hoitopuhelu o_O Että täytyy varmaan odottaa sitten ensi viikkoon joka tapauksessa. Ajattelin loppuviikosta omakannassa käydä katsomassa, jos siellä jotain näkyis. Jänniä aikoja teilläkin, toivotaan parasta!(y):love:

Päivät kuluu älyttömän hitaasti. Vaikkakin aiemmista kierroista poiketen oon osannut aika rauhallisesti tähän astiset piinapäivät ottaa. Onneksi loppuviikosta niin paljon puuhaa ja ohjelmaa, pysyy ajatukset muualla. Viikon päästä maanantaina tai tiistaina ajattelin testailla :whistle:
 
@-dino- Ei ollut mulla mitään verikoetta, jossa oltais varmistuttu oviksen tapahtumisesta - aika outoa kyllä. Jotenkin ”tyhjän päälle” jätetty olo muutenkin sen viimeisimmän ultran jälkeen. Jouduin siellä itse kyselemään, että miten tämä Ovitrelle otetaan ja miten lugeja käytetään jne - tuntui että olisivat vaan halunneet jo musta eroon. o_O Kai mä seuraavaksi soittelen sinne vasta sitten kun menkat alkaa.

Eilen pisteli eri puolella kuin missä johtofolli oli. Olisko sieltä nyt sit irronnut toinen munasolu 1-2 päivää ensimmäistä myöhemmin, heh...!! Oikeesti mulla ei oo hajuakaan mitä mussa tapahtuu. Todennäköisesti ovis meni jotenkin nyt multa ohi. Tänään olen ottanut ekat luget, pari viikkoa pitäisi niitä käyttää.

@ananasbananas Minäkin ajattelin hätäisenä testata jo viikon päästä ma! :barefoot:

Tuntuu muuten pyörivän kamalasti kaksosraskaus-artikkeleita nyt täällä kaksplussalla. Ihan vainoharhaiseksi tulee tässä itsekin. Ja meillä tosiaan on sitä suvussa! :geek:
 
@-dino- Ei oo ollut sen koommin puhetta hoidoista. Yhden hoidoissa (tauolla) olevan kaverin kanssa puhuttiin ja hänen neuvo oli että ei viitsi painostaa. Meidän miehet vaikuttaa puheiden perusteella tosi samanluontoisilta, eli kaipaavat paljon mietintäaikaa.. :whistle: :LOL: Kyllä tässä on huomannut, että keväällä ja syksyllä pyörii asiat enemmän mielessä.. Mutta tuntuu että arki ja muu juoksee niin nopeaan että ei ehdi paljoa mietiskellä :oops: o_O Ollaan tää vuosi oltu säästölinjalla ja säästetty kaikkeen mahdolliseen mitä "aikuiselämässä" pitäs olla. Katsotaan mitä tuleva tuo :)

@Alinah92 toivotaan todella! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
@ananasbananas ompa ollu vähän ympäripyöree vastaus. :D

@Riannah on kyllä kurjan kuulosta kohtelua ollu sulla. Toivottavasti nappaa nyt nii ei tarttuis uudestaan mennä :)

@Nonsk joo eipä se painostus ainakaan asiaa auta. Pääasia että kuulostaa teillä elämä olevan kuitenki raiteillaan. Plussaa kovasti teille toivon<3

@Alinah92 hienoa että tuntemuksia ollut!

@Wintersun kiva että oli hyvä käynti. :) Toki harmi että joudutte sitä kontrollia vielä odottamaan, toivottavasti sen puoleen ei hoitoja enää tarvis :( aika monta kertaa kävin jo kattoon oisko sulta uutisia tullu :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk ja Alinah92
Huutelen minäkin lomalta palaillen omat kuulumiset. Surua ja murhetta, sairastelua on kuulunut meidän arkeen, mutta hiljalleen eteenpäin. Ei ole jaksanut päivitellä omia asioita.

Aukkarissa kaikki oli ok. Järkytys oli kyllä istua siinä verilammikossa hoitopöydällä, vuotavaa sorttia kun olen. :D Luget lähti mukaan tiputteluun ja Gonal-pistokset inssiä varten ensi kiertoon. Ylläriovis oli kp 12 sunnuntaina (vahva viiva pysyi ma asti) ja hyödynnettiin molempina päivinä. Nyt odotellaan... :)
 
@Wintersun Mahtavaa, että käynti sujui hyvin :) Toivotaan hyviä tuloksia kokeista (y)

@Josia harmi, että ollut surua ja murhetta :unsure: Onnea oviksesta ja toivotaav parasta! (y)

Kävin äskön omakannassa ja siellä s-prog: 95,4. Tulosta ei sinne mitenkään ole kommentoitu. Huslabin sivuilta löysin tälläiset viitearvot: Follikulaarivaihe 0.2-2.8 nmol/L, luteaalivaihe 5.8-76 nmol/l. Menopaussin jälkeen alle 0.4 nmol/l.

Tiedän, ettei täällä spekulointi ole ehkä se paras vaihtoehto, mutta kai tuo mun tulos pitää tulkita niin, että ovis on tapahtunut :geek:
 
@Jennipä Kiitos! :) Kieltämättä kävi myös itsellä mielessä, että voisiko johtua kahden follin irtoamisesta. Kyllä nyt jännittää... ja vaikka yrittää itselleen mantrata, ettei saa liian suuria odotuksia asettaa, niin korkealta pudotaan jos menkat alkaa. Onneksi huomenna lähden reissuun ja tulen vasta sunnuntai-iltana kotiin. On muuta ajateltavaa viikonlopun aikana :)
 
Heippa vaan pitkästä aikaa.. Oon tässä välillä käynyt lueskelemassa teidän juttuja, itsellä ei ole paljoa kerrottavaa. Kaikki tutkimukset on tehty, mulle ja miehelle, kaikki on kunnossa eikä mitään selittävää tai hoidettavaa ole löytynyt. Täysin luomuna siis mennään, mitään hormoneitakaan ei lääkäri suostunut aloittamaan, vaikka yritin vähän ehdottaa, kun labroissa ja ultrissa kaikki hyvin. HSSG oli täysin kivuton ja vuodoton, "kauniisti" siellä kaikki virtaili. Lokakuussa ois sit aika Naistenklinikalle, silloin tulee samalla 2 vuotta tuloksetonta yritystä täyteen. 2 vuoteen ei menkat ole olleet kertaakaan edes myöhässä, saati että olisi keskenmenoja ollut, yhtään mitään ei ole tapahtunut koko aikana vaikka joka kuukausi ovikset löytyy ja tallettelut onnistuu :(
 
@Josia voimia sinne sairatelujen ja murheiden keskelle<3 toivottavasti inssi tuo plussan jossei yllärioviksesta tule :)

@ananasbananas eiköhän sielä oo ovis ollut jossei toinenkin. Hitsi kui jännittää! :D

@Paips mukava kuulla sinustakin. Harmi ettei oo plussaa kuulunu. Ja vielä enemmän harmi että odotutetaan :( toivottavasti lähtis sitte lokakuussa himmat liikkeelle..

@Wintersun joo osa lääkkeistä kerryttää lääkekattoa, eli mitkä on kelakorvattavia. Yleisesti ainaki pistoslääkkeet on kerryttäny mutta luget/lutinukset ei. Mutta nekään ei oo nii kalliita että konkurssiin menis. Toki riippuu annostuksesta. Hurjaltahan se tuntuu apteekissa käydä enneku katto täynnä :D ja joltaki on nyt lipsahtanu väärin nuo polimaksut. Tarkotti kyllä että sulta vaan menee jatkossa, ei mieheltä. :D punktiosta ainoastaan tulee sitte miehellekki polimaksu.
 
@Wintersun kaikki lääkkeet eivät varmaankaan kerrytä maksukattoa. Riippuu siitä mitkä Kela on tähän hyväksynyt, En osaa lääkkeistä sen enempää sanoa. Epäilen myös, että onkohan teille sanottu noi käyntimaksut väärin päin? Meillä ainakin käyntimaksut tulee vain mulle. Toki ekasta käynnistä tuli molemmille omat.

@Paips harmillista, että teilläkin ollut noin kivinen tie :unsure: toivottavasti saisitte lokakuun käynnillä viimeistään apua. Tsemppiä!

@-dino- on kyllä aika kuumottavaa... Yritän pistää nyt vaan jäitä hattuun ja odotella maanantaihin :whistle:
 
Kiitos :)@ananasbananas @-dino- Tuntuu joten tyhmästi kivalta "palata lomien" jälkeen tänne, kun täällä te kaikki ootte, tuki, turva ja yhdessä ihmettely sallittua :)

Useampi on noita kaksoshaaveita tänne heitellyt. :whistle:Meilläkin on vaan se ajatus, että tulee jos tulee, selvitään kyllä. Yksi meistä palstalaisistahan jo aikaa sitten sai tämän tuplauutisen ultrassa. :love:En nyt kuolemaksenikaan muista kuka, enkä jaksa kelailla, kun siitä on jo aikaa. (n)
 
@ananasbananas Ooh miten jännää, että on ollut noin korkea arvo! Toivotaan että vkloppu menee nopeasti, niin ma päästään sitten molemmat testaamaan. (y) Mulla tosin silloin vasta oletettu dpo10. Tilasin just raskauskeijusta kasan liuskoja, toivottavasti huomenna tulevat!

@Wintersun Mulle oli ihan uusi asia, että on olemassa joku maksukatto. Pitääkö siinä olla sairasvakuutus vai kuuluuko kaikille tuollainen? On kyllä vähän järkyttänyt tämä rahan meno, vaikka ollaan vasta ekassa hoitokierrossa. Poliklinikkamaksu on noin 37 euroa ja siellä on tullut ravattua tosiaan seitsemän kertaa + miehen maksu. Gonaleita tarvitsin kolme kynää ja ovitrellekin oli kallis. Mies vitsaili, että vähennetään nämä rahat sitten tulevan lapsen viikkorahoista... :ROFLMAO:

@Paips Onpas ikävä tilanne teillä! Ihanaa kuitenkin, että kierto on ollut säännöllinen ja ovis tulee luomuna. Hyvä, että pääsette pian Naistenklinikalle, siellä varmasti laitetaan heti joku suunnitelma käyntiin. Jaksamista!

ON: Olisko nyt sitten dpo6. Kyllä siellä alavatsassa vähän repii ja nipistelee milloin missäkin kohtaa, mutta sellaista on ollut ennenkin... Nännit olleet 1,5 viikkoa kipeänä, muuten ihan normiolot. Edelleen tuntuu siltä, että on mennyt huti. Mutta toki sitä koko ajan elättelee toiveita. :love:
 
@Josia mäki yritin selvittää kuka mutta en löytäny :ROFLMAO:

@Riannah kelan sivuilta voi seurata sitte lääkekaton kertymistä (y) gonalit ainaki on korvattavia mutta ovitrelle ei. Apteekin kuitit kannattaa säilyttää sitteku on menossa yli. Noissa sairaalamaksuissaki on katto mutta seki on liki 700e joten siihen saa aika monta kertaa käydä ennenku täyttyy :LOL:

Ovisplussa bongattu ja siirto torstaina (y) gonapeptylistä sain vähän ihmeelliset ohjeet mutta pitäis kai luottaa että lääkärit tietää mitä tekevät.. No katotaan miten teen :LOL: Tai tarviiko pistää ollenkaan jossei selviä sulatuksesta.. :cautious:
 
@Josia ei ole minusta yhtään hölmöä. Tietenkään ei kenellekkään pitkää odottelua ja raskaita hoitoja toivo, mutta kyllä tämä on ainakin itselle ollut sellainen ajatusten purkupaikka. Saa rauhassa kertoa omista fiiliksistään, kiitos siitä :love: Se mitä kaksosraskauteen tulee, niin rehellisyyden nimissä en ainakaan itse sitä erityisesti toivo, liittyy niin paljon riskejä yms. Hyvin epätodennäköistäkin toki, mutta ollaan päätetty että jos sellainen ihme tapahtuu, niin siitä sitten selvitään :)

@Riannah Jännät ja pitkät päivät meillä molemmilla siis edessä. Tsemppiä(y)

@-dino- sormet ja varpaat ristissä toivon, että sulatus menee hyvin ja pääsette siirtoon:) Itse olen ainakin omalta polilta saanut joskus niin ristiriitaisia ohjeistuksia eri gyneiltä, että aina ei oikein tiedä ketä uskoa :LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
@Wintersun Ei ole tyhmä kysymys ollenkaan. :D itsekkin saanut tuntikausia viettää googlessa ja palstoilla että ymmärtäis nää asiat. Alkio siis viiden päivän ikäinen, ovisplussasta tavallaan seuraava päivähän on se ovispäivä niin siihen sitte lasketaan vielä alkion ikä niin saadaan siirtopäivä. :)

Aukkari on kyllä aika tarpeeton jos ivf/icsi kuitenki tehdään. Kivahan se varmaan ois tietää että onko putket auki. Eikä ollenkaan oo karua ettei jaksa enää ovikset ja ajoitukset kiinnostaa :D ihan tarpeeks monta vuotta ootte kotona yrittäny.

Kiitos kaikille tsemppauksista ❤ koitan olla ajattelematta sitä sulatusta, mutta ne keväällä menetetyt alkiot kyllä jysäytti rajusti maanpinnalle.
 
Wintersun, en ole kirjoitellut, kun ei ole ollut mitään kirjoitettavaa itsestä. Kuukautiset lusittu ja kävin lääkärissä vuotohäiriöiden takia. Keskiviikkona lääkäri soittaa kokeista. Mies sanoi, että on nyt 100 % valmis hedelmöityshoitoon ja haluaa lapsen <3

Wintersun, hienoa, että oli positiivinen lääkäriukokemus. Varmasti sekin rohkaisee ja vaikuttaa hoitoihin positiivisesti! Se AMH-arvo mittaa, kuinka paljon on munasoluja jäljellä. Sulla varmaan hyvä arvo, kun olet nuori vielä!

Paips, lokakuu tulee pian! Tosin tiedän, että odottavan aika on pitkä. Me jonotetaan 6 kuukautta munasolua, kaksi mennyt ja soittelin jo klinikalle, onko jono lyhentynyt. En malttaisi enää odottaa, viisi vuotta kohta odotettu ja yritetty! Meilläkään ei ole mitään vikaa, mutta olin yrityksen alkaessa jo 40-v, nyt 45-v.

Ananasbananas ja Riannah, jännittävä viikomloppu, toivottavasti molemmat plussaatte alkuviikosta :)

Dino, voin vain kuvitella, että sulatus pelottaa. Milloin se selviää? Toivottavasti pääsette siirtoon!

Josia, tsemppiä piinailuun!


 
@kirsillevauva ompa ihana kuulla että mies kääntänyt kelkkansa ja on mukana hommassa! Mahtanu olla melkonen helpotus. Toivottavasti jono yhtäkkiä lyhenis ja pääsisitte jo tositoimiin ❤

Blastot sulatetaan samana päivänä ku siirto. Kellonajasta en tiiä mutta pahimmillaan voidaan olla jo matkalla (menee pari tuntia ajaa) jos/kun soitto tulee.
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva

Yhteistyössä