Kauhea

vieras
Tolla ap vain osoittaa oman tyhmyytensä. Tyhmäähän se on ruokaan laittaa puolta tonnia viikossa, ku paskana se kuitenki ulos tulee... :D
Sitten tuntuu oudolta tuo tarve esitellä rahojaan. "kattokaa ku mul on paljo rahaa, karehtikaa ny ees vähän"

 
vieras
Mä ostin sunnuntaina Lidlistä perheemme viikon ruuat ja meni reilut100 euroa: siinä oli jauhelihaa, lohta, kanaa x2 (suikaleita & koipia), possua x 2 (sisäfile) ja perustarvikkeita: leipää, maitoa leikkeleitä, juustoa, jugorttia kasviksia (tuoreita & pakaste). Summassa mukana myös 8 oluttökkiä ja itselleni kasvovoidetta. Meillä 2 aikuista ja 2 lasta (1½ ja 4 v.).
 
Satsaa ruokaan, toiset ei, katselin että olit ostanut terveelisesti, kala on hyväksi terveydelle,
valitettavasti minulla ei ole varaa ostaa 73.5 eurolla ruokaa päivässä, kuukaudessa tuo tekee yli 2200, johon menisi koko minun palkkani.

:p
 
Yksi juttu millä saa säästöä aikaan on se, että ostaa pienempiä määriä. Jos siis haluaa tänään graavilohta tai mätiä tai erikoisempia juustoja jne, ostaa sitä vain vähän, vain sen verran kuin tänään haluaa/jaksaa syödä. Jos ostaa isomman määrän, sitä ns joutuu syömään useampana päivänä tai heittämään pois, mieliteko on jo mennyt. Meillä tämä on auttanut, kalliimpia ruokatarvikkeita, irtomyynnistä siis, kun ostaa pieniä määriä, ei tarvi herkuista luopua, mutta ei myöskään tule sitä, että äh nyt tätä pitää mättää monena päivänä tai ruokkia kompostia. Miksi tämän ap:n ketjuun kirjoitan, johtuu siitä, että hän uutena vuotena kertoi tekevänsä jotain todella ruokaisankuuloista salaattia 5kg neljälle hengelle, joista kaksi on pieniä lapsia. Enkä ihan helpolla usko, että sitä juhlaruokaa viitsii/tekee mieli syödä monta päivää peräkkäin, vaan se menee usein hukkaan se loppu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Yksi juttu millä saa säästöä aikaan on se, että ostaa pienempiä määriä. Jos siis haluaa tänään graavilohta tai mätiä tai erikoisempia juustoja jne, ostaa sitä vain vähän, vain sen verran kuin tänään haluaa/jaksaa syödä. Jos ostaa isomman määrän, sitä ns joutuu syömään useampana päivänä tai heittämään pois, mieliteko on jo mennyt. Meillä tämä on auttanut, kalliimpia ruokatarvikkeita, irtomyynnistä siis, kun ostaa pieniä määriä, ei tarvi herkuista luopua, mutta ei myöskään tule sitä, että äh nyt tätä pitää mättää monena päivänä tai ruokkia kompostia. Miksi tämän ap:n ketjuun kirjoitan, johtuu siitä, että hän uutena vuotena kertoi tekevänsä jotain todella ruokaisankuuloista salaattia 5kg neljälle hengelle, joista kaksi on pieniä lapsia. Enkä ihan helpolla usko, että sitä juhlaruokaa viitsii/tekee mieli syödä monta päivää peräkkäin, vaan se menee usein hukkaan se loppu.
Tämä on AIVAN totta ja olen itse ruvennut noudattamaan tätä.

 

Yhteistyössä