Kaveriporukassa paljastui vanha juttu liittyen mieheeni

  • Viestiketjun aloittaja kotiäiti.
  • Ensimmäinen viesti
kotiäiti.
Istuimme eilen iltaa kahden ystäväpariskuntamme kanssa. Juotiin vähän viiniä, rupateltiin ja saunottiin. Saunassa sitten tuli naisten kanssa puheeksi seksijutut ja kun juttuja jatkettiin vielä koko seurueen kanssa saunan jälkeen, möläytti miespuolinen ystävämme että mieheni on alunperin ollut hänen tyttöystävänsä kanssa sängyssä. Kaikki muita tilanne nauratti (ja kaikki taisivat tietääkin jo asiasta), jopa tämä tyttöystävä vaan kikatteli vaikka minusta asia on KUVOTTAVA.

Minun mieheni ja tämä hänen ystävänsä ovat siis olleet ystäviä jo teinipojista asti ja reilut viisi vuotta sitten tämä naikkonen oli astellut heidän elämäänsä kiinnostuen aluksi minun miehestä. Olivat kerran päätyneet kännissä sekstailemaan ja sitten päättäneet olla vain kavereita. Ja sitten tämä mieheni ystävä oli kiinnostunut tästä naisesta ja nainen sitten kiinnostui myös hänestä. Ja tämä asia on nyt kaikille ok?!!?

Oksettaa se, että 1. Minulle ei ole asiasta kerrottu. Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä nyt 3 vuotta, naimisissa vajaa kaksi. Meillä on lapsi. Missä vaiheessa hän ajatteli kertoa että tämä meillä useinkin kylässä käyvä akka on hänen entinen panonsa!?!? 2. Kaikki muut ovat tienneet, varmaan naureskelleet selän takana. 3. Tämä nainen on todella kaunis. Sehän tässä ehkä eniten jurppiikin. Toisekseen kai se, että hän on vielä alle kolmekymppinen. Ja myös todella mukava ihminenkin.

Miten tästä tunteesta pääsee eroon, ahdistaa vaan niin paljon!! Olin loppuillan tosi vaisuna ja kun ystävämme lähtivät kotiin, mies vielä kyseli että en kai mieltäni noin vanhoista jutuista pahoita. AAARGH! Tämän päivän olenkin vain tuijotellut kyseisen naisen kuvia fb:stä miettien, että miten mieheni on koskaan halunnut minut kun on kerran tuollaista saanut….. Pitäis varmaan kehittää joku hyödyllinen keskustelu miehen tultua töistä, että sais tätä pahaa oloa ja ahdistusta purettua. En vaan tiedä miten..
 
jaaa-a
Tuo on kyllä kurja juttu, että asia selvisi sinulle tuolla tavalla. Ihmeellistä kyllä, että asia ei ole aikaisemmin tullut esille.

Ehkä sitä ei kannata sen enempää vatvoa, erityisesti kun mukana ei ole mitään jättäjä/jätetty -kuviota vaan yhden kerran jälkeen päättivät olla kavereita.
 
"vieras"
Ja höpsis, kakkosen kommentti on ihan aiheeton. Kurjaltahan tuollainen juttu noin kuultuna tuntuu, mutta ei sinulle kukaan ole naureskellut, tuskin tuon kummemmin edes muistavat asiaa. Miehesi ei tuosta naisesta ole kiinnostunut, sinusta on, joten yritä päästä asiasta yli.
 
"vieras"
Kyllä minäkin tuosta pahoittaisin mieleni, vaikka onkin jo vanha juttu ja nyt on nykyiset pariskunnat. Se jo tuntuu tosi ikävältä, että kaikki muut ovat tienneet ja itse ei. Mun olisi myös vaikea suhtautua siihen naiseen enää normaalisti. Miehelle olisin varmaan vihainen, että olisi voinut mullekin joskus kertoa, että kaveriporukassa on tällainenkin "connection"...
 
"vieras"
Auts. Oot kyllä mun mielestä ihan syystä loukkaantunut! Miehen olisi pitänyt kertoa tollanen juttu mun mielestä (ja olisi ne ystävätkin voineet). Ootteko muuten puhuneet menneistä suhteista? Turhaa on kuitenkin kokea jotain alemmuuden tunnetta asiaan liittyen, vaikka tuo ystävä kaunis olisikin. Mies on kuitenkin sinut valinnut, nainut ja halunnut perustaa perheen juuri sinun kanssasi. Vanha juttu, mutta kyllä kannattaa keskustella perusteellisesti läpi miehen kanssa niin, ettei jää myöhemmin enää jurppimaan. Sen verran mies on velkaa kun on jättänyt jutun kertomatta aiemmin.
 
kai merilä
Jos kaikki tuo on tapahtunut ENNEN kuin edes olitte tutustuneet toisiinne niin mitä merkitystä asialla on?Oletko itse kertonut seikkaperäisesti jokaisen panosi ja panokaverisi omasta menneisyydestäsi hänelle?Olisit iloinen miehesi puolesta siitä,että hänellä on sentään joskus ollut mukava ja kaunis nainen.
 
kotiäiti.
Mies sanoi vaan, että eihän meistä kumpikaan ole seksikumppaneitansa eritellyt, tai siis nimiä kertonut tai vastaavaa. Toki ollaan vanhoista kumppaneista jotain puhuttu, lähinnä nyt että kuinka monen kanssa ollaan seurusteltu ja kuinka monen kanssa ollaan oltu sängyssä. Eikä minua edes nimet kiinnostaisikaan mutta tämän jutun olisin halunnut kuulla kyllä ihan kahden kesken!! Ollaan kuitenkin molemmat niin paljon tämän naisen kanssa tekemisissä nykyään.

Ja kiitos paljon tosta naimisiinmeno-kommentista. Sehän tähän tilanteeseen vaikuttaa paljonkin :)
 
lipsahdus
[QUOTE="vieras";28256383]Auts. Oot kyllä mun mielestä ihan syystä loukkaantunut! Miehen olisi pitänyt kertoa tollanen juttu mun mielestä (ja olisi ne ystävätkin voineet). Ootteko muuten puhuneet menneistä suhteista? Turhaa on kuitenkin kokea jotain alemmuuden tunnetta asiaan liittyen, vaikka tuo ystävä kaunis olisikin. Mies on kuitenkin sinut valinnut, nainut ja halunnut perustaa perheen juuri sinun kanssasi. Vanha juttu, mutta kyllä kannattaa keskustella perusteellisesti läpi miehen kanssa niin, ettei jää myöhemmin enää jurppimaan. Sen verran mies on velkaa kun on jättänyt jutun kertomatta aiemmin.[/QUOTE]

Veikkaan että mies on valinnut tuon yksinkertaisen naisen ihan vain vahinkolapsen takia.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti.;28256306:
Istuimme eilen iltaa kahden ystäväpariskuntamme kanssa. Juotiin vähän viiniä, rupateltiin ja saunottiin. Saunassa sitten tuli naisten kanssa puheeksi seksijutut ja kun juttuja jatkettiin vielä koko seurueen kanssa saunan jälkeen, möläytti miespuolinen ystävämme että mieheni on alunperin ollut hänen tyttöystävänsä kanssa sängyssä. Kaikki muita tilanne nauratti (ja kaikki taisivat tietääkin jo asiasta), jopa tämä tyttöystävä vaan kikatteli vaikka minusta asia on KUVOTTAVA.

Minun mieheni ja tämä hänen ystävänsä ovat siis olleet ystäviä jo teinipojista asti ja reilut viisi vuotta sitten tämä naikkonen oli astellut heidän elämäänsä kiinnostuen aluksi minun miehestä. Olivat kerran päätyneet kännissä sekstailemaan ja sitten päättäneet olla vain kavereita. Ja sitten tämä mieheni ystävä oli kiinnostunut tästä naisesta ja nainen sitten kiinnostui myös hänestä. Ja tämä asia on nyt kaikille ok?!!?

Oksettaa se, että 1. Minulle ei ole asiasta kerrottu. Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä nyt 3 vuotta, naimisissa vajaa kaksi. Meillä on lapsi. Missä vaiheessa hän ajatteli kertoa että tämä meillä useinkin kylässä käyvä akka on hänen entinen panonsa!?!? 2. Kaikki muut ovat tienneet, varmaan naureskelleet selän takana. 3. Tämä nainen on todella kaunis. Sehän tässä ehkä eniten jurppiikin. Toisekseen kai se, että hän on vielä alle kolmekymppinen. Ja myös todella mukava ihminenkin.

Miten tästä tunteesta pääsee eroon, ahdistaa vaan niin paljon!! Olin loppuillan tosi vaisuna ja kun ystävämme lähtivät kotiin, mies vielä kyseli että en kai mieltäni noin vanhoista jutuista pahoita. AAARGH! Tämän päivän olenkin vain tuijotellut kyseisen naisen kuvia fb:stä miettien, että miten mieheni on koskaan halunnut minut kun on kerran tuollaista saanut….. Pitäis varmaan kehittää joku hyödyllinen keskustelu miehen tultua töistä, että sais tätä pahaa oloa ja ahdistusta purettua. En vaan tiedä miten..
Kannattaa keskustella aiheesta, mutta suosittelisin jättämään tuon taakse. Se on tapahtunut ennen kuin olette alkaneet seurustella. Ja nämä kaksi ovat itse jättäneen asian omaan arvoonsa ja päättäneet olla kavereita. Se miksi asiasta ei ole sinulle kerrottu... No ehkä se selvisi nyt. Eivät halunneet loukata aiheella.
 
"Ccc"
Voi vittu mä sanon. Mitä väliä sillä on ketä joskus on pannut? Jos nyt panee vain sun kanssa niin aivan sama. Olen minäkin kauan sitten pannut nykyisen vaimon siskon kanssa. Tavattiin vaimon kanssa 7 vuotta tämän jälkeen. Eikä se haittaa vaimoa pätkääkään miksi edes pitäisi.
 
Mä en oikeasti ymmärrä mitä tollainen vanha juttu vaikuttaa mihinkään? Samaihminen se nainen on, kuin ennen kuin sait hommasta tietää, piditkö silloinkin "naikkosena"?
Joskus käy niin, että tuntee vetoa johonkin ihmiseen ja sit siinä sänkyhommissa huomaakin, et ei olekaan mun juttu. Heille kävi näin. Yks kerta, tai vaikka kymmennen, se oli ennen sua. He ovat päässeet asiasta yli ihan reippaasti, ei muuten vois olla tollaista kaverisuhdetta.
Miks tää on sulle niin iso asia?
 
"vieras"
Älä nyt ota asiasta tuollaista pakkomiellettä.. Sinuna nyt ensin vähän rauhoittuisin ja sitten keskustelisin miehen kanssa asiasta, ihan vaan sanot vaikka että sinusta oli kiusallista kuulla asiasta tällä tavalla. Minusta kyllä tuntuu että miehellesi tuo kaveri ei merkitse mitään ja nyt vähän ylireagoit, tuollaista tuskin kukaan edes muistaa tai varsinkaan nauraa kenellekkään. Siihen en usko. Pois sieltä facebookista nyt.
 
"vieras"
Ymmärrän, että tuntuu kurjalta, jos kaikki muut ovat tienneet. Mutta miksi muuten asialla päätäsi vaivaat? Jos mies ja tämä nainen ovat tajunneet jo yhden yön jälkeen, etteivät ole toisilleen sopivat, niin eikö se kerro jo paljon. Lisäksi ovat pystyneet jatkamaan kaverilinjalla, joten ilmeisesti itsekin jättivät sen heti taakse.
 
"vieras"
[QUOTE="Ccc";28256466]Voi vittu mä sanon. Mitä väliä sillä on ketä joskus on pannut? Jos nyt panee vain sun kanssa niin aivan sama. Olen minäkin kauan sitten pannut nykyisen vaimon siskon kanssa. Tavattiin vaimon kanssa 7 vuotta tämän jälkeen. Eikä se haittaa vaimoa pätkääkään miksi edes pitäisi.[/QUOTE]

Haha, hyyyyyyi, EEEEEEEIIIIIII !! Tosi ällöä. :D
 
"vieras"
Älä jää reuhtomaan tuohon asiaan. Oikeasti. Mennyttä ei voi muuttaa eikä se nainen itseään rumemmaksi tee sen takia, että sinua vituttaa, joten mitään et sillä voita, että teet siitä jonkun Elämää Suuremman Asian nyt.
 
ssss
Ihan syystä loukkaannut. Varmasti pahinta tuossa on juuri se että sinä et tiennyt ja se sinulle selvisi mielestäni hyvin oudosti.. nauretaan vielä päälle. Aika ihme juttuja teillä siellä keskenänne. Jos meillä olisi tuollainen menneisyys niin kaikki olisi aika korrekteja ja suut kiinni.

Ccc - no sun tilanne on kaukana normaalista. Ja että ihan ok vielä ootte koko poppoo, huh.
 
..
Olisihan se tietysti ollut ihan aiheellista kertoa sulle asiasta, mutta tosiasia on se että SUN kanssa se mies on kuitenkin naimisiin halunnut ja SUT lastenda äidiksi valinnut. Jokin siinä toisessa naisessa vain on mättänyt kun ei siitä sen enempiä ole tullut. Mä olisin sinuna ihan ylpeä itsestäni, sinä oot kuitenkin se joka miehen on "vienyt" :)

Ei kannata murehtia vanhoja asioita, kaikilla on jotain historiaa. Tosin tee selväksi miehelle se että tällaiset asiat pitää kertoa etukäteen, ettei ne tule vastaan yllätyksenä jossain yhteisessä saunaillassa. Enkä kyllä usko että sun selän takana kukaan on naureskellut (jos olisi, kukaan ei olisi kehdannut sun aikana asiaa edes ottaa puheeksi) ovat todennäköisesti olettaneet että tiedät.
 
Hiippari
Vanhoja ei pitäis kaivella. Etenkin kun on tapahtunut ennen sun ilmestymistä kuvioihin. :)

Ja tuo kauneusjuttu.. öhöm.. Mun mies on esim. pannut yhtä missiä, paria perintöprinsessaa.. oli vähän villi nuoruus. Silti mut haahkan valkkas ja jos miettisin tuollasia, niin en voi hetkeäkään olla ilman rauhoittavia. Ei se pärstä niihin hommiin paljoa lopulta vaikuta.. koeta ajatella niin et hyvä kun on kaunista saanut niin ei tartte enää miettiä millasta on panna parempaa naamaa ;)
 
"pikku mamma"
Sinällään asian ei pitäs vaikuttaa, mutta kyllähän se hiukan tuntuu pahalle, varsinkin jos teillä on vaan arkea parisuhteessa nyt. Asia tuskin olisi painanut suhteen alkuaikana kun huuma ja rakkaus on täysin pinnassa :) Enkä nyt sano ettei teillä huumaa ja rakkautta ole nytkin, mutta yleensä se arki tulee kuvioihin ;)

Asia on miehellesi sekä kavereille vanha juttu ja kauan aikaa sitten kuopattu, mutta sinulle se on uutta ja kyllähän tuommoisen jälkeen rupeaa mielikuvitus lentämään (mieli kehittää salajuonia ja salailua, vaikka tosi asiassa juttu on vanha ja unohdettu).
 

Yhteistyössä