kehaisitko imettää, ookko imettäny tai imetätkö julkisesti yli 1-vuotiasta?

  • Viestiketjun aloittaja jauhetaan imetyksestä
  • Ensimmäinen viesti
vieras
imetän 1v6kk ja julkisestikin joutuu imettämään, jos kova tissihätä iskee. Ei siinä tarvii niitä riipahtaneita tissejä mitenkään erityisesti paljastella, imettää voi aika huomaamattomastikin.
 
eiiii
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Kehtaan ja imetän. Lapset tällähetkellä 7.5kk ja 2,5v. Imetyksen voi tehdä myös vähäeleisesti paidan suojissa paljastelematta koko rintaa/vatsaa...Kasvaako vauvat "isoiksi" 6kk jälkeen vai miksi jotkut miettii 6kk---> "kehtaamista"? :O
Kun lapsi täytti 6kk, niin kiinteät ruuat tuli kuvioihin ja lapsi ei kaivannut imetystä enää 2-3t välein. Ennen 6kk ikää imetin melko tarkasti 2-3t välein, kun lapsi oli nälkäinen. Soseruuan jälkeen kävi myös esim vesihörppy. Siispä ei tullut tilannetta että lapsi olisi kylässä nälkäinen ja huutaisi imetystä eli maitoa. Imetin vain kotona. Jos kylässä iski vauvalle nälkä, otettiin sosepurkki laukusta. Myös siinä on niin paljon nestettä että juominen oli vähän toisarvoista vauvalle sillä hetkellä. Meillä imetys on ollut vain RUOKAA, eikä jotain ällöttävä lohtusissittely, jossa nänni tungetaan suuhun 5min välein, kun lapsi vähän kitisee ja inisee pahaa mieltään tai suuttumustaan.
 
En imettänyt yli 1-vuotiaaksi, enkä olisi julkisesti voinutkaan imettää vaikka lapsi olisi tissiä siihen saakka saanutkin. Vauva vaati AINA ruokarauhan tissillä ollessaan, lähistöllä sai olla kerrallaan vain tutuimmat ihmiset, muuten ei syömisestä tullut yhtään mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Erittäin eroottista puuhaa. Miehennekin varmaan syttyvät suuresti vuoden imetyksestä riipahtaneiden tissien iskemisestä tiskiin julkisella paikalla:/
Sulla ei tainnut imetys onnistua lainkaan, tai sitten riipahtamisen pelossa et edes yrittänyt/tai et halunnut että saat jättää vauvasi äidillesi hoitoon joka viikonloppu.
Miksi niin sanot? Toki onnistui. Mutta julkisesti en imettänyt; minusta se on kuvottavan näköistä. Ei ole niin vaikeaa mennä vaikkapa lastenhoitohuoneeseen tms. imettämään. Hyvän maun säilyttäminen + sensuellin naisellisuuden kadottamatta jättäminen äitiyden myötä ei tee kenestäkään huonoa äitiä. Päin vastoin.
Mikä tuo lapsen hoitoonjättämisasia oli? En minä halua antaa pikkuistani kenellekään muulle vaan nauttia äitydestä ja hänen seurastaan. Siksihän se lapsi tehtiin.
Oikeastiko väität että nainen ei omaa hyvää makua eikä ole sensuelli,naisellinen JOS imettää pidempään kuin...???mikä on sallimasi aika??
6 kk?
Apua..
Ei naisellisuus ja äitiys sulje toisiaan pois,päinvastoin.Nainen herää naiseuteensa äityden kautta.
Sen sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä,viisi lasta enkä ole koskaan ollut naisellisempi,tyytyväisempi seksuaalisuuteeni sekä lapsiini.

Mutta sinänsä ymmärrän sua.Olin itse esikoisen epäonnistuneen imetyksen jälkeen moinen "tuomitsija" ja vasta imetys onnistui neljännen lapsen kohdalla.
Siihen jäi mun moiset ikävät kommentit.

mutta :hug: sulle... :wave:
 
isä kahdelle
Jos jossain tuijotan julkista imetystä niin en katso tissejä mitenkään eroottisessa mielessä vaan että siinä lapsi saa ruokaa. Sytyn niistä vasta kun lapset on toisessa huoneessa nukkumassa. Ei millään pahalla vaimoani kohtaan mutta enpä usko että ne rinnat on enempää riipahtaneet siitä mitä ne aiemmin oli. Eipä tuolla niin väliä, tissi kuin tissi kelpaa mulle.. :p
 
Imetin esikoista n. 2-vuotiaaksi, mutta en ikinä julkisesti. No, pari kertaa tuli puiston penkillä imeteltyä mut laitoin tissin aina piiloon jos ihmisiä lähesty.
Selvennykseksi vielä, että mulla ei oo mitään julki-imettämistä vastaan, mut en vaan ite oo kehdannut.

Harmaalle vierailijalle vielä tiedoksi, että mun tissit ei ainakaan ole riipahtaneet yhteensä melkein kolmen vuoden yhtämittaisesta imettämisestä huolimatta. Lällällää! :D
 
Yli 1-vuotiasta ei enää TARVITSE imettää julkisesti, eli lapsi pystynee odottamaan esim. kauppareissun ajan ruokaansa. Siitä tässä ketjussa lienee kyse? Ei minua haittaa taaperoimettäjät millään tavalla, en vaan tiedä miksi se imetys pitää tehdä julkisesti jos sen voi hoitaa rauhassa kotona. Taaperoimetystä kun usein puolustellaan läheisyyden tarjoamisella, eikö siihen kahdenkeskeiseen läheisyyteen kuulu rauhallinen ja häiriötön ympäristö myös?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Erittäin eroottista puuhaa. Miehennekin varmaan syttyvät suuresti vuoden imetyksestä riipahtaneiden tissien iskemisestä tiskiin julkisella paikalla:/
Sulla ei tainnut imetys onnistua lainkaan, tai sitten riipahtamisen pelossa et edes yrittänyt/tai et halunnut että saat jättää vauvasi äidillesi hoitoon joka viikonloppu.
Miksi niin sanot? Toki onnistui. Mutta julkisesti en imettänyt; minusta se on kuvottavan näköistä. Ei ole niin vaikeaa mennä vaikkapa lastenhoitohuoneeseen tms. imettämään. Hyvän maun säilyttäminen + sensuellin naisellisuuden kadottamatta jättäminen äitiyden myötä ei tee kenestäkään huonoa äitiä. Päin vastoin.
Mikä tuo lapsen hoitoonjättämisasia oli? En minä halua antaa pikkuistani kenellekään muulle vaan nauttia äitydestä ja hänen seurastaan. Siksihän se lapsi tehtiin.
Oikeastiko väität että nainen ei omaa hyvää makua eikä ole sensuelli,naisellinen JOS imettää pidempään kuin...???mikä on sallimasi aika??
6 kk?
Apua..
Ei naisellisuus ja äitiys sulje toisiaan pois,päinvastoin.Nainen herää naiseuteensa äityden kautta.
Sen sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä,viisi lasta enkä ole koskaan ollut naisellisempi,tyytyväisempi seksuaalisuuteeni sekä lapsiini.

Mutta sinänsä ymmärrän sua.Olin itse esikoisen epäonnistuneen imetyksen jälkeen moinen "tuomitsija" ja vasta imetys onnistui neljännen lapsen kohdalla.
Siihen jäi mun moiset ikävät kommentit.

mutta :hug: sulle... :wave:
Tarkoitin julki-imetystä. Minusta se ei ole kaunista katsottavaa eikä hyvän maun rajoissa. Paitsi aina on toki hätätapauksia, jolloin on pakko. Mistä ihmeestä päättelit, että minusta imettäminen 6 kk jälkeen on jotenkin väärin...?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja isä kahdelle:
Jos jossain tuijotan julkista imetystä niin en katso tissejä mitenkään eroottisessa mielessä vaan että siinä lapsi saa ruokaa. Sytyn niistä vasta kun lapset on toisessa huoneessa nukkumassa. Ei millään pahalla vaimoani kohtaan mutta enpä usko että ne rinnat on enempää riipahtaneet siitä mitä ne aiemmin oli. Eipä tuolla niin väliä, tissi kuin tissi kelpaa mulle.. :p
Mä en antanut edes mieheni seurata imetystä. Koska on vaara että käy samoin, kun joskus synnytystä ihan likeltä seuranneelle (tarkoitan alapäässä tuijottaneelle) miehelle; ko osa naisen vartalossa muuttuu miehen silmissä epäeroottiseksi. Ja mitä pidempään imettää, sitä riipahtaneemmat rinnat=> en kehtaisi esitellä julkisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja eiiii:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Kehtaan ja imetän. Lapset tällähetkellä 7.5kk ja 2,5v. Imetyksen voi tehdä myös vähäeleisesti paidan suojissa paljastelematta koko rintaa/vatsaa...Kasvaako vauvat "isoiksi" 6kk jälkeen vai miksi jotkut miettii 6kk---> "kehtaamista"? :O
Kun lapsi täytti 6kk, niin kiinteät ruuat tuli kuvioihin ja lapsi ei kaivannut imetystä enää 2-3t välein. Ennen 6kk ikää imetin melko tarkasti 2-3t välein, kun lapsi oli nälkäinen. Soseruuan jälkeen kävi myös esim vesihörppy. Siispä ei tullut tilannetta että lapsi olisi kylässä nälkäinen ja huutaisi imetystä eli maitoa. Imetin vain kotona. Jos kylässä iski vauvalle nälkä, otettiin sosepurkki laukusta. Myös siinä on niin paljon nestettä että juominen oli vähän toisarvoista vauvalle sillä hetkellä. Meillä imetys on ollut vain RUOKAA, eikä jotain ällöttävä lohtusissittely, jossa nänni tungetaan suuhun 5min välein, kun lapsi vähän kitisee ja inisee pahaa mieltään tai suuttumustaan.
Sulla on aika mielenkiintoinen suhtautuminen imettämiseen. Etkö tuntenut mitään mielihyvää siitä, että imetit lastasi? Oli pelkkä pakkopulla? Vai imetitkö vain siksi, että oli ilmaista, etkä halunnut kalliita korvikkeita ostaa?

Mie imetän 1v 7kk vanhoja kaksosia ja se on tuota lohtu- ja unitissiä. Ei se vain ruokailua ole.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Erittäin eroottista puuhaa. Miehennekin varmaan syttyvät suuresti vuoden imetyksestä riipahtaneiden tissien iskemisestä tiskiin julkisella paikalla:/
No tottahan toki imetys on ensisijaisesti juuri eroottista hommaa :headwall:
Ja aivan kaikki miehet on just syttyny tosi paljon vauvan syömisen näkemisestä. Ihan on pitäny enimpiä pois hätistellä :LOL: :LOL:
Niin, eivät tosiaan syty. Etkö pelkää, että kumppanisi menettää tisseihisi eroottisen mielenkiinnon, kun näkee ne päivästä päivään myös julkisesti vain vauvansyöttövälineinä? Itse pakkaan patalappuni ennemmin pitsireunaisiin push uppeihin ja pidän ne siellä muiden katsellessa:)
 
kehtasin imettää ja olen imettänytkin.. Mua ei edelleenkään kiinnosta toisten mielipiteet ja on se kumma jos pitää tissejään esitellä imetyksen yhteydessä. Ei sitä tissiä siihen pöydälle tarvi imetyksen ajaksi tarvi lyödä... Itsellä ei imetyksen aikana näkyny milliäkään ihoa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Erittäin eroottista puuhaa. Miehennekin varmaan syttyvät suuresti vuoden imetyksestä riipahtaneiden tissien iskemisestä tiskiin julkisella paikalla:/
No tottahan toki imetys on ensisijaisesti juuri eroottista hommaa :headwall:
Ja aivan kaikki miehet on just syttyny tosi paljon vauvan syömisen näkemisestä. Ihan on pitäny enimpiä pois hätistellä :LOL: :LOL:
Niin, eivät tosiaan syty. Etkö pelkää, että kumppanisi menettää tisseihisi eroottisen mielenkiinnon, kun näkee ne päivästä päivään myös julkisesti vain vauvansyöttövälineinä? Itse pakkaan patalappuni ennemmin pitsireunaisiin push uppeihin ja pidän ne siellä muiden katsellessa:)
Sääliksi käy sellaista naista, jonka mies ei imetyksen takia pidä enää puolisoaan eroottisena. Onko sellaisia juntteja edes olemassa? :eek:
 
Maxima
Siis mä en edes ymmärrä miks tämmönen kysymys. Onko sillä jotain väliä, onko lapsi 2kk tai 1v2kk, kun häntä imetän julkisesti? Ihan sama. Höh... jos jotain vaivaa, on se sen ongelma.
 
Miksei kehtaisi siinä missä pikkuvauvaakin? Mutta harvoin sen ikäistä tarvii julkisella paikalla imettää..
Minäkään en ennen yhtään tykännyt imettää julkisesti mutta kolmannen kanssa opin sen :D ja totuin siihen kun oli vähän pakkokin. Ja ei mulla ainakaan yhtään siinä tissit näy! Semmoset vaatteet päällä, että helposti jostain raosta saa imetettyä, ei varmasti näy tissit eikä maha, tarvittaessa vielä joku peitto tai harso siihen eteen. ;)
 
Maxima
Mieheni tuosta kainalosta ihmetteli juuri, ett onko sillä lapsen iällä jotain merkitystä. Mutta ehkä me hiukan vanhemmat vanhemmat osaamme ottaa hieman rennommin nämä "tissin paljastelu" jutut. Eli on ihan sama, mitä muut ovat mieltä imetyksestä ja imetettävän lapsen iästä. Me teemme just niin kuin meistä tuntuu parhaalta. Ihan sama, jos joku vetää hernepellon nenäänsä siitä, ett imetän taaperoa julkisesti.
 
mymmeli
Alkuperäinen kirjoittaja isä kahdelle:
Jos jossain tuijotan julkista imetystä niin en katso tissejä mitenkään eroottisessa mielessä vaan että siinä lapsi saa ruokaa. Sytyn niistä vasta kun lapset on toisessa huoneessa nukkumassa. Ei millään pahalla vaimoani kohtaan mutta enpä usko että ne rinnat on enempää riipahtaneet siitä mitä ne aiemmin oli. Eipä tuolla niin väliä, tissi kuin tissi kelpaa mulle.. :p
Ihana kommentti!
Itsekän en mielellään imetä "julkisesti" mitä sen nyt itse kenellekin sitten tarkoittaa. Olen kyllä imettänyt esim. lelukaupan lasten leikkipaikalla kun isommat lapset ovat leikkimässä. En kehtais imettää esim. kahvilan pöydässä, puiston penkillä olen imettänyt mutta en silloinkaan niin että rintaa näkyisi. Vedän siihen päälle esim. harson. Nyt neitimme 1v. 2kk ja syö vielä tissiä, mutta sen ikäisen kanssa on jo tosi helppo ajoittaa imetys niin että sen tekee lähes aina kotona. Ja kyllähän ne tissit riippuu kolmen lapsen jäljiltä, mutta siinäpähän riippuvat, mitä nuista... onpahan rintojen välissä jotain mitä muilla ei oo... nimittäin napa!! Ha haa
 
jepjep


Miksi niin sanot? Toki onnistui. Mutta julkisesti en imettänyt; minusta se on kuvottavan näköistä. Ei ole niin vaikeaa mennä vaikkapa lastenhoitohuoneeseen tms. imettämään. Hyvän maun säilyttäminen + sensuellin naisellisuuden kadottamatta jättäminen äitiyden myötä ei tee kenestäkään huonoa äitiä. Päin vastoin.
Mikä tuo lapsen hoitoonjättämisasia oli? En minä halua antaa pikkuistani kenellekään muulle vaan nauttia äitydestä ja hänen seurastaan. Siksihän se lapsi tehtiin.[/quote]

mee ite vessaan juomaan kahvis ja syömään munkkis. on helevetti estynyttä porukkaa jos julkinen imetys on kuvottavaa tms ylipäätään herättää negatiivisia tunteita. herrajumalasentään.aaaaaarrrrrggghhh.
 
nii
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Erittäin eroottista puuhaa. Miehennekin varmaan syttyvät suuresti vuoden imetyksestä riipahtaneiden tissien iskemisestä tiskiin julkisella paikalla:/
tissit on luotu naisille VAIN imetystä varten, ei miehiä!!!!!

 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Erittäin eroottista puuhaa. Miehennekin varmaan syttyvät suuresti vuoden imetyksestä riipahtaneiden tissien iskemisestä tiskiin julkisella paikalla:/
tissit on luotu naisille VAIN imetystä varten, ei miehiä!!!!!
Ja vaginakin vaan siittämistä ynnä synnytystä varten, eli seksin voi lopettaa lapsiluvun ollessa täysi? Vitsi vitsi!
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja isä kahdelle:
Jos jossain tuijotan julkista imetystä niin en katso tissejä mitenkään eroottisessa mielessä vaan että siinä lapsi saa ruokaa. Sytyn niistä vasta kun lapset on toisessa huoneessa nukkumassa. Ei millään pahalla vaimoani kohtaan mutta enpä usko että ne rinnat on enempää riipahtaneet siitä mitä ne aiemmin oli. Eipä tuolla niin väliä, tissi kuin tissi kelpaa mulle.. :p
Mä en antanut edes mieheni seurata imetystä. Koska on vaara että käy samoin, kun joskus synnytystä ihan likeltä seuranneelle (tarkoitan alapäässä tuijottaneelle) miehelle; ko osa naisen vartalossa muuttuu miehen silmissä epäeroottiseksi. Ja mitä pidempään imettää, sitä riipahtaneemmat rinnat=> en kehtaisi esitellä julkisesti.
Surullista, että lapsen ruokinnan näkeminen on isältä kielletty. Tuoreen perheen parhaimpia vauva-ajan hetkiä esikoisen kanssa on vauvan pötkättely vanhempin välissä äidinmaitoa syöden.
 

Yhteistyössä