Kenenkään lapsella/itsellä munuasvaivoja?

  • Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti
oi näitä aikoja !
Mun sairauteni on asteikolla 1-5 luokkaa 4, mutta ei vielä vaadi munuaissiirtoa.
Sitä hoidetaan immunosupressiivisilla lääkkeillä ja suurilla kortisooniannoksilla.
No hui: kortisonissa on risiiniöljyä, eikai ne munuaiset semmosta kestä, risiinihän on maailman pahimpia myrkkyjä!

Vai mitä merkkiä käytät?
Noissa kaikissa valmisteissa mainitaan risiiniöljy:

Fimea
 
Alkuperäinen kirjoittaja oi näitä aikoja !;22588706:
No hui: kortisonissa on risiiniöljyä, eikai ne munuaiset semmosta kestä, risiinihän on maailman pahimpia myrkkyjä!

Vai mitä merkkiä käytät?
Noissa kaikissa valmisteissa mainitaan risiiniöljy:

Fimea
Mä käytän just sitä mitä mulle yliopistosairaalassa määrätään. Uskonko mä jotain heeboa joka ei voi kertoa mistä luulee tietävänsä kaiken, vai uskonko mä alan erikoislääkäriä? Ja tiedoksi sinulle että kaikki kortisonit eivät ole nimellä kortikosteroidi.
 
Pakko vielä kommentoida, että mielumminko menetän elintärkeän sisäelimen, kuin pidennän elämääni, ja mahdollisesti säästän munuaiseni?
Ja oletko tietoinen, että KAIKKI tai välttämättä YKSIKÄÄN noista sivuoireista ei ilmaannu kaikille.
Otatko sä mitään lääkkeitä itse? MITÄÄN?????
 
a.p.
Onpa tämä aloittamani keskustelu rönsyillyt.... Kunnon ruokavalio ja turhien lääkkeiden käyttö on varmasti aina hyvä asia. Itse kuitenkin luotan hyvin pitkälti lääketieteeseemme ja menenkin sen suhteen luottavaisin mielin ensi viikolla lastenklinikalle. Katsotaan sitten mitä tuleman pitää ja toimimme heidän ohjeistuksensa mukaan.
 
Juu voihan sitä istua tietokoneen ääreen lukemaan ties minkämoista hömppää ja rinnakkaishoitoja suosivaa asiaa ja toivoa että parannus tulee kuin saduissa. Mutta kyllä mä lääketieteeseen vankasti uskon.
 
paulamummu
Pakko vielä kommentoida, että mielumminko menetän elintärkeän sisäelimen, kuin pidennän elämääni, ja mahdollisesti säästän munuaiseni?
Ja oletko tietoinen, että KAIKKI tai välttämättä YKSIKÄÄN noista sivuoireista ei ilmaannu kaikille.
Otatko sä mitään lääkkeitä itse? MITÄÄN?????


En todellakaan käytä mitään lääkkeitä koskaan, kun olen pärjännyt hyvin ilmankin. Mulle ei vaan sovi mikään nappulavalmiste, kun saan allergisen reaktion siitä titaanidioksidista, mitä niillä on päällysteenä, laivamaaliahan se onkin:-D
Jos täytyy ottaa antibiottia, pitää se laittaa sairaalassa suoneen. Yritän selvitä ilmankin.

Mut ei kannata käyttää soijaakaanmissään muodossa. siitä olen tiennyt jo kauemmin:

Soijasta rajuja oireita viime vuosituhannella
 
En todellakaan käytä mitään lääkkeitä koskaan, kun olen pärjännyt hyvin ilmankin. Mulle ei vaan sovi mikään nappulavalmiste, kun saan allergisen reaktion siitä titaanidioksidista, mitä niillä on päällysteenä, laivamaaliahan se onkin:-D
Jos täytyy ottaa antibiottia, pitää se laittaa sairaalassa suoneen. Yritän selvitä ilmankin.

Mut ei kannata käyttää soijaakaanmissään muodossa. siitä olen tiennyt jo kauemmin:

Soijasta rajuja oireita viime vuosituhannella
Mitähän sä oot napannut? Joten yrttiä joka on pistänyt pääsi ihan sekasin.
Pientä vainoharhaisuutta on havaittavissa. Mutta mä luulen että mieli muuttuisi jos sulla diagnosoitaisiin joku sisäelinvaurio, johon AINOA keino on lääkitys tai elinsiirto.
 
Voi hyvä luoja näitä sun lähteitä. Siis tääkin on jokun hihhulin blogi, ei mitään virallista tietoa. Hän on selkeästi valinnut jostain artikkelista kuohuttavimmat kommentit ja yhdistellyt niitä. Myöskään mitään lähdettä ei ole mainittu, joten voi olla vaikka jonkun ihan omasta päästä keksittyä.
 
ohhoh
Tietysti teidän pitää ottaa ne lääkkeet, mitä lääkäri sanoo, mut sitä suuremmalla syyllä täytyy käsittää, et kaikki vieraat aineet ruoassa ovat lisärasitusta munuaisille, kuten erilaiset fosfaatit jne. Luulisi, et ne on teille opetettu jo vastaanotolla.. enhän voi tietää, kun en siellä käy, mutta munuaistulehduksen olen sairastanut lapsena, sen verran tiedän niistä, miltä SE TÄYSLEPO sairaalassa tuntuu. Kyllä ne lähteet siellä on, jos viitsii katsoa:)

Alkaa kyllä huolestuttaa lääkäreiden todellinen tietämys, mut eikai se enää ole oikea huoli, kun siirtoelimiä on kaikille riittävästi?
 
Tietysti teidän pitää ottaa ne lääkkeet, mitä lääkäri sanoo, mut sitä suuremmalla syyllä täytyy käsittää, et kaikki vieraat aineet ruoassa ovat lisärasitusta munuaisille, kuten erilaiset fosfaatit jne. Luulisi, et ne on teille opetettu jo vastaanotolla.. enhän voi tietää, kun en siellä käy, mutta munuaistulehduksen olen sairastanut lapsena, sen verran tiedän niistä, miltä SE TÄYSLEPO sairaalassa tuntuu. Kyllä ne lähteet siellä on, jos viitsii katsoa:)

Alkaa kyllä huolestuttaa lääkäreiden todellinen tietämys, mut eikai se enää ole oikea huoli, kun siirtoelimiä on kaikille riittävästi?
Sulla ei siis ole kokemusta asiasta mutta paasaat silti siitä että lääkärit ei tiedä mitään??
Tottakai lääkkeet otetaan. Mutta kuten sanottu, kaikki on kyselty monelta lääkäriltä, ja rajoitteita ei ole enempää.
 
lähteitä iltalukemiseksi
Fosforeista esimerkiksi meidän kaikkien täytyy tietää tämä, terveiden ja sairaiden ihan yhtä hyvin:

http://savotta.helsinki.fi/halvi/tiedotus/lehti.nsf/e1e392ad852e72f5c225680000404fa8/d13c11189914bc9cc22572f8001fa29f?OpenDocument
 
Alkuperäinen kirjoittaja oi näitä aikoja !;22588706:
No hui: kortisonissa on risiiniöljyä, eikai ne munuaiset semmosta kestä, risiinihän on maailman pahimpia myrkkyjä!
Voi hyvää päivää taas näitä kommentteja! Risiini on kyllä myrkky, mutta risiiniöljy eri asia...

Syötkö sinappia sentään? Sekään ei tapa, vaikka sinappikaasu tappaakin.
 
Nasonex- nenäsumutteesta
"Potilasta, joka siirtyy pitkäaikaisesta systeemisesti vaikuttavasta kortikosteroidihoidosta Nasonex nenäsumutteen käyttöön, on seurattava huolellisesti. Systeemisen kortikosteroidihoidon lopettaminen voi aiheuttaa tällaiselle potilaalle lisämunuaisen vajaatoimintaa useiden kuukausien ajaksi ennen kuin HPA-akselin toiminta palautuu ennalleen. Jos potilaalla ilmenee merkkejä ja oireita lisämunuaisen vajaatoiminnasta,..."
 
hyvää yötä:-)
Syön joskus luomumakkaran mausteena sinappia, mut en enää mitä tahansa raakaa kaalta - en vaan uskalla:-D

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/myrkkykaali.htm
 
No tietenki siksi et ei tarttis käyttää kortisoneja, kun niistä menee näkö joka tapauksessa:

Kaihi: Aiheuttajat
Vitsit tää on oikeesti huvittavaa.. kaivappa kaikki MAHDOLLISET sivuoireet joka lääkkeestä. Tää on tosi huvittavaa.. siis tottakai, pakokaasusta ja vaikka otsoonikadostakin tulee vaikka mitä. vai vaikka katusuolasta. Ja mistäs vielä, IHAN KAIKESTA ;)
Äläkä sitten vaan juo maitoakaan, äläkä vettä ,siinäkin voi olla jotain. Ja ainiin muista pitää suojainta kun lähdet ulos.

'On kiva että täällä palstalla kaikki tuntuvat tietävän lääkäreitä paremmin kaiken ;)
 
harmitonta?
Alkuperäinen kirjoittaja hyvää yötä:-);22591042:
Syön joskus luomumakkaran mausteena sinappia, mut en enää mitä tahansa raakaa kaalta - en vaan uskalla:-D

myrkkykaali


Vasta oli punajuurista joku myrkytys, mut eivät löytänet syytä siihen. Kuka selvittää, mitä siinä maassa on kasvatettu aikaisemmin vai onko niihin lisätty esim Turexia, jonka varoaika on tosi lyhyt?

science creative quarterly fortnightly
 
janossa
Se on totta, et moni keittää kaiken juomaveden, koska tulee siitä kipeeksi. Jos keittää, täytyy vettä laskea hanasta silti jonkin aikaa, kun ne putket ei ole puhtaita ja lämminvesiouolella se puhdasvesi onkin tosi likaista. On harmi, et kaikkea niistä vesistä ei saada koskaan millään systeemillä pois:-(

Luomumaito janojuomana onkin osoittautunut kaikkein puhtaimmaksi, koska ne myrkyt ovat jääneet lehmän maksaan:)
 

Yhteistyössä