Kertokaa mitä mä teen tolle pojalle????

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Luottamusta ei synny tuollaisella älyttömällä rangaistuksella. Lapsen ärtymys vaan kasvaa vanhempaansa kohtaan. Kaikki jäähyt yms. eivät toimi. Lapsen kanssa puuhastelu ja juttelu vie asioita parempaan suuntaan.
Mun mielestä tarvitaan molempia: sitä yhdessätekemistä ja keskustelua sekä myös takataskussa palkkio/rangaistussysteemi.

Yhdessätekeminen ja keskustelu ennaltaehkäisee sitä ettei tartte käyttää palkkio-rangaistusjuttua, mut nuo jälkimmäiset on hyvä olla varastossa siltä varalta että lapsella ei olekaan idyllinen "oi Äiti mä puen ulkovaatteet niin mielelläni ja kylläpäs lelujen kerääminen tuntuu ihanalta" -päivä. :rolleyes:

Koska niitä tiukkoja päiviä tulee kun lapsi ei halua tehdä itse hänelle kuuluvia asioita, vaikka kuinka keskustelisi.
 
vierailija
No jäähyaikaa pidennetään. Mut on eri asia vaikka istua tunti kuin seistä kädet pystyssä tunti.
Tunnin jäähyjä en muista omilta lapsiltani kuin 1-2, lyhyemmillä on selvitty.

Itse olen käyttänyt lisänä peliajan tai ruutuajan menetystä, karkkipäivän karkkien menetystä jne.
Ei jäähyajan pidentäminen auta, jos jäähy ei alun alkaenkaan tunnu lapsesta rangaistukselta, vaan se enemmänkin villiinnyttää lasta lisää ja/tai tuo lisää uhmaa.

Tuollaisessa tapauksessa ei auta muu kuin vaihtaa jäähypenkki keinona johonkin ihan muuhun.
 
Ei jäähyajan pidentäminen auta, jos jäähy ei alun alkaenkaan tunnu lapsesta rangaistukselta, vaan se enemmänkin villiinnyttää lasta lisää ja/tai tuo lisää uhmaa.

Tuollaisessa tapauksessa ei auta muu kuin vaihtaa jäähypenkki keinona johonkin ihan muuhun.
Ei kukaan lapsi huviksensa istu, jos joutuu istumaan pitempään.

Mutta tuota istuma-aikaa ei pidennetä mihinkään puoleen päivään, vaikken tiedä yhtään lasta joka edes uhmaisi niin pitkään.

Ei tuollaista puolifyysistä rangaistusta kovenneta fyysiseen rääkkiin. Eli ei istuta päiväkausia, seistä kädet ojossa nurkassa tuntikausia. Jossain vaiheessa tulee stoppi, se rangaistuksen kovuus ei mene lapsen kolttosen edelle.
 
vierailija
Pieni psykopaatin alku. Juuri luin vankimielisairaalan psykiatrin ajatuksia psykopaateista. Piirteet voi havaita jo 3-4 vuotiaana. Varhaisella puuttumisella voi vaikuttaa tulevaisuuteen, mutta poistaahan tätä persoonallisuushäiriötä ei voi. Joka viides vanki on psykopaatti.
Hakekaa apua!
 
vierailija
Pieni psykopaatin alku. Juuri luin vankimielisairaalan psykiatrin ajatuksia psykopaateista. Piirteet voi havaita jo 3-4 vuotiaana. Varhaisella puuttumisella voi vaikuttaa tulevaisuuteen, mutta poistaahan tätä persoonallisuushäiriötä ei voi. Joka viides vanki on psykopaatti.
Hakekaa apua!
Vielä mitä.

Siihen on jo joutunut tottumaan, että jos lapsi on vilkas, niin ympäröivät aikuiset epäilevät tällä olevan ADHD:n. Mutta että kuriton ja psykopaatti. Joku raja saisi ns. medikalisaatiollakin olla.
 

Yhteistyössä