Kertokaa Vinkkejä pakkaamiseen muutossa

Kauhulla jo ootan 2kk:n päästä tulevaa muuttoa...Muuttaminen on ihanaa, jos vaan sen tekis joku muu ja pääsis suoraan uuteen asuntoon! Nyt pitäs alkaa heittämään kamaa ensteks pois. Oon ihan varma että täällä on sellasia jotka on keksineet jotain työtä helpottavia toimenpiteitä, sellasia joita ei ole tullut itse ajatelleeksi, siivoomiseen/pakkaamiseen/kaikkeen muuttoon liittyvään...jos on niin, otan ohjeet ilolla vastaan!
 
Työäiti
* Kevyet tyynyt ja peitot isoihin jätesäkkeihin.
* Kaappien roinien harvennus ennen muuttoa, kirpputorilta vaan pöytä ja loput roskiin.
* Vuokraat riittävästi muuttolaatikoita ja nostokärryt painaville tavaroille. Ne on kultaakin kalliimpia tavaroita siirrellessä.
* Kaikkiin esineihin tiedot sisällöstä/kohteen huone, niin menee heti oikeaan paikkaan
* Me vuokrattiin auto, kuski ja kantaja. Sen lisäksi runsaasti muuttoapua kaveripiiristä. Kavereille juoma&ruokatarjoilu.
* niin ja pakkaamisen voi aloittaa vaikka jo tänään, jos on paljon tavaraa. Tarpeettomammat eka ja viimeiseksi tärkeät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olen laittanut esim henkarivaatteet henkarissa jätesäkkiin.
Samoin, ja liinavaatteet samoin viikattuina suoraan kaapista jättäreihin. Päälle maalarinteippiin merkataan sisältö.

Ja jos muuttoon on vielä 2 kk, niin vielä en tekisi mitään muuta kuin perkaisin pois heitettäviä roskiin ja kirppareille vietäviksi. Rasittavaa asua niitten lootien keskellä ja sitten yrittää niistä löytää jotain jo kertaalleen pakattua tavaraa.
 
kaikki pehmee jätesäkkeihin, osa vaatteista toimii hyvin pehmusteena astioille - ei tarvi kääriä paperiin. Kaikkiin paketteihin maalarin teippi kylkeen jossa lukee mihin huoneeseen haluat laatikon/pussin

Me muutetaan kuun vaiheteessa ja pitäis alkaa kans toi pakkaaminen
 
Vepasto
Aloita pakkaaminen ajoissa. Siihen menee uskomattoman paljon aikaa. Pakkaa nyt jo sellaisia tavaroita, mitä et tarvitse (osa liinavaatteista, pyyhkeistä, kesävaatteet/-kengät, kirjat yms. ) Pahvilaatikoihin kevyempitä tavaroita, muuttolaatikoihin (me haettiin kodin ykkösestä lainaksi ja sit meillä oli lihalaatikoita ) painavempia. Kirjoita laatikoiden päälle, mitä ne sisältää. Heitä säälimättä pois, mitä et tarvi. Muista hengittää sen kiireen ja kaaoksen keskellä. =)
 
Työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Ja jos muuttoon on vielä 2 kk, niin vielä en tekisi mitään muuta kuin perkaisin pois heitettäviä roskiin ja kirppareille vietäviksi. Rasittavaa asua niitten lootien keskellä ja sitten yrittää niistä löytää jotain jo kertaalleen pakattua tavaraa.
Okei, riippuu toki tavaran määrästä - kaksio vai omakotitalo.
 
Nyt on pakko kysyä teiltä joiltakin, että miten te jaksatte elää monta kuukautta puoliksi pakatussa kämpässä? Itse olen muuttanut pikaisesti laskettuna AINAKIN 12 kertaa, ja mitä enempi muuttoja on kertynyt, niin muutto muutolta olen aloittanut pakkaamisen joka kerta myöhemmin ja myöhemmin. Ja kerta kerralta muutto on ollut edelliskertaa helpompi kokemus.
 
Kirjota laatikoihin/säkkeihin mihin huoneeseen ne kuuluu. Äläkä kuvittele että muistat mitä missäkin on. :whistle: Kokeiltu on.

Pakkaa lasit ja lautaset pyyhkeiden kanssa, helpompaa kun se paperieden kanssa värkkääminen.

Älä laita pelkästään kirjoja isoon laattikkoon. ;) Siitä tulee painava. :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Ja jos muuttoon on vielä 2 kk, niin vielä en tekisi mitään muuta kuin perkaisin pois heitettäviä roskiin ja kirppareille vietäviksi. Rasittavaa asua niitten lootien keskellä ja sitten yrittää niistä löytää jotain jo kertaalleen pakattua tavaraa.
Okei, riippuu toki tavaran määrästä - kaksio vai omakotitalo.
Mä olen kokeillut nuokin molemmat useampaan otteeseen ja kaikki siitä väliltä, ja pitäydyn silti edellisessä lausunnossani. :D
 
Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Kirjota laatikoihin/säkkeihin mihin huoneeseen ne kuuluu. Äläkä kuvittele että muistat mitä missäkin on. :whistle: Kokeiltu on.

Pakkaa lasit ja lautaset pyyhkeiden kanssa, helpompaa kun se paperieden kanssa värkkääminen.

Älä laita pelkästään kirjoja isoon laattikkoon. ;) Siitä tulee painava. :whistle:
Mä laitoin, miehet jakso kantaa. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Kirjota laatikoihin/säkkeihin mihin huoneeseen ne kuuluu. Äläkä kuvittele että muistat mitä missäkin on. :whistle: Kokeiltu on.

Pakkaa lasit ja lautaset pyyhkeiden kanssa, helpompaa kun se paperieden kanssa värkkääminen.

Älä laita pelkästään kirjoja isoon laattikkoon. ;) Siitä tulee painava. :whistle:
Mä laitoin, miehet jakso kantaa. ;)
Niin mäki, mies kanto ja kiros joten en varmaan tällä kertaa ihan niin täyteen pakkaa pelkkiä kirjoja
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Kirjota laatikoihin/säkkeihin mihin huoneeseen ne kuuluu. Äläkä kuvittele että muistat mitä missäkin on. :whistle: Kokeiltu on.

Pakkaa lasit ja lautaset pyyhkeiden kanssa, helpompaa kun se paperieden kanssa värkkääminen.

Älä laita pelkästään kirjoja isoon laattikkoon. ;) Siitä tulee painava. :whistle:
Mä laitoin, miehet jakso kantaa. ;)
Mä laitoin ja laatikko ratkes.

:LOL:
 
MySelene
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Nyt on pakko kysyä teiltä joiltakin, että miten te jaksatte elää monta kuukautta puoliksi pakatussa kämpässä? Itse olen muuttanut pikaisesti laskettuna AINAKIN 12 kertaa, ja mitä enempi muuttoja on kertynyt, niin muutto muutolta olen aloittanut pakkaamisen joka kerta myöhemmin ja myöhemmin. Ja kerta kerralta muutto on ollut edelliskertaa helpompi kokemus.
kyllä sitä jaksaa kun tietää että se on ohimenevää. ;) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Nyt on pakko kysyä teiltä joiltakin, että miten te jaksatte elää monta kuukautta puoliksi pakatussa kämpässä? Itse olen muuttanut pikaisesti laskettuna AINAKIN 12 kertaa, ja mitä enempi muuttoja on kertynyt, niin muutto muutolta olen aloittanut pakkaamisen joka kerta myöhemmin ja myöhemmin. Ja kerta kerralta muutto on ollut edelliskertaa helpompi kokemus.
kyllä sitä jaksaa kun tietää että se on ohimenevää. ;) :D
Mutta kun kerta ei ole pakko.. :xmas:
 
Työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Nyt on pakko kysyä teiltä joiltakin, että miten te jaksatte elää monta kuukautta puoliksi pakatussa kämpässä? Itse olen muuttanut pikaisesti laskettuna AINAKIN 12 kertaa, ja mitä enempi muuttoja on kertynyt, niin muutto muutolta olen aloittanut pakkaamisen joka kerta myöhemmin ja myöhemmin. Ja kerta kerralta muutto on ollut edelliskertaa helpompi kokemus.
Jos mun pitäisi meidän omakotitalo pakata nyt kasaan, niin kyllä siihen pitäisi hirvittävästi aikaa käyttää (jos meinaa pysyä tavarat loogisessa järjestyksessä). Kuukausi ei olisi liioittelua, koska mä en jaksaisi tuntikausia kerrallaan pakata. Ja ei ne tavarat silmissä olisi häiritsemässä, meillä on lääniä.

Kolmiosta kun muutettiin, niin tavaroita vietiin pikkuhiljaa kolmea viikkoa ennen muuttoa. Viikkoa ennen aloin toden teoilla pakkaamaan miehen kanssa. Kyllä sen ajan kestää laatikoiden välissä. Mikä on myöhään pakkaaminen, edellisenä iltana, viikkoa ennen?
 
MySelene
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Nyt on pakko kysyä teiltä joiltakin, että miten te jaksatte elää monta kuukautta puoliksi pakatussa kämpässä? Itse olen muuttanut pikaisesti laskettuna AINAKIN 12 kertaa, ja mitä enempi muuttoja on kertynyt, niin muutto muutolta olen aloittanut pakkaamisen joka kerta myöhemmin ja myöhemmin. Ja kerta kerralta muutto on ollut edelliskertaa helpompi kokemus.
kyllä sitä jaksaa kun tietää että se on ohimenevää. ;) :D
Mutta kun kerta ei ole pakko.. :xmas:
no sit ei tarvii... :headwall:
 
meillä muutto edessä tuossa ens kuussa, kunhan remontti saadaan tehtyä, joskin varmaan siinä samalla jo jotain viedään sinne..

mä olen raivannut kaapeista pois kaiken mitä en enää mukaani ota, kaverit käyny kattomassa läpi ja sit vien osan kierrätykseen yms
en ala pakkaamaan vielä mitään, sit ens kuussa (1pv pitäis päästä uuteen kotiin remppaamaan) alan vasta kasaamaan tavaroita jätesäkkeihin, ja meillä on onneks kk aikaa muuttaa, niin aattelin yrittää niin, et sitä mukaa pistän jo paikoilleen tavarat kun sinne niitä kannetaan, niin sais kaikki sit paikoilleen heti, eikä tarttis laatikoiden ja säkkien keskellä siellä olla hetkeäkään, mut, saa nähdä kuin käy :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Nyt on pakko kysyä teiltä joiltakin, että miten te jaksatte elää monta kuukautta puoliksi pakatussa kämpässä? Itse olen muuttanut pikaisesti laskettuna AINAKIN 12 kertaa, ja mitä enempi muuttoja on kertynyt, niin muutto muutolta olen aloittanut pakkaamisen joka kerta myöhemmin ja myöhemmin. Ja kerta kerralta muutto on ollut edelliskertaa helpompi kokemus.
Jos mun pitäisi meidän omakotitalo pakata nyt kasaan, niin kyllä siihen pitäisi hirvittävästi aikaa käyttää (jos meinaa pysyä tavarat loogisessa järjestyksessä). Kuukausi ei olisi liioittelua, koska mä en jaksaisi tuntikausia kerrallaan pakata. Ja ei ne tavarat silmissä olisi häiritsemässä, meillä on lääniä.

Kolmiosta kun muutettiin, niin tavaroita vietiin pikkuhiljaa kolmea viikkoa ennen muuttoa. Viikkoa ennen aloin toden teoilla pakkaamaan miehen kanssa. Kyllä sen ajan kestää laatikoiden välissä. Mikä on myöhään pakkaaminen, edellisenä iltana, viikkoa ennen?
Omakotitaloa alkaisin pakkaamaan varmaan varastoista alkaen ehkä kahta viikkoa ennen muuttopäivää, tota nykyistä rivarineliötä ehkä viikkoa ennen muuttoa, ja varmasti ehtisin vaikka tavaraa on sikapaljon. Mutta minä kyllä yleensä olenkin sitten tehnyt sitä aika tosissaan.. Ja kämppä siis tyhjennetään aina päivässä, korkeintaan kahdessa, ja siinä on yleensä kantoapua aika reippaasti. Mutta mikä sopii yhdelle ei välttämättä toimi toiselle, ja taas toisin päin. :)

 

Yhteistyössä