KESÄ 2010 hoidot

Tikru, toivottavasti terapia auttaa. Itselläkin kokemuksia perheväkivallasta, tosin lapsuudesta. Mut vaikeita tilanteita ovat. Kovasti tsemppiä ja voimia :heart:

Ei mulla sit varmaan ollut mitään syytä juoda sitä vettä silloin, kun ei mulla ollut mitään vaivoja eikä turvotuksia eikä kivistyksiä, ei sitte mitään. Koko ajan voin oikein hyvin. Mut mehän saatiinkin 'vain' 16 munasolua.

Mua alkaa jo jännittää mun maanantain limisultra...

Tytöille huomiselle roppakaupalla tsemiä hei!!!
 
Onpas Seralla ollut valtava saldo!!! Tsemppiä ja onnea sinulle ja Einalle että saisitte huomenna kyytiläiset mukaan!

Itsellä piinapäivät mennyt nopeasti, kun koko ajan ollut jotain ohjelmaa. Ei kauheesti edes ehtinyt piinaileen. Tänään jo pp9. Tänään tuli kirje ettei pakkaseen saatu yhtään. Osasin kyllä odottaa sitä ettei saada pakkaseen mitään, en sen vuoksi halunnut soittaa ja kysellä niistä. Hetken aikaa mietin että avaanko kirjeen jo nyt vai jätänkö maanantaille mut olihan se sit kuitenkin pakko avata kun tieto oli jo niin lähellä. Minkäänlaisia oireita ei ole vielä mistään. Jotenkin alkaa tuntumaan ettei varmaan ole onnistunut, menkoista mulle ei ole tullut moneen vuoteen mitään oireita. Testiäkään en ole vielä ostanut. Sunnuntaina aattelin testata.
 
Eina: Höpöhöpö, mä oon ihan varma, että saat huomenna kyytiläisen, ja toivottavasti loput pakkaseen! :hug: Ja toivottavasti et ees tartte niitä pakkasukkoja, vaan tärppää jo tästä ekasta :heart: Ittestäni en ois niinkää varma, että kyytiläistä saan, vaikka mulla on ihan hyvä olo kyllä jo. Ja tankannut oon niin että napa rutisee! :D Että siitä sen ei ainakaa luulis olevan kiinni, mut jotenki en jaksa uskoo, että ne munikset ois vielä ehtiny toipuu tarpeeks...

Shayna: Juuh, omaa jalkapallojoukkuetta tässä kyhäillään :D Ainahan mä oon toivonu isoa perhettä, mut en mä sentää ihan 26 lasta ajatellu :D Ukon kanssa aina ollaan kiistelty (ennen kun siis todettiin, ettei tää lasten tekeminen nii helppoo ookkaa ;) ) että montako lasta tehdään, kun hän ei ihan niin isoa perhettä välttämättä haluis ku minä, mut nythän se sit ratkes, se on se 26 :D No joo, näkee nyt sitten huomenna, ovatko ees lähteny jakautumaan...
Millanen olo sulla muuten, joko sä teet tuttavuutta vessanpytyn kanssa? ;)

Kielo: Hihi, no sulla nyt ei ainakaan oo tarvetta lahjasoluille ;) Mutta ihan tosissaan, kyllä me mietittiin tossa ukon kanssa, että jos me onnistutaan tässä hoidossa, niin ois kyllä tosi hienoa auttaa toisia luovuttamalla soluja. Että ehkä mä saatan sen vielä jonain päivänä tehdä, mutta en kyllä ihan hetkeen, ei se punktio niin hehkee kokemus ollu, että siihen kovin pian vapaaehtosesti menis uudestaan!

Tikru: :hug: Toivottavasti terapia auttaa. Raskasta varmasti tuo :( Toivottavasti saatte asiat kuntoon, mutta muista kuitenkin pysytellä turvassa masuasukin kanssa pahimmilta riidoilta! :heart: Ja turhaan sä meiltä anteeks pyytelet, anna tulla vaan kaikki surut ja murheet!

Miimii: Tsemppiä limisultraan! :) Jos jaksat ja viittit ( ja tietty muutkin! ), niin mulle sais kertoa infoa siitä pakastesiirrosta, jos siihen kuitenkin joudun. Siis koska sen sitten saa tietää, saadaanko niitä pakkaseen? :O Ja kaikki muukin fakta on tervetullutta :) Ja outoa kyllä, et ei oo käsketty juoda, tosi iso määrä toi 16 munistakin on! Ja muutenki, heti mun ainakin käskettiin alkaa juomaan.

Wilmalle tsemppiä piinailuun, plussajonon jatkoks vaan! :)

Barba: Kiva kuulla, että jatkatte vielä! Tsemppiä tulevaan :heart:
 
Mä oon taas tullu tänään rymisemällä alas pilvistä.... Meidän klinikka haluaa seurata hcg:n nousua pari kertaa. Ja sen siis pitäis tuplautua n. parin päivän välein. Mun alkuarvo oli 332 ja tänään eli kahden päivän päästä oli vaan 421:'( Mua pelottaa niin paljon etten saa henkeä ja itkettää aivan hysteerisesti. Mä en selviä jos tää otetaan meiltä pois. Mä kuolen:'( Perjantaina vielä uudestaan. Klinikalta olivat "tosi" kannustavia, sanoivat että kyllä JOSKUS ovat nähneet normaaleja raskauksia vaikka hcg nousee hitaasti ja "älä vielä mene paniikkiin". No, ei ihan ole onnistunut.
Mä en kestä tätä, mä en kestä perjantaihin, mä sekoan:'(
 
Viimeksi muokattu:
Shayna: kun katoin et olit käyny tohon aikaan kirjottaan mul nous kylmät väreet heti, ei stana, nyt ei kyllä saa mennä poskelleen toi homma, nyt vaan toivotaan ihan sikana et arvot nousis hitaasti.Mitä palstoilla oon lukenu ni jollakin on jopa hcg 50 lähteny raskaus normisti kasvuun ja syntyny terve lapsi ni kaikki on näköjään mahdollista.mikä pp sulla otettiin tuo hcg eka kerran? haleja ja voimia Shayna kulta:hug:
Sera:kyselit Miimiiltä tosta pakastesiirrosta ni ajattelin kuitenkin kommentoida, eli se on ihan" piis of keik" hommeli kaikkiin muihin verrattuna ja jännin hetki siinä tietty se et selviikö alkiot sulatuksesta;)
Se voidaan tehdä kahella eri tavalla, eli sun luomukiertoon tai lääkkeellisesti jolloin siis lääkkeillä järkätään ovis ja sitä siirtopäivää voidaan fiksailla.jos sulla esim normi kierto ja ovis suht säännöllisesti niin sillon ainakin meillä lekuri suositteli luomukiertoon tehtävää siirtoa.eli ovistesteillä ovis ja siitä sitte lasketaan ( mulla 5 pv)moni päiväisiä alkioita sulla oli ja sen mukaan siirto.Eli jos sulla viljelty alkioita esim 2 pvää niin oviksesta kahden päivän päästä siirto.Ite toimenpide ei kestä kun minuutin, ei satu ja ja meillä kehotettiin ottaa eka 2 pvää iisisti siirron jälkeen.Ei siis mitään potkunyrkkeilymeininkiä.ite lepäilin enkä käyny urheilemas vaikka en tie onko mitään vaikutusta sitte loppujen lopux.Toivottavasti sait jotain tolkkua.Siirtoon siirrossa mulla oli mukana vaan kortisoni ja klexane.jota piikittelenkin viikolle 12 asti=)
Einalle zemppiä ja et pääset siirtoon!!!!!!!!
 
Shayna rakas, pää kylmänä nyt vaan! Et voi vaikuttaa tuohonKAAN nyt, me joudutaan nyt vaan odottamaan huomiseen ja toivomaan vaan parasta. Ja oikeesti, mä uskon että kaikki on ok. Mitä oon lukenut tässä vuosien varrella, niin mitä ihmeellisimmistä lukemista ne terveet vauvat on joskus lähteneet! Tuolla toisessa ketjussa esim Hugsylla lukema pp12 oli 40,7 ja kuitenkin noussut siitä sitten reippaasti kun vauhtiin pääsi.

Sera, varmaankin tänään tai huomenna saatte tietää montako saatiin pakastimeen. Mulla on tehty lääkkeellisesti PAS, se on varmempi aikataulullisestikin, kun mun täytyy lähteä eri kaupunkiin siirtoa varten, ja siis kun tuosta mun limakalvon kasvamisesta ei ole oikein takuita.. Viimeksi oli siihen limiksen kasvatukseen Zumenon-pillerit joita nappailin parisen viikkoa ennen siirtoa, nyt mulla on Estradot-laastarit, kun ei se limis edellisellä kerralla oikein tykännyt kasvaa. Yksi ultra tässä välissä ja sitten määrätään siirtopäivä. Mulla on vain Lugesteronit sitten siirron jälkeen, mahdollisen plussatestin jälkeen aina rv 9 asti niitä käytettäisiin. Eli tosi helppo juttu. Kunhan vain tulisi tulostakin!!
 
Viimeksi muokattu:
Voi Shayna, mun eka ajatus oli, että mitä he*v**tiä ne haluaa sitä tarkistaa noin usein, kun sä joudut vaan turhaan panikoimaan. Mä oikeesti niin hirveesti haluan uskoa, että tää panikointi on aivan turhaa!! Mä oon kans ymmärtäny, että nuo HCG-arvot voi vaihdella paljon. Mulle ei ees ikinä kerrottu, että mikä se oli. Voi kun jotenkin sais sulta taiottua tuon pelon kokonaan pois. Kaikki on suuremmissa käsissä, ollut koko ajan ja on tästä eteenpäin! Sä saat olla ihan rauhassa. Tuollanen on ihan hirvittävän raastavaa, en pysty oikeesti ees ajattelemaan, mutta silti mä rukoilen, että sä saat nyt sellasen ihan ylimaallisen rauhan olotilan.
Jos töiden puolesta mahdollista, niin tänään teet jotain ihan superrauhottavaa. Sellasta, jossa saat keskittymisen pois itestä ja pikkuisesta, et ehdi ajattelemaan, kun teet kokoajan jotain muuta. Katot vaikka tuntitolkulla hyvän mielen leffoja tai jonkun dvd-boksin alusta loppuun.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Sain tänään sikiöseulonnan tulokset, ei aihetta jatkotutkimuksiin. Olo on huojentunut. Seuraava rakenneultra ajoittuu sinne tammikuulle, odottavan aika on jälleen pitkä :) toivotaan että sielläkin on siten kaikki hyvin!

Toivottavasti täällä kaikilla menee hoidot ja odottelut hyvin :heart:

Kiitos kun saan purkaa tänne omaa pahaa oloa. Aika pohjalla ollaan, mutta kyllä tämä tästä.
 
Pieni tiikeri: Toivon sydämeni pohjasta että te saisitte miehenne kanssa asiat selviksi ja pystyisitte joskus vielä elämään yhdessä ilman minkäänlaista väkivaltaa. Tämä esikoinen joka minulla on.. hän on aikasemmasta suhteestani. Olemme eronneet kun tyttäreni oli vajaan vuoden ikäinen. Siitä suhteesta minun täytyi lähteä fyysisen väkivallan vuoksi. Koskaan en ole lähtöäni katunut (koska pahoinpitely ei olisi loppunut koskaan..ei minkään valtakunnan avun kautta) Nyt sitten elämä on paremmin kuin hyvin. Elämme uuden mieheni ja tyttäreni kanssa tasapainoista ja riidatonta elämää! Uusi mieheni rakastaa tytärtäni aivan kuin omaansa! Toivotaan nyt vaan että meidän onnemme täydentyisi useammalla lapsella. niin ja onnittelut sinulle hyvistä ultrakuulumisista! Jaksuja :heart:

Voi Shayna :hug: Mitä minä voisin sanoa lohduttaakseni sinua.. Ei oikein sanoja meinaa löytyä. Toivon kuitenkin sinunkin kohdalla sydämeni pohjasta että kaikki olisi jokatapauksessa hyvin! Ei vaan voi olla totta taas tämäkään ettei olisi!!! jaksetaan nyt vaan luottaa ja toivoa että perjantain arvo olisi noussut hyvin!

Mites Seran kävi?

ON: Kaksi :heart::heart: kyytiläistä mukana! Ei top-luokkaa, mutta ihan hyviä. Heillä ei noita luokituksia käytetä joten "virallisia" en tiedä. Molemmat olivat ensin 4-soluvaiheessa. Toinen siinä juuri ennen siirtoa maljalla jakaantuikin 6-soluiseksi ja paransi asemiaan! Juuri oli lääkäri selittänyt miten on jakaantuneet makoillessani pöydällä, niin labra-luukusta täti huuteli että lisää on jakaantunut :)
Toiset kaksi hedelmöittynyttä olivat niin huonolaatuisia ettei niitä lääkärin mukaan kannata pakastaa. Neljää ei voitu kuitenkaan siirtää ja lääkäri halusi että siirrettäisiin nuo kaksi parasta! Eli annoimme luvan heittää ne 2 pois, emme halunneet niitä pakkaseen. Että sellainen päivä täällä takana! Pakkaseen ei jäänyt sitten yhtikäs mitään, vaan sama rääkki alkaa alusta sitten joskus tarvittaessa.


Mä niiiiiiin toivon nyt että meitä onnistais!
 
Nimimerkki..........Hoito..........Aikataulu


Elli82------------1.IVF------------loka-marraskuu-------

Sera2010----------1.IVF ---------Punktio vko 46---------

Miimii-75----------1.IVF - 2.PAS-----vko 47/48------

lakka83----------2.IVF------12/2010 tai 01/2011----

barbapörrö13-------2.IVF/ICSIn PAS----------------

Baby20xx-----kotipuuhat --------------------------------

evita-----------2.ICSI----------------------------------------

Susu75-----------3.ICSIn PAS---------------------------


*** PIINAILIJAT ***


wilma32---------1.IVF/ICSI-------testipvä 22.11-------

Eina-----------------1.IVF-------testipäivä 1.12--------2.alkiota


:heart::heart::heart: PLUSSANNEET :heart::heart::heart:


kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF-------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS----- + testattu 19.10.2010
Shayna-------------2.ICSI ------------ + testattu 14.11.2010
 
Shayna: :hug: Mä oon kyllä muiden kanssa samaa mieltä, että kyllä se arvo siitä vielä rupee nousemaan reippaasti! Jaksuja! :heart:

Tikru: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Eina: Mähän sanoin, että kyllä sä sen kyytiläisen saat, ja saitkin sitten kaks!! Onnea! :heart:

Ja oma napa vielä kerran, ennen kuin ainakin yritän jäädä taukoilemaan täältä... mä en yksinkertasesti jaksa enää tätä turhaa odottelua!! :( Eli ei siirtoa. Olivat sen näköjään päättäneet jo etukäteen, koska olivat pakastaneet jo kaikki... eli mä olin siellä lähinnä TURHAAN!!! :(
20 alkiota on nyt pakkasessa, ja hyvä että saatiin pakkaseen, mut aika epätoivoselta tuntuu, mitä niillä siellä tekee??!!! :( Yksikään näköjään ikinä päädy mun kohtuun asti! :( Pakastesiirron suunnittelukäynti joulukuussa...

Jaksuja kaikille tasapuolisesti!

T: Aina vaan turhaan odottava ja odottava Sera!!
 
Eina, onnea!! Ihanaa :D Taidatte odottaa tällä kertaa joulukuuta vielä aika monta kertaa enemmän kuin tavallisesti ;)

Sera, et odota turhaan!! Täällä on tiiätkö vähän itse kukin jotakin kuumeisesti odottamassa (hoidon alkua, testipäivää, ultraa jne jne), joten sovitaan, että tänä talvena marras-tammikuussa aika pysähtyy vain kauniisiin hetkiin ja ne muut hetket viuhahtaa ohi salamannopeasti. Eli toisin sanoen ei mee kuin hetki ja sulla on suloinen kyytiläinen :heart: matkassa!

Tikru, ihana, että sait hyviä uutisia!
 
Eina: hienoa , onnittelut kyytiläisistä:heart: toivotaan että nyt viimein sitten onnaa!!! on jotenkin niin vaikeeta aatella sen ivf alottamista alusta, kauhea rumba kuitenkin henkisesti ja fyysisesti!!!
Tikru:hienoja uutisia sulla ultrasta ja toivon että teillä terapia auttaisi tulevaan:|jaksuja sinne ja muista kaikesta huolimatta yrittää nauttia pikkuihmeestä joka masussa kasvaa:)
Sera: elä ny masennu, mieti miten hyvin sulla oikeesti on asiat!!!! niin paljon pakkasessa tavaraa että moni antas mitä vaan et tietäs et ainakin on mistä ottaa!!ja kohtahan on oikeesti jo joulukuu joten nauti glögistä ja joulunodotuksesta niin jaksat sitte lähteä taistoon uusin voimin heti vuoden alussa.Ja kuten Kielo kirjottikin niin tää elämähän on yhtä hemmetin odotusta koko ajan, itekin ootan et tulis jo joulu et vois olla vähän varmemmalla fiiliksellä tän raskauden suhteen, ja huominen kammottaa sikana kun meen ultraan taas jälleen.tää odottaminen ei lopu koskaan!! aihe vaan vaihtuu!!!
Wilma: hienoa et jaksat olla noin rauhallinen ja kuten todettiin oireisiin ei kandee tuijotella liikoja koska ne ei oikeesti merkkaa mikään mihkään suuntaan.zemppiä ja tuuhan ilmottaa kun teet testin:)
 
Onnea Einalle kahdesta kyytiläisestä,siellä ne pikkuiset nyt köllii kohdun ihanassa lämmössä:heart:

Ja Seralla tosi loisto "saalis",ihanaa ja tammikuu tulee ennen kun huomaatkaan:)

Voi Shayna...mut tottahan se on et pienemmistäkin HCG-nousuista on vauvat syliin asti saatu,joten tänään sit odotellaan niitä huippulukemia:heart: Mut on varmasti rankkaa odottaa tietoa,voimia!!!

Tikrulle paljon tsemppiä tulevaan,toivon niin kovasti,että asiat selviävät! Itse aikanaan myös kokenut tota henkistä väkivaltaa,enkä toivo sitä kenellekkään,puhumattakaan fyysisestä,siitä ei tosin ole itselläni kokemusta.Voimia sinulle!!!

Wilman testausta täällä kuumeisesti odotellaan:rolleyes:

Te ootte kyl kaikki niin ihania ja jos jotain hyvää täytyy tästä hoitorumbasta etsiä.niin se on kyl tää meidän ketju:heart:
Oottakaahan vaan,kun mä joku päivä jaksan purkaa tänne KAIKEN sisältäni:p

Mukavaa pakkasperjantaita ihan jokaiselle!
 
Onko Shaynan tilanteeseen tullu mitään selvyyttä? Mä niin toivon toivon toivon puolestasi että arvo olisi noussut :heart:

Pahoittelut Sera ettet päässy mun piinailukamuksi! Mutta muista että sua oottaa huima määrä pakkasessa potentiaalisia alkioita! :hug:

Olen barba ihan samaa mieltä kanssasi, että tää ketju on ihana! Ja minusta on mukava että te plussanneet jaksatte tsempata meitä vielä täällä olevia!

ON: Mä ihmettelen tuota ettei väestöliitolla ole muka luokituksia alkioille? Mä kysyin hoitajalta niistä luokituksista siinä siirron jälkeen maatessani (lääkäri oli jo lähtenyt). Ja hän sanoi etteivät he niitä käytä.

Sain silloin mukaan lapun (pyysin erikseen) ja kun olen sitä eilen illalla katsellut, niin en ymmärrä miten nämä kaksi siirrettyä olivat yhtään sen parempia kuin ne kaksi jotka laitettiin pois! Tai no se yksi petrasi juuri ennen siirtoa, siihen lappuun oli merkitty se alkio vielä sillä "vanhalla" 4-soluvaiheessa tuloksella ja pisteillä.

Ja siis lääkäri sanoi näistä kahdesta siirretystä, että ei mitään parasta laatua, mutta ihan hyviä/ihan ok (en muista tarkkaan mitä sanaa käytti)... kuitenkin paperilla ne vaikuttavat samalta kuin hävitetyt?! Ja siis eivät mun silmiin vaikuta yhtään edes hyviltä! Ennemminkin huonoilta... miksei lääkäri voinut sanoa niin! Kun siis lääkärin puheista jäi se kuva että nämä siirretyt olis ollu kyllä ok!! Mut ei sen mun paperin pisteistä päätellen näin ole..

Eli ihan lyhyesti että..... Ei mulla oo enää hajuakaan millasia nää siirretyt muka nyt oli :(

Mutta tais tulla eilen selville meidän lapsettomuuden syy: Mun munasolut! Ne on huonoja! Siitä ei enää pääse yli eikä ympäri... Lääkärikin sanoi siellä siirrossa eilen, että mun munasolut käyttäytyi ikäiselleni epänormaalisti.. Paljon vanhemman naisen soluilta vaikuttivat.

Eli saapa nähdä miten jatkohoidoissa käy taas alkioiden suhteen!
 
Einan tavoin oon kovin odottanut Shaynan kuulumisia!!! toivon myös toooodella paljon, että uutiset olisivat hyviä ja että alkujärkytykseltä pääsisi Shaynakin hieman hengähtämään.
Eina:saanko kysyy minkä ikänen oot? lukee varmaa jossain tuol alus mutten uskal men taas kattoon jos nää textit hävii? siis sillä tuli vaan mieleen et kun puhuit munisten laadusta ikääs nähden?Uskon kyllä et lekuri on tienny mitä teki ja ettei laittaisi sellasia alkioita joilla ei ois ees teoriassa mitään mahdollisuutta jatkaa kehitystään kohdussa.ny laitat paperit piiloon ja positiivista mieltä, aattele sulla on sentään kax kaiffaria ny matkassa joista toivotaan vähintään toisen kiinnittyvän:hug: ja tottakai jaksetaan teitä zempata,mä oon edelleen ihan täysillä teijän jutuissa mukana.
Tänäänkin kun makasin ultrassa mietin et mitenhän sille Shaynalle kävi=)
ja oon samaa mieltä et tää ketju on aivan huippu vaikkei meitä montaa oo niin ilman tätä en ois ikinä varmaan plussannu.Jotenkin kun on ns tukijoukkoja niin ittekki kokee itsensä vahvemmaksi.Kiitos et ootte kaikki olemassa ja ootte mahtaviai tyyppejä.
Sitte joskus kun jokaisella on ne omat nyytit niin treffataan kaikki jossain ja kilistellään meidän pitkälle yhteiselle taipaleelle:heart:
Barba: hui kauhee heh mitähän sieltä onkaan vielä tulossa maltan tuskin odottaa sitä sun avautumistas täällä:O
omaa napaa hieman: ultrassa siis kaikki oli ok tällä erää ja ny koitan sitten taas nauttia ees hetken, vaikeeta se on.kaikki raskausoireet loppu ku seinään 3 pvää sitten mutta ehkä parempi niin kun oksentaa aamusta iltaan:x ny pitäs alkaa leipomaan, huomenna tyttöjen kesken pikkujoulut ja non alkoholic meiningillä sitten vain tonttuilemaan:xmas:
 
despe: Ihana kuulla hyviä ultrauutisia!! Mä oon "vaan" 26v. Eli en tosiaan mikään ikäloppu vielä :( Ja silti mun munikset on tällasia mitä on :| Noh nytpä tiedetään (vähintäänkin osittain) miksi tässä on niin kestäny ja kestäny tää raskautuminen! Joo ja ajattelin että kyllähän mä voisin siihen lääkäriin ottaa yhteyttä vaikka s-postilla ja kysellä vielä millasia ne siirretyt oli... mutta sitten taas mietin että väliäkö tuolla! Mulla ne nyt kuitenkin on kyydissä vielä ja sillä selvä! Mutta tuntuu että ihme kyllä tää tulee olemaan jos tärppää... ja ihmeitä tapahtuu! :)

Ja se että jos/vaikka mun munikset on niin huonoja... niin ei ne aivan TÄYSIN TOIVOTTOMIA voi olla... meillähän onnistu eka inssi! Meni vaan sitte kesken viime huhtikuussa :( Et seki kuitenkin luo jonkinasteista toivoa tähän hommaan!
 
Viimeksi muokattu:
Tää on ihan helvettiä:'( Tänään arvo oli 665, eli nousee edelleen mutta aivan liian hitaasti. Ei annettu kauheesti toiveita normaalista raskaudesta. Mun tuurilla tää on sitten kohdunulkoinen. Mä en kestä kun ei tiedä, mä en oo syöny enkä nukkunu kahteen päivään enkä oo ikinä ollu näin sekasin. Jos se ei ole normaali niin mä vaan haluun siitä eroon. Mä haluun että tää on ohi:'( Mä en selviä, tätä epävarmuutta kestää varmaan viikkoja. Mä en pysty rauhottumaan hetkeksikään. Kaiken lisäks mulla alko eilen ruskee tuhru. Niin toivoin että olis tänään lähteny hcg laskuun et sais selvyyden et on keskenmeno. Tai sitten että olis noussu reilusti. Mut eihän elämä meillä ikinä niin mene vaan tietty aina tapahtuu just se pahin eli on noussu vaan vähän. Taas pitää mennä sunnuntaina uudestaan ja mulla on niin paha olla ja pakokauhu etten pysty olla:'( En olis uskonu että positiivisen testin jälkeen voi tulla vielä enemmän paskaa niskaan kuin että olis ollu nega...
 
Viimeksi muokattu:
Shayna:eek:len niin pahoillani sun puolesta.Ei sitä pysty ees käsittää mikä fiilis sulla nyt on.Eka annetaan toivoa ja sitten vedetään matto jalkojen alta taas.En muutenkaa pysty tajuu miksi tuntuu, että hoidoissa käyviä rankaistaan tuplasti enemmän ja useemmin kun niitä luomumammoja jotka sikiävät ku sienet sateella kerta toisensa perään.Koita saada jostain voimia jaksaa käydä tuo paska vaihe läpi vaikka ihan sika vaikeeta varmastikin on.:hug:
 
Eihän täältä pois malta pysyä, niinhä mä vähä arvelinki... :)

Shaynalle superiso lohtu :hug: !! Mä en kans ymmärrä, miks ne sitä hcg: tä niin paljon haluaa tarkkailla, eihän luomuraskauksissakaan tarkkailla? :O Toivon vieläkin kovin, että nousis sunnuntaiks huimasti! Tsemppiä! :heart:

Eina: Voisko olla sit mahollista, et noi lääkkeet ei ois just sulle parhaita mahdollisia? Ku samaa kans mietin, että kun sulla se yks inssi onnistu ja sit sulla yks lapsi jo on, nii eihän ne sun munikset voi mitään ihan surkeita olla! Mut älä nyt sitä stressaa, nyt vaan kaikki toivo niihin kahteen kyytiläiseen! :)

Ja siis, mulle ei kerrottu mitään alkioiden laadusta??!! :O Mut niitten ilmeisesti pitää olla ihan hyviä, että voi pakastaa? Tietääks joku?

Despelle onnea hyvistä ultrakuulumisista, ja kivoja pikkujouluja :) Joko aiot paljastaa kavereille raskauden, vai minkä tekosyyn oot keksiny absolutismiin? ;) Ja ehdottomasti kippistellään kaikki yhdessä sitten, kun ollaan kaikki saatu omat nyytit, hyvä idea! :heart:
 
Shayna:hug: MÄ YMMÄRRÄN TÄYSIN MILTÄ SUSTA TÄLLÄ HETKELLÄ TUNTUU! Jos vaan oot lukenut nuo mun vaiheet ja muistat ne. Reilut kaksi viikkoa meni ennen kuin tilanne mun kohdalla lopullisesti selvisi ja päästiin kohtua tyhjentämään. Nyt sukta vaaditaan kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa, mut usko tai älä kyllä se siitä. jos mä selvisin niin selviät sinäkin; puhuu nyt erittäin lyhyen sytyslangan ja minimaalisen kärsivällisyyden omaava. Ja tässä sunkin tilanteessa toivotaan nyt näistä huonoista vaihtoehdoista että olisi se tuulimuna raskaus sunkin kohdalla kyseessä, jos ei normaali raskaus ole. Ja sit kun vielä ajatellaan positiivisesti pas... tilanteessa, niin jotain on kuitenkin on tapahtunut, alkio on kiinnittynyt, huono tuuri on se että ei ollut kehityskelpoinen alkio. Laiha lohtu sun tilanteessa...

Einalle onnittelut kyytiläisistä!

Sera; sun pitää olla oikeasti iloinen tuosta huikeasta alkio määrästä! Meitä on monia, jotka ei sinne pakkaseen saa yhtään mitään. Ja varmasti ovat hyvälaatuisia, ei ne pakasta sellaisia, jotka ei pakastamista jo heti suoraltaan tulisi kestämään. Ja kuten muutkin on sanoneet tammikuu tulee nopeasti. Nyt vaan liityt kerhoon tähän, joka nauttii joulun/pikkujoulunajan punaviinistä, homejuustoista ja graavilohesta! Nehän on kiellettyjä sit kun ollaan raskaana!!! Ja ensi jouluna ei edes voi sitä viiniä ottaa kun sitten imetetään niitä meidän parin kuukauden ikäisiä vauvoja :)

ON: Odotellaan kuukautisten alkamista! Eilen kävin vielä ultrassa ja kun mulla kaikki on mennyt niin "loistavasti" ja "helposti" niin edelleen jokin helv... möykky siellä kohdussa on. Otettiin vielä hcg ja se oli onneksi vaan 11 eli ei näyttäis että kuitenkaan istukkaa olisi. Nyt vaan siis odotellaan kuukautisia ja niiden jälkeen katsotaan onko se epämääräinen möykky hävinnyt. Tod.näköisesti on siis jotain hyytymää. Oikealla munasarjassa näkyi jo yhden follikkelin kasvu että siinä mielessä vaikuttais et elimistön hormonitoiminta olisi palailemassa normaaliksi. Eli kahdet menkat pitää nyt odottaa ennen kuin päästään uudestaan hoita suunnittelemaan. Edellyttäen että kohtu tyhjenee lopullisesti seuraavien menkkojen aikana.

Jos joku mun kohdalle viitsisi päivittää että 3. icsi tammi/helmikuussa 2011.
 
Nimimerkki..........Hoito..........Aikat aulu


Miimii-75----------1.IVF - 2.PAS----------vko 47/48

lakka83----------2.IVF---------12/2010 tai 01/2011

Sera2010--------1.IVF - 1.PAS ------------ 01/2011

evita--------------3.ICSI--------------01 tai 02/2011

barbapörrö13----2.IVF/ICSIn PAS----------------


Baby20xx-----kotipuuhat ---------------------

Susu75-----------3.ICSIn PAS---------------------------

Elli82------------1.IVF------------loka-marraskuu-------



*** PIINAILIJAT ***


wilma32---------1.IVF/ICSI-------testipvä 22.11-------

Eina-----------------1.IVF-------testipäivä 1.12--------2.alkiota


:heart::heart::heart: PLUSSANNEET :heart::heart::heart:


kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF-------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS----- + testattu 19.10.2010
Shayna-------------2.ICSI ------------ + testattu 14.11.2010


Serallekki muokkasin tietoja... menikö oikein?
Ja mites barbapörrölle meni noi päivitykset? Laitetaanko jotaki? Varmaan jossain lukiskin että mikä aikataulu ynm. sulla oli, mutta en viitti alkaa selaileen (laiska ku oon)
 
Viimeksi muokattu:
Sera: Mulla oli inssissä käytössä myös puregon... eli samalla lääkityksellä mentiin. Sen ei sinänsä pitäis selittää tätä. Vaikka silti voisi olla mahdollisuus että toiseen lääkkeeseen vaihtaminen voisi olla kohdallani järkevää..

Olen alkanut odottamaan esikoistani 08/04.. eli kohta 6 ja puoli vuotta sitten. Munasoluni ovat silloin voineet olla kuitenkin hiukan paremmat vielä silloin, kuin nyt myöhemmin! (nuoresta iästä huolimatta, en helpolla häntäkään kyllä alulle aikoinaan saanut.. vuoden verran oli yritystä) Onneksi olen tehnyt hänet nuorena kun munasoluistani vielä oli johonkin :D

Evita: Hyvä ettei sentään todennäköisesti istukkaa enää ole siellä kohdussasi! Ja toivotaan että ne seuraavat menkat tekee oikein kunnon puhdistuksen ja tyhjennyksen sinne sun kohtuun!

Mites wilman piinistelyt sujuu? :)

Ja entäs miimii ja lakka, mitäs teille kuuluupi näin talvisena perjantai iltana?
 
Viimeksi muokattu:
Shayna ei ei ei, ei tän näin pitäny mennä ollenkaan.. :'( En mäkään voi kuvitella, että mitä sä nyt tunnet, ja mitä Evita sä tunsit sillon aiemmin syksyllä. Tää on niin väärin!! Voi kun nopeasti nyt selviäis jotain, että pääsisit pahimmasta piinasta. Voimia, mitä muuta sitä osaa toivottaa.. :hug:

Eina, oo ihan rauhallisella mielellä niitten alkioiden laadun suhteen. Kuvittelisin, että laatu varmaan voi vaihdella kuukaudesta toiseenkin aika paljon. Ja onhan niitä tarinoita, että on top-alkion kaveriks laitettu muuten "roskiin menevä" ja tuloksena kolmoset (no en nyt tällä halua sua pelotella kolmosista.. ;) ).

Evita, ihana että oot pahimmasta selvinny!! Ja tuo on niin oikea asenne, että nyt syötte navat täyteen ihania juustoja viinin kanssa jne jne, kun ens vuonna ei sit imetyksen takia voi. Ihana :)

Joo, täälläkin kannatetaan yhteistä kippistelyä sitten joku päivä!! Tää on munkin mielestä aivan huikeen ihana ketju, elän teiän kaikkien vaiheissa mukana, eikä oo tullu mieleenkaan tätä unohtaa. :heart:
 

Yhteistyössä