KESÄ 2010 hoidot

Moikka!

Täällä eletään aika hektistä vauva-arkea. Oman maidon tulo pieneni pari viikkoa sitten niin paljon,että nyt mennään pelkällä korvikkeella. Tyttö on saanut ensimmäisen rokotuksen ja siitä ei tullut mitään oireita. Jälkitarkastuksessa oli kaikki kunnossa, ja nautiskelen tässä ekoista kuukautisista noin viiteen vuoteen..NOT! On kyllä sellainen asia elämässä jota en kaipaile yhtään-kipujen vuoksi lähinnä. Yörytmi on alkanut pikkuhiljaa löytyä, neiti nukkuu jo öisin 6-7h putkeen.

Taitaa suurin osa ihmisistä olla kesälomilla, hienoa! Toivottelen siis oikein hauskaa kesää kaikille ja palaillaan taas!

Tikru
 
Voi että! Ellilläkin jo noin paljon viikkoja! hieno juttu, et kaikki hyvin :)

Pieni tiikeri: Toivottavasti menkkakivut helpottaa!!!

Tänne ei kummempia, rv 33+5. Edelleen jakselen hyvin, mitään vaivoja ei ole ilmaantunut. Salilla käyn vieläkin polkemassa crossaria, et pysyy mieli virkeenä ja peruskunto hyvänä. Viikko ois töitä ja sit jään äitiyslomalle. Hyvin oisin voinu jatkaa vielä töissäkin, kun olo on vaan niin hyvä.

Pitäs varmaan vauvakamppeita alkaa laittelemaan paikoilleen, ettei sit iske hirmunen kiirus. Vaatteet on kylläkin kaapissa jo lajiteltuna, mut pinnasänky ym isommat jutut vielä varastossa.

Helteisiä kesäpäiviä! :)
 
Lomat alkaa olla lusittu. Eilen palasin reissusta. Maanantaina töihin.

Lilille pahoittelut ettei se inssikään onnistunut :hug: Vaikka se kuinka "itsestäänselvä"-asia olisikin ollut niin pettymys jokatapauksessa :(

Miten meidän muut hoidokit? Joko teillä on kesän jälkeiset suunnitelmat hoitojen suhteen selvillä? Mä niin toivon että jokaikinen teistä jo onnistuisi. En todellakaan ole unohtanut sitä hoitojen ja lapsettomuuden aiheuttamaa surua, epätietoisuutta ja tuskaa, vaikka itse olenkin tällä hetkellä onnellisemmassa tilanteessa. Tuntuu niin hemmetin pahalta että kaikki jotka äidiksi ja isäksi haluavat eivät pääse sitä (helpolla) kokemaan :( Niin väärin tää kaikki :'(

Nostelen meidän listan tälle sivulle ja päivitelkää tietoja sitten kun haluatte/niitä on tiedossa.

On ollu teitä kaikki ISO ikävä loman ajan :heart: ja paljon olette olleet mielessä..
 
Nimimerkki..........Hoito............... .....Aikataulu


barbapörrö13---4.IVF/ICSI--------------?

wilma32----------3.ICSI----------------?

Marlaa--------3.IVF/ICSI---------------?

Lili_78-----------6. ICSI----------------?

snoww----------2.ICSI-----------------?

iinamiina-------2.IVF 3.PAS-------------?


*** PIINAILIJAT ***

------------------------------------------------------


:heart: :heart: :heart: PLUSSANNEET :heart: :heart: :heart:


Eintel------------1.IVF----------- + testattu 6.10.2010
lakka83----------2.IVF------------ + testattu 24.12.2010 LA 5.9.
Susu75------4.ICSI/lahjasolut----- + testattu 10.2.2011 LA 19.10
Sera2010-----1.IVF - 1.PAS------- + testattu 15.2.2011 LA 21.10
Elli82---------1.IVF - 1.PAS------- + testattu 26.3.2011 LA 2.12
Eina-------------3.IVF------------ + testattu 15.5.2011 LA 23.1


:flower: :flower: :flower: VIHDOIN NYYTTI SYLISSÄ :flower: :flower: :flower:


Pieni tiikeri--------1.IVF------- TYTTÖ 14.5.2011

kielovanamo------2.IUI-------- TYTTÖ 24.5.2011

desperate---1.IVF/ICSI 4.PAS-- POIKA 11.5.2011
 
Pakko kans välillä kirjoittaa ettei meidän ketju aiva kuivu, olipas meitä kysymysmerkkeläisiä nyt taas paljon :) Täällä kans lomat "lusittu", ja ei kyllä kiinnosta yhhtääääääääään mennä maanantaina töihin.. prrrrkle :) Lomalla olla oltu koko ajan liesus ( eli joka paikas) nyt tämä viimenen lomaviikko on ollu sellanen että ei olla tehty kyllä yhtään mitään, valvottu ja nukuttu tosi myöhään. Oottelen täs miestä kotia jos vaikka mentäs johonki viihteelle..
Niin joo ompa mukava ollu viimest kaksi viikko, korvatulehdus ja ehkä keuhkoputkentulehduskin oli. Niinku pienellä tenavalla :D ei ole kuullu yli kahteen viikkoon kuin toisella korvalla, sitä se auton ja hotellien ilmastointi teettää..
 
Juuu, viimeisiä viedään.. 1.9. töihin (mihin??) ja aarteeni tarhaan. Tuntuu ku elämä loppuis. Ahistaa ja pelottaa. Oon nyt yrittänyt kuluttaa mahdollisimman maksimissaan mm. kahvia ja alkoholia. Kaikki vitamiinit ja foolihapot ja omegat oon jättänyt pois. Tupakointia en ole aloittanut (varmaan pitäis) enkä ylipainoa ole saanut kerättyä, ikävä kyllä. Nuo muut suht helppo toteuttaa mut toi painoindeksin nostaminen on helpommin sanottu ku tehty tämmöselle idioottimaisen normaalipainoiselle. Mun empiirisen tutkimuksen mukaan kuitenkin mulla kannattais olla 20-30kg ylipainoa niin raskaaksi tulo olis todennäköisempää. Järjestään kaikki tuolla plussanneiden/odottajien puolella kertoo olevansa ylipainoisia. Oon nyt viikon yksin kotona, joten urakka jatkuu..
 
Miten snoww:n töihinpaluu sujui? Entäs kuulo.. onko palannut? :) Viime viikko meni aivan ihmeellisen nopeaa töissä. Yleensä eka lomanjälkeinen viikko on jotenkin niin kitupitkä, mutta nyt meni sellasella vauhdilla että....

Voih iinamiina :hug: mä oon jo pitkään miettinyt mitä mä voisin sulle sanoa :( Kaikki kuulostaa ja tuntuu jotenkin niin kliseeltä että parempi pitää vaan turpansa kiinni :$

Mitäs muille kuuluu? barba vois tulla piristään meitä :) Ja miten Marlaa, wilma ja Lili? Mitä teille :heart:

Terkkuja kaikille muillekki!

-Eina
 
nyt alkaa tuntumaan että vois tehdä paluun palstoille. Kesä alkaa olemaan loppusuoralla tai ainakin lomat on takana.
Onnea vielä kaikille vauvoista ja ihanista ultrakuulumisista. En yhtään muista mihin viimeksi jäätiin...

Meillä olis 9.9 suunnittelukäynti uuteen hoitoon joten siitä lähdetään että toivoa on... Toivottavasti jollain osuis piinailut samoille ajoille. Tai eihän tätä kenellekään toivo mutta tiedätte mitä tarkoitan.
 
Eina: Siinähän tuo, naama kurtus :D Nyt sais tulla jo talvi vaikka heti. En tiä pitäskö soittaa poliklinikalle ja kysyä että koska me päästäis hoitoihin seuraavaksi, ku haluais tietää suurinpiirtein että koska, sieltä pitäs tulla kutsu mutta MUTTA.... kiva ny odotella vain täs kädet ristis...
 
Juu kuuloki palas lääkekuurin loppumisen jälkeen..

Iinamiina: Ei kai painolla ole mitään tekemistä raskautumisen kanssa? mut sillä varmaan on negatiivista vaikutusta jos koko ajan laihduttaa ja paino jojoilee, en minä tiiä kunhan ajattelen.. Mulla on painoindeksi 29 ja taas on pakko laihduttaa tai lähinnä se on nyt sitä tällä hetkellä että herkut pois ja proteenipitoista syöty enimmäkseen.


Pitäs kyllä hakea niitä foolihappoja muuten ja sit multivitaa.. Aloittaa jo ajoissa niiden popsiminen...
 
Sateista huomenta kaikille ihanille=) Pitkästä aikaa täällä...tai olen mä näitä lueskellut,en vaan ole saanut aikaan kirjoittaa mitään ja hiljastahan tuo on ollutkin näin kesällä.Nyt on kesä takana ( ainakin jos kattoo forecan ennustuksia:mad: ) Voi hurja,miten nopeesti aika rientää!!!

Elli,joo-o,noita mikä noita ja pikkuhiljaa peilikuvakin alkaa muistuttamaan jotain jylhävuoren emäntää:p Mut,onnea,onnea,onnea ihanista masuasukeista:kiss:

Iinis,iso halaus sinulle:hug: Täälläkin loppui alkukesästä raskautta yrittävien vitamiinit;Mietin et uus purkki maksaa 17 ekua,siis apteekki vai uudet bikinit...Kiva oli rannalla lekotella kerrankin sopivilla biksuilla;) Foolihapot kai vanhenee kaappiin,ehkä kerran kahessa viikossa muistan sen kaapin ovea raottaa ja kahvia kuluu entiseen tahtiin,jopa enemmänkin:whistle: Mutta,toivoisin niiiiiin kovin sinulle jo sitä onnistumista ( toki muille myös)!!!Millonkas hoidot taas teillä jatkuu?

Snoww,pirauta toki polille ja sano et "Hoitohan alkaa nyt,eikä myöhemmin":rolleyes: Vaikka tiedän,tiedän,jonotukset on pitkiä,vai olettekos te yksityisellä?

Marlaa,vautsi miten lähellä teidän suunnittelukäynti jo on,ihanaa,siitä se taas lähtee:)

Eina,hurjaa kyytiä kyl menee aika,säkin olet jo tooooosi pitkällä,ihanaa:heart: Ja paljon olet ( te) olleet kesällä minunkin mielessä:kiss:

Entäpäs Lili-kultanen?Miten kesä on mennyt ja mitenkäs hoidot sinulla jatkuvat? ( Muistan,että sanoit häipyväsi meidän luota,mutta yritetään unohtaa se kommentti,ois niin kiva kuulla sinustakin:hug: )

Entäpä Wilma? Jokos kohta alkaa tapahtua?

Minnekkäs meidän muut plussanneet on kadonneet,Susu,Sera,Lakka?Mitä kuuluu onnelliseen odotukseen:popcorn:

Ja Despe,Kielo ja Tikru,teidänkin kuulumisia kaipaillaan:O Tikru olitkin käynyt kertoilee omat kuulumiset,ihanaa et kaikki on mennyt hyvin:heart:

Ja omaan eloon ja oloon ei vieläkään mitään uutta,siis hoitorintamalla,joskus ensi kuussa olen viisaampi,kai:D Mutta muuten on tehty elämässä iso päätös kesän aikana ( Niinku osa on jo tuolta blogistakin lukenut ) Eli meistä on tullut tukiperhe kahdelle ihanalle muksulle:) Mä niiiiiin tykkään:heart:

Mutta eiköhän tässä ollut taas jo lukemista,kivaa alkanutta SATEISTA viikkoa kaikille,tekis mieli laulaa,et "vielä on kesää jäljellä,vielä tulee kauniita päiviä..."mutta se taitaa olla toiveajattelua:kieh::wave:
 
Snoww, sitä vaan tarkotinkin että yleisesti näyttää siltä että läskit tulee koko ajan raskaaksi mutta minä en, joten tarvii varmaan alkaa tehdä jotain. Ja kaikki vitamiinit ja kortisonit ja aspiriinit ja muut poppakonstit on höpöhöpöä, eikä niillä oo mitään tekemistä raskaaksi tulon kanssa. Sitäpaitsi juoppona taitaa olla kivempi elääkin kun ei tarvi koko aikaa miettiä kaikkee paskaa.
 
Täällä ollaan :wave: Mihinkään en ole kadonnut. Kirjottelin heinäkuun lopulla tänne ja tuntui sillon kovin hiljaiselta tämä ketju. Mut jospa syksyn tullessa vähän vilkastuisi =)

Äitiyslomaa on viikko takana. Mua vaan harmittaa, etten saa aikaseks laittaa vauvan tavaroita kuntoon : / Kaipa hoidot ja pettymykset teki sen, etten vieläkään usko vauvan tulevan. Lisäks hirmunen huoli ajoittain, et onkohan kaikki hyvin masussa... Vaikkakin mitään huolestuttavaa ei oo löytyny matkan varrella niin silti ei osaa ottaa rennosti tätä odottamista :ashamed:

Vielä oon pystyny liikkumaan (lähinnä crossaria käyn polkemassa), mut kävelemään en pysty pitkiä matkoja. Lauantaina käveltiin tytön kanssa kaupunkiin ja pois tullessa supisti ekaa kertaa koko raskauden aikana niin et kipeetä teki ja meinasin lysähtää polvilleni... Mut nytpä en kävelemään lähde! Huomenna ois kyllä Muumimaailmaan lähtö, joten siellä tulee väkisinkin käveltyä. Pitänee ottaa mulle sellanen tavarakärri, jossa mies saa mua vetää :D

Kovasti tsemppiä syksyisiin hoitoihin!!!

lakka 36+0
 
No niin, nyt päästään taas pikkuhiljaa asiaan täälläkin ketjussa, ihan ikävä on teitä ollu :)

Olis tosiaan kiva, jos keksis jotain kannustavaa tai ees mitä tahansa sanottavaa Iinikselle ja teille muille hoitoja taas odottaville, mutta niinku Eina totes, ehkä parempi pitää turpansa kiinni, eikä alkaa mitään lässyttämään. Yritetään vaan porukalla töniä teitä eteenpäin sillonki ku tuntuu, että suo on kaikista pahin. Tuli mieleen viime talvi, jolloin Barba sä olit jo ihan kertakaikkisen valmis luovuttamaan ja ihan totaaliväsyny kaikkeen ja niin sä vaan täällä porskutat ja jaksat ainaki meihin muihin ihanana ittenäs valaa energiaa :) Että jospa se niin menis ite kullakin, että synkkiä vaiheita seurais ees vähän helpompia hetkiä.

Kesä onki ollu hiljasta niin hoitojen ku synnytystenki osalta ja nyt sit aletaan jännäämään molempia! HUIUI :eek: Tsemppiä kaikille ja tulkaa kertomaan miten menee!!

No meillä jo vauvautuneilla kesä ei oo tainnu olla ihan hiljasimmasta päästä.. :whistle: On riittäny touhua ja tohinaa ja itkua ja hammastenkiristystä.. Alkukesällä siinä määrin että meinas jo aivan epätoivo iskeä, mutta onneks nyt elellään jo huomattavan paljon rauhallisempaa ja helpompaa vauva-arkea. Ihan kyllä kertakaikkisesti mut pääsi yllättämään, kuinka 100% kiinni ite on tuossa pikku Venkulassa ja vielä suuremmin yllätyin siitä, että meinaan ite siihen väsyä. :O Ihan älytöntä yllättyä tällasista, mutta kai sitä jossain oman päänuppinsa syövereissä salaa oli kuitenki ehtiny kuvitella, että jos musta joskus äiti tulee niin musta tuleekin sit supermamma. No juu, ei tullu eikä tule, mutta tyttö on siitä huolimatta syötävän suloinen ja ilmeisen tyytyväinenki tällä hetkellä elämäänsä =)

iiiso hali jokaiselle :hug:
 
Iinamiina: Tottahan nämä epäonnistumiset masentaa, ja parempi se on välillä tehdäkin jotain muuta vaikka sitte juopotella ettei koko ajan näitä juttuja mieti. Oon ainaki pitäny tätä kesätaukoa niin hyvänä juttuna, nyt sitten seuraavaa vitustusta kans odotelles. Tsemppiä kuitenkii....
 
Tervehdys kaikille!
Pitkästä aikaa pistäytymässä... Kiitos kiltti Barba kun kyselit kuulumisia :heart: Oon välillä käynyt täällä kuikuilemassa, mutta enimmäkseen kesän ajan oon yrittänyt olla ajattelematta näitä asioita, ja vaikka siinä nyt ei mitenkään onnistukaan, ni oon silti onnistunut lomailemaan ihan kunnolla ja nauttimaan kesästä. Mut muuten suru tämän asian tiimoilta on pahimmillaan :( Surettaa kaikki ihan hirveesti, en osaa edes sanoin kuvailla, ja vituttaa. Enkä osaa iloita kenenkään muun puolesta just tällä hetkellä. Huono ihminen, en edes varmaan ansaitse omaa vauvaa saada, kun en tämän parempaan pysty. Mut esim. facebookiin pelottaa jo mennä, kun sieltä tulvii kaikenmaailman raskaus- ja vauvauutispäivityksiä vastaan. Eli en varmaan jatkossakaan paljon täällä pyöri, kun käperryn vaan oman napani ympärille tällä haavaa. Viikon päästä alkaa uusi hoito, nyt ekan kerran pitkän kaavan mukaan sumujen kera, ja olo on toiveikas, niinku aina... Mutta en kyllä halua hoidonkaan aikana kadehtia muita ja sitten murehtia omasta puolestani, ni yritän pysyä pois täältä. Hirveeltä ihmiseltä kuulostan, mutta on tosiaan niin valtava tämä suru tällä hetkellä.

Kaikkea ihanaa kaikille teille ihanille!!!!! Nauttikaa olostanne, ketkä voitte, ja muille voimia jaksaa eteenpäin :heart:
 
Tällästä se on julkisella, ei muuta ku plussatuulia niille onnellisille jotka saavat tänä vuonna alottaa..
Meillä :xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas: odotellessa nyt vain...
 
Moikka kaikille! :wave:

Pitkään aikaan en oo ehtiny tänne kirjottelemaan, lukemassa oon käyny välillä ja ajatuksissa ootte kaikki olleet... :heart:

snoww: EI VOI OLLA TOTTA!!! Vuodenvaihteen jälkeen??!! :O :O :kieh: :mad: Ette oo harkinnu yksityisellä käyntiä ootellessa? Ja tosta painosta, mistä iiniksen kanssa olitte jutellu, ni eikös ylipaino SAATA aiheuttaa pco:ta? Näin oon ymmärtäny, voin olla väärässäkin... mut noin niinku yleisesti ottaen oon samaa mieltä, et p*skat se mitää vaikuta onko laiha vai lihava, juoppo vai absolutisti jne.! Toiset ne vaan paukahtelee paksuks ja toiset ei sit nii millää, ja se on niiiiiiin VÄÄÄÄÄRIN!!! :( Tsemppiä ja jaksuja kovasti! :hug:

... kuten myös iinamiinalle!! :hug:

Mitä kuuluu Susulle ja Ellille? Entä Eina? :heart:

Barballe ja Lilille myös isot jaksuhalit ja pusut seuraavia hoitoja ootellessa!! :hug: :kiss:

(.) Kaikki hyvin edelleen, masu ja asukki senkun kasvaa vaan :) Ja mä voin myös loistavasti, kaikki on paremmin ku hyvin, jos kaameeta 24/7 närästystä ei lasketa! : / Ja sitähän ei lasketa, kun muuten on kaikki hyvin... ei vaan millään jaksais enää yhtään ootella, että saa oman pikkuisen vihdoin syliin, syksy ja lokakuu, tule jo!!! :heart:

Leppoisia loppukesän ja alkusyksyn päiviä kaikille!!

:heart: Sera ja Murunen rv 31+2
 
Huomenta! :wave:

Toivottavasti kaikille kuuluu hyvää! Ihana kuulla, että Sera voi hyvin ja paksusti - hieno juttu, että muotoja on nyt sitten tullut, kun niitä niin kovasti silloin kaipailit :LOL: Nauti joka hetkestä :hug:
Ja snoww:lle lohtuhali :( Ihan perseestä, että noin kauan kestää odotus! Tsemppiä odotukseen!
Mulla on vähän paremmat fiilikset ku aiemmin, toivo nostaa päätään pikkuhiljaa, kun tänään alkaa uus hoito ekan kerran pitkän kaavan mukaan sumutuksilla :O Sit syyskuussa joskus tositoimiin. Edelleenkin pitää olla liikaa ajattelematta tätä, mutta eihän se tärppää, jos ei yritäkään... Aloitin lopultakin blogin pitämisen, jos kiinnostaa kuulumiset niin ilmoitelkaa, niin laitan osoitteen vaikka yv:nä =)

Joka tapauksessa aurinkoisia ja nautinnollisia syyspäiviä kaikille, ja voimia tilanteisiinne :heart:
 
Lilille oikein hurrjasti tsemppiä alkavaan hoitoon! Mulla on kuule sinne syyskuun loppuun saakka nyt peukut pystyssä sulle! Tän on jo ihan pakko olla se kerta! (ja sun blogi...ahaa, täällähän oli tietoa siitä ;) )

Voi ei snoww... Siis ensi vuoden puolelle! no ei voi olla totta :( Hiivatin hiivatti et pitää olla pitkät odotusajat :(

kielon, seran ja lakan kuulumisiakin kiva lueskella pitkästä aikaa!

barba: saako noista sun tukiperhe lapsista sen verran kysyä että minkä ikäisiä he ovat? Me muuten ihan tosissaan jo miehen kanssa käytiin läpi viime vuodenvaihteessa näitä sijaislapsi/perhe asioita (ihan sillä että on jokin "varasuunnitelma" jos sitä omaa ei koskaan saada)... tuki/sijaisperhe-toiminta on mun mielestä todella palkitsevaa ja kunnioitettavaa! oot barba mahtava nainen! :heart:

ON: Ei mitään kummempaa. Täällä kaikki ok ja niin ees päin. Ei haittaa vaikka viikot kuluis hitaampaakin! (muut raskausjutut jätän sitten blogiin ja sieltä saa kukanenkin niitä käydä lueskelemassa jos ne kiinnostaa)..


-Eina
 
Moi kaikki!

Lili,kiitos:heart: Toivottavasti teidän pitkän kaavan hoito tuottaisi nyt viimeinkin sen plussan,elimet kaikki pystyssä:)

Kiva,et Sera, Kielo ja Lakka ootte käyny kertoilee kuulumisia.Ihanaa aikaa varmasti elätte kaikki:heart:

Snoww,voimia odotteluun:hug: Pitkä on aika odotella,toivotaan et aika juoksee lujaa.

Iinis,mitä kuuluu??? oon tuolta muualta lukenu jotain sun kirjoituksia,TOIVOTTAVASTI KAIKKI ON HYVIN????? Iso halaus myös sinulle:hug:

Minnekkäs DESPE ja SUSU ootte kadonnut??? Ja entäpä Eina ja Elli,miten menee?

Täällä eletään jotain v*tun matalaliitovaihetta,koko elämä tökkii ja PAHASTI:kieh: Masentaa, itkettää, raivostuttaa,v*tuttaa...Joten eipä tällä erää muuta:mad:

Kaikille jaksamista ja mukavaa mieltä näin syksyn kynnyksellä:wave:
 
Eina,kirjoteltiinkin yhtä aikaa;)

Juu,meidän tukimuksut on jo "isoja",kohta 5- ja 7-vuotiaita=) Ja mä oon heistä ihan älyttömän onnellinen!!!
Ja olen päättänyt ( Huom.siis OLEN,mies ei vielä tiedä:p) että me ilmottaudutaan myös sijaisperheeksi! yritin jo vknloppuna netistä saada ne kaavakkeet esiin ja täytettyä,mut tämä pirun kone ei antanu,kun hetken kerrallaan olla siellä sivustolla ja sit ampas mut taivaan tuuliin:mad: Nyt olisi tosi hyvä aika tässä syksyllä rueta sijaisperheeksi ( tämäkään,kun ei ole kovin yksinkertaista mun työn takia) joten nyt meinaan toimia kiireellä,tosin lomasuunnitelmat saattaa mutkistaa tätäkin asiaa...Mut johan tässä elämässä on mutkiin ja kuoppiin tottunut,joten ne ei tässä suossa enää paljon hetkauta:LOL:

Kiva,että Einakin käyt kertoilee kuulumisia ja blogiasi luen edelleen:kiss:
 
No niinpä vissin kirjoteltiin...

Ihanassa iässä noi lapset! :heart: Kyllä sä barba kohta taas piristyt.. Varmasti tuo viimeinen alkava hoito tuo ihan kauheasti paineita ja stressiä. Sitten joskus taas olet enemmän oma itsesi kun saat kaiken kamaluuden pois päiväjärjestyksestä. Sun elämä tulee järjestymään sitten joskus tavalla tai toisella! (toivoisin että voisin luvata sen järjestyvän siihen parhaimpaan lopputulokseen, mutta valitettavasti en voi) Sä oot kuule niin vahva muija että kun vaan tiedät sitten lopulta että miten sun elämä tulee menemään näiden hoitojen jälkeen, niin tavalla tai toisella sä siihen opit sitten suhtautumaan ja elämään sen kanssa! Ja totta helvetissä mä toivon sulle sitä parasta lopputulosta, siitä saat olla varma :heart:

-Eina
 
Sera: Näimpä mutta on PCO normaalipainoisillakin.. mutta ennen kaikkea juoppojen ja narkkareiden ei pitäs saada lasta ollenkaan. Eikä sellasten jotka tekee lapsia vain että ei tarvi töihin mennä. Nytkin tiedän yhden tapauksen jossa n. kolmekymppinen äiti teki taas neljännen tenavan, vaikka kaksi on jo huostaanotettu, niin eiku lisää vain. :kieh:

Ei me tai oikeastaan mä en ole harkinnu yksityiselle menoa koska se on niin kallista, mies sitä ehdotti mutta mä luulen ettei hänellä ole käsitystäkään kuinka paljon enempi se maksaa, eipä kyllä mullakaan. :ashamed:

Ilmoittakaa toki hinnoista jos joku jaksaa...

Barba: Just tänään mietin kans tota tukiperhejuttua, ennen oon ollut sitä mieltä että haluisin kans, mutta tänään tuli mieleen että en mä välttämättä kaikista lapsista tykkää, esim. jos lapselle ei ole opetettu edes perusasioita kuinka käyttäytyä, siis jos on jo kyse jostain ala aste ikäisestä että sen ikäinen tulee perheeseen ja on aiva kauhia... röyhkeä, kerjäävä jne jne.
Nytkin näkee niitä lapsia (mm.oman lapsen kavereita) joille ei perusasioita opeteta, käyttäytymismalleja selvitetä, kuinka toisia ihmisiä kohdellaan, yleensäkin mikä on soveliasta ja mikä ei.
Näitä asioita oon miettinyt että ne voi olla mulle esteenä, en pidä todellakaan itseäni täydellisenä vaan jos ei perusasioita opeteta lapsille niin kyllä mä ainakin katon kieroon.
enkö ookki paska?=)
 

Yhteistyössä