Kesäkuiset 2020 <3

Hei! Onkohan tavallistakin, että eilen päivällä kotidopplerilla löytyi syke helposti ja pystyin jopa nauhoittamaan kännykälla miehelle, mutta kun myöhemmin illlalla kokeiltiin, emme löytäneet mitään :( viikkoja 10+2. Ajattelimme sitten, että annetaan olla ja kokeillaan joku toinen päivä, mutta tietysti vähän huolestuttaa. Miten paljon noin pieni vauva voi liikkua kohdussa? Kuuntelimme mielestäni kyllä samasta kohtaa illallakin.
 
@Krin0090 ihan normi kyllä. Mulla joku pv oli tosi vaikea löytää synkeitä viime viikolla, kun vauva/kohtu/istukka olivat sellaisissa asemissa, että kuului vaan oma syke ja suonten suhinat. Nyt on taas löytynyt suhinaton kolo, josta sykkeet saa kuuluviin.

Mä täällä vähän mietin miten tää alkuunsapäättynyt kaksosraskaus vaikuttaa noihin ekan kolmanneksen verikoeseuliin. Näyttäs, että papp-a on aavistuksen matala mut hcg reippaasti koholla. No, puolitoista viikkoa ja np-ultrassa selviää.
 
K E S Ä K U I S E T 2 0 2 0

pehmistä / 27 / 3. lapsi / LA 29.5. / HYS
Elviina2020 / 29 / 1. lapsi / LA 31.5. - 1.6.
alixa / 22 / 1. lapsi / LA 1.6.
Cipressi / 29 / 1. lapsi / LA 1.6.
Toukkis / 31 / 3. lapsi / LA 2.6.
hipp / 37 / 3. lapsi / LA 2.6.
Durable / 38 / 5. lapsi / LA 3.6.
vilkevälke / 33 / 2. lapsi / LA 3.6. / PKS
Jenn-a / 25 / 1. lapsi / LA 4.6.
Rosina31 / 33 / 3. lapsi / LA 4.6.
Emmeka / 30 / 2.lapsi / LA 4.6.
revontuli92 / 27 / 1. lapsi / LA 4.6.
Nempsu1 / 28 / 2.lapsi / LA 4.6.
Myria / 35 / 3. lapsi / LA 5.6.
MariCarina / 38 / 1.lapsi / LA 5.6.
Mammakatri / 40+ / LA 6.6.
taatelinen / 33 / 1. lapsi / LA 6.6.
#Exec / 35 / 2. lapsi / LA 7.6.
Sleh / 34 / 3. lapsi / LA 7.6.
hanba / 27 / 1.lapsi / LA 7.6.
Miann / 26 / 1.lapsi / LA 7.6.
havupuu* / 31 / 2. lapsi / LA 7.6.
Kerttu-Inkeri / 29 / 1. lapsi / LA 8.6.
Lastunen / 29 / 1. lapsi / LA 8.6.
Näpsytti / 28 / 2. lapsi / LA 9.6.
Anskuliii / 23 / 2. lapsi / LA 10.6.
BabyElephant / 34 / 2. lapsi / LA 10.6 / NKL
Täplävaahtera / 32 / 1. lapsi / LA 10.6.
HemuliHoo / 30 / 1.lapsi / LA 10.6
Eksyksissä / 36 / 4. lapsi / LA 11.6.
Daana / 33 / 1. lapsi / LA 14.6.
Vauhtimamma / 35 / 4.lapsi / LA 15.6.
4nniin4 / 23 / 3.lapsi / LA 15.6.
mimosalaha / 30 / 3. lapsi / LA n. 16.6.
JenniSyys / 37 / 4. lapsi / LA 16.6. / TYKS
Elsaalviina / 29 / 4. lapsi / LA 17.6.
Royalmf / ? / 3. lapsi / LA 17.6.
serissamay / 21 / 2. lapsi / LA 17.6.-20.6.
Puuvilja / 35 / 3. lapsi / LA 18.6.
Effis / 36 / 2. lapsi / LA 19.6
Lennis / 34 / 2. lapsi / LA 19.6.
pallomaha123 / ? / 2. lapsi / LA 21.6.
Robebbe / 31 / 1. lapsi / LA 21.6.
Olesia / ? / 4. lapsi / LA 21.6.
tiinuli259 / 29 / 1. lapsi / LA 22.6.
Nuune / 33 / 1. lapsi / LA 23.6.
Omppupomppu91 / 27 / 2. lapsi / LA 25.6.
Bebe kolmonen / 36 / 3. lapsi / LA 25.6.
Vartiruusu / 34 / 1. lapsi / LA 26.6.
Antsukka / 26 / 2. lapsi / LA 26.6.
Lumihiutale_ / 25 / 3. lapsi / LA 28.6.
Susku87 / 32 / 2. lapsi / LA 28.6.
Paniini / 27 / 2. lapsi / LA 30.6.

Salatussa Facebook-ryhmässä on aktiivista keskustelua päivittäin ja porukka pieni, joten uusia mahtuu vielä hyvin mukaan :love:
Laitathan minulle yksityisviestiä, mikäli haluat liittyä mukaan. (y)
 
Täällä tuntuu pahoinvointi vaihtuneen aiempaa voimakkaampaan ärsyyntymiseen ja kohtuuttomiin tunnereaktiohin. Naurettavan pienet asiat ärsyttää ja kiukuttaa. Tänään suutuin kaupassa kun ei löytynyt mitä halusin ja marssin ulos kesken ostosten kun ärsytti myyjä niin paljon :X3: Myyjä siis vaan kertoi, että heillä ei haluamaani juttua ole :oops: Mitenköhän sitä saisi hillittyä itsensä edes kotona ja töissä? En haluaisi käydä ihan sietämättömäksi... :ROFLMAO:
 
Tänään 10 viikkoa täynnä. Sen kunniaksi yritettiin kuunnella dopplerilla sydänääniä, mutta vaikka kuinka yritettiin ei saatu kuulumaan :( Pakko mennä ensi viikolla avoneuvolaan ja pyytää, että yrittäisivät kuunnella. Nt-ultraan vielä kaksi viikkoa aikaa enkä pysty odottamaan siihen.
 
Moikka!
Eilen käytiin 5D ultrassa, 10+6 oli kasassa.
Möykky liikkui hurjaa tahtia, viuhtoi käsillä ja jaloilla ja välillä otti nokoset ja laittoi käden silmien eteen. Sitten otti kunnon insta poseeraukset ja melkein näytti että heittää voltin kun niin kovaa hyppäsi. Sykkeet kuului normaalisti ja ihanaa videomateriaalia saatiin. Tähän ei kuulunut mitään lääkärin mielipidettä että pituutta ja painoa ei saatu mutta minulle riitti että näin tuon sähikäisen.
Toivottavasti saatte auki tuon kuvan.
 

Attachments

@taatelinen
Vihdoinkin muistan vastata kun pohdiskelit että miten täällä on nuo sikiöitten kokotaulukot niin erilaiset.
Joo noin pääsääntöisesti espanjalaiset lapset on syntyessään tosi pikkusia, siroja ilman mitään vauvarasvaa, tätä en tiedä mistä johtuu mutta tosin ihmisethän on muutenkin täällä todella paljon pohjoismaalaisia lyhyempiä, keskipituus miehillä joku 170-175cm, sängytkin on vain 190cm pitkiä, hihhiii...

Kun ostan täältä vaatteita Suomeen kavereitten lapsille mun pitää aina valita 2 numeroo isompia vaikkei ko.lapset ole pullukoita.

Viimeks lääkäri nauroi mun miehelle että sinulle on tulossa viikinkivauva, hhaaahhhaaaa
 
  • Tykkää
Reactions: taatelinen
Nt-ultrasta selvitty, huh! En saanut pahemmin nukuttua viime yönä ja nyt on sellainen hölmön onnellinen olo. Pikkuinen siellä jumppaili ja syke kuului hyvin :love:Kuulemma näkyi kaikki mitä pitikin tässä vaiheessa :) Nyt odotellaan sitten seulan tuloksia, onneksi turvotusta ei ainakaan ollut paljon.
 
@taatelinen ihania uutisia :love:

Mulle on viime päivinä tullu hirveä peikko tuosta np-ultrasta. Tuntuu, ettei yhtään pysty rentoutuun kun koko ajan ajattelee, että siellä selviää jotain kamalaa. Minuunkin siis iskenyt tämä raskauspsykoosi ja kaikesta stressaaminen viimeistään nyt niin huolella, että ei taida lääkettä tähän enää olla... Pitäisi jaksaa ensi viikon tiistaihin asti odottaa.
 
Ihana kun saa täältä lukea jo muiden ultrakuulumisia.
Tuntuuko muillakin esikoisen odottajilla, että aika oikein matelee eteenpäin? Tuntuu että viikon päästä olevaan ultraankin on ikuisuus. Käyn monta kertaa päivässä tutkimassa OmaKantaa josko siellä näkyisi verikokeiden tulokset edes, niin tulisi jotain uutta ajateltavaa. Selailen tyhjää vauvakirjaa mutta en uskalla siihen vielä mitään täyttää. Haaveilen kesäkuusta, mutta en viitsisi jatkuvasti olla siitä miehelle jauhamassa, kun sillä nyt edelleen tuntuu olevan muitakin ajatuksia mielessä. Tarvitsen varmaankin uuden harrastuksen tai jotain, ehdotuksia??
 
:(Käyn monta kertaa päivässä täällä tsekkaamassa onko muilta kuulumisia mutta nyt vain suoraan omaa napaa. Kriisi, pelottaa. Vuodan verta! Ihan punaista, en paljoa mutta pelottaa ja se kokematon neuvolaterkkakin vaan meinasi että ei voi mitään, keskenmeno. Keskiviikkona lääkäri tutkii onko mulla silloin 11+0 vai ei mitään :cry::cry:
 
Toivotaan parasta @Royalmf ❤

Oletteko @Krin0090 yrittäneet kuunnella uudestaan sydänääniä? Kävin tänään avoneuvolassa, kun ei kotidopplerilla saatu kuulumaan, mutta eipä saanut terkkakaan. Nyt 10+3. Sanoi että normaalisti eivät edes yritä kuunnella näillä viikoilla, koska pieni liikkuu koko ajan ja sillä on paljon tilaa mihin karata. En nyt sitten tiedä mitä tehdä. Varatako ultra yksityiselle vai kärvistelläkö 2 viikkoa ja saada vasta sitten mahdolliset huonot uutiset, kun on nt-ultra.
 
@Royalmf mullakin tullut hematooma sta välillä ihan kirkasta verta. Menin niin tiloihin viikko sitten, että maksoin itseni kipeäksi ja kävin vielä perjantaina gynellä, että saan kysyä kaiken mikä askarruttaa. Ja oli hyvä gyne, topakka nainen joka otti multa luulot pois sanoilla "joka kolmas Nainen vuotaa verta ekalla kolmanneksella". Mulla vuoto on ollut tiputtelua, mutta hematooma voi myös vuotaa ku saavista kaataen kuulemma. Eli toivotaan, että sulla kyse on juurikin näistä normaaleista, ärsyttävistä, kamalista vuodoista.

Lisää kreisiä: huolestuin veriseulan arvoista (typerää, i know) ja sain soittoajan np-ultran tekevälle kätilölle, joka myös ihanasti rauhoitti. Eli summa summarum: naiset jos ahdistaa, epäilyttää, pelotta, mitä vaan, kysykää ja käyttäkää terveydenhuoltoa. Voi tulla tyhmä olo, itsellekin tuli, mutta mielenrauha on sen arvoista ❤

Ja sitten doppleroijille. Kohdun asento, istukan sijainti, vatsanpeitteet ym vaikuttaa siihen, miten vauva kuuluu dopplerilla. 10+ on ihan normi, että se 3 sentin pötkö karkaa johonkin suolen mutkaan, josta sitä ei löydä. Esikoisen sydänäänet kuului aikaisin ja katosi sitten dopplerin ulottuvilta viikoilla 8-10. Sitten taas 11+ kuului. Tässäkin raskaudessa oon huomannut, että nyt 9-11 viikoilla ollut. Välillä vaikea löytää vauvelia. Mutta tänään kuului ekan kerran, kun vauva protestoi huitaisemalla doppler-häiriköintiöni - eli siellä ne sähköiset nyt sinkoilee mihin sattuu, varsinkin kun vähän mahaa painelee :)

Ja nyt ei oo tarkoitus siis jeesustella, että älkää ressatko. Ei kannattais, mutta niin minäkin teen. Olkootkin toinen raskaus, ihan sama.oon huolesta soikeena aina kun tulee huoli vauvan terveydestä esim juuri vuotojen tai verikoetulosten takia. Onneks tän huolen ei tarvi jatkua loppuun asti, yleensä me naiset vähän rauhoitutaan ku hormonitlin vähän tasottuu keskiraskaudessa. :)

Tsemppiä kaikille kanssasekoilijoilleni :love: tää on huippu kanava kun ei tartte skitsoilla yksin :love:
 
@Daana minulla on ollut harrastuksena jo oikeastaan raskautta odottaessakin neuloa pienen pieniä villasukkia. En tiedä saako sillä ajatuksia pois, mutta eipä ainakaan tarvitse ensimmäisenä talvena lähteä villasukkaostoksille :LOL::whistle: ja muutama pari on mennyt jo lahjaksikin, kovasti ovat tuoreet äidit tykänneet.

@Royalmf toivottavasti olisi vaan jotain vaaratonta vuotoa. Hyvä kun pääset kuitenkin jo melko pian tarkistamaan tilanteen.

@Puuvilja Minulla yritettiin kuunnella sydänääniä neuvolassa 9+2 (tai 9+5 päivitetyn tilanteen mukaan) ja ei onnistunut. Kuulemma terkka sai pari kertaa 130-140 sykkeet näkyviin ihan hetkeksi, mutta ei kuulunut mitään. Kaikki oli silti hyvin, mutta kieltämättä stressasi aika kovasti. Minulla siis terkka suostui kokeilemaan, koska sanoin että tilaan muuten kotiin dopplerin ja hänestä se oli tosi huono idea :cautious:
 
@hipp en osaa suoraan sanoa vastausta tuohon vatsalihasten treenaamiseen, mutta itse pidin suht turvallisena liikkua oman voinnin mukaan edellisessä raskaudessa. Silloin olinkin muutama päivä ennen synnytystä vielä treenaamassa toki vauhti oli hitaampi eikä kaikkea pystynyt enää ison vatsan kanssa tekemään, mutta kuitenkin! Mitään ongelmia itselle ei ainakaan tuosta treenaamisesta tullut ja samalla kaavalla ajattelin mennään nytkin. Vielä jouluun saakka tarkoitus harrastaa kilpaurheilua ja joulun jälkeen sitten taas ihan vain omaksi iloksi.

@Annnvei suuret pahoittelut ja tsempit sinulle ❤ @Royalmf myös Tsemppiä sinulle! Varmasti rakastavaa odottaa ❤

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola. Ei vielä kuunneltu sydänääniä. Lähinnä tutustuttiin ja juteltiin fiiliksistä sekä edellisestä raskaudesta, synnytyksestä ja vauvavuodesta. Terkkari vaikutti oikein mukavalta alavatsa on alkanut omasta mielestä selvästi jo pullottaa ja epäilyttää jatkuvasti, että jos joku arvaa raskauden kun ei ole tarkoitus ennen ultraa kertoa... Jännää, että niin monella kesäkuisella on tuo ultrakin jo ollut kun itse ei ole vielä saanut aikaakaan
 
Kiitos naiset tsempeistä ja vertaistuesta. Täällä vuoto edelleen vain pyyhkiessä mutta alavatsa on melko kipeä. Pelkään kyllä pahinta. Jotenkin järkyttävää kun kuvitteli olevansa jo tosi turvallisilla viikoilla. Ja muutenkin kun alussa oli epäselvää voimmeko edes ”pitää” tämän yllätysvauvan ja monta viikkoa meni sopeutumiseen että ylipäätään on raskaana ja kolmas lapsi tulee. Nyt jos ei tulekaan niin tuntuu että matto vetäistään jalkojen alta.
 
@Royalmf mulla tuli rv 10+5 verta, ihan siteeseen asti. Romahdin ja sain peruutusajan neuvolalääkärille, joka ultrasi, löytyi elävä tyyppi eikä vuodolle syytä. Se kyllä loppuikin sitten mutta kaks päivää oli maha ihan tosi kipeä, sit helpotti. Tänään on nt-ultra ja se jännittää ihan kauheasti, vaikea luottaa että kaikki on hyvin, vaikka näin itsekin että sydän sykkii.

Mulla on myös kokemus siitä, että nt-ultraa pari päivää ennen alkoi vuotelu ja ultrassa todettiin epätäydellinen keskenmeno. Silloin särki myös vatsaa ja selkää ja tuli hyytymiä.

Mut ei näistä koskaan tiedä. Aika moni kai vuotelee 10+ viikolla jostain syystä. Toivottavasti sulla on kaikki hyvin. Tiedän, että on raskasta odottaa ultraa. Kovasti voimia.
 
Sydänäänistä ei ainakaan kannata stressata, kun ei ole yleistä että ne vielä rv10 kuuluu. Mullakaan terkka ei lähtökohtaisesti olisi kuunnellut, mutta sanoi että voidaan kokeilla kun olin todennut että en huolestu vaikkei ne kuuluisikaan. Ja totesi, että kuulumista edesauttoi ettei minulla siinä kohtaa juurikaan rasvaa ole.

Tämä vauva on taas tullut supernälkäiseksi. On kyllä hassu oire. Jokin kasvupyrähdys? Syön, syön ja syön ja silti on pian nälkä. Onneksi se ei näy ulkomuodossa eli johonkin se kaikki ruoka vaan haihtuu :D Mielenkiinnolla odotan huomista ultraa, olin kuitenkin malttamaton ja varasinkin sen heti tähän 11+ viikolle.
 

Yhteistyössä