Kesäkuiset mammat 2011

Oi Ninatus... h-hetki on käsillä... vai onkohan jo ohi? =)

Mä sain riesoikseni kauheen kesäflunssan. Eilinen ja tää päivä on menny sängyn pohjalla potiessa. Olis kiva parantua ennen synnytystä. Tosin eipähän oo mitään merkkiäkään siitä, että synnytys ois lähellä. Ihan yksittäisiä pieniä supistuksia. Sais kyllä kohta syntyä, alan oleen aika täynnä tätä raskautta. Eikä tosiaan tää flunssa paranna fiiliksiä! :(

Tsemppiä kaikille vielä ison mahan kanssa "taisteleville"! :hug:

Leenuliinukka 38+4
 
Heipat!

Pikaisesti neuvolakuulumisia: Vauvan painoarvio tällä hetkellä 3,8 kg,SF-mitta sen 38,5 edelleen. Sydänäänet 140 ja kaveri monotteli oikein urakalla doppleria juurikin siihen malliin, ettei häntä nyt juuri tarvitsisi häiritä. Painoa 1,6 kg/vk, hieman siis turvotusta;)...huhhui. Minun uusi ihana neuvolantäti on "oikealta" ammatiltaan toiminut kätilönä 20 v,joten hän myös kokeili kohdunkaulan tilanteen ja tadaa: Kohdunkaula lyhyt, mutta täysin kiinni!!! Eli ei ole minulla tehneet menkkajomotukset ja supistukset mitään tuonne kohdunsuulle. Siis muuta kuin pilanneet yöunet. Torstaina siis soittelen Kättärille ja saan perjantaiksi ajan yliaikaiskontrolliin. Todennäköisesti sitten ma käynnistellään,jos ei sitä enne tajua tulla itse ulos.

Kävin sitten kohdunsuun tilanteen kunniaksi koiran kanssa tallaamassa 7 km lenkin metsässä vesisateessa ja ai kun teki hyvää sielulle ja mielelle. Häpyliitos ei tykännyt lenkistä, mutta korjaan sen tilanteen Parasetamolilla yöksi.:LOL:.

Myös meillä lapset ja mies kesäflunssassa. Tylsää. Kiitos Griff tsempeistä. Pään kasassa pitämiseen sitä tarvitaankin. Toisaalta ny oon ihan varma, että menee käynnistyksen puolelle tämä raskaus eli täytyy hellittää omien olojen kyttäily ja vaan yrittää vielä nauttia näistä vauvattomista viime hetkistä. Just!

Täältä kans kaikille tsemppii ja kaikkea hyvää.

Hipsukkainen ja Oikku 41+1...oma enkka:kieh:
 
Voi mä ihan kauhulla odotan et tää menee yli kuitenki :ashamed: En jaksa! Mua ei vähempää vois kiinnostaa olla enää tässä tilassa.

Tänään onki ollu paha olo, alko jo yöllä, sokerit taivaissa, maha tyhjentyny pariin otteeseen ja päätä särkee :( Vauva liikkunu hirveen nihkeästi. Huomenna äippäpoli kylläkin, mut jos ei ala enempää liikuskelee, ni soitan sinne jo tänään.

Hipsukkainen - tuohan se nimenomaan kai just onkin se suurin 'ongelma', et saa pidettyä pään kasassa!

Griff 38+1
 
Heippatirallaa!!!

Torstai senkun lähestyy ja paniikki kasvaa..:eek:

Meinas kyl eilen katketa viimeinen jänne päästä..Lapsenvahti otti ja peru tulonsa. Luojan kiitos saan äitini tänne..

Viimeisiä päiviä viedään siis. Tunnelma on kovin paniikinomainen..

Seuraavat kuulumiset laitan kun kotiin pääsen..

Wode ja poika..:heart:
 
Wode, Tsemppiä! =) Jännät paikat. :eek: Nyt on alkanu muakin jo jännittään. Eilen illalla ja tänä aamuna supisteli aikalailla. Tosin ei kovin kipeesti. Mut alkaiskohan pikkuhiljaa h-hetki lähestyä? Toivottavasti. Nöksy ja mun mies on kuulemma sopineet, että 17.6 (eli huomenna) ois SE päivä. Tää sopimus on tehty jo pari kk sitten. Toivottavasti pitäis paikkansa....

Kohta lähen neuvolaan. Sais olla viimenen käynti tän mahan kanssa. Flunssakin alkaa pikkuhiljaa helpottaan. Onneks.

Leenuliinukka 39 tasan
 
pikana kuulumisia:menin maanantaina nvolaan,vauvan sydänäänet oli hepreaa joten täti laitto polille samantien.noh,siellä törötin käyrissä ja lääkäri ronkki kohdunsuun 3cm auki ja käski ootella saikulla pari tuntia suppareita.
eipä niitä kuulunut joten lähettiin miehen kanssa kotia kohti.käytiin kuopus hoidosta ja sen jotta kotisohvalle pötkähin niin jopas rupes supistelemaan.eikun takas saikulle...
tyttö syntyi 23.43 pitkän ponnistusvaiheen jälkeen,mutta avautuminen oli kivutonta.kiitos siitä spinaalin,suosittelen lämpimästi.
tänään kotiuduttiin,mutta tytöllä edelleen eteiskammio-lisälyöntejä joten saahaan kotiin pariksi päiväksi tarkkailulaite kunhan sairaalasta vaan sellanen vapautuu.
tissillä tyttö justiinsa joten tekstikin on tällästä.
jaksuja kaikille vielä jakautumattomille ja jo jakaantuneille :)

tsirpukka ja tytön-tinttara 3vrk
 
Tsirpukalle onnea tyttelistä, taitaa meidän tyttösillä olla sama syntymäpäivä? :) ja wodelle tsempit :)

Tosiaan supistukset yltyi sitten yötä kohden ja lähdettiin kahden aikaan yöllä sairaalaan ajelemaan. Kohdun suu oli jo 5cm auki. menin hetkeksi kylpyyn ja en ehtinyt kauaa olla kun aivan mahdoton ponnistuksen tarve. kätilö vei saliin ja puhui että mietitään puudutteita, mutta kappas paikat auki ja siitä 9min niin tyttö syntynyt klo 3.59.
3610g ja 50cm.

aika huima tahti, esikoisesta kun meni 8,5 tuntia ja ponnistus 26min. ja nyt ei oltu sairaalassa kuin 1,5 tuntia ja vauva syntynyt.
en ehtinyt saada sitä antibioottiakaan sihen streptokokkiin mutta kätilö sanoi että ongelmat oisi kuulema jo ilmenneet jos oisi joain tullut.
itse olen koko ajan herkeemättä vahtimassa että onko jotenki erilainen tms.

tsemppiä kaikille jakautumattomille ja palaillaan :)

Ninatus ja tyttönen
 
HipHei!

Me tosiaan mentiin sairaalalle 16.6. klo 7. Poika synty klo:8.41. 3940gr ja 51,5cm. Suunniteltu sektio.
Tänään kotiuduttiin.

Kaikki meni oikein hienosti, ei suurempia kipuja eikä muutenkaan mitään ihmeitä.
Maitoo tulis ihan kauheesti, pikkumies ei pysty kaikkea syömään..

Onnea kaikille vauvan saaneille.:heart::heart::heart:
Wode ja "superHessu" 2 pvää.
 
Ninatus:Samana päivänä on meijän tyttöset syntyneet=),Railin nimipäivänä.Äitini nukkui pois vuosi sitten kesäkuussa ja jännä sattuma jotta tyttö syntyi juurikin äitini nimipäivänä.

Onnea Wode,Ninatus ja Kyllikki:hug::flower:

Tsirpukka ja neitonen 6vrk
 
Onnea vauvaantuneille :)

Täällä tytteli vaan nukkuu ja nukkuu. Esikoinen mustasukkanen kun mikäkin vaikka olen kottanut touhuta ja huomioida paljon. vähintään kerran päivässä tulee oltua ns. nokat vastakkain kun koittaa viskellä tavaroita ja lyödä. Kait se joskus hellittää?
 
Ninatus:Meillä kanssa tuo vajaa 3 vee on tosi,tosi mustis.Ei ruoka kelpaa ja on koko ajan oikein vastarannankiiski...Teini taas sano jottei hän oo ollenkaan,kun juteltiin.

Onnea gladiogukselle:flower::hug:
Hyvän kokoinen miehenalku!

Meijän neidillä kyllä suoli toimii.Rupesin vaippaa vaihtamaan niin sain vaihtaa sitten kolmesti,kun turautti aina röpöt pöksyyn,kun sain uuden vaipan laitettua ja bodyn napit kiinni:whistle:
Maitoa riittää niin jotta oon pumpannut ylimäärästäkin pois.

Huomenna aamulla saikulla aika tytöllä.
Mennään hakemaan se Holter-mittari vuorokaudeksi,huoh.

Noh,taas on riennettävä!Ei kerkeä enää ,kun piipahdella...

Tsirpukka ja neitonen edelleen 6vrk
 
Mulla käynisteltiin tableteilla mutta ei mitään aluksi antovat puolikasta sitte torstai iltapäivällä otin kokonaisen niin ilalla 10maissa meni vesi . Olin siis jo sairaalassa valmiina . No nukuin kuitenki kolmeen asti yöllä sitte ei enää tullu nukkumisesta mitään . Viiteen asti sinnittelin sain särkylääkeen mutta ei autanu oli aika tukala olo jo... Mentiin sitte synnytyssaliin ja lilluin altaassa oli ihan kiva kokemus. Sitte sain kohdunkaulan puudutuksen autto ihan hyvin ja selkään aqvarakkulat se laittaminen vaan oli aika karmivaa... No ponnistus vaihe kesti 10 min ja poika synty 8:14 Torstai aamuna 16.6 Mulla oli vuotoa runsaanlaisesti joten sain olla tipassa hetken ja sitte vielä kohtua supistavaa lääkettä sain . Mutta nyt on vaavi maailmassa =)) Tsemppiä koitokseen griffinski kovasti!!:hug:
 
Onnea kaikille vauvautuneille!!! :flower: :heart:

Griff, et oo ainoa, mäkin vielä tuskailen ison mahani kanssa. Ja taas taitaa olla joku tauti päällä, kun tänään oon oksentanut ja vatsa ollut löysälläkin. Laskettu aika ens torstaina, toivottavasti ei ainakaan yli mee, vaan sais nyytin syliin juhannukseksi. En enää yhtään jaksais tätä oloa. :(

Kyllikille tervetuloa! :)

Ja hei kaikki, ois kiva jatkaa ketjua vauvautuneinakin! :)

Leenuliinukka 39+3 (Voi ku sais jo jättää nää numerot nimen perästä pois!!!!!)
 
Nannaliinalle meillekin ultran mukaan poika tulossa ja levottomat jalat valvottavat täälläkin.. magnesiumia ja jalkarasvaa kuluu iltaisin, eilen kun kävin iltalenkillä koirien kanssa ja jalat kastuivat niin eipä vaivannu levottomat jalatkaan! Pitää varmaan tänään ennen nukkumaanmenoa käydä pihalla vesisateessa kävelemässä!

Onnea kaikille vauvansaaneille :flower:

ja jaksamisia muille :hug:

Rosalinda 19+2
 
Mun puolesta tämän odotusajan vois puolittaa ja vauva ois jo tervetullut! esikoinen on niin ylivilkas, ettei kerkee ollenkaa keskittyy tähän raskauteen.,

Miten teillä muilla on lapset ottaneet uuden vauvan vastaan?? Niin ja synnytyskertomuksiakin ois kiva kuulla!

Rosalinda 19+2
 
Viimeksi muokattu:
Rosalinda:Meillä tuo vajaa 3vee on ollut tosi mustis.Mie oon ollu pojan kanssa hänen syntymästä saakka kotona tän 3vuotta ja aina saatavilla ja nyt en olekkaan "aina saatavilla" niin poika reagoi aika voimakkaasti.Ei maistu ruoka ja saa hirveitä raivareita:(.

Synnytys:Miulla oli päivällä 13.6 neuvola jossa vauvan sydänäänet oli aivan järkyn kuulosia joten täti laitto miut samantien päivystykseen saikulle.Saikulla olin käyrässä toista tuntia ja sitten lääkäri tutki miut ja ronkki kohdunsuun 3cm auki.Miulla vielä kohdunsuu jotenkin oudosti takana joten kaivo oikein hampaat irvessä(mies sano...) sitä.Noh,meijän piti sitten ootella 2 tuntia saikulla jotta jos supparit alkaa vaan eipä alkanu joten meijät kotiutettiin.Justiinsa ku käytiin kuopus hoidosta ja heittäydyin kotisoffalle pötskölleen niin alko mojovat supistukset ja eikun saikulle takasin...
Yheksän maissa illalla oltiin takasin sairaalassa(olin auki 5cm),vetelin ilokaasua tuskissani ja sain kohdunkaulan puudutteen vaan ei auttanut...Noh,spinaali-puudute vei sitten kyllä kaikki kivut mennessään ,mutta enhän mie sitä vaatinut vaan mies:whistle:.
Tai siis mies sano siinä,kun kärvistelin jotta otat vaan rohkeesti,kun aina on ollut ihan hirveetä kärvistelyä kuulemma...
Lapsvedet meni sitten iteksiään ja sain rueta ponnistelemaan yhentoista maissa.Vähän väliä vauvan sydänäänet hävis ja toinen kätilö tuli jo mahan päältä ehtimään.Se anturi oli vaan päässyt irti väuvan päästä(onneks...).
No siiis ponnistelin siinä enkä ollut käyny pissillä,kun viimeks puol kasilta joten pissin yli litran (kätilön mukaan) ponnistaessa=),kätilö-parka väisteli suihkua minkä kerkes...

Tyttö jäi jotenkin jumiin ihan loppuvaiheessa joten tää toinen kätilö tuli painamaan mahasta samalla ,kun mie ponnistin niin kovasti jotta mulle tuli olkapäitä myöten verenpurkaumia.
Lopulta neiti pullahti mualimaan,mutta oli siinä hätäpäissään imassu sitten lapsvettä röörit täyteen.
Rohis ihan hirveesti ja tää kätilö kysyi meiltä"-pitäskö kutsua lastenlääkäri"?-no ehottomasti,juu...
Imivät limaa hirveesti ja oli jo hilkulla jotta saako tyttö nenämahaletkun jos ei pysty syömään,mutta seuraavana yönä oli puklannut ison ruskean limaklöntin ja rohina hävisi siihen...
Mietin vaan jotta tekiköhän hätäkakat pinteessa ja vetäs ne henkeensä,eipä kukaan valaissut miulle asiaa.
Osastolla 3c oli just salmonella-epidemia jotenka aika riisuttu versio oli edellisiin käynteihin verrattuna...
Henkilökunta oli töykeetä eikä auttaneet ensisynnyttäjiä edes vaipanvaihdossa"-aamuvuorolainen auttaa".Tyyli oli se jotta muut äidit joutu hoitamaan toisten vauvaa sillä aikaa,jos äiti halus käydä suihkussa tai vessassa?!
Jäi noiden ensisynnyttäjien puolesta pa**anmaku suuhun!!!Ei mitään tukea saati apua.tylysti kommenttia vaan jotta kysykää uudelleensynnyttäjä-äideiltä:ashamed:
Eilen tuli sitten 130e lasku 4:stä hoitopäivästä,huoh.

Noh jupinat sikseen.
Neiti heräs illalla 10 aikaan seurustelemaan kaheks tuntia,katella mollotti vaan isoilla silmillään.Yöt nukkuu suht hyvin ,kun miun viekussa on,helppo tyrkätä tissi suuhun.

Paljon jaksuja kaikille ja hyvää Jussia!

Tsirpukka ja neitonen 9vrk
 
Huomenna olis sitten laskettu aika. Eli Griff, ei ollu lähtö lähellä, ihan jotain vatsapöpöä... Mä alan olla tosi kyllästynyt. Haluisin vauvan syliin jussiksi. Toivottavasti säkin vauvaudut pian. =)

Tsirpukka, ihme hoitajia siellä osastolla. Mitä ne hoitajat siellä sitten edes teki, jos eivät yhtään hoitaneet vauvoja eikä neuvoneet äitejä? Ei voi kuin ihmetellä! Onneks teillä meni kaikki hyvin. :heart:

Kaikille hyvää juhannusta! :)

Leenuliinukka 39+6
 

Yhteistyössä