Kesäkuun 2007 lapsettomuushoitojen hedelmät

Pitäis kokeilla rintareppua, meilläkin jonkinmoinen lainassa kaverilta. Ihan pienenä vaan ei suostunut siinä olemaan mutta nyt kun kannattaa päätään niin vois tykätäkkin.
Sain ukolle taas vaihteeksi raivarit ja siivosin olkkari puukaton :eek: ukko kysykin että ootko niin vihassa että siivoat koko talon? :LOL: :/ saas nähdä kuin tulee selkä kipeäksi kun se temppuilee jo ennestään.
Siiri ei suostu juomaan tuttipullosta ja onkin nyt muutaman kerran juonut nokkamukista, huh mitä sotkua mutta juopahan kuiten maitoa :/ jonkin verran. Siiri on selvästi lihonut ja kiinteät maistuisi vaikka kuinka ja varsinkin makeat mutta syö mielelllään pottuakin.
Jiksu milloin teillä oli 3kk piikitys, aattelin että johtuisiko siitä Ellin rauhattomuus?
Meillä koira on aina ekana menossa hakemaan vaunuistakin kun tyttö herää, kai se ajattelee että vauva kuuluu laumaan =) hyvin on mennyt, ei mitään ongelmia.

Hh ja Siiri 3 päivän päästä 4kik
 
Letkeää lauantaita!

Roosa: ihanalta kuulostaa tuo LPG hieronta, täytyypäs laittaa korvan taaksen jos täältäkin tuota hoitomuotoa jotkut kosmetologit tarjoais.

Nupsu : juu taidettiin me kuitenkin olla pikkasen liian kaukana hoitojen aikana, että jotain sekaannushommaa olis päässy sattumaan :LOL: . Meidän pojalla tosiaan on kyllä nassu ja posket pikkasen pyöreämmät mutta tuossa vanhassa kuvassa yhdennäköisyys oli hauska.

Laitoinpa minäkin taas uuden tuoreen kuvan rohviiliin, tänä aamuna napattu! Poika siis jo lentoon lähdössä! (ihan kuin siinä blue1 mainoksessa, ja Blue1 lennetään elokuussa sitten Suomeen, eli kovasti jo harjotellaan tuota ''lentämistä'' :LOL: )

HH: minkä ikäiselle nuo rintareput sopii, siis montako kiloa max. vauvan paino? ajattelin matkalla hommata rintarepun kun tätyy kädet pystyä pitämään vapaana lentokentällä ja ehkä muuallakin. Ei se varmaan kovin pitkäaikaiseen käyttöön enää ole, mutta täytyy kuitenkin hommata.

Nyt en ehdi enempiä kommentoimaan, suunnataan tästä mökille päin ja jos kokeilis pojan jalkoja vähän meressä uittaa...

 
Kitty: Kysyit HH:lta mutta mä vastaan kun mulla on kokemusta tuosta omasta repustani. Manduca-repussa (ja Ergo-repussakin muistaakseni) voi kantaa lasta 25-kiloiseksi asti. Vaihtoehdot on rinnalla, lonkalla ja isompaa lasta voi kantaa selässäkin. Mä olen tykännyt tuosta repusta ja tuntuu tyttökin pitävän. Niissä perusprismoissa myytävissä BabyBjörneissä voi kantaa vaan 11-kiloiseksi asti, ja niistä olen kuullut monenlaista mielipidettä epäergonomisuudesta ym. Tiedä sitten, mutta mä olen tosi tyytyväinen omaan ostokseeni. :) Jos meinaat repun hommata niin kannattaa hankkia hyvissä ajoin ennen matkaa että ehdit totuttamaan itsesi ja vauvan siihen. Liikkuminen on paljon helpompaa esimerkiksi kaupungilla kun ei tarvitse vaunujen kanssa vekslata.

HH: Tyttö sai rokotuksen 1,5 vkoa sitten. Hyvä huomio, nimittäin levottomat yöt alkoi noin viikko rokotuksen jälkeen. Vähän nuhanenäinenkin on ollut. Viime yö meni taas ihan pipariksi, valvottiin miehen kanssa myöhään ;) :whistle: ja sitten kun me oltaisiin menty nukkumaan niin tyttö heräsi ja oli koko yön tissillä tai pyöri ja hyöri pinniksessä tai meidän välissä. |O |O |O Olin aamulla ihan raatona.

Mies ja tyttö lähti lenkille, pitää yrittää ehtiä tekemään jotakin "hyödyllistä" ennen kuin tulevat. Miksi mä en vaan relaa ja makaa sohvalla... tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. :LOL:

Jiksu
 
Moron!

Ensiksi kommentoin Roosalle tuota "pinnan palamista". On tuttu tunne. Meillä kun on ollut näitä levottomia öitä, niin muutaman kerran aamulla tuntenut saman tunteen, kun Netta kiljuu eikä suostu syömään tms. Yleensä kyllä sitten kun pullojen kanssa olen kikkaillut niin on rauhoittunut. Mutta siis tullut se sama tunne, että olisi tehnyt mieli karjaista. Karmea olo, kun sellainen tunne tulee. Minä ainakin tunsin itseni niin huonoksi äidiksi, vaikka en mitään sanonutkaan. Onneksi harvinaisia kuitenkin tuollaiset hetket. Seuraavana hetkenä sitä katselee onnellisena pientä pakettia. :heart:

Meillä sitten mies teloi selkänsä... Pelasi eilen isäni kanssa sulkapalloa mökillä ja selkä pamahti jumiin. Tänään sitten oli pakko kiikuttaa sitä lääkäriin. Sai piikkiä peppuun ja lääkkeitä. Toivottavasti helpottaisi pian, kun reissuun lähtö olisi tiistaina. Itselläkin on lihakset selästä tosi jumissa. Omituinen juttu, koska ei ennen ole nuo pitkät lihakset jumittaneet. On noi selkä jumit kyllä raivostuttavia!!!

Kitty kysellyt repuista... Meillä on Baby björnin reppu ja lisäksi kantoliina. Tuo Baby björn on mielestäni huono siinä mielessä, että ei ole kovin kantaja ystävällinen. Ottaa hartioihin tosi kovasti. Meillä tosin vanhempi malli, joten kai ne niitä jo ovat parempaan suuntaan kehittäneet. Liinasta tykkään ja nyt haluaisin ostaa joko Ergon tai tuon Jiksun käyttämän Manducan. Ne vaan on niin arvokkaita. Mutta olisi paljon kätevämpää kuin sitoa liinaa aina.

HH kertoi Siirin nukahtamisesta. Meillä Netta kans illalla laitetaan sänkyyn itsekseen olemaan. Syötän maidon loput kylläkin Netalle sängyssä ja sitten tutti suuhun ja neiti jää yksin. Yleensä ei mene 10 min kauempaa kuin unessa jo on. Meillä nukkumaan meno on aikalailla klo 20.

Jepsis, mutta nyt täytyy mennä potilasta moikkaan. Kun neiti nukkuu.

Nampula
 
Mää en tiedä minkä painoisille noi reput on, luulen että sitä voi käyttää niin kauan kun vauva alkaa kävellä. Meillä on sellainen jossa ensiksi kannetaan vauva omaan vatsaan päin ja kun päätä kannattaa hyvin niin sitten vauva saa katsella maisemia.
Mää luueln että Jiksun tytöllä vaivaa se rokote, mun käsittääksini se alkaa yleensä muutamia tai jopa 10 päivää rokotuksen jälkeen noi oireet. Meillä vain siitä rotasta tuli oireita 3-4 päivän kuluttua ja ne kesti muutamia päiviä.
Meillä Siiri istuu sitterissä jo ihan tohkeissaan vaikkei edelleenkään jaksa kunnolla kannattaa päätään masumakuulla, tai jaksaa se muttei malta olla pitkään ja siitä lentokene asennosta ei ole tietoakaan. Tutti sen sijaan menee suuhun entistäkin vikkelämmin =) hauska! tekee illalla sängyssä tuttiharjoituksia, laittaa suuhun ja ottaa pois.
Jos tulee vauvaa kohtaan ravistelu tai kiukkukohtauksia siis haluttaisi huutaa tms niin viekää vauva hetkeksi omaan sänkyyn vaikka itkisikin ja rauhoituukaa itse, tuollaiset ohjeet lukee mun vauvanhoito kirjassa. Silloin on varmaan hyvä pyytää hoitoapua vähäksi aikaa että tilanne rauhoittuu. Kun saa olla vauvasta hetken erossa niin alkaa taas hoitokin maistua paremmalle. Mää en pysty olla kun pari tuntia Siiristä erossa :whistle: kun jo kauheaa vauhtia tulen kotia, eipä sillä mies ei enää saa tyttöä nukkumaan päivisin kun vaatii hyssyttelyä nykyään päiväunille meno.

Hh ja Siiri 4kk
 
Huomenta täältäkin!

On hiljaiseloa ollut palstalla, onko väki lomailemassa kovasti. Toivottavasti ilmat nyt paranevat kunnolla ja saamme kaikki nauttia kesästä. :) Meillä on illalla lähtö Ruotsia kohti ja palaamme sitten sunnuntaina. Kohta pitäisi siis alkaa pakkaamaan, jotta tulee kaikki varmasti mukaan.

Mulla oli viime yönä soinut puhelin 3 kertaa. Kun yöllä sitten katsoin kelloa, ihmettelin kun oli 3 puhelua tullut. Mulla kun puhelin vieressä josta kelloa katson, kun ilman silmälaseja en näe kauempana olevaa kelloa. Siinä yöllä sitten mietin vaihtoehdot, kun numero oli outo. Ekaksi tietysti tuli mieleen mitä on sattunut ja kenelle. Aamulla sitten avasin tietokoneen ja tsekkasin numeron... Se oli Falckin vartiointiliikkeen numero!! Vielä nytkään en ymmärrä miksi Falck on mulle soittanut, mutta oisko sitten väärä numero tms. Missään en ole yhteyshenkilönä tms, niin että mulle soittaisivat jos jotain tulee. Jännä juttu! :D

Vielä tuosta hermostumisesta vauvalle... Mulle ei ole muuta tunnetta tullut, kuin se että kun voisi kunnolla komentaa vauvaa nukkumaan tms. Eli ravistelu tms tunnetta ei ole tullut. Tiedän toki, että jos sellainen tulisi, niin pitäisi itse rauhoittua. Mä oon noiden koirien kanssa jo aikanaan siihen oppinut, että hermostumisella ei mitään saa niidenkään kanssa aikaan. Jos koulutus hommissa jokin menee pieleen, niin sitten vain homma seis ja rauhoitutaan. Samahan tavallaan pätee tässä hommassa, vaikkei nyt koulutuksessa puhutakaan. Mutta kun ei se vauva sitä tietystikään tajua miksi hermoistuisin jos hermostuisin. Joten sikäli sen itsekin ymmärtää, että turha korottaa ääntään. Mutta siis joskus on tehnyt mieli sanoa kovasti, mutta rauhassa olen vain laskenut kymmeneen ja kyllä se siitä. :)

Meillä Netan lempipuuha on nyt varpaiden hypistely. Tuttia ottaa kanssa pois suusta ja yrittää takaisin, mutta siinä onnistumatta. Masullaan viihtyy nyt taas tosi vähän, on muutenkin nyt viihtynyt todella vähän lattialla. Kun näyttää unohtuneen se taito kuinka kierähdetään takaisin selälleen. Ilmeisesti tuli sama tilanne kuin mahalleen kääntymisen kanssa. Eli teki sitä muutaman päivän ja sitten parin viikon tauko ja sitten alkoi kunnolla. Jos niin menee, niin viikon kuluttua pitäisi pyörimisen alkaa. ;)

Jepulis, mutta nyt pakkailu hommiin ja sitten kauppaan ostelemaan neidin matka eväät. :)

Mukavaa viikkoa kaikille! :wave:

Nampula & Netta melkein 3,5 kk
 
Tiisataita kaikille! Hiljaista on. Varmaan on vauvat ja äidit lomailemassa.
En minäkään koskaan ole hermostunut niin, että tekisi mieli ravistella vauvaa tms. joskus tekee vain mieli korottaa ääntä. Onneksi harvoin. Ehkä pari kertaa on tullut tunne huutaa, että nuku nyt! Väsymystähän se tosiaan on ja onneksi olen saanut nyt viime päivinä omaakin aikaa. Olin lauantaina kuudesta ilta yhteentoista ulkona syömässä tyttöjen kanssa ja tänään menen kampaajalle. Kyllä nyt alkaa selkeästi helpottamaan arki ja varsinkin liikkuminen ja päivän rutiinit kahden vauvan kanssa. On tämä ollut todella raskasta aikaa enkä kaipaa noita ihan ensimmäisiä kuukausia lainkaan. Kyllä se aika säheltämistä huonosti nukuttujen öiden kanssa oli.
Meillä muuten menee nykyään yöt kivasti yhden syötön kanssa. Toinen poika on huono nukahtamaan ja saa niitä levottomia kohtauksia illalla mutta nukkuu hienosti kahdeksaan asti aamulla. Toinen herää yleensä puoli kahdeksan ja nukahtaa hienosti joka ilta! Eli nukun itse nykyään tosi hyvin. Oma huone pojille oli kyllä meillä pelastus öihin.
Meillä molemmat pojat pääsee nyt massulleen ja kovasti heiluvat ja liikkuvatkin lattialla. Tuttia myös laittavat suuhun ja pois. Hauska plops, plops ääni kuuluu joskus iltaisin. Kovin liikkuvaa sorttia ovat. Isäänsä kai tulleet. Lisäksi juovat itse tuttipullosta ;) Se on tätä monikkoarkea, että nuoresta pitäen on omatoimiseksi tultava. Istuvat sittereissä ja harsoliinalla tuen pullon. Pitävät itse kaksin käsin kiinni!
Mistä leluista teillä on tullut suosikkeja? Meillä tykkäävät kovasti siitä kukkasesta joka oli laitokselta saadussa kassissa. Liberon mainoslelu. Rapisee kivasti. Lisäksi tuo leikkimatto on nykyään tosi kova sana.

HH ystävälläsi tulee olemaan aika vauhdikasta. Olen miettinyt tuota samaa mitä jos tulenkin spontaanisti raskaaksi? Täytyy sanoa, että ainakin nyt ajatus kolmannesta lapsesta ei tunnu hyvältä. En minäkään raskautta keskeyttäisi jos niin kävisi.

Nampula Hauskaa matkaa Ruotsiin! sään on ainakin luvattu olevan kaunis ja aurinkoinen, jopa helteinen! Ja äsken katsoin ulos kun jokin iso punainen auto seisoi tuossa meidä talon edessä. Oli Falckin auto =) hauska sattuma kun luin juuri sinun yöllisistä puheluista!

Mukavaa päivää kaikille!
Roosa ja pojat 4,5kk
 
Vielä rintarepuista, Jiksu mitä reppu maksoi ja mistä ostit? Täytyy hankkia kunnon reppu. Meillä tuo Baby Björnin perusmalli, missä pojat kyllä hetken viihtyy mutta on itselleni tosi raskas kantaa. Kaupungilla ollessa joskus tarvisin repun kun toinen kitisee ja pitää kantaa sylissä.
 
Hei kaikki,

mää ainakin olen täällä jatkuvasti kurkkimassa että onko joku kirjoittanut jotakin. Nettiriippuvainen... :LOL:

Väsyttää taas, viime yö meni hyöriessä ja pyöriessä taas. Toissayönä tyttö nukkui 6,5 tuntia putkeen ja luulin että nyt tilanne rauhoittuu mutta ei... ja yhä sinnitellään ilman kiinteitä, yritetään sinne 4 kuukauteen asti päästä.

Roosa: Manduca maksoi 89 euroa, tilasin oululaisesta Taikapilvi-liikkeestä, Babyidean sivuilla paljon tietoa http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/manduca/.
Olen ollut tosi tyytyväinen, Ergo on kuulemma melkein samanlainen, paitsi että siihen pitää ostaa pikkuvauvatuki erikseen, Manducassa se on integroituna. Me ei sitä edes tarvittu kun tyttö on niin iso ja jäntevä.

HH: Kyllä rintarepuissa on painorajat, ainakin kaikissa mitä mä olen nähnyt. BabyBjörnin Activea harkitsin kans, mutta se kaatui just siihen että painoraja tulisi niin pian vastaan, meidän kimulihan painaa jo 7,5 kiloa joten 11-12 kiloon ei ole pitkä matka. Kaatui se kyllä siihenkin että luin niin paljon siitä miten vauvan ei ole hyvä olla selkä kantajaan päin, kun silloin selkä ja lonkat menee väärään asentoon. Tiedä sitten.

Nampulalle hyvää reissua, koita nauttia! :)

Jiksu
 
Haalistuneelle ISO :hug:
Minulla myös tuoreessa muistissa nuo itkut. Ihan samaa voisin kirjoittaa kuin Amodinikin. Ota ihmeessä yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin. Meillä lääkäri oli Visa Lautamatti Ruusulankadun lääkäriasemalla.

Meillä on nyt kova meno pojilla. Liikkuminen ja kirkuminen on nyt in. Tämä kirkuminen on ihan uusi tämän viikon juttu.

Amodinille mukavaa ja rentouttavaa mökkireissua. Me ollaan jo käyty katsomassa farkun tilalle tila-autoa :eek: matkasänkykin pitäis joskus saada mukaan.
Me lomaillaan yleensä Hangossa ja jo nyt odotan kauhulla auton pakkausta. Ristiäisten jälkeen lähdetään heinäkuun 22.

Nyt pitäis suunnitella tarjoilut ristiäisiin. Ajattelin jotain italialaista. Tiramisua ja antipastoja.
hiukan kuoharia ja jotain ihanaa salaattia. Pojille tehtiin raakasilkistä kastepaidat kun mekot oli jo pieniä. Paitoihin kirjailtiin nimet.

Ihanaa aurinkoista keskiviikkoa kaikille ja voimia :heart:

ROOSA JA POJAT
 
Hellurei!

ihan vain pikaiset kuulumiset tulin kertomaan ja kurkkaamaan mitä muille kuuluu :wave:
mökillä ollan oltu, ja nyt oli pakko tulla kapunkiin kun poika on tehnyt ihme syömäläkon, ja painoa ei ole tullut pariin viikkoon yhtään :(
Viikkoon ei ole maitoa mennyt kuin n 500ml /pvä ja jokunen lusikallinen päärynäsosetta.OLin jo niin tottunut tuohon meidän ''helppoon'' poikaan joka ei yleensä milloinkaan itke, ja nyt olen sitten heti hätää kärsimässä kuin poika kiukkuaa ja kitisee!
Sitten kurkkasin pojan suuhun ja hammastahan sieltä jo pukkaa :kieh: sekä ylös että alas. käytiin lääkärissäkin ja sanoi että hampaista kitinä ja syömättömyys kyllä varmasti johtuu, mutta syömättömyys voi olla myös oire pissatulehduksesta, eli vietiin labraan myös pissanäyte. Tuloksia odotellaan perjantaiksi.
Tuo pissanäytteen ottaminen olikin aika vinha homma. Semmonen tarrakiinnitteinen pussukka piti laittaa pippelin ympärille ja ja sitten vaan odotella että liristää sinne pussiin :LOL:
Vähän tuntui poikakin katsovan kummissaan että mikä siellä jalkojen välissä rapisee, mutta tulihan ne pisut sitten puolen tunnin odottelun jälkeen niinkuin pitikin ;) Onneksi näytteen sai ottaa kotona, ja mies sitten kiikutti pika pikaa pussin labraan.

Haalistuneelle
kovasti voimia. Olisikohan teilläkin yhtenä kiukkuilun syynä myös hampaiden tulo? Vai voisiko olla ihan vaan nälkää? Oletko neuvolassa jutellut asiasta? Kannattaa hakea nopeasti apua oman jaksamisenkin takia. On se aina kovin rasittavaa kun ei tiedä mikä toista vaivaa.

Roosan ristiäissuunnitelmat kuulostavat ihanilta. Nyt kyllä annoit minullekin idean tuosta italialais teemasta, jospa jäliruoaksi meilläkin tarjottaisiin vaikka tiramisua ja pannacottaa sekä hedelmäsalaattia. Menuuta ollaan suunniteltu myös, ja melko kevyttä linjaa mietittiin täälläkin, salaatteja, suolaista piirakkaa, kermaperunoita ja jotain kalaa aiotaan tarjota.

Kiitokset Jiksulle ja kaikille muillekin rintareppu kommentesta ja suosituksista. Markkinoilla kun yhtä ja toista, pitäisi hirveesti etsiä ja tutkia, mutta kun tuota aikaa ei ole. Siksipä kaikki ehdotukset oli tarpeen. Menenpä ensi viikolla katsomaan mitä löytyis. Tuosta Baby Björnistä en minäkään ole kauheesti hyvää kuullut. Kantoliinoja täällä ei myydä lainkaan.

Toivottelen sinne kaikille aurinkoisia kesäpäiviä, nauttikaa mansikoista, merestä, järvestä, mussukoistanne ja koettakaa myös levätä.

Kitty ja kitinäpoika melkein 5kk


 
Haalistunut: :hug: Täältä sympatiat ja voimia!

Täällä menee ihan jees, kaupungilla käytiin taas eilen rintareppu apuna ja hienosti meni, tänään olisi tarkoitus tehdä samanlainen retki. Elli nukkuu vielä, joten mulla on hetki "omaa aikaa". Ihanaa kun välillä ehtii jopa lukea sanomalehden aamulla kahvikupin kanssa. :)

Ellin suosikkilelu on kans se synnäriltä saatu korruptiokukkanen, eilen se nukahti autossa kuin kukkaa suudellen. :D Leikkimatto on kans kova sana, ja siinä se liikkuu jo selällään akselinsa ympäri. Hauskan näköistä kun toinen pyörii. :LOL:

Kaikille hyvää päivää, helteistä sellaista (ainakin täällä pohjoisessa).

Jiksu ja Elli 3 kk ja kohta 3 vkoa
 
Heipsan piiitkästä aikaa :wave:

Haalistunut : Jaksuhali :hug:

Täällä päivät menee semmoisella vauhdilla, ettei meinaa äiti perässä pysyä.
Kiinteiden syönti päässyt jo hyvään vauhtiin. Puuroa soseella aamuin illoin, pari lämmintä pottuannosta ja sosetta kerran ja maitoa lisäksi.
Meillä tuttia ei ole poju huolinut, onneksi ollaan niin hyvällä tuulella ettei sen puoleen tarvita lohduttajaa. Tuttipullokin on nyt kovassa harjoituksessa, että äiti pääsis vähän shoppailemaan ja kavereita tapaamaan ihan yksin.

Mäkin ostin jo keväällä rintarepun kesää ajatellen, ettei tarvi aina vaunuja raahata, mutta sehän kävi jo pieneksi painorajansa puolesta, 9,5kg :(
Poju painoi 10150g ja 69cm 5kk neuvolassa. Kova yritys on kääntymään, muttei meitin jässikkä ole siinä vielä onnistunut. Lelukaarella kolistellaan kovasti ja pikkuisen liikutaan pyörimällä navan ympäri.

Tälläistä kuu-ukkolle ja pojulle kuuluu :heart:

Oikein aurinkoista kesän jatkoa teille kaikille, ennen kaikkea palleroille :saint:
 
Haalistunut mää kokeilisin sinuna antaa vähän pottua, jos siitä tulee lisää itkuisuutta niin se menee reilussa vuorokaudessa ohi mutta toisaalta voi pienellä olla jo nälkäkin ja itkee sitä. Meillä itkee Siiri helposti nälkäänä, se meidän tuttipullo lakko oli sammaksen syy ja nyt maito taas maistuu pullosta. Tyttö on muuten lihonut, anoppikin palasi lomalta ja sanoi Siirin lihoneen :)
En kauheasti ehdi enää nettiin kun tyttö nukkuu max tunnin päikkärit 3xpäivässä, yleensä vain puoli tuntia eli meillä valvotaan paljon!!!! Yöt nukkuu yhdellä syötöllä 6-7 saakka. Ja mies töissä illalla 18 saakka.. yksinhuoltajan arkea eletään.
Tyttö on muuten tosi malttamaton lelujensa kanssa, pitäs olla kokoajan uusi virikkeitä.
Kävin eilen siellä 2 luomen poistossa, saa..keli kun kävi kipeetä ne puudutuspiikit. Ite toimenpide ei tuntunut ollenkaan mutta nyt on olo kuin täryjyrän alle jääneellä. Nyt sitten odotellaan kuukausi tuloksia :eek:
Kuu-ukolla potra poika =)
Kitty eikös sulla ollut raskausaikana ne pusuhuulet, perikö poitsu ne? Entäs muiden vauvat 'kumman' näköisiä ovat? Meillä nenä on samalainen kun mulla mutta muuten on ihan sekoitus meistä kummastakin.

HH ja Siiri reilut 4kk
 
HH: Meidän tyttö ei mun mielestä ole kummankaan näköinen. Ehkä se ei olekaan meidän?!! :LOL: :LOL: Hassu ajatus että olis tosiaan teoriassa mahdollista että oltaisiin saatu lapsi joka ei biologisesti olisi kummankaan, jos labrassa olisivat sotkeneet putket keskenään.

Leikki leikkinä, kyllä tytöllä on mun nenä ja suuttuessaan mun ilme. Isältään perinyt huulet, iiiisot silmät on ihan omansa, tosin mulla on yksivuotiskuvassa samanlaiset pyöreät silmät.

Täällä kans yh-elämää viikot ja nyt näköjään myös vkonloput. Mies lähtee "vain lauantaiksi" reissuun, oli viime vkonloppuna ja menee myös ensi vkonloppuna. Ei ole sille kovin paljon sanottavaa tällä hetkellä. Itsekäs mikä itsekäs.

Jiksu
 
Kiva kuulla Kuu-ukon kuulumisia pitkästä aikaa, et ole meitä ihan tyystin unohtanut =)
Tosiaan potra poika, voi kuitenkin olla että painoa ja pituutta ei sitten tulekaan seuraavien kuukausien aikana paljoa,ja kasvukiri vähän tasaantuu. Meidän poitsun paino on nyt ollut pikkusen laskusuunnassa, niinkuin kerroin tuo hampaista johtuva syömälakko teki tehtävänsä ja tällä hetkellä painoa on nippanappa 7kg. Vielä 4pv niin täytetään 5kk. Aika lentää siivillä, hui!

HH: heh, nuo pusuhuulet onneksi jäi siihen ihanaan raskausaikaan, poika on kyllä kieltämättä minun näköinen,silmät ihan saman malliset, nykerö nenä joka varmaan vielä paljon muuttaa vielä muotoaan, ja tollanen vaalea poitsu on edelleen sekä siniset silmät. Ei ole kreikka geenit oikein päässeet jyräämään meidän sitkeää pohojosen geeniperimää. Mutta kyllä sieltä myös jotain isukin charmia löytyy, varsinkin ne huulet :LOL:
Joo ei ole Jiksu ollenkaan tuulesta temmattu ajatus että labrassa olis voinu joku viba vaikka käydä.Vaikka onhan se todella epätodennäköistä.... joskus ajattelen sitäkin että kun meilläkin niitä soluja kuitenkin tuli 12, ja sitten kävi kato, että mitäs jos ne vaan valehtelee, ja laittaa niitä sukusoluja ''myyntiin'' kalliilla hinnalla, koska munasolujen luovuttajista on kova pula. Joo, tiedän ei pitäs päätään tuollasilla asioilla vaivata, mutta kävi nyt vaan mielessä, kun varsinkin yksityisklinikoilla tämä touhu on kyllä melkoista bisnestä.

Onkos Mai jo palannut Suomen lomalta? Miten meni, varsinkin laivamatka, ja miten Tommy jaksoi. Kaikki vinkit ja kokemukset sitten vaan tänne!

Onko teitä muita vaivannut ajoittain ihmeellinen riittämättömyyden tunne? Mulla on tuo mieliala välillä tuolleen kummallinen, vaikkakin äärettömän onnellinen.Sitä vaan välil pohdin että mahdanko nyt olla tarpeeksi pojan kanssa, tuleekohan hänestä sosiaalinen, osaanko tarjota tarpeeksi virikkeitä että kehittyy hyvin ja tuommossia ihme kuvioita mietin. Samoin tämä kaksikielisyys välillä mietityttää,kun väistämättä puhutaan kotona vaan kreikkaa ja sitten jotenkin jää tuo kreikka ''päälle'' ja osaan jotenkin helpommin leperrelläkin kreikaksi,ihme juttu. Mutta yritys on kova, ja suomalaisia tv ohjelmia myös katsellaan, joten eiköhän se poika tuon suomen sujuvasti tule oppimaan.

Nyt on pakko lähteä ruokaostoksille, että jotain saadan syödyksikin viikonloppuna!

Mukavaa kesäviikonloppua kaikille B)
 
Ai niin, suosikkileluista oli ollut puhetta. Meillä ihan ylivoimainen suosikki jo monta viikkoa ja on edelleen tuommonen hassu naamainen gloworm http://www.hasbro.com/playskool/gloworm/
sitä halataan,syödään, pussataan, ihmetellään, ja aina jos on pojalla vähän kränää tai kitisee tuon kun napsauttaa päälle soittaa melodiaa niin heti hymyilee.
 
Nopeat terveiset mökiltä, palattiin tänään! Kuvaterveisiä profiilista...

Meidän suokkarilelu on kyllä ehdottomasti sellaisena rapiseva kangaskirja. Sitä jaksaa "lukea" ja kuunnella "luettavan" vaikka kuinka kauan.

Uskomattomia kehityseroja muksuissa jo tässä vaiheessa: yksi ryömii, toiset syö itse pullosta ja meillä harjoitellaan vieläkin tuota leluun tarttumista. Tosin kyllähän se alkaa jo sujua, ainakin ruokailutuokiolla lusikan kanssa. Näyttää siis vaativan vain riittävät kannustimet. =)

Meillä on muuten tullut eteen täysi stoppi pullolle. Ei kelpaa, ei mikään tutti! Alan jo olla epätoivoinen. Aluksi iloitsin, kun rintamaidon määrä lisääntyi, mutta nyt alkaa tuntua, että eikö se pullo voisi kelvata! Ostinkin jo ensimukin, jonka mainostettiin olevan pullon ja nokkamukin välissä, mutta ei tunnu sekään kelpaavan. Pitäneekö siirtyä suoraan mukiin...

Mutta nyt nukkumaan! Toivottavasti nukutaan taas aamukahdeksaan saakka, kuten viime yönä! Tosin sitä ennen oli jakso, jolloin herättiin tissille kolmesti yössä normaalin yhden heräämisen sijaan.

Nupsu ja Max, kohta puoli vuotta!
 
Morjens!

Hiljaista näyttää täällä olevan, onkohan kaikki jossain kesäriennoisssa? pidän täällä yksin monologia näköjään :snotty:

Nupsu: ai miten ihanan kesäisen tilannekuvan sait napattua =) Harrastetaanko teillä valokuvausta? Kuvissasi on aina sellainen jännä, ihana fiilis, mitä en kyllä itse osaa kameralle tallentaa.

Tosiaan nuo kehityserot ovat melkoiset, tosin onhan meidän pinon muksuilla ikäeroakin jonkun verra mutta jokainen omassa tahdissa menee. Ei kyllä meilläkään poika osaa tarttua kovin hyvin leluihin.Ryömii tosiaan mittarimatomaisesti pylly pystyssä leikkimatolla joitakin matkoja eteenpäin, ja myöskin ympyrää.

Tänään poika sanoi jo jotain :D .....PYH...PYH! :LOL: Katteli mun värikästä paitaa ihmeissään ja toisti sitten pyh pyh...ihanan kuuloista. Jäi vaan vähän epäselväksi oliko ne kehuja vai haukkuja :/

Jospa rupeisi tässä imuroimaan, ja ilmastointipumppu täysillä viilennys toiminnolla. Ulos ei ole menemistä (+40C) |O |O
 
Hei Kitty, kyllä täällä ollaan... :)

Sää kylmeni täällä kymmeneen asteeseen, oikeastaan ihan hyvä niin, mäkärät ja sääsket teki mut hulluksi helteillä. Yök. :(

Elli on näppärä sormistaan, se saa näppeihinsä kyllä sen minkä haluaa ja tällä hetkellä erityisesti hiukset on sen suosiossa. :LOL: Ja on se kyllä rauhallinen neiti, eilen oltiin anoppilassa ja siellä vallitsi kauhea huuto ja kaaos (kuten tavallista) ja tyttö vaan katseli.

Mies on reissussa, tulee illansuussa. Sanoin eilen sille että se on itsekäs. Se myönsi olevansa. Haa, mitä kehityskeskustelua siis. :kieh:

Jiksu
 
Moro Jiksu...enhän mä sit ihan yksin täällä olekaan ;) mekin pojan kanssa kahdestaan, mies paiskii töitä iltaan asti, ja kun tulee kotiin varmaan kaatuu suoraan sohvan pohjalle. Se siitä lauantai illan vietosta sitten. Jep,viettäkäähän tekin siellä ''laatuaikaa'' tytön kanssa kahdestaan. Mihinkäs me noita miehiä tarvitaan :kieh:

Vai tarttuu Elli jo esineisiin....mikäköhän poropeukalo tosta meidän pojasta tulee...no ei ehkä kirvesmiestä ainakaan... :LOL:

Lähettäkää niitä pilviä ja matalapainetta tännekin...pliiiis B)
 
Hei kaikille!

Olipas tullut juttua viikon aikana...täytyy kohta lukaista tarkemmin,ihan pikaisesti äsken vaan selasin läpi.

Me kotiuduttiin torstai-iltana,eilis päivä meni pyykkiä pesten ja paikkojen järjestämisessä.
Tommy ei ole koskaan tykännyt olla auton kyydissä, niin se tuotti eka päivinä hankaluutta itkua meinas pukata joka vaiheessa kun istuimeen laitettiin,mut loppu päivinä jo tottui siihenkin,onneksi. Vaunut ei kanssa ollut kovinkaan mieleen vaikka hiukan selkänojaa nostettiinkin, että näki katella. Rintareppu oli pelastus, siinä tommy tykkäsi olla ja katella. Kasvot minuun päin ollessa tommy saattoi siinä aina pienet torkut ottaa. Reilut 7 ja puoli kilosta jötikkää oli aika raskasta kannella,mutta hyvin meni kun isin kanssa kannettiin puoliksi. Hartiat kyllä tuli kipeiksi.
Laivassa nukkuminen oli mitä oli...käytävillä lapset meni ees takas kirkuen ja huudellen. Eihän siinä metakassa tommy saannut nukuttua kun vajaan tunnin pätkiä.
Mennessä unohdimme ottaa laivaan makuupussin ja tommy nukkui laivan petivaatteilla, niin liekö niissä ollut sit jotain joka hiukan allergisoi koska tommy tuli naamasta aivan punaiseksi. tommy nimittäin nukkuu vaan mahallaan ja hankas naamaansa niihin petivaatteisiin. Tullessa oli oma makuupussi ja mitään punotusta ei tullut.
Hyttikin meillä oli liian pieni,kahden hengen. Isompaa ei saatu niin täyttä oli.

Viikko meni nopsaan sukulaisissa ja kaupoissa pyörien. Täytyy kyllä kehua että reipas poika meillä on, ei turhia itkenyt. Ketään ei edes vierastanut, aika ihme vaikka täällä kotona ehti jo muutamaa vierastaakkin.

Me meinattiin puottaa silmät päästä kun huomattiin kuinka halpaa lasten ruuat on Suomessa.
Nannit ja piltit olivat KOLME kertaa halvemmat kuin täällä Ruotsissa,aivan uskomatonta!!!
Arvaatte varmaan ketkä raahas selkä vääränä nannia ja pilttejä tänne rahan ahneitten kiskureitten maahan. Vaipat ovat myös halvempia suomessa,mut siinä ero ei ollut niin suuri että olisi kannattanut lähteä tuomaan tänne.

Nyt mä alan lukeen teidän kirjotuksia...

Mai+Tommy
 

Yhteistyössä