Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**





Kesämasua kasvattelee yhteensä 126 odottajaa.

Poikalupauksen saaneita 21 odottajaa.
Tyttölupauksen saaneita 29 odottajaa.
Joukossamme on 2 kaksosten odottajaa.

?.?
Alma78 * ensimmäinen

27.5
Missie * 28 * ensimmäinen * K-SKS

28.5
Mupelo * 30 * toinen * K-HKS tyttöolo
AmeHu * 25 * toinen * KYS poikalupaus

29.5
yykaakoonee * 25 * neljäs * SeKS
tanjamaa * 30 * viides * SEKS

31.5
mekkala * 30 * toinen * TYKS
Marinas * 29 * kolmas
Avocado * 29 * ensimmäinen * TYKS
Sanmar82 * 30 * ensimmäinen * KOS tai NKL tyttölupaus
GuardianAngel *24 * toinen

1.6
pillipöllö * 24 * toinen * TAYS tyttölupaus
Mandeliini * toinen
Annuliini84 * 27 * ensimmäinen * JS tai NKL
eva71 * KOS
SeInka * 27 * toinen * KOS varovainen tyttölupaus
Zinnie * 23 * toinen * NKL
riesa79 * 32 * ensimmäinen * JS poikalupaus

2.6
hippu3 * 35 * kolmas * SeKS
Nippinappi * 21 * toinen * HYS
HelenV * toinen * EKKS
Chidi * 28 * ensimmäinen * NKL poikalupaus
nemain * 26 * ensimmäinen * LPKS poikalupaus
Eebowi * 31 * toinen * KOS poikalupaus
Höpöttäjä75 * toinen * NKL
Muumimamma_ * 26 * ensimmäinen * K-PKS äidillä poikaolo, isällä tyttöolo

3.6
malendra * 25 * ensimmäinen ja toinen * OYS poikalupaukset
Stiinuliini * 28 * toinen ja kolmas * JS tyttö&, poikalupaukset
Tuittu25 * 25 * kolmas * OYS

4.6
Chance
Pöhinä
Kultasiipi * 27 * toinen * K-SKS poikaolo
Cleopatra * 24 * toinen * SKS tyttölupaus

5.6
Kahvia * 30 * toinen * NKL
ninanina * 23 * toinen * KOS tyttölupaus
Bela88 * 24 * toinen * VKS * poikaolo
cobaya * kolmas

6.6
aurora81 * 30 * toinen
Nessa-85 * 26 * toinen * OYS
-PipSa- * 26 * ensimmäinen äidillä poikaolo, isällä tyttöolo
Zoile * 22 * ensimmäinen * KOKS tyttölupaus
rosa81 * 30 * neljäs * KOS poikalupaus
Babuu- * 23 * toinen * OAS tai K-PKS tyttöolo

8.6
piuh-78 * 33 * kolmas poikalupaus
Missy1985 * 26 * toinen * NKL tyttölupaus

9.6
PikkuMyy-82 * 29 * toinen * SeKS varovainen tyttölupaus
Riiks * 22 * ensimmäinen * HYS
-U- * 30 * ensimmäinen * PHKS äidillä tyttöolo, isällä poikaolo
maraiitti * 28 * neljäs * SeKS poikalupaus
Hantuliini * 26 * kolmas tyttölupaus

10.6
ReNu * 30 * toinen * SatKS
Taistis * 29 * toinen * KOS tyttölupaus
Rintintin * 24 * ensimmäinen * SatKS varovainen poikalupaus

11.6
Viviette * 20 * ensimmäinen * SeKS * tyttölupaus
Aanna * kolmas * EKKS tyttö
ventti * 34 * toinen * TYKS

12.6
maritta83 * toinen poikalupaus

13.6
ki7i * 27 * toinen * TAYS poikalupaus
Madde84 * 27 * ensimmäinen * SAS poikalupaus
mouru * 33 * kolmas
nedra * 28 * neljäs * TYKS
Bamse * 27 * kolmas * SAS tyttölupaus
Matte07 * 27 * toinen * TAYS tyttölupaus
Enisa84 * 27 * kolmas * TAYS tyttöolo

14.6
Lilyella * 35 * kolmas * TYKS
miqri * 30 * toinen * JS
Kareliini * 28 * toinen * VAS/TAYS * poikaolo
HannaH * 33 * ensimmäinen * KOS
Minnuli81 * 30 * toinen * TAYS tyttöolo

15.6
Sun Rise * 31 * toinen * Kät/H
Tiituliini * ensimmäinen * TYKS poikalupaus
Feliana * toinen
Ando * toinen
rubiini6 * 25 * ensimmäinen * TAYS tyttölupaus
Viimatar * 30 * toinen * TYKS * tyttöolo
murukka * 25 * toinen

16.6
Lumivalkee * 27
buatzai * toinen
Saija78 * 33 * ensimmäinen
Roki82 * 29 * ensimmäinen * PKKS tyttölupaus

17.6
wendy79 * 33 * toinen * L-PKS tyttölupaus
Pippi79 * toinen
PikkuistaOdottava * 25 *ensimmäinen * TAYS tyttölupaus

18.6
Emby^ * ensimmäinen * TYKS poikaolo
Nona76 * 35 * neljäs * TYKS
Milkaja * 25 * toinen * TAYS * poikaolo
Mimskuliini * 23 * toinen tyttölupaus

19.6
Pinklady81 * toinen * KOS
torstai * 21 * toinen * TAYS tyttölupaus
maikki79 * 32 * toinen * KYS tyttölupaus
ZiiliZeija * 25 * kolmas * SAS tyttölupaus
Ceciilia * 31 * toinen * VKS poikaolo
Biegga * 23 * esikoinen

20.6
charleene * 27 * ensimmäinen * TYKS poikalupaus
jkoo * 26 * toinen * SatKS varovainen poikalupaus
LaraT * 20 * ensimmäinen * KOS

21.6
Jisse78 * 34 * viides * TAYS tyttölupaus
birdcherry * 31 * ensimmäinen * TAYS tyttöolo
Rukka-Peikko Takkutukka * 24 * toinen * PKKS poikalupaus

22.6
Pikkumyy87 * 23 * ensimmäinen * SeKS

23.6
MaTu * 33 * neljäs * OYS poikalupaus
Barbamama35 * 36 * kolmas * TYKS tyttölupaus
Poikka * 22 * esikoinen * SatKS tyttöolo

24.6
Jael * 31 * neljäs * Kät/H
Emmabella * 28 * kolmas * KOKS
Jane69 * 30 * toinen * K-SKS poikaolo
haisuli83 * ensimmäinen * PKKS * tyttöolo
Hemutus * 23 * ensimmäinen * SatKs poikalupaus

25.6
~Lenni * 27 * ensimmäinen * KOKS
Bellava * toinen * EKKS
Sandrastiina * ensimmäinen poikaolo
Jebbis

26.6
suutarinlapsi * 26 * ensimmäinen
sofiia * 31 * toinen * KOS
LKN * 24 * toinen * LS tyttölupaus
Laurelle * 24 * ensimmäinen * KYS poikaolo
miimi81 * neljäs

27.6
leppäkerttu3 * 29 * toinen * KOS
möhköpantti * 29 * viides * KYS tyttölupaus

28.6
Triinu * 26 * toinen * K-PKS poikaolo

29.6
Almeja * 31 * ensimmäinen * TAYS tyttölupaus
teris * 32 * toinen * K-HKS
Tnya * 22 * ensimmäinen * OYS
Emppa * 27 * esikoinen * KAKS tyttölupaus

30.6
Kaneli74 * 37 * ensimmäinen
Minnin * toinen * NKL



Menetyksen kohdanneet:

Slottade :hug:
meadow :hug:
mammuzki :hug:
mirkku76 :hug:
Jackie_d :hug:
Jenksula :hug:
Marde79 :hug:
-Maari- :hug:
Nezzie80 :hug:
enkeli85 :hug:
KyyneltenHymy :hug:
_Lumi_ :hug:
diiselikissa :hug:
DingeliDong :hug:
tirlittan87 :hug:




Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Aiemmat höpinät:
Lokakuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2034834-kesakuun-kastehelmet-2012-varaslahto-lokakuulle/

Marraskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2049849-kesakuun-kastehelmet-2012-marraskuussa/

Joulukuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2063059-kesakuun-kastehelmet-2012-joulukuussa/

Tammikuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2076603-kesakuun-kastehelmet-2012-tammikuussa/#post25341098

Hyödyllisiä linkkejä:
kestovaippayhdistys:
Tee-se-itse -kestovaipat

kestovaippainfo:
Kestovaippainfo • Tee se itse • Vaipat

Hömppälinkkejä:
Embryo Development external genital sex organs - angle of the dangle boy or girl ultrasound gender scan - Baby2see
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Mupelolle uudesta pinosta! =)

Täälä on saatu muutto alta pois, joten nyt asutaan Omassa "uudessa" kodissa! :heart: Tällä hetkellä oon s.lomalla selästä, ei auttanu tukivyökää.. : / Se oli kyllä jännä, siis toi tukivyö, se tuki kivasti selkää ja mahaa, mutta ei poistanu ongelmaa. Ei edes helpottanu..!? No, katotaa jos se vaikka vähä helpottas ku on viikko s.lomaa ja viikko talvilomaa.
 
Tirlittan Et kuitenkaan varmaan ole lääkäri tai tekemässä näitä päätöksiä? Varmaan joissain asioissa lakia luetaan "pehmeämmin", nämä asiat kuitenkin tilastoidaan ja näissä ei voi sooloilla kuten sanoin. Ei tosiaan kannata alkaa vääntämään. Harmi taas, että sinulla, alalla olevana, on noinkin huono kuva lääkäreiden toiminnasta ja lain noudattamisesta sikiöseulontojen kohdalla. Mistään muusta terveyden huollosta tai luottamuksestani siihen en ole tässä puhunut, niinkuin varmaan huomaat jos luet tekstini.
Tosiaan, toivotaan, ettei kukaan meistä joudu tämän asian kanssa vastakkain!


Tänään lääkärin kontrolliultra, illalla iski ahdistus ja kyllä tässä asiat ja kaikki vaihtoehdot pyörii mielessä. Ei auta kuin laittaa kädet ristiin ja toivoa parasta. Näille asioille kun ei itse mitään voi.
 
Tuli tuosta keskeytys aiheesta mieleen taas oma kokemus asiasta. Mehän keskeytettiin raskaus nt-ultran jälkeen. Siinä meni väkisinkin se pari viikkoa, kun ensin odoteltiin tuloksia istukkapunktiosta ja sen jälkeen lupaa keskeytykseen (sekään ei siis todellakaan päivässä tule). Asiaa ehti siis miettiä muutaman viikon ajan ja se tuli todella tarpeeseen päätöstä tehdessä vaikka vauvan vointi oli todella huono. En käsitä miten joku voisi tehdä niin raskaan päätöksen muutamassa tunnissa. :O Muistan ihmetelleeni sitä hakemuspaperia, kun siinä piti selvitellä erilaisia syitä keskeytykseen. En ollut siis koskaan ennen tajunnut, että keskeytyksen saa muustakin kuin vauvan terveyteen liittyvistä syistä. Ehkä jonkun heittämä esimerkki tapaus oli siis muista syistä johtuva (parisuhde, henkinen tilanne tms.). Lupaa pitää hakea 12 viikon täytyttyä ja ymmärsin silloin niin, että 24 viikkoa on ehdoton raja. Sen jälkeen tosiaan vauva voi selviätä hengissä keskoshoidolla. Toisaalta lapsi ei voi selvitä hengissä esim. ilman aivoja. Ehkä tuollaisissa tapauksissa tehdään poikkeuksia??? Voin kokemuksesta kertoa, että jo 15. viikolla lapsi on hämmästyttävän iso ja valmis. Sen vuoksi sitä lupaa täytyy hakea. Näillä viikoilla kokoa on jo puolet enemmän ja kehitystä huimasti lisää. Ei se ihan niin yksinkertainen juttu ole....

Saikkarilla olen minäkin. Raskas työ on saanut aikaan päivittäisiä ja voimakkaitakin supistuksia ja muita loppuraskauden vaivoja tosi vahvasti. Nyt kun olen muutaman päivän vain levännyt on olo huomattavasti parempi =) Sain jopa nukuttua viimeiset yöt vain yhdellä vessakäynnillä kun viime aikoina uni on ollut todella katkonaista ja olen kärsinyt erilaisista kivuista myös yöllä. Toivottavasti tunne säilyy vaikka jatkan taas parin viikon levon jälkeen töitä. Ei tätä makoilua jaksaisi ihan kesäkuulle kuitenkaan...

Hurjaa miten nopeasti aika on mennyt. Syksyllä aika tuntui matelevan ja nyt ollaan yhtäkkiä helmikuussa. :O Kevät menee varmaan nopeasti, kun aurinko alkaa tuoda lisää energiaa ja on kaikenlaista puuhaa. Odottelen kuumeisesti maanantain rakenneultraa. Tekisi niin mieli jo laittaa vauvalle kaikkea valmiiksi. Olisi kiva tietää sukupuoli, niin tietää paremmin mitä tehdä / laittaa. Pesin jo vähän niitä ihan pienimpiä unisex vaatteita vauvaa varten. Onneksi on jotain säästössä molemmilta lapsilta. Muoti on kyllä jo muuttunut näissäkin niin, etten ihan kaikkea enää laittaisi vauvan päälle mikä 11 vuotta sitten näytti kivalta. ;) Varmaan kyllä sekoan ostamaan aivan turhan paljon niitä pieniä vaikka ei mitään tarvittaisi. Ne vaan on niin söpöjä :LOL:
 
Hurjan isot onnittelut taas ultrakuulumisista! Niitä olikin tossa tammikuun pinossa reilusti.

Täällä toivutaan flunssasta, nyt on viimein kahden viikon jälkeen sellainen olo, että ehkä elämä vielä voittaa...vaikka kurkku on kyllä edelleen pirun kipeä. Viime raskaudessa ei ollut tällaista, mutta nyt olen saanut kyllä joka ikisen pöpön mikä tarjolla on ollut :(. Alkaa olla voimat ihan lopussa.

Mulla riistäytyi kyllä vähän käsistä vaateshoppailu kun se tyttölupaus saatiin...kröhöm... Nyt kyllä loppui! Pitäisi kaivaa esikoisen vauvavaatteet esille ja niitä hypistellä, onhan nekin taas jo ihan "uusia" kun ei ole pitkään aikaan nähnyt. Joskus alkusyksystä viimeksi niitä vähän kävin läpi, ja kyllä ne on edelleen mun mielestä ihania, mutta mä säästinkin vaan ihan lempparilempparit aikanaan ja muut myin pois. Eiköhän niitä ja näitä uusia PINKKEJÄ :))) vaatteita yhdistelemällä saada melko tyylikäs tyttö aikaiseksi, näin uskon :). Esikoinen sai kyllä aikamoisen mustiskohtauksen kun esittelin miehelle näitä uusia vaatteita ja tuli siihen toiveikkaana, että "minulle?" ja oli pakko sanoa, että ei, vauvalle. Harmitti kyllä vähän itseänikin, vastasyntyneelle tytölle löytää ihanaa vaatetta vaikka kuinka, mutta tuolle 3-vuotiaalle pojalle taas ei vaikka kuinka etsin. Ei se kyllä nyt oikein mitään tarvitsekaan, mieluummin ostan keväämmällä uutta.

Harmittavan monelle jo kaikennäköistä raskausvaivaa :(. Toivottavasti helpottaa levolla. Itse olen toistaiseksi näiltä välttynyt, tosin on tässä flunssassakin ollut kestämistä ihan tarpeeksi. Hyvä kyllä, opiskelijat kun ei mitään saikkuja tunne.

murukalle tsempit ultraan!

Nyt on pakko siivota. Kämppä kaameassa kunnossa mun sairastelulaiskuuden jäljiltä.

Inka ja maha 22+6 (kai?)
 
Hei vaan Helmikuun ekan päivän kunniaksi =) :wave:

Rakenneultrassa täälläkin käyty, ja tyttölupaus sieltä saatu ja vauvalla kaikki HYVIN <3 <3
Onnea teille kaikille jotka ovat ulrassa käyneet :flower:

Täällä kippeenä oltu, hirveän flunssan pistänyt päälle, tuntuu että keuhkot repeää, kuumetta on ollu 38,5 ;( Tuntunut välillä, että miten sitä jaksaa mitään tehdä.. Ja ku mieskin kipeänä, niin hänhän ei ainakaan voi mitään tehdä ku on NIIIIN KIPEÄ!! Mamman on siis pakko jaksaa!! Pieniä tappeluita tullutkin ku ei hermot kestä ku toinen voivottelee ja makoilee vain.. Ku vois ittekki levähtää kunnolla!!!
Ohhoh, siinähän tuli valitusta kerrakseen :D Ja näinhän en toki aikonut tehdä!!! Ne on nää hormoonit ;)

Nyt ruuantekoon, ja odotteleen koululaisia kotiin.. Pitää kirjoitella enempi ku on aikaa!!!

Olette IHANIA, täällä on mukava lukea teidän ajatuksia ja myöskin kun saa itsekkin omia ajatuksia jakaa <3 <3

Hantuliini 26vee ja tyttönen 21+4
 
Helmikuu! Apua!! 3 kokonaista kuukautta enää kesäkuuhun (no melkein neljä :p)!

Kiitos uudesta pinosta taas!

Täällä väsymys varmaan hellittäisi muuten mutta meillä herätään nykyään kuuden aikaan. Ja illalla ei millään malta mennä riittävän ajoissa nukkumaan. Mä en käsitä mikä energialla tuo pikku-nainen painaa!

Liikkeet tuntuvat täälläkin jo päivittäin ja hauskasti usein taas tietyissä samoissa tilanteissa.

Rakenneultrakin häämöttää meilläkin jo puolentoista viikon päässä.

Sofiia 19+1
 
Kiitos uudesta pinosta :)

se ois nyt niin kun viimeinen talvi kuukausi menossa ja sit kevättä kohti ja se kauan odotettu KESÄ!! oujee...

onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:

vauva vetelee semmosta rumbaa masus et huh menee kokomasu ees sun taas :D:heart:

Taistis ja pikkuneiti 21+3
 
Hei kaikille jeih uus pino! :D

Pikkumyy Onnea uudesta kodista ja toivotaan että s.loma auttaa nyt. Itselle ainaski tehnyt hyvää, mut no mun tilanne onki vähä eri ja aika raskas työ varastolla. Uskon silti et kyl sairasloma kaikille raskaana oleville välillä hyvää tekee! =)

Barbamama Täällä ei oo vaihtoehtoja tost lepäilyn suhteen, onneksi muilla on. Kyllä voin sanoa et vähä pää hajoo, mut ku olin sen viitisen päivää sairaalassa uutenavuonna et valitsen kuiteski tän kotona lepäilyn mieluummin. =) Kaikesta onneks löytää jtn positiivista.
Vaatteiden suhteen itellä sama, sitten ku siel pidemmällä ollaa ni täälki tulee ostettuu varmasti jtn pinkkii ihan liikaakin, ku esikoinen on poika. :heart:

Siivouksesta On nii ihanaa ku tuo mies on ihana :heart: että siivoo meillä nykyää lähestulkoo yksin tän kämpän. Mä sit yritän tiskailla ja pyyhkii pölyjä ku niissä voi seistä suorassa eikä tartte kyykkiä, mitä en sais kauheesti tehä tai kumarrella. Pesen myös pyykkiä ja tuo pikkumies on äitin pikku apuri, aina innolla auttamassa. Ihana perhe mulla. :heart: Joskus jtn positiivistakin, eikä aina vaa valitusta täältä. :LOL:

Hantuliini Onnee tyttölupauksesta! :flower: Voimia sinne ja paranemisia! :flower:

sofiia ja Mupelo Helmikuu tosiaa, kyl tää aika on vaa kuiteski mennyt aika nopeasti, vaik välil ei oo siltä tuntunut! :O :D

Missy 21+5 :headwall: (pari päivää viel..) =)
 
Viimeksi muokattu:
Mulle voisi päivittää tuohon listaan, että tyttö. Lapsivesipunktiosta kun on selvitetty, on suhteellisen varma tieto :)

PikkuMyy87: jos selkä on päässyt kipeytymään, ei se kyllä heti parane. Mulla on ollut kaikenlaista selkäongelmaa, välilevyn pullistuma pahimpana, se oli tuskaisen kipeä puolisen vuotta ja sitten onneksi parani kuitenkin itsestään, tosin vielä meni pitkä aika (kuukausia? vuosi?) ennen kuin uskalsi esim. ottaa juoksuaskelia. Nyt mulla myös selkä kolmatta päivää kipeä, ristiselästä ja lapojen välistä. Maha alkaa muuttaa ryhtiä. Tukivyö auttaa, mutta parhaiten lantion löystymiseen ja iskiastyyppisiin juttuihin, ja sittenkin parhaiten, kunhan on tarpeeksi tiukka vyö. Mutta kyllä se vähän auttaa esim. tässä munkin selkävaivassa, en usko ainakaan haittaa olevan. Kunhan vaan ei pahenisi. Itsekin joudun popsaisemaan päiväpanadolit. Viime päiviin asti särkyä on ollut eniten yöaikaan. Oon menossa kampaajalle, ja tämä särky voimistui taas jatkuvaksi :( Joten en kyllä pysty istumaan, ellen jotain lääkettä ota :(

Pikku hiljaa mietityttää muakin, että miten selviän töissä! Jalat, selkä, yövalvomiset (lapset herättävät ja hormonit pitävät hereillä, selkäsärky yms. myös) ja väsymys, turvotus, pulssin kohoaminen... no, onneksi pulssiin on ilmeisesti auttanut rauta ja jalkoihin tukisukkahousut. Rauta kyllä sekoittaa vastaavasti vatsaa sitten :(

Mä en oo vieläkään ostanut vauvalle mitään. Enkä ehdi ihailla vauvanvaatteitakaan, muutkin pyykit ovat taas pesemättä sitten viikonlopun. Onko muilla tunnetta, että edelleenkin jaksaa just ja just arkea pyörittää?
 
Viimeksi muokattu:
Meneepä aika nopeesti helmikuu tosiaan!

Pikkumyy: Mulla tukivyö ei auttanu selkään ei sit ollenkaan ja ahisti ihan hirveesti mahaa. Ja mulla on selässä ollu ongelmia jo ennen raskautta nyt ne vaan on kärjistyny ihan hirveesti. Lääkäri vaan totes et raskausajalla seläkäongelmii tulee ja menee, ja jos huonotuuri käy niin ne kestää koko raskauden. Fysioterapautille meen maanantaina, en sit tiiä onks siit apua mut saa ees alkuun tän selän kuntoon laittamisen kun ite tiiän et se ei oo pelkästään raskauden takii kipee vaan et siel on jotain aikasempaa ongelmaa.

Aanna: mulla on semmonen ihme fiilis et toisaalta jaksais vaikka mitä mut sit ei kuitenkaan jaksa...ihan ihmeellistä, fyysisesti oon ihan loppu mut henkisesti mieli tekis tehä ja puuhastella.

Onnea kaikille ultrassa käyneille :flower:

Huomenna vihdoin oma ultra! Vaikka eihän siitä oo kun viikko kun viimeksi pikkuista näki kun olin siellä polilla.
Josko sais ihan lupauksen sukupuolesta, mulla on tossa nyt neljä kassillista vaatteita josta valtaosa melko tyttömäisiä. Saa nähä meneekö ne sitten heti kiertoon vai käyttöön :D Enkä tietenkää malttanu olla käymättä niitä läpi, niin nyt mul on tos tyttömäiset pino sen ja sen kokoset ja sen ja sen kokoset ja sama neutraalit...on ne vaan niin ihanii noi pienet vaatteet.

Siivouksesta meillä toi isäntä on aina ollu kovempi siivoomaan kun mä. Mä ostin meille uuden imurinkin ja sillä se isäntä tyytyväisenä sitten imuroi :LOL: Ja onnes toi esikoinenki on jo niin iso et sitä voi patistaa siivoukseen, tosin hää hoitaa nyttenki tallin siivousta tosi hyvin! Mä siel hissukseen auttelen, eilen taas totesin ettei siedä mitään hirveen rankkaa tehä, nostelin rehusäkkejä ja ai saakeli mitkä supparit ja selkä ei tykänny olleskaan.

~ZZ&PienenPieni 20+1~
 
Viimeksi muokattu:
Missy: Multa on tainnut mennä jotain ohi. Onko sut siis passitettu vuodelepoon kesäkuulle asti? Miksi?

Aanna: Joo sellainen tunne tuli, kun nää vaivat alkoivat eikä yöllä saanut nukuttua. Työstä se kaikki johtui. Se on vain liian raskasta tällä hetkellä. Iltaisin pitkien työpäivien jälkeen en jaksanut muuta kuin maata sohvalla. Tuntui, ettei kukaan ympärillä oikein ottanut vakavasti mun valitteluja (enkä mielestäni turhasta rutise) ennen kuin tuli sairasloma ja lääkäriltä käsky levätä. Toivon, että pomokin alkaa pikkuhiljaa ymmärtää, mutta se taitaa olla toiveunta vain : /

Perheen tuesta on ollut onneksi apua. Lapset ovat jo isoja ja pääosin omatoimisia (9 ja 11v.). He auttelevat jo jonkin verran kotihommissa, mm. siivoavat omat huoneensa, hakevat postit, vievät roskiksen, tyhjentävät tiskikoneen, auttavat lumitöissä ja pyykinpesussa. Lisäksi juoksutan heitä, kun pitäisi hakea jotain toisesta kerroksesta. Mies on nyt saanut hoitaa kauppareissut, raskaammat nostelut ym. ja osallistuu siivoamiseen niinkuin muutoinkin. Noista kaikista hommista on siis jo melkoisesti apua arjessa. Nyt saikkarin aikana en ole paljon muuta tehnyt kuin ruoan kerran päivässä ja pessyt pari koneellista pyykkiä. Lapset kyselivät eilen opettaisinko heitä tekemään ruokaa niin mun ei tarvitsisi tehdä sitäkään. :D

Tukivöistä: Neuvolasta sanottiin, että fysioterapeutilta saisi lainaan lantiolle tulevan tukivyön mikä auttaa liitoskipuihin. Onko jollain siitä kokemusta? En oikein pidä niistä raskauden aikaisista tukivöistä, jotka tulevat vatsalle. Mulla on myös samanlainen kokemus niistä, että puristavat ja ahdistavat enemmän kuin auttavat. Siksi ajattelin tuon alemmas tulevan tukivyön ehkä auttavan paremmin.

murukka: Ihanaa! :heart:

Barbbis 19+4
 
Tukivyöstä: Mä kysyin lääkäriltä tosta tukivyöstä, et saisko sellasen, jos soittais vaan fysioterapeutille tai välinevuokraamoon (olen siis kaupungilla töissä), mut ei kuulemma. Siihen vissiin tarvii lääkärin lähetteen tms.. pöh. Mut onneks saan lainaksi / kokeiluun yhdeltä tuttavalta sellasen :)
 
Ihanaa helmikuun alkua kaikille mammoille!

Meillä oli tänään rakenneultra, jossa kaikki näytti hyvältä. :heart: Pikkuinen vastasi viikkoja (mitat +-2päivää) ja oli hyvin itsepäisellä tuulella, mutta onneksi ultraaja veti pidemmän korren. :) Etusivulle saa vaihtaa tyttöfiiliksen poikalupaukseksi. Näin ne omat aavistukset välillä voi mennä hieman pieleen, mutta toisaalta, mullahan ei ole ollut mitään pahoinvointisuutta tai muita vaivoja, joten parin viikon verran olen miettinyt josko kyseessä kuitenkin olisi poika. Tämä tukee siis taas sitä teoriaa (mikä monessa tapauksessa on pitänyt paikkansa), että tyttöä odottavat "kärsii enemmän" pahoinvointisuudesta...

Tänään POKS 20 viikkoa! Jospa viikonloppuun mennessä tämä kova flunssa olisi ohi, jotta pääsisi ostoksille. Vauvatarvikeostoksille siis! :)
 
Heipäs taas!
Täällä poksuu jo 22vk. Kyllä aika menee todella nopeaan. Ei enää kauaa kun saa pienen vauvelin syliin. Muistan, että oli keskustelua, mitä laittaa kesä lapselle päälle? Itse odotan esikoista ja olen hieman hukassa. Toiset sanoo, että pitää olla pitkää hihaa ja pitkää housua ja toiset taas että bodyllä mennään. Kai siitä on valittava se kultainen keskitie.
Eilen huomasin, että olenpa vahingossa hommanut jo kaiken. Vaatteet tuli ostettua veljeltä käyetettynä ja nyt tursuaa ihanaa pinkkiä joka puolelta.
Liikkeet: Masussa oleva prinsessa on todella liikkuvaista ja kovaa potkivaa sorttia. Mennyt nyt viikko, etä yöt menee valvoen kun neiti tykkää monottaa niin lujaa, et ei pysty nukkuu. Tänään sai potkastu lautasen pois mahalta ja tuntuu, että muksu ei nuku ikinä. :D Pari tuntii korkeintaan ja taas show alkaa. Toivottavasti tämä ei vastaa tulevaa. Muuten unet jää vähiin.

Onnea vielä kaikille ihanista ultra kuulumisista.

Zoile ja prinsessa 22
 
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Missy Kiitos, pikku hiljaa on laatikotki purettu.. Saa oikee kunnolla kotiutua. Voimia, lepäilehän nyt kun siihen on mahdollisuus. :) Mäki koitan sillai iisisti touhailla, vaikka huvittas koko ajan jotai touhata.

Aanna
Jep, näin se on.. Ei selkävaivat yhdes yös helpota! Ku mullaki on ongelmia ollu jo pitempään ja syytä ei oikeen tie.. Mutta nyt ku kersa syntyy nii sitte se kuvataan. Ku vihdoin ja viimein joku otti mut tosissaa, kiitos työterveyslääkärin. :)

Mutta, palailen asiaan myöhemmin.. Vieraat ovella! :heart: Ihanaa Kirpeetä pakkasehtoota kaikille! :D
 
zoile: Kelistä se on kiinni mitä kannattaa pukea pienelle. Kesäkeli kun voi olla aika vaihtelevaa. Jos itse läkähdyt hellemekko päällä, niin ei vauvallekaan tarvitse pukea kovin paljon. Jos taas itse vedät lämmintä ylle, niin vauvalle myös. Toki siinä alkuun vauvalla kannattaa käyttää kevyttä pipoa / hattua, sukkia ja ehkä myös hanskoja (suojaa myös raapimiselta mitä vauvat tuppaavat tekemään) vaikka lämmin keli olisikin. Pitkähihaiset suojaavat hiukan auringolta, mutta parasta on tietenkin pitää pieni varjossa ja paljon nestettä sekä äidille että vauvalle. Ihan maalaisjärjellä pärjää siis =)

Emby: En tullut kysyneeksi tarvitaanko siihen tukivyöhön lääkärintodistus tms. Neuvolasta vain sanottiin, että sellaisen saa tarvittaessa lainaan terveyskeskuksen fysioterapeutilta. Kysäisen seuraavalla kerralla neuvolasta, jos pärjään vielä siihen asti ilman. Ainakin nyt saikkarilla niitäkin kipuja on ollut huomattavasti vähemmän =)
 
ihana lukea teidän muiden kuulumisia. Ite en oo jaksanu kirjotella :(. Olo ollu koko syksyn huono mutta onneks ei enää :) rautatabuja pitää ottaa 2 kerrallaan :/ hb mulla alle 100. Ni ja d-vitamiini tietty käytössä. Minä oon suunnitellu että aloitan kyllä äippävapaan heti ku mahdollista eli 2kk enää siihen ! On tullu ostettua vaatteita muutamia valmiiksi pienelle. kaukalo pitäisi hankkia. mielellään joku isofix juttu.. saakohan meiän autoon edes semmosta XD haluaisin mielellään semmoiset rattaat jonne kaukalon saa kiinnitetyä.. harmi vaan kun näyttävät olevan ne rattaat kauhean isokokoisia.. miksiköhän.. en tarttis kyllä niin isoja. semmoset matkarattaan kokoiset hyvin kasaan mahtuvat olis kätevät. saisi kuljettaa aina autossa niitä. onko teillä kellään juuri tollasta kaukalo + rattaat yhdistelmää?
 
Barbamama 35 Kiitoksi paljon neuvosta. Tuntuu, että kaikilla on hirveesti sanottavaa raskaudestani ja kun kerron, kuinka hukassa tunnun olevan kun en mistään mitään tiedä kaikki vain sanoo, että kyl sie pärjäät :D Hyvä saada hieman tieto enne kun lapsi tulee :D
 
Hellurei äitylit!
Tänään kans käyty rakenneultrassa ja siellä kaikki hyvin. Saatiin ihana kuva jossa näkyy selvästi vauvan huulet, nenä ja silmät:heart:
Äitin tyttöolo meni pieleen eli ultrassa tulokkaalla näytti olevan pippeli.
Viikkoja on nyt 21+4 ja ultrassa vastasi viikkoja 22. Laskettua-aikaa ei muutettu.

Nyt tekisi mieli ostella kaikenlaista vauvalle:p

maraiitti ja tirri21+4
 
MAndeliini: meillä oli kaukalo + rattaat, gracon. Oli näppärä yhdistelmä kyllä, etenkin just kesävauvalla. Senkun kaukalo rattaisiin, jos vauva nukkuu, ja kaupungille. Ei tarttenut nostaa vaunuhin ja takaisin.

Zoile: taisi olla niin, että ihan vastasyntynyt on hyvä pukea pitkähihaisiin. Kädetkin ovat ihan kylmät vielä, niin lapasetkin käsissä :) Mutta meidän esikoinen syntyi hellekesänä, ja silloin ainakin loppukesästä kyllä nukutettiin ihan vaippasillaan, kun kerta kaikkiaan varjossakin oli +30 ja risat.
 

Yhteistyössä