Kesäkuun kastehelmet 2012

Onnea plussasta murukka!! :flower:

Itsekin viikko sitte testasin joka oli onneksi (?) nega. Mies oli lievästi pettynyt,mutta sanoi ettei pitäis olla jos järjellä aattelee.. Itse helpotuin,mutta samalla olin pettyny.. On vähän kakspiippunen juttu meille ainakin,mutta toisaalta heti pelottaa sekin,tullaanko toista saamaankaan.. jne. :)


Posket punottaa meillä uusista ruoka-aineista eli oikeestaan nuo punoitukset on poissa kun kaikki mahdolliset maisteltu jo,paitsi ananas näistä yleisistä ruoka-aineista.
Porkkana ainakin aiheutti punoitusta,nyt ilmavaivoja.


Meillä on ikean sammakko-nokkis,hyvin käy tytön käteen ja siitä jo itsekin kaataa suuhun ja rinnuksilleen..


Meillä istutaan,ryömitään vauhdilla,kolmas hammas puhjennu. Yöt ok kunhan annan meidän vieressä nukkua. Omasta sängystään jos herää,alkaa huuto. On nyt sit reilun viikon nukkunu meidän sängyssä. Toki yöt näin rauhallisempia mutta itse melkosen jumissa herää aamulla kun omat nukkumis-asennot on mitä on kun tyttö on vieressä..
Mies jäi työttömäksi jotenka helpottaa nyt vähän mun eloa,toki rahallisesti ei..: /


Mistä kohtaa aletaan hakea kotihoidontukea? Vikat 12pvää siis siirtyy isälle ja me siirrettiin isäkuukausi myöhemmin pidettäväksi eli voinko hakea kotihoidontukea jo 10.3.2013 jolloin mun vanhempainpäiväraha kausi loppuu ja siis tuohon se 12pvää isän päiviä vai vasta 24.3.2013 joka on eka päivä ilman mitään rahaa.

Ääh,nyt pitää mennä!


Tipetsu ja E huomenna 7kk2vkoa
 
Emjem, voi ei....tosi raskaalta kyllä kuulostaa....joo toi on kyllä totta että jos joku muu hoitaa unikoulun niin varmaan on ihan eri meininki ja "vieraskoreutta" :) Ei tuohon sit varmaan muu auta kuin unikoulu ai aika mutta jos vanhemmat aivan zombieita niin ei liian kauaakaan voi odottaa...tstsemppiä sinne joka tapauksessa!

Murukka: Onnea!!!

Täälläkin tyttö nukkuu vaihtelevasti mutta nukahtaa kyllä hyvin aina kun nappaa viereen tissille, että siitä pitäis jossain välissä päästä eroon...neuvolatäti oli sitä mieltä että olis hyvä yrittää saada yösyötöt pois 8 kk paikkeilla mutta täytyisi saada sitä motivaatiota jostain. Kolme yötä siinä mukamas menisi...hiukan vaikeeta vaan kun tää ei ota tuttia eikä mitään unirättiä tai vastaavaa että en tiedä oikein miten sen sitten toteuttaisi? Joskus olen yrittänyt siirtää syömiStä ja tassutellut mut tyttö huutaa niin että tärykalvot halkeaa!!

Maya ja tyttö reilut 7 kk
 
Onnea Murukka!! :)

Kotihoidontukea voit hakea jo vaikka heti. Mä täytin viime viikolla netissä kelan sivuilla hakemuksen. 25.3 on mulla viimeinen vanhempainrahapäivä ja kotihoidontuki alkaa siis juoksemaan 26.3. Vein isännän palkkakuitit lisäosaa varten kelan toimistoon ja virkailija vain sanoi, että olen ollut fiksu kun hain tukea näin aikaisin, että päätöskin kerkeää tulemaan hyvissä ajoin. Ja suositteli tukien hakemista ajoissa, että varmasti tuki alkaa juoksemaan oikeaan aikaan, nyt varsinkin kun päivämäärä tuen alkamiselle on varma. Eli kannattaa hakea vaan jo :) Mä oon niin ajoissa aina kaikessa, kun panikoin kaikkea, että jos joku asia jääkin vahingossa hoitamatta tai jotain :whistle:
 
Hyvää iltaa!

Täällä nokkiksena semmonen halpis nokkis josta lorisee pieni määrä ilman imemistä suuhun. Eka valui pitkin leukaa, mutta nyt kun 2kk harjoteltu se sujuu täysin ja itse pitää kiinni nokastaan. Edelleen syö aamu/iltauuron ja 2lämmintä ateriaa. Tissityskerroista alkanu hävii toi aamupalaa ennen oleva syöttö eli menee puurolle ja sen jälkeen maitoa. Muuten syö ruokailujen jälkeen. Öisin ei syö paitti jos mies unohtanu antaa maidon yötä vasten. Nukahtaa siis pelkällä puurollakin, mutta puolen yön jälkeen hamuaa sängyssä niinkovin että syötän. Vauvan ehdoilla mennään edelleen ja päivisin kun on nälkäinen alkaa kuolaa mun leukaa tai pyytää mun syliin. Vielä ei ahdista itteä imetys vaikka todella suurikokoinen poika jo on, tuntuu taaperoimetykseltä toisinaan..

Unikoulut on tosi vaikeita ja kun kuulun tähän helppoihin lapsiin nukkumaanmenon ja nukkumise. Suhteen on vaikea ehkä tajuta kuinka poikki sitä on tunnin heräilyjen jälkeen.. Mä..ehkä luottaisin omaan tunteeseen ja jos sairaalaan vienti tätä varten tuntuu pahalta niin älä vie, yrittäkää jotenkin kotona. Vaikka äiti menis hotelliin ja isä yrittäis nukuttaa sit vanhempien sängyssä ekaks ilman äitiä.. Tämä ikä jota lapset nyt elää on murrosta kaikin puolin ja tuo oman tietoisuuden kehittyminen sotkee vauvaa vielää lisää kaikkien muiden oppien lisäksi.. Voimia ja älkää verratko itseänne muihin tehkää niinkuin tuntuu oikealta!!!
 
Maya82 pikainen kysymys: miks neuvola kehottaa lopettamaan yöimetyksen 8kk kohdalla, onko siihen joku erityinen syy?

Onnea Murukka :heart: itsekkin kovasti odotan et olis taas raskaana, mutta vielä popsin noita pillereita et ehkä ens syksynä :)
 
Onko kenenkään lapsosella tullut ihottumaa hampaiden tulon takia? pojalla nyt pari päivää ollut ärhäkän näköistä pientä ihottumaa rinnassa ei missään muualla. Kuolaa tietysti valuu siihen paljon, en liittäisi mihinkään ruokaankaan sitä kun ei ole uusia tullut paitsi mansikka jota söi kerran eikä se ainakaan vaikuttanut. En muista että aiemmat hampaat olis tätä tehny.
 
Heippa!

Täällä on sairasteltu enemmän tai vähemmän koko perhe viikon verran. Ensin minä, sitten vauva ja mies. Kuumetta kaikilla ja nuhaa. jkoohyvä että saitte avun physiomeristä, meilläkin ollut flunssan aikaan kovasti käytössä.

Nyt ollaan vaihdettu Aventin nokkis Nukin nokkamukiin. Sopii meille ainakin paremmin. Nestettä ei tule liikaa niin vältytään väärään kurkkuun kohtauksilta. Ei osaa vielä itse pitää siitä kiinni, mutta kaikki aikanaan.

Eteenpäin mennään edelleen käsillä vetämällä, vauhti kasvanut ja matkat pidentyneet. Istua ei vielä osaa.

Yöt ovat rauhoittuneet kovasti "kop kop". Eikä öisin syödä enää. Vastaavasti päiväunet vähentyneet 30-40 min x3.

Jokeltelu lisääntynyt hurjasti. Paljon tulee jo tä tä täätä. Ihanan kuulosta :).

Äippä ja neiti 6.5 kk
 
Nokkamukit just tänään kaupassa niitä kattelin ja siihen Aventin nokkikseen ihastuin..mutta ei sitten olekkaan hyvä vai. Meillä on tällä hetkellä käytössä vielä suurimmaksi osaksi tuttipullo ja sitten on se Mam:n ensimuki kumisella nokalla ja kahvoilla, se taitaa olla ainoa 6kk+ nokkamuki. Sitä ainakin tykkää kalvaa, kun se kumi on kai kivan tuntuinen ikenille :) Pitää kyllä ostaa sellanen "kunnon" nokkamuki myös. Sittenhän on se ilman kahvoja oleva Mam:n nokkamuki myös. Sellainen oli esikoisella.
 
Se aventin nokkamuki ei meille sopinut. Siitä pitää imeä että nestettä tulee jos käyttää sitä venttiiliä. Ja sitten kun sitä sai tulemaan tuli sitä nestettä liikaa yhtäkkiä menien väärään kurkkuun. Mutta kokeilemallahan se selviää mikä käy. Muuten meillä kyllä aventin tuttipullot käytössä ja olemme niihin tyytyväisiä.
 
Madde 84: Ei siihen taida mitään muuta syytä olla muuta kuin se että tyttö oikeastaan nykyään söisi tosi usein yöllä mutta ei sitten kuitenkaan ota kuin imaisun pari ja nukahtaa, eli tarvitsee vaan tissiä nukahtaakseen eikä oikeastaan ole nälkä...päivisin syö kuitenkin tosi hyvin! Vai pitäiskö imetystä jatkaa siihen asti kunnes lapsi itse lopettaa? Kertokaa viisaammat? Ei se neuvola kuitenkaan mikään totuuden mekka ole....esim. eilen tyttö nukahti tissille klo. 20 ja 22.30 mennessä oli "syönyt" 4 kertaa. Vieressä nukkuu kyllä tosi hyvin!
"
 
Pikaisesti kommentoin tähän yöimetykseen liittyen. Mulle neuvolassa sanottiin,että yli 6 kk vauva pärjää ilman yösyöttöä,jos hän syö päivällä hyvin. Tosin osa alle vuoden ikäisistä voi tarvita vielä yhden yösyötön aamuyöstä. Näin luki myös unikouluopasteessa,jonka sain neuvolasta. Maya82, oman jaksamisesi kannalta olisi hyvä varmaan päästä tuosta tissille nukahtamisesta eroon. Sitä varmaan neuvolakin ajoi takaa. Mutta helpommin sanottu kuin tehty. Eikä noi ohjeistukset kaikkiin päde. Lapset on yksilöitä,joten pitää itse etsiä se omalle kohdalle sopiva juttu :)
 
Joo no meilläkin nukahdetaan tissille ja tällä hetkellä saa melkein siihenkin pakottaa, kun pitäis vaan olla koko ajan menossa vaikka on ihan kuoleman väsynyt. Ja yöllä tosiaan syödään tällä hetkellä 3-5 kertaa ja yleisesti ottaen siis syö joka kerta ihan kunnolla. Päivällä syö mielestäni ihan mukavasti, tissiä aina vähän joka välissä, 2 kertaa "lämmintä" ruokaa, yks välipala ja illalla puuroa. Joka päivä ei tietenkään ihan toteudu tuolla tavalla. Kyllä välillä on sellanen olo ettei jaksais enään tota yösyömistä et haluais nukkua edes yhden kokoonaisen yön, mutta toisaalta haluaisin edetä tässä hommassa lapsen tahtisesti.

Madde ja Casper 7.5kk
 
Täälläkin nukahdetaan tissille edelleen,tosin kyllä nukahtaa toisinaan jo muullakin tapaa,vaikkakin tissiä ensin lupsuttaa ja sitten puoliunessa tuheltaa ja mönkii kunnes nukahtaa :)

Mäkin olisin aika valmis jo pääsemään yöimetyksistä. Tyttö kun nukkuu meidän vieressä niin tissin löytää helposti kun nukun ilman yöpaitaa.. Ja joskus alkaa vänistä jos kesken kaiken tissi karkaa suusta siitäkin huolimatta ettei sitä syödäkseen imisikään. Mulla vaan ei jotenkin ole sitä motivaatiota alkaa vierottamaankaan..:ashamed:

MUTTA: meillä E konttaa!! Tänään tuli kontaten isin luota mun luo ehkepä n.1m matkan. Äitillä tuli onnen itku! :) Tyttö varmaan lähtee kävelemäänkin ihan kohta,niin kiire tuntuu olevan. Mun vauva on jo iso tyttö :heart:


Siitä kotihoidontuen hakemisesta pitää vielä kysyä,että tokihan sitä voi siis hakea vaikka samantien,mutta siis sitähän ei varmaan makseta vanhempainrahakaudella eli toisinsanoen: kun mulla vika vanhempainrahapäivä kelan papruissa on la 23.3.2013 niin haenko sen tuen alkamaan ma 25.3.13? Ja siis isäkuukausi siirretty myöhemmin pidettäväksi eli vikat 12pvää vanhempainrahakaudesta on 10.3.2013-23.3.13. En osaa selittää,mutta kumpi päivä on mun vika päivä 10.3.13 vai 23.3.13? Haenko alk. 11.3.13 vai 25.3.13?


Tipetsu ja E 7kk2vkoa2pvä :)
 
Tipetsu, sun pitää siirtää ne viimeiset 12 päivää isälle pidettäväksi (puhelinsoitto riittää) eli tällöin sun viimeinen vanhempainrahapäivä on 10.3. ja haet siitä kotihoidontukea. Paitsi jos isä jää silloin samantien isäkuukaudelle niin et saa tukea isäkuukauden ajalta mutta silti voit hakea siitä. Onnea konttaustaidosta tytölle!

Ja nyt meidän tissitakiainen tuolla taas önisee... (ei ne itsekseen luovuta saavutetuista eduista, sitä on turha odotella :D nimimerkillä yöimetykset edellisillä lopettanut siinä 1,5 vuotiaana)
 
Noissa yöimetyksissä on se plussaa,että pitävät hyvin maidontuotantoa yllä. Itsellä on viime aikoina tuntunut,että riittääkö maito. Tai sitten poika ei vaan malta syödä ja sen takia rimpuilee tissillä.

Katsoin Ikean nettisivuilta sitä vihreää sammakkonokkista. Se on taidettu poistaa valikoimasta,kun en löytänyt sitä. Pihkura!

Täälläkin odotellaan milloin poika lähtee konttaamaan. Nyt nytkyttelee paikoillaan ja se vasta hassunnäköistä on :D

Meillä oli taas levoton jakso öitten suhteen. Epäilin hampaita,mutta vielä niitä ei oo näkynyt. Tosin poika ei anna katsoa kunnolla suuhun,et tiedä vaikka siellä olis jo. Yks syy mikä sotki öitä oli päivärytmin muuttuminen. Tuntuu,et meillä on aina vaikeeta päästä uudesta rytmistä kiinni. Parina ed.päivänä poika on nukkunut vain kahdet päikkärit ja mennyt illalla tuntia aikaisemmin nukkumaan. Ja kappas vaan,meillä on nukuttu taas yöt kunnolla. Eilen meni nukkumaan klo 19 ja heräs ekan kerran aamulla klo 5.30. Annoin maitoa ja nukkui vielä seiskaan. Vielä muutama yö takaperin heräs parin tunnin välein. Huh,on tää tarkkaa hommaa!
 
Kyllä ainakin täällä Kuopion Ikeassa oli niitä sammakko-nokkiksia kun ma siellä pyörähdettiin. :)

Kotihoidontuesta lisää. Siis pitääkö mun soitella vielä jonnekin? Kyllähän ne Kelassa tietää että ne vikat 12pvää on isälle ja ilmotuskin siitä tuli. Kelan sivuilla sit siirrettiin nämä päivät pidettäviksi myöhemmin..Älytöntä,kyllä tuo Kelan systeemi on sit monimutkasta,ei se ihme oo kun karhuavat ihmisiltä liikaa maksettuja tukia kun ihmiset ei ymmärrä lukemaansa ja kun sama asia ilmoitetaan monella eri tavalla samassa yhteydessä...:headwall: Ääh..


Nyt täytyy taas rientää...:wave:

Tipetsu ja E
 
Tipetsu, kirjaudupa omilla tunnuksillasi sinne Kelan sivuille ja katso mitä siellä lukee vanhempainpäivärahasta. Itselläni siellä on ainakin se ensiksi haettu kausi ja sen alla lukee "lakkautettu 13.3. alkaen" eli ovat rekisteröineet isälle ne viimeset päivät. Jos sinulla ei sellaista siellä löydy niin soittaisin Kelan "lapsiperheille "-numeroon.
 
Sammakkonokkis tulee sellaisessa setissä, jossa on ruokalappu, lusikka, kippo ja nokkamuki. Meillä tyttö on oppinut imemään Aventin ja MaMin nokkamukeista, ne on nyt käytössä :)

Meillä on tullut sellainen yörytmi, että tyttö nukahtaa klo 20-21 välillä, mutta usein herää klo 22-23 maissa pyöriskelemään ja huutelemaan. Nukahtaa useimmiten takaisin kun korjaa peittoa ja antaa unilelun kainaloon, mutta muutamana yönä on ollut ilmeisesti vatsakipuja ja oon lopulta imettänyt, kun itku on vain jatkunut ja jatkunut (mies yleensä yrittää rauhoitella ja sylitellä). Aamulla herää klo 6 maissa imetykselle ja nukahtaa takaisin samantien. Herää sitten klo 8 maissa oikeasti aamuun.

Töihin meno on taas alkanut hiipiä takaraivoon. Huhtikuun alusta menen kevääksi töihin ja mies jää isäkuukaudelle. Lähinnä mietin, että miten imetys sitten menee ja sit ihan yleinen stressi ja epävarmuus omasta suoriutumisesta, kun oon melko hiljattain vaihtanut alaa ja työpaikkaa. Toisaalta kyllä tykkään työstäni tosi paljon, se on sit se haasteellisuuden positiivinen puoli.

Maikki ja pikku-H 7,5 kk
 
Onko teillä vauvoilla tietty päivärytmi? Siis että heräävätkö, nukkuvatko ja syövätkö he aina samaan aikaan? Ja mites teidän yöunet tällä hetkellä? Kun meillä tällä hetkellä nukkumisten ja syömisten kanssa hieman hankaluuksia.
 
Päivärytmi meillä tällainen ollut hetken aikaa jo.
Aamulla poika herää 6 aikaan, n. 6.30 noustaan sängystä.
n. 7 puuro ja maitoa
n. 9 hedelmäsosetta ja vielä maitoa ennen päiväunia
n. 9.30-10 päiväunille ulos
n. 12-13 herää ja syödään heti lämmin ateria ja maitoa
välipalaksi hedelmäsosetta ennen toisia päiväunia
n. 14-15 (riippuu koska herännyt ekoilta unilta) ulos nukkumaan
n. 15.30-16 heräilee
n. 16.30 syödään toinen lämmin ateria ja maitoa
n. 18 tarvittaessa vielä maitoa tai välipalaa
19-19.30 iltapuuro
n. 20 yöunille
Päivärytmi pääsääntöisesti näin, välillä (tosi harvoin) päiväunet voivat venyä pidempään tai vaihtaa paikkaa niin, että iltapäivällä nukkuukin pidemmät unet ja aamupäivällä ne jääkin lyhyemmiksi. Aika tarkkaan kuitenkin näin mennään. Poika herää tosi usein 12.30 uniltaan.
Yöllä heräilee vaihtelevasti, joskus herää n. 5 aikaan jo ähisemään niin, että on annettava maitoa, jotta nukkuis edes tuonne 6 asti :D
Odotan pikkuisen sitä, että poju "oppisi" nukkumaan aamulla edes 7 asti, tuntuu niin erilaiselta kuin tuo 6 herääminen. Joulun aikoihin aloitti tosiaan tuon aamuvirkkuilun, kun ennen nukuttiin n. 8 asti.

Itsekin haluaisin kuulla muiden rytmejä :)

jkoo + poika 7kk + viikko päälle
 
Viimeksi muokattu:
No niin, nyt on kolme yötä "nukahtamisopettelua" takana ja mikä muutos!!! Eli tosiaan ke. iltana vaan päätin että tänään ei nukahdeta tissille vaan yritän saada sänkyyn nukkumaan ja noin tunti siinä meni silitellä ja välillä otin syliin. Tätä toistui noin tunnin välein kahteen asti mutta kesti aina vaan noin 5 min. jolloin päätin että annan seuraavan kerran maitoa että varmaan voikin jo olla nälkä. No tyttö heräsin vasta kuudelta! Seuraavana yönä heräs 22, 24 ja taas 06 eli ei silloinkaan syönyt. Viime yönä heräs kerran klo 2 ja nukahti kun laitoin vaan käden mahan päälle hetkeksi ja taas söi vasta kuudelta! Eli vähän vahingossa on nyt mennyt yöt syömättä! :)

Meillä melkein identtinen rytmi jkoon kanssa paitsi että nukkuu 7-8 asti että toivotaan ettei ala mitään kuuden heräilyja harrastamaan. Tai no on siis herännyt silloin mut jatkaa unia maidon jälkeen. Eli tytölle oli näköjään vaan tullut tapa tuosta tissille nukahtamista kun näin helposti loppui ja siis missään vaiheessa ei olla huudatettu tai jätetty tyttöä yksin!

Täällä lähinnä liikutaan kierien ja pakittaen :)
 
Maya82 tossa kun teit tuota nukahtamisharjoittelua ni teidän vauva ei vissiin osaa nousta ylös vielä?? Kun mä olen kans hieman yrittäny tassutella, mut ei siit mitään tule, kun toinen kampee ylös istumaan ja sit seisomaan, ni eihän sitä nyt voi toista väkisin makuulla pitää. Ja kun edellisyönä tosiaan kieltäydyin antamasta tissiä kuudennen kerran ennen puolta yötä ni meijän pieni muru raivostui niin suunnattomasti et sain hänet nukkumaan vasta klo 2.30 :( kun tässä nyt vaan yritän pohtia mitä vois tehdä erilailla ja mikä nyt kuuluu tähän kehitysvaiheeseen ja silleen. Et ehkä kaikki tämmöset jutut mennee sitten seuraavan kanssa hieman helpommin, kun on tää aikamoista hakemista ja pohtimista et tekeekö nyt oikein ja saako lapsi nyt jotain traumoja ja jne. Mut eiköhän tästä selvitä :)
 
Madde: Joo ei vielä ite nouse muuta kuin sellaseen puolistuvaan asentoon että laittaa kyllä yläkropan alas kun hellästi laittaa käden mahan päälle. Mä sain silloin ekana iltana jolloin tyttö eniten itki, hänet rauhoittumaan silleen että taputin vaipan päältä ja sitten hän ite kääntyi kyljelleen niin silloin vaan pitkiä vetoja silitystä selkäpuolelta. En tiiä ottiko tosta nyt selvää :)

No mä itse olen ehkä monien mielestä liiankin "tarkka" että teen asiat aina lapsen parasta ajatellen ja oon ehkä liiankin lukenut tätä aihetta mutta mun käsityksen mukaan (korjatkaa jos olen väärässä) lapsi ei siitä kärsi jos huomaa että turvallinen vanhempi on siinä vieressä koko ajan, välillä silittelee tai ottaa syliin eikä jätä vaikka vauvalla pieni hätä onkin. Meillä tosin meni toi niin helposti että en tiedä miten olisin suhtautunut monen tunnin itkuun, ehkä lopettanut ja tehnyt uuden yrityksen parin viikon päästä....? Mut en osaa sit sen enempää neuvoa kun tosiaan vähän liian helposti tää munkin mielestä onnistui...tänään tyttö nukahti omaan pinnikseen silleen että mä silitin kunnes oli melkeen nukahtanut ja lopetin niin että osaisi nukahtaa itse ja nyt on nukkunut kohta 3 tuntia että tää on ihan luksusta!!

Toivottavasti löydät jonkun keinon teillekin!!
 
Jaksuja sinne teille Madde

Hyvältä kuullostaa nukahtamiset teillä Maya. Itsekin toivoisin pystyvämme pian samaan. On vaan niin helppo tapa saada tyttö nukkumaan kun tissin vaan antaa..
Toisaalta,yötissittely on lähinnä semmosta "tutin korviketta" eli tyttö vaan tuttina mua pitää yöllä..:)


Mutta meidän päivärytmi on tämmönen

*8:30-9 heräillään
*9:30 aamupuuro
*10:30-11 maitoa ja ekoille unille
*12-13 heräillään
*12:30-13:30 eka lämmin ateria,tuo siis riippuu monelta herää mutta siis n. 30 min. päästä heräämisestä syödään. Hedelmää tai marjaa syödään aina jälkkäriksi. Maitoa.
*15-15:30 maitoa ja toiset unet.
*16-17 heräillään ja syödään toinen ateria+hedelmää/marjaa ja maitoa
*18-19 maitoa ja sitten vielä yhdet 30 min. unet Ja siis n. 2-3h välein alkaa nukuttaa tyttöä.
*20:30 iltapuuro
*21 sänkyyn mennään halimaan jne. ja nukahtaa sitten 22-22:30


Tällä kaavalla menty jo kaaaauan ja käy meille. Toisaalta,ois ehkä hyvä jos nuo kolmannet unet sais pois ja aikasemmin sit sänkyyn,toki herääkin sitten aamulla aiemmin..Jossain kohtaa oli vaihe,jolloin nuo 18-19 unet jäi välistä ja tyttö otti tirsat 21 maissa ja valvoi sitten 23-01 asti..se oli kauheeta,mutta onneks meni ohi kun palasi tuohon 18-19 uniin.

Tyttö nukahtaa aina kun vaunuillaan tai ajetaan autolla,joten tuolla vaunuilulla sain palautettua tuon 18-19 unet :) Väkisin lähdettiin vähintään 30 min. kävelylle.

Tyttö kyllä tarvii säännöllisen rytmin ja kun siitä poikkeaa sen tuntee nahkassaan,myös naapurit,kun tyttö huutaa :) Ja tuntuu,että tyttö nukahtaakin rauhallisemmin ja on ylipäätään hyvän tuulinen päivälläkin. Tietty rytmi saa aikaan varmaan turvallisuuden yms. tunteen ja kun vauva oppii rytmin niin on helpompaa kaikilla. Näin ainakin meillä.

Meillä isi on työpaikan pikkujouluissa. Kyllä,luitte oikein,pikkujouluissa :D Me ollaan tytön kaa oltu mun porukoilla päivällä,kun siellä on niitä käsiä jotka tyttöä kantaa ja hoitaa,niin saa ite huokasta. Kätsää kun asuuvat 10km päässä meiltä. Kävin sitten vähän shoppailemassa tänään ja tytöllehän sitä tarttuu aina kaikkee kivaa mukaan :)

Nyt tässä juon tuon yhden lonkeron ja painu pehkuihin. Mukavaa illan ja viikonlopun jatkoa itsekullekin :)


Tipetsu ja Ellukka
 
Viimeksi muokattu:
Meidän päivärytmi suunnilleen:
6 imetys (nukahtaa vielä takaisin)
8 hereille, imetys, hedelmäsosetta/puuroa (puuro maistuu huonosti)
10 imetys, päiväunille (1-2 h)
12 lämmin ateria
13-14 imetys, päiväunille (1-2 h)
15 välipala (hedelmäsose) + imetys
17:30 lämmin ateria + imetys
19:30 puuro/hedelmäsose
20 imetys + yöunille

Tiedän että nuo päivän "väli-imetykset" tulis hilata aterioiden yhteyteen, ettei tulis ylimääräistä happohyökkäystä, mutta tyttö tuntuu kaipaavan tissittelyä ennen päiväunille menoa.

**muoks** Jos olis kyseessä esikoinen, torkuttais varmasti aamulla myöhempään! Mutta ollaan täsmätty aikataulut niin että esikoisen (ja siis koko perheen) ruokailujen mukaan syö myös vauva. Esikoinen menee muutamana aamuna kerhoon klo 9, joten just ehditään kun aamut alkaa klo 8.

Maya, hienosti on mennyt teillä nukahtamisopettelu!

Tipetsu, meillä oli esikoisella samanlainen rytmi kuin teillä, eli nukkui kolmet päiväunet. Ja sitä kesti vähän päälle 1-vuotiaaksi saakka!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä