Kesäkuun kastehelmet 2012

joo, rotarokote tulee kahden kuukauden iässä. Me päätettiin olla antamatta rotarokote. Paljon olen kuullut että rotarokote on joillekkin vauvoille aiheuttanut viikkoja kestäviä vatsavauvoja ja koska meidän tyttö on herkkävatsanen niin päätettiin olla antamatta.

Meillä kans koko aamu ollu yhtä huutoa. Oon aivan loppu. Sylissä vain kelpaa olla, mutta liikkeessä pitää olla koko ajan. Mulla on kyllä pinna tosi kireällä tänään. Tulee varmaan taas kunnon itku kun mies tulee töistä kotiin? Huh, tuntuu kyllä siltä että tämä jää meidän ainoaksi lapseksi. Josko tyttö nukahtais edes tunninksi, niin saisin minäkin nukkua. Ihan sama vaikken tänää ole syönytkään, unta pitää kyllä ensiksi saada.
 
Voimia ihan tasapuolisesti kaikille!!!!!! Lohdutukser ei liiemmin auta kun tiedän, eträ väsyneenä se uni pitäisi saada heti itelle eikä kolmen päivän päästä.. Täällä on kanssa aamu 8 kun herättiin oltu hereillä ja tissiteltt, kanneltu, hytkytelty ja hetken jakso jumpata yksin. Nukku vaunuissa kun liikkuivat. Onneksi mies tuli kotiin ja sain tehtyä ruokaa kun kanteli pojua. Nyt simahti lopun viimein tissille. Mahtaako kuumuus ja hiostava ilma tehdä kanssa olon epämiellyttäväksi. Mä annoin eilen vettä kahteen otteeseen kun niin hiostavaa olu taisi sitä 10ml mennä..

Viimeyö vain 3 syötön kera ja tuntu niin ihmeelliseltä aamulla herätä. En oo öisin mitään tuttia edes yrittäny auuhun kun huutaa niin kovin nälkäänsä. Söi muuten molemmat rinnat joka syöttö kerralla ja samaa teki tässä aamun. Oon huomannu, että toinen rinta heruu heikommin ja tahtoo raivota herkästi.ollaan vaan sitkeesti joka kerta alotettu siitä ja vaihdetru välillä supertissin puolelle ja taas viittii imutella hetken kun ei meinaa tukehtua maitoon. Tosi harmi tää tissi heruu tosi huonosti myös pumpul joten vauvan kanssa pelaan tätä lisää maitoa peliä.

Mä oon hullunhajamielinen d-vitamiinin kanssa, mutta me ollaan oltu niin paljon ulkona että on kyllä vitamiininsa saanu auringosta. En oo muistanukka noit rokotteita. Huh niistä sit ela kertaa voi jotain kipeyttä pienelle tulla. .
 
D-vitamiinit pakkaa mullakin joskus unohtumaan, onneks on kesä ja aurinko. Esikoinen muistaa itse jo ottaa omansa :whistle: Ei tässä väsymyskessä mitään muista....

Mitä mieltä olette rokotetutkimuksesta? Ootteko saaneet jo kirjeen siitä? Meinaatteko osallistua? Itse olin ennen vähän vastaan sitä, mutta neuvolassa suosittelivat ja tänään huomenta suomessa haastateltiin rokotetutkimuksen professoria, joka oli ehdottomasti sen kannalla, kun siinä saa sen hepatiitti b rokotteen, mikä muissa maissa jo kuuluu rokoteohjelmaan, mutta ei Suomessa.

Loppupäivä täällä mennyt hyvin, kun jäbä saanut kakkailtua. En tiedä miksi tuo aamupäivä on tuollaista tuhtaamista ja huutamista, juuri kun pitäisi siihen aikaan kaikkea muutakin keritä tekemään esim. esikoisen kanssa. Iltapäivät ollaan rauhallisia kun isukkikin on jo kotona auttamassa :kieh:
 
Vietettiin rannalla koko päivä, kyllä oli kuuma! Mutta onneksi oli puiden varjoa, en viihdy itsekään paahteessa. Tyttönen köllötteli pelkällä vaipalla vaunuissa tai viltillä ja esikoinen pulikoi vedessä 5 tuntia yhteensä :cool:

D-vitamiini meinaa täälläkin unohtua harva se päivä! :headwall: En oo kyllä huomannut mitään eroa niiden päivien vatsakipuhuutojen kanssa kun tipat on annettu tai unohdettu. Meillä on gefilus + D -tipat käytössä ja nyt taas lupaan terästäytyä niiden antamisessa :saint:

jkoo, meille ei oo tullut ainakaan vielä kutsua rokotetutkimukseen, mutta esikoisen kanssa oltiin mukana pneumokokkirokotetutkimuksessa. Siinä saatiin tutkimusrokotteen lisäksi "kaupan päälle" hepatiitti B- ja vesirokkorokotteet, ja tavalliset rokotteet tulivat vähän eri aikataululla kuin Suomessa normaalisti (koska tutkimus oli samanlainen joka maassa). Meille jäi ainakin ihan hyvät kokemukset tutkimukseen osallistumisesta, tutkimuksessa piti kirjata ylös pistoskohdan punotuksia, mitata päivittäin lämpöä, arvioida lapsen itkuisuutta yms.

Muumimamma, jaksuja! Kyllä se ärsytys taas ohi menee, ja kaikki tunteet on sallittuja! Mies on sitä varten että sen olkaa vasten voi itkeä kun tuntuu ettei jaksais! :hug: Mulla oli samat fiilikset toissailtana.

Maikki ja tyttö 7 viikkoa
 
eilen ravattu lääkärissä..eikä mitään muutosta mihkään.arvot oli sen verran hyviä et mitää ei tehty..kotihoitoa kaikilla keinoilla ja jos viel viikon päästä o tämä räkätauti uudelleen lääkäriin...sit aletaan kattoo mikä vois aiheuttaa tämän pikkuselle...siis onko joku selkee muu syy ku arveltu virustartunta..
rasittavaa ja väsyttävää..mut toivotaa ny et menis ohi....

Taistis ja reilun 7vko nuhanenu
 
Kiitos Maikki tuesta! Itkinkin eilen kovasti kun mes tuli kotiin töistä. Tyttö nukkui yhdet tunnin unet ja muutaman kerran torkahti. Tyttö tais olla aika väsynyt eilisestä, yöllä nukkui kellon ympäri ja heräsi syömään ensummäisen kerran 9 tunnin jälkeen. :O koskaan aikaisemmin ei meillä ole nukuttu näin! Toivotaan kuitenkin että tänään on parempi päivä kun eilen.
 
Voimia kaikille valvojille ja flunssasten vauvojen mammoille <3

Mää oon vkonlopun aikana yrittänyt kolmesti tänne puhelimella kirjoittaa mutta tekstit aina hävinnyt johonkin :( nyt sain taas ajan kirjoittaa :)

Täällä viikonloppuna poika oli ensimmäistä kertaa yökylässä miehen vanhemmilla. Olimme miehen kanssa ystävämme häissä. Kotimatkalla iski kauhea ikävä poikaa ja taisin muutaman kyyneleenkin tirauttaa ;)

Kaikkea meille on sattunut tässä viime viikon aikana.. Ostimme asunnon hämeenlinnasta johon siis muutto elokuun viimeinen :) avaimet saamme 15.8 jolloin alkaa remppa :) kivaa! Johan tässä Tampereella ollaankin asuttu jo muutama kuukausi :D

Poika hieman valittanut vatsaa d-vitamiinista. Mielestäni vatsa väännön hieman helpottuneet. En ole vaihtanut vesipohjaiseen sillä ajattelin että kokeilen kunnolla nyt tätä öljypohjaista ja katson tottuuko maha siihen!

Onko muilla sectoiduills tuo haava tunnoton? Kauan teillä jälkivuoto kestänyt? ..itsellä tulee huomenna 4viikkoa täyteen ja saisi kyllä loppua jo!

Entä kuinka kauan teillä on vatsan palautuminen kestänyt? Tietty tuo nahka nyt ei välttämättä palaudu lainkaan mutta itsellä vielä ihan selvä pömppö!!

Hemutus ja Hulimöykky 3vkoa 6vrk
 
Tuleeko kaikille automaattisesti kutsu rokotetutkimukseen vai miten?
En ole uskaltanut vauvaa paljon auringossa pitää, hattu päässä kokoajan ja tuntuu et vaatetan liikaakin kun on nihkeä koko poika välillä. Annatteko isommille lapsillekin d-vitamiinitippoja? mä en ole kun esikoiselle syöttänyt monivitamiinia kun muistaa antaa ja kalaöljykapseleita.
Hymyily onkin kadonnut johonkin tai sitten tulkitsin väärin jo viikko sitten että olikin vatsailme tai jotain
 
Hemutus, onnea uuteen kotiin!

Mulla esikoisen jälkeen vatsa ei palautunut entiselleen 3,5 vuoden aikana ja nyt tuntui että nahka venyi yhä enemmän. Selkeä pömppö on yhä ja hirveät raskausarvet vyötärölle saakka. Mä kyllästyin tunkemaan vatsaa housunkaulukseen, joten marssin kauppaan ja ostin kunnon tukipikkareita, jotka tulee ylös vyötärölle saakka. Prismasta ja KapAhlista löysin hyviä, tosin kyllähän ne kalliita on, mutta mun mielestä sen arvoisia. Tuntuu että noi tukialkkarit auttaa pitämään ryhdinkin parempana, pömppö pysyy vähän sisässä ja ennen kaikkea saan entiset housut jalkaani. Suosittelen.

Sektioarpi ei mulla ole tunnoton, mutta kyllä sitä kutittaa. Ja taas on alkanut kasvattaa paksua arpikudosta, esikoisen jälkeen kertyi 1 cm leveä kova arpi, joka tällä kertaa leikattiin suikaleena pois. Jälkivuoto mulla kesti 4 viikkoa.

teris, meillä on esikoisella ollut 1-vuotiaasta asti ollut Minisun D-vitamiinitabletit käytössä. Syön itse samoja ja joka päivä poika muistaa muistuttaa (maistuvat hyvältä :p), jos itse en muista.

Vesipohjaisista D-vitamiinitipoista (Jekovit) muuten varoituksen sana: älkää vain laskeko sitä korkkia mihinkään pöydälle niin että sieltä valuisi tippaakaan nestettä, koska tipoissa on sen verran etanolia, että liuottaa pöydästä lakkauksen! Meillä ruokapöydässä parit renkulat D-vitamiinitippojen jäljiltä, ei aluksi edes tajuttu mistä ne on tulleet :headwall:

Maikki ja typy 7 viikkoa
 
Semmosta haluaisin tiedustella, että miten teidän miehet pärjää vauvojen kanssa?? Mä en vaan tiiä missä vika, mutta mun mies ei pysty olemaan edes tuntia pojan kanssa yksin, kun ei se saa sitä lopettamaan huutoa. Se on aika turhauttavaa! Odotin niin kovasti että uimahallikin aukeaa kesätauon jälkeen et pääsee salille ja uimaan, mutta turha toivo et mä voisin sinne mennä.
 
Vauvajumppaa lähden ohjaamaan kuukauden päästä :) pitää ens viikolla alkaa harjottelee pojan kans. Vauvoille jumppaa ja äideille vauvapainona jumppaa. Kovasti odotan jo että päästäisi ryhmää vetämään! Vauvauinti ei niin kiinnosta..

hemutuksel on menoa kyllä kaupungista toiseen :) mä oon kans miettiny vauvan yöhoitoon laittoa, mut jotenki en raaski jättää muiden heräiltäväksi kun ei oo mitään oikea syytä vielä yöhoidolle. Ehkäpä vielä sellainen tulee!!

Täällä mies pärjää vauvan kanssa hienosti, ainut ero on ettei saa maitoa annettua tisseistään :) oon heti alusta asti pistäny sen syliin ja hoidettavaksi ja alkuviikkojen ajan nukuin ite yläkerras ja pojat pärjäs alhaalla. Nyt varsinkin kun tää pikkanen ottaa jo katsekontaktia ja hymyä kun juttelee niin mä saan hyvin vähän pidellä ku syöttöjen aikana saan jutustella kumminki.. öisin ei vaan herää kovin herkästi, mut se johtuu siitä kun tietää et mää herään..
 
En oo kyllä edes huomannu ajatella onko tuo sektiohaava tnnoton. Mulle leikkaava lääkäri sanoi että haavan alue voi jäädä tunnottomaksi. Mulla kesti jälkivuoto 5 viikkoa. Vatsa on edelleen pömppö ja mua se vaivaa suunnattomasti.

Touhuilut miehen kanssa ei vois vähempää kiinnostaa. En edes haaveile siitä että joskus kiinnostais. Mua lähinnä ärsyttää kaikki sen lähentely yritykset. Lähinnä säälin miestä että sillä on näin huono vaimo.

Tää alku viikko on ollu tosi raskas. En ole lainkaan nauttinut tytöstä tai äitiydestä. Viime viikolla taas tuntui että elämässä ei ole mitään ihanampaa kuin meidän tyttö ja äitiys. Kai nää tunteet kuuluu asiaan.
 
Meillä mies pärjää vauvan kanssa mainiosti, paitsi tietenkään ei imettämään pysty :confused: Usein iltaisin esikoisen nukahdettua mies ottaa vauvaa hoteisiinsa ja minä saan tehdä omia juttujani. Kuten palstailla :ashamed: Mutta ei meilläkään ole mitään takeita etteikö vauva huutaisi koko ajan, kuten esim. tänään kun olin lääkärissä + työsopimusasioilla ja lapset oli pari tuntia miehen työpaikalla "hoidossa". Tyttö oli huutanut koko poissaoloni ajan ja pissannut kolme vaippaa märäksi. Jatkoi kyllä huutoa kun mentiin kotiinkin, eli en minä pärjännyt yhtään sen paremmin. Rauhoittui vasta kantoliinassa pitkän ähertämisen jälkeen.

Muumimamma, täällä samat, ei oo petihommat kiinnostaneet. Tänään sain jälkitarkastuksessa minipillerit, eli senkin puolesta pitäis asia olla hoidossa. Mutta eiköhän se tästä taas lämpene =)

Sandrastiina, kuulostaa mukavalta vauvajumpan vetäminen :)

Maikki ja tyttö 7+ viikkoa
 
Muummimamma kuuluu kyllä ja vahvasti äitiyteen noi fiilikset. Kärsin ite väsymyksen takia noista ajatuksista alku viikot ja olin ihan varma ettei musta ole tähän ja perutaan koko homma. Vieläkin ihmettelen heikkoina hetkinä kuka täällä oikeen asuu ja tulee kummallisia väristyksiä niinku ujostuttais elää kotona kun täällä on vieras. Vieras joka sopeutuu meidän elämään.. toivottavasti sun mies ymmärtää sua ja voit puhua hänelle fiiliksistäsi. Mua lohdutti sillon ekalla viikolla kun pitkäaikainen ystävä itkun seasta tunnusti kärsineensä pari ekaa kuukautta siitä tunteesta ettei rakasta yhtään lastaan vaan toimi vain hoitokoneena yötä päivää. Babybluesista kyllä puhutaan, mutta oon edelleen sitä mieltä, että aivan liian vähän siitä kyllä puhutaan yleisesti kun se ei ole mikään ehkä äiti kärsii vaan aivan varmaan fiilikset menee ihan sekasin..
 
Muumimamma ja Sandrastiina, kommentoisin vielä tuohon baby bluesiin. Mä esikoisen kohdalla vasta parin kuukauden päästä aloin oikeastaan kiintyä poikaani. Saattoi johtua osittain myös hätäsektiosta ja sen jälkeisistä sekavista tuntemuksista. Muistan kun mieheni palasi isyysloman jälkeen töihin, soittelin hänelle töihin ja itkin, että en kestä enkä pärjää! Saatoin olla koko päivän yöpuvussa ja toivoin vain koko ajan että vauva vain nukkuis koko päivän, että itsekin saisin vain maata sängyssä. Tuo konemainen hoitaminen kuulostaa myös tutulta ja vauva hymyili ensimmäisen kerran neuvolan tädille, kun en ollut itse ilmeisesti osannut edes houkutella vauvaa vuorovaikutukseen. Mutta nyt tämän toisen lapsen kohdalla mielialat on paljon pirteämmät =) En oo ottanut jälkeenpäin tuosta esikoisen kanssa podetusta lievästä masennuksesta (?) mitään syyllisyyksiä, ensimmäisen lapsen kohdalla ei tosiaan osannut yhtään aavistaa mitä äitiys tarkoittaa ja tunteet myllersi paljon voimakkaammin kuin nyt. Kannattaa rohkeasti puhua ajatuksista myös neuvolassa ja ystäville! Ja meille täällä palstalla :hug:
 
Mulla on Sandrastiina ollut samanlaisia tunteita välillä, että haluaisin perua koko homman. Ja miehelle tullut useasti sanottua että tämä on sitten meidän ensimmäinen ja viimeinen lapsi, toista samanalista en vaan jaksaisi. Tänään kun mies tuli kotiin töistä niin sanoin että nyt en enään jaksa. Mies sitten koko illan hoiti vauvan, imetystä lukuunottamatta, joten sain itse siivottua koko kämpän. Poden kyllä itse tosi huonoa omatuntoa omista tunteista ja kyllä täytyy myöntää että tunnen olevani huono äiti koska en nauti tästä joka päivä. Tosin tiiän kyllä että tunteet kuuluu asiaan ja niitä hyviä päivä tulee taas, niinkuin itsekkin olen huomannut ja silloin tuntuu taas siltä että mitään ihanampaa ei ole kuin saada olla äitiyslomalla ja kotona tytön kanssa.

Kauheasti tulee nyt valitettua :ashamed:, vaan sen takia että alkuviikko tosiaan ei ole ollut kovinkaan hyvä. Tyttö ei ole juurikaan suostunut nukkumaan päivällä, maksimissaan muutama tunnin pätkä ja sitten loppu ajan kitisee lähes yhtenään. Pelkään että tyttö on jo nyt tekemässä ensimmäistä hammasta, nimittäin kuolaa ihan mahdottomasti ja nyrkillä hinkaa suuta. Voihan se olla että menee vielä useita kuukausia ennen kuin se hammas puhkeaa, mutta onhan niitä lapsia ollut jotka 3kk iässä saaneet ensimmäisen hampaan.

Nyt pitää kyllä yrittää mennä nukkumaan, tytönkin sain tunti sitten yöunille. Hyvää yötä kaikille!
 
En olisi uskonut eilisessä neuvolassa että poika on niin paljon kasvanut, nyt 5300 ja 57cm, olin vielä jopa ostanut 56cm vaatteita :)
Täälläkin mieliala heittelee, sain neuvolan masennustestistä liian paljon pisteitä, ei masennusta mutta liikaa väsymystä ja huolestuneisuutta..täytyy saada nyt unta itellekin vaikka päivälläkin. Jälleen pitkä unijakso alkuillasta, millään ei ukkeli pysy hereillä kun ensin monta tuntia taistelee nukahtamista vastaan. Mies kyllä hoitaa vähän iltaisin minkä ehtii töiden jälkeen, mutta enemmän laittaa sitteriin istuskelemaan eikä leikitä toista ym.
Nyt vaihdoin d-vitamiinin vesiliukoiseen, jos auttaisi ilmavaivoja vähentävästi cuplaton ei näköjään paljon helpota.
 
hei,
pakko tulla kommentoimaan kun ootte puhuneet vatsavaivoista. me kokeiltiin niihin vyöhyketerapiaa. mitkään rela- ja cuplaton-tipat ei auttanu, mutta vyöhyketerapiasta oli ihan mahtava apu! 2 kertaa käytiin ja vaivat loppu siihen. 7 viikkosena vietiin vauva. kakkaa tuli ennen sitä joka päivä kerran, mutta se ei ilmeisesti riittäny, vyöhyketerapian jälkeen sitä alko tulla..olin vähän epäileväinen sen suhteen, mutta nyt on pakko kehua, niin hyvin autto.
 
Muumimamma jaksuja olojen kanssa, mutta tohon rota rokote asiaan sen verran, että kyllä se rota virus itsessään on vauvalle niin kurja ja sairaala hoitoa vaativa juttu, että miettisin tarkkaan riskejä! Rotaahan on aina liikkeellä.
 
Tuttuja tuntemuksia monilla täällä ja ne kuuluvat tähän alkuun, onhan se lapsentulo perheeseen iso ja mullistava asia, mistä vielä "hehkutetaan" joka paikassa niin, että kuvittelee sen olevan niin ihanaa ja auvoista aikaa. Väsymys on jotain jäätävää ja olet niin kiinni koko ajan vauvassa. Itsellä kun tämä lapsi on toinen, niin noihin tuntemuksiin ei enään niin kiinnitä huomiota ja ole huolissaan, koska tietää kaiken muuttuvan paremmaksi kun vauva kasvaa. Tämä alku on rankkaa, mutta se kestää vain niin pienen hetken. Itselle pahinta on nuo yöheräämiset ja sitten kun päivällä on se esikoinenkin hoidettava väsymyksestä huolimatta. Asioita unohtelee ja käy koko ajan hieman vajaalla kapasiteetilla ja vielä kun tuo vauva on kanssa aika kitisevää sorttia ja päivällä unet on mitä on : / Tietenkin toisilla voi tämä väsymys ym. mennä ihan sinne masennuksen puoleen ja siihen on jo puututtava jos niin lohduttomaksi menee tilanne, mutta muuten nämä tunteet on ihan normaaleja, siis ettei jaksa ja tuntee siitä huonoa omaatuntoa. Ja vielä kun vauvat ovat niin pieniä, eikä elehdi tai ilmeile mitenkään, niin sekin vaikuttaa, mutta sitten kun vauva alkaa antamaan hymyä, naurua ja jokeltelua, niin se piristää kummasti, vaikka olisit kuinka väsy ja raato, jaksaa vauva sinulle nauraa :heart: Siihen ei siis pitkää aikaa enään ole, koittakaa jaksaa! :D

Meillä pojalla on nyt flunssa! Kauhean räkäinen on toinen ja yöunet sitten vieläkin niukemmat toisella ja itse ei pysty nukkumaan kunnolla, kun toinen tuhisee ja kuulostaa siltä kuin tukehtuisi räkäänsä. Suolatippoja ja nenäfriidaa ollaan käytetty.

Tänään oli neuvolalääläri ja saatiin rotarokete, mikä annettiinkin onneksi suun kautta. Jätkä painoi 6,1kg ja oli 58cm pitkä.

Itseä ei kiinnosta kanssa tippaakaan miehen kanssa puuhailut, vaikka mies sitä jo toivoisi. Ällöttää koko asia! :kieh:

Esikoisen kanssa käytiin 3 kertaa vyöhyketerapiassa ja auttoi meilläkin, katsotaan nyt viedäänkö pikku-ukkeli kanssa. Mutta kannattaa vatsavaivaiset harkita, apua voi tosiaan olla.

no niin, nyt joku tuhisee vaunuissaan....jaksamisia kaikille!

jkoo + jätkä 5,5vkoa
 
Onpas tänään kaikki sujunut hyvin :) tyttö nukkunut hyvin päivällä, nukkuu paremmin heti ,kun on viileämpi ilma ulkona. Näyttää siltä että tytsy nukkuisi kolmet päiväunet. Yöt tytsy edelleen nukkuu hyvin. Yöunille nukahtaa 23 paikkeilla, 6-7 herää syömään ja 9-10 herätään aamuisin. Eli yhdellä syötöllä mennään toistaiseksi.

Rokotetutkimukseen me ei osallistuttu. En halunnut että tyttöä joudutaan pistämään yhtään enempää kuin mitä tarpeen.

Meidän oli tarkoitus aloittaa kestovaippailu, mutta tytsyn alkuajan itkuisuuden takia en vain jaksanut. Nyt yritän osakestoilla aina silloin kun jaksan. Oon huomannu että tytsyn pylly punoittaa herkemmin kun käytän kestovaippoja. Tytsyn pylly ärtyy muutenkin herkästi jo pissavaipoistakin.

Muumimamma_ ja tytsy 2kk 1vko
 
Komppaan jkoo:ta noissa tuntemuksissa. Täälläkin esikoisen aikaa tuli "isku vasten kasvoja" kuinka kiinni siinä vauvassa oli. Monet kerrat kiukkusin miehelle asiasta ja siitä, että tahdon välillä omaa aikaa. Nyt tän toisen kanssa asennoiduin siihen, että hoidan vauvan tuon 6 viikkoa ennen kuin pääsen sitten "iltavapaille" eli treeneihin. Nyt ei tullut samanlaisia fiiliksiä. Toisaalta ei se arki enää kauheasti muuttunut.

Rokotetutkimuksista ei ole ollut täälläkään mitään puhetta eli tuskin osallistutaan.
 
On pakko tulla Muumimammalle kommentoimaan että pistäppä googleen hakusana refluksitauti tai silent refluks. Mulla oli esikoisella epämääräistä huutoa monta kuukautta hereillä ollessa, nukkui yöt mutta ei päiviä, ei pulautellut. Kunnes sitten vaan netistä hain tietoa ja silmiini osui tuo silent refluks. Päästiin ph-mittaukseen, saatiin diagnoosi ja lääkitys ja tyttö muuttui TÄYSIN!! Turhaan huusi monta kuukautta...nyt meillä on 7 viikkoa vanha vauva, joka alusta asti nukkunut yönsä noin klo 20-06 kertaakaan syömättä mutta noin 3-4 viikon ikäisenä ei enää nukkunut päivällä ja huusi kaiken hereillä oloajan, söi nyrkkejä (kuuluu refluksitautiin koska siellä se kipu on) ja pulautteli paljon. Nyt sitten viime kerrasta viisastuneena menin heti lääkäriin ja saatiin Gaviscon lääke ja nyt vauva ihana aurinkoinen itsensä ja nukkuu 2-3 tunnin päikkäreitä...eli en tiedä onko teillä tästä kysymys mutta lääkäri sanoi että monet "koliikit" on juuri tätä refluksitautia kun mahahapot nousee ylös ja polttaa.

Muistanko ihan väärin vai olitko Turusta? Siinä tapauksessa suosittelen Pulssin Maire Kaskia joka erikoistunut lastentauteihin ja nimenomaan refluksitautiin! Muut lääkärit, jotka eivät niin hyvin tunne refluksia sanovat helposti "itku nyt kuuluu asiaan"...

Meillä oireina oli: käsien syönti, itkuisuus päivällä, ei nukkunut päivällä, jännitti vartaloa, puklasi ja itki samaan aikaan (esikoinen ei puklannut), tihentynyt syöminen (helpottaa polttoa hetkeksi) voi olla että muutakin oli mutta en muista....

Toivottavasti teidän itkuisuudelle löytyisi syy vaikkei tätä olisikaan mutta ehkä joku muu sai avun tästä. Itselle ainakin taivas aukesi kun löytyi syy itkuihin!
 
En tie johtuuko siitä rotarokotteesta vai mistä, mut ukkeli on nukkunut melkeinpä koko päivän, välillä syönyt. Ans kattoo millanen yö tulee, nukkuuko sit lainkaan, epätavallista ainakin tämä ja kun ei oikein viitti toista hereillä väkisinkään pitää :kieh: Onko joku muu jo saanut sen rokotteen, tuliko mitään oireita? Meillekin vatsavaivoista varoiteltiin, mutta rauhassa on kyllä posotellut koko päivän ukkeli. En tiedä sitten, et onko normaalia...

jkoo + jätkä 6vko
 

Yhteistyössä