Kesäkuun keijut 2017 *lokakuu*

Mulla ei juurikaan ole oireita muuta ku menkat jäi pois ja vessassa pitää ravata. Ajoittain saattaa tulla vähän huonovointisuutta, mutta hyvin vähän. Ai niin ja melko runsas valkovuoto. Esikoisesta raskaus oli myös melko oireeton.
 
8.6 / mimma] / 23 / Seks / 3

Tulin aikani kuluksi pitkästä aikaa kattomaan, josko täältä löytyys jo kesäkuulle oma ryhmä, löytyhän se :)


Täälä päätettiin, jotta syyskuun aikana saa tulla jos on tullakseen. Niinhän siinä kävi, jotta torstaina plussasin, menkkojen ollessa yhdenpäivän myöhäs. :)

Aiemmat raskaudet (2) on ollu tosi rankkoja alusta asti. Aamusta iltaan oksentamista, pyörtymisiä, veritankkausta ym, joten pidän peukkuja jotta tämä menis nyt mukavammin.
Vielä ei ainakaan ajoittaista huonoaoloa pahempaa ole ollut.
Rinnat vähän arat, ja ihan kauhia väsy _koko ajan._ :sleep:

mimma] & 4+4 pieni

 
Ja nyt kun alkuun on päästy niin neuvokaahan.. Ystävillä on tuparit parin viikon päästä, enkä haluaas vielä paljastaa raskautta.
Juhlissa luultavasti alkoholitarjoilu ja pitäis keksiä millä ihmiset EI ihmettelis juomattomuutta, kun ensimmäistä kertaa 5vuoden aikana ollaan vanhalla kaveriporukalla liikenteessä ja jopa lasten ammakin ollaan saatu sovittua jo hyvissä ajoin yöksi.

Hauskaa sinänsä , kun meillä ei pahemmin alkoholia juoda ja juuri nyt sattuis tämmönen tilanne :)

Ootteko kertonut jo jollekkin vai meinaatteko pitää salassa kauanko ym ?

mimma]
 
Ja nyt kun alkuun on päästy niin neuvokaahan.. Ystävillä on tuparit parin viikon päästä, enkä haluaas vielä paljastaa raskautta.
Juhlissa luultavasti alkoholitarjoilu ja pitäis keksiä millä ihmiset EI ihmettelis juomattomuutta, kun ensimmäistä kertaa 5vuoden aikana ollaan vanhalla kaveriporukalla liikenteessä ja jopa lasten ammakin ollaan saatu sovittua jo hyvissä ajoin yöksi.

Hauskaa sinänsä , kun meillä ei pahemmin alkoholia juoda ja juuri nyt sattuis tämmönen tilanne :)

Ootteko kertonut jo jollekkin vai meinaatteko pitää salassa kauanko ym ?

mimma]
Mä sanon, että oon dieetillä ja on vapaasyöntipäivä, mut alkoa ei saa juoda koko dieetin aikana :D Alotin siis oikeastikin ennen raskausuutista dieetin ja kestää vielä 3 vkoa, kiinteytymistä haetaan... Mies on mukana tässä, on tarpeeks uskottavaa.

Kerroin tänään hyvälle ystävälle ja hänen miehelleen meidän raskaudesta ;) Pakko saada jakaa asiaa jonkun kanssa välillä kasvotusten ihan. Odotettiin saman ystävän kanssa esikoisia yhtä aikaa ja silloin oli jo jonkinlainen "yhteys" meillä.

Joko ootte neuvoloita varannu?
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Tervetuloa uusille!

Täällä on alkanut vessassa ravaaminen, etenkin yöllä joutuu nousemaan vessaan kaksikin kertaa :oops: Lisäksi nukkuminen on ollut todella levotonta. En meinaa saada illalla unta ja yöllä heräilen useaan otteeseen.

Minä olin juuri yksissä 40-vuotisjuhlissa, kerroin päivänsankarille aiemmin (joka siis on hyvä ystäväni) mutta muuten ei asia tullut esille. Minulla oli mukana alkoholitonta olutta jonka kaadoin lasiin niin eipä sitä kukaan tiennyt mitä join. Mut ihan salassa ois varmaan ollu vaikee pitää.

Kävin juhlia varten kampaajalla ja sain jonkun ihme reaktion ihoon. Kihelmöivää näppyä naama ja niska täys. Ilmeisestikin reagoin hiuslakalle jota kampaaja suihki reippaasti jotta kampaus kestäisi. Ei ole ennen tuollaista sattunut, en tosin ole vuosikausiin käyttänyt hiustenmuotoilutuotteita joten voihan olla että olen herkistynyt noille aineille. Tai sitten se oli joku outo hormonien ja hiuslakan yhteisvaikutus :eek:

Sain vihdoin varattua ajan neuvolaan. Olivat sekoitelleet alueita uusiks ja mulle olis tullu toinen terkka kuin kuopuksen aikaan mutta onneksi pääsin tälle samalle, tykkäsin tosi paljon hänestä. Kuukauden päähän rv 10 sain ajan ja siitä parin viikon päästä on eka ultra, en malttas odottaa :X3:

Särö 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Lista päivitetty.

Mie varmaan ostaisin alkoholitonta juomaa ja joisin lasista. Mun lähipiirille ei läpi menis mikään syy. :whistle: Ja varsinkaan jos ois semmonen tilaisuus mikä ei usein toistu. Tosin jos siellä on se tarjoilu ettei ite tuua niin kuljettaisin laukussa alkoholitonta ja kävisin vessassa vaihtamassa juoman lasiin. Ehkä ottaisin yhden salaliittolaisen, joka vois juoda ne oikeat juomat ettei menis lavuaariin. En mää tiiä! :ROFLMAO:

Me ei haluta kertoa vielä kenellekään. Haluisin olla mahdollisimman pitkällä ennenku kerrotaan. Edellisistä ollaan kerrottu mun vanhemmille ja sisarukselle sekä miehen vanhemmille ja siskolle melkein heti. Tosin mun siasrusta nähdään lähes päivittäin ja eilen huomasin hänen puolisonsa katselevan minun maha-aluetta löysän paidan alta. Ihmetteli varmaan juuri paitavalintaa. :sneaky: No mutta niin kauan, ku kukaan ei kysy suoraan niin saadaan nauttia tästä kahdestaan.

Isosisaruksille kerrotaan vasta sitten tosi myöhään. Eihän ne sitten malttaisi odottaa. Kysyin isommilta, että oisko vauva kiva niin niiden mielestä olisi mut kuopus 2v vastasi lujasti "EI".

Neuvolaa en ole vielä ajatellut varata. Varhaisultraan lupasin soitella aikaa miehen pyynnöstä mut en tiiä uskallanko. :unsure: Esikoisella ois tänään neuvola niin ehkä kysyn siellä. Tai ehkä en.

Mie en tiiä miten täällä on käytännöt pysyneet samana mut edellisista eka neuvola tais olla rv 9.

Oireina repäisykivut edelleen, jatkuva pissaaminen päivisin (öisin ei oo tarttenu käyä) ja yhtäkkinen KAMALA näläntunne.

4+4 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Mä kerroin mun parhaalle kaverille ja äidille kun lähdettiin tähän vauvanhankintaan. Meillä tämä homma on ollut sen verran pitkässä puussa, että surun käsittely on saanut mut kertomaan vielä muutamalle muullekin ihmiselle matkan varrella, joten heille kaikille olen myös kertonut tästä onnistumisesta. Jos tulis keskenmeno, niin haluaisin ehdottomasti puhua siitä mun läheisten kanssa. Kaikille muille kerron sitten vasta 12 viikon tienoilla. :)

Toi dieetti on musta hyvä, olen ajatellut käyttää sitä ite tarvittaessa. (y) Mulla on myös selkäongelmia jotka on yleisessä tiedossa, joten mulla vois olla myös vahva kipulääkekuuri, jonka kanssa ei saa ottaa. :D Mulla ei ole nyt tiedossa kekkereitä, mutta rv 9 olis yhdet kekkerit, joissa kyllä juomattomuus tulee herättämään hyvin suuria epäilyjä. Olen valmistautunut siihen, että joku niistä sanoo ääneen et oot salettiin paksuna... Täytyy sit katsoa miten siitä selviän. No, sinne on vielä kuukausi aikaa.

Meillä on varhaisraskauden ultra kahden viikon päästä, joten otan neuvolaan yhteyttä vasta sen jälkeen. Eihän siellä ennen tota ultraa kaiketi mitään tapahdu. :rolleyes:

Mulla on oireina vatsakivut. Tai tuntemukset. En tiedä miten niitä kuvailisin. Välillä ne tuntuu vähän menkkamaisilta ja välillä ei ollenkaan. Ja tissit on isot ja kipeet. Niin ja muuten turvottaa. Yritän juoda paljon ja syödä terveellisesti mut housut ne vaan kinnaa. o_O

Tänään siis 4+6.
 
Moikka! Löysin ekan ketjun kautta tänne. Onnea uusille plussanneille! <3

Mä aloin vuotaa verta viime pe (5+0), verta tuli paljon koko pv, la ja ma aamuna tuhrua. Kamala viikonloppu. Maanantaina, siis eilen, soitin neuvolaan ja sain tälle päivää lääkäriin ajan. Lääkäri ultras sisäkautta ja kohdusta löytyi pieni alku ja vahva syke!!!! <3 <3 <3 Nyt niiskutan onnesta.



Tinkula 5+4
 
Kiitti vinkeistä, lisää saa ehdottaa jos mieleen tulee(y)

Mä oon yhdelle ystävälle sanonut ja tieto pysyy sielä visusti tallessa, kunnes ite se julkistetaan joskus jouluntienoilla.Ajatuksena olis laittaa joulukortti joskus joulukuun alussa ja meidän nimien jatkoksi vauva 6/2017. :)

Ja tosiaan tupareista, mulla ei dietti menis läpi kun oon pieni muutenkin.
Ne jotka sen voi käyttää niin ehdottomasti uskoisin läpi menevän, nykyään tuntuu, että noita parin kk ruokavalio muutos juttuja on niin paljon ja erilaisia.

Ja meillä myös ystäville ei läpi menis juomattomuus, kun harvinainen tilaisuus, joten taidan ´käyttää tota alkoholittomien ostamista, kippaan lasiin ja heitän tölkit autoon tms :D

Meillä oli varhaisultra ekan lapsen kohdalla mieltä rauhoittamassa,
mutta toisen aikana ei enää ollut niin kova pelko persiissä, joten eiköhän tää kolmaskin mene ilman.

Neuvolan soitin ja ajan sain 2.11 eli rv 8+6 , edellisten aikana eka neuvola oli muistaakseni rv 7.

Ja tuota turvotusta ihmetteln itekkin, miten voi farkut kinnata näin, vaikka muutoin ei mitään ongelmaa :O

4+5
 
Moikka! Löysin ekan ketjun kautta tänne. Onnea uusille plussanneille! <3

Mä aloin vuotaa verta viime pe (5+0), verta tuli paljon koko pv, la ja ma aamuna tuhrua. Kamala viikonloppu. Maanantaina, siis eilen, soitin neuvolaan ja sain tälle päivää lääkäriin ajan. Lääkäri ultras sisäkautta ja kohdusta löytyi pieni alku ja vahva syke!!!! <3 <3 <3 Nyt niiskutan onnesta.



Tinkula 5+4
Ihanaa Tinkula että kaikki on hyvin! <3

Mäkään en oo laihiksen tarpeessa, mutta noita on kaikenlaisia hyvä olo -dieettejä niin sellaista ajattelin käyttää. Ja varmaan mahiksien mukaan alkoholittomia. Mut baarissa on vaikeeta jollei pääse yksin tiskille...
 
Hei kaikille, nyt on pakko päästä jonnekin kirjailemaan tuntemuksia. Ihanaa kun on oma ryhmä johon kirjoitella.:)

Taustaa:
1 testi lauantaina 1.10 clearblue aamulla +
2 testi sunnuntaina 2.10 clearblue illalla +
3 testi maanantaina 3.10, kaupan halpistesti II

Kait se on nyt pakko uskoa! :love:
Mun oli pakko käydä hakemassa vielä toi kolmas halpistesti, kun muuten en millään meinannut uskoa. Vähän koomista. Olen aikaisemmin ihmetellyt, että eikö ihmiset muka usko yhdestä testistä, mutta nyt ymmärrän paremmin heitäkin.

Meillä ”virallista” yritystä on nyt ollut toukokuusta asti, mutta mulla paljastui kilpparin kanssa ongelmia kesäkuun alussa, ja kk kierto oli vähän sekaisin. Sain silloin lääkityksen vajaatoimintaan, ja viimein syyskuun puolivälissä oli selvät oviksen merkit, ja ajattelin että josko nyt kroppa toimisi viimein normaalisti, ja päästäisiin viimein tosissaan yrittämään… mutta en olisi uskonut että heti tärppää. Kilppari-ongelmien kanssa toki vähän pelottaa mahdolliset riskit raskaudessa, joten sanoin miehellekin että katsotaan nyt ihan maltilla tästä eteenpäin. Lääkitystä on nostettu heti kun sain tietää.

Lauantaina olin kavereiden kanssa mökillä ja tottakai viiniä ja pihviä tarjolla. Pihvin sain kypsänä sillä verukkeella, että olen nyt puolisen vuotta syönyt pääasiassa kasvisruokaa, ja maha tulee lihasta kipeäksi. Tämä on kyllä itse asiassa ihan totta, joten taisi mennä läpi. Viinimukin kanssa lähdin aina salaa välillä käymään ulkona ja kippasin viinit tyylikkäästi metsään. En tiedä huomasivatko. Maistoin ihan minimaalisen tipan lasista kun kilisteltiin. (ja aina kun kävin esim vessassa katsoin kännykästä kuvan plussasta :LOL:) Tämän hyvin lyhyen kokemuksen jälkeen, vannon, etten ikinä enää utele tai spekuloi kenenkään raskauksilla!

Ensimmäisen neuvolan sain varattua viikolle 43 ja lääkärintarkistus vko 44. Toistaiseksi ei mitään sen suurempia tuntemuksia. Tosi pientä vuotoa oli kuukautisten oletettuna alkamispäivänä, ja nyt menkkamaisia kipuja sillointällöin. Ei mitään kauhean vakavaa. Mutta vähän kyllä pelottaa.

Vitsi kun kaikki menisi hyvin!
Olisi ihana kertoa joululahjaksi läheisille uudesta tulokkaasta.

7.6/Sohfia/32/P-HKS/1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Murunmami ja mimma]
Onnea heikura79 ja muutkin.

Kävin neuvolassa ja varasin ekaa aikaa ja neuvola terkka antoi jo esitietokaavakkeet kotiin täytettäväksi ym ruoka ohjeet. kylläpä on 11vuodessaki ruoka ohjeet muuttunut heh.. hassua ihan ku odottaisin ekaa kertaa vaikka tää onkin toinen raskaus mut ekasta on nii pitkä aika.

Ekan neuvola ajan sain rv7+9 ja ultra ilmeisesti viikolle 12.. Ja sain valita toisen alueen neuvolan ku siellä olin ekasta lapsesta käynyt lastenneuvola aikana..hyvä että onnistui.

kiva lukea muidenkin kokemuksia. Mulla painetta mahassa ja oksentaessa repäsee mut terkka sano että ei hätää niinkauan jos ei verta tuu.
Töissä kun vaan ei muiden aikaan tulis oksennusta. En kerro työpaikalla vielä enkä asiakkaillekkaan töissä..
 
Oi miten monta meitä täällä jo on :) olin viime vuonna lokakuisissa ja oli kiva saada vertaistukea. Toivotaan yhtä hyvää keskustelua tännekin.

Mun pitäs huomenna ehkä neuvola-aikaa soittaa, yritän saada samaan esikoisen 1v neuvolan kanssa.
 
Onnea heikura79 ja muutkin.

Kävin neuvolassa ja varasin ekaa aikaa ja neuvola terkka antoi jo esitietokaavakkeet kotiin täytettäväksi ym ruoka ohjeet. kylläpä on 11vuodessaki ruoka ohjeet muuttunut heh.. hassua ihan ku odottaisin ekaa kertaa vaikka tää onkin toinen raskaus mut ekasta on nii pitkä aika.

Ekan neuvola ajan sain rv7+9 ja ultra ilmeisesti viikolle 12.. Ja sain valita toisen alueen neuvolan ku siellä olin ekasta lapsesta käynyt lastenneuvola aikana..hyvä että onnistui.

kiva lukea muidenkin kokemuksia. Mulla painetta mahassa ja oksentaessa repäsee mut terkka sano että ei hätää niinkauan jos ei verta tuu.
Töissä kun vaan ei muiden aikaan tulis oksennusta. En kerro työpaikalla vielä enkä asiakkaillekkaan töissä..
Minkä tyyppistä työtä teet?
 
Vertaistuen takia tääläki ollaan, kun ei vielä uskalla kertoa muille. Ja täälä saa anonyymisti purkaa mieltä ja ajatuksia :)

Parivuotta sitten täällä hengailin ryhmän mukana kunnes kaikki oli lapsen saanut, sitten juttu lopahti. Varmaan olisi jatkunut facebookissa , mutta ite en niin piittaa sielä juttelusta niin en edes liittynyt siihen ryhmään. Enkä luultavasti tälläkään kertaa, tämä riittäköön, kun lähes päivittäin kuitenkin tulee käytyä :)

Hauskaa, että meitä onkin ilmaantunu jo näin monta ja varmasti lisää tulee kun tämänkuun loppua kohden mennään :)

Täälä tulee muuten huono-olo heti jos ei syö tasan 3h välein.
Ja ihme hermokohtauksen sain tänään, vaikka yleensä hyvät hermot.. pistin tietenki hormonien syksi ;)

Kiinnostaisko muita kertoa itestään yhtään vai onko huono ajatus ns. esittäytyä jotenkin vapaa sanaisesti ? Mitä mieltä ootte ?

mimma 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Sosiaali ja terveysalan töitä teen. Olen 30v ja ihana olla jälleen raskaana. Tänään rv 4+4.
Ja todella aikaisin pahoinvointi ja vatsaoireet alkoi verrattuna siihen mitä ekassa raskaudessa oli v. 2004. Ekassa raskaudes pahoinvointi alkoi 7-8 viikolla..muita oireita ei ollutkaan, edes rinnoissakaan silloin.
 
Mä kun jotenkin ajattelin, että tää oireiden tarkkailu helpottais kun tekee positiivisen testin. :unsure: Tuntuu, että vessahätä ja turvotus on kadonnut eikä vatsassakaan ole enää samanlaisia tuntemuksia. Tissit on kyllä edelleen yhtä turvonneet ja arat. Mua vähän myös jänskättää Lutinuksen lopettaminen, joka siis tapahtuu huomenna.
 
Mä kun jotenkin ajattelin, että tää oireiden tarkkailu helpottais kun tekee positiivisen testin. :unsure: Tuntuu, että vessahätä ja turvotus on kadonnut eikä vatsassakaan ole enää samanlaisia tuntemuksia. Tissit on kyllä edelleen yhtä turvonneet ja arat. Mua vähän myös jänskättää Lutinuksen lopettaminen, joka siis tapahtuu huomenna.
Minulla ei ole vielä mitään oireita ollut :) Ensimmäisessä raskaudessa tuli ekat oireet vasta rv 10, en siis ois huolissaan oireettomuudesta
 

Yhteistyössä