Kesäkuun Keijut marraskuussa

11+0 :love: Posti toi eilen ajan np-ultraan ja se ois 9.12. Tällä viikolla en varmaan vielä ehdi tuskailla ajan hidasta kulumista, kun on touhua jos jonkinmoista. Mutta ens viikolla sitten piinaillaan..

Mulla on tässä raskaudessa kaikki oireet ollu voimakkaampia kun esikoista odottaessa. Onneksi on alkanut kuitenkin jo helpottaa muut paitsi väsymys. Useana iltana olen jo ysiltä sängyssä :D
 
@mannamakaroni Joo, hyvin tutulta kuulostaa. Joka paikassa lukee, että raskauden ensimmäisellä kolmanneksella voisi liikkua kuten ennen.. Pyh, sanon minä! Aika absurdilta on tuntunut, että oikeasti samaan olisi pystynyt!
Pari viikkoa sitten käytiin reippailemassa luontopolulla miehen kanssa, mutta ylämäissä täytyi pitää taukoja kun en vaan jaksanut. Rappusissa hengästyttää, ja sama rapakuntofiilis on täälläkin. Meillä olisi töissä järjestetty kuntotesti, mutten kehdannut osallistua, kun tulokset olisi olleet ihan järkyttävän huonot.

Olen nyt yrittänyt silloin tällöin joogata, ja Yogaia on tähän erinomainen apu, suosittelen! (y) Siellä on myös muutama raskausajalle suunniteltu tunti. Joogan kautta kehittyy myös hengitys, joka on sitten synnytyksen koittaessa hyödyksi. Toki joitain liikkeitä on joogassakin syytä välttää, mutta tärkeintä on että menee omien tuntemusten mukaan. Toivoisin, että kohta pääsisi myös hiihtämään! Aika rauhaisaa menoa sekin kyllä varmasti on.

Myös mulla on aika erikoisia unia ollut, taitaa kuulua raskauteen.. :LOL: ja nyt kun olen joutunut muutaman kerran valvovaan viikonloppuna iltamenojen takia, seuraavan päivän ”krapula”fiilis on ihan järkyttävä. :censored:
 
Kunto kohdillaan siis muillakin, miten musta tuntuu, että mäkin hengästyn nyt jotenkin tosi helposti... En toki missään superkunnossa ole, mutta en nyt rapakunnossakaan.. :LOL:

Mulla hajuaisti ehkä hieman tasaantunut, monet hajut ällöttää, mutta nykyään kestän miehen saippuan hajua jo (oikeasti tosi hyvä tuoksu, mutta minkäs teet tässä kohti).

Ja niin hei onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista :love: Täällä vielä reilu viikko odoteltavaa.

Kanelikardemumma 10+6
 
@Sohfia "Kiva" kuulla, etten ole siis ainoa, jolle liikunta maistuu puulta. Pahimpina aikoina tuntui, etten jaksa edes seistä pystyssä sen aikaa, että voileivän laitan itselleni, ja se tuntui aika pahalta kun olen ennen lenkkeillyt säännöllisesti ja tehnyt lihaskuntoakin viikoittain. Tunnen olevani niin rapakunnossa tämän parin kuukauden lojumisen jälkeen. Mutta eiköhän tämä tästä, kun olo kohenee! Ajattelin kokeilla uimista ja meidän lähiuimahallilla on näköjään tarjolla suht edullisesti myös raskausajan vesijumppaa niin ehkä senkin voisi katsastaa vaikka joulun jälkeen.

Mulla tulee myöskin uni hirveän aikaisin nykyään. Eilen tuntui, että olisin valvonut pidempäänkin, kun vasta kymmeneltä kömmin sänkyyn. Näen tosi villejä unia ja olen ruvennut heräilemään jonkun verran öisin (ja sen jälkeen on vaikea saada uudestaan unta). Aamulla herään aika aikaisin (joskin tämä arkiaamujen 6.20 on vähän liikaa jopa mulle), mutta olen sinänsä aina ollut aamuvirkku. Nyt vain vielä vähän enemmän kuin ennen
Mulla kans on liikunta jäänyt ihan täysin, mutta nyt oon alkanu hieman piristymään ja huomasin, et mulla on tämän vuoden työnantajan antamaa liikuntarahaa vielä lähes 200 e käyttämättä, niin innostuin hommaamaan sali/kotijumppa/ravinto-ohjelman personal trainerilta! sellasen raskaana olevalle sopivan tietenkin (y) nyt on yhesti käyty salilla ja yhesti jumpattu kotona :)

Ja uni maistuu täälläkin jo tosi aikasin illalla, pyrin kuitenki valvoon aina ainakin ysiin asti :D

Huomenna vihdoin np-ultra, nyt viikkoja 11+4. :)
 
Nyt on tilanne, että pakko tulla tänne hihkumaan:love:
Np:ssä käyty, riskit oli normaalit, turvotus oli 1,7mm ja kuulemma mun ikäiselle pieni riskiluku 1:3700 tai jotain. Olis se voinut olla tietty paljon pienempikin, mutta mun ikäiselle siis täysin ok ja jopa pienikin kuulemma. Jotenkin tuli olo, että kaikki voisi sittenkin mennä ihan hyvinkin...??!!
Kävin samantien nipt- verikokeessa, jonka tulokset soitetaan tasan kahden viikon päästä. Haluttiin myös sukupuoli samalla selville. Päätettiin miehen kanssa, että yritetään pitää salaisuus vielä sinne saakka.. En tiä pystyykö..

Kätilö ultras tosi tipitarkkaan ja kaikki näytti olevan pienellä oikein hyvin. Kasvojaan ei meille halunnut vielä paljastaa. La muuttui aikaisemmaksi ja on nyt 3.6.
Sitruunasorbetti ja Sisko "irti maasta" 13+4 :love:
 
Ihanaa kuulla hyviä ultrakuulumisia! En millään malttais odottaa, ens viikon perjantaina vasta meillä mitataan nt.

Tää väsymys on ihan jäätävää.. Nukuin yks aamu melkein 10 asti, kävin verikokeessa ja tulin kotiin 11 jälkeen. Olin ihan valmiina päikkäreille jo silloin! Tunnin hereillä olon jälkeen! Toivon että toi johtui siitä etten ehtinyt paljon syödä ennen labraan menoa..

Mä oon pystyny liikkumaan ihan hyvin, jopa enemmän kuin ennen raskautta. Maha ei vielä tunnu olevan tiellä. Oon käynyt ihan normijumpissa, menin kerran äitiysjoogaan ni se oli turhan löysää, ei tullut yhtään edes lämmin. Ehkä se on sitten enemmän mahakkaana parempi. Salille en oo päässy pitkään aikaan, jotenkin tökkii lähteä sinne itsekseen puurtamaan.

Mua himottaa roskaruoka ja kaikki höttövehnämättö. Oon ollut puolivuotta gluteeniton ja nyt vaan haaveilen viinereistä ja et saisin vaivata kunnon vehnästä tehtyä pitsapohjaa.. Aina jos on pienikin mahdollisuus ranskalaisiin tai sipseihin niin sorrun. Rasvaa ja suolaa..

Mä vähän oon miettinyt et onko nyt jo mahdollista tuntea jotain liikkeitä? En oikein usko mut välillä tuolta tuntuu jotain.. Viime viikolla siinä tutkimusultrassa pikkuinen myös liikkui, joko se ois sitten mahdollista? Tai sit ne on jotain pierukaasuja jotka liikkuu suolessa :rolleyes:

Briitta22 11+2
 
Onpa kiva kuulla iloisia ultra-uutisia! Enää viisi päivää niin mekin päästään kurkkimaan vatsanahan toiselle puolen. :love: Miestä oltiin tosin lähettämässä työmatkalle Saksaan, mutta se oli onnistunut luikertelemaan pois siitä kertomatta syytä. Hyvin toimittu. (y)

Mulle voisi päivittää iäksi 29, tuossa reilu viikko sitten juhlittiin synttäreitä. Vähän jännitti, miten onnistun peittelemään alkoholittomuuden, mutta mies toikin kaupasta alkoholitonta kuohuviiniä (maistui yllättävän aidolta) ja sitä join pari pientä lasia illan mittaan. Meni täydestä kuin väärä raha! Krapula tuntui myöskin täysin aidolta, kun vikat vieraat poistuivat puoli kolme ja seuraavana aamuna heräsin kukkumaan jo ennen yhdeksää... :sick:
 
@mannamakaroni Onneksi olkoon! Minulla oli kanssa synttärit lokakuussa. Se oli niin väärin, että seuraavana päivänä sai kärsiä kauheasta "krapulasta" oksennuksineen kaikkineen ja mies, joka sentä joikin jotain alkoholia, oli ihan fine.:LOL:

Liikunta ei maistu täälläkään. Jotenkin hengästyttää ja tuntuu, että happi loppuu. Rasvainen ruoka kyllä maistuisi. :rolleyes: Töissä tulee käveltyä jonkin verran ja joskus tuntuu, että se työkin väsyttää enemmän kuin ennen.

Uni tulee illalla hyvin, nukahtamisen kanssa ei ongelmaa. Sen sijaan olen alkanut heräilemään aamuyöstä. Heräilen useita kertoja ja jossain vaiheessa ei enää saa unta. Joskus lukeminen tms. auttaa, joskus ei.
 
Krapula tuntui myöskin täysin aidolta
Hehe, tuttu tunne.. vaikkei mitään juo, niin krapula tulee eniveis juhlista :D
Tässä muuten oppii kokoajan arvostamaan uusia asioista. Esimerkki meidän firman pikkujouluista: alkumaljaksi oli tottakai skumppaa, mutta alkoholiton versio oli tismalleen saman väristä kuin holillinen. Normistihan tarjolla on sitä ainaista pommackia, joka on kuin iso huutomerkki kädessä. Toiseksi, saatavilla oli alkoholitonta viiniä, joka tuntuu olevan myös harvinaisuus tälläisissä tilaisuuksissa, ja ruuan kanssa tarjoillaan sitten pelkkää vissyä. Oli ihanaa kun ei tarvinnut piilotella omia laseja ja selittää miksen nyt juo, kun en asiasta töissä vielä halua puhua.. Huh!!! (y) Kunhan asian julkistan töissäkin joskus, niin annan kyllä positiivista palautetta järjestäjille.
Joulua varten muuten ajattelin panostaa, ja ostaa lehtikuohua ainakin yhden pullon. Se on hyvää!

Hienoja uutisia @sitruunasorbetti! Onnea! :love:

Oireista: mun hillitön karkinhimo on helpottanut, mikä on kyllä hyvä. Mutta rinnat on tosi arat nyt koko ajan, ja tuntuu kasvavan. Eilen melkein itketti, kun kävin sovittamassa muutamia liivejä. Haluaisin jotkut ihanat pehmeät, mutta ne taitaa olla vähän vaikea löytää. :unsure:
 
Siirryin facebookin keskusteluunki eilen..ku ultras kaikki oli hyvin.
Tänään taas yrjö lentäny..autoki piti sivuun aamun ajaa ja avata ovi yrjöö varten.. en onneks ny kerenny vaatteille ykätä.
Painon tunne kasvaa alavatsas..kuin iso kivi siellä.. ruokailussa en jaksanut paljoa syödä.. kumma kun enään ei jaksa syödä samoja annoskokoja kuin ennen..
kerranki oli hyvää ruokaa töissä mut en pystyny paljoo syömään. Alavatsaa ja alaselkää jomottaa ja särkee..vissiin kohtu kasvaa vauhdilla. Esikoisesta söin paljon eikä tämmöst vatsantäyttymist sillo ollu..tää raskaus on nii erillainen kaikinpuolin.. :O
En oo muistanu rasvailla joka pvä..täytys alkaa rutiinilla ni välttyis raskausarvilta ainaki pahimmilta. Mitä rasvaa /öljyy te käytätte?

Töissä en voi enää salata mahaa.ja esikoisellekki kerroin. ku maha selkeesti näkyy jo löysist vaatteist huolimatta.

tänää siis rv 12+5
 
Ultra ohi täälläkin. Eilen siis oli ja kaikki oli niinkun pitääkin. Turvotus 1mm eli hyvin pieni :)
Liikkeitä tuli myös , tokikin ne on vasa refleksejä mutta kuitenkin..
Meilläkään ei pieni halunnut kasvoja vielä paljastaa. Hyvät kuvat tuli, mutta kasvot piilossa :D

Vatsa kasvaa pikkuhiljaa, mutta housujen kans oon nyt tehny samoin kun joku täälä kerto tekevänsä (kiitos siitä) Eli napin reikään pompula ja siitä nappiin kiinni. Saa lisää venymistilaa :)

Sori Briitta, mutta arvaa söinkö juuri ranskalaisia ja aion kaivaa kaapista vielä sielä viikon lojuneet pringlesit esiin :DD

En oikeen voi syödä ennen klo 12 mitään kun kaikki tulee ulos eli vettä ja marjoja syön aamusin kun helpompi oksentaa. Mieli tekee millon salaattia ja millon jotaki mättöä.
Salmiakkia on kokoajan oltava takin taskussa, verenpaineen laskun takia , jotta saa pyörryttäessä napata.

Huomenna oliskin neuvola , jossa aion kysyä tuosta salmiakista..

´Viikot vastasi ultrassa kahta päivää isompaa, mutta laskettu pysyi samana.

mimma ja nyt ei enää niin mytty 13+2
 
Kiitos @Murupiltti ! Tuntui tosiaan aika epäreilulta, että mies joka joi shotteja vielä loppuillasta oli ihan fine seuraavana päivänä kun meikä tärisi horkassa ja päänsäryssä sohvan pohjalla. :LOL:

Mulla on muuten tuota samaa kuin pikkutassulla, että en meinaa jaksaa syödä kovin paljoa kerralla. Sitten onkin nälkä parin tunnin välein, ja koska en älyä syödä tarpeeksi usein, myös vähän huono olo. Kummallista... Ei kai vielä pitäisi minkään painaa mahalaukkua niin ettei sinne mahtuisi ruokaa samalla lailla kuin ennen?

Tuleeko muuten huomenna uusi ketju vai jatketaanko tähän samaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Murupiltti

Yhteistyössä