Kesäkuun Keijut marraskuussa

kaz
Ruutinen en ole listoilla koska en käy tietokoneella täällä palstalla ja tabletilla ja puhelimella on vähintäänkin jähmeä laittaa tekstejä eri värillä tai tummennuksilla. Ei oltu silloin samassa huoneessa vaan olin samassa huoneessa toisen sektiolla synnyttäneen kanssa. Sittemmin olen eronnut ja muuttanut toisaalle.

Jos haluat päivittää niin ennenkuin toisin ilmoitetaan niin
1.6.2016 / Kaz / 31 / PKKS / 3

Ensi viikolla keskiviikkona seuraava ultra ja jos kaikki edelleen hyvin niin sitten verikokeisiin ja lähete niskaturvotukseen.

Kaz 10+1
 
Täälläkin ahdistaa kaikki vaatteet. Ja ei oo takkia joka mahtuisi kiinni :cry: Voi johtua kyllä osaksi siitäkin että alkuviikkoina söi kokoajan, kun sillä pysyi pahoinvointi aisoissa. Ja on tullut ennen raskauttakin painoa lisää.

Ahdistaa, kun ei tiedä mitä päälle pukee. Jotenki ei viiittis vielä mammavaatteita saatika takkia ostaa näin varhaisessa vaiheessa. Mutta ei huvita ostaa "normaalejakaan" vaatteita, kun tietää ettei ne kauaa mahdu. Ehkä kuljen samoissa legginsseissä ja pitemmässä neuleessa takki auki ainakin ultraan saakka :ROFLMAO:

10+1
 
Ihania uutisia heikura79! :love:

Minä löysin kirpparilta äitiysfarkut kahella eurolla :eek:, pitää käydä maanantaina uudelleen kun pöytään jäi vielä parit. En uskaltanu ottaa kaikkia kun koko tuntui niin isolta mut olivatkin ihan sopivat, h&m:llä tuntuu olevan aika nafti mitotus.

Minä näin myös ekan vauvaunen, sain tietää odottavani kaksosia :whistle:

Särö 10+1
 
Voi Heikura ihana uutinen <3

Täälä on jo useampi tuttu äitiystävä huomannut mahankasvun / turvotuksen, mutta nyt alkaa jo ihan aamusta eli ilmeisesti alkaa se aito oikea masukin pikkuhiljaa kasvamaan :)

Täälä pahoinvointi on mennyt ohi suurimmalta osalta, joten elämä hymyilee jälleen. Uskomatonta,että raskaudet voi olla näin erilaisia :O

Nyt alkaa olla jo mahdottomuus piilotella vatsaa sillä yhdet farkut menee enää jotenkuten päälle ja hameita en pahemmin omista. Ja farkuissakin selvästi huomaa... ja ne painaa.

wc hätä on nyt usein ja vihlaisuja tulee, muuten olo ihan hyvä. Joinain päivinä tulee oksennus useamman kerran, useimpina ei ollenkaan :)

Tänään olis siivouspäivä ja täälä mä vain istun koneella kirjottelemassa..
synttäreitäkin ois tiedossa kaksinkappalein :)

mimma ja mytty 9+6
 
Täälläkin olo on paljon parempi, vaikka pahoinvointia on vielä. Eilen oli ensimmäinen päivä etten oksentanut kertaakaan. Ja olin jopa ravintolassa salaatilla. Ravintolassa syöminen on ollut mahdoton ajatus pariin viikkoon.

Mulla olis tänään illanvietto ja mietin kuumeisesti miten olen paljastumatta. Ongelmana on sekä alkoholi että se, että mun täytyy syödä jotain vähän väliä. Omat eväät pubissa on vähän vaikea selittää. :D Alkoholittomuuden ajattelin laittaa sen piikkiin että olen ollut kipeenä, mutta enpä tiedä miten hyvin se toimii...

Ens viikolla olis verikokeiden vuoro ja sit odotellaan nt-ultraa. Ajattelin myös mennä joku päivä avoimeen neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä. Ollaan harkittu sitä doppleria, mutta jotenkin mä vähän epäröin sitä, kun pelkään et sit siitä kuuntelusta tulee jonkin sortin pakkomielle. :eek:

rv 9+3
 
Eipä minun tarinani kauan kestänyt ! Keskiviikkona oli lääkäri , ultrassa näkyi pieni jonka sydän oli pysähtynyt ,koko vastasi 8+1 kun olisi pitänyt olla 9+1 ! Maanantaille sain ajan lääkkeelliseen tyhjennykseen , eilen alkoi niukka ruskea vuoto , tänään tullut jo hiukan vertakin joten jospa se tästä itsekseen tulisi pois ! Olo on surullinen ..... Ihanaa raskausaikaa teille muille :love:
 
on tämä kun yöllä pitää nousta syömään.Vaikka kuinka illalla tankkaa niin aina on yöllä nälkä.En muista tämmöstä vaivaa aiemmissa raskauksissa.
Isäntä "törmäsi" mun masun kanssa eilen:LOL:Naureskeltiin että jos tässävaiheessa tila on jo ahtaalla niin entä parin kk päästä!?
 
Hiljaiselon jälkeen ääneen..
Velmunkikatukselle paljon voimia! :cry:
Meillä oli perjantaina varhaisultra, siellä yksi pikkuinen köllötteli tyytyväisenä oikeassa paikassa ja sydän jumpsutti! Kyllä siinä kyynel silmäkulmaan tuli kun lopulta tajusi että melkein neljän vuoden ja pitkien hoitojen jälkeen meille todella tulee vauva!
Vastasi viikkoja eli laskettu aika paljon pysyy ennallaan. Varasin jo samantien neuvolan ja lääkäri käynnin, hurjaa. :)
Teillä on täällä ollu puhetta imettämisestä ja rokotuksista, rokotuksia en aio ottaa, en oo ottanu koskaan ennenkään. Esikoista imetin 10kk joten toivon että tämänkin kans ainakin siihen päästäisi. Väsymys vaivaa viikolla enempi kuin viikonloppuisin, töissä välillä tuntuu ettei oikeasti jaksa ku haluis vaan ottaa pikku torkut.. :confused:
Viime yönä näin jo unta että olin synnyttämässä, oli tosi helppo ja nopea, poika synty ja kohta jo päästiin kotiin lähtemään. Eli hyvin vahvasti mulla on poikaolo tämän tulijan suhteen ;)
 
Pahoitteluni velmunkikatukselle.

Täällä ei mitään muutosta mihinkään niin eipä tuu kauheesti kirjotettua. Mulla niin yhtäkkiä hävisi oireita ja nyt vain pari oiretta jäljellä niin mie nyt paistattelen KKM oloissa nt-ultraan asti. Jos siellä kaikki hyvin niin varmaan aktivoidun sitten paremmin.

Emiliaksi & Hattivatti 8+6
 
Tsemppiä @Emiliaksi pelkojen kanssa. Tiedän että toi fiilis on ihan kamala ja itselläkin se välillä hiipii mieleen. Ihan siis vaikka kuinka oltais käyty ultrassa ja vaikka kuinka yrittäisi olla positiivinen. Mullakin käy oireet helpottamaan (en oksenna 24/7) ja tietysti heti ajattelen et ei hitto joko taas. Np-ultraan on onneksi päivä päivältä vähemmän aikaa.

omanapa
Aion imettää näitäkin. Esikoista täysimetin reilu 5kk, jonka jälkeen hän päätti aloittaa kiinteät lapsentahtisesti sormiruokaillen. Ikää esikoisella on nyt miltei 2v7kk ja nyt parina päivänä ei ole enää pyytänyt maitoa eli ehkä vieroittautuu nyt sitten.
Toivon myös, että vaikka tulossa on kaksoset niin että saisin mahdollisimman luonnonmukaisen synnytyksen eikä tarvitsisi lääkkeellistä kivunlievitystä käyttää. Kuitenkin mieli on täysin avoin ja vauvojen ehdolla mennään. Jos päädytään suunniteltuun sektioon niin toivottavasti sen saisi tietää mahdollisimman ajoissa, jotta sen voisi suunnitella mahdollisimman aktiiviseksi :)

Tän vuorokauden puolella oksennettu enää muutama kerta ja eilen oli ihan superpäivä, sain syötyä ja oksensin vain kaksi kertaa koko päivän aikana. Pahoinvointi rupeaa siis jeesimään.

Tänään 10+0 ja np-ultraan enää kaksi viikkoa ja kaksi päivää. Esikoisen ultra oli myös viikolla 12+2 eli pakko olla hyvä merkki :)
 
Heippa taas kaikille, ja erityisesti voimia velmunkikatus :(
Täällä on edelleen voimakkaita oireita ja parina viime päivänä on ollut tosi huono olo. Oksentanut en ole vielä kertaakaan, mutta merisairas olo on vahva.
Olen nyt myös viime päivät ollut aika paniikissa syömisten takia, kun menin vahingossa syömään hieman ei-kypsää lihaa. Tosi inhottava tunne. Jatkossa vahtaan kyllä tarkkaan mitä suuhun menee. Mies ja terkka on minua nyt rauhoitelleet (n) Kaitpa nämä on näitä ensiraskauden paniikkeja.. Itsesyytöksiä ja googletusta on ollut vuoronperään. :unsure:

Varhaisultraan tuli kutsu vajaan kolmen viikon päähän, ja ensi viikolla verikokeita.
Jääkaapin ovessa on kuva ensimmäisestä nopeasta ultrasta :)

Sohfia + töppönen 9+4
 
@Fujin Mulla tuota verenvuotoa on ollu alusta asti ja jatkuu vain. Varhaisultrassa kaikki oli hyvin mut vuodolle ei oo löytyny mitään syytä. Nyt noi oireet katosi ja holahtelu jatkuu niin väkisin mieleen hiipii vaikka ja mitä.
Ei mulla edellisistä oo minkäälaisia vuotoja ollu niin ei silleen oo stressannutkaan. Ja ehkä nyt mietityttää sekin, että voiko neljä raskautta putkeen mennä alusta loppuun hyvin.
 
Lähtipäs edellinen viesti äkkiä! Piti vielä sanomani, että itse on pitänyt jo vaihtaa iso osa vaatekaapin sisällöstä vaikka vasta 8+2. Paidat meni melkein heti pieneksi kun rinnat suureni 4 (!) kokoa ja nyt housut menee vielä kiinni mutta on tosi epämukavia. Jotenkin ahdistaa kun kaikkialla lukee, että ekan kolmanneksen aikana ei pitäis vielä koon juuri muuttua. En kyllä mielestäni kiloja ole kerryttänyt.
 

Yhteistyössä