Kesäkuun Keijut marraskuussa

Ah, ihanaa kuulla että muillakin on ja ihan normaalia! :) Niinhän mä alunperin ajattelinkin että kohtuun voisi liittyä mutta sit ku ei oo varma ja miettii ja pohtii niin sitähän on jo aivan varma että koko maha tippuu seuraavaksi maahan!

Vitsi mä oon kateellinen teille joiden tekee mieli kotiruokaa. Mun tekee mieli kaikkea mättöä ja jopa karkkia josta en oo koskaan niin pitänyt, toivottavasti tää menis ohi tai muuten painan kesäkuussa 150kg.
 
Mulla tuntuu myös välillä aika kovakin repäsymäinen kipu aivastaessa alamahalle.. viimeks tänään.. ja tuntu myös aiemmissaki raskauksissa.. välillä o myös sellaine paineen tunne alamahalla..

Mun mielihalut on viinirypäleet, mandariinit, pizzaa tekis mieli jatkuvasti.. sitä vähän rajoiteltava :D mulla tuli ekasta raskaudesta 8kg painoa ja tokasta 7kg ja alle 10kg varmaa ois kiva ku pysys nytkin :D mut tulee mitä sit tulee, mut aion kyllä vähän tän alun himojen jälkee hillitä tota mielihalu syömistä..
 
Tuliks teille mitää oireita influenssa rokotuksests jotka sen otti?
Mä oon ihan raatona..jäseniä särkee ja pakottaa.. sit tuli kauhee yskäki..mut yskä varmaa tarttu esikoisesta. Esikoisella lämpöki nousi eilen 38. ollaa vaa nukuttu koko ajan..
mulla ei lämpöö ole.. mutta ei ole ollut kuin viimeks lapsena.. ei helpolla nouse. enntiedä onko hyvä vai huono jos raskaana tulee kovin kipeeks eikä kuume tuu (tappamaan pöpöjä) vaikka kuumehan on ilmeisesti sit sikiölle haitaksi.. joo. toiv. ei se influenssa tuu....2 viikkoo odottamista ennen kuin rokotteest on hyötyy...
 
12+0! Ylihuomenna ultraan :love: Sen jälkeen ollaan taas vähän viisaampia toivottavasti. Tänään ja huomenna oon töissä eli menee onneksi aika ihan mukavasti tässä. En tosin tiedä miten tulee nukuttua ma-ti-välinen yö. Huonosti varmaan :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: pikkutassu17
Mulla lähtee järki ku en oo reiluun kuukauteen saanu tehtyä oikein mitään.. eka kauheeta väsymystä ja pahoinvointia ja nyt reilun viikon kestäny paha flunssa..:( mieskin sitte muuttuu laiskaksi, ku mä joudun lepäileen, eikä tee tytön kans mitään.. sääliks käy lasta, kun ei etes pihalle pääse, muuta ku onneks hoidossa..

Puolentoista viikon päästä np-ultra, nyt viikkoja 10+2.
 
  • Tykkää
Reactions: pikkutassu17
Täällä samaa kui Skaralla...paitsi että esikoinen kyllä jo itse touhuaa mutta mies paljon poissa. Onneksi viikon päästä saadaan astianpesukone.. sitten esikoisenkin helpompi osallistua tiskienkin hoitoon..paitsi nyt ollaan kipeenä että raskasta on. Onneks harvoin sairastellaan.

Mietin tänää äitiyspakkausta.. että varmaan keretään se 2017 saada jos haluaa..En tiedä vielä otanko pakettia.. 2016 en halua. ja rahalla saisi vaikka hyvän kantoliinan.. Esikoisen paketti 2005 oli ihana.. käytän tulevalle sitä ellei nyt 2017 ole myös ihana väritykseltään. Itse tykkäsin 2005 paketista kun oli turkoosi värinen toppapukuki.. Kävi hyvin tytölle ja pojalle.. ja oli väriä ettei liian neutraali :)

Tänään 11+1 , kohta ensimmäisen kolmas ohitettu <3
 
Viimeksi muokattu:
Mie taas veikkailen, että ei keritä saada uutta. Eikö sitä pidä hakea aika paljon aikaisemmin entä on laskettu aika? Pitkälle kevääseen ne jako tänäkin vuonna vissiin sitä edellistä pakkausta. Tietysti riippuu myös menekistä ja toivon, että kerittäs saada uusi mutta otan myös sitten vaikka ei kerkiäis vaihtua. :D

Muoks. Ne taisi jakaakin vaan maaliskuun loppuun asti eli ei kovin pitkälle kevääseen. :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
En oo käyttänyt lisä kalkkia..enkä käyttänyt maitotuotteita. Pitäs myös kalkkia ostaa..

Niin mein pienellä on ultran mukaan la 10.6. äitispakkaus täytyy hakea 10.4. jos 2017 pakkausta aletaan jakamaan maaliskuun lopussa tai huhtikuun alussa ni mahdollisuus kesäkuisilla se on saada..ainakin kesäkuun lopulla jos on la uskoisin että sen saisi jo.

neuvolassa tost kalkista ne ei maininnu..sano että kun pahoinvointi loppuu nii palaa sitten normaaliin kotiruokaan ym. Join kyllä kaakaota eilen ja tänään. monivitamiinitabletteja syön..mut niissä ei kai oo kalkkii.
 
En tiiä vielä yhtään ottaako pakkauksen vai rahan.. Pitää kattoo millasia ovat. Mulla ei taida kahdeksan vuoden takaisesta olla säästössä kun makuupussi. Epäilen kyllä että saankin kavereilta aika paljon kamaa. Vaunut oon säästänyt, oon ajatellut aina että kuljettelen niissä sitten lapsenlapsia aikanaan, ehkä ihan höpsöä mutta meillä on tilaa säilyttää. Kaukalo on myös, se oli pitkään lainassa ja palauduttua siinä oli jo kyllä kirpparille hintalappu ja oli jo eteisessä menossa, mutta ajattelin että teen testin ennenkuin vien :LOL:En sit vienykkään!

Voi, ihkua, osalla np jo ihan lähellä! Mulla vasta puolentoista viikon kuluttua.. Tuttu ultrakätilö silloin tekemässä, niin halusin hänelle. Mulla tuntuu ihana pieni pömppis tuolla alavatsalla kun vähän kerää päällimmäisiä rasvakerroksia pois eestä :LOL: Mieskin sen tunsi nyt ekaa kertaa, oli niin mielissään :love: Tänään otti myös puheeksi ketä pyydetään kummeiksi, varmaan pari ihanaa ystäväparia, ollaan myös itse heidän lastensa kummeja.

Kävin perjantaina shoppailemassa, tarkoituksena oli ostaa mammahousut.. Ostin aika paljon kaikkea ihan muuta! Ihana myyjä sai mulle myytyä mm. ihan tavalliset housut, oli kyllä niin joustavat et menee varmaan vielä pitkään ja leggareita ja mekkoja sit loppuaika.

Ootteko muut jo miten ottaneet influenssarokotteita? Mä olen halunnut odottaa että tulis ensin 12 viikkoa täyteen, no pianhan se tulee. Kuopusta odottaessa otin sikapiikin myös vasta kun oli vähän enemmän viikkoja. Onneksi ei tullut mitään.. Kai tää olis ihan turvallinen aiemminkin, mutta tää ajatus on mun omassa päässä.

En ole vielä kertonut töissäkään.. Mulla on siitä ihan vähän huono omatunto, kun aloitin puoli vuotta sitten uudessa työssä vanhassa työpaikassa ja mulla on aika paljon sellasta mitä vaan minä hoidan. En tiedä otetaanko mulle sijaista ja jos otetaan, mitä jos se onkin paljon parempi kuin minä, kun en vuodessa ole saanut maailmaa valmiiksi ja jos sit oon pari vuotta heti pois... Sais nyt ton np:n ja tulokset jo niin vois kertoa..!! Jotenkin näin kypsässä iässä on toisaalta muussa elämässä mukavaakin pitää tätä salaisuutta, kun kukaan ei odota tätä meiltä enää, saadaan ihan rauhassa olla odotuksilta ja arvailuilta.

Nyt unen yritystä. Onnen tunteita viikkoonne!
Sitris ja Sisko 11+4
 
Minä otin sen influenssarokotteen rv 10, ei tullu mitään oireita. :)

Minäkin odottelen tulevan viikon np-ultran, ennen kuin töissä kerron mitään vauvasta. Vakipaikka on kyllä, mutta haluan säilyttää yksityisyyden ja salaisuuden lähipiirissä tietyn aikaa :whistle: Viikon päästä sitten käyn päällikölle asian kertomassa, varmaan repeää riemusta, just syyskuussa kun palasin edelliseltä äippälomalta :ROFLMAO: Ja työ on sen luontoista, että kaipaa aina pidemmän poissaolon jälkeen muutaman viikon perehdytystä.

En olekaan vielä tutkaillut tuota äitiyspakkausta ollenkaan, varmaan otetaan joka tapauksessa pakkaus... Oon ollu ihan tyytyväinen näkemääni, ainut mitä ei käytetty ollenkaan edellisestä oli toppapuku ja puolipotkarit (jotka mielestäni maailman epäkäytännöllisimpiä!).

Puhuitte kalkkilisästä, en minäkään ole käyttänyt. Maitoa juon satunnaisesti ja pitäis sen suhteen skarpata, sitten sitä kalkkia tulis tarpeeks. Pitää vaan tutkia miten sais tasapainoon tuon raudan saannin ja sen imeytymään hyvin, samalla pitäis lisätä maitotuotteita, jotka heikentää siis raudan imeytymistä. Ravitsemusterapeuttihan se osais tässäkin auttaa varmasti, pitänee veljen avokin puoleen siis kääntyä (y)

Huomenna alkais kolmen päivän työrupeama, 3x12h vuorot ois tiedossa :sleep: väsyttää jo valmiiksi.

Nobelius ja rusetti 11+6
 
ompas nobeliukselöa pitkät työpvät..
Täällä ollaan ens viikkoki sairaslomallla..oksentelun takii..mut ny kyllä näyttäis että se on menny.. kun yskä on niiiiin kauhee ja keuhkoihin sattuu.. joskus yökityttää. Mut toi jäsen/lihassärky ihan hirveetä.. otin äske panadol 2x500mg... otin aamul yhen,pväl yhen ,illal yhen ja ny kaks.. ja silti sattuu ja tulee kauheita pistoksia jalkoihin.. Joku pöpö meillä on.

Influenssa rokotteen otin rv10+6 eli ny perjantaina.. tää tauti alkoi lauantaina..lapsella kyl tauti alkoi perjantaina et siltä tämän sain varmastikkin..
Niin lääkäri katsoi että tätä influenssa rokotetta on eniten tutkittu raskauden ekan kolmanneksen aikana..eli ei haittoja..mitä pidemmälle raskaus menny vähemmän tutkimusta mutta ei pitäs ollaa haittoja sikiölle..
Joo en kyl toiste ota..Nyt otin tämän lapsen vuoksi. Koska riski on saada tauti ja raskaanako ilmeisesti saa herkemmin näitä tauteja ?/no ainaki riskiryhmäs on..
 
ps.. mietin myös et otan influenssa rokotuksen ennen nt ultraa.. tietääpähä että onko siel ultras mitä näkyvissä.. jos ois haittaa ni kai se jo ultras näkyis. vaikkakin jos ultras ois jtn ni ei tarkoita et johtuis rokotteest.. mut jotenki halusin ottaa ennen ultraa silti..
oon ollu ny viikonloppuna tosi herkillä.. kauheeta ku apteekkiinkin menin ja itkin sielläki..sit kauppaan menin ja tuntu että sielläki tekis mieli vaa itkee.. vitsin hormoonit.. vaikka oisin kipee ni en kyl näin itkeskele..kai se on jokin huoli samalla vauvasta ettei se kärsi siel kohdus..
 
Me ei olla uhrattu vielä ajatustakaan äitiyspakkaukselle. Omassa ajatuksessa ei oteta, mutta miehestä en tiedä. Viimeksi niitä kamoja jäi tosi paljon käyttämättä ja tällä kertaa saatais ilmeisesti kolme? pakkausta. Koska rahanmenoa tulee olemaan muutenkin kun saa kamat vaihtaa tuplasetteihin niin ehkä käytetään pakkausrahat esimerkiksi vaunuihin ja ostetaan kirppikseltä sit ne pakkauksen ihanuudet mitä halutaan.

Heräsin vessahätään nyt yöllä ja aikani pyörittyä kaivoin foorumin esille. Pieni etova olo ja unen saaminen on tosi työlästä. Huomenna onneksi iltavuoroon eli ei tarvitse ihan viideltä herätä.
Mä en oo vielä ottanut influenssarokotusta. En muistanut kysyä sitä neuvolassa eikä sitä tarjottu erikseen. Ensi kerralla sitten tai sitten käyn työterveydessä.

Fujin & bebet 12+1
 
Täläki odotellaan np-ultraa, siihen menee se reilu viikko vielä..
Kerrottiin lauantaina tytölle ja reagointi 4v oli ihana :D "äiti ihanaa, tuleekohan tyttö vai poikavauva, mua alkaa aivan itkettämään" ja pyyhki samalla kyyneleitä silmistä <3
Kertoi sitten samas rytäkäs illanaikana isovanhemmille ja kaikille mahdollisille paikalla olijoille.. eli nyt sen tietää lähes kaikki :D

mimma ja mytty 12+0!! POKS :)
 
Mulla on raskausajan monivitamiini, jossa on kalsiumia. Normaalisti en juo kauheasti maitoa tai syö jugurttia, mutta nyt ne on kuuluneet ihan oleellisena osana mun ruokavalioon. Et just nyt ehkä se kalkkilisä ei olis niin elintärkeä. Mut eipä siitä ole haittaakaan. Monivitamiinin lisäks otan D-vitamiinia ja maitohappobakteereita. Normaalisti syön myös kalaöljyä, mut nyt oon jättänyt sen pois neuvolan suosituksesta. En ole kuitenkaan varma syönkö tarpeeksi kalaa, joten harkitsen vielä jonkun mahd. puhtaan omega3-valmisteen hankkimista.

Aion ottaa äitiyspakkauksen, mulla on esikoinen tulossa, joten tätä asiaa ei ole tarvinnut edes miettiä. :)

Neljä yötä nt-ultraan! Onneksi on kiireinen viikko, niin aika menee toivottavasti nopeasti. Alkaa kyllä heti jännittämään kun ajattelen asiaa. :barefoot:

velmis 11+5
 
Me otettiin miehen kanssa influenssarokotus ensimmäisellä neuvolakäynnillä eikä tullut mitään oireita.

Ehditäänköhän saada vuoden 2017 äitiyspakkaus? Viime vuonna uusi äitiyspakkaus julkistettiin maaliskuussa ja edellisen vuoden pakkaus jaetaan aina ensin loppuun. Pakkausta tulee kuitenkin hakea 2kk ennen laskettua aikaa.
 
@Fujin Äitiyspakkausohjeita kun luin, niin sain sen käsityksen että kaksosista saisi kolme etua, eli esim kaksi pakkausta ja yhden rahakorvauksen. Eli kaikkia kolmea ei tarvitsisi ottaa pakkauksina. Varmaan voitte ottaa myös yhden pakkauksen ja kaksi sitten rahana(?)

Meilläkin kun on esikoinen kyseessä, niin pakkaus otetaan ehdottomasti. Ei sitten tarvitse kuluttaa niin paljon aikaa ja vaivaa kaiken etsimiseen. On kyllä tosi mahtavaa, että meillä Suomessa on noin hieno etu kaikille äideille!

Mä otin viime viikolla myös influenssarokotteen. Jouduin kyllä pitämään pari päivää saikkua, mutta luulen että ne oli ihan vaan normaaleja raskausoireita, eli pahaa oloa ja tosi kovaa väsymystä. Parin päivän lepo helpotti huomattavasti.

Täällä on kolme yötä ultraan. Jännittää! Viikonloppuna iski tosi suuri huoli siitä, että onhan kaikki nyt hyvin pienellä... Toivottavasti! Mitään vuotoja ei ole ollut, mutta jotenkin sitä kuitenkin huolettaa aina välillä. :( Onneksi pian saadaan taas enemmän tietoa.

Tänään on ollut töissä ensimmäinen vähän helpompi päivä moneen viikkoon. Jospa pahimmat ensiraskauden oireet alkaisi olla nyt ohi! Kolme viikkoa sitten neuvolalääkäri sanoi, että oireiden pitäisi pian helpottaa. Mutta ei nyt ihan heti kuitenkaan helpottanut, kun päivät on menneet pahaa oloa pidätellessä ja illat kotona maatessa.. Olen ollut ihan zombie yli kuukauden jo.
Jospa tästä pääsisi sitten taas palaamaan normaaliin aktiivisuuteen. :ninja:

Sohfia 11+5
 
Ehditäänköhän saada vuoden 2017 äitiyspakkaus? Viime vuonna uusi äitiyspakkaus julkistettiin maaliskuussa ja edellisen vuoden pakkaus jaetaan aina ensin loppuun. Pakkausta tulee kuitenkin hakea 2kk ennen laskettua aikaa.
Riippuu tietysti ihan siitä milloin uusi pakkaus julkistetaan, ja milloin jako alkaa... Luulisi, että kun kesäkuulla on laskettu aika, niin ihan hyvä mahdollisuus uuteen voisi olla...?

Täältä muuten löytyy kuvia edellisistä pakkauksista
http://www.kela.fi/edelliset-aitiyspakkaukset
Aika selkeä vaaleahko linja noissa näyttäisi olevan viime vuosina. Eli ei liene sitten kuitenkaan suurta merkitystä kumpi sitten loppujenlopuksi saadaan :)
 
Meillä on vissiin influenssa... tyttöki tärisi yöllä ja panadol 500mg ei auttanu..kuume vaa nouso ja yli 39 menee... kamalaa.. Nää kivut on hirveetä.
Sain nvolasta ohjeet että saa syödä panadolin lisäks buranaa.. koitan pvän kärvistellä silti pelkäl panadolil ja yöksi ottaa panadol 1000mg ja burana 600mg... ollaan vaan raatoina. Tosi hankalaa..

otin siis liian myöhään rokotuksen ku kerkes tauti ollla jo tarttunu
ja nvola sano että riski saada keuhkoputkentulehdus/kuume ny ku raskaana helpommin saa taudit.. voi vitalis ens maanantaina ois ultra.. toiv. sinne pääsee ja jaksaa. Pakko helpottaa oireet viikossa.. harmittaa ja pelottaa.. miten vauva jaksaa.. kunhan ei nyt keskeytys ku se riski on.
 
Voihan hitto, menin omakantaan katsomaan veriseulan tuloksia, ja S-PAPP-A näytti kyllä liian matalalta. Tässä kun nyt on googlaillut asiaa, niin vielä pitäisi malttaa odottaa nt-ultran tuloksia, ennenkuin asian kanssa alkaa hätäillä.. mutta eihän sitä osaa olla stressaamatta. (n) Omaa analyysiä olen tehnyt sen verran, että meillä saattaa olla raskausviikot laskettu 1-5 pv väärin (liian pitkälle siis) ja ensimmäinen ultrakin tukisi tätä.. ja tästä voisi johtua matalahko arvo. Laskelmien mukaan oli siis 8+5 ja ultan mitta näytti 8+0.
Noh, nyt sitten odotellaan vielä piinaavat päivät ultraan :devil::(
 

Yhteistyössä