Kesäkuun Keijut marraskuussa

Ollaan huomenna lentämässä Ruotsiin pelkkien käsimatkatavaroiden kera. Tietääkö joku mites noi raskausvitamiinit, saako ne pakata ihan normaalisti tavaroiden sekaan? :D:D Jään pian Tukholmaan putkaan mama vitamiinejeni kans :ROFLMAO:
 
Kävin itsekin omakannassa.. minulla siellä ei tuloksia näy. esim kuukausi sitten otetuista kilpparia
Voihan hitto, menin omakantaan katsomaan veriseulan tuloksia, ja S-PAPP-A näytti kyllä liian matalalta. Tässä kun nyt on googlaillut asiaa, niin vielä pitäisi malttaa odottaa nt-ultran tuloksia, ennenkuin asian kanssa alkaa hätäillä.. mutta eihän sitä osaa olla stressaamatta. (n) Omaa analyysiä olen tehnyt sen verran, että meillä saattaa olla raskausviikot laskettu 1-5 pv väärin (liian pitkälle siis) ja ensimmäinen ultrakin tukisi tätä.. ja tästä voisi johtua matalahko arvo. Laskelmien mukaan oli siis 8+5 ja ultan mitta näytti 8+0.
Noh, nyt sitten odotellaan vielä piinaavat päivät ultraan :devil::(


Mulla ei näy omakannassa verikokeiden vastauksia..ainoastaan lääkärin pyynnöt ja lääkärin tekstit. Mut esim kilpirauhas arvot oon saanu kännykkään itse aina.. sikiöseulavastauksia eikai saa kännykkään? Kiinnostas tietää vaikka ens maanantaina ultra jo ois ni sit kuulee..
Kauanko sulla meni verikoe tulosten valmistumiseen ?
 
Murunmami miullahan virallinen LA on kuukautisten mukaan se 31.5, mutta itse laskin hedelmöittymispäivästä tuon 3.6. Joka tapauksessa kesäkuulle varmasti mennään ellei yllätuksiä tapahdu. Ehkä ollaan synnärillä samaan aikaan :).
 
  • Tykkää
Reactions: Murunmami
Ootteko ostellu jo vauvalle jotain? Me ollaa miehen kanssa kaupoissa kierrellessä ostettu muutamat bodyt ja housut. :) Ostin hennesiltä viimeks yhen setin missä oli kaikkee samalla ku ostin mamma-housut itelle. Ei vaan malta olla keräilemättä, jotenki kuitenki aika luottavainen fiilis nyt. Ja ainahan niistä eroon pääsee jos jotain tapahtuu..

Meillä on tänää viimein se np-ultra, hieman jänskättää, että onhan kaikki hyvin :) Mut viimeks eilen kuulu semmonen rummutus alavatsalta, että ainaki sydän sykkii. Mut eihän se kaikkee kerro.

ps. miten tommosen kivan jutun saa tohon viestin loppuun missä lukee raskaus viikot ja päivät?! mäkin haluun :)
 
@pikkutassu17 Tsemppiä tuon taudin kanssa! Kuulostaa tosi kurjalta. :unsure: Toivottavasti helpottaisi tosiaan ultraan mennessä.

Aika ihanalta kuulostaa nuo sinivalkoiset villasukat äitiyspakkauksessa! Toivottavasti tosiaan saisi sen juhlavuoden version. :love:

Mä en oo vielä ostellut yhtään mitään, jotenkin tuntuu sen verran epätodelliselta vielä että meillä ihan oikeasti ensi kesänä on vauva. Ehkä sitten ultran jälkeen voisi uskaltautua jotain pientä kivaa hankkimaan. Vielä vajaa kaksi viikkoa siihenkin!

Mulla on pahoinvointi jonkun verran nyt helpottanut (vihdoin!), mutta sain sitten kaveriksi ihan tolkuttoman närästyksen. Pahoinvoinnin takia en missään vaiheessa oksentanut, mutta eilisiltana olo oli aivan hirveä kun koko ajan tuntui olevan vähän vatsahappoja melkein suussa asti ja vietin sitten iltaa vati sylissä kärvistellen. Apteekista myytiin mulle gavisconia (en edes tiedä, saisiko täältä rennietä), ja se tuntuu jonkun verran helpottavan, mutta jos jollain on pomminvarmoja apukeinoja närästystä vastaan niin otan suurella kiitollisuudella vastaan!

Tänään vihdoin poksuu kaksinumeroiset, jee! :)
 
Ai sieltä saa sen et jatkuvasti tulee ne rv:t näkyviin viestin lopussa?
Mä oon vaan aina välillä kirjoittanut raskausviikkoni viestin loppuun. heh
Juu, sieltä saa tuommoisen laskurin (on monen eri näköisiä) kuin mulla on allekirjoituksessa ja se pitää kirjaa automaattisesti. Mutta käyhän se ihan hyvin kirjoittamallakin, mun mielestä toi oli vain kauhean kiva ja värikäs. :rolleyes:
 
Juu, sieltä saa tuommoisen laskurin (on monen eri näköisiä) kuin mulla on allekirjoituksessa ja se pitää kirjaa automaattisesti. Mutta käyhän se ihan hyvin kirjoittamallakin, mun mielestä toi oli vain kauhean kiva ja värikäs. :rolleyes:


mä en nää täällä värejä ollenkaan.. tai että olisi kenelleköän mitään erillaista täällä. Olen puhelimella täällä..johtuukohan siitä? tietokonetta kun ei tule käytettyä eikä tablettiakaan.
Sain tehtyä siellä oman äsken mut minne se täällä pitää laittaa.. allekirjoituskohtaanko jos sellainen löytyy asetuksista..yritin eka laittaa omaan viestiin mut siinä sanottiin et sallii vain 140 kirjainta. ja se sivu oli pitempi se html mikä piti kopioida sieltä.. hmm
 
@pikkutassu17 Tsemppiä tuon taudin kanssa! Kuulostaa tosi kurjalta. :unsure: Toivottavasti helpottaisi tosiaan ultraan mennessä.

Aika ihanalta kuulostaa nuo sinivalkoiset villasukat äitiyspakkauksessa! Toivottavasti tosiaan saisi sen juhlavuoden version. :love:

Mä en oo vielä ostellut yhtään mitään, jotenkin tuntuu sen verran epätodelliselta vielä että meillä ihan oikeasti ensi kesänä on vauva. Ehkä sitten ultran jälkeen voisi uskaltautua jotain pientä kivaa hankkimaan. Vielä vajaa kaksi viikkoa siihenkin!

Mulla on pahoinvointi jonkun verran nyt helpottanut (vihdoin!), mutta sain sitten kaveriksi ihan tolkuttoman närästyksen. Pahoinvoinnin takia en missään vaiheessa oksentanut, mutta eilisiltana olo oli aivan hirveä kun koko ajan tuntui olevan vähän vatsahappoja melkein suussa asti ja vietin sitten iltaa vati sylissä kärvistellen. Apteekista myytiin mulle gavisconia (en edes tiedä, saisiko täältä rennietä), ja se tuntuu jonkun verran helpottavan, mutta jos jollain on pomminvarmoja apukeinoja närästystä vastaan niin otan suurella kiitollisuudella vastaan!

Tänään vihdoin poksuu kaksinumeroiset, jee! :)

mä en nää tässä viestissä mitään sun rv:a ? ehkä johtuu sit puhelimen netistä.

Ja be villasukat ilmeisesti annetaan Synnytyssairaalassa..koska ei kaikki ota äitiyspakkausta.. Ja muutenkin eihän kaikki saa sitä uutta pakkausta..

katoin et Taysiin kudotaan 11 000 villasukkaparia ..joku uutinen oli netissä..

Mun oli pakko ottaa buranaa taas tänä aamuna.. tosi kipeetä tekee hengittäminen ja yskiminen.. Mikseiköhän panadolista oo samaa hyötyä kuin buranasta..
 
Me käytiin tänään ekassa neuvolassa. Täällä ollaankin aika omatoimisia, kun pitää ite pissanäyte tutkia, ja paino ja paineet mitata o_O no jospa sitä ensi kerralla muistais miten ne laitteet toimii :D Seuraava käynti varattiin ensi kuulle ja lääkäri on tammikuussa. Tällä viikolla pitäis käydä labrassa, mutten vielä tiedä miten onnistusin pidättämään neljä tuntia ja sitten vielä kävelemään kilometrin labraan :confused: Neuvola on laskuissaan näköjään päivän verran edellä omaani ja neuvolan mukaan tänään siis viikkoja 10+0 ja LA 20.6. Mun omat synttärit on 19.6, pieni nyytti olisi kyllä maailman paras synttärilahja :love:

Olo jatkaa kohenemistaan ja viime päivinä oon saanut syötyäkin aika normaalisti. Yhä iskee välillä ällötys oloja, mutta ne ei ole kauhean pahoja. Väsymystä on edelleen PALJON ja menenkin iltasin nukkumaan heti kun meiän poitsu nukahtaa yheksän korvilla. Väsymystä varmaan pahentaa raittiin ilman puute, kun ei ole tullut hirveästi ulkona nyt oltua. Tuo keli ottaa päähän, kun on taas niin pimeetä ja märkää, eikä ulos ole kiva mennä. Olis ollut niin ihanaa, jos lumet ois pysyneet..
 
mä en nää täällä värejä ollenkaan.. tai että olisi kenelleköän mitään erillaista täällä. Olen puhelimella täällä..johtuukohan siitä? tietokonetta kun ei tule käytettyä eikä tablettiakaan.
Sain tehtyä siellä oman äsken mut minne se täällä pitää laittaa.. allekirjoituskohtaanko jos sellainen löytyy asetuksista..yritin eka laittaa omaan viestiin mut siinä sanottiin et sallii vain 140 kirjainta. ja se sivu oli pitempi se html mikä piti kopioida sieltä.. hmm
Puhelimella ei käsittääkseni näy allekirjoitukset, johtunee siitä. Mä kopioin sieltä muistaakseni url-linkin allekirjoitukseen (lisäämällä kuvan), en saanut kans html-koodin kanssa toimimaan.

Harmi juttu noi villasukat, en nimittäin synnytä Suomessa. :oops: Täytynee siis itse ruveta kutimointipuuhiin!
 
Laitoin allekirjoitukseen sen url koodin..
näkyykö mulla se ? että haikara vie vauvaa? no itse en nää ennenku meen koneelle kattoo..

Tosiaan jos ulkomailla synnyttää ni ei varmaa saa niitä sukkia.. hmm? tulkaa tänne synnyttää heh no ne on vaa sukat..
 
Ultrassa käyty. Kaikki näytti normaalilta. Koko vastas viikkoja eli 12+3. Neuvolan mukaan mennään 12+4. Sielä se pikkuinen liikkui :love: Olisin voinut katsella sitä vaikka kuinka kauan. Niskaturvotus oli normaali, mutta sanoi, että voi silti hälyttää. Viikko odotellaan kuuluuko soittoa äp pkl:lta. Jos ei kuulu, seula ei hälytä.
 
@pikkutassu17 Se pitää se lilypien url-linkki kopioida allekirjoituksessa kohtaan "lisää kuva", jos en ihan väärin muista. Toivottavasti tästä olisi apua?

Sinänsä kiinnostaisi Suomessa synnyttäminen ihan jo vaikka taloudellisista syistä, koska täällä se maksaa niin tolkuttomasti, eikä mulla ole lisävakuutusta, joten omasta pussista jää maksettavaksi helposti monta sataa (kokonaiskustannus lienee jotain neljä tonnia mutta onneksi sairasvakuutuskassa korvaa aika kattavasti kuitenkin)... Mutta haluan kuitenkin olla omassa kotonani synnytykseen asti ja heti sen jälkeen niin täytynee vain kaivaa kuvetta. Ja kutoa itse villasukat. ;)
 
Ompaa kallista synnyttää siellä..
Mä kerkesin olla sairaalassa 4h ennen esikoisen syntymää.. Nyt ajattelin samaa että kuulostelen kehoa ja koitan rentoutua ennen sairaalaan lähtöä niin ei tarvitsisi siellä kipuilla niin paljoa. Kotona jotenki kivenpi. Eskoisesta olisin ottanut epiduraalin mutta en kerenny.. sairaalaan kun mentiin olin 2.5cm auki.. nopeasti kaikki eteni silloin.
Voi kun tämä toinenkin syntyisi yhtä kivasti.
Mutta olen kai kuin ensisynnyttäjä..kun joskus luin että jos on 7v aikaa edellisestä synnytyksestä niin paikat on niin palautunu että laskettais ensisynnyttäjäks.. saas nähä miten käy.

Näkyyköhä allekirjoitus nyt ? muutin laskettua aikaa.. ku menkkojen mukaan la on 9.6 mutta varhaisultran mukaan on 10.6.
Joten mennää sillä ultran mukaisella ny..nvolakortis on molemmat lasketut merkattu..
 
Nyt näkyy allekirjoitus! :)

Suomessa maksaa itse asiassa synnytys ihan saman verran, se ei vain näy itselle lainkaan kun valtaosa maksusta menee suoraan kunnalle. Täällä ei ole terveydenhuollossa eritelty yksityistä ja julkista, riippuu sitten ihan omasta sairasvakuutuskassasta ja lisävakuutuksista mitä mistäkin jää itselle maksettavaksi. Tavallaan aika paljon läpinäkyvämpi systeemi ja hoitoa saa mielestäni helpommin ja nopeammin, mutta vähän kyllä stressaa kaikki mahdolliset lisämaksut (esim. epiduraali maksaa ekstraa...).
 
Okej.. ja hyvä että näkyy mullaki se. kiitos neuvosta sen allekirjoitusjutun luomiseen

Maksaakohan täälläki epiduraali erikseen..ainakin hammaslääkäris maksaa kaikki puudutteet ym eriksee.. sairaalamaksu on jtn 30e tietämillä vissii..
muistelen että esikoisesta olin 4pvää sairaalassa ja tuli vähän päälle 100e lasku siitä reissusta.
Itsellä ku hb tippui verenhukan vuoksi että en pysynyt pystyssä edessä vessassa istuen..siksi jouduin sairaalassa olemaan.

Mites jos vauva syntyy keskosena... ja joutuu sairaalassa olemaan 2kk. paljonkohan sellainen keskoshoito ja muu maksaa ? et mikähän on ilmaista ja mikä ei.. hammaslääkäri on ala ikäiselle ilmainen..mut esim päivytyksestä tulee lasku jos siellä lapsi käy.
 
Minä otin viime odotusaikana ja otan nytkin juurikin noiden maksujen takia vakuutuksen vauvalle heti rakenneultran takia, ei tarvitse sitten huolehtia mikä maksaa ja mikä ei :)

Nyt sain minäkin lisättyä tuon allekirjoituksen, kiitos vinkeistä!

Olen töissä ja yritän tässä kevään lomia pähkäillä, missä kohtaa pitäisin. On suunnitelmissa käydä joku reissu Euroopassa vielä kevään lomalla ja ei viitsisi jättää ihan kauhean myöhään lentomatkojen takia, ei tarvitse sitten lentoyhtiölle toimitella mitään todistusta kunnosta ja raskausviikoista. Toivoin kesän ja syksyn lomatkin kun pyydettiin, ensi viikolla kerron töissä vasta raskaudesta, joten pakko oli "suunnitella" lomia joita en tule edes pitämään :rolleyes:
 
Me oltaa lähdös reissuun ystävä perheen kanssa heinäkuun lopulla.. saas nähä kui asiat menee.. keväälle ois 2vkon loma viel mikä pitäs pitää ,mut reissua en ajattele.kesälomia ei kuulemma saa pitää ennen äippälomaa eli ne lomat jää säästöön sit.. Kiva kyl toukokuus jo jäädä äitiyslomalle jos vaan vauva ei vain synny ennen sitä.. Saas nähä. Yhden kaverin lapsi synty 2kk etuajassa.. Samoin mun serkun tyttö viime vuonna..
 

Yhteistyössä