Kesäkuun Keijut marraskuussa

Tämän päivän np-ultra on nyt ohi. Vauvat olivat samankokoisia, 61mm molemmat. La siirrettiin nyt olemaan 3.6. Niskaturvotus molemmilla normaali (1,2 & 1,0). Tämä on nyt siis monokoriaalinen diamniaalinen kaksosraskaus, eli vauvoilla on omat vesikalvot, mutta yhteinen istukka ja suonikalvot. Tämän vuoksi seuranta on tiivistä ja seuraava ultra on lääkärin tekemänä rv 16 ja sen jälkeen ultrat on rv 18 & 20 (rakenneuä). Isoimmat riskit sille, että toinen rupeaa "varastamaan" toisen ruokaa eli toinen kasvaa liikaa ja toinen liian vähän on ennen viikkoa 24 eli jos kaikki hyvin sinne saakka niin seurantaa voidaan ehkä jopa harventaa. Mutta toistaiseksi kaikki hyvin :love:

Fujin & pullat 12+3
 
Voi ei, Tiidula. :cry: kovasti voimia jatkoon.. <3


Tänään oli np-ultra ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Ainut, etten ollu syöny aamupalan jälkeen mitää ja ultra oli klo 13 ni oli sit valtava nälkä ja vauva vaikutti vähän uneliaalta. Kuulemma verensokerin laskiessa menee "horrokseen" ja liikkeet vähenee. Kätilö käski syödä ennenku seuraavan kerran tullaan. Mut tönien saatiin liikkeelle ja vilkuttikin meille, niin söpöö. :) Toivottavasti vähäiset liikkeet siis johtu tosiaan siitä kurnivasta nälästä. Muuten vaikutti kaikki olevan hyvin, kätilö näytti aivolohkot ja sydän kammiot ja kaikenmaailman luita ja sormetkin saatiin laskettua. Ihmeellistä tää teknologia kyllä :love:

Lasketun ajan oon jostain syystä ilmottanu alun perin jo päivän heitolla ja nyt oli päivää isomman olonen. Laskettua aikaa ei kuulemma kuitenkaan siirretä ellei heitä yli 5 päivää. Menis siis melkee 2.6. lasketuks ajaks, mutta koska sitä ei neuvolakorttiinkaan vaihdeta ni pidetään se alkuperäinen voimassa. :)
Alkuperäinen laskettu aika on siis 3.6.2017, jos jossain vaiheessa listaa päivitetään.
 
Voi tiidula, oon kovin pahoillani :( paljon tsemppiä!

Mulla oli tänään eka neuvola. Pahin järkytys oli se, että aurajuustoa ei saakaan syödä. Luulin, että saa kun on pastöroitua. Myöskin kysyin miehen puolesta, meneekö vauvalla nenä vinoon jos harrastetaan seksiä (ja osuu jonnekin). :D huoh. Olisin kovasti toivonut että ultrattaisiin kun nyt oon taas aivan varma että kaikki ei ookaan hyvin ja kaveri on lopettanut kasvunsa..
 
Vihdoin pääsin tähän koneelle niin on helpompi kirjotella, tänne onkin tullut paljon tekstiä:eek:

Tiidulalle paljon voimia ja jaksamista, todella surullista :cry:

Äitiyspakkausta en nyt varmaan ota vaikka ensin olin vähän kahden vaiheilla. Siinä on kuitenkin niin paljon sellaista mitä en tarvii kun osa vanhoista äp-tavaroista vielä tallessa. Toki jos se uus on ihan tooosi ihana niin sitten. Ja jos näyttää et sen kerkeen saamaan. Toisaalta 140 eurollakin saa jo tosi paljon tavaraa kirpparilta. Otin muutenkin tavotteeks tähän raskauteen et hankin kaiken mitä löydän käytettynä, uutena vain siinä tapauksessa ettei käytettynä löydy.

Vauvavakuutus otetaan ennen syntymää, miehellä vaihtu pankki op:hen ja sieltä sais sen ekaks vuodeks ilmaseks mut pitää vielä tutustua siihen tarkemmin et millanen koira siihen on haudattuna. Onko miten kattava ja joutuuko siihen sitoutumaan sitten kuin moneks vuodeks. Vanhemmilta lapsilta ollaan ne jätetty pois taapero aikana kun molemmat ovat olleet perusterveitä niin vakuutuksella ei ole ollut oikein käyttöä ja onhan se melkoinen menoerä vuodessa.

Vitamiineja otan mammavitamiinien lisäks d:tä, maitohappobakteeria ja omega-3:sta. Kalkkilisää vielä mietin kun ei tuu hirveesti maitoa juotua, ainoastaa juustoa ja jogurttia menee päivittäin.

Mulla ois huomeaamuna ultra ja arvatkaa vaan et jännittää. Mies ei pääse mukaan ja töihin pitää mennä sit sen jälkeen. Ei oo kyllä ennen ultraanmeno näin kuumottanu. Mut ihana nähdä pieni, toivottavasti kaikki ois hyvin :love:

Minä en muuten nää kenenkään viestin perässä niitä raskausviikkoanimaatioita, vaikka koneella kirjottelen o_O

Tänään taas alkoi töiden jälkeen öklöttää. Muutenkin tuli rehkittyä vähän liikaa niin jomotti selkään, pitäs osata jo vähän himmailla. Valvoin viime yönä kaks tuntia kun mies pomppas ylös. Muuten kyllä nukun kuin tukki mutta jos kesken unien herään niin vaikee nukahtaa uudelleen.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :love:

Särö 12+4
 
Voi Tiidula, paljon jaksamista surun keskelle! Oliko sulla mitään oireita?

Paljon onnea puolestaan hyviä ultrakuulumisia saaneille! Pitäisi vielä viikko jaksaa odottaa.. Ei oo enää mitään oireitakaan ollut pitkään aikaan, niin kyllä jännittää, ja jos onkin sitä turvotusta jajajaja..

Maha on vaan ainoana oireena kasvanut.. 6v sanoi tänään että "äiti, sulla on kyllä aika iso vatta ja kovakin. Kyllä sielä varmaan on vauva.." 8v tuumas tähän että jos hän sais pikkuveljen niin se olis kyllä paras lahja mitä on ikinä saanu :LOL::love: Voi että kun teki mieli kertoa!!! Mutta maltoin vielä.

Otin muuten tänään influenssarokotteen. Toistaiseksi ei mitään oireita.
 
Hurjan paljon voimia tiidulalle! Tosi kurja tilanne. :(

@Miaaak Oon kamalasti empinyt kertoa, missä asun, koska pelkään kauheasti että joku saattaisi tunnistaa mut... Vaikka eipä kai täällä ketään tuttuja käy muuten vaan vaklaamassa! :LOL: Asun siis Belgiassa.

Mulla on kans maha ihan pikkuisen kasvanut, mutta näyttää kyllä pääasiassa läskiltä. En normaalisti liho vatsasta vaan ennemmin takamuksesta ja reisistä, eikä itse asiassa nytkään ole paino noussut, mutta silti tuntuu että tossa edessä löllyy enemmän kamaa kuin normaalisti. Todella viehättävän näköistä.
 
Tiidulalle virtuaalinen halaus. Otan osaa suureen suruun. :(

Olisin kovasti toivonut että ultrattaisiin kun nyt oon taas aivan varma että kaikki ei ookaan hyvin ja kaveri on lopettanut kasvunsa..
Mulla on ihan samanlaiset epäuskoiset fiilikset. Iltaisin on edelleen tosi huono olo, mutta kait siihenkin alkaa olla tottunut, kun alkaa jo usko loppua, että onko tässä oikeasti nyt raskaana ollenkaan... Mahakaan kun ei tunnu kasvavan, ja paino pysyy samoissa. Hermostuttavaa ultran odottelua! :confused:
 
Meillä oli eka neuvola ma rv 10+0 ja olin pettynyt kun kuulemma näin pienillä viikoilla on turha kuunnella doplerilla. Tänään onneksi oli OYS tutkimusultra, jossa näkyi syke, kädet, jalat ja liikettä :love: NP ultra ja seuraava tutkimusultra tulikin kahden viikon päähän peräkkäisinä päivinä. Ois kyllä hermot mennyt ennen tuota np ultraa jos ei ois tutkimuskäyntejä ollut, ekan kerran siinä tapauksessa katsottais onko kyydissä joku vasta siellä np ultrassa. Verikoeaikoja piti varata kaksi kun np kokeiden lisäksi tulee kilpirauhaskokeet. Np verikoe pitää ottaa ennen ens pe ja aamuaikoja, jonka kilpparikokeet vaatii ei saanut.

Oireet on helpottanut joten on pelottanu kovasti onko kyydissä joku. Tänään kun näkyi sitä liikettä helpotti ja oon ekaa kertaa ollu oikeasti onnellinen tästä raskaudesta. Äitiysloman alkuajan katsoin eilen. Yritin pähkäillä päivärahankin määrää mut en ymmärtänyt. Oon työttömänä ja lähikuukausina loppuu ansiosidonnainen. Oon tehnyt keikkaa kevytyrittäjänä mut ne ei kai vaikuta, ainakaan työttömyysturvan kertymään ei vaikuta. En nyt sit tajuu saanko minimin vai vähän enemmän.. Äitiyspakkausta en ole vielä miettinyt, esikoisesta ei otettu mut en tiedä nyt.

En oo syönyt kalkkilisää, kalsiumiahan saa monesta muustakin ruuasta kuin pelkästä maitotuotteista. Fooliahappoa ja d vitskua otan pari kertaa viikossa. Viime viikolla iski hammastulehdus ja aloitettiin juurihoito. Oli ihan kamalaa kun ei voinut ottaa kunnon särkylääkettä! Otin 3h sisään 2*1g Panadolia, joka ei vaikuttanu mitään.. Kaks päivää ruokailut meni itkua vääntäen. Ja tammikuussa uudestaan :barefoot:

Hyviä hermoja teille np ultran odottajille!
 
  • Tykkää
Reactions: pikkutassu17
@sitruunasorbetti kyseli oliko mulla jotain oireita niin ei ollut. Ei raskaudesta eikä keskenmenosta. Raskausoireita ei ollut juurikaan mutta ei ole ollut edellisissäkään joten en voinut huomata oireiden vähenemistä tai muuta josta olis keskenmenon huomannu. Vaan ultran tulos oli täysi yllätys. Aamulla sairaalaan ajellessa kyllä tuli sellainen olo et mitä jos kaikki ei ole kunnossa joten kai se oli joku merkki sitten tulevasta uutisesta :(

Kiitos kaikille osanotoista. Surraan tätä menetystä nyt niin ehkä meillekin se kolmaskin vauva joskus vielä suodaan nyt ei ollut vielä hänen aikansa..
 
Mulla ollu taas pahoinvointi päivä..mut oksennus ei lennä.. olen syönyt mutta tuntuu et tulee huonompi olo vaan.
En ymmärrä..äitini tuli käymään ja hänelle olikin jo pakko kertoa. Hyvin onneksi suhtautui vaikka ei mummo ainesta olekkaan että jaksaisi lapsenlapsien kanssa olla.


Briitta ,eikö ne hammaslääkärissä sanonut että jos kovin kipeetä tekee niin buranaa voi ottaa?/tai sitten hammassärky ajatellaa et sen kestää..
no mä sain sitä buranaa ottaa..kuulemma viimeisellä raskauskolmannekselle sitä ei saa enää syödä.ja jos raskaana syö niin ei pitkäaikaisti..panadolia voi syödä pitkäaikaisesti.
Mulla tosiaan näihin flunssa kipuihin ei panadol 1000mg auttanu mitää.. burana autto.

huh mut tänää ei enään kipuja mut huono olo..

onko muilla et toisella kyljellä tai mahallaan lepo tekee huonoa ?/
Mulla aikaisemmilla viikoilla oli jo et vasemmallla kyljellä lepääminen ällötti.. nyt myös oikealla..ja sama mahallaan..selällä siis ainut joka ok...samalla saa silitellä vatsaa että vointi kohenis..

Kyllä Np ultra jännittää mitä lähemmäs maanantaina tullaan.. ja kun näitä suru uutisiakin monelta jo kuullut. Että mitähän meillä sitten...
Kuuleeko ultrassa sydänääniä? varhaisultrassa en kuullut ääniä mutta näin kun sydän sykki silloin rv 6+5..
Näkeekös NP ultrassa mitä tahtia sydänlyö ?
 
Mullaki Briitta käymättä kilpirauhaskokeissa viel..

ja hammassärkyäkin on ollut tämän kuukauden mutta ei ole äitynyt niin pahaksi että en ole päässyt hammaslääkäriin..pahoinvointi ollut niin ikävää että vaikea on ollut soittaa aikaa tai ees ajatellla mennä paikattavaks.. mut ihan varma reikä on koska lämmin ruokaki vihloo hitsit.. mulle ei oo koskaan tehty juurihoitoa..toivottavasti ei tuliskaa..täytyy huomenna soitttaa sinne hammaslääkäriin.

saakos hammaslääkärissä sitä puudutetta ollenkaan kun on raskaana ? vai joutuuko kipulääkkeellä kärsimään? kääk
 
Minulle sanoi lääkäri puhelimessa, että burana kuuluu ylempään riskiluokkaan kuin panadol ja ettei olisi suotavaa ottaa sitä edes migreeniin, pitäisi kärsiä vaan tai lähteä sairaalaan jossa parempia lääkkeitä sitten suoneen (ei samanlaista riskiä kuulemma).
Otin ensimmäisessä raskaudessa buranaa ensimmäisen ja toisen kolmanneksen aikana ja samaa luulin, että viimeisen kolmanneksen aikana ei saa ottaa koska lisää verenvuotoriskiä.

En nyt sitten tiedä mikä on oikein ja mikä väärin, mutta sen verran vakuuttavasti yksityisen lääkäri tuosta Buranasta varoitteli, että voi lisätä sikiön pienikokoisuutta ym. ettei kannata sitä nyt ottaa...
 
Ok.
mäki luulin et burana on ehdoton ei että se tappaa sikiön tyyliin.
Jostai luin sit et se lisää verenvuotoo ja pitkittynyttä synnytystä jos vikalla kolmanneksel sitä söi ees sitä vähästä.

Kysynpä vielä maanantaina ultrassa tästä . Mut eikai neuvolassa ois sanottu että saa ottaa jos se tosi vakavaa ois.. Tietty ei mitää lääkkeit sais syödä..esim pahoinvointiinkaan. Kaikes riski on.

Työkaveri oli saanut 2v sitten raskaudessa kovaan kipuun panacodia syödä.. kysyin neuvolasta sitä mutta siihen ei sanonut mitään. Kertoi vain panadol+burana yhdistelmästä ja luki tiedostoista kuinka saa käyttää jne..

Toiv. tän odotuksen sairastelut ois tässä.. Eka raskaus meni niin hienosti että ei koskaan mitään. Miten raskaudet voikin olla nii erillaisii..ehkä hyvä ehkä ei..
 
@Miaaak 50 senttisten vaatteiden sopivuus riippuu ihan vauvan koosta. Esikoista odottaessa kuulin varoitteluja siitä, ettei 50 cm vaatteita kannata ainakaan paljoa ostaa, koska voivat olla vastasyntyneelle jo pieniä. Meidän pikkuinen oli kuitenkin hento 48 senttinen, jolla ei painoakaan ollut kuin 2650 g, joten 50 senttiset meni ensimmäisinä kuukausina hyvin :)

Kävin tänä aamuna labrassa. Päädyin ratkaisemaan 4 tunnin pidätysongelman siten, että kävin yöllä kolmelta vessassa ja olin heti seitsemältä labran ovella jonottamassa :D näin pääsin autolla labraan, eikä tarvinnut ottaa lasta mukaan, kun mies oli vielä kotona.
 
Apua, ultrassa näkyi erittäin vilkas pieni baby. En kestä, olen taas ihan onnen kukkuloilla! :love::love: Meinasin rutistaa miehestäkin ilmat pihalle sairaalan hississä, kun olin vaan niin helpottunut ja onnellinen. :giggle:
Kädet ja jalat huitoi minkä ehti, ja kätilöllä oli pieniä vaikeuksia saada kuvia otettua kun niin paljon pieni liikkui. Kohtukin oli kuulemma tosi syvällä.

Yhteenlaskettu riskiraja on kaukana hälytysrajoista, ja laskettu aikakin pysyi ennallaan. Voi tätä helpotusta. :rolleyes:
Tsemppiä kaikille muillekin ultran odotukseen... päivät ja yöt on tuntuneet täällä tositosi pitkiltä ultraa odottaessa!
 
Ihanaa Sohfia, onnea hyvistä uutisista! (y)

Meillä myös oli nt-ultra tänään aamulla ja me myös saatiin hyviä uutisia :love: Pieni oli rauhallisella päällä, minisydämen syke löytyi heti ja sormetkin sai melkein laskettua, hyvin näkyi olevan ne asiat mitä nyt tarkasteltiin :)

Nt oli 1.3mm, sama mitä esikoisella aikanaan oli, muutenkin riskiluvut hyvin pienet. Piti käännellä kyljeltä toiselle ja yskiä, että saatiin nt-mitta otettua, sen verran hankalat asennot pikkuisella oli :D
LA pysyi entisellään ja mitat vastasivat melkein päivälleen viikkoja.

Ens viikolla voin nyt sitten töissäkin kertoa uutiset ja lopuille ystäville/kavereille myös ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin
Kiitos samoin @nobelius :geek: Mahtavaa kun teilläkin on kaikki hyvin!

Heh, mä tein myös puolittaisia kyykkyjä, että oltaisiin saatu väkkärä vähän toiseen asentoon. :LOL:
Meillä NT näytti sitten lopulta 0,9mm parhaasta kuvakulmasta, mutta laskentaan käytettiin lopuksi 1,1mm.
Me ei olla vielä uskallettu kertoa oikein kellekään.. ultran jälkeen miehen kanssa mietittiin, että mistä päästä aletaan purkaa nyt jonoa. :DMummoille ehkä haluisin antaa joululahjaksi tämän tiedon kuvan kanssa. Molemmille tämä on ensimmäinen lapsenlapsi, ja molemmat tulevat olemaan varmasti ihan innoissaan.

Ja miehellä omakotitalokuume nyt sitten paheni entisestään.. :whistle:
 

Yhteistyössä