Kesäkuun Keijut marraskuussa

Tervetuloa uudet mukaan! :)

Mekin saatiin ekalla neuvola käynnillä nt-ultra aika ja myöhemmin tulee postissa rakenneultra aika, varmaan joulukuun lopulla. Yliopistolliseen srl:n saa aina tosi aikaseen nuo kutsut tutkimuksiin.

Nt-ultraan me saatiin ohjeeksi mennä rakko täynnä, sitten voi käydä vessassa jos on vaikee olla tai kesken tutkimuksen.
 
Yöllä valvoin 3h ja mietin tulevaa ultraa..
Huomenna tulee rv 12 täyteen <3 <3 ja maanantaina olisi se kauan odotettu NT ultra.
Mutta mites on pitääkö rakko olla täynnä kun sinne menee ? Esikoisesta muistan et sellainen ohje annettiin kun vatsan päältä ultrattiin... alakautta ultratessa kun kävin niin eu ollut siitä erillistä ohjetta. Ja kun varhaisultrass kävin niin kävin sairaalassa vessassa juuri ennen ultraa niin ei ultrassa ole hankala olla.
Unohdin neuvolasta kysyä asiasta. Että jos vatsan päältä ny ultrataa ni vaikutaako se näkymiin paremmin jos pissalla ei juuri ennen ultraa kävisi..hmm
Minua ohjeistettiin, että rakko tulee olla täynnä. Näin kuulema parempi näkyvyys.
 
Huh nyt on nt-ultra ohi ja siellä oli kaikki hyvin! :love::love::love: Kyllä on helpottunut ja onnellinen olo. Niskaturvotusta mitattiin 1,2 mm. Ens viikolla tulee soitto tai kirje.

Naistenklinikan seinällä tosiaan kehotettiin käymään vessassa ja näin tein. Näkyvyys oli hyvä vatsan päältä. Meille tuli myös jo rakenneultra-aika samassa kirjeessä nt-ultran kanssa, se on viikolla 20+2, eli 20.1.
 
Kätilöopistolla oli myös ohjeena, että rakon olisi hyvä olla tyhjä. Mä kävin vessassa ennen tutkimusta, mutta jossain puolessavälissä piti käydä uudestaan kun rakko rupesi täyttymään ja toisesta sikiöstä piti vielä saada mitta ja oli helpompi tsekata kun rakko oli tyhjä.

Pahoinvointi hellittää pikkuhiljaa, oksennan enää oikeastaan vain aamuisin ja joskus iltaisin.

Fujin & tyypit 12+6
 
Moikka!

Mäki voisin vihdoin tulla mukaan ryhmään! Olen jo pitkään lukenut mutta puhelimella en oo jaksanut alkaa kirjottelee ja nyt vihdoin pääsin mukaan mutta kiva ollut lukea teidän kuulumisia. :)
Torstaina oli nt ultra ja kaikki oli hyvin ja vilkas pikkuinen potkutteli ja lopuksi laittoi peukun suuhun ja alkoi nukkumaan! :love:
Pahoinvointi ja kokoaikainen kaamea nälkä alkaa toivottavasti helpottamaan.. oksennus on saattanut yllättää milloin vain ja tehnyt elämästä todella haastavaa 2-vuotiaan esikoisen kanssa.. Nyt vihdoin alkaa energia palautua ja jaksaa touhuta joka kyllä piristää mieltäkin kun saa jotain tehtyä.
Jotkut mietti vitamiinien vaikutusta ja itse huomasin että jos syön raskaus vitamiineja niin oksennus lentää joten neuvolassa sanoikin että mielummin ilman niitä sitten ja jatkan taa käyttöä kun olo sallii..
Nobelius minun laskettuaika siirtyi ultrassa samalla päivälle 5.6 ja sama synnäri.. :) menkkojen mukaan la ois ollu 10.6 mutta ultrassa olikin 5pv isompi vauva joten la siirrettin!

Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä ultran odotteluihin! (y)

Minut saa siis lisätä listalle
5.6./mamilis/kys/2.
 
Moikka!

Mäki voisin vihdoin tulla mukaan ryhmään! Olen jo pitkään lukenut mutta puhelimella en oo jaksanut alkaa kirjottelee ja nyt vihdoin pääsin mukaan mutta kiva ollut lukea teidän kuulumisia. :)
Torstaina oli nt ultra ja kaikki oli hyvin ja vilkas pikkuinen potkutteli ja lopuksi laittoi peukun suuhun ja alkoi nukkumaan! :love:
Pahoinvointi ja kokoaikainen kaamea nälkä alkaa toivottavasti helpottamaan.. oksennus on saattanut yllättää milloin vain ja tehnyt elämästä todella haastavaa 2-vuotiaan esikoisen kanssa.. Nyt vihdoin alkaa energia palautua ja jaksaa touhuta joka kyllä piristää mieltäkin kun saa jotain tehtyä.
Jotkut mietti vitamiinien vaikutusta ja itse huomasin että jos syön raskaus vitamiineja niin oksennus lentää joten neuvolassa sanoikin että mielummin ilman niitä sitten ja jatkan taa käyttöä kun olo sallii..
Nobelius minun laskettuaika siirtyi ultrassa samalla päivälle 5.6 ja sama synnäri.. :) menkkojen mukaan la ois ollu 10.6 mutta ultrassa olikin 5pv isompi vauva joten la siirrettin!

Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä ultran odotteluihin! (y)

Minut saa siis lisätä listalle
5.6./mamilis/kys/2.
Vitsi miten siistiä! Saa nähdä vaikka huonetovereiksi päästäs sitten :) Saako kysyä minkä ikäinen oot?

Tässä pitäis mamma vaatteita, lähinnä paitoja alkaa katsomaan, ei mahan päälle riitä enää paidoissa mitta. Ois kiva laittaa tänne kuva vaikka masusta, mut en taida osata... Tai joskus oon koittanu, mutta liian isoja tiedostoja kuulemma :(
 
Tervetuloa mamilis, kiva kun kyssiläisiäki mukana :) Kuopuksen raskausaikana meillä oli ihan kyssiläisten oma ryhmä ja meitä oli Kysissä yhtä aikaa kuusi (vaikkakin eri osastoilla) Minulla siis la 2.6.

Särö 13+1
 
Kiitos!
Joo näköjään jäi tosta pois mut 27v oon! :)
edellinen synnytys päätyi sektioon ja tästä joudun sitten lopussa tutkimuksiin että onko jotain rakeentellista vikaa yms joten vähän jänskättää onko edessä suunniteltu sektio tai saako edes yrittää alakautta.. (n)
 
Miten lopussa niitä tutkimuksia tehdään, että ehtiikö siinä valmistautumaan henkisesti sitten synnytykseen, oli se siten sektio tai alakautta?
Esikoisen synnytyslääkäri sanoi eri sairaalassa että rv36 mutta en sitten tiedä miten täällä tekevät. Varmaan lääkäri käynneillä sitten selviää, terveydenhoitaja ei oikeen sanonut asiaan mitään!
 
Mä olin synntystapa arvioinnissa rv 37+5 eli mahtuuko lapsi alakauttansyntymään ymymym.. ja tyttö syntyki 38+5

Te joilla jo yksi tai useampi raskaus takana... onko raskausajat eronneet toisistaan? Millaisia raskauksia on ollut ?

Mulla taas tänää oksennus lenti aamulla...ja sit ruokaa syödes alko yököttää enkä kaikkee saanut syötyä.
Päivisin tulee nukuttua mona tuntia mutta yöllä myös.. lepo auttaa muuten kurjaan oloon... kaupassa käynti tai tallilla käyminen(lapsen harrastus) niin ottaa koville...
Koko ajan jännittää et tätäkö tää koko raskaus tulee ny olee..Ekas ku ei tämmöst ollu..vaa aamupahoinvointia 3vkoa..eikä haitannu työn tekoa.

Tekis mieli mennä jonnekki pahoinvointi parantajalle... tai jonkun poppamiehen luo...huoh..

Tänään tuli kuitenkin ihanat 12 viikkoa täyteen...eli ekasta kolmanneksesta selvitty <3<3<3
 
Mulla eka raskaus oli super helppo, kahtena aamuna 1h pahaa oloa ja se oli siinä. Nyt kevyt (tai ei niin kevyt) yökötys millon mistäkin. Enkä muista olleeni näin väsyny edellisessä odotuksessa

Edelleen luotan kuitenkin siihen että se raskauden hehku on tulossa. Tänään oli hyvä päivä, ei yököttäny ja oli kiva laittautua aamulla, käydä markkinoilla ja kahvittelemassa ystävän kanssa :) näitä päiviä lisää kiitos ;)
 
Vitsi, että voi jännittää keskiviikkona edessä oleva np-ultra.. lääkkeiden takia hieman suurentunut riski kehityshäiriöihin..:(

Viikkoja nyt 11+2 ja nyt kolme ihmistä on kommentoinut että olisi maha hieman kasvanut. itse sen kyllä huomaa, mutta en arvannut, että muillekin jo näkyy.:)
 
  • Tykkää
Reactions: pikkutassu17
Joo kyllä se ultra täälläki jännittää..

Huomaa ku viimeyönäki uneksin kauheesti. Näin kyl ihanaa unta että synnytin kotona ja yksin...ja syntyi kaksoset :D heh eka oli poika ja toinen tyttö..nut tytön jalat oli jotenkin lyhyet... ei ollu kehittyny normaalisti. vaan jääneet jotenki lyhyeksi.

sit toinen uni oli että olinkin työterveydessä ja mun verenpaineet oli 272/91 ... ja en ollu ite huomannu eroa..siellä lääkäri mietti mitä tehdä ja huomasin että ultra aika meni ja itkin sitä siellä...

voihan viude. kai vähän jännittää et huomenna kerkee ultraan ajoissa ja et kaikki ois hyvin... no nytkun paljastin nämä ni ei voi olla enneunia :D
 
Mullaki joka yö mitä pimeemmät unet. :LOL: Välillä oikee naurattaa aamulla, et mitä kaikkee sitä voiki nähdä unissaan. Viime yönä just yks tuttu, joka on myös raskaana, ehkä viikkoo jäljessä musta, ni tuli kertoo mulle unessa et heidän vauva oliki ollu np ultrassa kuollu. Muistan viellä miten ihmeteltii sitä yhdessä.

Mulla muuten nyt niin seesteinen kausi käynnissä, saa aamulla dopplerilla kuunnella, et onks siellä ketään kotona. Vaikuttanu olevan kyllä. :love:

must on jotenkin NIIIIN kaukaista ajatella synnytystä, et melkee nauratti ku kätilö kysy np-ultras, että missä oon meinannu synnyttää. :ROFLMAO: Meinasin vastata etten oo vielä meinannu missään synnyttää, ihmettelen vielä lähinnä sitä et oon ylipäätään raskaana :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: velmis
Huomenta kaikille...

Täällä jännitetään nt-ultraa myös. Päivät matelee... Onneksi on kaikkea kivaa joulunalus puuhaa niin saa vähän muuta ajateltavaa :)

Pahoinvointi tuntuu vaan jatkuvan ja jatkuvan, hetken tuntui et jo parempi, mutta nyt neljä päivää ollut taas ihan mahdotonta. Oksennus ei tule, mutta tää valtava ällötys kellonympäri. Pakko vaan selvitä töihin.

Vieläkö sinne facebook ryhmään mahtuisi mukaan?
Huomasin myös ettei mun tiedot ole vielä päivittyneet eka sivun listalle, ei sillä tietysti kiire ole :)

Kanelikardemumma 10+5
 
Mites muuten, aiotko @Ruutinen laittaa pystyyn myös joulukuun pinon ja päivittää listaa? Mikäli kyllä, niin mulla voi muokata la:ksi 3.6 ja tulossa 2. & 3. lapsi. Synnytyssairaala NKL

Tänne on rantautunut flunssa. Kuumetta vasta 37,5, mutta päänsärky ja tää rään määrä on jotain ihan järkyttävää. Tänään ja huomenna oon ainakin pois töistä. Makaan vaan sängyssä ja mietin et mitenköhän sitä päivästä selviää. Toissapäivänä en oksentanut ollenkaan ja eilenkin vain illalla, mikä oli kivaa vaihtelua normaaliin. Nyt sitten valitettavasti maanantai toi mukanaan arjen ja oksentelu jatkuu. Nenä tukossa homma on kyllä tuplasti kamalampaa, koska henkeä ei saa mistään. Toivottavasti olis pikaflunssa tää.

Fujin & bebet 13+2
 
Mulla on kans sellainen olo, että aika matelee... Vielä viikko ultraan. Haluaisin niin kovasti kertoa ja parille kivoimmalle työkaverille, mutta ajattelin kuitenkin odottaa siihen ensi viikkoon. Mulla ei vielä (varsinkaan aamuisin) vaatteet päällä huomaa yhtään mahan kasvamista, joten voin varmaan suht helposti vasta joululoman jälkeen kertoilla pomolle. Meillä on vähän hassu kuvio töissä menossa, ja vaikka mulla onkin vakipaikka, silti jännään, minkälaiset reaktiot tulee johdon puolelta tähän uutiseen...

Viikonloppuna ajeltiin miehen perheen luo kertomaan uutiset, ja kaikki olivat tietenkin aivan superonnellisia (myös miehen puolelta ensimmäinen lapsenlapsi tulossa perheeseen). Huomasin tosin, että pitkä automatka oli jo nyt selälle tosi raskas, eli saapa nähdä, miten selviän samasta istunnosta, kun keväämmällä mennään uudestaan käymään ja maha on isompi. :cautious:

Paha olo vaivaa edelleen, ja olo on muutenkin tosi voimaton. En oikein kävelylenkkejä ja ihan kevyttä jumppaa kummempaa liikuntaa tahdo jaksaa millään, ja siitä on aika kova morkkis. Oletteko muut jaksaneet liikkua miten? Onko mitään vinkkejä tämän suhteen?

Hajut tuntuu melkein jopa voimistuneen, ja eilen rupesin itkemään kun tultiin reissusta kotiin ja siellä yksi kynttilä haisi mun mielestä niin kamalalta että oli ihan vaikea olla. Kaikkea tuo mies-parka saakin kestää ja yrittää ymmärtää... :rolleyes:
 
Huh. Nt-ultra takana ja kaikki oli hyvin. Oli tosiaan ensimmäinen kerta meille, kun saatiin mitään vahvistusta kyytiläisestä, jos ei laske raskaustestiä. Pelkäsin niin kovasti, onko siellä mitään elämää. Siellä hän kuitenkin heilutteli käsiä ja jalkoja sekä aukoi suutaan. :love:

Unet ovat kyllä olleet mahdottomia. Yksi yö minulla kasvoi kunnon parransänki. Se oli täysin normaalia ja olin ylpeä sängestäni. :ROFLMAO:

Tunteet ovat myös niin herkässä. Saan itseni itkemään vain ajattelemalla vauvan sukkia tms.. Välillä ihan ärsyttää itseäkin.

Tsemppiä kaikille ultraa odottaville! Se on yhtä piinaa, i know.

12+3
 
  • Tykkää
Reactions: velmis ja Fujin
NT ultrassa käyty ja kaikki hyvin. down riski 1:30 000 eli pieni.
Vauva nukkui ja sitä piti yrittää saada liikkumaan mittauksien vuoksi..onneks sitten kääntyili.. oli jännän näköinen kun säpsähteli. Kuin hikka olisi ollut..kätilö sanoi että tahattomia liikeitä on. Ihana vauveli...sydän suli <3 Sain yhden 4D kuvankin pienestä.
Ja kätilö ultras ensin vatsanpäältä ja sitten alakautta.. Ja polilla oli että rakon pitää olla tyhjä tutkimukseen mentäessä..onneks siel oli vessa lähellä :)

Sain kätilöltä rakenneultra ajankin samantien. Hän näki omat aikansa ja sai siitä katsottu hyvän ajan.

Joo ja oksentelut täällä jatkuu...aamulla kotona ja kun verikokeissa olin käynyt ja kotiin menossa niin oksensin autossa päälleni :(
Tuntuu toivottomalta et milloin oksentelu loppuu..

Tosiaan jos joku tekee joulukuulle uutta listaa..jos tätä ei jatketa niin mun LA pysyy samana eli 9.6. Nimimerkki vain vaihtui täällä Julia05 en enään käytä.
 
@mannamakaroni mulla on ollut liikkuminen myös tosi haasteellista. Normaasti käyn ahkerasti kahvakuulaamassa ja pyöräilen paljon. Nyt on molemmat jääneet, ja harmittaa tosi paljon. Mutta liikkuminen ei vaan ole tuntunut entiseen malliin hyvältä, vaan on ollut lähinnä ihan tuskaa. Painot tuntuu tuplasti painavammilta kuin ennen, eikä hiki ole irronnut.

Olen nyt sitten päättänyt levätä hyvällä omallatunnolla, ja onneksi olokin on pikkuhiljaa menossa vähän parempaan suuntaan. Jospa tästä taas piristyisi!
Eilen kävin uimassa, ja se tuntui tosi kivalle. Ajattelin myös rakentaa itselleni suht kevyen saliohjelman, jotta lihaskunto ei katoa ihan olemattomiin. Lainasin kirjastosta Jenni Tuokon kirjan "liiku läpi raskauden". Siinä tuntuisi olevan ihan hyviä vinkkejä!

Onko teillä muilla muuten vuorokausirytmi muuttunut raskauden myötä? Mä olen alkanut heräilemään aamulla yli tuntia ennen kellonsoittoa, ja uni on tosi katkonaista. Aikaisemmin olen aina nukkunut aamuyöt paremmin kuin hyvin...
 
Hei taas, täälä hiljaiseloa viettänyt, ku tuntuu että puuhaa olis joka sormelle.
Päivät vaihtelee, osat menee oksentaessa ja osat täysin oksentamatta .
Tänään oli taas semmonen päivä että aamusta iltaan tuli oksennus. Selkä järkyttävän kipee ja vattaa vääntäny kokopäivän..
Mutta uimas piti käydä tytön kans kun kerran luvattu oli täkspäiväksi.
Sielä oliki yllättävän hyväolo :)

Tosta päivärytmistä sen verran , musta tuntuu että aamut on venähtäny tosi pitkiksi ja iltasin on hirvee väsy jo klo 21.Tosin nämä yöt kun mies on töissä valvon myöhään.

Huomenna olis np-ultra :p

mimma ja mytty 13 Poks :)
 
Täällä pidetään semmosta sairastupaa, ettei ajatuksia ja aikaa oikeen liikene tänne. Toivon, että pian alkas helpottamaan. Ainaki itellä niin jaksais paremmin hoitaa kipeät lapset.

Tissit kipuilee ja mitkään liivit ei sovi. Ihan uutta meikäläiselle vaikka neljäs tulossa onkin.

Mun yskä on iha jäätävä. Sattuu keuhkoihin ja sattuu mahaan. Oksennan, ku saan yskäkohtauksen.

Oonkohan muistanu kertoa, että kerrottiin meän läheisille. Muille ei ees kerrota vaan saavat huomata, kun huomaavat. Mutta kyllä helpotti. Tuntu, ku ummetus ois lauennu!

Huomenna ois nt-ultra ja jännittää ihan kamalasti vaikka pari viikkoa sitten vauvan näinkin. Mies ei pääse mukaan vaan katsoo isompia lapsia sen aikaa ja harmittaa tietysti kovasti. Mulla sekä hänellä. Huomenna palaan siis kertomaan ultrauutisia!

Emiliaksi ja Hattivatti 12+6
 
@Sohfia "Kiva" kuulla, etten ole siis ainoa, jolle liikunta maistuu puulta. Pahimpina aikoina tuntui, etten jaksa edes seistä pystyssä sen aikaa, että voileivän laitan itselleni, ja se tuntui aika pahalta kun olen ennen lenkkeillyt säännöllisesti ja tehnyt lihaskuntoakin viikoittain. Tunnen olevani niin rapakunnossa tämän parin kuukauden lojumisen jälkeen. Mutta eiköhän tämä tästä, kun olo kohenee! Ajattelin kokeilla uimista ja meidän lähiuimahallilla on näköjään tarjolla suht edullisesti myös raskausajan vesijumppaa niin ehkä senkin voisi katsastaa vaikka joulun jälkeen.

Mulla tulee myöskin uni hirveän aikaisin nykyään. Eilen tuntui, että olisin valvonut pidempäänkin, kun vasta kymmeneltä kömmin sänkyyn. Näen tosi villejä unia ja olen ruvennut heräilemään jonkun verran öisin (ja sen jälkeen on vaikea saada uudestaan unta). Aamulla herään aika aikaisin (joskin tämä arkiaamujen 6.20 on vähän liikaa jopa mulle), mutta olen sinänsä aina ollut aamuvirkku. Nyt vain vielä vähän enemmän kuin ennen.

Kävin eilen ostamassa ekan äitiysvaatteen, eli mammasukkikset henkkamaukalta ja ahhh, miten elämä hymyilee tänään kun ei kuminauha pureudu vatsanahan läpi suoraan suolistoa painamaan! Mulla ei ole siis yhtään mahaa vielä, mutta harkitsen siirtyväni pysyvästi näihin mammamallin sukkahousuihin kun ovat näin mukavat (ja ihan napakasti pysyvät päällä kun otin yhden koon normaalia pienemmät)!
 

Yhteistyössä