*!!!!! Kesäkuun kullan murut 2011 joulukuussa !!!!*

susse mulla ei toi annostus riittäny, tsh nous aika reippaasti. nyt syön 1,5 joka päivä ja alas on menny arvo. toivottavasti ei enää tipu...

mä käväsin neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet ku hakusin varmistaa et kaikki ok kun ei niitä liikkeitä vielä tunnu ja moni täällä jo tuntee. hyvin löi, 155-160 oli sykkeet :)
mä ilmotin meidät jo vauvauintiinkin :D
 
Neuvolalääkärissä kaikki ok, sydänäänetkin kuului samantien kun anturin vatsalle laittoi :heart: Kohdunduu kiinteä ja kiinni niinkuin pitääkin, eli ei siitäkään huolta:) Väsymystä ei voi laittaa raudanpuutteen piikkiin kun Hb oli 144 !!! korkeampi kuin koskaan mulla ollut...

Mietin tuota liikkeiden tuntumista ja hoksasin vanhasta neuvolakortista että tytön odotuksessa oli etuseinämällä istukka, nyt np-ultrassa näytti olevan takana ja ylhäällä, ja tytöstä oon merkinny korttiin liikkeen 17+2, joten miksipäs ei nyt jo olisi oikeesti vauva mikä siellä välillä heilahtelee ja hipsii :)

Kyllä taas on helpompi olla kun tietää että masussa kaikki hyvin :)

Sannikki ja E.T. 14+3
 
Voi apua, mulla asustaa tuolla kohdussa joku supervauhdikas tyyppi :O Joudun töissä kirjoittamaan paljon, istumaan paikallani.. heti kun nojaan vähän eteenpäin, alkaa mieletön tumina alavatsalla niin että on pakko suoristaa selkä. Kai se on uskottava että siellä on joku, joka haluaa tilaa. Muutamana päivänä on tuntunut pieniä liikkeitä, ei tosiaan tunnu kädelle, vaan ihan kuplina. Ihana tuntea että tuolla on joku! :D

EI mulla muuta, tulen iltasella kirjoittelemaan kotoa käsin vähän enemmän ja tahdon vastatakin pariin kyselyyn :)

Elppa & Hämähäkki 15+2
 
niin ja noista linea negra yms sukupuolen veikkausjutuista mitä vanha kansa käytti niin niistä on tehty tutkimus ja ainoo mikä anto ees vähän osviittaa sukupuolesta oli sykkeet mut ei nekään niin paljon et sillä oikeesti pystys sitä sukupuolta oikein arvaamaan. eli joskus ne osuu yksiin ja joskus ei mut mitään todenperää niillä ei ole :)
 
Hey!!

No vkoloppuna oli ihan jees siellä Hunkseja kattoo ja bilettää, tilailin alkoholittomia drinkkejä :p 2-3e maksoi kipale :D Ja näin Esko Eerikäisen, se oikeestaan riittikin niistä Hunkseista :D Yöllä sitten tuo ukon retale aiheutti mielipahaa niinkuin aina...eikä siitä sen enempää :(

Mulla on nyt lenkkeillessä ruennu abaut vko sitten koskee alamahaan ja tuohon häpyluun yläpuolelle, silleen juilii oudosti.. Liekkö ihan tervettä.. ?? :/ Mulla on keskiviikkona terveydenhoitaja niin pitää sitä siltä lysyä ja issias kipu oli tänään kaamee, lähti vähä niinku jalka alta, hyvä ettei kukaan mummeli ollu just "sylissä" ...

Nyt vähä aikaa huokaista, alkoi viiden päivän työviikko tänään aamulla, sitten ois vuorossa pari iltaa, välivuoro ja aamu. Meen tuossa kaverille taas kattoo pikkumiestä <3 ja pikku likkaa :)
 
MOIKKA!

Viikonloppuna kirjoittelin, ja juuri ennen lähetystä se teksti sitten vaan hävis johonkin...että se siitä.

Päivittiäin käyn pikaseen lukemassa, mutta aina ei ehdi kirjoittamaan.

Huonejärjestelyistä oli puhetta. Meillä menee makkareiden järjestys uusiks. Esikoinen ja kakkonen menee keväällä omiin huoneisiin, ekaa kertaa, nyt ovat olleet yhteisessä, ja tuleva vauva sekä nykyinen vauva:) tulevat maidän makkariin. Oon kyllä miettinyt vaihtoehtoa, että vauva menis esikoisen kans samaan huoneeseen, siis tää nykyinen vauva, eivät kyllä toisiaan häiritsisi, ovat semmosia nukkujia molemmat:D Toisaalta isoin aloittaa eskarin, joten ehkä hän jo tarttis oman huoneen ja oman rauhan.

Työnteosta, oon vastaava sairaanhoitaja, ja osa työajasta on toimistopäiviä, joten siinä mielessä kevyempää on nyt, kuin edellisessä raskaudessa, jossa olin ihan koko ajan rivissä. Vahvasti veikkaan, etten pysty loppuun saakka olemaan töissä, mutta toivon toki, että tämä raskaus menis ongelmitta.

Esikoisella ja kakkosella on iltavillit meneillään, täytynee mennä pelastamaan isukki:whistle:

jy 13+2
 
Otokka
Täällä kaikki edelleen kunnossa, viikotkin on ehtineet poksua. Mandariinia tekee kovasti mieli. Meillä on ihan mukavan kokoinen rivitalokolmio ja vauvalle on oma huone, mutta eiköhän tuo nuku meidän makuuhuoneessa jonkin aikaa. Mietin kovasti, millaisen sängyn vauvalle hankkisi, pelkkä pinnasänky vai vauvansänky/koppa meidän huoneeseen + pinnasänky omaan huoneeseen. Tai sitten Stokken pinnis, sen kun saa ensin minimuotoon ja sitten normaalikokoiseksi pinnasängyksi. Olisi kiva, jos meidän makuuhuoneeseen ei tarvitsisi sovittaa täysikokoista pinnasänkyä... Onko kokeneemmilla vinkkejä?

Otokka ja pikkarainen 15+2
 
Ootte te sitten ahkeria kirjottajia :D

Täällä kans kaikki ok, ainakin luulen niin. Ei oo mitään hämminkiä, ainakaan mistä olis oireita. Paitsi kaamea väsymys! Tänään kävin labrassa ja otettiin ne kilpparikokeet sekä Hb. Hb oli 121 joten en usko että se väsyttää, luulen että nyt on tuosta kilpparin vajiksesta johtuvaa tää väsymys. No, viikon päästä on neuvola lääkäri niin sitten saan tietää vastaukset ja lääkäri sitten ottaa kantaa niihin. Jotkut olikin puhunu kilpparin vajaatoiminnasta ja niistä arvoista, mä oon vielä aika ulalla niiden arvojen kanssa kun en oo koskaan päässy käymään lääkärillä koko asian takia ja oon niin vähän aikaa vasta syöny lääkkeitä.

Mulla teki esikoisen raskaudessa aivan äärettömästi mieli satsumia, ne oli melkeen pakkomielle :D Nyt kun ei oo hyviä satsumia, niin voi ou nou :( En oikeen tykkää mandariineista, musta niissä on eroa.

Linea negrasta oli kans puhetta, mulle tuli esikoisesta ja hän on tyttö. En muutenkaan usko noihin mihinkään uskomuksiin :D Mulla oli täysin poikamahakin! Mutta onhan niitä hauska lueskella ja arvuutella :)

Lauantaina olis kaveriporukan pikkujoulut, ja ai että mä odotan niin innolla, pääsee syömään hyvin ja hetkeksi pois kotoa, tuulettumaan!

Tänään mies soitti tuosta asuntoasiasta kuntaan ja ne aiko järkätä meille kesään mennessä kolmion tai neliön, ai että mä olen nyt kiitollinen. Kaksiossa tulee kyllä ahdasta. Tosin, jos esim. toukokuussa vasta päästään muutamaan, en aio siltikään siirtää esikoista omaan huoneeseen. Tulis liikaa muutosta, kun tässä keväällä on myös pinniksestä isojen sänkyyn siirto, tutista vierottaminen. Sitten jos vielä muutto ja omaan huoneeseen ihan yksin. Sitten tuleekin vauva, joka saakin nukkua äitin ja isän kanssa. Ei tule mitään, en halua esikoiselle sitä. Nukutaan sitten kaikki samassa ja siirretään vauva ja esikoinen yhtäaikaa sitten vaikka samaan huoneeseen. :)

Vieläkö pystytte nukkua mahallaan??
Mä en oo ikinä tykänny nukkua täysin mahallaan, mutta silleen puoliks mahallaan ja puoliks kyljellään nukun yleensä. Nyt ei voi kunnolla niinkään nukkua, ärsyttää kun saa pyöriä ja hyöriä sängyssä kauan ennenku uni tulee.

Joudutteko monta kertaa nousemaan vessaan yöllä?
Mä joudun ainakin sen 2 krt ja sitten joudun käydä vielä kun mies herää ja lähtee töihin, koska mä herään siihen ja sitten pissattaa niin etten saa unta. Ja sekös on kiva, kun käy vessassa ja tulee takas sänkyyn niin ei saa sitä hiton unta sitten ainakaan puoleen tuntiin :( rasittavaa!

Ei tässä muuta, huomenna leivotaan pipareita tytön kanssa. Äsken vielä tein taikinaa jääkaappiin. Nyt nukkumaan!

CanWen 12+6 Huomenna poksuu! :)
 
canwen ilmottele sit sun arvot, otetaan täällä kantaa kanssa :whistle: onks tein neukkuleku miten perehtyny tohon vajikseen?

mahallaan nukkuminen nukun aina mahallaan ja edelleen pystyn nukkumaan.

yölliset vessakäynnit joskus joudun nousemaan useemman kerran ja jos univammakausi menossa niin jään usein hereille ja se ottaa päähän. nyt on onneksi paremman unen kausi kaikilla, saa nähä kauan kestää. loppuvaiheessa niitä heräilyjä alkaa taas tulemaan kun ei saa hyvää asentoa yms.

mä sain eilen tietää et mun serkkuki oottaa kesäkuista :) sillä la pari vkoa mun jälkeen. niin ja jos prinsessa victoriakin on raskaana :whistle: ainaki ne kovasti asiasta spekuloi. ois se hienoa jos olis, niille toivois kyllä perheenlisäystä :)

nyt aamupalalle ja sit joulupukin asioille :xmas:

jessi ja pikkuj 13+4
 
Kävin tänään neuvolassa ja sieltä ne sydänäänet kuului samantien vaikka onkin vähän huolestuttanut kun liikkeet ei oikein vielä tunnu :heart: En sitten malttanut enää vaan tulin saman tein facebookissakin ulos kaapista!

Linea negra mulla oli ekassa raskaudessa ja poika tuli. Nyt ei vielä ole tullut.

Mahallaan tykkään nukkua ja vielä on onneksi pystynyt! Tosin tää maha tuntuu niin onnettoman pieneltä aamulla peilistä katsoessa että mietti senkin takia voiko siellä mikään vauva oikeasti kasvaa. Mutta oli sitä painoakin nyt tullut neuvolan vaa'an mukaan lisää.
 
Moikka kaikki!

Tinsku86 Juoksetko lenkillä, hölkkäätkö vai käveletkö? Mulla ainakin usein tulee kunnon repäisykipuja hölskäävistä liikkeistä.

CanWen En tykkää nukkua mahallani, mutta pystyisin kyllä. Silloin kun eto ja pyöri mahassa alussa niin mahallaan oleminen auttoi eniten. Ja joo, mä joudun nousemaan pissalle ainakin kerran yössä ja just niinkuin kuvailit, kun mies herää ja itse voisi nukkua niin pakko käydä pissalla kun muuten ei voi nukkua. Raivostuttavaa! Eli pari, kolme kertaa unien aikana.

Onks kenelläkän jo tässä vaiheessa ummetusta?? Mulla on, ja (anteeksi kuvailu...) silloin kun vatsa toimii, se on niin kovaa, että itku kurkussa sitä väännetään ulos ja verta tulee. Oon kokeillut kaikki kotikonstit, onks mitään apteekista saatavaa pehmentäjää (ei laksatiivia, vaan sellasta mitä vois ottaa päivittäin) mitä teille olis suositeltu edellisissä raskauksissa? En saanut eilen unta kun sattu niin paljon pyllyyn toimituksen jälkeen :| :LOL:

Tänään on mun np-ultra!!! Oon varmaan pinon vika! Se on vielä myöhään iltapäivällä, miten mä jaksan odottaa!! No onneks on tässä välissä lounastreffit ystävän kanssa.

:wave:

Lily & 12+2
 
Cik
Täällä oli kanssa neuvolalääkäri tänään aamulla, ja kyllä sinne saikin juosta kiireen kanssa. Meiltä on pari kilsaa neuvolalle ja aikaa oli 15min. Toppahousuissa sit kipitin minkä kerkesin ja just olin ajallaan.
Kaikki oli oikeen hyvin, sydänäänet oli vahvat, joskin ne löyty, katos, löyty ja taas katos, kunnes vauveli maltto hetken olla paikoillaan että sai kuunneltua hieman pidempään :)

Mahallaan nukkumisesta: Ennen nukuin aina mahallaan, nytkin vielä pysyisin mutta ei muuten vaan meinaa löytyä sopivaa asentoa nukkuessa. Mikään ei tunnu oikeen hyvältä.

Vessassa sain alussa rampata aina yöllä, nyt ei oo taas tarvinnut, onneks! Aamulla on sit kova hätä ja kiire vessaan. Esikoista odottaessa en joutunu juuri koskaan käymään yöllä vessassa, ellei sit illalla ollu juonut erityisen paljon. Näin siis ihan loppuun saakka.

Ummetuksesta: Mulla on ollu maha kovalla ja kipeetä tekee käydä kakkos hädällä. Pukamathan ne vaivaa, niitä on ollu enemmän ja vähemmän esikoisen jälkeen. Pitäis apteekista käydä hakemaasa jotakin rasvaa. Pelkään nyt jo niitä synnytyksen jälkeisiä vessakäyntejä :D Ei muuten mikään oo mua sattunut niin paljon, ei edes synnytys. Ihanaa :)

Cik ja Pipa 13+2
 
Viimeksi muokattu:
Mahallaan pystyn nukkumaan helposti vielä!
Pissattaa n. 3-4 krt yöllä.. Ihan tajuton ! vaikka koitan juoda vähemmän iltaisin.
Ei ole ummettanut, vatsa toimii.

Ihan kuin vatsa olisi pyöristynyt yön aikana :heart: ihan hassua, siellä se murunen kasvaa.
Esikoisella maha näkyi vasta 22+ ja tykkään jos ei nyt tarvisi niin kauas odotella, toki kun se alko kasvaa niin 28 viikolla mulla kysyttiin jo että montako päivää on laskettuun.. Hmmm?? voisin jostain arkistoista laittaa kuvaa siitä mahasta.. huomenissa.. :) 39+4 viikolla multa kyseltiin että ONKO SIELÄ VARMASTI VAAN YKS? :,O ettei olis menny piiloon kaveria :D

MMILIA JA MASA 13+5
 
Lily-jane Movicol jauhe toimi ainakin tytöllä hyvin kun allergiat ummetti... (saattoi olla viikon tulematta ja tosiaan veren ja huudon kera sit tuli) Movicol perustuu siihen että se sitoo nestettä suolistoon, pehmentää ja lisää massaa (kuulostaa nurinkuriselta :D) jotta suolen oma toiminta vilkastuisi, eli ei aiheuta keinotekoista suolen supistelua kuten laksatiivit. Käsittääkseni sopii myös raskaus aikana, mutta en ole ihan satavarma!!!

Pyykki/siivouspäivä, torstaina tulee uutta sänkyä ja kirjahyllyä... "Anoppi" sitten innostui hieman joulusta ja osti meille kirjahyllyn ja lasi vitriinin samaa sarjaa... Sänky ostettiin ihan itse :D kiva näin joulun alla pistää toista tonnia palamaan, mut ukko kyllästyi mun öiseen puhinaan ja ähinään ja osti sängyn. Onpahan se sijoitus omaan hyvinvointiin ja hyvä sänky kestää vuosia...

Mukavaa päivää kaikille :)

sannikki ja E.T. 14+4
 
Hei kaikille! :) Oon pysynyt vähän taustalla lueskellen teidän juttujanne.:xmas: 2 viikkoa sitten oli täällä ultra ja kaikki oli hyvin! Kuin onnellinen olo olikaan sillä hetkellä. Laskettu aika siis säilyi ennallaan 10.6. Näytän muuten olevan ainoa täällä kenellä sairaalana PHKS :eek: Voisi muuten lisäillä listaan! :) (ensimmäinen raskaus)

Täällä vaivaa myös kova väsymys. Voisi vaan nukkua kokoajan! Ja itku tulee melkeinpä joka päivä ilman mitään kunnon syytä... Onko muilla tunteet tosi herkillä? :|

:wave: 14+4
 
Ilmottaudun tännekki välillä :D oon joka päivä käyny kuulumiset lukemassa mut ei oo vaan ollu mitään asiaa..

No nyt alkaa liikkeitä pikkuhiljaa varmuudella tuntua, hassuja pieniä poksauksia :heart:

Mahan toiminnasta voin sanoo että on todellaki hidastunu.. Asiaan on vaikuttanu sekin että tupakka ja kahvi on jäänyt, + nyt kun ruuansulatus hidastuu muutenki jne. Valehtelematta voi mennä pariki päivää välillä ettei tarvii isolla hädällä edes yrittää käydä |O kivan kipee sillon maha.. Movicolia mulle on molemmissa raskauksissa annettu sairaalassa, koska vuodelevon takia "tilanne" oli vieläkin kamalampi..En kyllä apua siitä huomanut tulevan ja maistuiki kamalalle. Kuopuksen aikaan antoivat Levolacia pieniä satseja joka päivä, se auttoi sit.

Mahallani nukun edelleen, ja pissalle pitää nousta 1-2 krt yössä ja samalla pitää juoda vettä edes vähän ku suuta kuivaa.

Tunteet
on pinnassa kyllä täälläkin, helposti alkaa itkettää ja raivostuttaa. Tuttuja tunteita tytön odotusajalta:kieh: musta tulee oikee pirttihirmu just näillä main ja se vaan jatkuu ja jatkuu..


Uusille muuten lämpimästi tervetuloa! :heart:

Lily- Janelle tsemppiä ultran odotteluun! :hug:

mmlia08 tais kysyä multa dopplerista jo aikaa sitten? Eli Angelsounds merkkinen, ja raskauskeiju.fi oli se mistä tilattiin, hinta oli neljänkympin luokkaa postareineen. Oon sillon tällön kuunnellut, ihan hyvin toimii. Näillä viikoilla ne äänet löytyy yleensä jo niin hyvin ettei toi laite kauheeta stressiä kyllä aikaan oo ainakaan mulla saanu. Kiva on ollu illalla kuunnella ja itselleen varmistaa sillä että vauva on edelleen hyvinvoivana masussa, mulla kun ei mahaakaan löydy vielä juuri lainkaan :D tulee todemmaks tää odotus.

Harhis ja Hippiäinen rv 14+1
 
Onpas täällä useampia vajislaisia! Minäkin. Ekat arvot otettiin viime kuun alussa ja ne ei olleet muuttuneet yhtään 0,99/15,7. Tänään kävin uudestaan ja kysyin vastaanotosta tuloksia ja viidessä viikossa HIEMAN huonontuneet 1,8/12,3 :O Jätin sitten soittopyynnön lääkärille huomenna.. Vähän olen ihmetellyt, kun tulee töissä tehtyä vähän hölmöjä juttuja. Hyvä selittää sitten, ettei ollut lääkitys kunnossa :D
Samalla aamusta otettiin verenkuvaa, tulehdusarvoja, maksa- ja sappiarvoja, pissa, hb ja jotain muutakin, kun monta päivää on ollut sitä kummallista jomotusta oikealla vatsassa/kyljessä/selässä. Kaikki arvot oli loistavasti ja hb:kin 141! Seuraillaan nyt, kun ei mitään vakavaa näyttänyt olevan onneksi.

 
Hjelou!!

Harhaanjohtaja Kiitos, kyllä tuli piinailtua tänään :D

Dopplerista Mulla on kans toi Angel Sounds, makso noin 30 euroa. Vaikka istukka on etuseinämässä niin oon löytänyt sydänäänet, ei stressiä tullut :)

Np-ultra oli tänään, vihdoin!! Kaikki oli tosi hyvin, erittäin vahva sydän, kaikki tärkeät elimet ok, ja ylipäätänsä kaikki mitä näillä viikoilla katsotaan. Niskaturvotus oli 1,6mm, eli normaali. Näytti ihan oikealta vauvelilta ja paljon huitoi ja venytteli jalkojaan, oltiin miehen kanssa ihan tippa linssissä. Pituutta beibillä oli 61,4 mm. Laskettu aika siirtyi kahdella päivällä eteenpäin, eli olisi ihanaa jos mmilia08 jaksaisi päivittää LA:ksi 24.6. Syntymäsairaalaksi voi laittaa vaikka Englanti/ulkomailla tms. Kiitos! :) Monta putiloa verta otettiin myös ja niistä tulee tulokset ylihuomenna (jo!). Ihana, helpottunut fiilis!! :heart:

:wave:

Lily ja 12+4
 
Heippa kaikille. Mukava lukea muiden hyviä uutisia.
Tulin vaan kertomaan että meillä vaikea päätös tehty ja otamme vastaan sen mitä tuleman pitää.
(Jos joku on jäänyt sitä miettimään)
Mieli on hiukan levollisempi kun päätös on tehty vaikka tuleva pelottaakin todella kovin mutta pitää uskoa että tällä on joku tarkoitus.
 
Tulin piipahtamaan ennen nukkumaan menoa tännekkin pitkästä aikaa. Juttua oli paljon ja yritin kaikki lukea läpi. Eilen oli neuvola ja kaikki niinkuin pitääkin. Sydänäänet kuului hyvin ja odotinkin neuvolaa kun ultrasta jo aikaa. Mä viikonloppuna jo tunnustelin että tunsinko hentosia liikkeitä, th sanoikin että kohta alkavat tuntua. Muistelen että viime raskaudessa tunsin liikeet ihan oikeiksi rv 19. Olitte hankinnoista jutelleet (mun lempi puuhaa:whistle: ) vaunut ainakin hankitaan vasta keväällä ja pinnasängyksi mietin sitä stokken ovaalin muotoista(ei kokemusta, joten otan vielä selvää paremmin siitä) kaikillahan on mielipiteensä vauvan nukkumispaikasta, mutta meillä ainakin pinnasänky ollut aika kauan tyhjillään koska kaikki lapset vauvana nukkunut vieressä joten en usko sängyllä on meillä kiire. Sänky meillä on aika iso muutenkin. Listalta ei tarvitse poistaa, ajattelin että lukekoot ken haluaa näitä mun tylsiä juttuja :wave:

amma rv 15+3
 

Yhteistyössä