*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

ikionnellinen
Sellaista piti vielä kysymäni että millaisia alustoja te olette hankkineet vauvaa varten lattialle? Tarkoitan siis kun pitää vauvaa esimerkiksi olohuoneen lattialla niin varmasti joku pehmeä alusta olisi hyväksi. vai joko teille on leikkimatot lelukaarineen hankittu?
 
Aina meillä on köllötelleet äityispakkauksen makuupussin päällä. Meillä ei sille itseasiassa muuta käyttöä olekkaan.. Sellainen jumppalelu ostettiin joskus 2,5 kk:n ikäiselle esikoisellemme siihen päälle. Vihjeeksi sanon, vain että älkää kaikkia vielä valmiiksi ostako, niin on hyvä syy lähtä sitten vauvankin kanssa liikkeelle. Ettei sitten tule mökkihöperöksi.. Ei ihan pikku vauva tee muuta kuin nukkuu ja syö..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Tääl on niin ihana ilma ollu +24 astetta B) jotta ulkon istuessain nostin paidan masun eest pois ja annoin masulle ja vaaville myös aurinkoo :D
Het alko sellain mylläys etttä...tais näkymät pienel muuttuu valosemmaks hetkellisesti.
Eskarilaine kyl meinas et vaavil tuli kuuma.

AadaOlavi 33+4
Älä ny kiehauta sitä siellä :LOL:
:LOL: Juu,pitänee vissii nauttii lämmöst vain hetki kerralla. Kyl oikeest mieli piristy ku sai olla vähis vaatteis...koht on jo kesä B)
Nii se aika vaa menee :eek:
 
Täällä lattialla köllöttelyä varten on sellainen fleece peitto ja lelukaari matollakin löytyy. Jossain vaiheessa, kun vauva kasvaa, otetaan sitten välillä käyttöön se leikkikehä, jossa on itsessään pehmoinen pohja... se on meillä ihan välttämätön.

Kertokaas muuten, kyselläänkö teiltä paljon tulokkaan sukupuolta?
Varsinkin teiltä, joilla se on hyvin tiedossa?
Oletteko kertoneet sen muille?
Mulle heitettiin viimosessa ultrassa arvaus, mutta ultraaja oli vähän sitä mieltä, että varmuus on 60/40...eli ei yhtään varmaa, kumpi siellä on, kun ei kunnolla näkynyt. Tästä syystä en halua asiaa muille toitotella, jos sitten tuleekin jotakin muuta... enkä mä muutenkaan halua, että sitä muut tietää...ja miksi pitäisikään tietää? Välillä ahdistaa, kun sitä kaikki utelee...välillä sitä ei edes huomaa... mut silti... :|
 
Ah, autuus näitä iltoja. Täällä on noin puoli tuntia vallinnut sellainen aivan ihana rauha. Siis kaikki lapset nukkuu. Ja yläkertaakaan ei voi nyt mennä, kun mieskulta öljyää lattiaa, ja se kuulema haisee niin pahalle, että hengityssuojaimet pitää olla käytössä.. Minä sitten syön illan herkkujani (appelsiiniä, ja istun tässä..)

Meiltä kyllä kysellään, että kumpihan sieltä on tulossa. Ja me se tiedetäänkin. Mutta aina vastaan: kyllä minä sen tiedän, mutta empä kerro. Siihen se juttelu jää. Emme halua kertoa periaatteesta. Itselle vain mukavempi, kun tietää. Ei pese turhaan noita vaatteita, meillä on kumminkin kertynyt noita kumpienkin vaatteita.

Nyt lähden kuunteleen tuota synnytä rentoutuneena -cd:tä. Toivottavasti en nukahda. Muutaman kerran on mies tullut alas ja sammuttanut laitteet, kun huomannut että täällä nukutaan cd:t pöyrimässä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tintti74:
Meilläkin on tänään perhevalmennus klo 16, saapas nähdä ollaanko Elpan kanssa samassa ryhmässä!
Veikkaan että ollaan! :)

Ruskeatukkaista rillipäistä pallomahaa saa nykäistä hihasta! :D
Olipas veikeä nähdä Elppaa livenä! Vaikka ensin meni kyllä ruskeatukkaiset rillipäät sekaisin :LOL: Harmi kun oli niin kiire siitä kiitää jo seuraavaan osoitteeseen, ettei ehditty pitempään turisemaan. Ehkä sitten seuraavalla kerralla!

Meillä oli siis tänään kiva perhevalmennus, ja esimerkkivauva (ikää 3 kk) oli kyllä aivan ällistyttävän esimerkillinen. Ihana tapaus! Mutta ihan kamalan pieneltä se näytti, vaikka oli jo noin "iso" :eek: Hui! Taitaa sitä rimakauhua olla ilmassa täälläkin...

Edelleen hauskaa vappua koko porukalle!
Tintti
 
Kyllä sitä sukupuolta joo on paljon kyselty. Vieraammatkin ihmiset tuntuu rohkeasti kysyvän. Olen myös kertonut, että poika on tulossa. Useamman ultran jälkeen ollaan asiasta varmoja ja jos nyt jostain syystä tytöksi muuttuisi niin ei kai se niin vakavaa. Miehen puolen suku ei sukupuolta halua tietää ja sinne ei asiaa olla kerrottu. Nimeäkin moni kyselee, mutta sitä ei olla kerrottu. Tässä vaiheessa on helppoa sanoa, että ei olla vielä päätetty tai muuta vastaavaa.
 
Moikka!

Tänään käyty äitipolilla. Ajat oli melkein kaksi tuntia myöhässä kun lääkäri joutui leikkaukseen...

Vauvan painoarvio oli 2100g. Kasvukäyrä olisi laskussa siitä 75%.sta tai sitten johtuu eri ultraajasta.

Joudunpa sitten ensi maanantaina menemään labran kautta osastolle vuorokaudeksi sokerikäyrään :| No saahan siinä pienen hermoloman lapsista :LOL:

Kaupoissa tuli kierreltyä kaverin kansa niin että jalat on ihan muussina. Vaunujakin pääsin ihailemaan.....kun vaan raaskisi ostaa uudet.
Yhdet/kahdet oli mieleiset, ekat oli pelkät vaunut puna/beigenä ja toiset yhdistelmät tummansini/beiget. Vaunut oli kyllä kalliimmat kuin yhdistelmät, kummatkin Brion.

Miulta on kyselty kumpaa sukupuolta on tulossa ja olen sen kyllä kertonukki, osaavatpa sitten varautua jos paikkansa veikkaus pitää ;)

Hauskaa vappua kaikille!


:wave:

amati ja tahvo rv33+2
 
huomenia mammat!

täällä ollaan taas heräilty kukonpierasun aikaan, muutenkin meni yö vaan pyöriessä sängyssä. jos ei lonkat särje, pissata tai ole kauhea hiki ni sitten mietin viime yönäkin niiin tärkeetä asiaa et miten mahtaa käydä mun äitiyspäiväraha päätöksen :ashamed: mies oli aamulla kovin ymmärtäväinen ja ihana kun heräilin samaan aikaan kun se (eli 05.30 :eek: ) ja sille valitin kamalaa yötäni..

se olisi sitten vappu..illalla ollaan naamiaisiin menossa kaverille. tulee tosiaan hiukan erillaisempa vappu tänä vuonna. yleensä ollaan terasseja kierretty, tietty ellen ole töissä ollut (ravintola-alalla kun yleensä saa paiskia töitä kun toiset juhlii..) mutten valita. ihanaa sitten vapun päivänä mennä kattoo vappuparaatit, lakitukset ja lähtee sen jälkee piknikille ilman mitään ylimääräsiä päänsärkyjä ja huonoja oloja :D

ikionnellinen me ollaan kanssa mietitty et käytettäis tota äippäpaketin vaunupeittoa aluksi, mun äiti on luvannu neuloa sitten pikkuselle jonkun ihanan viltin. jossain vaiheessa sitten vois harkita sellasen leikkikaaren ostoa..

rakkapanuu tosta sukupuolen kyselystä.. kyllä sitä oikeastaan aika paljon kysellään muttei me olla haluttu tietää kumpi on tulossa. enemmänki saa kuulla sitä "..no sulla on sen muotonen masu et varmasti on tyttö/poika.." - juttua. mun mielestä se on ihanaa hömppä-hömppää :D

eipä kaiketi kummempia.. HYVÄ VAPPUA KAIKILLE!!

marleena83 ja vinski 34+5
 
:wave: Täällä pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö takana B) Arska näyttää taas täällä etelässä paistavan. Eilinen ilta olikin sitten aivan kamala. Supisteli koko ajan ilta kuudesta lähtien. Samalla vihloi niin pirusti kohdunsuulle? luultavasti. Mutta yöllä se rauhottu =)

Meillä ei ja varmaa tietoa kumpi tulee. Kovasti olen kyllä yrittäny väittää, että tyttö on, mutta muut väittää poikamahaksi. Ja juuri tuota kuulenkin aika usein, että ihan selvä poikamaha :eek: Kyllä on totaalinen shokki, jos meille synnärillä ilmotetaan, jotta poika tuli :LOL: Ei kai, olishan se kiva, kun ois molemmat :heart:

Tänään neuvola. Mulla on toissapäivänä alkanu jalkapohjat ja kämmenten sisäpuolet alkanu kutista. Laittaakohan ne verikokeisiin? Se kutina ei kyllä oo kokopäivästä. Ajoittain vaan =) Mut onpa taas järkkyä nähä kuinka paino nousee. Nyt siis ollaan jo +16kg suurinpiirtein. Viimeks oli tullu se 1,4kg. Toivottavasti ei samaan tahtiin tule :ashamed:

Venla ja Tauno 35+3
 
Aurinkoista aamua B)

Tänää ois sit se KOKSin käynti ja sen jälkee jos alottas munkkien paiston...vaik ite ei saa nauttiikkaa niist nii yhen meinasin ainenkii maistaa :p

Eile ja viime yöl ol iha kauheet liitoskivut...tuntu ettei edes lääke auttanu yhtää,mut joteki sitä vaa sai nukkuneeks.

Neuvola käynnit taitaa olla miul ohi ku nyt täti ol jo siel sitä mielt et äippäpolil ku juoksentelen nii ei tarvii enää heil ravata.
Ehkä jos kerran käis viel iha mielenkiinnost nii näkis mikä tän mahan koko on :D Enhä mie muute siel mitää uutta tietoo saa...kaik tarvittavat kokeet ottaavat kyl KOKSissakii.

Painoo ois nyt oman vaakan mukaa tullu ekast nlast +10kg...yllättävän vähän ku miettii sitä mil tahtii paino alus nous.
Nyt tietty toi ruokavalio pitää kilot kurissa.
Ootan oikee et synnytyksen jälkee vieraat kantaa miulle herkkui kasakaupalla :LOL: ...sit nautin kyl hyväl omaltunnol.

AadaOlavi 33+5
 
Huomenta!

Olipas ihana yö :heart: Heräsin klo 6 ensimmäisen kerran pissalle, ja nukahdin heti uudestaan pariksi tunniksi. Mieskin nukkui kuulemma hyvin pitkästä aikaa. Syynä taisi olla se, että jätin olohuoneen ikkunan auki, pääsi ilma kiertämään asunnossa ja oli paljon viileämpää (oon nukkunut jo kuukauden päivät pelkällä pussilakanalla, kauhea hikoilu).

Loistava ilma! Tänään pitäis käydä kaverin töissä tekemässä canal+/viasat gold korttien vaihtokaupat: järjestin miehelle yllätyksen illaksi (chelsea-liverpool- matsi näkyy vain viasatilta, oli maansa myynyt kun ei matsia näe ja joutuu "katsomaan" sen tekstipäivityksellä netistä, kaupunkiin ei hullukaan klo 22 lähde). Eli meille on tulossa miehen kavereita vaimokkeineen illasta käymään, miehet saa katsoa matsia, me naiset tökitään kuulemma mun mahaa ja syödään munkkeja :heart:

Antsa nukkui lähes koko yön :eek: Eilenkin perhevalmennuksessa (kiva nähdä Tintti74, mistä olisinkaan voinut tietää että valmennuksessa on toinenkin ruskeatukkainen rillipää :LOL: ) maha pomppi joka suuntaan, vastapäätä istuvat moms-to-be:t vaan naureskeli kun tuskastelin istuimella kaksi tuntia. Muut näytti niin levolliselta :D

Ostin eilen torilta mustikoita ja mansikoita, ajattelin tehdä mustikkapiirakkaa illaksi ja mansikkasmoothiet huomenna piknikille :heart: Hyvää vappua kaikille, jajaksamista tarvitseville

Elppa & Antsa 35+1 :hug:
 
Täällä takana varmaan viikon huonoin yö.. Lapset nukkui inahtamatta koko yön, niin sitten minä kierin sängyssä ja odotan unta... Aamuyö siis meni siinä pöyriessä.. Minulla on viime päivinä aina yöllä ollut todella kipeä toinen jalka. Siis kuin sinne ei veri pääsis. Nyt vihdoin tajusin laittaa tyynyt haarojen väliin, olen niin nukkunut aina viimeiset metrin ennen synnytystä. Sinne jäi jalkakivut.

Te joilla on tuon sokerin kans ongelmia, oletteko te huomanneet, että nukkuisitte huonommin, jos olette syöneet vähän mitä sattuu edellisenä päivänä. Minä kun menin ostamaan rieskaa ja sitä söin oikein olan takaa eilen illalla, niin heti oli yö tosi huono. Siis tuntuu, että käyn ylikierroksilla, enkä saa unta.

Soitin alkuviikosta tuonne kotipalveluun, että jos vain mahdollista niin meille voi tulla hoitajaa, silloin kun ei ole minne mennä. Sanoin, että mun paineet on alkaneet nousta. Tänään sitten sain, soittivat aamulla, että saako tulla. Ja sain myös ens viikolle, kun pitää mennä äippäpolille.

Ajattelin, sitten miehelle ja lapsille yllätykseksi paistaa pikkutaikinan munkkeja. (Luulin, että ne jää tänä vuonna paistamatta.) Nyt pitäs lähtä ne pöyritteleen, kun taikina on noussut.. Täällä on niin ihanan hiljaista, kun kaikki ulkona..

Oikein mukavaa vappua sinne kaikille!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Miksei siitä sukupuolesta voi puhua muille? Mitä merkitystä sillä tiedolla muille ihmisille edes on?
En mä vaan tiedä! :saint:

Meillä ei ole tietoa siitä, kumpi tulee, eikä haluta tietää. (Tekopyhyyttä: oltais haluttu, muttei rakenneultrassa näkynyt, joten se sit siitä). Anoppi sanoo Antsaa jätkä-pätkäksi, oma äiti pötköksi ja sisko sanoo sitä iso-nisäksi. Eli joo - eiköhän noi ole omat mielipiteensä asiasta / sukupuolesta jo esittäneet :LOL:
 
Sukupuolesta: Molemmilla kerroilla ollaan kyllä kerrottu sukupuoli muillekin, kun kerran ollaan itsekin tiedetty (esikoisesta 100% varma tieto, koska punktio tehty, nyt ollaan kerrottu että tytöltä näyttää enemmän). Olen itsekin ihmetellyt samaa, että jos kerran sukupuoli tiedetään (no ainakin jollain tarkkuudella) etukäteen, niin miksi sitä ei kerrota muille...?
No on meillä kyllä nimi valmiina, mutta sitä ei kerrota ennen ristiäisiä. :D

Kata 33+6
 
Sukupuolesta: Me ainakin halutaan pitää sukupuoli(veikkaus lääkäriltä) omana tietonamme; henk.koht. juttu, joka on sit kiva kertoa uutena tietona muille, kun vauva syntyy.

Veljen vaimo ja mun äiti kylläkin arvaa varmaan vaatevalinnoista jo, kumpi on kyseessä... Mut muut ei tiedä.
 
Köllöttelyalustoista joku kyseli: Ostin viikko-pari sit ihanan Nalle Puh-tikkikankaan ja tein siitä sellasen köllöttelyalustan meidän pikkuiselle (ompelin kanttinauhat ja ripustulenkin reunoihin). Tuli kyllä tosi söötti ja paljon halvempi, kuin jos olis ostanu sellasen valmiin leikkimattohökötyksen.

Mouse ja Töpsy (rv 32)
 
Aurinkoista ja lämmintä vappua!!!

Sukupuolesta:Me ei tällä kertaa haluttu tietää kumpi tulee.Minä ja mies veikataan toista poikaa,mutta kaikki muut tuntuu veikkaavan tyttöä.Tiedä sitten kumpi tulee.

Köllöttelymatosta:Meillä on sellanen leikkimattohökötys,mutta mä oon kans käyttänyt sitä pakkauksen makuupussia köllöttelyalustana.

Me kerrotaan tulokkaan nimi heti synnärillä,tai siis etunimi,muut nimet säilyy salaisuutena ristiäisiin asti.

Syökäähän mammat paljon munkkeja ja juokaa simaa :p

Bamse 34+5
 
Köllöttelypaikasta... Meillä on esikoiselle hommattu pehmeä leikkimatto/jumppamatto, sillä saapi tulokaskin köllötellä... Ja tosiaan, äp:n makuupussi on hyvä myös siihen tarkoitukseen =)

Ja sukupuolesta. Meillähän ei ole siitä tietoa, mulla nyt on nää tyttökutinat mutta varmaa tietoa ei ole eikä sitä haluttukaan. Poikaahan meille nyt suurin osa veikkaa kun tää mahakin on taas tämmönen eteenpäin työntyvä, takaapäin ei näe ollenkaan että ootan... Sellanen se oli viime kerrallakin :) Ja ihmiset tuntuvat kovasti ajattelevan että kun ennestään on tyttö, seuraavan pitäis olla poika. No saapa nähdä, tervetuloa kumpi vaan :heart:

Venla, kyllä ne varmaan laittaavat sut verikokeisiin kun tuota kutinaa on. Hyvähän se on tarkistaa ettei maksa-arvoissa ole häikkää, toivottavasti ei olis hepatoosista kyse. Mut sekin pysyy kyllä sit useimmilla hyvin hallinnassa :)

Mulla on KUUMA..! Veri kiertää nyt raskausaikana taas oikein kohisten ja koko ajan tuntuu että hikee pukkaa. Tekis mieli vetää shortsit ja toppi päälle ulos mennessä, jos vaan jotkut shortsit päälle menis :p Se on kesä ny! Pääskyset laulaa ja lehdet puskee puihin ihan silmissä... Aatelkaas, huomenna ollaan jo toukokuulla ja vain kuukausi meidän kesäkuuhun :D

Nyt meen vaakatasoon ja sit pakkaileen, lähdetään vapuksi Tampereelle.

:wave: Hyvät vaput kaikille!

Kylkiluu ja Muumi 33+2
 
Mulla on semmosesta pehmeestä marimekko-unikko-kankaasta ommeltu peitto/alusta vauvalle. Köllötellään siinä sitten :p Puuhamatto olisi mukava, mutta mielestäni vielä tarpeeton ihan vastasyntyneellä.
Sukupuolesta, haluttiin tietää kun on esikoinen ja kerrottiin kyllä muillekin samantien! Sitten jos yllättää eikä tulekaan tyttö niin ei haittaa :D

hauskaa vappua kaikille mametsuille :heart: :wave:

Di ja Nuttu 33+1
 
täällä tämä mamma on ihan tulinen.. mul järkky kuuma. olin äsken parvekkeella noin tunnin ottamasa arskaa. B) tulin äsken sisälle ja laitoin tonnikalapastan uuniin. vähän hutero olo muutenkin, kun aamulla piti oksentaa kerran. en tiiä oisko jotain lievää mahatautia, mut siihen kertaan se tais jäädä. olo on tietty vähän heikko, mut ei silti paha. tämä kuumuus se ainakin vaikuttaa minuun.. :whistle:

tääl rauhallista ku kuopus päikkäreillä ja mies esikon kans lähti koitelinkoskelle. ois itelläki vähä haluttanu, mut ku olo on vähän huono ja pojan päikkärit, niin päätin jäädä kotiin.

[/b]sukupuoli on eka kertaa tiedossa, mutta vain pari tietää siitä kumpi tulee. ihana pitää salaisuutena syntymään asti. :D

nyt ottamaan viel rennosti, kun voi. ääh..tulipa vähän turvotusta ku olin tuol auringossa.
onko muilla paljon turvotusta?

IllanHämy 33+5 :heart:

muoks. tuli vähän vääriin kohti nuo tummennokset. B)
 
Hauskaa vappua täältäkin!

Me käytiin aamulla neuvolassa. Painoa tullu kilo viikossa :eek: , turvotusta on juu. Hemppa vain 113. Eli rautaa täytyis syödä.. sf-mitta 34, huhuu.. eli vatsaa on!

Neuvolan jälkeen suunnistettiin sitten lastentarvikkeeseen ja ostettiin Gracon matkarattaat. On muuten makeet ja jämäkät nää uudet mallit. mustat ovat väriltään. Melkeinhän nuo on tukevammat kuin meidän vanhat yhdistelmävaunut. Siihen mukaan tuli myös kantokoppa. Niillä pystynee ihan surutta huristelemaan täällä maallakin hiekkateitä. Tosi iloinen olen tästä ostoksesta. Lähdettiin ostamaan ihan perinteisiä kevyitä matkarattaita, merkki tiedettiin että sopii kaukaloon, kun on niin kätevä vain niksauttaa kyytiin. Nää kun testasin niin oli pakko ostaa!Vaunuthan mulla on ikivanhat siskolta perityt Teutonian yhdistelmät 2000-luvun taitteesta.

Käytiinpäs satamassa istumassa pitsalla ja isäntä sai olutta. Nythän tuo jo luikki naapuriin juomaan lisää. Menköön, mahtaa olla viimeiset humalat nyt pitkiin aikoihin. Mä vetäisin äsken jo kaks munkkia naamaan ja simaa. Nam :p
Saas nähdä mitä tuo miehen humaltuva mieli vielä tänään keksii. Pitänee vähän varautua, jos lähdetään käymään jossakin.

Mulla kans veri kiertää kovaa ja hikoiluttaa aivan kamalasti! Onneksi me keretään saamaan vauvamme ennen niitä kesän pahimpiä heinä-elokuun helteitä!

Oikein mukavaa ja lämmintä vappua kaikille!
-Kylli ja vaavi 34+2-
 

Yhteistyössä