***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Huomenia kaikille!

Eilinen menikin melkein aurinkoa ottaessa. Saa kerrankin mahaan kunnon rusketuksen, kun se on niin pinkee :LOL: . No, ei oltiin melkein koko päivä kyläilemässä ja siinä tuli jonkun verran auringossa istuskeltuu.

Yön nukuin pitkästä aikaa kunnolla. Mulla on ruvennut olemaan iltaisin aina niitä sukkapuikon pistelyn tapaisia tuntemuksia tuolla alapäässä. Eilen illalla lenkillä totesinkin ukolle,että joko sieltä pää näkyy, kun tuntu että lapsukainen tulee ulos sillä sekunnilla. Ilmeisesti jotain on tapahtumassa, kun aamuisin tulee siltä limatulpaa ulos. Ehkä se on nyt se matonpesu, joka auttaa...nääh, toiveajattelua kuitenkin.

Velv ja Tiivari: eiköhän jokainen käy noita asioita mielessään läpi. Me ollaan oltu mun miehen kanssa kohta 15-vuotta yhdessä ja edelleen ollaan niin kuin silloin ennen. Rakkaus ja parisuhde vaan on muuttanut muotoaan niistä alkuajan hullaantumisista ja kotileikeistä. Kannattaa muistaa, että äitiydessä täytyy olla myös itsekäs. Omaa ja yhteistä aikaa miehen kanssa kannattaa vaalia ja tehdä aikaa vaikka väkisin, koska ne on kuitenkin perusta koko perhe-elämälle. Itse en ole koskaan potenut syyllisyyttä siitä, että olen esikoisen mummolaan vienyt hoitoon, jotta ollaan saatu joko yksin tai kaksin. Enkä tällä tarkoita, että meidän esikoinen olisi jatkuvasti ollut hoidossa mummolassa. Itse asiassa liian vähän. Meidän esikoinen oli äitiään kohtaan niin reilu poika, että alkoi nukkua täysiä yöunia jo vajaa 3kk:n vanhana, joten iltaisin meillä oli ruhtinaallisesti aikaa toisillemme. Ja äitiyttä ei kannata stressata. Inhoan näitä hyvä äiti keskusteluja joita saa joka palstalta lukee. Uskon siihen, että jokainen tekee yleensä sen minkä parhaaksi näkee ja turha stressi pois. Toisen äidin pahin syyllistäjä on toinen äiti.

No niin, tulipas siinä sitten. Nää nyt on vaan mun mielipiteitä ja miten meillä on esikoisen jälkeen homma pyörinyt. Tuntuu enemmänkin siltä, että meidän isi stressaa tän toisen syntymää ja sen tuloa perheeseen enemmän kuin esikoista aikanaan. Mutta ota noista miehistä nyt aina selvää.

Kyllä mäkin olisin jo valmis tästä mahasta luopumaan. Onneks tää loppuvaihe on nyt eikä vasta heinäkuun lopulla. Mulla on nyt jo todella tukala olo noitten lämpimien ilmojen takia niin saati jos pitäis vielä pari kuukautta olla...No, olen taas lähdössä niitä mattoja pesemään, niitä meinaa riittää - oli laiska pesijä viime vuonna.

Aurinkoista päivää kaikille! Ainakin täällä etelässä näyttää tulevan ihana päivä.

Maamuska 38+1
 
B) Aurinkoista huomenta kaikille :flower:

Tänään olisi sitten laskettupäivä :p Eipä olis todellakaan uskonu, että tänne asti pääsee. Sen kunniaksi meinasin kohta leipoo raparperipiirakan :p Alko tekeen mieli jo yöllä :D Kiirus alkaa tulla, jos meinaa tänäpäivänä Tauno ulostautua :LOL: Huomenna TAAS käynti ä-polille :kieh: Saa tulla taas ihana v***sen kera kotiin :headwall: Nyt kun on vkl:n keränny taas hyvää mieltä niin onhan se jo aika huomenna masentaa =)

Kesäkukkasiakin meinasin siskon tänään laittaa istuttamaan ulos. Olen saannu pidettyä hengissä mustasilmäsusannat (itse kasvatetut ), mut ne onkin ainoot, mitkä sain pidettyy hengissä :LOL: Tavan viherpeukalo :flower:

leena mulle ainakin paras apu turvotuksiin on lepo. Ihan silkka lepo. Kun pari päivää malttaa olla vaakatasossa, niin johan kilo tippuu hyvin nopeesti. Sitten oon myös hyvin ahkeraan syönny ananasta ja mansikat kyllä poistaa hyvin nestettä. Kahvi ja tee pistää kyllä vessassa juoksemaan :D

Tunteetheilahtelee täälläkin laidasta laitaan. Kai se on normaalia miettiä kaikkea mahdollista tässä vaiheessa :hug:

Venla ja Tauno 40 :heart: :flower:
 
Onkos muut muuten huomannu ruskettuvansa tosi helposti nyt raskausaikana? Mulle ainakin tarttuu aurinko tosi hyvin. Ei vaan uskalla paljastaa tota mahanahkaa, kun se kuulemma tulee tosi kamalan näköseks kun pinkeys häviää, jos on ruskettanu sitä hirveesti :D
 
Huomenta täältäkin!

Venla, mä oon ainakin huomannut että aurinko ottaa ihoon ihan erilailla nyt raskausaikana. Normaalisti olen huono ruskettumaan, mutta palamaan sitäkin parempi. Kasvot ovat saaneet väriä nyt tosi paljon, ja pisamiakin mulle on tullut, joita ennen ei ole ollut! No, ei se mun "paloherkkyys" ole mihinkään kadonnut. Eilen sain rintani punoittamaan ja kutiamaan, kun käytiin kävelyllä tuolla auringonpaisteessa.

Kylläpä eilinen kävely ja jalkeillaolo saikin ikäviä kipuja aikaiseksi. Alapäähän vihloi todella ilkeästi pitkin iltaa ja lonkat ja häpyalue oli tosi kipeitä. Liikkeelle lähteminen aina tosi hankalaa ja vaivalloista. Pitänee ens viikolla yrittää vähän levätäkin. Tämän viikonlopun mun sisko miehineen on ollut kylässä. Tosin yks sun toinen kaveri on ilmoittanut tulevansa ens viikolla käymään, että "ehtii vielä nähdä ennen kuin poksahdan". Kivahan se on kavereita nähdä, mut toisaalta raskasta, kun yleensä jää sitten päiväunet väliin ja varsinkin kun kavereilla on lapsia mukana, niin on melko rauhatonta huisketta... Hyvä kun tuon oman naperon kanssa jaksaa. :)

Jahas, täällä rupes vähän satelemaan ja pyykit on ulkona...

tipu 37+2
 
Täällä sitä ollaan vielä yhdessä koossa. Kele! :|
Supistuksia tuli koko yön...välillä tiuhaan ja välillä väliä oli aika paljonkin, mutta tässä sitä tosiaan vielä istutaan. :/ Kai tää vaan menee yli sitten vaikka kuinka odottaisin, vaikka onhan tässä laskettuunkin vielä matkaa...

Mutta mikä ihme on tää paineen tunne alapäässä, kun käy vessassa?
Kun saa rakon tyhjäx, alkaa alapäätä vähän niin kun olis tulehdus tai jotain, kun tuntuu vähän "inhottavallekin", mutta pissi on silti ihan puhdas... liittyiskö nyt jotenkin niihin eilisiin supistuksiin???

Rakkis ja Saara-Erik 37+2
 
Heip :)

Tänään katsomaan kun aikuiset miehet juoksee pitkin kenttää pallon perässä. Viime vuonna olin itsekin mukana, tänä vuonna tyydyn vesihemmon rooliin :) Ajattelin ottaa aurinkoa, tosin vatsa saa jäädä paidan alle :D Lentokoneesta bongais sellasen valkoisen läntin...

Ei mitään ihmeempää kerrottavaa, ei muutosta sitten eilisen :)

Venlalle onnea :) Jaksuja kaikille tarvitseville! (ps. tuoreananas poistaa nestettä tehokkaasti, purkkiananaksesta tulee vain ylimääräisiä hedelmäsokereita kun on pakattu/purkitettu), th tiesi kertoa viimeksi ;)

Elppa & Antsa 39+5 <-- perässä tullaan! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
alkaa alapäätä vähän niin kun olis tulehdus tai jotain, kun tuntuu vähän "inhottavallekin", mutta pissi on silti ihan puhdas... liittyiskö nyt jotenkin niihin eilisiin supistuksiin???

Rakkis ja Saara-Erik 37+2
Mulla ollut sama pari viikkoa - tai sellanen tunne että alapää on vereslihalla ja jotenkin RAAKA - ja ihan kun olis auki. Pari kertaa piti ihan kokeilla käsin.

ps. eilen piti soittaa naistenklinikalle kun olin varma että vedet meni pönttöön. Kävin 23.45 pissalla, kunnon pissalla, takaisin sänkyyn. 23.55 tuli kauhea paineentunne alapäähän, juoksin vessaan ja valui tavaraa hirmu paineella ja vähintään se puoli litraa :D Otin sitä paperiin ja haistoin, hajutonta ja väritöntä. Ihmettelin sitten että ei sitä pissaa nyt kaks kertaa peräkkäin noin paljon koskaan tule, joten soitin. Ei kuulemma ollut lapsivettä jos pystyin sitä pidättämään (ja vauva oli kuulemma varmaan vain liikahtanut, joten pissaa tuli eri "lokerosta"...). Heppu on aamun liikkunut hyvin eikä vatsa tunnu "kuivalta", joten kait oli sitten oikeassa.. Mä kun jo luulin.. :ashamed:
 
Mä olin kyllä jo niin valmis eilen illalla tositoimiin, mutta minkäs teet? :headwall:
Kätilö kysyi, haluaisinko jäädä sinne, mutta sanoin, että kai mie kotiin tulen, kun tuskin vielä sitten ihan lähiaikoina syntyy. :/

Siellä oli muuten synnytys käynnissä, kun mentiin... kätilö pomppas aina välillä sinne huoneeseen... Ja kyllä olikin nopia. Kätilö sanoi, että vedet olivat menneet kotona kl 20.00 ja lapsi oli maailmassa 22.00. Aika nopeeta toimintaa! :whistle:
 
eilisen illan kovan päänsäryn/suppareiden takia, mutta sielä olikin kaikki ok, paineet kunnos ja käyrät ok, ja pissa puhdas...Ja lekuri sanoi että edelleen yhdelle sormelle "kypsä"...eli just ja just yhdelle sormelle :LOL:
Ja näköjään hiiva tulehdus on päällä, huomenna haen siihen sit lääkettä...blääh
Kysyin myös siitä limatulpasta sanoi että oli varmasti ja sanoi ihan ok että se tuli, osa tais tulla äskeises vessa käynnis...

Jees et sillee täällä tämä aamu, ja nyt vaan pitäis pysyä levossa, jalat ylhäällä...
 
Sunnuntaita!! B)

Onpas hyvä mieli, kun ollaan saatu taas isompia kotihommia tehtyä. Meillä kun tää sunnuntai on melkein ainut päivä, kun tota isäntääkin näkee kotona enempi kun puol tuntia kerrallaan :D .

Näin eilen koulun kevätjuhlassa yhden puolitutun. Selvisi, että hän onkin synnytysosastolla joku johtava hoitaja tjn. kysäsin häneltä tätä meidän tilannetta, Napsu pyörii kun väkkärä vieläkin. Pelkään , ettei sit viime hetkillä enää mahdukaan kääntymään ja jää tosiaan siihen perätilaan. Hän sanoi, että mulla on paljon lapsivettä, että vauva mahtuu kyllä pyörimään ja saattaa vasta viime tingassa kääntyä. Hiukan lohdutti tuo tieto. On vaan itelle niin outo tilanne, kun olen tosiaan nyt huomannut, että Napsu saattaa parikin kertaa päivässä kääntyä välillä perätilaan ja toisinpäin.... levoton luonne kai... =)

Rakkapanuulle oikein paljo suppareita!! Mie luovutan nää omani siulle, kun yritän viel ens viikon pysyä kasas.

Kissantassu ja Napsu 37
 
En ole nyt vkl aikana kerennyt yhtään kirjotella kun ollut se muutto ym.
Mutta tulinpa vain ilmoittautumaan että kyllä se kesäkuu vauva tähänki perheeseen näköjään tulee :p Eli yhdessä kasassa vieläkin ollaan!!

Eilen illalla vihloi niin p*rkeleesti tonne alapäähän että hyvä jos istumaan pystyi!
voiskohan se olla sitä että vauva painautuu alemmas?

Tulen paremmalla ajalla kommentoimaan teidän juttujanne! :)

maj ja 40+3 ( nyt oon antanu jo luvan että sais tulla meinaa jo väsyttää tämä! huomenna toivottavasti vimppa neuvola! )
 
ikionnellinen
Aurinkoista sunnuntaita mammelit B)
Täällä toivuttu eilisestä vauhtipäivästä, koko päivän olin liikkeellä ystävien kanssa ja illalla olo oli ihan seis |O
Yöllä se sai aikaiseksi kaksi melko tuntuvaa supparia, mutta eipä niistä sitten olekaan mitään enää kuulunut :/ Limatulppaa ei ole nyt enää tullut, eikä muitakaan "ennakoivia" merkkejä oo ilmassa. Vaavi liikkuu kuin viimeistä päivää, "mä haluun ulos täältä"-potkuja satelee!!! :LOL:
Nyt loppuraskauden (mitä siitä on jäljellä) aion pyhittää ainoastaan pikkusen kasvattamiseen, ei enää erityisesti sovittuja menoja ja järjestelyjä, teen mitä huvittaa koska pian sellaiset ajat ovat hetkeksi taka-alalla. ELikkäs makaan auringossa ja syön jätskii :p Ja mies saa palvella, heh!
Venla-05 juttelit tuosta teidän masukkaan painosta eli oliko jotain 2,7kg, meille kanssa ennustettu jotain korkeitaan tuota suuruusluokkaa, hieman yli 2,5kg pienokaista, kasvu ollut viimeisen kk ajan hidasta, vaikkei minulla raskausmyrkytysoireita olekaan... Pääasia olisi että vauvalla kaikki kunnossa, siksi polilla ravataankin. Eihän koolla väliä, kaikki otetaan vastaan :heart:

Nyt partsille aurinkoon! :wave:
Ikionnellinen 38+4
 
täällä oli kans ihan kamalalt vihlonnat illalla! tuskaista. Ite ainakin ajattelin et vauveli hinkkas päätään sinne iha alas jotta vaik kypsyttelee paikkoja :D
Tosin ite nyt toivon kuitenkin vielä että tämä ei ulostaudu ennen keskiviikko iltaa, ei siis oo kamalat paineet ton LA:n ylittämisen kanssa vielä, mut varmasti oon sit torstaina jo niin valmista kauraa et lainaan mummolasta imukupin :D

Onnittelut Venlalle The Päivästä :D

Menhit ja Ella(viljami) rv 39+6
 
HEI VAIN!

Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena..Pitänyt vain kiirettä kun nuita valmistujaisia ollut, niin käyty shoppaileen lahjoja ja auttelemassa kavereita juhlavalmisteluissa, sun muuta..
Oli niin hirmuisesti teksitä kertynyt sit viime käynnin, että luin vain nämä tän kuun jutut mitä olitte pohdiskelleet. :ashamed:
Oli tosi ihana lukea nuita tuntemuksia!!Ne kun voivat olla todella arka paikka, niin täällä ihmiset niin sievästi ottaa vastaan, kannustaa ja tukee! Toisin kuin eräällä toisella palstalla kun kävin "vakoilemassa" ja siel joku oli kirjoittanut tuntemuksiaan ja pelkojaan, niin mahottomat kauhistelut oli laitettu(kutakuinkin näin että: miten voit es aatella nuin jne jne.. vaik ihan tavallisia tulevan äidin pelkoja se ihminen siel miun mielestä kirjoitteli.)! tuli kurja olo sen puolesta joka niitä fiiliksiään oli siel purkanu.. :/

OYS:ssa synnyttäneet: Ollaanko siellä miten tarkkoja vierailijoiden suhteen?

Voimia kaikille!Kaikilla alkaa oleen ihan viimeset hetket käsil, kun kesäkuuki jo alkanu! :eek: =)

Toukka 38+1 :heart:
 
Heippa kaikille!
Ei auttanut,vaikka olin pyytänyt kavereita grillaamaan..Eli yhdessä koossa ollaan edelleen.Olipas muuten hyvää :p Kesän ekat uudet perunat syöty,niiden kanssa vähän lihaa ja feta salaattia ja jälkkäriksi suklaamuffineita :p Nyt on niin ähky olo että...
Aamulla supisteli lupaavasti,mutta siihen se sitten taas jäikin.

Mulla on samanlaisia ajatuksia Velvin kanssa...Juuri kun on yhden lapsen kanssa "oppinut pärjäämään" niin tulee toinen.Vaikka onkin toivottu ja haluttu niin silti pelottaa ja jännittää,miten sitä oikein saa taas arjen sujumaan.
Samanlaisia ajatuksia kuin Tiivarilla mulla myöskin oli ennen esikoisen syntymää ja nyt ei edes meinaa muistaa niitä aikoja ennen esikoisen syntymää.Että mitä kaikkea sitä oikein tekikään vapaa-ajalla.Eli ehkä nää pelot siis kuuluu äitiyteen ja siihen kasvamiseen.

Bamse 39+2
 
Moikka kaikille :wave: !

Käytiin aamulla hautuumaalla (appiukon kuolemasta tulee huomenna tasan vuosi) ja sitten kaverilla Lauttasaaressa ja tehtiin isompi kävelylenkki paikallisiin puistoihin. Esikoinen oli ihan täpinöissä kun niin hienoja laitteita jne., mutta sitten valitti kyynärpäätään (sehän on nyt kipsissä, murtunut). 3 tunnin pystyssäolo kostautui eli nukuin hulppeat 2h päikkärit kuola valuen ja hikoillen ja heräsin hetki sitten napakkaan supistukseen. Mut nyt ei sit enää mitään tapahdukaan vaikka nousin jalkeilleni. Nyt on perheen miehet hakemassa vähän Mäkkäristä särvintä kun äiti vaan makaa eikä jaksa tehdä ruokaa, noloa
:ashamed: .
Missähän se ursulainen, jokohan on käärö sylissä? Rypäleestä kukaan mitään kuullut?
 
heipä hei!

Juuh, täällä kans ihan tajutonta vihlontaa ja painetta ollu nyt kaks iltaa. :wave:
Jotain tapahtuu.. jee!
Itkun kanssa sain taas punnertaa jalat sänkyyn iltapäivällä kun päivän yrittää jotain touhuta. Ei siihen touhuiluun kyl tarvittu kun kaupassa käynti ja ruuan laitto. Välillä niin ahdistaa tää ettei mitään jaksa tehdä! :kieh:

kesäkuu alkoi :heart: (ja nyt sitten jännittää)

-Kylli & vaavi 38+6-
 
Vai ei keneltäkään vauvauutisia viikonloppuna. No, ehkä me ollaan sitten kaikki samaan aikaan synnäreillä ympäri Suomen :D

Viikonloppu ollut yhtä juhlissa oleilua. Nyt vihdoin kotosalla, ja arvatkaa vaan. Teen ihan viimeisiä TYÖJUTTUJA vielä, vaikka olen ollut kotona jo yli 2kk. Jotenkin on vaan tuo yksi lupaamani homma venynyt ja venynyt. Huomenna ajattelin saada sen viimeistään valmiiksi, jotta ei sitten tarvitse synnärillä enää paiskia työhommia :whistle:

Kiitos kommenteista mun tunteita/tunnelmia koskien. Ootte aivan ihania!! :heart: :hug:

Täällä ei mitään ennakoivia merkkejä edelleenkään. Tyyppi jotenkin liikkuu voimakkaammin, ja tuntuu et vatsa on kipeä niiden liikkeiden takia. No hyvä se vaan on, kun just olin huolissani kun liikkuu niin vähän. Eli parempi näin.

Suunnittelin vielä lähteväni mökille ensi viikoksi (mies olis tullut sitten sinne päivittäin töiden jälkeen), mutta äiti sai puhuttua mut ympäri, että pysyn kotona. Jotenkin sitä ei vaan yhtään osaa ajatella, että tää vauva tosiaan voi syntyä kuitenkin hetkenä minä hyvänsä. Olo vaan on niin hyvä, että ei tuo lähestyvä synnytys tunnu oikein todelliselta. Mut parempi ehkä kuitenkin, etten ehdontahdoin jumita tässä vaiheessa itseäni minnekään korpeen B)

Mies muuten veikkasi, että vauvan syntymäpäivä olisi ollut tänään. Eipä osunut oikeaan. Saa nähdä miten käy mun arvauksen eli 14.6.

Tiivari ja Tyyppi 39 (eli viikko olisi laskettuun aikaan) :eek: tai :heart: (ei oikein osaa päättää...)
 
PORVOOSSA NOROVIRUS! Pysykää mammat kaukana! Meillä on koko miehen suku kipeenä, mies mukaanlukien. Vanhainkodista lähtösin, mut levinny neste-oil:llekki jo ku kulovalkee. Vasta keskiviikkona virus huomattiin ja nyt jo yhellä sun toisella. Eli ei kannata tännepäin ainakaan matkustella.

Ihanaa ku joku oikeen jo kaipas! :) Yhtenä kappaleena ollan kuitenki vielä, ei tunnu olevan toivookaa mistään jakautumisesta... :kieh: Vietettii eilen miehen kanssa mun synttäreitä ja sain ite päättää mitä tehään. Mies oli suunnitellu ravintolassa syömistä ym ja oli aika mustunu, ku mä päätinki, että tehäänki suursiivous ja uusitaan koko parveke. Istutettiin kukkia ja pottuja sankoihin ja tänään kävin vielä viemässä vanhat kalusteet porukoiden kauppaan myyntiin ja nappasin mukaani kivan kolmen istuttavan penkin. Ei muuten toiminu se tärkeen menon sopiminenkaan synnytyksen käynnistäjänä, (niinku joku muuki jo tais todeta), koska vaikka kuinka olin kutsunu täks iltapäiväks mun kaverit kylään, oon tässä ihan kasassa vieläki. Huijausta!!! ;)

Ja kyllä olis muuten luullu, et Venla olis jo jakautunu... ja Rakkiksellaki kuulosti jo niin lupaavalta!

rypäle 36+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
PORVOOSSA NOROVIRUS! Pysykää mammat kaukana! Meillä on koko miehen suku kipeenä, mies mukaanlukien. Vanhainkodista lähtösin, mut levinny neste-oil:llekki jo ku kulovalkee. Vasta keskiviikkona virus huomattiin ja nyt jo yhellä sun toisella. Eli ei kannata tännepäin ainakaan matkustella.

rypäle 36+5
Täytyypä vältellä faijaa, kun on neste oililla töissä. Se nyt vielä tästä puuttuis, että sen sais :( . Tarkoistus olis matkustaa sinne vain synnyttämään - kun vaan jotain tapahtuis...odottavan aika on pitkä. Ei ainakaan tunnu, että lähtö olis vielä lähellä, sen verran vilkas tää mahassa asuja on.

Maamuska 38+1



 
Mä olen nyt huomiselle suunnitellut oikein piristävän shoppailu- ja lounastamispäivän toisen kesäkuussa synnyttävän tutun kanssa.. Eli eiköhän se tarkoita sitä, että ensi yönä pitäis jotain tapahtua? :D

Maha tuntuu siltä että se tippuis päivä päivältä alemmas, nytkin kun istun, niin lepää tossa reisien päällä :LOL: Pitääköhän testatat sitä kantoliinaa jo vatsan kanssa ettei vaan polviin valahda? :D

Tiistaina vasta neuvola (tai taas).. sen jälkeen on vielä 10.6. (41+0) neuvola, ja sit yliaikaiskontrolliin jos sinne asti menee. Toivotaan ettei. Tosin ei mulla mikään huono olo ole, ei sen takia tarttis syntyä, mutta tuntuu että toi kersa on jo ainakin sen 3,5-4kg kokonen :eek:

Hyviä yöunia kaikille! Kärtsäsin tänään ihan tulipunaiseksi tunnissa! Taitaa hyvät yöunet olla historiaa..

Elppa & Antsa 39+5
 
Mitähän menoja minä keksisin että alkais just sillon tapahtumaan :) Viimeyö oli kyllä tuskainen taas jälleen. Supisteli mun mielestä vähän enempi tai voimakkaammin ku mitä pelkät harjotussupparit, lämmittelin viljatyynyä ja pidin sitä 'alaosaston' päällä ja vatsalla, suosittelen kyllä muillekin!

Mul aurinko ottaa melko herkästi muutenkin, nyt raskauden loppuvaiheessa ehkä vielä herkemmin. Kasvoille oon kyllä laittanu itseruskettavaa ettei olis ihan kalpee, ku ei jaksa koko ajan auringossakaan istuskella.

toukkala: ite en oo synnyttäny Oysissä, mutta on ne kuulemma aika tarkkoja siellä. Sisarukset ja vanhemmat pääsee vierailuajalla käymään, mutta ei muut. Yhdelle mun ystävälle, joka synnytti sielä joulukuussa, sanottiin että isänkin pitäis periaatteessa tulla vain vierailuajalla jos ei olla perhehuoneessa :eek: No arvaa vaan miten hyvin sitäkin ohjetta noudatetaan, hohhoijaa! Onhan se tärkeää tietenki ettei ihan kaikki juokse siellä vapaasti morjestelemassa kaiman tuttuja. Kuulemma romanit on aika ongelma kun ne ei välitä...

-Kypsääkin kypsempi Di 37+5-
 
kasassa ollaan edelleen ja mihinkäs minä tästä nyt lähen.. :whistle:

Meillä on täällä Lappeenrannassa sama homma että isä ja sisarukset saa tulla vierailulle mut muut sitten ei kai oikein.. :| Taysissa oli kiva kun isä sai olla sisarusten kanssa miten päin vaan ja koska vaan ja muut vieraat sitten vierailuajalla :)

Aurinko..oon sitä yrittäny nyt välttää kun mun rupee päätä särkemään auringossa niin herkästi että :kieh:

mut nyt on mentävä lepäämään on taas sellaset turvotukset jaloissa että huh huh :kieh:

tuire ja mini 37+2 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä