***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Lady Di:
Mulla on muuten ollu ihan kamalat alaselkäkivut muutaman päivän, siihen auttaa vähän lämmitettävä viljatyyny ja riittävä lepo. Iltaisin se yltyy aina ja on vaikea saada unta. Hassua että masua supistelee tuon tuosta, mutta se kipu on vain alaselässä. Onko muilla tällasta?
Mulla on ollu kanssa muutaman päivän alaselkäkivut aika mojovia. Monesti on kuulemma niin, että jos menkkakivut tuntuu ristiselässä niin samoin synnytyspoltot/supparit. Itselläni oli ainakin näin,kun esikkoa synnytin...eli tulevaa enteilee, kunhan vaan olis lähipäivinä jo.

Tiivari:
Kyllä se on aika harvinaista,että lapsen tarjonta muuttuu perätilaan. Itse sitä lääkäriltä kyselin, kun huolestutti ettei meidän vauva olis ollu kääntynyt. Onneks ultralla asian varmisti, että äiti sai mielenrauhan. Samoin täällä limatulppaa on tullu jo ainakin pari viikkoo, samoin ns.sukkapuikkosuppareita ja verenpainekin on ollu kaks kertaa jo vähän koholla (kuitenkin rajoissa) - meiän terkka kans sanoi, että synnytys on tosi lähellä. Niinpä niin, täällä ollaan yhdessä koossa ja varmaan vielä viikon verran. Sen verran opin esikoista odottaessani, että ei kannata ihan kaikkee kuunnella kirjaimellisesti neuvolatädin suusta. Esikoista odottaessani reilu kuukausi ennen laskettua aikaa alkoi täti horisemaan, että tää vauva tulee etuajassa - tosiaan syntyi tasan rv 42.

Omaa napaa sen verran vain, että ei oo tapahtunut mitään. Lenkillä kävin ja sain muutaman supparin. Nyt lähden leipomaan. ´

Maamuska 40+1
 
Kyllä on taas täällä aikaa pohdiskella =) Kysymystä siis pukkaa: Miten siellä sairaalassa saa ne päivät kulumaan? Meneekö kaikki aika sen vauvan kanssa harjoitellessa vai kuinka? Siis pitääkö varautua "tekemiseen" (esim. kirjaan) vai onko toiveajattelua, että aikaa jäisi muuhun kuin vaaviin.

Nyt paistamaan lättyjä, kera kermavaahdon ja mansikoiden :p
 
heippa kaikille!

Kovin on tanaan ollut hiljainen paiva. Eilen kavin illasta katsomassa sen sinkkuelama elokuvan ja oli tosi hyva. Meni viela kerta istumalta, eli ei tarvinut kayda vessassa valissa. vaaveli vaan kovasti mahassa jumppaili.
Tanaan sit nukuin pitkaan, on tultu syotya kunnolla ja tv:ta katsottua. Asunnon imuroin, muuten on laiskasti otettu koko paiva.
Nyt vaan odottelen kovasti neuvolaa ke aamuna, mita sitten sanovat. En usko et synytykseen tulee sita ennen lahdettya.

Leena 40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Kyllä on taas täällä aikaa pohdiskella =) Kysymystä siis pukkaa: Miten siellä sairaalassa saa ne päivät kulumaan? Meneekö kaikki aika sen vauvan kanssa harjoitellessa vai kuinka? Siis pitääkö varautua "tekemiseen" (esim. kirjaan) vai onko toiveajattelua, että aikaa jäisi muuhun kuin vaaviin.

Nyt paistamaan lättyjä, kera kermavaahdon ja mansikoiden :p
Sairaalassa aika menee kirjaimellisesti kuin siivillä!
ruoka tulee lähes 2h välein ja muu aika sitten vaavia syöttäessä, mahdollisesti verikokeissa ym. Esim jos paino tippuu reippaammin tai sokerit alhaiset niin syötöt 3h välein, ja se lasketaan edellisen syötön aloituksesta :) eli aikaa välissä parhaimmillaan alle puoli tuntia. Muu aika sitten menee hieman tokkurassa torkkuessa tai muuten levätessä.
Ainakin itsellä ei aika käynyt pitkäksi, niinä luppohetkina joita oli tuli juteltua muiden mammojen kanssa tai lueskeltua lehtiä joita os oli runsaasti.

terkuin
renee ja vaavi 4pvää

 
Hoijaa, on ollut pitkä sunnuntai. Melkoinen määrä kesäkuun odottajia onkin jo lisääntynyt, voikun pääsisi liittymään joukkoon. Olen koittanut täältä lueskella vinkkejä, joilla nopeuttaa synnytyksen alkamista, mutta toistaiseksi ainakaan kolmen ässän menetelmä ei ole auttanut.

Joku mainitsi vadelmanlehtiteen litkimisen, jalkahieronnan ja pitäisikö maitohappobakteereistakin olla apua? Valaiskaa vähän, en haluaisi enää jännittää synnytystä vaan hoitaa sen pois päiväjärjestyksestä mahd. pian.
 
Parina päivänä olen nyt kävellyt aika pitkiäkin matkoja, ja tuntuu, että olo sen kun paranee... No tämän aamuisen lenkin jälkeen jalkoväli tuli tosi helläksi, ja alkoipa sitten mahaakin vääntää ja suoli tyhjeni. Päiväunien jälkeen oli jotenkin kipeä olo, ja mittasin kuumeen, ja lämpöä olikin 37. Tietysti heti ajattelin, että lämmönnousu voisi enteilläkin jotain! :whistle: Tuli vaan mieleen, että kun esikoisen aikaan menin synnärille, niin mittasivat lämmön ja vähän kuumeen puolellahan se silloin oli.

Voikohan lämmönnousu liittyä lähenevään synnytykseen!? Tosin nyt olen jo epäilevällä kannalla. Alaselkä on kyllä kipeä, mutta ehkä enemmänkin sellaista lihas- ja kuumesärkyä. Supistuksia on tullut, mutta kivuttomia. Mahaa pistelee, mutta se lurisee siihen malliin, että liekö vaan joku mahatauti tulossa! :/

Höh, ei tästä taida vieläkään tulla mitään.

tipu 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinat:
Joku mainitsi vadelmanlehtiteen litkimisen, jalkahieronnan ja pitäisikö maitohappobakteereistakin olla apua? Valaiskaa vähän, en haluaisi enää jännittää synnytystä vaan hoitaa sen pois päiväjärjestyksestä mahd. pian.
No nuo maitohappobakteerit ei ikävä kyllä tuohon synnytyksen käynnistymiseen vaikuta, vaan ne SAATTAA ehkäistä vauvan allergioita ja vatsavaivoja. Täällä aletaan juuri kokeilemaan sitä vyöhyketerapiaa ja illalla peittojen heiluttelua, jotta saadaan nesteitä sinne kohdunsuuta liottamaan :whistle: :p

Tipu: Tuohon lämmönnousuun en kyllä osaa sanoa mitään, mutta toivotaan parasta :wave:
 
Onnea jo vauvautuneille :flower:
Täällä myös yhtenä vielä eikä mistään tietoa että alkais syntyä...vaikka edellisetkin mulla alkaneet sit kerralla, mutta jotenkin odottais jotain merkkiä :( Ei limatulpista tietoakaan saatikka niistä suppareista. HUOH....Alkaa olla tukala olo jo itselläkin ja nyt on nuo yö unet alkaneet kärsiä kun vauva painaa jo alas ja kääntyminen hankalaa. Jospa minä vaikka ensi yönä sit pääsisin lähtee...toiveikasko..hehheh..

Ansku71 rv 39+6
 
Ei mitään uutta täälläkään. Koko päivänä ei supistuksia ollenkaan :kieh: Aamulla tein koirien kanssa tunnin lenkin ja sitten käväistiin kaupungilla ja nyt illalla kävin 1,5 tunnin lenkillä jos otin juoksuaskeliakin. Vauva on ollut hiljainen tänään, pitänyt pukkia jotta saa liikkeitä tuntumaan ja se on huolettanut :( Tosin kolme edellistä päivää se on jyllännyt kovasti, että toivottavasti vauvalla on tänään ollut väsy päivä sitten.

Nyt pitäis vaan asennoitua taas siihen, että synnytykseen saattaa mennä vielä viikkotolkulla kun oli perjantain ja eilisen päivän niin toiveikas ja tänään on ollut mieli maassa sen takia.

-NeitiA ja keijokanerva 38+4-
 
Mie täällä taustalla lueskelen.Kasassa edelleen.En edes jaksa kirjotella kiukultani.Siksipä tuo ei varmaan synnykään kun oon niin malttamaton jo.
Onnea huomisiin käynnistyksiin kaikille tasapuoleisesti.
Onnea uusille vauvansa syliin saaneille.
Täytyy varmaan saunan ja suklaan lisäksi kokeille sitä siivousta se vika ässä ei vois vähempää kiinnostaa mut jos sitä siihenkin uhrautus :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Kyllä on taas täällä aikaa pohdiskella =) Kysymystä siis pukkaa: Miten siellä sairaalassa saa ne päivät kulumaan? Meneekö kaikki aika sen vauvan kanssa harjoitellessa vai kuinka? Siis pitääkö varautua "tekemiseen" (esim. kirjaan) vai onko toiveajattelua, että aikaa jäisi muuhun kuin vaaviin.
Mulla ei aika ainakaan kulunu kuin siivillä sairaalassa. Olin tullu hulluks ja seiniä pitkin menin. Onneks kävi porukkaa vierailulla aika paljon ja mieskin oli koko ajan melkein seurana. Vähän jännittää, että miten mun polla tällä kertaa kestää. No, toivottavasti ei joutuis olemaan montaa päivää.

Maamuska 40+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Niin kunhan sinne ensin pääsee...
:LOL: Hyvä lisäys!

Ärh - nyt meni kuviot taas ihan sekasin, kaikki kelle olen kertonut että huomenna mennään KONTROLLIIN, on nyt sitä mieltä että "ihanaa kun teillä on huomenna jo vauva sylissä". On juu, jos kidnappaan jonkun vauvan jo syntyneistä |O Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää. En kerro kellekään enää mitään :p Ilmoitan jouluna vasta mitä saa tytölle/pojalle tuoda lahjaksi.

Meillä on miesvalta tällä hetkellä. Kolme miestä istuu sohvalla katsoen TOP GEAR- ohjelmia kovalevyltä ja odottaa jalkapallomatsia alkavaksi. Mä siirryn suosiolla makkariin viinirypäleiden kera, huomiseen! (ps. ilmoittaudun vasta klo 16 jälkeen - leffa suunniteltu klo 12 + lounas, että älkää nyt ihmeessä luulko että pääsen tästä mahasta juo huomenna eroon ;))

Elppa & Antsa 41+5
 
Tiivari: Mulla on ollut aikaisemmilla kerroilla lukemista mukana. Omalla kohdallani lehdet kävi paremmin kaupaksi, kirjaan en malttanut keskittyä kun aina välillä piti vaan tuijotella vauvaa ja huokailla syvään kun se on niin ihana :)

Täällä edelleen yhdessä osassa 40+1... vaikka olenkin asennoitunut että kaksi viikkoa vielä... niin nyt voisin lähteä synnyttämään... alkaa "iskias" kipu olla oikeassa pakarassa/alaselässä niin hitonmoista ettei paljon mitään pysty tekemään. Ja kaiken kukkuraksi kiukuttelen sitten "vanhemmille" lapsille kaikesta ja kärsin siitä morkkista :(
 
No onhan taalla viella mahakkaitakin jaljella =)

Mulla on taas tylsaa. Jarjestan kaappeja ja vauvan vaatteita jalleen kerran tylsyyteen. Taa on jo varmaan sadas kerta :LOL:

Kuten aina ennenkin taalla ei ole mitaan raportoitavaa. Alamahassa pienta menkka jomotusta vai olisko mulla maha mennyt jostain muuten vaan kipeaksi. Kavin heittamassa kavelylenkin tanaan ja siita on nyt sitten alakerta pikkasen hellana. Tanne ei siis tosiaan mitaan uutta.

Sita rupesin tassa miettimaan etta, jos siita limatulpan irtoomisesta menee viella mahdollisesti kolmekin viikkoa synnytyksen kaynnistymiseen, niin mullahan voi menna tassa viella ikuisuus ennen, kuin paasen tosi toimiin, kun ei ole sita limatulppaakaan nakynyt viella lainkaan :headwall: Aargh! Ma taidan olla liian malttamaton.

38+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja kukikas:
Täytyy varmaan saunan ja suklaan lisäksi kokeille sitä siivousta se vika ässä ei vois vähempää kiinnostaa mut jos sitä siihenkin uhrautus :LOL:
Mie oon miettiny ihan samaa. Kaipa sitä viimestäkin ässää vois koklaa, vaikkei juuri kiinnostusta olekaan...
Mie luulin, et sie oot jo päässy tositoimiin. Ehkä me viel nähdäänkin laitoksella.

Tännekään ei mitään uutta. Supistelee välin kovastikin, mut ei mitään muuta sit tapahdukaan :headwall: .
 
Suomuurain: Kyllilähän tuo iskiaskipu olikin sitten suppareita, ja läksi synnyttämään...eli toivotaan samaa sinne :wave:

Pregnu: Ei sitä limatulppaa vissiin kaikilta edes tule ennen kuin vasta tosipaikan ollessa kyseessä. Eli älä huoli =)

Täällä nyt mies hieronut nuo vyöhyketerapiapisteet läpi. Sormet kipeytyi, eikä oo mitään verrattavissa synnytyskipuun...kuulemma |O :LOL: No, katsotaan josko ne tepsis. Ainakin Tyyppi oli tosi aktiivinen vatsassa koko hieronnan ajan, ja on myös sen jälkeen touhunnut siellä. Toivottavasti tekee loppusiivousta ennen muuttoa. :D

Jep, jep. Huomenna sitten alkaa virallisesti viimeinen viikko. Kyllä on nyt jo haikea olo, kun raskaus loppuu...tässäkö tää nyt sitten oli. Nopeaa meni. Ja tuskin tulee toistamiseen enää koettua :'( No olen kiitollinen, että tää ylipäänsä tuli nähtyä :)

Mulla tosiaan on torstaina se yliaikaisuuskontrolli, mut ajattelin huomenna piipahtaa neuvolassa kuuntelemassa vaavin sydänäänet. Voi sitten olla taas hyvillä mielin, kun tietää kaiken olevan kunnossa. (Mä sit tosiaan menin, ja luin niistä yliaikaisuuden riskeistä. Tieto lisää tuskaa |O )

Öitä kaikille, ja toivottavasti tulisi mahdollisimman monelle lähtö :wave:
 
Kokeilkaas muuten piruuttanne hieroa nännejä :D Stimuloi oksitosiinieritystä... Ei ota jos ei annakaan :D

Se olis sitten la huomenna. Puhelin on lakannu soimasta B) On tainnu mennä jakeluun että mä ilmoittelen jos ilmoitettavaa on...
 
Onnea huomiseen käynnistykseenmenijöille :D

pregnu ei oo mullakaan limatulppaa näkynyt :headwall:

Taas v*tuttaa jo valmiiks ens viikko, kun miehellä on iltavuoro ja mä kökin täällä yksinäni 14-22 |O no jos tekis vaikka pitkiä kävelylenkkejä, jos sais näitä ylimääräsiä rasvoja sulaan.

Huomenna heti 8.00 pitäs mennä neuvolaan tarkistuttaan ne verenpaineet, äh, en jaksais nousta niin aikasin, kun tiedän että se uni ei tuu taas ennen aamuyötä :/

MP 38+1
 
Ainiin ja jotain gallubbia oli varpajaisista. Ajankohtaa ei oo vielä päätetty, mut mies menee kavereitten kans koko viikonlopuks johonkin vuokramökille. Niin ne teki viime vuonnakin kun yks kaveri sai lapsen. Mun mielestä toi on parempi idea, ku remuta tuolla kaupungilla kalliissa baareissa. :)
 

Yhteistyössä