***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

kissantassu ; Täällähän mie.Jännätään miten meitin käy,rehvataanko vai ei. Mies jo innoissaan ku vihjasin josko mein pitäs ottaa se vika ässä kokeiluun :LOL:

Limatulppa miul on aina irronnu vasta laitoksella.Jotenkas siihen ei kande luottaa synnytyksen "alun" kertojana.
kiukkunen kukikas ja masukki 39 tasan
 
Ihan ensiks onnea kaikille vauvan saaneille :heart:

Tiivarin galluppiin: Mulla ainakin ne muutama päivä sairaalassa menny ihan vaan synnytys "väsymyksestä" toipumiseen ja vauvaa ihaillessa. Kyllä mulla jotain lukemista on ollu mukana, mut en todellakaan ole sellaseen sit jaksanut keskittyä :p

Mä olen nyt sitten saanut itselleni ne peräpukamat :x Huomasin pari päivää sitten et nyt on takapuoles jotain outoa ja tänään on ollu jo niin tuskasta et ihan kauhusta jäykkänä pelkään noita vessakäyntejä :'( Kävin ostamassa pari purkkia vauvojen luumusosetta....jos helpottas tilannetta oikein löysä ulostus :/

Mä taidan olla ainoa joka ei VIELÄKÄÄN ole ostanut vaippoja, tutteja, pulloja jne. :whistle: Sänky ja vaatteet on kyl valmiina, mut noita muita pikkujuttuja oon vaan lykännyt hamaan tulevaisuuteen...ajattelin et sit kun joku päivä (parin viikon päästä?) oon oikeen tympiintynyt tähän odotukseen niin lähen shoppailemaan!!!

dodona 38 tasan
 
Pakko kommentoida tuohon tipun kysymykseen: Mulla oli toisen lapsen synnytyksen edeltävänä päivänä lämpöä 37,5 astetta ja se on kai ihan normaalia että äidin ruumiinlämpö nousee synnytyksessä. Esikko käynnistettiin joten hänestä en osaa sanoa. Jotenkin oli kipeä ja väsynyt olo kun kuumeen mittasin ja panikoinkin että tulenko kipeäksi mutta mitään kuumetautia/flunssaa en synnytyksen jälkeen saanut joten johtui varmaan vauvasta.

Olen jo niin sekaisin yöllä että en tiedä supisteleeko vai näenkö vaan unta ja tunnen unessa supparit!!! Viime yönäkin tunsin elävästi supistuksia varsinkin selässä mutta nukuin kuitenkin kuin tukki :headwall: Mietin vaan että kun niitä supistuksia niin kovin odottaa, voiko mielekuvitus jo tehdä unessa tepposet!!!

Samalla kun laskettuaika häämöttää, mulla iskee paniikki synnytyksen kanssa. Ketään en halua pelotella enkä piruja maalailla seinille mutta kun itse kolmannen kerran sinne menee, jännittää aina enemmän ja enemmän. Esikosta ei oikein tiennyt mitä tuleman pitää ja lopulta syntyikin käynnistyksellä, kakkonen lähti itsestään syntymään ja oli taas uusi kokemus...
Nyt on vaan tavoittena rentoutua ja pysyä mahdollisimman paljon liikkeesä. Olen jotenkin jumittunut sänkyyn ja antanut "kivulle vallan" molemmissa synnytyksissä. Samoten mitään puudutuksia en ole kummassakaan saanut ja nyt kyllä ajattelin jo heti puhua epiduraalista. Eihän sitä ikinä tiedä millä kaavalla synnytys etenee mutta itse olen vaan heti ollut kauhusta kankea ja ehkä juuri hankaloittanut tilannetta kun en ole osannut rentoutua!!!

Fysioterapeutti-ystäväni myös kehotti miestäni hieromaan neljää pistettä selässä supistusten aikana, se ainakin heidän kakkosen kohdalla toimi ainoana kivunlievittäjänä ja synnytys oli muutenkin "todella helppo" kun taas esikoisen kohdalla heillä ei kaikki mennyt niin mukavasti. Nyt mulla onkin jo mustalla tussilla neljä rastia selässä, voi olla että niitä pitää tummennella vielä muutama viikko :LOL:
Kaksi pistettä on ristiselän molemmilla puolilla ja toiset kaksi noin 10 cm ylemmäs. Ja niissä kohdin miehen pitäisi tuntea kun naista supistaa.
Mulla menee supistukset inhottavasti selkään ja toivon että tämä edes vähän auttaa!!!

Tsemppiä kaikille käynnistykseen lähtijöille munkin puolesta ja onnea kaikille vauvautuneille :flower: Ihanaa kun teillä on jo pikkuiset siinä vieressä!!

Valmet 39+2
 
Täällä yksi laiska mahakas ilmoittautuu olevansa vielä kasassa. Ja vielä pitkään...

Enpä oo istunut koneen ääressä, kun oon yrittänyt levätä kaiken liikenevän ajan. Olin jo ihan varma, että tää hiton yskä vie mut sairaalaan, kun supistelikin jo lupaavasti ja maha tipahti yskän voimasta ihan silmissä. Mutta tässä sitä vaan vielä luen ihmetellen synnytystarinoita...

:flower: Onnea kaikille vauvautuneille! :flower:

Viimeksi neuvolassa ei ollut mitään ihmeellistä tapahtunut. Paitsi, että paino oli kerrankin pysynyt viikon nousematta yhtään. Yskä on saanut mun nesteet ihan selvästi kiertoon ja turvotukset on lähes hävinneet.

Noista maitohappobakteereista on ollut puhetta. Reilu pari vuotta sitten neuvolassa kehotettiin käyttämään gefilus-tuotteita raskausaikana ja imetyksen aikanaehkäisemään vauvan allergioita ja korvatulehduksia. Esikoisen aikana söin sitten päivittäin koko raskauden ajan ja tapa jäi päälle. Esikoinen on ollut kyllä kaikin puolin terve, ei ilmavaivoja vauvana, ei korvatulehduksia tai allergioita. Toivon, että sama linja jatkuu...

Tosta sairaalassa oleilusta tuli mieleen, että käytin kaiken ajan lepäämiseen ja toisten mammojen kanssa jutusteluun. Aika (4pv) meni tosi nopeasti. Nyt toivon pikaista kotiutusta mikäli mahdollista esikoisen takia. On niiiin äitin tyttö.

pupukana 39+1
 
Voi jumankekkuli taas, kun on vaihteeks levoton yo takana. Vasyttanyt olis kylla, mutta miljoona kertaa olen yon aikana herannyt (vessa reissut, sarkevat jalat, kyljet puuduksissa, kutina ja kuumuus). Kylla hitto syo ihmista, kun ei saa kunnolla nukutuksi, vaikka oliskin ihan ratti vasynyt. Jotenkin tan viella kestais, kun tahan olis kunnon syy niin, kuin esimerkiksi se vauva jonka takia pitasi herata monasti yolla mutta, kun ei saa nukutuksi muuten vaan niin perskule, etta ketuttaa. No se on sitten taas vedettava paikkareita pitkin paivaa. Toivottavasti teidan muiden yo on mennyt paremmin. Ehkapa joku teista on paassyt jopa synnarille asti ;)
 
Huomenta kaikille :wave:

Täällä ei nukuta enää yhtään. Olin ihan varma illalla, että yöllä tulee lähtö. Vaan täällä sitä edelleen istutaan kasassa, eikä merkkiäkään mistään. Vauva liikkui mahassa illalla harvinaisen paljon, ja liikumisen aiheuttama kipu tuntui tuolla nivusissa. Taisi porata päätään alaspäin.

Tsempit vielä kertaalleen Menhitille ja Kengulle käynnistykseen! Rakkis taisikin ottaa jo varaslähdön - lämpimiä ajatuksia :heart:! Ja Elpalle yliaikaisuusseurantaan. Kyllä sullakin se nyytti on ennen jussia sylissä ihan varmasti! :hug:

Tiivari ja Tyyppi 41 + 0
 
Hohho, onpas kamala yö takana. voi luoja jos ne päättääkin jostain syystä käännyttää miut vielä kotiin ni tartun sairaalan oviin kynsin ja hampain kiinni ja huudan etten lähe yhtään mihinkään |O Miten voikaan ihmistä näin jännittää! Tsemppiä Kengulle!

Menhit ja Ella(viljami) rv 42+0
 
Mä tulin nopeesti vielä tsemppimään kengua ja Menthittiä vaikka ovatkin varmasti jo lähteneet :flower: :heart:

Tiivarille suuri kiitos tuesta, ihanaa kun jaksat olla aina niin positiivinen :heart:

Elppa & Antsa 41+6
 
kukikas ei se viiminen ässä auttanu, ainakaan vielä. Kahtellaan päivän mittaan tapahtuuko mitään. Mie en löytäny kaupungilta sitä vadelmanlehtiteetäkään :headwall: .

Menhitille ja kengulle onnea matkaan!!! :hug:

Kissantassu ja Napsu 39+1
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Hei kaikki!
Lähtöhän se sitten tuli rv 40+1 tiistai-keskiviikkoyönä niitten iskiasvaivojen valittelujeni jälkeen. Kirjoitan paremmalla aikaa synnytystarinaa, nyt hankalaa kun istua ei voi.., mutta olkoon se pieni hinta ihanasta pojasta. On muuten syötävä!
Mitat huimat 53,5 cm, 3970 g ja pipo 36,6. Syntymäpäivä 11.6.2008

En ole ehtinyt lukea vielä muiden kuulumisia, mutta ONNEA KAIKILLE NYYTTINSÄ SAANEILLE :heart: JA pinnaa ja lepoa kaikille odottaville! Lepoa meinaan.. en itse ole saanut nukutuksi tällä viikolla juuri yhtään.. sairaalassa olo ei vain sovi minulle. Nyt onneksi kotona ja elämä ja uni maistuu :heart:

:wave: onnellinen Kylli äiti ja poju :heart:
 
Voi paljon onnea Kylli pojasta koko perheelle!! :heart: :flower:
Lähdit sitten etuilemaan kuitenkin :D Mä täällä vielä odottelen kärsivällisesti vuoroani. Mielenkiinnolla jään odottelemaan synnytyskertomusta, eli sitten kun jaksat/ehdit...

Onkos muuten Valmet vielä kasassa? :attn: Päästäänkö yhtäaikaa synnärille, vai joko olet mennyt?
 
weiss
:heart: PALJON ONNEA PIENESTÄ POJASTA KYLLI!!! :heart: Aivan tippa tuli silmään, niin kauan näitä uutisia ootettiin.. Nyt on yksi matka ohi ja alkaa uusi. Nauti ihanasta vauva ajasta joka päivä ja tallenna hetket muistoihin, joskus ne on kultaakin kalliimpia.. Onnea! :heart: :heart:

weiss ja poju 6vkoa :heart:
 
Kyllille onnitteluja :flower: :)

Minäkää en saa öisin nukuttua kunnolla. Ottaa tosissaan aivoon ku pitää juosta vessassa ja kaikki ajatukset vaan pyörii päässä. Viime yönä vaavi riehu masussa niin että uneen asti tuli toinen: muka mahanahkan läpi puristi mun kädestä omalla kädellään :eek: :D Aamulla ku heräsin ni vihloi taas niin lupaavan kovasti ja supisteli mutta nyt ei taas mitään tapahdu |O

Di ja nuttunen 39+6 -nurkan takana la-
 
Mä näin kans kurjaa unta. Mun 90v isoäiti sanoi siinä, että hänen on aika mennä kun vauva syntyy. Nyt on ihan karsee olo, toivottavasti ei ainakaan oo mikään enneuni. En uskalla muuten tätä vauvaa synnyttää... :(
 
Ilmottaudun minäkin vielä yhdessä koossa olevaksi.

Eilen oli kaverin pojan ristiäiset ja minusta tuli kummi :heart: Jännittänyt että pääsenhän varmasti paikalle.

Viime viikolla lääkärin tarkastuksessa vauva oli jo ihan alhaalla. Paikat pehmeät, mutta kiinni. Kanavaa jäljellä 1cm Neuvola täti meinasi että perun sitten vaan seuraavan kerran joka nyt keskiviikkona, mut tässä mä vielä olen :headwall:

Selkä on aina vaan kipeämpi :( Panadolia nassuun vaan. Nivusia vihloo myös välissä kävellessä. Tuntuu että jalka pettää alta. Eilen vihloi jopa kun istuin :eek:

Kyllä tää vauva on nyt häädettävä ulos jo. Esikkoa käy sääliksi kun ei voi tehdä hänen kanssa juuri mitään. Nyt kun mies tän viikon ilta vuorossa niin suoraan hoidosta menemme mummolaan pojan kanssa. Kun toi ihana uhmakin päällä sillä niin emme kahdestaan pärjää. Tekee ihan kaikki piruudet kun makoilen vaan sohvalla :ashamed:

Ja sit kun niitä viikkoja on vasta 38+3 et pahimmilleen tätä on vielä yli kolme viikkoa :kieh: :headwall: Kaiholla muistelen pojan raskaus aikaa kun vielä lasketun ajan jälkeen kiertelin kauppoja ja kävin koiran kanssa lenkillä. Nyt olen lähes sängyn vanki :ashamed: Ei tätä muuten jaksais ellei se ihana palkinto olisi vielä luvassa :heart: :heart: Kyllä se tästä =)

Myönnettäköön et vähän hävettää rutissa et syntys jo kun yliaikasiakin täällä niin paljon. Mielelläni nauttisin vielä raskaudesta jos olo vaan olis parempi.

Paljon onnea kaikille vauvatuneille :heart: :flower:

Nyt takasin sohvalle ja töllötin auki

katbe 38+3
 
täällä ollaan kanss yhdes kasas....Mä kyllä nukun yöt hyvin, takana kunnon 12h yöunet... :D ihan säikähdin ku katsoin että kello on 9.30...luulin että näen unta...Kun yleensä aina herään viimeistään klo8..

Tänään mennään äidin kanss etsimään parveke vaunuja ja sit pinnasänkyyn sellanen pehmuste...kun luultiin että jo ostettiin sellanen, mutta oltiinki ostettu kaksi peittoa, yks pieni ja yksi isompi..

Taavi-Lotta rv39+3....kaksi päivää käynnistykseen,,,,iiiiih...
 
Vaaleansiniset onnittelut Kyllille!! Ihanaa!!

Ja täällä päässä ei tapahdu taas yhtään mitään... No, pientä vihlomista oli aamulla sängystä noustessa, mutta siinä kaikki. Argh. Ei tää synny koskaan...

Mouse 38+5
 
Sydamelliset onnittelut Kylli-tatille pienesta poja-pallerosta :heart: :flower: Nyt on sitten sinullakin nyytti vierellasi. Ihanaa! Tule tosiaan kirjoittamaan lisaa synnytyksestasi, kunhan kerkiat. Mina ainakin lukisin mielellaan noita teidan synnari tarinoita.

Ai juu ja onnea matkaan kaikille tanaan kaynnistykseen lahtijoille :wave: :hug: Teita mahtaa jannittaa aivan hullunna. Teillakin on sitten kohta vaavit.

Kylla taa porukka vaan tosiaan pienenee paiva paivalta ja se antaa uskoa kylla itsellekkin, etta joku paiva tasta tulee se lahto viella itsellekkin. Eillen rupesin ihan miettimaan, etta millon olen viimeksi joutunut oleen yota sairaalassa ja kyllahan siita on vierahtanyt yli kymmenen vuotta. Muo alko taas kauheesti jannittamaan koko synnytys. Toisaalta kyllakin yo oli jalleen sen verta tuskainen, etta melkeen itkin ja rukoilin, etta ne vedet menis jo, niin sais taman raskauden paatokseen. Kaiken kaikkiaanhan mulla on ollut tosi helppo raskaus, pikku vaivoja lukuun ottamatta ja niin, kuin joku muukin taala jo kirjoitti, niin on ollut ihanaa saada kokea tamankin asia elamassa. Se on vaan tama raskauden loppu aika, kun alkaa jo kaymaan kropan-ja hermojen paalle.

Tiivari: Mulla tuli oikeen kylmatvareet siita sun unesta! Toivottavasti sulla ei tosiaan ole taipumusta enneuniin. Ma oon niin taikauskoinen ,etta uskon kaikenlaisiin hompotyksiin ja tollanen uni sais kylla mutkin ihan tolaltaan. Nyt ei muuta, ku ajattelet vaan, etta uniin uskominen on ihan hompotysta ja meet rahallisin mielin synnyttamaan. Se, etta sina synnytat ei vaikuta muuhun elamaan =)

Ok. Taalla ei siis taas mitaan ihmeellista. Yhdessa kasassa ollaan edelleen :) Telkkaria katson lappari sylissa, niin paasen vahan valia zekkaamaan mita taalla on tapahtunut. Mun pitaa ottaa virtaa teidan elamasta, kun omassa elamassa ei tapahdu mitaan (ei ole elamaa).
 

Yhteistyössä