***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Elppa: Siistiä!!! Hyvä että kaikki oli vaavilla kunnossa. Olitpa jo paljon aukikin. :eek: Toivottavasti vaikka käynnistyisi itsestään ennen keskiviikkoa, mutta silloin ainakin teillä on vauveli sitten vihdoin. Ihanaa!!!! :heart:
 
TIIVARI: itsekin lapsettomuudesta kärsineenä tiedän kyllä miltä sinusta tuntuu. Mutta elämä yllättää..kuten meitäkin jo kolmatta kertaa =)
Aikoinaan reilun 7 vuoden odottelun jälkeen kun mekin olimme hoidot lopettaneet tuloksettomina saimme esikoispojan joka nyt 7 v. hänen jälkeen taas muuan uusi hoito ja 5 vuoden odottelu jona aikana taas päätös että annetaan asioiden mennä omalla painollaan. Josta nyt tämä 1 v6 kk:tta oleva pieni mies. Ja yllätys oli kyllä mitä melkoisin kun viime syksynä sit yllätys plussaa johon en ollut osannut varautua ollenkaan. Ajattelin että menee useampi vuosi jos tullakseen.
Nyt sitten tehty päätös jotta tää jää viimeiseksi ja sterilisaatio jonoon jonotus, mikä tuntuu varsin kornilta kaiken tän jälkeen.
 
pregnu no mulla on menny itelläkin vähän ohi, että mitä se nyt loppujen lopuks tarkottaa kun ei siitä lääkärien kielestä ota erkkikään selvää.
Netistä löysin tämmösen selityksen: Laajeneminen johtuu joko virtsan refluksista munuaisaltaaseen tai obstruktiosta virtsateissä. Eli takaisinvirtausta tai ahtauma virtsateissä.
Ja lääkäri sano, että toi vaiva voi poistua heti syntymän jälkeen, eli ei välttämättä vaadi toimenpiteitä, pelkkä tarkkailu riittää.
Mutta aika näyttää, käskettiin olla huolehtimatta ja menettämättä yöunia =)


Tiivari mulle kävi perjantaina ihan sama kun olin neuvolassa, täti oli just painelemassa mahaa kun veti kädet pois, että aha nyt supistaa. Ja mä kans siinä vieressä, että aijaa :eek:

Elpalla jännät paikat edessä, tsemppiä keskiviikkoon :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mouse:
Kävin tsekkaamassa tota toukokuisten ketjua, ja totesin, että aika suurella osalla siellä on vauvat syntyneet rv 40 jälkeen... huoh. Niinköhän tässä sit käy, että yliajalle mennään täälläkin..? Mulla kun oli niit ennenaikaisia supistuksia jo joskus huhtikuun alusta lähtien, ni olin ihan varma, että vauva syntyis etuajassa... vaan ei siltä kyllä nyt näytä. Mistähän sais ostettua roppakaupalla kärsivällisyyttä??

Kärsimätön Mouse 38+5
Aika useinhan se on niin, että yli rv 40 mennään. Lapsista n.5% syntyy vain laskettuna aikana. Mun mies sanoi hyvin yks päivä, kun tuskailin tälle maha-asukille,että josko vois tulla ulos niin pitää olla onnellinen siitä,että ollaan näin pitkällä - monet kun ei selviä näille viikoille sitten millään. Tiedän kyllä,että turhauttavaahan tää on - kun se päivä voi olla huomenna tai parin viikon päästä, you never know.

Tiivari: En minäkään esikoista odottaessani oikein noita suppareita tuntenut - välillä olen nytkin epäillyt, että onko ne vai ei ne oo. Sen takia jäinkin haavi auki laitoksella, kun siis oli jo lapsivedetki menny, kun käyrillä olin ja kätilö sano, että onpas sulla voimakkaita supistuksia :eek: ! Kipukynnyksestähän siinä on kyse tai jotain.

Maamuska 40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Mun mies sanoi hyvin yks päivä, kun tuskailin tälle maha-asukille,että josko vois tulla ulos niin pitää olla onnellinen siitä,että ollaan näin pitkällä - monet kun ei selviä näille viikoille sitten millään.

Tiivari: En minäkään esikoista odottaessani oikein noita suppareita tuntenut - välillä olen nytkin epäillyt, että onko ne vai ei ne oo. Sen takia jäinkin haavi auki laitoksella, kun siis oli jo lapsivedetki menny, kun käyrillä olin ja kätilö sano, että onpas sulla voimakkaita supistuksia :eek: ! Kipukynnyksestähän siinä on kyse tai jotain.
Toi on kyllä niin totta, että onnekkaita ollaan kun ollaan päästy näin pitkälle raskauden kanssa. Muutama päivä sinne tai tänne enää tässä vaiheessa. =)

Mun mielestä ei noi mun "supparit" oo YHTÄÄN kipeitä, en oo siis edes epäillyt niitä supistuksiksi. Eli liekö sitten niitä harjoitussuppareita vaan. Toivottavaa tietty olisi, että ovat edes jotain saaneet kuitenkin aikaiseksi. No, torstaina se viimeistään selviää, kun menen sinne yliaikaisuusseurantaan. Jospa vaikka kävis niin kuin Elpalle, ja olis paikat hiukan edes avautuneet. Toivossa on hyvä elää :whistle:
 
Rakkis: Onnea pikku prinssin johdosta.
Onnea myös muille vauvautuneille!

Tiivari: Mulle kyllä sopisi että tämä iskias kipu viittaisi kohta alkavaan synnytykseen :) Mies on keskiviikon kiinni duuni kuvioissa... joten jos vaikka sitten silloin synnytetään. Esikoisen kanssa kävi juuri niin että koko keväänä miehellä oli yksi päivä kun on "pakko" olla töissä oli tilanne mikä hyvänsä. No, prioriteetit vaihtui kun lähdettiin esikoisen hakumatkalle.

Tänään on pistetty kaikki mahdolliset Ässät kehiin... sauna odottaa juuri lämpimänä... jos ei mikään tehoa, niin ainakin vähäksi aikaa unohtaa olevansa tosi raskaana :LOL:

Suomuurain 40+2
 
Kotona ollaan =)

eli poika syntyi 14.6 klo: 06.12.synnytys oli nopea ja HELPPO =) kerron synnytyksestä myöhemmin paremmalla ajalla..muuta tässä pää piirteittäin:

heräsin kello 01.30 supistuksiin (alkoi heti tulemaan n.5min välein )
lapsivesi meni 03.35
sairaalassa oltiin 03.50 olin 5cm auki
puudutuksen sain 04.50
kokonaan auki n. 05.45
poika maailmassa 06.12
:heart:

kaalis ja poju 2vrk
 
Kirjoittelen ihan pikaisesti nyt, palailen asiaan myöhemmin, kun olen ehtinyt lukea teidän kirjoitukset.

Meille siis syntyi poika 10.6 klo 9.52. Mitat: 3870g 50cm
:heart:

Heräsin siis tiistaina 4.20 supistuksiin, jotka tulivat heti 4-5min välein. En paljoa voinut makoilla, joten käveleskelin viiteen asti, jolloin tuli jo selväksi, ettei supistukset lopukkaan, vaan vauva syntyy viimeinkin. Viikkoja oli siis 41+1

Miehellä oli töihin meno aamulla, joten herättelin miehen, että mihin aikaan sen pitää olla töissä, että ehtii viedä mut ja lapset Ouluun. Kuuden aikaan sitten lähdettiin ajelemaan Ouluun, jossa kierreltiin ympäriinsä sukulaisia, lapsille hoitopaikkaa etsien, kun mun vanhemmat eivät olleetkaan kotona, eivätkä vastanneet puhelimeen. Lapset sitten pääsivät miehen siskolle hoitoon.

Oysissa oltiin n.8.30, jolloin olin jo 6cm auki ja kalvorakko tuntui, joten päästiin suoraan synnytyssaliin.
Kovia kipuja mulla ei vieläkään ollut. Kun kivut kovenivat tuossa 9 jälkeen, sain PCB-puudutuksen. Viimeiset puolituntia olivat melko tuskaisia, ja lopulta poika syntyi 7min ponnistuksen jälkeen 9.52.

Repeämiä tuli jonkunverran, mutta muuten synnytys oli helppo ja nopea. Vauva on aika leveäherteinen, joten repesin nimenomaan hartioiden kohdalla, ja vauvallekin tuli pieni murtuma solisluuhun.

Vauva oli heti hyvä syömään, ja imetys onkin lähtenyt alku kankeuden jälkeen hyvin käyntiin -ja toivottavasti niin jatkuukin.
Vauva kellastui (kuten mun aiemmatkin lapset) ja oli sinivalohoidossa. Kotiin päästiin eilen, eli sunnuntaina.

t: onnellinen Huiskahäntä
 
Paljon onnea Kaalimaankakaralle ja Huiskahännälle!! Täältähän on porukka hävinnyt, ja nyt on vasta kuun puoliväli :eek:

Ihme kipuilua ollut koko illan, säännöllisiksi supistuksiksi en näitä sanoisi. Vatsa-asukas pomppii hulluna joka suuntaan |O Ihan sattuu.
 
Onnea Kaalimaankakara ja Huiskahäntä. :flower:
Niin ja onnea kaikille muillekkin vauvan jo saaneille!

Täällä vielä yhdessä kasassa, mutta aikas kovien kipujen kanssa. Oikeaa lonkkaa vihloo niin, että meinaa jalat lähteä alta. Vauva on ilmeisesti myös niin alhaalla, että kävelystä on tullut todella vaikeeta.

Tossa muutama päivä sitten Radio Suomessa oli synnyttäjien ilta ja siellä kätilö sanoi, että ihan hyvin voi raskaana oleva äiti itsekkin kokeilla sisäkautta kohdunkaulan tilannetta. Pitää vaan tietenkin pestä kädet huolellisesti ja tietää mitä etsiä. No minäpä otin neuvosta vaarin ja kokeilin. Kohdunkaula tuntui todella pehmeältä, mutta vaikea sanoa oliko yhtään auki.
Mutta iso juttu oli se, että tunsin vauvan pään. Se oli todella alhaalla, siis todella. Siinä sitten tunnustelin oman vauvani päätä ja meinas tulla itku, kun olisin niin paljon halunnu vetästä sen pois sieltä ja saada syliin. Se oma ihana vauva.

Jos mentäis näissä viikoissa esikoisen mukaan niin vauva syntyis ens yönä. Vähänkö alkaa jännittämään. Etenki se ehditäänkö sairaalaan, kun vauva on NIIN alhaalla jo.

Tsemppiä kaikille kärvistelykohtalotovereille!!!!

emilija ja rontti 39+5
 
En ole kerennyt kirjottaa aikoihin,mutta olen kyllä yrittänyt lukea aika-ajoin kuulumisia.Ihanaa lueskella synnytyskertomuksia,ja niin erillaisia sellaisia!!!
Meillä täällä kotona on mennyt hyvin,vauvalla vähän vatsa vaivaa,kun on pelkällä korvikkeella niin veti tosi kovaksi.
Ristiäis hässäkkää alkaa pukkaa...nimi olikin jo synnytyssalista asti selvä Into Ilmari.
nimi tulee siitä kun hän vaivihkaa sai alkunsa,eli innokkaana maailmaan ja vielä tuo minuutin ponnistusvaihe lisäsi into-nimen varmuutta.
Ihanaa kuinka jotkut voivat pantata nimeä salassa ristiäisiin asti...itse en voi koskaan pitää sisälläni tuollaisia asioita.sama kun olen aina jo heti kaksi viivaa pissattuani hehkuttanut kaikille olevani raskaana,haluaa heti jakaa onnensa läheistensä kanssa!

Kaikille vielä odottaville:muistakaa levätä ja nauttia olosta,vaikka se varmasti tuntuu mahdottomalta!
ja vauvautuneille:Nää kasvaa ihan silmissä!!!joka aamu tuntuu että on tullut painoa.ja olen laittanut ekat pieneksi jääneet vaatteet pois...jaksamisia yö-syöttöihin =)
 
Niin, unohtui mainita, että maanantai-iltaa painelin niiä vyöhyketerapia pisteitä tuolta varpaista, ihan rypäleen ohjeen mukaan. En sitten tiedä, auttoiko se vauvan syntymään, vai ei...

Meillähän oli tuolla keskimmäisellä koliikki, ja siihen koliikkiin vyöhyketerapia kyllä auttoi, vaikkeen ole moiseen ikinä uskonutkaan. Mutta pakkohan se oli uskoa, kun vaikutuksen itse huomasi... Joten voi hyvinkin olla, että tuo varpaiden sörkkiminenkin avitti synnytystä.

Mulla muuten nuo varsinaiset synnytys supistukset olikin yllättäen ihan erilaisia, kuin kivuliaatkaan synnytystä edeltäneet supparit.

Ja täsä synnytyksessä supparit oli erilaisia, kuin kakkosta tehdessä.
 
Huiskahanta: Paljon onnea sinulle ja perheellesi pienen poika vauvan johdosta :flower: :flower: Teillakin on nyt sitten synnytys urakka takana ja tuhisija sylissa :heart: Kiva kuulla, etta synnytys oli sujunut kaikinpuolin hyvin!

Kaalimaankakara: Teilla alkaa nyt sitten vauva elama, IHANAA :heart: Onnittelut viella kerran.

Supisteluista: Lohduttavaa kuulla, etta niita suppareita voi tulla vaikka itse ei niita valttamatta tuntisikaan. Musta on kylla joskus tuntunut et hei taa saattas olla supistus tai et taa on nyt supistus, kun vatsaa kiristaa, mutta siten en kuitenkaan osaa varmaksi sanoa et oliko se sittenkin vaan vauvan selka tai peppu jota vauva tiukasti puristaa vatsaa vasten. Kipeita nama mun ns. supparit ei kuitenkaan ole olleet.

Taalla ilta menee taas telkkaria katsoen. Kavin aikasemmin hakemassa herkkuja kaupasta joita nyt sitten ahdan kaksin kasin suuhun samalla, kun tuijotan telkkaa. Vauva raasu on varmasti viella synnyttyaankin sokerihumalassa taman illan johdosta :ashamed:

Hyvaa yota kaikille!
 
maama79: Kiva kuulla, etta teilla on siella vauva elama lahtenyt hyvin kayntiin. Piti tulla viella sanomaan, etta mielestani olette ihgun nimen keksineet lapsoselle.

Mina en viellakaan ole paattanyt minka nimen antaisin. Tytolle olisi kylla nimi ollut valmiina mutta, kun on poika tulossa. Ihan viikottain nimi ideat vaihtuu. Talla viikolla kavin nyt sitten kirjastosta hakemassa suuren nimi kirjan ja sielta se lopullinen nimi on loydyttava :)
 
Onnea taas kaikille uusille vauvansa saaneille! :flower: :heart: Tässähän alkaa jo kateus iskeä ;)

Täällä ollaan koossa edelleen :headwall: Ei tää synny koskaan!

Eilen aloin miettiä taas sitä lapsiveden määrää ja soittelin neuvolaan. Olipa kontrolliaika sitten kiven alla. Neuvolan täti käski soittaa äitipolille. No, soittelin, mutta sanoivat, että pitää olla uusi lääkärin lähete. Soittelin uudestaan neuvolaan ja terkka käski soitella tk:n ajanvaraukseen. Sieltä olisin saanut lääkäriajan juhannuksen jälkeen :headwall: Sanoin, etten tarvi, kun tilanne on jo luultavasti silloin ohi... Soittelin uudestaan terkalle ja kerroin tilanteen. Hänellä sattui olemaan neuvolan lääkäri vieressä ja hän ilmeisesti selosti tilanteeni tälle lääkärille. Neuvolan lääkäri ottaa minut tänään vastaan ruokatunnillaan ja kirjoittaa sen lähetteen äitipolille. Lääkäri oli vaan ihmetellyt, miksi äitipolilta ei annettu uutta kontrolliaikaa, kun mulla on kuitenkin jo kolme synnytystä käynnistetty niukan lapsiveden ja pienikokoisen sikiön takia. Saapa nähdä, kuinka nyt käy. Viime raskaudessa kun mulla oli tällanen olo, synnytys käynnistettiin seuraavana päivänä, vaikka oli viikonloppu. Eli kiire tuli sen käynnistyksen kanssa... No, toivotaan, että kaikki olis kuitenkin kunnossa vauvalla. Vähän stressaa.

Täytyy mennä lasten kanssa aamupalalle. Koululaiset vielä nukkuu, mutta pienet on hereillä...

Mukavaa päivää kaikille!!!

hankku rv 38+5

 
Huomenta!

En mä mihinkään ole päässyt :D Koko päivän eilen supisteli epäsäännöllisesti, nukkumaanmennessä oli tilanne jo täysin rauhallinen. Voishan sitä tietysti toivoa että lähtis itse tänään vielä käyntiin, mutta loppupeleissä ihan sama, huomenaamulla tää sitten lähtee käyntiin :heart:

Hankku- koita jaksaa :flower:

Tiivari pentele lähtenyt synnyttämään! On kyllä yleensä jo tähän aikaan skarppina käynyt moikkaamassa :D Peijakas.

Elppa & Antsa 42+0
 
Hyvät huomenet kaikille! :wave:

Täällä ollaan (kas kummaa :LOL: ) vielä kasassa. Nyt kun osaan erottaa nuo supistukset, niin mullahan supistelee vatsa koko ajan. Yöllä valvoin kahteen asti niitä seuraten. No, kivuliaita ne eivät kuitenkaan ole, eli varmaan harkkasuppareita vaan.

Elppa: oletko vielä kasassa, vai enteilikö eilinen kipuilu jotakin?

Emilja: Kuulostaa mielenkiintoiselta tuo sun tunnustelusi. Voisi varmaan itsekin kokeilla. Epäilen kyllä, että ylettääkö mun nakkisormet edes sinne kohdun suulle asti.

Maama79: Ihanan nimen olette pojalle valinneet. Me kuulutaan juuri siihen kastiin, jotka aikoo paljastaa nimen vasta ristiäisissä. Eipä sillä muuta merkitystä ole kuin se, ettei sitten tarvitse etukäteen kuunnella sukulaisten ehdotuksia jostakin "paremmasta" nimestä. :whistle:

Huiskahäntä: Mies hieroi sunnuntaina nuo vyöhyketerapiapisteet täällä, mutta ainakaan mulla ne ei saaneet muuta aikaiseksi kuin vaavin runsaat liikkeet. Pitäisi varmaan kokeilla uudelleen.

Valmet: Niin tosiaan, mitä keksitään sinne sairaalaan. Alkaa näyttää todennäköiseltä, että saatetaan siellä olla yhtäaikaa. Hmmm. No, varmaan siellä tulee ainakin juteltua muiden äitien kanssa, ja ihasteltua vauvoja. Meidän vauvan sairaalanimiksi on valittu Onni ja Anni (Onni M. Anni). Eli josko tuon nimiseen vauvaan törmäät, niin ei kun nikkiä tiedustelemaan sitten vaan. =) (Onni-vauvoja tosin saattaa olla muillakin)

Hankku: Toivotaan että vauvalla on kaikki hyvin. Täällä peukut ja varpaat ristissä. :heart: :hug:

Tästä on tulossa taas piiiiiiiitkä päivä, kun ulkona sataa kaatamalla. Eli täällä pinossa varmaan roikutaan taas.

Tiivari ja Tyyppi 41 + 1
 
Vauvauutisia! :flower:

Meille syntyi suloinen poikavauva to. 12.6 klo. 13.28.

Synnytys sujui aikaslailla nappiin, pieniä "kommervenkkejä" matkan varrella...mutta mikä ihmeellisintä, lähes KIVUTON synnytys =). Epiduraali ja ilokaasu toimivat minulla lähes 100% =). Kotiin päästin sunnuntaina...Kerronpas lisää sitten myöhemmin!!

Onnea kaikille vauvansa hakeneille ja voimia mahakkaille!! :heart:

Melodi ja poju 5 vrk
 

Yhteistyössä