** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

Jahas, ultrassa käyty ja se oli sitten sektio edessä :( Etinen istukka jota nyt sitten seurataan, mutta sanoi, että on niin selvä, ettei kyllä tulee enää siirtymään. Yhdyntäkielto, josta mieskin varmaan tosi innoissaan... Noh, sanoinkin, että on tässä jotain hyvääkin, pääsenpähän kurkkimaan vaavia useammin. Seuraava ultra 4 viikon päästä.
 
Sannikki: Mie ostin esikoisen odotuksen aikana tukisukkia apteekista. Olikohan rapiat 10e/pari. Aika monet sain puhki kulutettua kun käytin niitä ihan päivittäin, oli niin inhottava turvotus jalkapöydissä loppuraskaudessa ettei olis ilman selvinny.
Mut niitä suosittelen edullisempien tarpeessa, jos kelpaa sinulle ja vastaa yhtään tarvettasi. Eihän ne todella mitään huippuja, varta vasten suunniteltuja ole, mut ajoi mulla asiansa hyvin.

RaceORama: Tervetuloa sekaan! Sie ootkin eka jo pakkauksen saanut :) Ihanaa penkomistuokiota!

Tetasha :heart: Kakkonen 21+0 poksuupi :)
 
haippa! voi kurjuus. :< &#9829; hmh. säikähdin ensin ihan hirveesti kun luki vaan sektio edessä, ajattelin et siis nyt ihan lähiaikoina tms. mut kurjaa toikin on! varsinkin varmasti ton seksinkin suhteen :l Monettako odotat? (en jaksa selata etusivulle.. ) mut no.. jos nyt jotai positiivista niin tosiaan näät vauvaa useemmin ja saat tietää tulevan syntymäpäivän etukäteen!

RaceORama tervetuloa joukkoon :> ja niin kade kun oot jo paketinkin saanut!

Mullakin muuten nyt jo vähän alkaa tää raha-asia lutviutua, eli ne otti sieltä leipäjonosta yhteyttä et tekevät meille huomiselle ruokapaketin, tekevät siitä vielä vähän normia isomman kun kerroin et on kaks lastakin tosiaan tässä samassa jamassa. valitettavasti. Mies saa käyä sen hakemassa sitten niin saadaan ainaki ruokaa. Äitin kanssa sovittiin et saan vähän rahaa kun käyn siivoomassa niiden talon ja vessat ja kaikki. Eli eiköhä tää tästä taas iloks muutu. Jos ei muuta niin ainakin sieltä ruokajakelusta saa kuulema hakea kolmesti viikossa ruokapaketin. Vaik ollaanki erikunnasta kun mis se on.



pikkupilke on tänään touhunnu kovasti mahassa, tuntuu jo ihan vaikka vaan istuu niin pientä liikettä :) ja välistä aina potkujakin &#9829; alkaa se tuntua todelta tää odotus vihdoin.
Rakenneultraankaan ei ole huomena kun kaks viikkoa enää!

tossa napostelin just vähä dumleja jotka piilotin varmaan yli viikko sit mieheltä sinne, kun se muuten syö kaikki mun karkit. noistakin oli jo ties kuin monta ehtiny syyä vaikka ostin meille kummalleki omat pussit sillon! nii omansa söi heti ja sitten ku mun pussi jäi tonne kaappiin ja oli sielä auki niin aina sieltä napsi ja huomasin kun papereita löyty jokapuolelta! ÄRSYTTÄVÄÄ! :D
niin piilotin ne korppujauhojen ja makaronien alle niin ei ole löytänyt :D phihi.

en tiedä mitä tässä nyt muuta kirjottelis :) kohtahan on jo puoliväliki :>
Haluisin mennä pitkään suihkuun ja lakata kynnet ja hoitaa ihoa jne. jospa sitten illalla ku mies tulee kotiin.

Mitä muuten aiotte tehdä ystävänpäivänä?? Meil on sillo sellane tilanne et mies tulee laivalta, sillä on siis ei nyt vaa sit viikonloppuna oma reissu kavereiden kans ne menee kattoo lätkää.. niin en tosiaan tiedä mitä sillo maanantaina sit kehittelis..

pupeltaja & pilke 19+1 &#9829;
 
haippa1 voi ei, nyt kuitenkin vaan ajattelet vauvaa ja jospa se mieskin ymmärtää nyt että kaikki on vauvan parhaaksi :hug:

RaceORama teretulemast :flower:

pupeltaja nyt vaan hyödynnät kaikki mitä ne antaa sieltä jakelusta, ja haet vaikka sen kolme kertaa viikossa, onneks on tuommosia palveluja. Myös kirkon diakonia työstä voi saada jusr ruokakortteja kauppoihin niin saa esim vaippoja yms..Kaveri on joskus hakenut. Tsemppiä!:hug:

Täällä on hirmuinen möyrintä Reinolla mahassa ollu koko aamun, ihanaa! :heart:Aamulla kun makasin sängyssä niin tuntu et ihan hytkyn ku se potki kovasti ;)

Tein tosiaan eilen ne kaupat sitteristä ja kaukalosta, saatan ostaa samalta tyypiltä käyttämättömät patjat+petarin+pinnsuojat kunhan hinnasta sovitaan. Huomenna menen hakemaan tavarat, ja sattuu vielä samassa kaupungissa olee.

Eilen oli se hirvee mahatuska ja illalla sit vielä alaselkä oli kipee. Tulin tulokseen et voihan ne olla jotain kohdun kasvukipujakin ja sit selkään ottaa ku painopiste muuttuu. Jospa vain näin.

Tein tuossa äsken ihanaa ruokaa -> uunipussissa haudutettuja marinoituja lihasuikaleita, sipulia, pottua ja porkkanaa. Oli tosi hyvää, ekaa kertaa eläissään teen tuommosta :) Vähä vaihtelua! Kohta sit kahvit ja vähä sukulaatia :p ja sitten kaverin ja sen muksun kaa kirjastoon käppäilee. Illalla äitin kaa mun tätin luokse kyläilemään ja mahaa näyttää :D Ei vielä tiiä vissiin et ootan :)

Päivänjatkoja! =)
 
Pitkästä aikaa täällä, lukemassa olen käynyt, mutta miten ihmeessä ei ole ollut mukamas aikaa kirjoitella :ashamed::O

Pissatulehduksesta kyseltiin, mulla oli elämäni ensimmäinen VTI tämän raskauden alussa, melkein heti kun plussasin. Oireina oli verivirtsaisuus ja jumalaton kirvely ja polttelu.

Moni onkin jo käynyt ultrassa, onnea hyvistä kuulumisista kaikille :flower: Olin myös ultrassa viime viikolla. Kaikki oli hyvin, vilkas kaveri. Istukka oli etuseinämässä, joten ei ole ihme, että liikkeet ovat tuntuneet toispuoleisesti.

Nyt on oma olo aika loistava, ei ole enää kovia kipuiluja eikä kolotuksia! Välillä unohdan olevani raskaana :D Jos joku muistaa, niin mullahan oli veristä vuotoa alkuraskaudessa ja vähän myöhemminkin, mutta vihdoin vuodot ovat loppuneet. 2kk niitä jatkui ja olinkin jo aika stressaantunut.

Piti kommentoida vaikka mitä, mutta kun en enää muista mitä kaikkea :headwall::D
 
pupeltaja:Toista odottelen, harmittaa vaan kun olin jo automaattisesti ajatellut että normaalisti taas synnytän ja jopa hieman odotinkin synnytystä. On siinä vaan jotain omaa taikaa erilailla kuin kliinisessä leikkauksessa. Ja se toipuminen minua kauhistuttaa :( Noh, mutta tärkeintä että pikkusella kaikki kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä käyty myös tänään rakenneultrassa ja kaikki oli vauvalla hyvin. Pikkasen on viikkoihin nähden pienempi mutta niinhän se oli ensimmäisessäkin ultrassa joten ei paniikkia. Kovin oli vikkelä kaveri ja heilutti nyrkkiä ultraajille.:D Sukulaiset ja kaverit olivat oikeassa sukupuolen suhteen ja tyttöähän meille lupailtiin.:heart: Itsellä ollut myös ihan tyttöolo mutta aamulla vielä suihkussa ajattelin et ihan varmaan siellä sitten on poika on kumminkin.:D Hemoglobiini on laskusuunnassa ja oli nyt 115 joten rautaa alan popsimaan. Toivon mukaan hieman olokin siitä piristyisi. Selkäkivut ne vaan jatkuu ja panacodia syön aika paljon.Itseäni oikein hirvittää mutta en pysty muuten liikkumaan yhtään, joten pakko ajatella hieman itsekkäästi.

Mua oikein hävettää kuinka paljon kiloja on tullut mutta toisaalta taas kun ei pääse kunnolla liikkumaan niin eipä ne kilot mihinkään häviäkään vaan lisää tulee sitten koko ajan. Syömisiäkään kun ei ihan hirveästi pysty järkeistämään kun on pahoinvointia heti jos jättää liian pitkäks ruokavälin ja hedelmillä en saa pahoinvointia pidettyä poissa.

Huomasin ultrassa että vatsan alue on todella arka ja muutaman kerran teki mieli ultraajalle sanoa että voitko lopettaa hetkeksi kun niin teki kipeää. Kipristin sitten loppuun asti kun kahteen kertaan ultrasivat kun oli harjoittelijakin mukana.:( Onkos muilla arkuutta vatsan alueella?
 
Heissan vaan, pikaisesti kommentoin, susse83 mulla myös arkuutta vatsan alueella, jota nyt en muista, että olisiko ollut esikoisesta.
Ultrassa sekä neuvolassa tuntui jotenkin ilkeältä ja meinasin kans sanoa, mut purin vaan hammasta.
Mistä lie johtuu...?

Ja päivittelijällle...meille veikkailtiin tyttöä...
 
Vihdoinkin ehdin muutaman sanan kirjottaa!

Pupeltaja tsemppiä ikävään rahatilanteeseen! Rahahuolet ovat tosi per**stä, kun niihin on niin vaikea vaikuttaa ja ne taas vaikuttavat koko elämään :( Toivon, että tilanne alkaa lutviutua teidän perheen kohdalla, niinkuin näyttäisikin. Jakselemisia! Ja tänne on hyvä tulla purkamaan, eli älä yhtään pyytele anteeksi!

haippa1 ymmärrän hyvin pettymyksesi. Itsekin jollakin tavalla odotan jo synnytystä ja olisin tosi pettynyt, jos joutuisin sektioon. Yhdyntäkieltokin olis kurja, mutta voihan sitä muutenkin touhuilla kuin sillai perinteisesti ;) jos miehen halut käyvät liian suuriksi, käske ottaa mielikuvitus käyttöön :D

Ystävänpäivästä. En ole edes miettinyt koko päivää. Mahdankohan olla töissä? Olishan se mukavaa jos olis jotain spessua, mutta toisaalta..

Hoitopöydän aion hankkia. Osittain siitä syystä, että saadaan lisää säilytystilaa, mutta myös ihan sen takia, että ainakin aluksia siinä päällä on helppo pukea ja vaihtaa vaipat. Ja tuo malli, mitä olen katsellut on aika kaunis, joten senkkinä menee hyvin hoitopöytä-käytön jälkeen.

Tässä raskaudessa mulla ei ole vielä ollut supistuksen supistusta. Outoa. En edes muista miltä ne tuntuivat. Kaksosista niitä oli vaikka kuinka, mutta nehän johtivatkin ikävään lopputulokseen..

Tervetuloa RaceORama! Täälläkin on yksi kateellinen, sä olet jo saanut paketin! Kateellinen olen vaikken edes aio pakettia ottaa. Taidan olla hieman latvasta laho..

Kukas se kirjoitteli turvotuksista ja painon noususta? Luen erästä raskauskirjaa, ja siinä just mainittiin, että jo näillä viikoilla voi alkaa kertyä nestettä ja tulla turvotuksia. Eli sä olet malliesimerkki tapauksesta :) Mun mielestä ei ole yhtään huono asia, että raskausaikana lihoo, kunhan muistaa syödä terveellisesti. Tuntuu, että syön ainakin triplasti enemmän verrattuna aiempaan, mutta ilmeisesti kulutuskin on kova, sillä paino ei ole noussut yhtään. Tiistaina neuvola, sitten taas viisaampi.

Hei, minäkin olen ORh- ! Kaksosten synnyttyä sain piikin pyllyyn, mutta en ole tajunnut kysyä seurataanko tässä raskaudessa verinäytteillä tätä asiaa. Pitää siitäkin muistaa kysyä tiistaina.

Huh, oli rankka työpäivä ja oon aivan loppu. Taidan ottaa pienet päikkärit, ehkä hetken katsoa Maria showta..

Sain muuten Gracon telakallisen kaukalon työkaverilta ILMAISEKSI! Ollut yhdellä lapsella käytössä ja nyt antoi sen mulle. Ajattelin kyllä ostaa jotain kiitokseksi, pakko!

Voikaa hyvin!

Sunburned + Aarre 21+2
 
Heissan...

Me vaan rempataan ja rampataan kahden kodin väliä. Aikamoista haipakkaa, ihan puhki poikki aina joka ilta. Supistelluki tavallista enemmän. Mut hieno siitä uudesta kodista tulee. On oikee kartano =)

Rakenneultrassa oli kaikki hyvin, pikkunen vastas viikkoja ja iski pallinsa siihen ruutuun sen verran näkyvästi ja selkee tappi siel jalkojen välissä heilui, että eipä jääny arvoitukseksi kumpi tulossa. Haluttiinkin kyllä tietää, et hyvä niin.

Sannikki, mulla on semmoiset lähes nivusiin asti olevat tukisukat, joista maksoin sen jonku 100€, mittojen mukaan tehty. Multa on leikattu reidestä kohju ja jouduin sit ostaa ne sukat ja pitämään tosi pitkään leikkauksen jälkeen niitä. Mut ne on jotenki hankalat, olkoonkin, että on tehokkaat. Mut farkut jää krynttyyn, ei voi oikein pitää hameenkaan kans nyt talvella, kun perse kuitenki sit paljaana ja kamalan tuntuset, kun hilaa leggarit siihen päälle. Mut töissä oon sinnikkäästi koettanu pitää, hankaavat kyl nivusia hiukan... Kesällä niitä ei voi edes pitää, on ihan hiton paksut. Et mieti tarkkaan, sijoitatko niihin. Ovat kyllä tehokkaat, jalat ei väsy eikä turpoa päivän aikana ja kohjut pysyy maltillisina, mut paksut, hiostavat ja nihkeet ne kyllä on.

Nyt nukkuu, niin jaksaa taas huomenna suhata vanhalta talolta uudelle, sitte rautakauppaan ja taas jonneki...

Töllerö ja Ötökkäpieni 21+3
 
heissan taas!

ruotsin reissusta kotiuduttu ja mukva matka oli mitä nyt pojat kiukutteli vuorotellen. tiiä mikä niitäki nyt vaivas ku tuntu et järettömät uhmakohtaukset sai molemmat useemman kerran. tukholmassa meni kuitenki hyvin, 5-veeki jakso kävellä tosi hyvin vaikka pitkät matkat oli. palkinnoksi pojat sai sitte valita mieleiset lelut ja niitten kanssa sitte illalla touhuili. molemmat pojat nukku tosi hyvin, johtu varmaan molempien iltojen saunomis ja puljausreissuista ja molemmat kävi kyllä paljon tavallista myöhemmin nukkumaan. kiva on reissata mut kiva on kyllä tulla kotiinkin :)

pyyter jatkettavassa sängyssähän on pienet laidat ja pitää kyllä kovatkin pyörijät kyydissä. meillä on molemmat tosi kovia pyörimään ja hyvin ovat sängyissään pysyneet. mä uskallan kans suositella sitä siirtoa jatkettavaan vähän ennen vauvan syntymää.

haippa nuorempi poika synty -08 ja sillosessa pinossa oli yksi odottaja kenen vauva kuoli just tohon streptokokkiin, kauhee tapaus :'( oon käsittäny et koko synnytyksen ajan joutus olee ab-tipassa seuraavilla kerroilla. onneks teille ei käyny pahin ja varmaan lääkäri ei halunnu turhaan huolestuttaa enempää kun jätti pahimman alkuun kertomatta, olihan siinä varmaan muutenkin huolehtimista.

kukas se kyseli pahoinvoinnin palaamisesta? joo ei oo ikinä minnee hävinnykkää :kieh: tälläki hetkellä etoo siihen malliin et tekis mieli mennä yrjölle :x onneks välillä on vähän parempi olla ja tää ällötys liittyy selkeesti syömiseen ja lähinnä makeen syömiseen, se tekee tätä pahaa oloa.

raceOrama tervetuloa! aika äkkiä sait pakkauksen, mä vasta ens neuvolassa täyttelen ne kelan paperit eli tän kuun lopussa. mustakin se pakkaus on kiva :)

pupeltaja onneksi saatte sitä ruoka-avustusta. ootko kysyny sossusta irtoisko sieltä mitään? onhan tollanen tilanne nyt ihan kamala ja pitäähän sunkin syödä ja varsinki ku raskaana oot.

hoitopöydästä meillä on ollu molemmilla kerroilla, tarvin ehdottomasti mun pitkän ja huonon selän takia ja se on kätevä kun on kaikki käden ulottuvilla.

huomenna olis sitte se kauan odotettu ultra, jännittää huolella et onko kaikki kunnossa enkä vielä tiiä ees et tuleeko mies mukaan :| huomenna on muuten juniorin 3-vee synttäripäiväki :heart: saa viedä tarhakavereille vähän karkkia synttäreitten kunniaksi =)

jessi ja pikkuj 20+6 (huomenna poksista poo)
 
Tälle yölle vielä jotain täältäkin. Flunssa on parempaan päin ja viime yökin meni nukkuessa :) mutta olo ollut nyt pari päivää jotenkin väsynyt ja voimaton (ehkä just tää raskaus + flunssa päälle)

RaceORama kiva että tulit mukaan ja molemmat odotetaan viidettä. Ikäeroakaan ei meillä kovin montaa vuotta ole. Kiva olet saanut jo pakkauksenkin! Mä mietin että saankohan jo itse paperit niihin kun lääkäri-neuvola on 24 päivä?

Täällä oli paljon juttua eri asioista mutta harmi ettei kaikkea muista päässä kun alkaa kirjoittaa. Nyt kuitenkin jo mentävä nukkumaan kun pää jo sanoo mutta tässä vaan tulee oltua.

amma rv 22+5
 
haippa, ompa ikävää.. :hug: Mulla oli esikkoa oottaessa loppuajasta toi streptokokki, joka ei parantunu antibiootilla, sain viel synnytyksessä tipasta antibioottia siihe, poika kumminki niel lapsivettä ja parka joutu sitte oys:in 55:lle viikoks kun mä ite kotiuduin.
Hui kauhee, en oo aatellu ees ton asian pahimpia haaroja.. :'(
 
jessi75 siis ei saada sossusta mitää ku tulot on kuitenki sen verran isot, ettei saada asumistukea tai muutakaan tommosta ns. ylimääräistä avustusta..
Laskuja vaan oli tässä kuussa kaikki isot, niihin meni monta sataa euroa, siis kaikki vakuutukset ja autojen verot yms. sit oli muuama pienempi lasku jne. niin ainoo mahdollinen avustus on sitten toi ruokajakelu.. onneks on edes se. niin ja saahan diakonilta sit varmaan jos niin tiukkaa tulee ja tolla ruokajakelulla ei pärjää, mut katsotaan miten tää nyt tällä menee. tänään saa tietää mitä sieltä ruokajakelusta saa :O en ole koskaan käynyt.
Ja jännittää hirveesti et mimmosta porukkaa sielä sit on.. et onko ne ihan normaaleja vai jotai narkkareita jne..hui..

mut niin, huomena sit sinne laivalle. bensaa on onneks ja toisen illan buffatki maksettu jo viimekuussa :> sit vähä ottaa tosta omia eväitä mukaan ni iha hyvi seki reissu varmaa menee :eek:
mitään sieltä ei vaan voi ostaa..

Kurkku kipee :l koht keitän teetä monta kuppii jos se auttais. katotaa ton isomman kaa just pikkukakkosta :> tai koht sielt alkaa muumi! :)

pupeltaja & pilke 19+2
 
Jälikäteis poksuminen. 21+1 <3
ei oo kun viikonloppu ja ultra, en malta odottaa. EN; EN. :)
Ainut huoli on että päästäänköhän me näkemään kaveri 4D:llä vai ei. Kovasti toivoisin sitä 4D kokemusta.

Kaivelin esikoisen mammapakkauksen, ja hipelöin sitä tähän väliin. ja pari muutakin laatikkoa, jos tämä on pikku tyväär nro. 2 ei vaatteista ole pulaa, pinkkiä prinsessa hepeniä täynnä. :heart:

RaceORama: muitakin SEKSiläisiä pullahtelee näköjään paikalle ;) Tervetuloa :)
 
haluan taas kuuluttaa: olen varma että sinä ÄITYLI4PTPT lueskelet täällä, vaikutit viime vierailusi jälkeen kovin masentuneelta, tulethan kertomaan taas kuulumisiasi ja toivottavasti saat neuvolasta tukea jos kovin alkaa masentamaan :hug: :hug: olet mielessä! :flower:
 
Susse83 minuu kans ultraus sattui inhottavasti :kieh: unohtui vähän kun keskittyi mitä vaavi tekee :D

Töllerö joo en missään nimessä laita yli sataa euroa sukkiin, katson netistä niitä halpiksia, eihän ne saa olla kun 1. paineluokkaa mut kai niistä jokin apu on... Maksavat muutaman kympin vaan...

taas tarttui matkaan vaatetta vauvalle :D ei malta olla ostamatta jos jotain nättiä sattuu eteen
No eteenpäinhän tässä mennään ja tänään:

*POKS* 22+0 :O
 
Heippa kaikki!

haippa1 Ymmärrän pettymyksen, mutta niinkuin totesit niin vauvan ja sinun parhaaksihan tämä tehdään. Monella menee se sektio ja toipuminen hyvin, mies saa varmaan vaan autella vähän alussa. :) Ja jos jotain positiivista pitää etsiä, niin ainakin saat vauvan n. viikon etuajassa ja pääset kurkkimaan useammin. :) Luin just vanhasta vauva-lehdestä noista etisistä istukoista, ja onneks tolla tarpeellisella seurannalla ongelmat yleensä vältetään. Seksi-kielto on kyl ikävä, pakko myöntää :( Mut mitä sitä ei vauvelin eteen tekis :hug:

Jessi75 Mä en ymmärrä miks tota streptokokkia ei sitten testata automaattisesti? Vai otetaanks se aina ennen synnytystä Suomessa? Kun mun ymmärtääkseni tosiaan se ab-tippa on tosi varma keino välttää mitään tulehduksia, ellei sitten vedet mene ja ei ehdi heti sairaalaan tms. Kuitenkin n. 30 % naisista on se emättimen bakteerikannassa, ja ei se lääkkeilläkään lähde vaan tulee aina takas. Mulla tosiaan oli se pari vuotta sitten, ja nyt katotaan uudestaan jossain vaiheessa. Stressaa vähän, pakko myöntää, mut noi lääkärit on ollut tosi vakuuttavia sen suhteen, et siitä ei ongelmia koituis kunhan asia on tiedossa. Hirveä toi mitä tapahtu siinä sun pinossa :'( Ja onneks oli reissussa kivaa, mä rakastan käydä Tukholmassa ja asuinkin siellä yhdessä vaiheessa melkein vuoden :) Taitaa toi kinastelu kuulua ihan asiaan, me oltiin kyl sellasia tappelupukareita mun veljen kanssa, ikäero vähän alle 2 vuotta ja koko ajan toisetemme kurkuissa kiinni :D Nyt kyl hyvissä väleissä tietty.

RaceORama Tervetuloa :flower:

Tosta pinnasängystä, et mun kaveri mainitsi et jos hän olisi tiennyt kun lastaan odotti, niin olisi ostanut sellasen pinniksen jossa sen yhden sivun voi laskea, että ikäänkuin yhdistää vanhempien sänkyyn. Onko kenelläkään kokemuksia tällasesta?

Lily & 20+0!!! JEEEE Poks poks!!!
 
Kiva että mukaan mahduin=)Juu laitoin ite jo joskus rv 20+ en muista tarkkaan menee kaikki paprut kelaan..ja sieltä tulikin postia sitten tosi nopeesti!Kiva niin yleensä on saanu odottaa vaikka ja kuinka..:rolleyes:Itellä ois kauhea himo ostaa uudet vaunut,onhan noilla vanhoilla jo lykitty neljä lasta ja kilometrejäkin varmaan pitkälti toista sataa:DMutta mies ei oikee lämpee..pitää kahtoa!
Hitsi luin kyllä taas kirjotuksianne ja piti jotain kommentoidakin,mutta näin ne aivot pelaa taas hyvin..
Viikonloppua kaikille..:wave:
 
Streptokokista Mulla oli se esikoisen aikana joka tosin vasta selvis sit synnytyksen jälkeen. Täällä se testataan synnytystapa-arvios ja esikoinenhan syntyi jo 28+4. No nyt sitten rakenneultrassa se mun omasta pyynnöstä otettiin ja oli ainakin nyt negatiivinen. Mietin tässä että koska kehtais pyytää uusiks ku nyt kerran siltä näyttää että siel polilla ravataan kontrollissa. Tulis äkkiä se 16 pvä et pääsis kattoon pikkusta. Onneks 10 pvä on neuvola. Täällä tuo meidän lääkäri ei tajuu koko streptokokista mitään ja tulee ihan paha mieli koska pidän sitä osa syyllisenä ennenaikaseen synnytykseeni koska se aiheuttaa mm. vedenmenoa.

Täällä sormet syyhyy päästä vaateostoksille mutta onneks asutaan niin pienel paikkakunnal ettei täältä löydy mitään kunnon kauppoja. Olis kiva tietää kumpi tulossakin et vois vaikka ostaa sitä sinistä jos poika.

Pissatulehdusta ei viljelyssä löytyny joten se hyvä se.

Nepsus ja Hippu 21+6
 
streptosta: Mulle ainakin sanottiin, ettei raskauden aikana aiheuta mitään toimenpiteitä eikä ole elimistössä koko aikaa, joten turha testailla ennen synnytystä. Synnytyksessä sitten hoidetaan antibiootilla, ettei tartu vauvaan.
 
Nepsus, mulla oli esikoisen odotusaikana strepto, lääkittiinkin kerran mutta tuli takas, tippa oli synnytyksessä. Kakkosessa testattiin, oli nega. Mulle on vaan nyt useempikin erikoislääkäri todennut, ettei sitä yhteyttä ole mitenkään voitu varmistaa et strepto aiheuttaisi ennenaiksuutta/vesien menoa..on kuulemma arvailuasteella se homma. Viimek käynnillä toteskin, että vaikka se nyt löytyiskin, niin eivät kuulemma ala lääkitsemään ennen synnytystä. Aika outoa, ettei sitä edes kokeilla, jos on edes epäily siitä että voi aiheuttaa kalvojen heikkenemistä :(
 
pupeltaja ootko ikinä kysyny sitä harkinnanvarasta toimeentulotukea kun on veikeita aikoja? sossu on kyllä välillä niin peestä noissa tukiasioissa, tuntuu et mustalaiset ja narkit tms saa kaiken mut lapsiperheille ei myönnetä just mitään :|

lily mulla ei ollu hajuakaan tosta streptokokista ja sen vaarallisuudesta ennen sitä kamalaa tapausta sillon -08 enkä tainnu sillonkaan kunnolla tajuta sitä, nyt vasta alkanu kunnolla miettiä ja pelätä kun tieto on niin vähäistä eikä siitä oo ikinä esim neuvolassa puhuttu. kaiketi se on aika harvinaista mut silti. täällä ei siis automaattisesti sitä tutkita tai en oo ainakaan kuullu. mistä se katotaan, verestä vai emätinnäytteestä?
tukholma on joo kiva paikka, olitko opiskelemassa siellä vai mitä sillon kun asuit vuoden? ja kyllähän ton ikäsille kuuluu toi tappelu ja uhmaus mut aina ei jaksais sitä vääntöä ja normaalia se on seki :D

haippa mut mistä sen tietää et onko sellasta tai alttiutta siihen? ja miten testataan? mua alkaa nyt ahistaa toi koska on kuitenki niin vaarallinen ja jos sitä ei sit testata ollenkaan ja sellanen tuliski : /

oma (.) rakenneultrassa kaikki paremmin kun hyvin =) siellä se pieni lepäili käsi pään takana ja jalat ristissä :D sukupuolta ei siis kysytty miehen toiveesta, sano vaan et eiköhän toi jossain vaiheessa selviä :rolleyes: mä en jaksais millään oottaa :popcorn: kätilö muuten kehu et ompas helppo tutkia ja mittailla kun mulla on helposti ultraa läpäsevä kudostyyppi ni kaikki näky tosi selvästi ja vaukkiki oli aika nätisti paikoillaan :) painoarvio oli 395g ja pää oli kuulemma kauniin pyöreä :D näillä nyt sitte mennään kesäkuuhun jos ei ihmeempää ilmaannu, se sokerirasitus vähän arveluttaa mut se on sit sen ajan murhe. nyt pääasia et kaik näyttää tällä hetkellä hyvältä :) niin ja istukka tosiaan etuseinässä liikkeitä vaimentamassa.

jessi ja pikkuj 21+0 POKS
 
meillä testataan kans nykyää automaattisesti kaikilta toi streptokokkijuttu
en muista millä viikolla mut testataan kuitenkin..

hmh. kävin sielä ruokajonossa.. sieltä sai
hamppareita 3
hodareita 5
mikropizzoja 5
jauhelihakiusaus-saarioinen 3kpl
spagetti ja jauhelihakastike saarioinen 2kpl
lihapiirakoita paketti
nakkeja paketti
lihapullia pussi
mansikkahillo
donitseja 3pkt
2pussia leipää ( sitä ois saanu enempikin mut en kehdannu ottaa- ne piti siis ottaa erikseen.)

anteeks nyt jos joku närkästyy, MUTTA ei voi ainakaan kovin ravitsevaksi sanoa tota ruokaa..
kaikki tuotteet olivat vanhoja, siis päivän tai kaks, eli ei varmaan vaikuta laatuun mut..
Eli varmaankin saavat siis vanhat tuotteet kaupoilta ja jakavat sitten ne, ihmettelin vaan, kun ei ollut siis yhdenyhtäkään ainesta mistä vois itse laittaa ruokaa. Pelkkää valmisruokaa.
Okei parempi se kun ei mitään, mut en ole meille noita ostellut kun aniharvoin. Niin nyt sitten niitä syödään koko viikonloppu? ... harmittaa vähän.. kiitollinen olen kyllä noistakin, mut oletin ehkä et ois ollu enempi jotain perustarvikkeita, niinku näkkäriä ja perunaa ja hernaria tms...
Noi leivät kyl oli plussaa, ne on tosta yhden isomman kaupan leipomosta ja tuntu tuoreilta. :>
niistä ihan yllätyin. mutta näillä mennään.. + äiti onneks lupas et saan käyä tyhjäämässä niiden pakastinta et jos sieltä löytys jotai lihaa et vois tehä ihan kunnonruokaakin sitten joku päivä..

nomuttamutta. koht vois alkaa laikkailla kynsiä ku vanhempi tyttö haluaa kans itellee lakat :> phihih. onneks toi pikkasempi ei vielä osaa haluta sellasta :)


pupeltaja & pilke 19+2 &#9829;
 

Yhteistyössä