****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - syyskuussa***

Mä ajattelin soittaa ensiviikon torstaina neuvolaan ja siihen asti kuulostella.. km pelko on luja, mutta yritän elää päivä kerralla ja olla ihan iisisti että myy pysyisi matkassa. :) Hyvät on tuntemukset.. On tää niin ihanaa aikaa <3 vaikka en vielä meinaa uskoa, että mun mahassa on oikeasti vauva. :D mutta kun testissä loistaa vielä vuorokaudenkin jälkeen vahva plussa pakko se on uskoa.. :) ;)

MMILIA JA MYY RV 4+6
 
Hei kertokaas jos joku tietää, että miten kuukautiskierron pituus voi vaikuttaa laskettuun aikaan??? Kun kuitenkin raskaus alkaa viimeisten kuukautisten ensimmäisestä päivästä eli minulla 4.9 joten kalenterista laskettuna 4+6 on nyt. kuitenkin joku laskuri antoi 4+3/4+5 riippuen laitoinko kierron pituudeksi 30 vai 32 päivää... kuitenkin viikossa on 7 päivää ja raskaus kestää 40 viikkoa, niin miten hiivatissa kierron pituus mihinkään vaikuttaa???? Eihän kuitenkaan lyhytkiertoisilla ole sen lyhyempi raskaus kuin muillakaan, joten tuntuu aika käsittämättömältä... ainakin vau.fi:n laskuri tämän heiton tekee...
 
Huomenta!

Sannikki; Pitkässä kierrossa hedelmöittyminen tapahtuu myöhemmin. Raskaus kestää kaikilla kuitenkin suunnilleen saman verran... Toiset synnyttää rv 38 ja toiset 42 :p

Edellisissä raskauksissa olen käynyt ensimmäisen kerran neuvollassa rv12+, viime kerralla meinaskin tulla hoppu, kun nuo seulonta käytännöt muuttuivat. Taisinkin käydä ensin np-ultrassa ennen neuvolaa. Nyt täytyy vissiin soitella vähän aiemmin.

Soittelen neuvolaan tuossa kuun lopussa, kun tullaan reissusta. Samoihin aikoihin ajattelin mennä yksityiselle varhaisultraan.

Hyvää viikkoa kaikille!

Riksumi
 
sannikki, ovulaatio tapahtuu n. 14 vrk enne kuukautisia, jolloin 28 päivän kierrolla ovis on n. kp 14, kun taas 39 päivä kierrolla (kuten mulla), ovis vasta n. kp 25. Oviksen ajankohta ja siten hedelmöittymisen ajankohta määrää lasketun ajan.
 
Tänne on tullut ihan hirveästi tekstiä. =)

Mulla kanssa kierto oli pitempi kuin 28pv, joten laskettu aika todennäkösesti muuttuu vielä.
Nyt kuitenkin rv 6+0 ja ei vielä mitään ihmeempiä oireita. :D Eka neuvola olis 18.10 eli viikkoja olis silloin 7+3, samoihin aikoihin taisin esikoisesta käydä.

Lueskelin noita aikasempia tekstejä ja huomasin että muillakin on tuota alavatsan juilimista. Mulla kans on välillä ihmeellistä juilimisa ja useasti myös elohiiri alavatsalla. Voisiko toi elohiiri jollain lailla liittyä kohdun kasvuun vai onko vaan sattumaa?

Mieliala on heitellyt muutaman päivän aikana ihan hirveästi. Miehen ei tarvi kun sanoa yksikin väärä sana ja mä itken.. Onneksi en taida olla ainoa. :D
 
Heippa taas!

Mulla on myös pitkä ja epäsäännöllinen kierto. Kakkosen kohdalla mua otti niin päähän, et Jorvissa (np-ultra) ollaan niin kaavamaisia 28pv kiertoon. Kun la ei ultran mukaan heittänyt viikkoa, määriteltiin la kuukautisten ja 28pv kierron mukaan eli n. 5päivää aikaisemmaksi. Hauskaahan se alkuraskaudessa oli ollakkin hieman "pidemmällä", mut 40+ viikoilla olin jo aika kypsä. Eikä paljon lohduttanut vaikka tiesin, et la oli "väärin" (raskausaika kun oli jotenkin helppo mennä neuvolan kanssa samoissa laskuissa).

Puuh, tulipas epäselvä sepustus... mutta kyllä helpotti :LOL: Tässä raskaudessa aion sanoa kk-alkamispäivän myöhemmäksi (kun tuo järjestelmä kuitenkin pitää oman päänsä!)

Riksumi
 
niinpä niin kun olis järjellä ajatellut niin olis tajunnu suuri kiitos kuitenkin vastauksista :D ja juu kyl tiedän raskauksien kestot yms ja että toinen synnyttää rv 38 ja toinen 42, on kuitenkin yksi lapsi :p en ole ikinä seurannu omaa kiertoa ja kun oli useamman vuoden kierukka eikä menkkoja niin eipä siitä ole hajuakaan :)... Ensimmäinen syntyi 38+2 kun kaatusin jäisellä tiellä pahasti, oli kyllä pari päivää ollu enteilyjä eli olis ehkä voinut tulla muutenkin etuaikaan...

En vaan pysty käsittämään että mie olen oikeesti RASKAANA?!? Ihanaa, hämmentävää, jännittävää, kutkuttavaa..... Varauduttiin yrittämään kauemmin kun kierukka poistettiin elokuun alussa... Tosi nopeesti tärppäs, ja vielä luulin että ovis meni tyystin huti kun oli kiireitä ym eikä peittoja paljon heiluteltu:D noh kertahan se riittää :D :D

Ihanaa syksyä muuten kaikille, täällä on ollu ihanat ilmat :) aurinkoa ja syksyn värit... Oih...
 
No niin, neuvola varattu! =) Sain sen jo viikon päähän 15.10., silloin viikkoja kasassa 7+0. Aika aikaisin tosiaan verrattuna mitä viime raskaudessa (muistaakseni oli vasta vk 10), mutta terkkari ehdotti ensimmäisenä sitä ja otin ajan. Siellä on kyllä terkkari vaihtunutkin sillä aikaa. No viikon etappi nyt sinne asti, näin se homma etenee. =)
 
Soittelin tänään neuvolaan, ja olen vissii pitemmällä kuin päättelin: Ainakin neuvolassa veikasi viikoiksi "JO" RV 6 eli 5+4 ja laskettua meinasi 6.6.11..
Voi ollakkin ihan oikeessa, nimittäin sain vau:n netti laskurilla saman, jollain toisella sain toisin.. lienee sitten eroja niissä :)
Masua vihloi tänään kun seisoin 4h putkeen kun kokkasin. nyt rauhotutaan että Myy pysyy kyytissä:)
Niin ja sain TOSI myöhään neukku ajan se on vasta 5.11 eli: RV 10..
Pitää nyt vaan odotellla.. ja odotella...

Terkuin: MMILIA JA MYY rv 4+6 TAI 5+4 TAI JOTTAIN SILLÄ VÄLILLÄ :)
 
Minäkin varasin ajan neuvolaan ja sain sen marraskuun tokalle viikolle ja mulla taitaa viikot olla silloin jotain 10+2. Eli np-ultrakin venyy varmaan viikolle 12+. No, kunhan ne tarjoaa sen 12+6 mennessä, se kun on takaraja sille veriseulalle. Joka tapauksessa en olisikaan halunnut mennä neuvolaan vielä ennen alkuraskauden ultraa ja sehän mulla on rv 8+2. No, toivotaan nyt että kaikki menisi hyvin.

Kamalaa etomista ollut kyllä ilmassa muutamat päivät ja ei ole se oksennus enää ollut kaukana. Huomenna olisi rv 6+0 ja sen jälkeen on yleensä eka laatta lentänyt. Eli veikkaisin viikonloppuna aloittavani pöntön halaamisen...
 
Minulla neuvola-aika jo 21.10 eli silloin 7+1. Soittelin neuvolaan heti testin jälkeen viime perjantaina, lähinnä sen vuoksi että piti päästä verikokeisiin. Minulta poistettiin viime joulun alla kilpirauhanen kokonaan ja noita arvoja nyt sit joudutaan seurailemaan entistä tarkemmin raskauden ajan.

Pojalla ollu nuhaa viime perjantaista lähtien enemmän ja vähemmän ja nyt se pirulainen iski minuun. Väsymys tuplaantui ja lihaksiakin särkee :kieh: Onneksi on viikonloppu edessä niin mies pystyy auttamaan pojan hoidossa.
 
Kiireinen päivä töissä takana. Ja yllättäen se meni ihan ok, kotiin kun taas pääsin, alkoi kauhea väsy ja öklötysolo. Oksentaa ei oo vielä tarvinnu.
Kohta jos lämmittäis saunan ja tekis poitsulle lupaamiani lettuja iltapalaksi.. Ja mikä parasta tänään saa valvoa pitkään koska aamulla saa nukkua pitkään(on vasta iltavuoroon meno).

En malttais oottaa neuvolaa, enkä ekaa ultraa enkä mitään muutakaan, tuntuu et kaikki mulle heti :) Mutta yritän kyllä ottaa tästä nyt kaiken ilon irti, tämä kun on mitä todennäköisimmin viimeinen kerta kun olen raskaana, lisää lapsia meille ei varmaan sit tule enää..

Bretagne 5+0
 
KHJ
Aaaah tätä nyt alkanutta väsymystä!! meinasin kakkupohjaa vatkatessa nukahtaa siihen tasaseen tärryytykseen|O nukkua vois vaikka seisaaltaan!

Ällötystä ei ole...ainakaan vielä,ei ollut kyllä aikasemmiskaan raskauksissa.

Niin arvioitu laskettuaika olisi 14.6

Toivoo vain niin että aika kuluis nopeeta,jotta pääsis näiden suurempiriskisten aikojen ohi.'

Milloin te olette alkaneet kertoa raskaudesta?

mukavaa viikonloppua:wave:
 
Viikko 5 pärähti käyntiin :D Eilen oli just niin väsy ettei meinannu pystyssä pysyä, fillari meinas päätyä ojaan kun silmä luppas |O . Näen kamalasti unia öisim, onkos kukaan muu törmännyt tällaiseen?? Unia loppuraskaudesta, muutosta, jopa viimeyönä unessa tiputteli verta :( iik... kamala uni... no sit seuraavassa unessa laitoin jo pinnasänkyä kasaan yms :)

KHJ Myö ollaan kerrottu molempien parhaille ystäville ja velvoitettu pysymään hiljaa:) mun äiti tietää myös, Miehen äitille kerrotaan 13vko:n jälkeen. On tärkeä että saa puhua ja jos jotain menee vikaan niin on edes yksi ihminen jolle itkeä ilman selityksiä :)

Pientä ellotusta nyt ilmassa:x koiraa pihalle viemään, raitis ilma helpottaa yleensä :D
 
Me ollaan kerrottu mun äidille ja isäpuolelle. Lisäksi mun yksi hyvä ystävä tietää.. Muille kerrotaan kun ollaan päästy 12 viikon ohi..
Maha on nii turvoksissa etten saa farkkuja jalkaan :O jouduin kaivamaan masutuubin että saan luvan jättää napin auki.. Hehhehh. Ei oo kivaa =D
Hieman kuvotusta ilmassa.. ja maha painaa.. :) IHANAA!

mmilia ja myy rv 5+0 tai 5+6 , no joka tapauksessa ollaan rv 6 puolella :)
 
Me kerrotaan sit joskus joulun tienoilla :) jos kukaan ei arvaa siihen mennessä.. Ainoastaan yks mun hyvä ystävä tietää.
Mut aika moni saattaa arvata siitä kun lopetin nyt heti sit ku sain plussan tupakin polton. Vielä ei oo tullu kiusallisia tilanteita sen takia mutta kyllähän niitä tulee, ja pikkujouluaika tulossa jne..kunhan eka vaan näkis et siel masus on kaikki hyvin niin ei kai siinä et sitten enää mitään väliä.

nyt laittamaan mun miehille ruoka uuniin valmiiksi, ite lähen iltavuoroon parin tunnin päästä niin on pojilla mitä syödä..

Bre 5+1
 
Huomenta! Tää liittyis joukkoon tällä hetkellä 5+1. Laskurien mukaan laskettu aika 10.6. Ensimmäinen ois :heart:

Testin tein "oudon" olon vuoksi 30.9 ja heti pärähti tumma viiva ja sit piti uusia parin päivän päästä ja taas tumma viiva. Sittenpä se piti uskoa =)

Tän aamun alotin sit oksentamalla..hävetti koiraa käyttäessä yökkiä koko ajan, ihmiset kahtonu vaan et siinäpä joku kärsii la aamun krapulaa :LOL:

Töihin pitäs lähtee ja oon niin pahantuulinen ja VÄSYNY etten jaksas millään lähtee nostelee ja kuuntelee mummojen marmatusta.. Selkää myös juilii välillä ja tissit on hellät.

Jospa tää tästä lähtee :)

Tinsku 5+1
 
Heippa!
Tuolta kuumeilijoista siirtyisin tänne jos sopii, tein tänään kp 28/27-29 clearbluen viikkonäytöllisen digitestin jossa näkyi raskaana 1-2 viikkoa =) Olen tehny jo monena päivänä liuskatestejä joissa haalea haamu, tänään uskoin lopullisesti kun digitesti varmisti!

Nyt olisi ilmeisesti vast rv 3+6, laskettu aika joskus kesäkuuun 19-21, muistaakseni olen saanut kaksikin ero päivänmäärää. Mitä laskuria olette käyttäneet luotettavana?

lumihiutale ja p-t
 
INHAA. Sattuu YLÄSELKÄÄN :/ siihen kohtaa minne tulee rintsikoiden remmit.. näköjään tisulit niin turvoksissa että saa ruveta kaivamaan imetysliivejä esille.. :)
Sattuu niin pirusti. Onneksi tiedän kivun lähteen! eli onneksi ALASELKÄ ei ole kipeä :)

VÄSYKSI OLLAAN KOKO AJAN. just heräsin päikyiltä ;) ja esikoinen ainokainen olikin jo nukkumassa.

MMILIA JA MYY :)
 
Iltaa... mun piti tänään tehdä vielä semmoinen digitaalinen testi, kun epäuskoinen olo. No, raskaana senkin mukaan. Että kai tässä on pakko alkaa sopeuttamaan päätä ajatukseen.

Me käytiin nelosesta Kaarinassa yksityisellä lääkäriasemalla 4D ultrassa, olikohan joku Varsinais-Suomen lääkäripalvelu?? Ja lääkäri oli Jussi Savonlahti. Mä olin enemmän kuin tyytyväinen ja hinta jäi johonkin reiluun sataseen. Ei ainakaan yli 150€ ollu. Sieltäki sai sen dvd:n mukaan ja oli kauhean kiva, kun noi isommat lapset sai olla mukana katsomassa vauvaa. Tosin se oli eka kerta, kun ultrassa havahduin siihen, että tää tehdään oikeasti sen vuoksi, että katsotaan onko mahassa kaikki hyvin... Kun sihtasi pitkään, että sai vauvan kasvot siinä näkyviin, mä jo meinasin sanoa, että anna olla vaan, ei sillä ole meille niin väliä, että nähdään minkä näköinen, mut lääkärihän katsoikin, että näkyykö huulihalkiota tms poikkeavaa. :ashamed: Aikaisemmin ultraan jotenkin vaan huolettomasti menny, että ihana nähdä vauva...

Mutta nyt äkkiä nukkumaan, kamala väsymys. Öitä ja mukavaa loppuviikkoa kaikille!
 
Täälläkin taitaa väsymys hiipiä. Viime yön nukuin hyvin mutta tuntu ettei se riittänyt. Ja väsymys tekee mulle niin hiton hermostuneen olon ettei lähellä kannata olla :( Vitamiinit on edelleen hakematta: / jospa mä ne ens viikolla sitten. Nyt pakko mennä pehkuihin, ei meinaa jaksaa valvoa enää myöhään.
 
Huh, onpa tänne ilmestynyt tekstiä, kun en muutamaan päivään ole käynyt.

Juilimisesta, sitä on alkanut olla ja olipa huojentavaa kuulla, että niin muillakin - ekasta en muista tällaisia alavatsatuntemuksia. Voisikohan tämä nippailu johtua siitä, että edellisestä kohtu jotenkin vielä on herkillä tms.

Neuvolasta, kävin tiistaina esikoisen neuvolassa ja olin jotenkin ajatellut alkuneuvolakäynnin hoituvan siinä samalla minullekin, mutta ei. Sain ajan 29.10, ihan hyvä niinkin. Tuli muuten puhetta imettämisestä ja neuvolan täti, ei nyt suoraan kieltänyt, mutta melko pontevasti kehotti lopettamaan sen - aiheuttaa kuulemma supisteluita. No, onneksi en ole säännöllisesti enää muutamaan kk imettänyt, mutta silloin tällöin päivittäin kuitenkin, joten ei ole ihan mahdoton vieroitusurakka edessä, hiukan haikea tietty kyllä.

Alun perin ajattelimme kertoa kaikille vasta ekan ultran jälkeen, mutta olemme nyt sitten tulleet kertoneeksi sisarelleni ja äidilleni. Siskoni asuu nyt Etelä-Afrikassa ja oli jotenkin kiva saada hänet mukaan tähän odotukseen jo nyt, ja äitini pohtii muuttoa ja paikkakunnan vaihtoa, joten tulipa hänellekin kerrottua, jos vaikka vaikuttaa päätökseen.

Hiukan on alkanut myös täällä etoa silloin tällöin, onneksi ei vielä mitään vakavaa - ihan kiva olisi jos tällä määrällä pahoinvointia selviäisin...

Joo, mutta nyt täytyy hyväksikäyttää tytön nukkumista ja raahata laiskat luunsa tästä sohvalta petiin itsekin. Öitä ja odotuksia kaikille,

misiwi ja pikkubonus 6+1
 

Yhteistyössä