Kesäkuun kullanmurut *joulukuussa*

"Catnip82"
Eipä jaksa kissanminttukaan kirjautua sisuksiin... Tulin vaan toivottamaan palstalaisille ihanaa joulua! Huomenna suuntaamme joulunviettoon ja siten palsta menee silent moodiin viikoksi. Jospa sen viikon aikana alkaisi liikkeitä tuntemaan, vielä ei siis mitään tuntemuksia. Joten tässä piinaillaan jälleen kerran , ensin ultrapiinat ja nyt liikepiinat :)

Sukupuolta me emme aio selvittää, pidettiin se arvoituksena esikoisestakin ja niin tehdään nyttenkin. En usko, että olen vaatteita ostelemassa ennen syntymää, eiköhän esikoisen unisex vaatteet mene alkuunsa. Toki jos totaalinen hellekesä on päällänsä niin pitää varmaan lyhythihaista hommailla varuille. Mutta kyllä sitä sitten ennättää.

Mutta jospa sitä nyt menisi pakkailemaan osan kamoista niin ei huomiselle aamulle hirmuista maratonia olisi jäljellä...

Jouluiloa!
Catnip82 + kyytiläinen 14+2
 
Tulin minäkin toivottamaan hyvää joulua kaikille!! :)

Täällä taas kiirettä yms, olin pari päivää töissäkin (norm. siis kotiäitinä) ja selkään otti kyllä niin paljon että en ole kyllä hetkeen menossa taas. Lisäksi meillä on vieraita jouluun asti, huomenna lähdetään siis kotipaikkakunnalle suvun luo. ihana päästä lepäämään 4:ksi yöksi!

Catnip, täälläkin liikepiinailut :( kun ei mitään vielä tunnu ja ultraan yli kuukausi aikaa. Raskauskilojakaan ei ole yhtään tullut koko aikana, tosin olen hieman ylipainoinen niin ihan hyväkin siinä mielessä.

Me haluamme tietää sukupuolen, liian malttamattomia :) esikoisesta saatiin varovainen lupaus ja paikkansa piti. on helpompaa niin tietää minkä värisiä vaatetta ostaa. Poikaolo on ollut oikeastaan koko raskauden, esikoinen on tyttö ja tyttöolo oli kyllä silloin :)

Vielä kerran ihanaa joulua kaikille!!

Lissu 15+1
 
Tervetuloa uusille! Mukavaa kun tulee lisää väkeä kun alkuperäisestä porukasta on niin paljon kadonnut fb:n puolelle.

Hyvä kun Pihla kerroit tuosta kohdun kasvun vaikutuksesta liikkeisiin! Täälläkin on vähän hiljentynyt liikkeet kunnes eilen tuntui kunnon möyrintää! Olis mieskin kädellään tuntenut jos olisi paikalle ehtinyt. Mutta edelleen tosi ajoittaisia nämä kunnon liikahdukset.

Me tahdotaan tietää sukupuoli jos siis se vaan näkee :) Esikoisesta rakenneultran mukaan eivät osanneet sanoa, mutta kävimme yksityisellä 4D:ssä niin siellä varmistui tyttö :) Sormustestin mukaan nyt olisi tulossa poika :D

Hyvää joulua kaikille! Taidan minäkin hiljentyä pois tämän puhelimen ääreltä loppuviikoksi :)

lauwra 17+2
 
Musta tuntuu että olen tuntenut muutaman kerran pienen muljahduksen vatsassa =) Aika aikaisin kyllä, mutta se on meillä tyypillistä suvussa.

Saavuimme lauantaina tänne lomakohteeseen ja ollaan kyllä nautiskeltu olostamme. En muista koska viimeksi olisin ollut näin rentoutunut. Eilen käytiin lumikenkäilemässä umpihangessa ja siellä kyllä tunsi mahan olemassaolon :D Jotenkin se maha jo rajoitti jalan nostoa riittävän eteen haastavassa maastossa.

Pari aamua sitten piti aloittaa päivä oksentamalla. Jotenkin hassua tämä minun pahoinvointi, olikohan tuo nyt neljäs tai viides kerta kun jouduin oksentamaan. Ekan kerran ehkä joskus 9. viikolla. Saisi jo loppua. Muuten on oireet aika vähissä, en mä tietäisi tästä raskaudesta just nyt juuri mitään jos ei olisi toisin todistettu :D

Ihanaa joulua teille kaikille! :heart:
 
Lauwra, kiva jos mun pohdinnoista oli hyötyä :) oli mullekin ihan uusi tieto, mutta kun ajattelee, niin onhan se ihan loogistakin. Mulla on nyt kolmas päivä, kun liikkeitä on tuntunut taas enemmän, mutta kuten sanoit, niin tosi ajoittaisia sellaiset isommat ja voimakkaammat liikkeet. Ihanaa kuitenkin, että niitäkin tuntuu :) ja täälläkin tuntuu välillä ihan päällepäinkin, kun sopivasti siellä pyöriskelee :)

Mä tunsin mahan olemassa olon, kun ajelin säärikarvoja :D tuntui tosi pahalle nivusissa ja alamahassa. Huomenna pitäisi puunata koirat puhtaiksi, kun vihdoin tuli pakkaset. Saa nähdä, miten koville se ottaa... Ja napahan mulla alkaa olla jo kadonnut. Viimeksi katosi paljon myöhemmin. Onneksi se sitten lopulta palasikin :D

Nyt on joulusiivous tehty. Huomenna kuusi ja kinkun paisto :)

Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille! :)

Pihla 18+1
 
Pitkästä aikaa täälläkin.. Suomessa ollaan ja aika menee niin nopeasti läheisten kanssa :) Neuvolassa käytiin ekaa kertaa ja tammikuussa Suomen eka ultra.. Saatiin kuunnella sydänäänetkin ekaa kertaa, oli niin ihana :D Sokerirasitukseen täytyy mennä heti tammikuun alussa koska sukurasite on molempien vanhempien puolelta :/
Ekat liikkeetkin oon tuntenut, ei voinut kyllä erehtyä!
Täällä siis kaikki hyvin :)
 
Moikka taas!

Me ollaan kanssa maanantaina ajeltu miehen kanssa minun perheeni luo viettämään joulua. Meillä ei perheessä kukaan vielä tiedä raskaudestani, ajattelimme yllättää heidät jouluaattona. Vanhemmilleni olen ostanut mummi- ja ukki-mukit ja laittanut ne karkkien peittoon koriin ja lappu päälle "lahjat saa ottaa käyttöön kesäkuussa 2015". Oma käsitöitä rakastava mummini saa käsityökirjan, jossa ohjeita vauvan ja pienten lasten vaatteiden kutomiseen.

Nyt vain jännitän itseni kipeäksi miten he suhtautuvat. Lapsi on sukumme ensimmäinen, edes serkuillani ei ole lapsia, joten tämä tulee olemaan varmasti iso juttu.

Toivon kyllä kovasti, että kaikki suhtautuvat uutiseen positiivisesti! En edes tiedä miksi eivät suhtautuisi, mutta jännitän silti kaikkia tämmöisiä juttuja :D
Toisaalta mielessä on kyllä käynyt myös se, että muille kertominen tekee raskaudesta ja tulevasta lapsesta konkreettista itsellenikin... Yhtäkkiä tuntuu, että kesäkuuhun ei ole kuin hetken hujaus!

Joka tapauksessa rauhallista ja rentouttavaa joulunaikaa kaikille!

ps. tulen sitten tänne itkemään, jos minut aiotaan mestata sukuni toimesta, kun olen uskaltautunut hankkiutua raskaaksi :D

- AnnaS. 15+3
 
Me kerrotaan anopille ja apelle myös joululahjan muodossa. Piilotetaan ultrakuva pakettiin. Tiedän, että tuleva mummo huutaa, tämä oli paras joululahja ikinä. Mietittiin vaan, että miten pääsen luistamaan perinteisestä glögistä joka on tervetulojuomana, kun mennään sinne. Siinä on nimittäin alkoholia ja reippaasti :) Kuskinakaan olemisen mainitseminen ei auta, kun koko ilta siellä ollaan. Ehkä "unohdan" juoda glögin kaikessa tohinassa. Tai sitten on kova närästys päällä :D

Iloista joulua kaikille!

Ruu79 ja 15+4
 
Huomenta!
Eipä ihmeitä kuulu, siksi ei ole tullut tänne kirjoiteltua. Mutta joka päivä käyn katsomassa nämä viestit :)
Masu kasvaa ja isäntäkin eilen sanoi että kyllä nyt huomaa että vauva siellä massussa kasvaa :)
Eilen kävin neuvolalääkärillä ja ihan perus käynti, ei tehnyt alapäätutkimusta, sanoi että ei ole vielä tarve että kun ei ole mitään vuotoja ym ollut. Vauvan sydänäänet kuunteli ja joka kerta ne on vaan niin ihana kuulla. Kovasti vauvan sydän sykki <3
Tänään on jouluaatto ja me mennään miehen kaa anoppilaan joulupuurolle puolenpäivän aikaan ja sitten haudoilla käymään ja illansuussa sitten minun porukoille syömään, ihanaa saa kinkkua :)
Huomenna taas mennään vuorostaan anopin herkkujen ääreen syömään joouluruokaa.
Ihanaa kun itsellä alko eilen seitsemän päivän vapaat, vasta uuden vuoden aatton aattona yövuoroon :) nyt saa vaan olla ja levätä ja mahaa kasvattaa :)
OIKEEN IHANAA JOULUA KAIKILLE!! SYÖKÄÄ JA LEVÄTKÄÄ KUNNOLLA :)
t. Henttu ja pömppis 15+1
 
Hyvät joulun viime päivät kaikille :) me on syöty hyvin ja vaan oltu,nähty sukulaisia. Tänään käytiin miehen mummolla (eka kerta uutisen kertomisen jälkeen) ja ihana ku hänkin oli niin innoissaan! :) totes heti ku mentiin että sullahan on jo maha :D vaikka olin yrittäny piiloutua väljään neuleeseen.

Liikkeitä on tuntunu nyt viikon verran vaihtelevalla tahdilla,mutta vihdoinki oon varma että liikkeitä ne on. Ihanan tuntusta <3

Vaunuja käytiin kattelemassa yhdessä liikkeessä maanantaina ja lauantaina ois tarkotus käydä toisessa liikkeessä. 14yötä ultraan :)

Huomenna poksuu!

aida1& pikkukaveri 17+6
 
Anteeksi pitkä radiohiljaisuus. Olen ollut niin poikki, etten ole oikein mitään jaksanut (edes istua koneen äärellä).

Päivitykset on hoidettu kuntoon! Jos joku huomaa, että puutuu jotain, tee uusi pyyntö isoilla kirjaimilla tai punaisella.

Lauwra, itse olen olen yhden koon taskuvaippojen ystävä (BumGenius 4.0). Siinä menee yhdellä vaipalla kaikenkokoiset vauvat (on semmoinen nappisysteemi, millä vaipan kokoa voi muuttaa). Imuilla saa kikkailtua sopivan määrän imukykyä. Riisipaperi pitää isommat kakat ruodussa (jää paperiin kiinni ja voi heittää suoraan pönttöön vaipasta).

Likaiset vaipat olen säilönyt kuivassa, kannellisessa ämpärissä ja pessyt kahden päivän välein 60 asteessa ja kuivattanut telineessä.

Sokerirasituksesta, olen kahdesti ollut aiemmissa raskauksissa. Nyt ei tarvi mennä, kun ei aiemmin ole mitään ongelmia ollut. Riskiä ei ole minkään muun kuin iän puolesta.

Raskausarpia ei tullut ekassa raskaudessa ollenkaan. Tokassa tuli. Taidan kokeilla Bio Oilia, kun kaikki täällä kehuu :)

Mies edelleen inhottaa mua. Hän on työttömänä ja on aina kotona. Ei tee juurikaan kotitöitä ja istuu kaiket päivät pelaamassa jotain typerää kännykkäpeliä. Koko ajan on kännykkä kourassa. On ruvennut toden teolla ärsyttämään koko tyyppi. Minä olen raskaana ja käyn töissä. Töiden jälkeen pitäisi alkaa siivoamaan ja valmistamaan ruokaa. Kyllähän tuo töitä tekee, kun käsken, mutta haluaisin, että hän tajuaisi itse tehdä kotihommia ilman erillistä pyyntöä. Plääh! Sitten sitä iltaisin turhauttaa, kun minä nukahdan 21 aikaan. Onko joku ihme, kun aamusta iltaan pitää hommia tehdä.

Ehkä tämä tästä joskus ilostuu...


-Valkoinen 16+3
 
Innolla odotan AnnaS:n ja Ruun sukulaisten reaktioita joululahjoihin! :)

Kiitos Valkoinen neuvoista! Yhden koon vaipat kuulostaisi hyvältä, pääsisi esikoisen kanssa käyttämään nyt keväällä kun opetellaan kuivaksi ja tulisi vähän harjoiteltua. Onko vielä vinkkejä mistä netistä kannattaisi vaippoja edullisesti tilailla?

Mä sain joululahjaksi 10-kortin uimahalliin ja kauneushoitola lahjakortin. Tuli niin tarpeeseen tälle möhömahalle! Me ollaan miehen kanssa syöty muutamassa päivässä 7 kilon kinkku! Kauhistus...

Näin viime yönä unta, että ultrassa sanoivat tytön olevan matkalla :) Muutaman viikon päästä se ehkä sitten selviää!

lauwra 17+6
 
Joulu on nyt vietetty ja kuusikin pois kerätty. Joulukuusi ja lauma kissoja ei ole hyvä yhdistelmä :D

Meidän joulu on sujunut varsin rauhallisesti. Aattona käytiin mun porukoilla syömässä. Ajoissa tultiin kotiin, pukki oli käynyt tytön päikkäriaikaan ja ajoissa päästiin joulusaunaankin :) oli tosi rento aatto, vaikka ilta menikin uusien lelujen kanssa touhuillessa ja ylikierroksilla käyvän 2 vuotiaan yöunille saamisessa :D mutta oli tosi kiva aattoilta. Joulupäivänä käytiin taas mun porukoilla syömässä ja tänään oli siskon synttärit. On syöty hyvin ja saunottu :)

Seuraavaksi odotellaan sitten uutta vuotta. Sekin menee rauhallisissa merkeissä. Meidän toinen koira pelkää aivan tolkuttomasti, joten sen kanssa on oltava koko ilta ja yö.

Täällä on uusimpana "oireena" tissien vuotaminen. Etenkin saunassa valuu ja kyllä mun on rintsikoissa liivinsuojia käytettävä. Viimeksi alkoi vähän puolenvälin jälkeen. Olo on erityisesti siellä saunassa mitä hehkein; tissit ja maha ottaa kiinni toisiinsa ja tissit vuotaa :D

Liikkeitä tuntuu edelleen välillä enemmän, välillä vähemmän. Äsken oli pientä jumppaa. Sitten mulla on oikealla puolella navan vieressä kipeähkö kohta. En ehkä välttämättä puhuisi kivusta, koska ei siis ole varsinaisesti kipeä. Sellainen arahko enemmänkin. Tietysti vähän huolettaa, mutta pikaisella googlauksella selvisi, että on aika yleistä ja yleensä harmitonta. Luulen, että sektio ehkä vaikuttaa tuntemuksiin. Vähän jännittää lähestyvä rakenneultra joka tapauksessa.

Nyt on myös väsymys tullut takaisin. Ensi viikolla on neuvola, joten sitten sen näkee, onko hemoglobiini laskenut. Tai sitten tämä on jotain jouluväsymystä, vaikka omasta mielestä joulu menikin ihan rennosti. Tai univelkaa kuusenpelastusreissuilta pitkin öitä, kun kissat piti kivaa... :D

Tässä raskaudessa tuntuu myös, että tuo tukivyö on ihan korvaamaton. Tytön odotusaikana en kokenut, että siitä olisi ollut suurta apua ja se myös tuntui ikävältä alavatsalla. Nyt pidän aamusta iltaan. Ehkä sitten olen tällä kertaa oppinut laittamaan sen oikeaan kohtaan, ettei tunnu pahalta ja auttaa kipuihin :)

Tuntuu kuin hyppisin asiasta toiseen :D ehkä nyt on syytä ottaa kirja käteen ja painella peiton alle, kun tenavakin on saatu yöunille (kiitos 35 minuutin päiväunien...) :)

Pihla 18+5
 
Voi Pihla mä muistan yhtälön kissat ja tekokuusi :D Se oli jotain aivan hirveää. Siellähän ne istui oksilla kuin oravat ja tavoitteli palloja kun valot sammui ja yö laskeutui. Oikea kuusi ei aiheuttanut onneksi samaa reaktiota. Me ei kahden nuoren koiran kanssa edes viitsitty harkita kuusen hankintaa. Jos sitten vaikka parin vuoden päästä.

Meidän joulu on sujunut aika liikunnallisissa merkeissä. Ollaan oltu tosiaan täällä lomakohteessa koko viikko, tänään pitäisi lähteä kotiin. Ulkoiltu ollaan paljon ja joka ilta saunottu. Nyt sitten iho on niin kuiva että meinaan tulla hulluksi. Rasvat tietty kotona ja kaikki kaupat kiinni. Hetken jo harkitsin hinkkaavani itseeni voita :LOL: Mitään älyttömiä syömäövereitä ei olla vedetty, aattona käytiin hotellin joulupöydässä syömässä. Sen jälkeen meinasi vähän ahdistaa vaikka mammafarkut olikin jalassa.

Jouluaattona tunsin myös ekaa kertaa selkeitä liikkeitä :heart: Hyvä joululahja siis minulle. Sen jälkeen on tuntunut elohiirimaista kutittelua joka päivä. Mä näin myös ensimmäisen vauvaunen. Siinä meille yhtäkkiä putkahti jostain mustahiuksinen tyttö. Synnytys ei tainnut unessa olla ilmavaivoja kummempi tapahtuma mutta se vauva oli aivan järkyttävän suloinen :heart: Sanoinkin miehelle että tämän unen avulla jaksaa odottaa juhannusta =) Oikeasti minulla on aika vahva poikafiilis, tyttö olisi iso yllätys tämän fiiliksen jälkeen.

Maha on ottanut kasvuspurtin. Selällään maatessa tuntuu ihan kunnon kumpu, tietysti seistessä myös. Rakenneultraan saisi odotella vielä reilun kuukauden verran. Sitä ennen on lääkärineuvolakin.

Kuusama ja Pikku rv 15+1
 
Perunat kiehumassa, jotta saan illalla koko vuoden odottamaani imellytettyä perunalaatikkoa. Ei ollut anopin joulupöydässä, joten heti kun sain perunoita kaupasta, niin eikun tekemään. Maksalaatikko oli toinen odotettu, josta jäin ilman. Korvasin sen maksamakkaralla :)

Joululahjoista: Ihan niin kuin arveltiin. Ultrakuva oli viimeisenä lahjana korttiin liimattuna. Ensin anoppi kiljaisi, sitten taisi nauraa ja itkeä yhtäaikaa. Kohta appi perässä. Jatietysti onnittelivat. Vielä joulupäivänä muistivat kiittää parhaasta joululahjasta.
Niin ja anoppi ilmoitti haluavansa synnytykseen mukaan:O Hetken veti sanattomaksi, ennenkuin sain sanottua ei kiitos.

Ruu poksuu 16+0
 
  • Tykkää
Reactions: Valkoinen
Ruu, mä voin kuvitella sun ilmeen kun anoppi ilmoittaa haluavansa mukaan synnytykseen :D ai juma, tää oli päivän paras!

Tänään taitaa olla luvassa Ikean reissu (on siis ihan lähellä kyllä). Ois tarvetta kirjahyllylle ja vitriinille. Vielä on liikaa tavaroita pahvilaatikoissa (kirjat ja puolet astioista) ja täytyisi jatkaa tätä kodin remonttia ja sisustusta :) Mä olen aina ollut sellainen, että tykkään fiilistellä joulua jo lokakuusta ja tapanina tulee jo korvista ulos. Eli joulumieli loppuu kyllä heti pyhien jälkeen. Takaisin normaalin elämän pariin siis!

lauwra poksuttelee 18+0! :heart:
 
No kylläpäs täällä on tosiaan hiljaista :)

Tulin vain kertomaan, että hyppäsin eilen vaa'alle ja se näytti +3.4 kiloa lähtötilanteeseen. Plussauksen jälkeinen +2 kiloa on ilmeisesti muuttuneet nyt "vauva-aineeksi" :) Mun mielestä ihan hyvät lukemat ottaen huomioon, että kohta puoliväli (iiks!) lähestyy.

Eipä mulla muuta, toivottavasti saadaan tänne taas eloa kun tammikuu ja rakenneultrat lähestyvät.

*muoks* Laitettakoon tähän nyt, että kävin aamulla vaa'alla ja painoa olikin vain +2.5 kg :) Illalla näyttää siis kilon extraa.
 
Viimeksi muokattu:
Viikon hiljaisuus on ohi! Tai kyllähän mie lueskelemassa kävin, mutta kirjoittamiseen ei ollut energiaa..eikä ehkä asiaakaan :)

Joulut siis vietetty, nyt uutta vuotta kohti ja loppiaista. Seuraava projekti on itselle työkelpoisten vaatteiden metsästäminen, esikoisen vaatetuksen tarkistaminen hoitoon eli, että varakappaleita löytyy. Vaatteiden nimeämiset jne. Onneksi on perhepäivähoito mihin esikoinen saatiin, niin ei ehkä pääse katoamaan kun ei toista samaa kokoa käyttävää ole :)

Me kerrottiin nyt jouluna minun vanhemmilleni, oikein ovat iloisia yhdeksännestä lapsenlapsesta, en kyllä muuta odottanutkaan. Mummoni ei ymmärtänyt ultrakuvan päälle mitään, mutta kun oikein juurta jaksaen selitti, että yhdeksäs lapsenlapsenlapsi olisi juhannuksena tulossa, niin iloinenhan hänkin asiasta oli. Samoin muutamalle ystävälle asia paljastettiin ja todella iloisia ovat olleet.

Nyt sitä vaan toivoo, että tuolla mahassa kaikki on hyvin. Vieläkään kun ei liikkeitä tunnu, tai sitten en vaan tajua :D mutta kyllä tuo alamaha jo kivasti tuntuu pullealta. Ja repäisykivut, niitä ei ole ollut ikävä, mutta viime yönäkin kun kylkeä käänsi niin kylläpä otti kipeästi! Mutta niitä siis esiintyy... Seuraava neuvolakin on "enää" 2,5vkon päässä, sitten saa toivottavasti kuulla jumputijumputi ääniä <3

Painosta..ennen joulua vaaka näytti +3kg plussaukseen verrattuna. Nyt ei uskalla mennä, sen verta suklaata tullut naposteltua...jospa uuden vuoden jälkeen uskaltaisi ja tammikuussa kyllä herkut menee pannaan!

Nyt iltapalan tekoon! mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Catnip82 + kyytiläinen 15+2
 
Minä en ole uskaltautunut vielä vaaan päälle nousta. On varmasti tullut useampi kilo näin joulusyöminkien myötä. On mutusteltu piparia, torttua, suklaata, kakkuja, jälkiruokia ja vakka mitä muuta. Tammikuu onkin sitten tiukka herkkulakko. Siideristä lakkoa ei tarvitse erikseen aloittakkaan, kun se on jo jostain syystä menossa :)
Vitamiinitkin on unohtunut vähäksi aikaa...

Kasvaako tissit ja maha sykleissä? Parin viikon välein on ihan hirmu kipeät tissit ja sitten taas ei mitään. Ja mahaa välillä kutiaa ja ahdistaa vaatteet, toisinaan on pitkiä aikoja ihan seesteistä. Rasvausta en hirveästi ole vielä tehnyt. Mulla on Bio-oil työsuhde etuna käytössä, kun sitä olen asiakkaille esitellyt. Keväällä pääsenkin ihan omakohtaisista kokemuksist kertomaan :)

Ruu ja 16+2
 
Täällä vielä lomaa vietellään tämäkin viikko. Liikkeitä ei vieläkään tunnu :( vatsassa kyllä kiva kumpu jo on ja kyllä vauvavatsan muutkin jo huomaa jos on vähänkin tiukempaa päällä. Olisi vaan niin ihana jos tuntisi siellä jonkun liikkuvan.

Vatsa kutisee ihan hirvittävästi. Bio oil oon käyttänyt mutta ei tunnu olevan apua. En ole ennen juurikaan rasvojen kanssa lätrännyt joten olisi ollut parempi etten olisi nytkään aloittanut. Iho tottuu rasvaan ja vaatii sitä koko ajan enemmän. Saa nähdä miten paljon arpia tulee.

Staffy 18+0
 
Kuusama, me laitettiin kuusi ihan vaan tuon 2 vuotiaan takia :) ei meilläkään aikaisempina vuosina aina ole kuusta ollut just noiden kissojen takia :D lapset muuttaa joulunvieton ihan täysin. Ja positiivisella tavalla :)

Vaa'alla en ole käynyt. Huomenna sitten neuvolassa... Saa nähdä, mitä hurjuuksia se näyttää. Enhän tälläkään hetkellä vedä alesta ostettuja joulusuklaita... :D palailen ruotuun vuodenvaihteen jälkeen. Tulee kuitenkin keskiviikkona taas mässäiltyä herkkuja, kun ei sitä uutta vuotta oikein muuten voi juhlistaa. Alkoholi ei ole kuulunut mun elämään kohta 3 vuoteen ja kun on tuo superkovasti pelkäävä koira, niin sen kanssa on oltava koko ilta ja yö.

Eilen onnistuttiin pahoittamaan anopin mieli. Olisi tullut käymään, mutta meille ei sopinut, niin otti nokkiinsa. Minähän se paha taas olin, vaikka mies sille sanoi, ettei nyt sovi. Mulla alkaa tätä mahaa olla niin paljon, että sitä on lähes mahdoton piilottaa. Etenkin kun kaikki löysät paidat oli pyykkikoneessa. Anoppi on armoton juorukello ja mies itse tuossa vasta totesi, että äitinsä kuulee raskaudesta viimeisenä, kun ei siihen voi luottaa ja itse haluaa kertoa edes joillekin ihmisille. Me siis ihan tosissaan aiotaan salata rakenneultraan saakka kaikilta muilta paitsi mun perheeltä, jotka on tienneet jo viikkoja ja joita nähdään niin usein, etteivät olisi voineet olla huomaamatta tätä raskautta, jos eivät ole sokeiksi tulleet :D

Maha on ottanut sellaisen kasvuspurtin, että keittiössä touhuillessani onnistun aina sotkemaan paitani just vatsan kohdalta, kun en mahdukkaan niin lähelle työtasoja kuin ennen, enkä koskaan tajua sitä ajoissa :D

Rakenneultra jännittää jo paljon. Toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin.

Kirpakkaa pakkaspäivää kaikille! Meillä oli aamulla sisällä lämmintä 16,6 astetta, ennenkuin saatiin takkatulet laitettua :D ehkä pitäisi laitella noita pattereitakin vähän päälle... Tälläinen 40-luvun talo ei ole viimeisen päälle eristetty.

Pitäisi yrittää aktivoitua taas täälläkin, mutta jotenkin olen taas niin väsynyt. En tiedä, nukkuuko lapsi levottomasti ja valvottaa enemmän kuin luulen, vai onko hemoglobiini laskenut vai mistä johtuu. Nyt ainakin on valoisampaa, kun on lunta.

Pihla 19+1 (jäi poksumatta eilen)
 
Eipäs ole tullut taas kirjoiteltua aikoihin!
Väsymys ja pahoinvointi takanapäin, vihdoin! Välillä edelleen nälkäisenä ja/tai hengästyneenä saattaa tulla pieni yökkäys, mut ei sen kummempaa. Aika energinen ja hyvä olo! Oon alkanut odottaa juhannusta kuin kuuta nousevaa.. Eilen tilasin H&M:ltä muutamia vaatteita pienelle ja tänään käytiin katsomassa kaupassa Brion Smile-yhdistelmävaunuja, jotka oli kyllä mielettömän hyvän oloiset, ja ne meille nyt sit tulee, kunhan ollaan edes vähän lähempänä kesää.. ;)
Painonnoususta oli ollut täällä puhetta. Mulle on tullut n. 2 kiloa. Oon iloinen, että niin vähän, koska ylipainoa on pikkuisen. Ja ihmettelen kyllä, miten noin vähän on tullut kun pahoinvoinnin ja väsymyksen takia liikunta on ollut ihan seis, ja oon kyllä syönyt herkkujakin, tosin ehkä vähemmän kuin ennen raskautta..

Tulis vaan jo se kesä! Muutenkin alan perinteisesti aina joulun jälkeen samantien odottamaan kevättä ja kesää (vaikka talvesta pidänkin), mutta nyt on erityisen suuri syy odottaa <3

hennaliina 15+3
 
Viimeksi muokattu:
Narbbu
Heippa! Etsiskelen Facebook- ryhmää kesäkuussa synnättäville äideille. Itsellä raskausviikolla 18+0. Ensimmäinen lapsi tulossa ja kovasti odotettu ja rakastettu vauva. <3 Kaipaisin vertaistuellista ryhmää, jossa voisi jakaa ajatuksia ja fb:tä tulee enemmän käytettyä omilla tunnuksilla, täällä käyn lukemassa, mutta harvemmin kirjoitan mitään mihinkään. Voisiko joku antaa linkin fb ryhmään tai kertoa miten ryhmään pääsisi liittymään, kun ei haun kautta siellä löydy. :)
 

Yhteistyössä