~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

onnea jakautuneille :heart:
Täällä poksuu 41 :x plaah, olen menettänyt jo toivoni, taitaa todellakin olla isänsä poika, eli käynnistykseen asti siis pysyy mahassa :/ onneksi tänään on jo neuvola ja laitetaan lähete ÄP, ku oli tuossa 39 viikoilla silloin epäsuhtaepäily ku ei herra ole laskeutunut ja pää keikkui häpyluun päällä, ja tosissaan ei ole vieläkään laskeutunut :/ alkaa oikeesti jo pelottaa että mahtuuko se ulos...olis tosi kivaan todeta 15-20h ku synnytys on lähtenyt käyntiin että katos ei se mahukkaan ulos :x no sitku ÄP:lle mennään niin haluun kyllä varmuuden vuoksi että ne kuvais tuon lantion...kaipa sitä nyt voi vaatia?esikoista kummiskin odotan, mut viime kerralla sano että hyvin voi alateitse synnyttää, mutta onhan se mukulakin kasvanut nyt 2 viikossa... kokemuksia kellään?
 
Onnea Salamander ja muut vauvautuneet!

Miulla ois teille vauvautuneille ja jo aiemmin synnyttäneille pyyntö (mie oon kova pyytelemään asioita :D ):

Mitä teillä oli sairaalakassissa, mitä puuttui ja mitä ette tarvinneet lainkaan?

Mie en VIELÄKÄÄN oo saanut tuota kassia pakattua. :p Kuinka monta vaatekertaa lapselle, jos jää sairaalaan esim 3 päiväksi? Mitä mitä mitä...
 
Lapsi saa vaatteet sairaalasta.. eli vain kotiintulovaatteet tarvii itelle ja vauvalle..

Sit omat hygieniatarvikkeet ja sit jos haluu jotain lukemista ja jotain herkkuja.. ei siellä oikeestaan muuta tarvii... liivin suojia ja siteitä, jos ei taho sairaalan siteitä käyttää.. kamera tietty on hyvä olla ja neuvolakortti.. siinäpä nuo tärkeimmät :)
 
Heh. Itsehän ehdin vaan käsilaukun napata mukaan. Neuvolakortti oli siellä. Pistin miehen hakemaan seuraavana päivänä mulle pesutarvikkeet ja lukemista. Enhän katsos ollut vielä synnyttämässä. :D Ja vauvakin oli tosiaan monta viikkoa siellä.
 
Onnea, onnea vauvautuneille! Laittakaahan kuvia söpöläisistänne... :) :flower: :heart:

Sairaalakassissa itselle tarpeellista oli:

- imetysliivit / imetystopit
- liivinsuojat
- iso sportti-juomapullo (koska jano on koko ajan ja sporttipullosta voi juoda makuuasennossakin)
- toilettilaukku, jossa omat pesuaineet ja muut välineet, joita tarvitsee päivittäiseen itsensä hoitamiseen
- kuivattuja hedelmiä, kuten luumuja ja aprikooseja (yllättävä nälkä voi iskeä vaikka keskellä yötä, lisäksi auttavat mahdolliseen synnytyksen jälkeiseen kovaan vatsaan)
- luettavaa (vauvaa imettäessä ehtii lukea ja vauva saattaa myös nukkua paljon ensimmäisinä päivinään)
- karkkia teki myös mieli
- esikoisen sairaala-aikana käytin omaa pyjamaa, mutta nyt menin ihan sairaalan vaatteilla
- kamera + laturi
- kännykkä + laturi
- omat kotiutumisvaatteet ja siteitä
- vauvalle kotiutumisvaatteet

En tarvinnut:
- tällä kertaa mukaan pakkaamaani pyjamaa ja aamutossuja
- nenäliinoja ja korvatulppia (olisi saanut sairaalastakin)
- vauvat käyttivät koko sairaalassaoloajan sairaalan vaatteita ja omat kuteet vedettiin niskaan vasta kotiutumisvaiheessa

Tässä omia kokemuksiani, toivottavasti auttaa. :)
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille... :heart: :flower: :flower:

Tänään vähän parempi päivä.. tuli käytyä neuvolassa,siellä purin tunnin verran tuntojani ja johan helpotti. vaikken kovin tykkääkkään omasta neuvolatädistäni,tänään tuntui että onhan sekin ihminen... :D ja kovin myötätuntoinenkin...
Painoa paukkuu taas kilo ja viikko.. :/ mutta olen kyllä turvonnutkin. enkä näin loppuvaiheilla aio siitä paniikkia ottaa. ku ite tiiän etten 2viimeiseen viikkoon ole muuta ku salaattia ja hedelmiä pystyny syömään. ja muutenkin vedän suolatonta linjaa niin ei ne kilot ruoasta tule. esikoisen neuvolakorttia kattelin niin rv 29-32 painoa tuli 2.7kg/viikko rv33-39 painoa tuli 1-1,5kg.../viikko joten nyt voi jopa huoleti nauttia vaikka painoa tulee... olen n.15kg esikosen kiloista jäljessä.. :D

sairaalakassista: mulla oli vaan vauvalle mukana tutti ja kotiutumisvaatteet. ite olin 6päivää sairaalassa. sairaalan vauvanvaatteissa ainakin meidän ukko oli.ei mulla ollu kotoa mitää vaatetta mukana. luettavaa,kamera ja laturi. puhelin ja laturi. tietenki herkkuja... :D ja viimeistelin sairaalassa loppuun pojalle tekemääni peittoa.. aika vähän sitä tavaraa mulla oli.. tietenki meikkilaukku pesukamoineen..

Nyt ku omaa sairaalakassia kattelin niin samat kamat taas mukana. tosin vauvalle pari eri vaatekertaa mukana... ku en osannu päättää kummat otan mukaan...

Jaksamista kaikille,lähden syömään koskenlaskija-makaronilaatikkoa....NAM!! jos vaikka nyt alkais ruokakin taas maistumaan...=D

Lilli + minililli 38+1

Ja iso kiitos kaikille myötätuntoa antaneille,kummasti se päivä vaan parani.. :heart:
 
salmander: ihana synnytyskertomus jotenkin! Ja taas mä vetistelen täällä melkeenpä. Toivoisin että synnytys mulla lähtis käyntiin kans ihan luomuna nyt tällä kertaa.

Syyshortensia: Kiitos!! Mukavaa tekemistä on onneksi ollut, ja se kääntää kyllä kieltämättä mustemmankin päivän mukavaksi. Mun ärripurripäivän lopussakin jopa hymyilytti muutamat asiat. Tänään vaan tuntuu etten kehtaa lähteä ihmisten ilmoille vollottelemaan. Ois noloa jossain kaupan kassalla purskahtaa yhtäkkiä itkuun. Ei pelkkä häpeä omasta puolesta, mut vielä sekin et vieressä seisova miesparkahan vois saada vaikka syyttäviä katseita vaikka ois täysin syytön asiaan.

Neuvolassa tuli käytyä. Ja porattua. :ashamed: Aloin siellä kertoa kuinka olin aamulla saanut itkikset heti herättyä ja sitten itkenyt liikuttavalle hello kitty -mainokselle, jne, ja sitten rupeskin taas itketyttää, ja yritin selittää et mikään ei paina mieltä eikä huolestuta, kunhan nyt itkettää enkä pysty olemaan kuivin silmin. Onneksi terkka ymmärsi, ja kehotti jopa vollottamaan ihan vapaasti, että raskaana on lupa. :whistle: B) Huh, ehkä tää tästä.

Sf-mitta oli taas vähän laskenut, pikkuinen siis varmaan taas vähän alempana. Pikkukakkonen oli rauhakseen, joten sykkeetkin oli 115-125. Sykkeet on alentuneet loppuvaiheessa, kun raskauden alussa mukelo melskasi ja sykkeet huiteli välillä 155:nkin yläpuolella.

Synnytysmusiikista: pakkasin sairaalakassiin omaa "hyvän aamun" musiikkia, joka poikkeaa kyllä vähän mun muusta musiikkimausta, mutta jota aloin jostain syystä esikoisen syntymän jälkeen kuuntelee aamutsemppaajana. En edes muista mistä cd:t on meille "eksyyntyneet" mutta laukussa on vanhaa rock'n rollia, madonnan vanhoja (like a virgin, material girl...) ja reggaeta (Bob Marleyta, ym., ja mm. kappale Sunshine reggae, joka on musta aivan ihana sanoineen "Don't worry, take it easy!" ja "Let the good parts get a lot stronger!"). Viimeksi synnytyksen avautumisvaiheessa kuuntelin radio novaa ja mieleen on jäänyt Vappu Pimiän radiossa extemporena vetämä "oi maamme Suomi", joka kyllä sai nauramaan mutta ajattelin omilla cd:illä taklata tän mahdollisuuden toistumisen. :LOL:

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille! Raskausmyrkytysoireet, "turhat" supistelut ja öklöt olot on kurja juttu! Voimahaleja sinne, ja kaikille muille myös! :hug: :D

Nyt meen esikoisen kanssa nukkumaan vähän myöhäiset päikkärit. Tyttö oli niin hienosti hammaslääkärissä et oon ihan ylpeä (sniiiif!)!

Tupuna ja pikkukakkonen 39+3 :heart:
 
Isäntä sai valmiiksi hoitopöytä nurkkauksen vihdoin.
Seinä ootti maalia varmaan kolme viikkoa.
Olisin maalannut sen ite jo aikoja sitten, mutta mies ei antanut :D

Tuli vaan mieleen kun aloin vauvan kamoja lappaamaan kaappeihin niin, että mitä sieltä hoito pöydältä pitää tai kannattaa löytyä?!
Mulla löytyy jo harsoja, vaippoja, vaatteet kaapista sekä muutama lelu ja rasvoja :eek:
Niin ja tietenkin hoito alusta ja pissasuojia ja vaipparoskis lähistöltä.
Varmasti puuttuu jotain, mutta mitä ei kai noin vähällä voi selvitä!?

Kiva huomata etten ole ainoa joka on jokseenkin vittuuntunut tähän oloon!

Mä oon jatkuvasti aivan tajuttoman väsynyt.
Nukun pitkät yö unet, tosin käyn muutaman kerran vessassa.
Mutta päivälläkin pitää parin tunnin päikkärit ottaa että jaksaa taas.
Eikä ole juuri väsymyksen takia huvittanut juuri mikään.
Ei luista siivoominen vaikka pitäs, kun mies remppaa kokoajan ---) sotkee :kieh:
Ja ruoan laittaminenkin on kovan työn edessä.
Mennyt hieman valmis ruokiin nää lähi päivät :ashamed:

Turvonnut olen kun pullataikina, nyt on varmaan se 20kg tullut.
Huomenna se neuvolassa selviää...
Ei huvita sinnekkään mennä ollenkaan, kun tietää sen vali vali virren jo etukäteen :headwall:

Sitten mua ärsyttää, kun mies ei oo minkäänlaista lämpöä antanut meikäläisen suuntaan pariin kuukauteen.
Ite oon koittanut tunkea mahani kanssa saman peiton alle, mutta mies on vaan niin väsynyt :eek:
Kerääkö sekin muka voimia synnytykseen :attn:

Joo ja meillekkin tulee toinen auto perjantaina, jiihaa jotain ilon aihetta edes!
Pääsenpähän sitten vauvan kanssa joskus jonnekkin täältä fucking korvesta...
Kunhan veijo ei päätä syntyä sillä välin, kun mies on etelästä autoa hakemassa...

Taas meni ihme valittelemiseksi...

Jane ja veijokeiju 39+2
 
Ai tuli jostain mieleen et vauvan kynsiä ei kai saa leikata vähään aikaan heti syntymän jälkeen, mutta kai ne sairaalassa ohjeistaa taas. Ja jostain kuulin että talkkia ei kaikki suosittele kun kuulemma voi aiheuttaa vauvalle hengenahdistusta, oli kai tutkittu jossain. Nyt kokeilee sitä (päikkäri)nukkumista taas.
 
Onnea vauvautuneet!!! :flower: :hug:

Täällä yhessä kasassa vielä.... kipeitä supistuksia on tullut ja vihlontaa yms ja tänään neuvolassa terkka meinas että on tyytyväinen pään paikkaan että vois olla jopa laskeutunut/kiinnittynyt mitä muut ei oo olleet koskaan... eli toiveissa ja leikkimielisessä tilauksessa on helppo ja nopeahko synnytys!

Paino oli laskenut 600g ja sf pysynyt samassa. Vauveli antoi tulla potkuja sykettä kuunnellessa :D Pissa puhdas, jess!

Nyt tavaroita takas autoonpäin, tultiin esikoisen ja nuorimman kans käymään kotona mummolasta, keskimmäinen jäi sinne. Esikoisella hammaslääkäri oman nlan lisäksi tänään.

Mammaliini ja "niilo" 38+3
 
Heips! Pikaisesti ilmoittelen minäkin, että 4.6.2010 Rv 39+3 meille syntyi pikkuinen poika 3065g, 50 cm ja pipo 34,5cm. 3h 20 min kesti synnytys eikä se isukki sitten ehtinyt mukaan:ashamed: tuli se luomusynnytyskin koettua, ainakin melkein..
Tulen myöhemmin lukemaan jutut ja kertoilemaan lisää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ripe72:
Hurjan Paljon Onnea vauvoista
Blackcurrant
Miumiu83
Lenniina
maypo
:flower:

Täällä ei ihmeempiä, huomenna ehkä lähdetään uskaliaasti käymään parin tunnin ajomatkan päässä siskon tytön synttäreillä (on syntynyt samana päivänä kun meidän LA 10 vuotta sitten :))
Hyviä vointeja kaikille ja supistustuulia toivotaan niitä haluaville!

T.Ripe + Elvis :heart: 39+5
Hei!
Lainaan omaa viestiäni. Tästä tosiaan muutaman tunnin päästä klo 2 alkoi sitten supistukset! :)

Meille siis syntyi pellavapäinen poika 6.6.2010 klo 22.20 Mitat 3338 g ja 48 cm pään mitta 34. viikoilla 39+6
Aivan älyttömän ihana, täydellinen pakkaus!

Tänne on kovasti syntynyt vauvoja, kaikille hurjasti Onnea! :flower:
Kovasti on ainakin pieniä poikia syntynyt! Että ei tuo meidän pikkumies ole ainoa lajiaan.

Yritän jossain välissä lukea tapahtumat. Nyt riittää touhua kyllä tässä vauvan kanssa kotona. Tänään juuri siis kotiuduimme!

Ihanaa aikaa kaikille vauvojen kanssa ja tsemppiä kovasti vielä odottaville!!

T.Ripe ja Elvis-poika

nyt pitää mennä, ääni kuuluu..... :)
 
Onkos se Maira lähtenyt sitten tosihommiin? Ei ole näkynyt... :whistle:

Poikkesin vaan tuolta syys/ lokakuisista, olen lueskellut teijän juttuja heti kun vauvoja alko putkahdella... :) Kiitos kaikille synnytystarinoista ja esim tuo mitä tarvitsit sairaalakassissa- gallup on tosi hyödyllistä luettavaa jo nyt!

Tsemppiä kaikille vielä loppuraskauteen ja ihania hetkiä pienten kanssa jo nyyttinsä saaneille! :heart: :flower: :hug:

Lara ja Nuna rv24+6
 
Juupeli, Unna12 ja Ripe12: onnea valtavasti pienistä pojista! :flower: :flower: :heart:

Kyllä minäkin kohta! Perässä tullaan kohta! Lasketun päivän aamuun enää tämän päivän jälkeen kolme päivää. :D

Mairaa ei tosiaan ole näkynyt, synnärillä taitaa olla! :)
 
Suurensuuret onnittelut kaikille vauvaantuneille! :heart: :flower:

Ja suuresti tsemppiä kaikille jotka vielä omaa nyyttiänsä odottavat! :hug:

Meilläkin ollaan eletty täällä jo muutama viikko vauva-arkea täydellisen poikavauvan kera! :heart: Hän on aivan ihana! Syntyi rv 37 ja päivät päälle, tasan puolimetrisenä ja kolmekiloisena :heart: Noita mittoja ei tarvii mihinkään laittaa vaikka mieluusti jatkan juttuja vielä vauvapuolellakin teidän kanssanne :) Synnytys oli nopsa toimitus ja meni ilman kivunlievityksiä, ei tosin omasta tahdostani. Mieluusti olisin jotain ottanut, vaan ku ei ehditty antaa niin eipä voinut mitään.. Hyvin selvisin! Huh!

Kovin on ollut poikavoittoista tähän mennessä, meinaako loppukuulaiset ne tyttöset tehdä? ;) :D

Hakaneula & poikavauva :heart:
 
Janen gallubbiin vielä, meille luvattiin kahdessa ultrassa poikaa ja se piti siis paikkansa :heart: Itsellä oli myös poikaolo ja masun muoto paljasti jälleen kerran kumpaa odottelin :whistle: Tytöstä se maha on ollut leveä, pojista ihan erilainen :)
 
Juupeli, Unna, Ripe ja Hakaneula: Onnea jokaiselle poikavauvojen syntymän johdosta! :flower: :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart: :heart:

Tosiaan, on kyllä poikavoittoista. No, meille voisi olla tulossa tyttö, joten eiköhän me pinoon niitä tyttöjäkin saada. :)

Tupuna: Mukavaa, että välillä on itkun keskellä helpompaakin. Anna itkujen tulla, ne helpottaa, vaikka olisikin kyse hormonimylläkästä tms. :hug:

Neuvolassa ei mitään ihmeempää. Kaikki ok, kun hemoglobiinikin jatkaa hyvää nousuaan nyt. Vauva on tosi alhaalla, mutta eipä se mitään kerro. Mahtaa viihtyä vielä hyvin juhannusviikolle masussa.

Koska kyselyjä tulee, niin voinen kertoa, että Mairalta on tullut tesktaria ja hän on synnärillä, mutta pitkän kaavan mukaan kuulemma sujuu. Hän kertoilee lisää, kunhan koneen ääreen joskus ehtii/pääsee. Kovasti lähettelin ja edelleen lähetän hänelle tsemppauksia ja voiman toivotuksia. Toivottavasti vauva on jo sylissä tai olisi ainakin hyvin pian. :)

-Sh
 
Kovasti onnea kaikille vauvoista!!!!! :heart: :heart:

Tinysteps - meillä on nähtävästi aika lailla sama tilanne kohdunsuulla ja samat viikotkin. :)
Mulla yksityisen mukaan käsikopelolla kohdunkaulaa jäljellä 1-2cm, sisäsuu hiukan auki, ulkoa kii mutta ihan pehmennyt. Ja kuulemma tosiaan tällainen tilanne usein kun synnytys käynnistyy. :) Samoin mulle veikkaili, että ei menis yli. Nyt tosin oon ite paniikis hiukan, kun supistukset loppui lakkiaisiin - ilmeisesti sitä edeltäneet johtu stressistä. :/ Tsemppiä ja jaksamista sulle viimeisiin päiviin/viikkoihin! :hug: Saithan muuten mun yksityisviestin jonkun aikaa sitten?

Jonna H - voi olisinpa mä yhtä rauhallinen. Vaan kun en pysty... Osan ajasta pystyn kyllä järkeilemään kaiken ja tunnen itseni hyvin rauhalliseks ja luottavaiseks, mutta sitten taas se takimmainen tunne on kyllä pelonsekainen kauhu. :/ Näiden käsien osata pelkoa lisää se, että mä pelkään miten pystyn vauvaa käsittelemään heti synnytyksen jälkeen, kun tosiaan ei tuntoa eikä voimia kunnolla ole. Perhehuonetta on toivottu ja tää käsien sairauskin sinne erityiseks syyks kirjattu, jotta isä voi olla mun kanssa 24h hoitamassa tyttöä. Mutta täällä SATKS:ssa on naistentautien vuodeosaston sulku kesällä lomien ajaksi ja jos juhannukseen tai yli mennään, siirretään naistentautien potilaat synnytysvuodeosastolle, eikä sit perhehuoneita oo ruuhkan vuoksi tarjolla. :eek: Noh, ei kai tässä voi muuta kuin ketsella kuin käy... Kaikkea hyvää loppuodotukseen! :)

Jane69 - väliaikatiedot gallupiin näin ennen lopputulosta.
Mulla oli poikafiilis alusta asti ja vatsa on yhä vaan eteenpäin, ei siis levinnyt ollenkaan sivusuunnassa.
Kuitenkin useamman ultran mukaan tyttö. :) Nähtäväks jää... Jänskää!

Lilli80 - aika ikävää kohtelua oot tosiaan saanut!! Mulle oli viime viikon (36+) neuvolakäyntiin mennessä tullut ~ 9kg painoa, ja nyt siitä eiliseen (37+2) oli tullut 2,8kg lisää!!! Mitä ilmeisemmin nestettä, koska jalat ja kädet on ihan järkyttävät, enkä tosiaan oo saanut mitenkään mässäiltyäkään kun ei tahdo ruoka tai edes herkutkaan maistua. Tosin mun tilanteessa th enemmänkin rauhoitteli kun itse olin paniikissa. Eikä tosta nesteestä kai tarvi huolestua niin kauan kuin on paineet ok ja pysyy proteiinit pois pissasta. Laittoi mulle kuitenkin lähetteen äitiyspolille, just tän äkkinäisen nesteenkeruun ja lisäks liitoskipujen vuoksi. Toivottavasti ei tuu bumerangina takas... Ja vatsan koosta! Odotan normaalikokoiseksi arvioitua (LA:na 3500g) "hoikkaa ja pitkäsääristä" esikoista, mutta mahan ympärys on mulla ollut jo kuukausia sitten 127cm ja nyt huitelee varmasti jo reippaasti yli 130cm!! Vettäkään ei ole enää kuin normaalisti-vähän ja sf-mitta 34cm. Ja silti poikkeuksetta eri ultrissa eri lääkärit ja th väittävät vauvaa ihan normaalikokoiseksi. :) Että ehkä me selvitään tästä. Äläkä stressaa vatsan koosta turhaan, koita vaan nauttia vielä viimeiset päivät/viikot! <-- Minä paraskin neuvomaan, kun itse oon ihan kypsä tähän oloon jo... :) Mutta lähinnä vaivoihin, vatsaani mä rakastan. :) :hug:

Syyshortensia - KIITOS! Ja iso hali takas! :hug: Kiva kun kerroit Mairan tilanteesta, ja tsemppiä itsellesikin! Eiköhän se vaaveli sieltä ala kohta ilmoitella tulostaan! :heart:

( . ) Tänään taas oli neuvola ja paino oli noussut maanantaistakin ~200g. Ei vieläkään protskuja eikä paineissa mitään. Vauvan sydänäänert oli hyvät ja vahvat, mutta minusta oli th huolissaan kun tuli itku liitoskivuista puhuessa. Oon niistä kauhuissani, mutta onneks tosiaan sain sen lähetteen polille. alatiesynnytystä todella toivon, mutta mieluummin suunniteltuna jos sektioon joutuis. En vaan tosiaan tiedä, voiko toi liitos pahastikin mennä sijoiltaan synnytyksessä ja miten sit toipuu. Siitä tää paniikki.

Nyt meillä kokeillaan just yhtä S:sää, mut tuskin tehoo... Mies nimittäin siivoo ja mä lepään niinkuin th määräsi. :LOL: Jos tänään sais ton sairaalakassin viimein kuntoon, vois kokeilla sitä toistakin... Jos vaan saa jalkoja riittävän leveelleen. :ashamed:

Supistuksia, lapsivesiä ja ihania synnytyksiä kaikille tasapuolisesti ja ajallaan!!! :heart:

Shawne & Baby Girl 37+3
 
7.6 päivällä meille syntyi pikkuinen tyttö mitoilla 3100g ja 49cm :heart:
synnytys meni muuten hyvin mut ponnistusvaihe kesti 1,5h johtuen avosuisesta tarjonnasta ja voimatkin loppuivat, imukupilla lopulta saatiin tyttö maailmaan. eppari tehtiin(8 tikkiä) ja häntäluu murtui :x
synnytystarinaa en ainakaan vielä kirjoita, siitä tulisi aikamoinen kauhustoori :whistle:

Tupuhupuna ja pikkuneiti 2vrk
 

Yhteistyössä