~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Onnea hakaneula pojasta ja Tupuhupuna ja pikinen tyttösistä! :flower: :flower: :flower: :flower:

Täällähän vauvoja satelee niin että ropisee vaan!

Isot kiitokset tsempityksistä! Täällä mieli herkkänä, mutta jo parempi. Hyviä öitä kaikille!
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart: mulla onki kova homma päivittää etusivu jahka itse täältä kotiin ja koneelle päästään.. :D eli meille syntyi poika eilen, 9.8, klo:16.00, mitoilla 3530g ja 50.5cm, tuos se nyt tuhisee mun kainalossa enkä mä osaa nukkua vaikka univelkaa varmasti on ku tää operaatio tosiaan aloitettii jo ma-ti välisenä yönä..pitkään se kesti, eikä se helppoo ollu, mut kaikki me jäätii henkii.. :D ja joo, vanha klisee, mut on se sen arvosta.. Tsempit kaikille jotka vielä omaansa odottelee! :hug: mä palaan langoille jahka päästään kotiin!
 
Onnittelut Mairalle vielä tätäkin kautta pikkumiehestä!
Todella pitkä synnytys sulla.
Mutta onneksi voitte molemmat hyvin!

Ja muille vauvaantuneille myös jälleen suuret onnittelut! :flower:

Kuten huomaatte en stressaa yhtään neuvolaa :whistle: kun olen jo ennen kuutta ylös noussu... :headwall:
Nii ja se neuvola on klo 14.00 vasta :ashamed:
 
Heippa!

Hävettää ihan kamalasti kun en sitten saanut tänne kirjoitettua kuin muutaman kerran, mutta ajattelin kuitenkin tulla kertomaan...

Meille syntyi terve tyttö 30.5.2010 klo.02.13. Mitat: 48cm ja 3560g. Synnytys käynnistettiin ja se meni sitten todella hienosti ja ainakin mun mielestä nopeasti. Synnytys oli nii hieno kokemus, että voisin tehdä sen vaikka heti uudelleen =)

Tytön kanssa on lähtenyt sujumaan hyvin ja neiti on suht rauhallinen tapaus... ainakin vielä toistaiseksi :). Kaikki on niin uutta ja jännittävää! Olen niin onnellinen!

Onnittelut kaikille vauvautuneille ja tsempit kaikille joilla on vielä synnytys edessä :flower:

-Tipi ja Julia 1vko+4pvä
 
Onnea Maira, pikinen, Hakaneula, Tupuhupuna, Tipi... keitä teitä nyt onkaan! Hirmusti lapsia sataa täällä :heart:

Ehkä tosiaan lapsen saaneet kannattaa laittaa YV:tä Mairalle lapsen mitoista ja tiedoista, mikäli haluaa ne tuonne etusivulle, ettei rassun tarvitse kaivaa kahta vuotta niitä täältä postien seasta :)

Tänne ei mitään uutta, tänään tapaan sype-tyypin ja käyn vielä hyvästelemässä oman kätilön. Harmi, ettei ole sama kätilö loppuun asti, mutta minkäs teet. Mutta joo, olo on sellainen, ettei lapsi vielä pariin viikkoon ainakaan tulos tule. Ei parane stressailla siitä.

Ainiin ja kiitos Mussupussu ja muut sairaalakassivinkeistä (lisääkin saa laittaa). Mie oon lähinnä vaan kasannut tavaroita tuohon pinnikseen kassin päälle "tätä ehkä tarvii" -fiiliksellä ja keko on tosiaan aikamoinen :D Esim vauvalle miulla on vaatteita vaikka kuinka ja eri kokosia, kun en tiijä mihin tää zilla mahtuu. Suoraan isin vaatteisiin? :) Ja oliko joku ottanut kantoliinan mukaan? Mie eilen harjoittelin tekemään kehtosidonnan, ei se ollutkaan niin vaikeaa kuin olin luullut.

Mitäs tässä sitten seuraavaksi puuhastelis? :D
 
Onnea nyyttinsä saaneille :flower: ja mua ei ainakaan haittaa jos jakselette synnytysstooriakin laittaa :)
Shawne Mä olen täällä nyt ihan shokissa tosta, että Satks:ssa ei saiskaan perhehuonetta :'( Mä tunnen itseni, mua rupeaa ahdistamaan jos joudun sellaiseen tavalliseen huoneeseen muiden mammojen kanssa..mutta eipä sille sitten mitään voi :( Sniisk.
Mutta illalla lisää..remonttimies tuli, pittää mennä!

Heppa ja IiroMaria 38+4
 
voi juku täällä oli ihan urakalla jakauduttu vauvoja syntynyt kun sieniä sateella eikä olla kun vasta kesäkuun alussa.

hurjasti onnea kaikille vauvansa saaneille :heart: :heart: :heart:

ja muille onnea koitokseen =)

täällä elmeri täytti 3vk tänään = )tää aika on mennyt hurjan nopeesti kaikki on kyllä mennyt niin hyvin toistaseks mä kun olin mielessä aatellut että täällä on 3 mustasukkasta lasta ja kämppä ihan mullin mallin kun en jaksa univelaltani siivota
mutta toistaseks hyvin mennyt =)
elmeri on kyllä yökukkuja viime yönä meni nukkuun n. 12.00 herättiin syömään ekan kerran 03.00 ja tasan tunti 04.00 nukahti (katteli ja ähisi vaan ja söi n. 15min) 6.30 toinen syöttö ja virallinen herääminen tänään 9:15 mutta mä oon silti ihan väsy..
 
Maira: Oi, paljon, paljon onnea pojasta! :flower: Nukkumattomuus ihanan uunituoreen vauvan kans tuntuu niin tutulta, mäkin voisin lähteä taas kokeilee sitä synnärille. :D

Tipi81: onnekkaat onnittelut tytöstä! :flower:

Jane69: tsempit neuvolaan, ei niitä montaa enää kuiteskaan oo jäljellä. ;)

Milkei: sairaalakassista, mulla oli ekassa synnytyksessä mukana mielettömästi tavaraa, kolme kassia... Ihme ettei sairaalassa kysyny, oonko muuttamassa sinne. :ashamed: :LOL: Loppujen lopuksi musta tavaraa tarvii aika vähän. En malttanut syödä herkkuja enkä lukea, ihastelin vauvaa, höpöttelin äitien kanssa ja nukuin. Tälläkin kertaa herkut ja lukemista mukana, mut pienemmässä määrin, nyt vaan yksi reppu missä omat, miehen ja vauvan tavarat.

Meriheponen: toivottavasti pääset perhehuoneeseen! Mulla oli samanlaiset fiilikset viimeksi kun en päässyt kättärin haikaranpesään, jonne pääsee jos raskaus menee normaalisti ja synnytys käynnistyy luomusti oikeissa aikarajoissa ja sitten jäi perhehuonekin saamatta. Lopulta oli hauska olla muiden äitien kanssa samassa huoneessa. Silti tällä kertaa haluisin kauheesti haikaranpesään ja perhehuoneen ja huolestuttaa ja niiskututtaa jo valmiiksi se jos ei sitten onnistukaan tälläkään kertaa.

Mä ramppaan täällä näemmä nykyään ihan alvariinsa. Synnytys vaan pyörii mielessä ja kohta on vaikea keskittyä yhtään mihinkään muuhun asiaan.

Kohta alkaa olla pelko persiissä et eikö tää nyt vois kohta jo syntyä, kun miehen lomaviikko alkaa olla lopuillaan ja menee ensi viikolla taas töihin. Kesäloma alkaa sitten vasta elokuussa... Kun vauva syntyy, jää kyllä sitten isälomalle heti. Mut jos pikkukakkonen päättää sinnitellä mahassa kesäkuun loppuun, niin miehen on jokatapauksessa oltava töissä lähes koko heinäkuu. Stressi, stressi...

Ihanaa vauva-arkea kaikille vauvan kanssa jo oleville ja voimahaleja masun kanssa kärvisteleville! Lähden tästä siivoilemaan ja tasaannuttamaan mieltä, edelleen vähän herkkä ja liikuttunut olo. Jalkapohjatkin alkanu vähän kutista ja nenä vuotaa. Hassuja oireita, tai sit vaan hyttyset päässy iskee jalkapohjiinkin pihalla ja flunssa tulossa...

Tupuna ja pikkukakkonen jo 39+4 :heart:
 
eilen neuvolassa, kaikki hyvin, kanavaa sentti jäljellä ja sormelle auki...maanantaille on aika ÄPKL ja voi olla että silloin jo käynnistetään :p tai sit viimeistään loppu viikosta...
ihanaa viikko niin nyytti on sylissä... Lantio sanoo itsensä kohta irti...mutta on kuulemma hyvin siinä uomassa että ei enää kiiku tuon häpyluun päällä...että kyllä sieltä luulis ulos tulevan ku niin paljon on siellä ainakin poraillut :LOL: vielä ei ollut laskeutunut...

Täällä vaaveja vaan tulee kokoajan lisää, onnea :flower: =)
 
ONNEA hakaneulalle ja Mairalle pikkupojista ja Tupuhupunalle, tipille ja pikiselle tyttösistä! :flower:

pikinen, oliko teillä typsyt tosiaan aivan samanpainoisia? Täsmällistä toimintaa! :hug: :heart: Meillähän pojilla oli lopulta 940 g painoeroa ja siitä syystä saatiin sektiokin aikaistettua muutamalla viikolla. Hyvin ovat molemmat pojat kasvaneet ja pienempi oli jopa parillakymmenellä grammalla kuronut painoeroa kiinni maanantain neuvolassa :D

Vauvatuulia! :whistle:
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille! :flower:

Vauvoja satelee, mutta ei meille.. Ei mitään merkkejä ilmassa. Huomenna taas olis neuvola.

Häiritsee hirveesti, kun moni sanonut viime päivinä, että ei taida olla edes laskeutunut vielä, kun on niin ylhäällä vatsa. Joo, lääkäri silloin sanoi jokunen viikko sitten, että on laskeutunut ja kiinnittynyt. Mutta mulla ei edelleenkään ole tunnetta, että jalkojen välissä olis jotain tms. Ja nämäkös asiat saavat minut taas pelkäämään entistä enemmän virhetarjontaa ja, että vauva ei ole tarpeeksi alhaalla. :|

Eilen oli esikoisen kesäjuhlat ja onneksi niihin päästiin. Oli pojalle tärkeä juttu! =)

Jatketaan odottelua! Jaksamisia vielä meille, jotka odottaa vauvaa syliin!

Papuneiti ja Tyyppi 39+5
 
Paaaaljon onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :heart: Mielettömällä tahdilla täällä jakaudutaan :D Hyvä niin, että meitä kärvistelijöitä on sitten vähemmän B)

Täällä lääkitys tehoaa sen verran, että paineet pysyy suht kurissa muutaman tunnin. Parina yönä nyt nähny unta, että vedet ois menny, mut eihän niin oikeesti tuu kuitenkaan tapahtumaan :kieh: Eilen neuvolassa painoa tullu 400g parissa päivässä, muuten kaikki ok. Huomenna polikäynti taas... Ei jaksais ravata siellä, kun ei mitään tapahdu kuitenkaan :kieh: Keijo vaan viihtyy yksiössään liian hyvin, vaikkei kasvua ookaan enää tapahtunu.

Nyt on niin ihana ilma, että tekis mieli lähteä maton pesuun, mutta enpä tiedä uskaltaako noiden paineiden kanssa taas rehkiä. Uima-allasta vois viritellä muksuille tohon, mutta veden kanto ei houkuta :LOL: Nyt jotenkin levollinen olo. Ihmeellistä :saint:

tupajumi ja keijo 38+3
 


Valtavasti onnea kaikille vauvansa saaneille!!!! :heart: :heart: :heart:

tvvo:lle erikseen suuren suuret onnittelut ihanasta ylläri-plussasta, toivotaan parasta!! :heart: :hug: :heart:

Täällä on ollut nettiyhteys poikki (ukkonen teki tuhojaan), siksi en ole päässyt käymään...mut nyt pelittää taas. :) Ja yhtenä kappaleena vielä ainakin!
Supistuksia ja kipuja ja kaikkea riittää joka päivälle, mut vielä ei ole homma startannut...mutta mutta, eiköhän sekin tapahdu hetkenä minä hyvänsä! Jännittää. :xmas:

Jaksamisia rutkasti jokaiselle pallomahalle, pitkiä nämä päivät voivat olla juu... :hug:

-Elettaria & Wilma 39+5
 
Onnea vauvautuneille!! :flower:

Täällä ollaan vielä mahan kanssa. Ei tietoakaan, että tää meidän pikkuinen olisi syntymässä.
Kyllä ottaa jo päähän, kun mitään ei tapahdu. Menee äitiyslomaa ihan hukkaan, kun yksin pyörin täällä kotona. :kieh:

Kävin juuri neuvolassa ja kaikki arvot oli kohdillaan. Vähän oli sf-mitta pienentynyt, mutta eipä ollut vaavi kiinnittynyt. Th laittoi mun kädet vauvan pään ympärille ja pääsin sitä vähän liikuttamaan. Olipa jännän tuntuista.
Seuraava käynti olisi 41+2, eli ensi viikon keskiviikkona. Jospa sen käynnin voisi jättää väliin synnytyksen vuoksi.. :D

Pine ja pikkuinen 40+3
 
Täälläkään ei oo vieläkään mitään tapahtunut... huomenna olis neuvola ja samalla esikon 2v neuvola..

Yöllä supisteli vähän aikaa, mut sit ne taas loppu |O ens viikolla sitten soittelen sinne osastolle, jos ei vieläkään mitään ja sit loppuviikosta tai varmaan vasta ma pääsee tarkastukseen ja millon lie sit käynnistävät... voi kun niin toivoisin, että tulis itestän kohta.. sitä varmaan kaikki toivoo :D

Jaksuja muillekkin kärvistelijöille..

Anzzu rv 40+1
 
Onnea vauvaantuneille jälleen!
Niitä pienokaisia ihan sataa sataa ropisee :D

Tänneppä ei vieläkään ole lähtöä tulossa, vaikka vauva onkin jo lähtökuopissaan.
Terkka sanoi että kyllä se 2 viikon sisään sieltä tulee :D

Neuvolassa asioitu jälleen kerran. :kieh:
En jaksa sen kummemmin eritellä...

SF mitta pienentynyt sentin 35cm --) 34cm
Painon kanssa olen tapellut ja nyt päästiin alle kilon 400g viikossa JIPPII!! :D
Aijemmin tullut sitä 2 kiloa :ashamed:
Noh paineet oli edelleen koholla, jonka takia menen maanantaina jälleen kerran neuvolaan.
Silloin pitäs päättyä vuokrasopimus veijon yksiössä, saas nähdä :D
Pissakin oli puhdas, mutta silti vien huomenna pissan labraan, kun viimeks vienyt maaliskuussa. Haluaa tarkistaa varmuudenvuoksi.

Sitten mä olen ihmetellyt että mikä kipeä patti mulla on oikeessa ranteessa.
Neuvolan täti talutti mut tk puolelle ja jonnekkin toimenpide huoneeseen,
jonne tuli lääkäri kattomaan mun kättä.
Noh siinä on joku nivelpussitulehdusjuttu tai jännetupentulehdus tai joku semmonen??!
En mää saanu selvää mihin ne lopulta pääty :LOL:
Mutta lääkäri paineli oikeen kunnolla tota rannetta (jumankauta että sattu) niin se patti yhtäkkiä puhkes!!
Lääkäri vaan tokas ettei ollut tarkoitus puhkasta, vaan olis neulalla pitänyt tyhjentää!
No onneks puhkes! Nyt on sitten käsi paketissa ja ties kuinka kauan, eikä saa rasittaa.
Kivaa kun on vielä oikee käsi! :headwall:

Mutta siis kaikki hyvin täällä ja paksusti voidaan!
Hyvillä mielin saan mennä rippijuhliin sunnuntaina! :LOL:
Siis jos ei tässä lähtö tule minnekkään :whistle:

Jane ja veijokeiju 39+3
 
Täällä käyty taas äitipolilla käyrissä ja paineen mittauksessa. Jouduin melkein tunnin makaamaan käyrillä kun vauveli nukkui ja eivät saaneet haluamaansa vaihtelua sykkeeseen. kokeiltiin jopa omppu mehun voimalla :LOL: . Jouduin taas viemään vuorokautis pissan ja labratäti kattoi pikkuisen pitkään kun kiikutan niitä harvase päivä. Maanantaina pitää viedä taas... Toivottavasti maanantaina taikka tiistaina käynnistävät sillä paineet eivät laske vaikka verenpainelääkitystä on nostettu ja valkuaiset nousevat vaan.

Kävin tänään ostamassa viimeiset tavarat vauvalle ja jotain hyvää sairaalakassiin. Itselle tulee kassiin mukaan vauvalle vaatteet ja itselle vaihtovaatteet, aakkosia ja joku hyvä lehti. Kamera pitää muistaa pakata myös. CD-levyjä en taida ottaa mukaa koska kaikki ovat tulleet niin nopeasti että ei olisi ehtinyt kuunnella.

Olettepas vauvautuneet! ISOT ONNITTELUT KAIKILLE ja voimia teille muille joilla kanssa matkustaja on vielä kyydissä.

tsjil 38+5
 
Piti kertoa kun tänään äitipolilla kätilö kysy silmät kirkkaana multa että onko mulla mies vaihtunut kun aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut mitään häikkää ja nyt tämä raskausmyrkytys. Voi kuulemma geenit vaikuttaa siihen.
Meillä saneerattiin noin vuosi sitten sakkakaivot ja kun mieheni tuli töistä kotiin esikoinen sanoi miehelleni "moi isi. Äidillä on rampannut täällä vieraita miehiä koko päivän". Miehenikin muisti esikon sanat ja kyllä saatiin hyvät naurut kätilön kysymyksistä...

tsjil
 
Hei, ajattelin tulla ilmoittamaan että tiistaina oli suunniteltu sektio.

Kaikki meni hienosti, perheeseemme kuuluu pieni tyttö :heart:
Syntymäpaino 3070g, äidillä ja tytöllä kaikki hyvin. Itse olin jo liikenteessä samana päivänä leikkauksesta ja odotan kovasti milloin pääsemme tytön kanssa kotiin. Huomenna olisi lääkärintarkastus molemmilla :)
Onnea täällä kaikille.

-Anna ja pikku prinsessa :heart:
 
Onnea jälleen kaikille vauvansa jo saaneille :flower: ! Eihän tässä perässä meinaa pysyä... Meilläkin nyt pakolliset menot takana, arvelen että kohta alkaa tuntuakin että saisihan tuo jo syntyä, pitäisiköhän keksiä vielä jotaki ens viikoksikin :whistle: .

Lohdullista jotenkin kuulla, että Mairan poju ei ollutkaan niin iso kuin ennusteet arvelivat, heitto kuulostaa minusta aika suurelta, varmaan siksi että vaikutti keskivertoa suuremmalta mutta jäi tuonne keskivertoon, ehkä hieman alapuolellekin. Aamulla taas neuvolaan, jospa samalla saisin tietää milloin äippäpolille viimeistään...
 

Yhteistyössä