~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Laiskamato taas ilmottelee itestään..
On se kyllä kumma ku ei muka saa aikaseks kirjotella.

Kommentoitavaaki vissiin olis, ku muistas taas et mitä ja mihin :LOL: Joten voi tulla nyt sit vähän omanapasta juttua.

emmmaalle onnea pienestä pojasta!

Ja ihanaa mipsu, että tyttö pääsee pian kotiin.

Mä oon ollu nyt 2 viikkoa äitiyslomalla jo. Ihanaa ku ei tartte töitä miettiä, alkoki oleen jo vähän tympäsevää. Vappuna käytiin heti alkuun viimenen reissu mummolassa 500km päässä, ja saatiin sieltä serkuilta matkaan turvakaukalo ja sitteri.

Pesänrakennusvietistä: Mulla on aikasemmin yleensä tässä äitiysloman kunniaksi sen tyyppinen alkanu, ja oon puuhastellu vaikka ja mitä. Mut ei nyt! Vähän olin sen varaan suurimmat hommat jättäny, et sitte äippälomalla teen ku on aikaa.. Ja pyh! Nyt tuntuu et koko ajan vaan väsyttää ja väsyttää, eikä mitään huvittas tehä. Vähän ennen äitiyslomaa oli kyllä semmonen kumman pirtee kausi, mut sillon ei taas oikein ehtiny mitään ku piti töissäki olla.
Noh, oon mä sentään saanu tärkeimmät tehtyä. Vaunut on valmiina, sänky ja hoitopöytä koottu, vaatteet ym. pesty, ja ihan ok kasa vaippoja valmiina. Eilen keittelin sitte rintapumpun, tutit ja pullotki jo valmiiks :) Pari pikkuvaatetta oottaa kyllä vielä ompelua, ja pari vaippaaki vois vielä tehä, samaten itelle viel jälkivuotoon isoja siteitä. Ku vaan sais aikaseks. :ashamed: Ja lisäks olin aatellu et jos saisin vaikka noi ikkunat, lattiat ja parvekkeen pestyä, mut saa nähä. Kahteen huoneeseen olis uudet verhotki oottamassa puolivalmiina. HUH.

Viikko sitten oli vika lääkäri. Painoarvio oli sillon (35+4) 2800g. Eli ei mitenkään kovin pieni, veikkas että olis samaa kokoluokkaa syntyessään ku edellinen (3700g). Kohdunsuu oli kiinni ja napakka, eikä vielä kovin alas ollu vauva laskeutunu. Tyttö näytti edelleen pysyneen tyttönä, vaikkei taaskaan satavarmasti pystyny sanoon. Ja, sain lähetteen sinne äitiyspolille synnytystapa-arvioon.
Noh, neuvola oli sit tiistaina..ja turvotusta on tullu. Painoa oli tullu tuosta lääkärikäynnistä yli kilo! Eli nyt on tullu yhteensä jo 17kg siihen mitä oli ennen raskautta. HUH! Mutta siltä nää jalat ja kädet on vähän tuntunuki viime aikoina. Pissa puhdas niinku aina. Mutta verenpaine oli koholla, ku on tähän mennessä ollu ok. Ja päätäki alkanu taas särkeen. Meillä onneks mittari kotona, joten sain käskyn mittailla kotona ja soitella jos pysyy korkeella. Ja nyt oon tehny parina päivänä sen havainnon, että oikeesta mitattuna (niinku neuvolassa viimeks) on paineet aina korkeemmat ku vasemmasta samalla kertaa. Ja vasemmasta yleensä kai mitattuki. Hassua.

Huomenna olis sitte jo aika sinne synnytystapa-arvioon. Vähän jo jänskättää, että mitä siellä sit sanotaan. Ja jos sektioon päädytään, ni sehän voi olla et jo parin viikon päästä meillä on nyytti kainalossa.

Hoitopöydästä joku kyseli. Eli meillä on semmonen esikoisen aikaan kirpparilta ostettu taso. Se on ihan tommosen tavallisen lipaston päällä. Haluttiin semmonen, et voi sen tason sit ottaa pois ja lipasto jää muuhun käyttöön ku se aika koittaa. Ihan jämäkkä tuo on ja hyvin toiminu jo kahden kanssa. Se on meillä makuuhuoneen nurkassa. Kätevää olis ku olis vähän lähempänä vessaa/vesipistettä, mutta eipä se oo mahollista. Ja noinkin on pärjätty.

Vaivat: närästystä, turvotusta, väsymystä, päänsärkyä...istuminen ja kumartuminen jo ahdistaa. Yöt on näköjään ruvennu oleen katkonaisia. Tähän asti onki saanu nukuttua viel suht hyvin, nyt on joutunu vessassaki käymään kerran yössä.

Lapset meni eilen mun äidille pariksi päiväksi yökylään, joten tänään sai kerranki nukkua suht rauhassa pitkään. Ja jos vaikka sais sitte jotain tehtyäki tänään.


Tillintallin ja Pallero 36+4
 
Pitipä muuten kysymäni et onko sellanen laitos hyvä millä saa mikrossa desinfioitua tuttipullot jne?Eli sellanen kupu juttu johon laitetaa pari desiä vettä pohjalle ja mikroon oliko 7min..Oli vaan kirpparilla 7,50? ja mietin et pitäiskö käydä huomenna ostaa se..
 
Paljon onnea Emmmaa pienestä pojasta! :flower: :heart:

En oo taaskaan jaksanut kirjoitella, mut melkein päivittäin tulee käytyä täällä. :ashamed:

Täällä pukkaa kauheeta pesänrakennusviettiä, täytyisi välillä rauhoittuakin, kun tuntuu, että oon välillä iltaisin ihan poikki.... Mutta kämppä kiiltää, issiasvaivat ei kiitä. :(

Vauva on laskeutunut jo todella alas, istuminen tuottaa jo tuskaa ja yölläkin tuntuu välillä maatessa, että jotain siellä jalkojen välissä on! :eek: Esikoinen syntyi 37+6, voisinpa veikata, et tää muru ei mahassa pysy kahta viikkoa kauempaa, sen verran painaa tuonne nivusiin...

Hyvät päivänjatkot kaikille! =)

pikkutikru ja muru 36+ 2
 
Tipu Topakka
Emmaa Paljon onnea pienestä prinssistä :heart: :flower:
Maira Toi sterilisaattori on tosi kätevä. Itellä on Aventin express tallella ja oli kyllä aivan ehdoton tuttien ja rintapumpun yms. steriloinnissa.
MipsuVarmaan tosi ihanaa saada pikku nyytti kotiin :heart:

Omaa napaa..
Henkeä ahdistaa ja pyörryttää.. Vauva painaa tosi alas ja pää tuntuu "jalkojen välissä". Painetta kohdunsuulla oli jo viime kerralla aika paljon (kohdun suu auennut ja kaula lyhentynyt), joten tuskin tämä enää hirveän kauan masussa viihtyy :D Ois kyllä hyvä, jos nyt edes viikolle 37 pysyis..
No huomenna on lääkäri taas, joten saas nähdä mitä lääkäri sanoo..
Pakkasin jo sairaalakassin valmiiksi. Vauvan tavarat on kaikki valmiina. Vain vaipat puuttuu =)
Ensiviikolla ois aika Belly Painting maalaukseen. Saa kivan muiston vauvamasusta ja tekijä osaa maalata tosi ihania vauvamasu maalauksia :heart:
 
Onnea emmmaa:lle ja koko perheelle pienestä prinssistä :flower: Toivottavasti saat pienen piakkoin viereen!

Tulin vain onnittelemaan, pitäisi pakata ja lähteä mökille, täytyy kommentointi jättää sitten myöhemmäksi. Nyt on niin kaunista säätä luvattu, että aivan pakko päästä vielä ennen vaavin syntymää. Toivotaan, että Nuuk ei saa sätkyä kylmästä vedestä, ajattelin kuitenkin järvessä pulahtaa. Lähin sairaala pitää kuitenkin olla jo katsottuna näillä viikoilla ;)

Oikein ihanaa helatorstaita kaikille =)

Unna ja Nuuk 36+2
 
Ihan aluksi, kiitos kaikille onnitteluista! :) Tässä olis jonkunlainen kertomus tapahtuneesta..

Elikkäs jouduin siis jäämään maanantaina osastolle seurantaan kun virtausarvot olivat rajoilla. Myöhemmin päivällä sitten päättivät että raskaus on parempi "purkaa" ja sektio tehtäisiin keskiviikkona. Arvatkaa kuka oli sillon maanantaina sektiota vastaan? Niin, minä. Muuten maanantai meni möllötellessä ja käyrillä ollessa.
Tiistaina pääsin vielä käymään ultrassa ja lääkärin luona juttelemassa mahdollisesta alatiesynnytyksestä. Virtausarvot olivat kuitenki menneet pahempaan suuntaan joten normaali synnytys ei tullut kyseeseen koska vauva ei sitä olisi kestänyt. Oikeastaan tuli paljon levollisempi mieli sektion suhteen kun kuuli että ei ole mahdollista synnyttää normaalisti. Sitten vain alettiin odottamaan seuraavaa aamua. Ihme ja kumma kun ei pahemmin jännittänyt mutta yöksi otin kuitenkin nukahtamislääkkeen.
Aamulla sitten heräilin ennen kahdeksaa ja kävin suihkussa ja olin käyrillä. Syödä ja juoda en saanut puolenyön jälkeen. Hieman jälkeen yksitoista kätilö lähti sitten viemään meitä (ukko oli matkassa) kohti leikkuria. Tässä vaiheessa alkoi tuntua pientä jännitystä kun tajusi että meidän pieni poika syntyy kohta. Salissa minut sitten ohjattiin suoraan sängylle ja laitettiin seurantalaitteet ja kanyyli. Ukon kans naureskeltiin ku oli niin paljon piuhoja :D Jossain vaiheessa anestesialääkäri tuli laittamaan puudutteet. Tai laitto ja laitto, yritti laittaa. Viimeisellä yrityksellä osui jotenki huonosti ja mulla alkoi oikeaa jalkaa nipistämään ja polttamaan. Tultiin sitten siihen tulokseen että parempi nukuttaa. Mies ohjattiin toiseen huoneeseen ja mulle tehtiin loput toimenpiteet ennen nukuttamista. Se aine on kyllä tosi tujua :D Varmaan viis sekuntia siitä ku laitettiin aine suoneen ja anestesialääkäri sano että kauniita unia niin taju pois :D :D
Herääminen ei ollutkaan niin kivaa sitten. Maha tuntu olevan ku tulessa. Onneksi älysivät kuitenki nopeasti laittaa kipulääkettä suoraan suoneen. Heräämöstä pääsin takasin osastolle vasta seitsemän aikaan koska kohtu ei tahtonu kunnolla supistua ja hyytymiäkin tuli tarpeeksi. Oksitosiinin ja joidenkin tablettien ansiosta saatiin kuitenkin tilanne rauhottumaan.
Mutta sitten pojan tilanne syntymän jälkeen. Agparit oli 1min: 1 / 5min: 1 / 15min: 5. Yhden parkaisun oli päästäny synnyttyään mutta oli sitten ollut pakko intuboida. Mies oli ollut ihan paniikissa ku olivat hätistelleet huoneesta toiseen. Oli jo jossain vaiheessa luullut että poika ei selvinnyt kun oli joku mieshoitaja kävellyt niin hitaasti luokse. Onneksi poika on kuitenkin elävien kirjoissa ja parantelee itseään teholla.
Miehen kanssa ollaan oltu henkisesti ihan loppu mutta jaksaa jaksaa.. :)

 
Myöhäisiltaa kaikille! :wave:

Piti tulla piipahtamaan onnitellakseni emmmaa:ta pienestä pojasta! :heart: Toivottavasti vauva voi hyvin ja alkaa pian itse hengitellä! En muista oletko maininnut aiemmin, mutta miksi leikkaus tehtiin noin aikaisilla viikoilla? Jaksamista molemmille :hug:

Täällä rv 37+2 menossa eikä merkkiäkään synnytyksestä B) Eikä kyllä tarvikaan olla, minun puolesta vauva voi rauhassa majailla mahassa sen parisen viikkoa vielä :) En haluaisi enää yhtään sinivalohoitoon (lue: pitkää sairaalassaoloaikaa) joutuvaa vauvaa, joten mielellään sais mennä mahdollisimman lähelle laskettua aikaa. Ja saattais kait se olla jännä kokea joskus yliajallekin menevä raskaus :D Vaikka kyllä tässä alkaa olla malttamaton olo sen suhteen, että mimmoinen vauva sieltä tulee, minkä näköinen ja luontoinen :heart: Toivottavasti yhtä helppohoitoinen vauveli kuin edellisetkin..

Paineentunnetta on kyllä täälläkin alapäässä välillä kovastikin mutta ei se lie ihmekään kun vauva on todella alhaalla laskeutuneena ja pää kiinnittyneenä..masussa on selkeä liikkumisrytmi, päivät on suht hissukseen, illat rymyää niin että kipeää sattuu :saint:

mipsu: Ihana että saatte neidin pian kotiin! Ihanaa vauva-arkea :heart: Kaunis koko nimi tytöllä :)

minttu, huhuu :wave: Joko typy kainalossa? ;) Pittää ootella muitten vauvauutisia ku tietää ettei oma vuoro varmaan ihan heti tule :whistle:

En oo vieläkään saanu aikaiseksi pestä niitä vauvan vaatteita, yks päivä olin jo aloittelemassa vaan eihän meillä ollutkaan sitä hajusteetonta pulveria :LOL: Ja nyt en kuollakseni muista mikä se hyvä aine oli mikä oli käytössä kuopuksen pyykeillä, se oli tosi hyvä ja sitä haluaisin käyttää nytkin.. Noh, pitänee joku päivä lähteä kaupan hyllyjä kiertelemään jos vaikka sitä kautta löytyis ;)

Supistustuulia täältä vielä kovasti puhaltelen niille jotka niitä tarvii ja kaipailee! Toivottavasti pääsette pian vauvoja hakemaan :) Mie päästän ilomielin porukkaa ohitseni, vointi on edelleen nimittäin tosi loistava :)

Nyt hyvät yöt kaikille!

Hakaneula & :heart: 37+2 (ihan pian +3)
 
emmmaa: :hug: , juuri ehdit kirjoittaa ennen minua.. sain selityksen tuolle sektiokysymyksellenikin :) Hui, kuinka pelottava alku teillä on siellä ollutkaan! Onneksi poika on selvästi sitkeä tapaus ja toivottavasti toipuminen on hänellä hyvää :heart: On varmasti henkisesti teille vanhemmille todella rankkaa, toivotaan nyt pikaista toipumista kaikille, jotta saisitte nyytin pian kotiin :)
 
emmaalle: Ensinnäkin kiitos, kun jaksoit kirjoitella synnytyskertomusta! Ja toiseksi tsemppiä koko perheelle!

Oon tehnyt sitä yhtä S:ssää koko päivän. Aamulla aikasin alotettiin ja just äsken vikat kamat sain nurkista kaappiin. Meni oikeastaan koko kämppä ihan mullinmallin! Kyllä mä ehdin välissä nukkua vartin päikkärit ja käydä aamulla tytön kanssa leikkipuistossa ja illalla naapurilla leikkimässä ja kahvittelemassa. Nyt olis sairaalakassikin lähtövalmiina Lenniinan tapaan, eli pari juttua sitten lähtiessä vielä kassiin ja menoks! Vauvallekin kaikki valmiina täällä kotona. Kauheen alhaalla mun maha ja vyötäröstäkin lähteny hurjan paljon senttejä ton laskeutumisen myötä. Jokohan se olis kohta menoa? Supistellu koko päivän. En sit tiedä johtuuko vadelmanlehtiteestä vai siivoomisesta, mutta todella napakoita supistuksia tullut! Kivuttomia kylläkin, tällasta en muista ollenkaan esikoisen loppuraskausajalta.

Huomaan jatkuvasti nojailevani mahaani. Muistakaa ryhti mammat, tai käy niinku mulle, eli imetin monta kuukautta hassusti kumarassa nojaten "mahaani" ja kauheen vaikee siitä oli lähteä rakentamaan hyvää ryhtiä kun tajusin asian. :ashamed:

Raskausarvista
: Mullahan nyt on ihan pari pikkusta viivaa tullut navan toiselle puolelle, joita aluksi kauhistelin, mutta muistin ystäväni raskausarvet: hänellä repesi ihan kunnolla maha vikoilla odotusviikoilla ja oli pitkään tosi pahan näköinen. Nyt synnytyksestä vuosi ja sain ihan läheltä tihrustaa, kun esitteli mahaansa, että joo kyllä siinä vielä jotain näkyy. Siis todella huomaamattomia olivat! Ja sitten jos jääkin isommat arvet, niin mitäs sitten? On tässä elämässä suurempiakin murheita!

Rutti: Sain nyt ne pari kuvaa topista koneelle:







Toivottavasti saat tehtyä (tai äitisi tekee) kivan topin! Vastaan vielä mielelläni kysymyksiin toppiin liittyen. =)
 
Huomenta.

emmmaalle ja perheelle :hug: olipa pelottava kokemus :ashamed:

Minttua minäkin huhuilen :attn:

Viime yö meni aika huonosti nukkuen,eka heräsin salamointiin ja ukkosen jyrinään,sitten sai ravata vessassa,mies heräs joskus puoli viisi töihin ja tytöt lopulta herätti mut ennen puolta seiskaa :headwall: Mä oon kyllä niin vaivainen noista jaloista,että toisaalta olisin jo valmis synnärille :| Mitään ihmeempiä en oo tehnyt,kun jalka ottaa heti itseensä pienestäkin rasituksesta :/

Tänään olis se rv,jolloin esikoinen syntyi,mutta ei mulla tällähetkellä oo mitään tuntemuksiakaan sinne suuntaan :whistle: Menkkajomotuksia välillä on ja harjoitus supistuksia,mutta ei niitäkään tarpeeksi.

Rapu ja masuasukki 37+3 :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa! Olen juttujanne päivittäin lueskellut, mutta enpä ole saanut aikaiseksi kirjoittaa.

Onnea jo vauvansa saaneille :flower: :heart:

Meillä vauvaa varten kaikki valmiina, nyt vaan odotellaan sitten itse vauvaa syntyväksi :) Päivittäin supistelee kivuliaasti, mutta loppuvat sitten aina kyllä jonkin aikaa supisteltuaan.

Rv 36 eli reilu viikko sitten oli painoarvioultra äitiyspolilla ja pieni tyttö tulossa, painoarvio silloin oli 2340g. Jos tässä päästään laskettuun aikaan saakka niin syntymäpainoarvio n. 3 kg, ehkä vähän alle.
Kohdunkaula oli lyhentynyt alun 6 cm:stä 2,5 cm:n ja ulkosuu väljästi sormelle auki. Sehän nyt ei vielä mitään uudelleensynnyttäjällä tarkota, mutta kyllä sais vähän aiemmin mun puolesta syntyä kun kesäkuussa. Vauva oli laskeutunut lantion yläaukeamaan ja kiinnittyneenä on.

Liitoskivut on jotain aivan kamalaa, itkun kanssa väännän itseni sängystäkin ylös. Ei tästä meinaa tulla enää mitään. Käveleminen sattuu ihan älyttömästi, kun puukolla hakattais alapäähän!

Jaksamista kaikille loppuraskauteen, pian meillä kaikilla on nyytit kainalossa :)

nan-nan-naa 37+3
 
Voi Emmmaa :'( Vahvistumista toivon pienelle pojallesi!! :hug:

Mairalle jaksuja! Aika parantaa - riidankin :hug:

Tillintallin: Tules kertoilemaan synnytystapa-arviosta: Millainen tapahtuma ja mitä päättivät? =)

Pikkutikru ja Tiputopakka: Jaksuja/helpotusta oloon! :hug:

Nan-nan-naa: Jaksuja/helpotusta oloihin! Miten olet muuten voinut - toivottavasti mieliala kohentunut?! :hug:

Lenniina POKS :heart: 37+0 :heart:
 
emmaalle onnea omasta pikkuisesta pojasta!!Voimia sinne pikkuiselle ja äidille! :heart:

Lenniinalle onnea täysiaikaistumisesta!

( . ) Pikaisesti vain, että tänään VIKA työpäivä. Luvassa kakkua ja kyyneleitä.

Johanna ja masuvauva 33+5


Pikainen vinkki: Meillä oli kaapissa iso pino esikoisen vauva-ajalta vanhoja puklurättejä, jotka oli käytössä harmaantuneita ja meinasin jo heittää roskiin, kun halusin siisitejä valkoisia uudelle vauvalle. Sitten välähti. Pesin koneessa kuudessa kympissä ja pesuaineeksi laitoin pari desiä kloriittia. Harsoista tuli kuin uudet, puhtaan valkoiset. Pesen vielä minirisk-pesuaineella uudestaan ja laitan ekstrahuuhtelun, niin ei ole vaaraa että kloriittia päätyisi pienen iholle.SUOSITTELEN!


 
Mun alunperinen la on tänään, ei tuntemuksia... :D Ei vaikka jouduin käydä hakemassa isännän autonkin tolta 60km päästä josta menomatkan istuin vielä rekan kopissa... :p (ryökäle herätti mut 6 jälkeen et tunnin päästä mennään... ) Viime yö oli täälläkin aika ankee, ukkosta oli ilmassa ja sen myötä TOSI nihkee olotila, makasit paikallaan niin hiki valu.. :snotty: Mut ei anneta sen häiritä, arska paistaa ja ukkokin lupas tehdä lyhyemmän päivän tänää joten ehkä kerettäis touhuilee yhdessäkin tänään jotain. :)

Päivänjatkoja kaikille!Voikaa hyvin!! =) :hug:

Maira ja emppu 36+3
 
Huomenta äiskät! Tänään on suuri päivä. Saadaan nimittäin Milla kotilomalle, eli ihan vielä ei kotiin pääse kokonaan. Nyt pitäisi äkkiä siivota paikat kuntoon ja 12.15 tulee osastolle fysioterapeutti näyttämään käsittelyohjeita. Mitä tässä nyt pystyy mihinkään keskittymään kun jännittää ihan pirusti! :LOL: Tulin vain kertomaan tällaisen asian.

Onnea emmaaa pikku prinssistä! :flower: Toivottavasti poika toipuu nopeasti ja saatte hänet kotiin. :) :heart:

Tää mamma lähtee vessan pesuun.

muoks: rv 36 tänään. :D
 
Mipsu Ihanaa että saatte Millan kotona käymään! voin vain kuvitella innostuksen:)

Tuttipullojen steriloinnista
Saako kaikkia tuttipulloja steriloida mikrossa? Olin siinä luulossa että ei, mutta en nyt kyllä löytänytkään mitään kieltoja noista muutamasta mitä meillä on (Green to Grow ja MaM):)

Luulin jo illalla että pikku-Luigi (=miehen keksimä uusi lempinimi) kääntyy, oli ihan hassusti poikittain masussa, tuntui tosi ahtaalta ja vauvaa oli maha kyljestä kylkeen. Siitä olis ollut jo helppo kääntyä pää alaspäin, mutta herra on mieltynyt istuskeluasentoon - mitäs sitä turhaan pää alaspäin hengailiskaan :LOL:

Oletteko jo alkaneet täyttämään vauvakirjoja? Meidän kirjaversio on aika monipuolinen ja "ennen syntymää" osioitakin on paljon joten aloitettiin jo - tai oikeastaan mies sen aloitti. Askarteli kuvia ihan innoissaan, söpöä :heart:

Hieno päivä tulossa! Mittari varjoisella parvekkeella sanoo heti aamusta +19 =)
Toivottavasti moni voi nauttia auringosta.

Miumiu&Luigi 36+4
 
Muhkeen paljon onnee, emmmaa ja perhe! Ja kiitos synnytystarinasta :) :heart:

Näitä vauvoja alkaakin sitten "putoilla" masuista kun omenoita puusta, ikään... nyt on kyllä unissakin sellainen meininki, että ilmeisesti alitajunta on alkanut valmistautua tulevaan koitokseen; näin viime yönä unta, että olin synnyttämässä ja siinä ponnistaessa tuli sitten ne kakkoset ja nolostuin kauheesti. Sitten miul oltiin jotain piikkiä laittamassa kipuja hellittämään just tuonne alapäähän kun heräsin OIKEESTI puuskuttaen :D On se rankkaa, jopa unissa!

Ryhdistä, suosittelen muuten tuota pilatespalloa siihen. Siinä istuskellessa on vähän pakko pitää ryhti kunnossa ja samalla se paine tuonne takapuoleen myös katoaa, eli jos on häntäluu/lonkkavaivoja, niin helpompi istua kuin soffalla. Ja peruspessimistinä oon varma, että repeän takaraivoon asti synnytyksessä, niin tuosta pallosta on varmaan synnytyksen jälkeen hyötyä.

Raskausarvista, luulen, että niitä tulee helposti tuossa laskeutumisvaiheessa kun maan vetovoima antaa periks... en aikaisemmin halunnut Mairaa suotta peloitella, mutta aika monella tutulla on vasta ihan loppumetreillä tullut muutamia arpia, tosin siskolle niitä oli tullut pari päivää ennen synnytystä ja aika paljonkin. Mutten silti näe niissä mitään kamalaa vieläkään :)

PikkuVarpuselle kiitos vinkistä!

Mipsulle aivan ihanaa kotipäivää vaavin kanssa :heart:

Onkohan muuten Mynttikin saanut pojat kainaloonsa? Huhuu! :wave: Jos oot kuulolla, niin siul on YV:tä :)

Vauvakirjaa ei ole, tilasin sen englanninkielisen Muumi-kirjan mut oli ihan hirveen tylsä, joten palautin sen. Jos jaksan niin teen sitten itse leikkaa-liimaa-askartele -tyyliin, kunhan saan vaan kuvia pojasta ensin. Raskausajalta ei ole kyllä mitään muuta kuin kuvat, kun oon niin laiska. :ashamed:

Jouduin muuten soittamaan tuossa keskiviikkona taas synnärille, kun yltyi mahan sivulla ollut kipu. Luulin jo, että se bakteeritulehus on edennyt munuaisiin tms., toinen vaihtoehto oli pojan pari päivää pitämät kickboxingtreenit masussa. Käskivät vaan ottaa parasetamolia ja jos ei olis auttanut, niin sitten tutkimuksiin. No auttohan se. Siis voiko vauva oikeesti runnoa nuo kudokset noin pahasti? Ilmeisesti? Damien alkaa kuulostaa päivä päivältä sopivammalta nimeltä tälle vintiölle :kieh:

Ainiin ja työmatkakeskustelu miehen kanssa ei mennyt kauheen kivasti. Se oli lyhyt eikä tuottanut kuin miulle mielipahan, mutta ainakin sitten on varoitettu jos niin käy, että synnytyksen missaa. Että se siitä sitten.

Eilen alkoi miulla järetön projekti, nimittäin sälekaihtimien pesu. Jestas mikä homma. Näitä ei kyllä ole kukaan meitä ennen varmaan pessyt, yhh.. Varmaan menee pari päivää, ennen kuin oon saanut jynssättyä nää kaikki. Jospa sitä sitten menis jatkamaan...

milkei 34+5
 
Emmaa paljon onnea koko perheelle. Olipas teidän prinssillä hurja alku, mutta toivottavasti tästä eteenpäin on helpompaa. :flower:

Huh, nyt alkaa tahti hidastua ja puuhastelu on paljon vaikeampaa kuin ennen, kun tuo massu on nyt niin alhaalla.
Intouduin eilen leipomaan, enkä yhtään ajatellut, että moinen puuha saattaa hieman käydä käsien päälle |O
Tänään hain rannetuet välinelainaamosta, toivottavasti niistä olisi apua.

Nyt ei pysty enempää kirjoittelemaan, menen työntämään kädet jääsaaviin.

Jonttu & jättis 35+5
 
Huh hellettä! Täällä on tosi lämmin, eikä tiiä mitä laittas päällensä.. Muuttu ilmat niin nopeesti, ettei mulla juurikaan oo sopivia kesähousuja/shortseja. Ja kädet ja jalat hikoilee ja on turvotuksesta pökkelöt, ei kiva. Vaikka muuten kiva, et on kesä.

Tänään käväsin sitte siellä äitiyspolilla synnytystapa-arviossa. Eli sehän tehtiin sen takia, kun edellisessä synnytyksessä sulkijalihaksesta osa meni poikki. Ensin tavalliset mittaukset - pissa ja verenpaine. Pissa puhdas, mutta verenpaine hipo pilviä, 150/100!! :eek: Vaikkei tuntunukaan että jännittäs, ni ilmeisesti sitte kuitenki. Sitte makoilin jonku aikaa käyrillä ennen ku pääsin lääkärille. Sisätutkimusta ei tehty, lähinnä oli keskustelua ja ultraus. Ultran painoarvio oli nyt 2730g (eli vähän alle keskikäyrän), mikä on hassua ku viikko sitte neuvolan ultrassa oli 2800g. Tää lääkäri oli aika nuori, ja sano et oli kahden erikoislääkärin kanssa jo jutellu. Molemmat oli ollu sitä mieltä, että kun ei kerta oo ollu ongelmia pidätyskyvyn kanssa, niin alatiesynnytys olis parempi. Kun ei vauvakaan nyt kovin suurelta vaikuttanu. Ponnistusvaiheessa sitte vaan toivotaan, ettei imukuppia tarvita (ja tuskin tarvitaan, jos ei oo väärässä tarjonnassa), ja eppari leikataan jos yhtään siltä näyttää. Ja ei kuulemma oikein voi etukäteen mitenkään suuremmin valmistautua. Verenpaineet onneks laski viimesellä mittauskerralla, muuten olis ollu jo lääkkeen alottamisen rajalla. Mutta niitä pitää nyt kotona ja neuvolassa vielä seurailla.

Että näillä mennään..ja jännitellään millon synnytys käynnistyy. Ei kyllä tarttis kovin pitkään mennä, ettei ehi kasvaa vauva liikaa. Sais kyllä mun puolesta syntyä joko viikolla 21 tai sitte 23, kiitos :LOL: 4.6. olis tytön ekaluokan kevätjuhla, ja samalla tuon koulun lopettajaiset, joten olis ihan kiva päästä sinne, on tytölle kuitenki tärkee.

Sitä pitäs tänään lähtee kuulemma porukoille grillailemaan, ja samalla hakee lapset kotiin. Kunhan tuo ukkokulta pääsee töistä.

Tillintallin ja Pallero 36+5
 
milkei No tulee arpia jos on tullakseen, minkäs teet.. :)

Ei sissus mikä olo..Menin 2 jäljestä isännän "työpaikalle" ja kävelin siellä sitten ees taas pari tuntia, no nyt on sit kädet ja jalat ihan hiton turvoksissa, jätkä mahassa käy ihan ylikierroksilla ja musta tuntuu et selkä ja lonkat sanoo just sopimuksen irti...
Onneks tuo aurinko meni pilveen, täällä on varjossakin +28 astetta ja ilma ei liiku yhtään, koiran kanssa melkein tykkäillää... :p
Noh, kohta saa jotain pientä syötävää, josko tää olo tästä helpottuis.. :)

Mukavia illanjatkoja!
 
En ole pariin päivään ehtinyt kunnolla koneelle, mutta täällä ollaan edelleen jättiläisrantapallona. :wave: :kieh: Mikäli nämä sällit yhtään isoveljestään ottavat mallia, niin eivät ihan äkkiseltään ole ulos tulossakaan... Uskoisin, että menee sinne kesäkuun tokalle viikolla sektion kanssa.

emmmaalle ja koko perheelle oikein paljon onnea pienestä pojasta! :heart: Hurja alku, mutta toivottavasti ukkelin vointi kohenee nopeasti!

turvotuksia on ollut täälläkin. Varsinkin nyt lämpimämpien kelien alettua huomaa heti, että sormet ja varpaat ihan nakkeina. Yöks.

olisikohan mussupussulla sellaista kuvaa, jossa tuo toppi olisi päällä ja vauva siellä ihokontaktissa? En ole ihan varma, pystynkö hahmottamaan oikein, miten vauva sinne topin sisälle oikein sujautetaan.

Perheen miehet lähti juoksuttamaan koiraa pallon heitteleyn muodossa ja meikäläisen pitäisi kai sillä välin saada jotain aikaiseksi. Tiskikonetta tyhjentämään siis. Plaah. Sitten pieni mies toivottavasti nopeasti unille ja mulle + isommalle miehelle parsaa, grillattuja rapuja ja jääkiekkoa. :p

Mukavaa viikonlopun alkua!

Myntti ja sällit 35+0
 
Pikku-ukkelin kuulumisia. Tai no ei nyt niin pienenkään ku saatiin tietää syntymämitatkin: 2990g/49,5cm :) Ja viikkojahan oli tosiaan "vasta" 35+1.. Ties kuinka isoksi olisi kasvanut jos laskettuun aikaan oltais päästy..
Eilisaamusta tähän aamuun poika pärjäsi happiviiksillä mutta nyt sitten jouduttiin laittamaan nasaaliin kun hengitys oli sen verran työlästä. Eilen tiputettiin punasoluja ja kuvattiin sydän (masuaikana näytti kookkaalta). Normaalilta sydän kuitenkin oli näyttänyt =) Tänään tehtiin pään ultraäänikuvaus ja huomenna saadaan lääkäriltä tarkempi selostus. Hoitajan mukaan ei kuitenkaan ole mitään sen ihmeempiä löytynyt. Kipuja pojalla on kuitenkin edelleen ja ollaan jätetty kaikki turha koskettelu ja käsittely pois. Onneksi kuitenkin saa jotain kipulääkettä että ei olisi niiin kipeä. Tuntuu hölmöltä istua vain vieressä ja katsoa kun toinen on kipeä ja ei voi ottaa syliin ja lohduttaa. :( Hoitajat ovat onneksi olleet oikein ihania täällä minun osastolla ja sitten teholla niin ei ole tarvinut heidän kanssaan ärsyyntyä..

Oma vointi on ok ja haavakin on parantunut hyvin. Huomenna pääsen puhumaan sitten omasta kotiinpääsystä.

Toivottavasti tuosta sepustuksesta saa nyt jotain selvää. Selkeästi yritin sepustaa jotain mutta kaikki pyörii päässä sekamelskana..

emmmaa ja pieni prinssi 2vrk
 

Yhteistyössä