~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Saagatar: Onnea, ihanaa, että saitte Valon elämäänne :heart: Taitaa olla todellinen sissi, kun jo noin hyvin pärjää omillaan. Voimaa kohdata suru menettäessänne pienen Toivo pojan :hug:

Miumiu83 ja garden: Täällä odotetaan innolla teidän äippäpolikuulumisia :p Minulle ei vielä ole tullut aikaa.

Tupajumi: Onnea äippäloman aloituksesta!

Jaksuja turvotusten kanssa kamppaileville ;) Täällä yks pullajalka kanssa, huh! Vähän helpotti tuo järvivedessä lutraaminen, mistäköhän yhen järven sais tuohon omaankin pihaan. Nuuk ei ollut pahemmin ihmeissään vaikka talviturkki tulikin heitettyä ihan kunnolla. Tosin eihän tuo vesi avantoon verrattavissa ole enää.

Täällä yksi lätkäfani odottaa jo innolla illan peliä. Kiva kerrankin kun ei ole kauhea kiire töistä kotiin kun tulee aikaisempi matsi.

Unna ja Nuuk-pieni masumyllääjä 36+6
 
Aurinkoista päivää mamit ja masut!

Unna, moniko asteista vettä oli? Olis ihanaa päästä järveen polskimaan, mutta itse olen sellainen arkajalka, että veden pitää olla vähintään 20 asteista :)

(.) Kävin äippäpolilla synnytystapa-arviossa + kokoseurannassa ja hyviä uutisia tuli :)
Jättiksen kasvu on vähän tasoittunut ja nyt siis lasketun ajan kokoarvio muuttui 4,5 kilosta 4 kiloon. Tämänhetkinen kokoarvio on 3,2 kg. Sykkeet ja virtaukset hyvät.
Pää on alhaalla, mutta ei ole vielä kiinnittynyt. Kohdunsuu pehmeä ja lyhentynyt, mutta kiinni. Lantio ihan normaali kuulemma ja vauvan pitäisi mahtua hyvin tulemaan. Näillä näkymin synnytellään siis normaalisti alateitse.

Saiskohan ajotettua isipapan synttärikahvit siten, että pääsis vanhempien telkkarin ääreen kattomaan peliä... meillä ei ole ollut telkkaria kohta 3 vuoteen.

Jonttu & jättis 36+1
 
Himuisesti onne saagatarelle! :flower: :heart: Ja osaanotot Toivon menetyksestä.. :hug: :/

Tänne ei mitään uutta, olo on kun sotanorsulla, joka paikka ihan järkyttävässä turvotuksessa eikä tää laske enää ees öisin... :snotty:
Mutta sitä viis, ei jaksa mököttää, meillä vietettiin laatuaika viikonloppu, sillä en koneella ole käynytkään, ja heti kun koneen aukas tuli sen sata viestiä joka paikasta et olitko synnyttää kun et oo ollu koneella... :LOL: Juu en ollut, olin mm. vahaamassa meidän autoa jne pientä touhuamista, josta en saanut muuta kuin kipeät kädet... :D Eli ei toi toukka tolta ihan heti ole ulos tulemassa... :whistle:

Mutta mä lähden ruokakauppaa, täytyy selata myöhemmin nuo teidän kirjoitukset tarkemmin lävitse...Koittakaa jaksaa vaikka on hellettä ja inhottava olla! :hug:

Maira ja temppuemppu 36+6
 
POKS 36+0 :eek:

Tää elefantti lähtee vaappumaan tänään miehen kanssa isoon cityyn.
Saas nähdä kuinka sitä jaksaa, toivotaan et turvotus laskee kun tulee liikuttua enemmän.
Oikeen sinertää nuo jalat PRKL!!
Keittiön tasot haetaan samalla jipii! Tietääpä mitä luvassa illalla.

Multa taitaa tänä kesänä uimiset jäädä.
En mä kyllä muutenkaan käy kun ehkä 5 kertaa uimassa koko kesän aikana.
Vaikka uimisesta tykkäänkin, mutta se vesi on AINA niin hiton kylmää :LOL:
Ja vaikka tohon rantaan on matkaa huimat 300- 400m...

Liikkeet tuntuu olevan hiljentyneet nyt, eilenkin piti ihan istua kuulostelemaan että onko masussa elämää :whistle:
Sellasta pientä möngerrystä enää havaittavissa!
Justhan se pari päivää sitten vielä zumpaili ihan kunnolla! KÄÄK!

Jane ja veijokeiju 36+0 :heart:
 
Noniin (Unna 12:) ) täällä kotiuduttiin polilta. Siellähän se pikkuinen istuskeli edelleen perätilassa, joten ulkokäännöstä yritettiin - vaan eipä onnistunut..
Kokemus ei ollut mitenkään inhottava, ensin oltiin kätilön luona hetki sydänkäyrillä. Sain masua rentouttavaa lääkettä, joka aiheutti pientä sydämen tykytystä - vieläkin kädet tärrää.
Käyrä näytti hyvältä, joten lääkärin luokse. Hän sitten arvioi tämän hetkiseksi painoksi 2,5-2,9kg "sopusuhtainen, siro vauva" Sitten vaan käsillä vauvaa pyllystä ylös ja selästä kevyesti työnnettiin, kätilö ultrasi samalla.
Kääntyi siihen asti kun poitsu on itsekin kääntynyt, sitten tuli stoppi. Eli luultavasti siellä on jotain miksi ei loppuun asti pääse kääntymään. Koko prosessin ajan sai sanoa jos yhtään tuntuu inhottavalta. Lopuksi sitten taas sydänkäyrille makoilemaan, varmistamaan että pikkuinen voi edelleen hyvin.
Huomenna aamulla (07.20!) aika lantion magnettikuvaukseen, katsotaan vielä se kortti. Vaikka vähän olin sektion kannalla, mutta haava ja mahdolliset kesähelteet ei ole kiva yhdistelmä + tietenkin muu rajoittuneisuus haavan parantuessa.
Niin jospa sieltä "siro vauva mahtuisi tulemaan:) Ke on isojen päätöksien aika.

Maira Minäkin hieman jo mietin mitä tapahtuu, kun susta ei kuulu :D

Miumiu&Luikis 37+0 POKS
 
Saagatar Onnea Valo-pojan syntymän johdosta!! :heart: :flower: Ja osanotto Toivo-enkelistä! :hug:

Inkkukinkku mulla on yhen sortin kantopussi, jos oot nähnyt kuvan ainakin vauvalehden tilaajalahjajutussa sellasesta sinisestä kantopussista niin se meillä on ja oon tykännyt!!! :wave: nyt ostin kirpparilta vielä neliöliinan kun oli niin halpa (1e!!) niin meiltä löytyy babybjörnin kantoreppu, trikoinen liina, neliöliina ja tuo kantopussi.. :p

MLL:n ipanamarkkinoilla olin myymässä ja samalla ehdin pikaisesti kiertääkin, löysin sitterin vähänkäytettynä, samaa ollaan käyty liikkeessä uutena katsomassa. Concord Rio merkkinen. Lähes satasen säästin hinnassa!

Voi tätä hellettä ja siitepölyä!! Kaks kolme kertaa päivässä pitää suihkussa käydä ja kun on nuo suonikohjut niin ei voi mitään lyhyttä pitää kun pitää olla tukisukka jalassa... |O yöllä on pakko olla kaikki räppänät auki ja sitten on nenä tukossa! :snotty:

Jaksamisia mammat!!

Mammaliini ja "niilo" 35+1 :heart:
 
Miumiu83: Voi että on ollut ja tulee olemaan jännät paikat! Täällä ollaan todellakin hengessä mukana ;) Ei kyllä poistanut omaa jännitystä ollenkaan. Kuitenkin käännöstä lähtivät yrittämään, jollen väärin muista sinullakin oli istukka etuseinämässä. Tsemppiä! Ei tule olemaan varmastikaan helppo päätös, leikkaus vai perätilasynnytys.

Jonna H : Ikävä kyllä meillä oli jäät napanneet lämpötilamittarin mennessään eikä siten tiedetty mikä veden lämpö on, unohdettiin kylillä käydessä ostaa uusi. Kuitenkin sen voi sanoa, ettei lähellekään sitä 20 :LOL: Sinulla oli mukavat äippäpoli-uutiset, hieno juttu!

Milläköhän sitä sais otettua itseä niskasta kiinni ja alkaa siivoilemaan kaappeja yms.. menee ihan taas haahuiluksi koko päivä..

 
Huokaus ja helpotus! :D
Lapsonen on kääntyneenä hyvin raivotarjontaan ja lääkärin mukaan ei ole mahdollista et kääntyisi enää kokonaan toisin päin! Normaali alatiesynnytys siis tulossa ja eivät olisikaan näillä viikoilla enää yrittäneet kääntää... HUH HUH!
miumiulla jatkuu jännitys sitten vielä synnytyksen suhteen, jos ei kääntäminen onnistunut... Isoja päätöksiä siis tulossa! :hug:

Painoarviota olisin halunnut, mutta sitä en saanut. :( Päänmitan mukaan kyllä ihan keskikokoiselta tulokkaalta vaikuttaisi. Odotan vain, että laskeutuisi kunnolla, niin pääsisi eroon närästyksestäkin. =)

garden ja reiska 38+2
 
Unna Istukka on kyllä edessä, mutta ilmeisesti ylempänä, kun alavatsalta "työnnettiin/liikuteltiin pikkuista. Tästä vähän etukäteen googlailinkin ja joillain ei istukka ole vaikuttanut joillain on. Saattaa olla taas niin tapauskohtaista. Onnea matkaan ja älä jännäile turhaan!
garden Mahtavaa että siellä oltiin käännytty! =)

Juttelin juuri "anopin kanssa joka puhui sektion puolesta, häneltä on kaksi leikattu. Tuntuu taas että leikkaus olisikin parempi vaihtoehto :$
 
Heippa vaan kaikille!

Onnea Saagatar teille ja jaksamista! Sitkeitä olette.

Itse kateellisena seurannut muiden äippälomailua, mulla on vielä tämä viikko töitä.Äkkiä ne viikot kuitenkin kuluu.

Onko ketään muita, jolla hommat vielä vähän vaiheessa? Mä olen jotenkin ajatelllut, että teen nyt kun jään kotiin. Isommat hankinnat on toki tehty, mutta kaikki pienempi sälä, ja itselle tulevat jutut on vielä hankkimatta.. Pinnis täynnä tavaraa, vaatteet pestyina pusseissa, kaapit siivoamatta, sairaalakassista nyt puhumattakaan...(ajttelin ostaa jonkun kivan kassin sillä verukkeella.. )

Turvotusta täälläkin, huomannut että on todellakin merkitystä, mitä syö... Ei enää salamipizzaa, pikkusen olin valas seuraavanaaamuna. Sormukset eivät enää tosiaan mahdu, ja jalat aina välillä niin turpeet, että kävely sattuu...

Muutoin vointi ok, vika lääkäri ensi viikon to, jossa kai viimeinen mahdollisuus nähdä kumpi tuolla masussa vilistää. (Meillä ultrattaan pikku-ultralla lääkärikäynnillä ).Siellä kai sitten koko ja synnytystapa-arviointia myös. Jotenkin tuntuu hullulta, että n. kuukautta ennen on vika lääkäri, ehtiihän siinäkin tapahtua vaikka mitä... Minä olen varautunut jotenkin, että yli menee... joten heinäkuuhun on aikaa..

Mutta vointeja kaikille, jännityksellä käyn kurkkimassa kuulumisia, ja uutisia....

Kaikku ja nimetön 34+2


Dementia vaivaa myös.. Toki ollen huonomuistinen muutenkin, mutta nyt ollut toiminta jo ihan mahdotonta...Unohdin perhevalmennuksen, enkä viitsinyt mennä enää sitten kahden kerran jälkeen, Nyt soluttaudun johonkin toiseen ryhmään synnytysinfokerran ajaksi. (Se nyt on itse.asiassa ianoa, joka kiinnosti.. )Lukemattomia kertoja olen myös hukannut aivaimet, työ, auto ja kodin... aina ne jostain on löytynyt, mutta aika rasittavaa koko ajan etsiä jotain...
:kieh:
 
Tupajumi: Onnittelut äippäloman aloituksesta!

garden onnittelut masukin kääntymisestä

Miumiu83 toivottavasti vauva hoksaisi vielä kääntyä vaikka itekseen =)

ja nyt omaa napaa kävin siellä äippäpolilla tänään
verenpaine 128/79 joka on kuulemma aikalaila noussut mun lähtö verenpaineeseen joka oli (96/59)
pissa ++ ( pissa oli jälleen ihan punasen ruskeeta ei mikään yllätys)
elmeri = mega-hirmu painoarvio 3,760g!!!! apua!!!!! (samankokonen kun mun esikko syntyessään ja isompi kun kuopus) kuopuksen paino asrvio rv 37 oli 2,9kg eli elmerillä jo kilo enemmän.. siis tuli kyyneleet silmiin
enkä tiä mitä sit tarkotti kun lääkäri ei ehtinyt kunnolla selittään kun sillä soi puhelin kokoajan ja oli jo yli töitäkin tehny kun sano että vauvan mahan ympärys on isompi kun pää???? eli tosiaan saan jonkun karpaasin synnyttää =( =( =( tai sit tällä on super pieni pää ja super iso möhömaha =(
no tämän alku shokin jälkeen kun näistä olin selvinnyt niin kuulin hyviäkin uutisia eli
mulle tehtiin sisätutkimus lääkäri oli liian kiireinen eikä ollut merkannut niitä mun neuvolakorttiin höh. sanoinkin siinä että sano nyt että siä on nyt ees vähän jotain pientä tapahtunut niin sano että täällähän on jo hyvällä mallilla kanavaa jäljellä 1cm ja auki 4cm!!! pyöritteli sit oikein urakalla rööriä ja mä huusin kivusta siis vedet tuli silmistä kun sattu et jos nyt lähtis tässä itse tulemaan mutta sain käynnistyspäivän 20.5. 10 =) =) (37+6)eli viimeistään sillon. vähänkö jänskättää eli ehkä ne mun hyvin olemattomat harjotus supparit on jotain saanut aikaseks =) klo 8.00 pitää soittaa ja kysyä että onko tilaa ja jos niin 9.00 pääsisin valmisteluihin ja se on parasta olla tilaa..=)

tänttärä ja mega-hirmu 37+3
 
Nyt omanapaista..

Äitipolilla käyty ja kaveri siis perätilassa :headwall: Yrittivät kääntää pariinkiin otteeseen, mutta tiukasti vaan vauva siellä istui. Ensi viikolla vielä uusi aika jolloin joku kokeneempi lääkäri yrittää kääntää.. Sokereita seuraillaan edelleen, niistä sisätautilääkärille konsultaatio pyyntö ja lantion magneetti aika tulossa myös :kieh: Painoarvio 2300g, joten kuulemma hyvin mahtuisi tulemaan alakauttakin.. No ensi viikolla selviää enemmän, toivottavasti..

hukkapätkä ja pieni 35+6
 
Vihdoin täällä =) Kuten olitte ehkä jo arvanneet, syy poissaolooni on pieni prinsessa :heart:
Eli tyttö syntyi 11.5. klo 3.10 rv 37+0 täsmällisesti äidin 30v. syntymäpäivänä :saint:
Supistukset alkoi tulemaan 2-4min. välein viiden aikaan edellispäivänä. Seitsemän aikaan lähdettiin varmuuden vuoksi käymään synnärillä, kun paikat oli jo valmiiks niin kypsät, supparit ei kovin pahoja ollu. Synnärillä olin auki 3-4cm ja kätilö sanoi että sit kun musta siltä tuntuu niin lähdetään saliin. Seuraavassa tarkistuksessa olin reilu 5 senttiä auki ja silloin siirryttiin saliin. Vieläkään en ollu kovin kipeä. Siihen reiluun 5 senttiin synnytys kuitenkin pysähtyi joten puolen yön aikaan puhkaistiin kalvot ja samalla laitettiin kohdunkaulan puudute. Olisin saanut epiduraalin, mutta en halunnut. Siitä käynnistyi kunnolla synnytys, parin tunnin päästä sain toisen puudutteen kohdunsuulle ja kolmelta aloin ponnistaan. Ponnistusvaihe kesti 10 minuuttia. Onneksi ei pidempään, koska kipu oli aivan helvetillistä, puudutteesta ei ollut juurikaan hyötyä ja siinä vaiheessa kadutti etten huolinut sitä epiduraalia.. Lopputulos on kuitenkin kaiken kivun arvoinen ihana pieni prinsessa :heart: Tytön mitat oli 2740g, 46cm, pipo 32,5cm. Eilen vasta kotiuduttiin, tyttö on kellastunut ja tänään käytiin kontrolli verikokeessa, ei onneksi jouduttu takaisin osastolle. Lisäksi tytön sydämestä kuului sivuääni, sydänlääkäri löysi ultrassa sieltä pienen reiän, jonka pitäis umpeutua itsekseen, joten ei aiheuta toimenpiteitä tai rajoituksia.
Jaahas , kutsu käy, pitää mennä!

-minttu ja pikku neiti 6vrk
 
ONNEA Mintulle prinsessasta :flower:

Tänttärän puolesta jännätään =)

Itsellä alkaa huomenna rv 38 ,eikä mitään kummempia tuntemuksia :|
Ahdistaa,kun tietää että isokokoinen vauva olis tulossa :ashamed:
 
Onnea mintulle täältäkin rinsessasta!! :flower: =) :heart:

Tänttärällä alkaa olee jänskää... :) Tsemppiä tulevaan! :hug:

Niin vaan niitä vauvoja on alkanu putkahtelee tähänkin pinoon... :heart:

Mikäköhän siinä on et mua on alkanu ahistaa ihan kamalasti isännän yövuoro viikot...?Jotenkin mä pelkään ihan kamalasti et herään siihen et synnytys onkin lähteny käynnistyy ja oon itekseni täällä, sinällää hassua koska ihan yhtälailla mä oon täällä päivisinkin yksin jos jotain alkais tapahtuu... :D Musta on vissii tulossa ihan pöpi..
 
Täällähän on ruvennut tapahtumaan - lämpimät onnittelut vauvoille :flower: ! Alkaa tajuta että päivät alkaa käydä vähiksi...

Itse kävin tänään neuvolassa, kaikki hyvin - paitsi että jäin miettimään tuota sf-mittaa, joka tuntuu olevan taas nousussa eli 36+0 34.5cm. Painoa oli tullut vappuaatosta hurjat 100g,
:D, kuudessa viikossa yhteensä kilo, joten ei tuo turvotus sitten kovin paha ole, vaikka hitusen jo huomaa...

Hieman vaan mietin, että liekö täällä säästölinja vai mikä, kun seuraava neuvola on sitten 18vrk päästä, et tässä 28-38 viikoilla käyn kolme kertaa th:lla ja siinäpä se, mutta toisaalta saa kai sitten tarvittaessa ajan, jos ongelmia ilmenee... Mietin jos olis kohdunkaulan tilannetta katsottu, kun ei oo katsottu kuin tuolloin kahdeksan viikkoa sitten ja sanoin että on kyl jonkin verran ollut noita menkkakipuja ja sukkapuikkoilua, mietin vaan arvaako mennä uimaan vai ei...
 
mintulle onnittelut pienestä typystä! :flower: :heart:

Mahtaakohan tänttärä olla seuraava, jota päästään onnittelemaan... :)

Voi jösses tätä turvotusta. :kieh: Saisi kyllä sen puolesta riittää nämä helteet tältä erää. Huomasin tänään, että kun isken kantapään maahan, niin jalkapöydän päällä oikein hyllyy sellainen turvotusmöykky. Kyllä on nätti olo. :LOL:
 
Heippa!

Saagattarelle oikein paljon onnea Valon syntymästä :heart: :flower: Toivon poismenon johdosta :hug: ja ja suuret pahoitteluni. Tilanteesi kosketti jotenkin todella syvältä ja olen todella onnellinen puolestasi, että Valo voi hyvin.

Mintulle myös suuren suuret onnittelut pienestä tytöstä :heart: :flower: Ihanan syntymäpäivälahjan sait :)

Oma olo on kuin norsulla, kuten taitaa monella muullakin olla helteiden takia. Jalat on aivan järkyttävässä kunnossa ja varpaatkin niin turvoksissa, että kävely tekee kipeää. Käsissä sitten kymmenen nakkia sormien paikalla. Hiki valuu öisin ja nukkuminen on yhtä tuskaa. N. 4-5h yössä saan nukuttua. Ei sopisi silti ainakaan lämmöstä valittaa, kun tietää mitä Suomen kesät usein ovat.

Joku (anteeksi taas muistamattomuuteni) kärsi tuosta issiaskivusta. Minullahan ollut hermo jo useamman kuukauden jumissa, eikä siihen oikein mikään ole auttanut. Kovasti aina neuvolassa kyselevät kivusta, mutta ei muuta. Olen jo kai niin tottunut vaivaan, että en varmaan osaisi enää ilman tätä ollakaan :LOL:

Pulinapadalle piti kommentoida, että minullakin harvakseltaan neuvola-ajat. Viimeksi sanoi th, että ovat vähentäneet uudelleen synnyttäjien käyntien määrää, mutta toki aikoja saa, jos tarvetta on. Uskoisin, että sinunkin neuvolaan kyllä pääsee useammin, jos sille tuntuu.

Nyt nostan kyllä jalat hetkeksi kattoon, kun muu perhe paineli pihalle.

Aurinkoista maanantai-iltaa kaikille!

-unelias-
 
onnittelut mintulle :heart:

rapu82 tehdääx sulle viä painoarvio?? miten musta tuntuu että kaikilla on ennustettu pieniä sirpakoita vauvoja ja mun mega -hirmu on jo lähemmäks 4kg laskeskelin että mein meg-hirmulle oli tullut 3 viikossa painoa 1kg ja tässä ois laskettuunpäivään vielä 3 viikkoa niin laskettuna päivänä elmeri mega-hirmun paino ois ollut n. 4,7kg huh.. että ihanaa että käynnistävät ja kiva että ite ehdottivat ettei mun tarvinnut polvillani rukoilla käynnistyspäivää.
ja toivottavasti säkin pääset synnyttään.
 
mintulle Paljon onnitteluja pienestä tytöstä! :flower:

Ja tänttärän puolesta alkoi jännittämään! Ei tarvitse kauaa odotella, kun saa vauvan syliin! :D

hukkapätkä toivottavasti seuraava kääntöyritys tuottaa tulosta! =)
 
Hopsansaa!

Hurjasti onnea minttu1ja rinsessa! :flower:

Tänttärälle tsempit, eihän hää nyt ehdi sitten edes yli 4-kiloiseksi, jos kerran tällä viikolla jo käynnistellään ellei jo huomenna ole siulla kääröä kainalossa :heart: Elä murehi!

Täällä on myös käyty tänään neuvolassa ja HOHHOIJJAA |O Ei ole meitin poika ainakaan pienentynyt tuolla masukissa, huh! Kiinnittyneenä oli edelleen, ei se sieltä kuulemma mitenkään olisi voinut ulos plumpsahtaa... Painoa oli tullut 2 viikossa 2,7kg, eli nyt yhteensä 21,7kg alkupainosta :D Ja mie kun olin varma, ettei kyllä kauheesti ole voinut tulla, kun ei tunnu siltä muuten kuin turvonneissa varpaissa ja sormissa. Kai sitä sitten nestettä on tullut vaan niin paljon... Kätilön mielestä "kannan raskauteni" niin kauniisti ja näytän kuulemma nyt niin vahvalta kun oon tuon uimisen aloittanut. No tätä mahaa saakin ihan urakalla kantaa. :kieh:
Vauva menee edelleen yläkäyrän yläpuolella, eli painoarvio olis vissiin sitten joku viitisen kiloa laskettuun aikaan :whistle: Nyt sanoi käsikopelolla, että painais 2,8kg, mutta luulen vaan sanoneen alakanttiin minuu lohdutellakseen, haha. Koko maha on siis vauvaa täynnä ja kun kerroin mahasäryistä, niin sano, että hyvin luultavasti poika on runnonut mahan ruhjeille. Tänks, siinä meni ensimmäinen viikkoraha :kieh: No ei kai.. :)
Puhuttiin GBS:sta, sen tavallisuudesta ja siitä, että antibiootit annetaan raskauden aikana vaan, jos on virtsisoireita. Muuten vasta suoneen sitten synnytyksessä.
Puhuttiin tuosta lapsen isokokoisuudesta taas kun minuu on nyt lähinnä alkanut huolestuttamaan se, että vauva jää jumiin (kelläs täällä oli niin käynyt? vai oliko se joku muu pino) ja sanoi, että oon niin pitkä ja hoikka ??!! (valheen kengät), että kyllä miust yks isompi poika tulee ulos. Antoi kuitenkin vinkin, että pitäis koittaa yhdellä ponnistuksella saada poika ulos.. kuulemma jos kerron kätilölle, niin niiden ponnistusten kanssa saa hieman erilaista ohjeistusta. Eli ensin päälaki ulos (joka kuulemma SATTUU), jolloin seuraavalla ponnistuksella pitäisi olla mahdollista puskea loppu vauvasta. YIKES!!!!
Mies paljasti kätilölle, että oon jo alkanut uhmaamaan laskettua aikaa miun vatsatanssiharkoilla, joista kätilö tietenkin kiinnostui kovin... Oon siis tehnyt raskaana oleville tarkoitettuja jooga/vatsatanssiharjoituksia läpi koko raskauden aina kun selkä- ym. kivut ovat antaneet myöden ja siinä on sellainen osuus, mitä ei suositella loppuvaiheessa, kun saattaa vauhdittaa käynnistystä... :whistle: Mie tietty oon nyt VASTA alkanut sit niitä harjotuksia tekeen :kieh: No miun kätilö kun sattuu olemaan edelleen hipihkö, niin ei pitänyt mitenkään huonona juttuna vaan päinvastoin. Saattaa olla, että mein poikakin on asettunut niin ajoissa (n. 6 viikkoa sitten) jo lähtöalustalle vatsatanssin ansiosta kuulemma :D Oon kyllä kuullut sitä muualtakin, että lanteiden pyöritys saattaa auttaa lasta asettumaan, joten nyt te PT-vauvaiset ei muuta kuin lanteet keinumaan tänään illalla ennen nukkumaan menoa! ;)
Mistäs muusta puhuttiin... ainiin miun huolesta siitä, että laps syntyy just kun mies on matkoilla. Kuulemma uskoo, että psyykkeellä on vaikutusta h-hetkeen, eli jos omasta mielestä synnytys ei voi käynnistyä ilman miestä, niin ei se kuulemma silloin alakaan. No joo. Sen näkee sitten.

Se on mentävä viihdyttämään anoppia. Huomenna Ikeaan ja sen jälkeen kaupasta haalimaan sata ananasta ja tungen ne pakkaseen, kuten joku täällä jo aikaa sitten neuvoi!

Koittakaa jaksaa mamit!

milkei + ööö... jos Jontulla on jättis ja Tänttärällä mega-hirmu, niin mikäs miulla on? Babyzilla? :kieh: Eniveis, 35+1 on viikkoja siis!
 
Meillähän oli emppu ottanu 2,5 viikossa kans reilun kilon painoa, eli painoarvio oli reilun 3kg rv36+0... :whistle: Huvittavaa sinällään koska 33+3 arvio oli 1,9-2,1kg ja sillon annettii SYNTYMÄPAINOarvioks tuo 3kg.... :LOL:
 

Yhteistyössä