~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Onnea vauvansaamisesta nille, jotka on jo saaneet :)

Mie kävin tänään siellä synnytystapa ultrassa.. ja oli kaveri oikein päin :) painoarvio oli nyt 2,9kg ja nyt on rv 37 + , eli ei onneks oo kauheen isoo tulossa :D nyt vaan sit senku ootellaan, et millon alkais syntyä.. alatiesynnytys on siis mahdollinen, vaikka eka olikin sektio perätilan vuoksi.. kokeili, nii pitäis mahtua tulemaan ja kohdunsuu oli vielä ihan kiinni... en kyllä missään kuvissa käyny, mut pitää luottaa lääkärin arvioon :)

Mut nyt niitä suppareita tännekkin :D

- anssu rv37+
 
Tiedättekös, kirjoittelin täällä noista oudoista muljahduksista ja alhaalla tuntuvista napakoista liikkeistä, jotka on ihan uusia mulle..Mä luulen nyt vahvasti, että meidän pieni on mennyt ja kääntynyt yhtäkkiä perätilaan. Aika ironista, kun on ollut rt:ssa kuitenkin viikolta 24 saakka..
Hikka tuntui päivällä yhtäkkiä ihan ylävatsalla pallean kohdalla, ja se sai mut ajattelemaan outoja liikkeitä tarkemmin..
Se pikkuinen retale.Smile

Huomenna on onneksi neuvolalekuri heti aamusta, joten saan vastauksen pohdintaani..

Googletin jo kaiken mahdollisen perätilasta ja ulkokäännösyrityksestä sekä myös perätilasynnytyksestä.
Haluaisin yrittää synnyttää alakautta perätilavauvan, jos ei käännöt ja muut onnistu. Tietysti ensin kuvataan lantiot ja muut. Mutta jos saan luvan alatiesynnytykseen, sen valitsen. Mulla on siis takana yksi hyvin sujunut synnytys, ja omaan kuulemma synnyttäjän lantion..:D
Ja voihan vauva vielä itsekkin kääntyä, tämä nyt on tällaista spekulointia..
Mutta edessä voi olla siis vielä ultra-aika ja lantiokuvaukset, kääntöyritykset sun muut. Jännäksi menee...
Nytkin vauva tuntuisi potkivan ihan alas, tuntuu aika tosi inhottavalta.
 
Se "tärähtely" on tosiaan sitä et vauva pissaa jne..Ei mitää syytä huoleen, tai näin mä asian olen ymmärtänyt.. :)

Mun kroppani hylkii unta, eli liitytää univammasiin... :snotty:
Tässä on jo 2pvä kuljettu 4 tunnin unilla ja nyt mentii isännän kans hyvissäajoin sänkyyn, nukuin sit kaikki tunnin ja heräsin, oli pakko nousta ylös etten taas pyörimiselläni herätä ukkookin jonka pitäis jaksaa aamuyöstä lähtee töihin...Ihan hiton typerää kun väsyttää mutta et vaan saa nukuttua.. :kieh: Ekan kerran havahuin kun kyljenkääntö aiheutti helvetillisen kipukohtauksen mahaan ja ylösnoustessa en ees tiiä mikä iski, mut täällä mä nyt sit istun taas.. :p

Iltapäivällä iski parit kipeet supparitkin ja tossa alkuillasta oli menkkajomotusta, saas nähä mitä tästä vielä tulee..Tuskin mitään mainitsemisen arvosta.. :p :D

Mutta mukavat illanjatkot, toivottavasti porukka saa nukuttua hyvin! :)
 
Pyry syntyi sunnuntaina 23.5.2010 klo 11, rv 38+6.

Mitat: paino 3,4 kg, pituus 51 cm, pipo 35,5 cm. Pisteet: 9

Synnytys oli HELPPO ja NOPEA, kestoksi merkattiin n. 6 tuntia, joista synnytyssairaalassa n. 2 tuntia. Ei repeämiä, ei tikkejä.

Oma veikkaus synnytyksen käynnistymiseen: shoppailu, seksi, siivous, v*tutus

Näin se meni:
Heräsin yöllä supistuksiin. Olivat kivuliaita, mutta siedettäviä. Epäsäännöllisiä tosin, väli 2-5 min. ja kesto n. 10 sek. Herätin miehen. Halusi nukkua vielä aamuun. Tarkastin sairaalakassin, otin Panadolia, siivoilin, kävin suihkussa... Herätin miehen puoli kahdeksalta, että nyt vauhtia s*tana, Pyry ei odota. Soitin autosta matkalta sairaalaan. Kätilö siellä että joojoo, vielä kestää kauan, olisit pysynyt vielä kotona, mutta tuu nyt kun oot jo matkalla. :headwall: Se on niiiiiin kiva kun ne kätilöt aina tietää SINUA paremmin. Joo, olin ihan hemmetin kiukkuinen! Sairaalassa laittoivat vielä puoleksi tunniksi käyrälle ennen sisätutkimusta. Ilmoitin suoraan, että mähän en hemmetti sitten makuuasennossa kärvistele, niin toivat keinutuolin. Hyräilin jotain typerää kappaletta supistusten ajan, mutta se helpotti tosi paljon, suosittelen! Kätilöiden vuoro vaihtui, ONNEKSI, koska se joka käyrälle laittoi, haisi todella paljon TUPAKALTA. Yök! Kaikki aistit terällään siinä ja toinen kehtaa hönkäillä siinä! Uusi kätilö oli ihana! Pirtsakka nuori nainen, joka sisätutkimuksen jälkeen totesi, että jahas, eiköhän lähdetä synnyttämään, mitäs kivunlievitystä laitetaan?

Mentiin saliin, ehdin nippanappa saada spinaalin (olin jo melkein kokonaan auki) ja sitten vitsailtiin siinä ja katottiin piirrettyjä telkkarista. Kätilö sanoi että nyt puhkaisen kalvot ja laitan anturin vauvan päähän ja sitten ponnistetaan. En saanut mitään omia supistuksia vahvistavaa, vaan omilla mentiin. Tunsin ne pienenä paineena. Ponnistusvaihe kesti 10 min., enkä tuntenut juuri mitään. En ainakaan kipua.

Päästiin perhehuoneeseen, jee. Kotiinlähtö vähän viivästyi, koska vauvalta löytyi reikä sydämestä, joka ei sitten ultrattaessa ollutkaan mitään vakavaa. Paino myös laski aika jyrkästi, mutta nyt kotona maitoa tulee varmaan paremmin. Ainakin vauva vaikuttaa tyytyväisemmältä. Huomenna painokontrolli. Rinnanpäät on kovilla, mutta kestävät toistaiseksi Lansinohin avulla. Jälkisupistukset on helvetillisiä ja joudunkin ottamaan kipulääkettä. Koitin olla ilman, mutta ei siitä tullut mitään. Synnärille jäi n. 8 kiloa, maha on jo ihan olematon. Ne loput kilot lähtee sitten imettämällä. Wiillä ajattelin kevyesti joogata kotona, kuten esikoisen vauva-aikanakin.

Kotona sujuu hyvin. Kaikki on vähän liiankin hyvin, että odotan koska herään tästä unesta ja menen OIKEASTI synnyttämään. :LOL:

Pyryllä on tuuhea ruskea tukka, suuret tummansiniset silmät, pusuhuulet, äidin sirot kädet ja pitkät kynnet, isän jämäkkyys ja hemmetin kova itkuääni!

Onnea kaikille muille jo vauvansa saaneille ja tsemppiä tulevaan vielä odottaville!

Kuten muistelinkin, paras varuste sairaalassa olivat ehdottomasti omat vaatteet vauvalle ja itselle. Ja Pyryn kokoiselle jässikälle vaatekoko 44 cm on oikein passeli! Myös luomu kivettömät luumut olivat hyvä juttu vatsan kannalta.

MP & Pyry 2,5 vrk
 
Onnea mussupussulle ja Pyrylle! :flower:

Mäkin voisin haluta tilata tuollaisen helpon ja nopean synnytyksen :D
En muuten ole tajunnut, että tuon kokoinen vauva voisi käyttää 44cm vaatteita - mulle on kaikki sanoneet ettei ees 50cm kannata hankkia, koska ne menee vain muutaman päivän :/ Lääkäri kuitenkin povasi viimeksi, että arvioitu syntymäpaino olisi juuri tuo sama kuin Pyryllä.. Pitänee kaivaa jostain varmuuden vuoksi myös pienempää!
 
Mussupussulle ja perheelle onnittelut Pyryn syntymän johdosta! :flower: :heart:

Itse yritin männä viikonloppuna metsästää 44 cm vaatteita, jos ja kun toinen kaveruksista painaa sen himpun yli kaksi kiloa - mutta en löytänyt niitä mistään! :eek: Ennen niitä kyllä myytiin henkkamaukassa ja Lindexillä, mutta ei enää. Eikä löytynyt Sellon lastentarvikeliikkeistäkään (JesperJunior, Bobo, PoP). No, nyt sitten toivotaan, että noista 50 senttisistä ne kaikkein pienimmät olisivat suht ok.

PikkuVarpuselle piti kommentoida, että tukevasta perätilasta huolimatta mulla on vauvojen hikka tuntunut koko ajan ihan alhaalla. Nyrkit ovat muljunneet ylävatsalla ja jalat polkeneet virtsarakkoa.

 
Tervehdys pitkästä aikaa :)
Aluksi erittäin paljon onnea kaikille vauvan saanneille :heart:

Täällä päin muutto saatu hoidettua, koulu asiat hoidettua ja vauva tavarat suht. ok kaikki hankittua. Nykysin päivät pitkät menee telkkaria katellessa, ja siivoillessa. Monesti yritän päivisin käydä edes kävelyllä, ett sais raikasta ulkoilmaa.

Miul oli synnytystapa arviointi, muuten kyl alatiesynnytys mahdollinen, mutta... vauva on nyt päättänyt kääntyä perätilaa. Vaikka aikasemmin jo muutaman viikon ollut oikeassa asennossa syntymään. Joten pe menen uudestaan uä:neen katsastamaan joko oikein kääntynyt. Mutta kätilö jo pelotteli leikkauksella, joten saas nähä. Itse en missään nimessä haluais leikkausta.

Mitäs muuta, laihduin tuossa muutaman viikon sisää 1,5kg yllättäen. Mutta nyt vaaka näyttää, että paino tullut takaisin korkojen kera :D Muuten mieliala suht. ok hieman vaihteleva enemmän ja ajatukset pyörivät entistä enemmän vauvassa. Ihmeellistä onkin en mieti synnytystä vaan enemmän sen lapsen hoitoa miten pärjään jne.

Mutta keskiviikko päivän jatkoja tänne päin, jos sitä ite yrittäis vielä hieman nukkua :)

-Anna ja vauvanen rv37+1
 
Onnea Mussupussu! :flower:

Ollut pari päivää armoton vit..... päällä, jos se auttais asiaa eteenpäin.. :whistle: Tänään herätty kuudelta aamulla eikä uni enää tullut.
Tänään pääsee onneks kampaajalle, jos se edes piristäis ja sais olon paremmaksi.

Papuneiti ja Tyyppi 37+4
 
Onnittelut mussupussulle pojasta! :flower: :heart:
Saitte sitten ilmeisesti sen tasan 1,5v. ikäeroa lapsukaisille niinkuin viimeisimmässä viestissäkin oli. :D Tänne voisi myös ottaa tuollaisen helpon synnytyksen :kieh:
 
Onnea Mussupussu ja perhe Pyrystä ja helposta synnytyksestä :flower:

Myntti: Onnea matkaan huomenna :hug:

EC, Syyshortensia ja Pikkutikru: :hug:

Tänttärä: Mukava kuulla, että kotonaolo sujuu hyvin! Vauvantuoksuista kesää perheellesi!

Pikkuapinan kuulumisia odottelen :hug:

Anzzu: Onnea hyvistä synnytystapauutisista :flower:

Pikkuvarpunen: Toivottavasti nyt olisi rt kuitenkin :hug:

Shawne: Toivottavasti ehdit lakkiaisiin ja saat sypeltä kaipaamaasi tukea!

Hukkapätkä: Toivottavasti äippäpolilta saat mieleisiäsi vastauksia!
 
ONNEA mussupussu pyrystä!! hyvälle kuulosti tuo sun synnytys, siinä oli luonnetta mukana!! :LOL:
Levottomia öitä täälläkin.. |O puolenyönaikaan meen nukkuun ja siinä 4-5 aikaan alkaa jatkuva heräily..huoh. 6 ylös, kun turhauttaa pyöriä sängyssä! :kieh:
Nyt ompelemaan, ennenku pikkuset nousee..
 
Paljon onnea Mussupussu! :) Jämäkkä selostus ja ilmeisen asenteella läpi vedetty synnytys :D

Pikkuvarpunen ja bannah Toivottavasti siellä vielä käännyttäis "oikein päin, jos on näinkin viimehetkillä käännytty perätilaan.
Joo ei o potkut kivoja siellä alhaalla, rakko on välillä kovilla:D

Kävin muuten minäkin eilen neuvolassa, viimeistä kertaa ennen sektiota. Kaikki oli edelleen hyvin. Lääkärin lausunto lantion mitoista näyttäisi kuulema vähän siltä, että ei välttämättä koskaan onnistu alatiesynnytys. (ilmankin perätilaa) No hyvä että asia tuli kuvilla tarkistettua ja tarkistetaan aina jatkossakin:) Nyt vielä kunnon raudan tankkausta niin on hb leikkauksessa oikein korkealla.

Univammainen minäkin :wave: jokatoinen yö ihan ok unet, jokatoinen ihan unettomana

Myntti Muistelen nähneeni Kampin Bebes kaupassa alle 50 kokoisia vaatteita:) Mussupussu varmasti tietää

Miumiu&luikis 38+2
 
ONNEA MUSSUPUSSULLE JA KOKO PERHEELLE :heart: :heart:

No niin, täällä kotiuduttiin just äippäpolilta, ja jännätään olenko illalla takasi sairaalassa. Elikkä eilen alko supisteleen, tosin hyvin epäsäännöllisesti, mutta tuntuvasti. Koko päivän oli semmoinen jomotus alamahassa ja selässä, jokseenkin kuitenkin erinlainen mitä ennen ollut, josta sitten arvasinkin että nyt alkaa varmaan jotain tapahtumaan.
Äippäpolilla ronklasivat tsiisus, että sattu :kieh: , joka tapauksessa paikat oli 3 cm auki. Tarkistivat myös oliko lapsivettä tullut, kun eilen tuolta lorahti jotain, mutta testi oli negatiivinen, jotenka passittivat kotia oottelemaan, että synnytys käynnistyy kunnolla :D . Veikkasivat kuitenkin, että iltasella voidaan jo hyvinkin olla synnyttämässä :heart: . Tuon ronkalauksen jälkeen on tullut ERITTÄIN kipeitä supistuksia, ei tosin säännöllisesti, mutta odotellaan.

Ainii, ultrasivat vauvan ja kokoarvioksi meinasi 3001g... mutta tuohan nyt voi hyppiä suuntaan jos toiseen =) .

mutta mä alan nyt ootteleen ja jännämään :heart:

Jaksuja kaikille :hug:

 
Onnea Mussupussulle Pyryn johdosta! :heart:

Tsemppiä laakeri =)
toivottavasti pääset pian tositoimiin ;)

ON: viikko enää laskettuun aikaan :eek:
mä en kyllä enää edes elättele toiveita että tää olis lähiaikoina syntymässä, loppu aika tyystiin poltot ja supparit eilen. Noo mut jospa vaikka sit ens vkolla alkais tapahtua =)

Jaksamista kaikille! :flower:

Niiskuneiti- ja masukki 39+0 POKS
 
laakeri Tsemppiä tulevaan! =)

Äh, mulla on taas maha ihan sekasin..Onhan se kiva ettei ummeta, mut ei tää päivätolkulla jatkuva mahan sekasin oleminenkaan hääviä ole, saa ravata vähän väliä vessassa...

Meidän pitkäjalka harjottaa näemmä päiväjumppaa, peppu toisella puolella mahaa ja jalat toisella puolella.. :D Saas nähä kui pitkä kaveri tuo on.. :heart:
Mun viime yö meni aika hauskasti, menin 2 aikaan nukkumaan, heräsin 4 ja kahvittelin isännän kanssa, 5 aikaa uudestaan nukkuu ja 10 jälkeen aloin taas heräilee.. :) Vissii alitajunta harjottelee yövalvomisia varten.. :)

Tänään olis sit siivouspäivä, mulla on kamala pakonomainen tarve koko ajan pitää huusholli siistinä että jos sattuu lähtö tulee niin ei tartte tulla likaiseen kotiin..Ihan kun toi isäntä ei muka kerkeis sillä aikaa täällä sotkee kun mä oon laitoksella.. :LOL:

Mutta voikaa oikein hyvin! :hug:

Maira ja emppu 38+1
 
Mussupussulle paljon onnea :flower: :heart:

Ihan hienosti on vauvoja alkanu putkahtelemaan :D Itse alan asennoitumaan siihen, että tää haluaa vasta juhannuksena ulos :D Eikä haittaa jos saa nukuttua ja myrkytys pysyy poissa...

Laakerillakin jännät paikat ja Maira eikö sitä sanota, että vatsa toimii hyvin ennen h-hetkeä?

Kaupassa käyty ja vkl juhlatarpeet sain ostettua. Aikaa tosin menee prisman kiertämiseen nykyään yllättävän kauan, mutta onneks esikoinen oli terve ja jakso olla nätisti mukana. Kuopus pääs hoitoon aamulla :ashamed: Tää viikko enää omaa aikaa, niin eikö saa nauttia?

Jos loppuviikosta ilmaa, niin pakko käydä pari mattoa pesemässä, jotta saa juhliin puhtaat lattialle...

Nyt lasagne uuniin, jotta kerkeää levätä ennen kuopuksen noutoa B)

tupajumi ja keijo 36+2 ( apua kun noi viikot menee vaan eteenpäin )
 

Yhteistyössä