~~Kesäkuun Kullannuput 2010~~

Jahas, mulla käsi on juman kipee, mutta sehän on normaali oire tuosta piikistä ja pojan kuume sit hävis yön aikana, ei sitten tainnu possua ollakaan...mietinnässä uskaltaako tässä sittenkin niitä syndejä pitää vai mitä tekis, ei ois pitäny niin hätäinen olla eilen vaan seurata tälle päivälle :/

Muuten olotila hyvä, housuja joiduin poistamaan kaapista etten vaan laita pieniä enää jalkaan, puristi masun kohdalta eilen yhdet aika mukavasti jo

Mutzilla ja kullanmurut 10+0 :heart: POKS :heart:
 
Griffski :hug: :'(

Tervetuloa Tvvo (onnea ultrakuumisten johdosta :flower: ) ja OdottamatonOdotus :wave:

Pikkuvarpunen: Kiitos kirjavinkistä! Täytyypä harkita =)

Mutzilla: Toivottavasti ei ole possua, että ehdit saada suojan itsellesi. Pikaista paranemista sinne!

Eilen tuli lunta juu, mutta nyt se on jo likaista loskaa. Ei kiva! Ja vesisadekuuroja ja lämpöasteita luvattu viikonlopuksi :(

Zizilisko: Toivottavasti asunnon vaihto onnistuu! Ja hyvä, kun sanoit, että rokotusaikataulutieto Vantaan sivuilla oli muuttunut! Olen kyllä sitä sivua seurannut, mutta tieto oli tervetullut, että alle 3v.rokotusaikataulu on aikaistunut!

Mukavaa isänpäiväviikonloppua kaikille! Palaan tarinoimaan taas maanantaina!

Lenniina ja pieni 10+0 :heart: POKS :heart:
 
Griffski olen todella pahoillani, voimia sinulle! :hug: :heart:

Ja Minalle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Omaa napaa: Rintojen aristus on yltynyt nyt tällä viikolla 7 ihan hirveästi, ja boobsit on TOOOSI kipeät! :eek: Näinköhän tässäkin raskaudessa pääsee jo aikaisin vaihtamaan b-kupin rintsikta d-kuppeihin...Näin kävi ekassa raskaudessani.

Lähdemme Tukholmaan tytön ja oman äitini kanssa ensi viikolla perjantaina, ja jos silloin perjantaina varhaisultrassa pieni olio kohdusta löytyy, niin aion kyllä muutamat mamma-vaatteet Tukholmasta shoppailla...Tuskin niitä vielä muutamaan kuukauteen kuitenkaan vielä tarvitsen..
Tiistaina eka neuvola, kivaa! Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Johanna ja Pikkiriikki 6+4
 
Moi pitkästä aikaa! Olen lomaillut, joten en ole ehtinyt kirjoittelemaan. Ihanaa, kun on saanut nukkua päikkäreitä! Muista oireista olen jo päässyt eroon mutta tää väsymys... ja yöllä vessassa ravaaminen, no eiköhän se kohta helpota. Olo on siis muuten aika jees :) Maha näkyy jo vähän, ajattelin loman jälkeen kertoa töissä. Isänpäivänä kerrotaan lopuille sukulaisille. Mulla ois ens viikola np-ulra, ihanaa :heart:

Voimia Heilo :hug:

Uusille tervetuloa :flower:

Parempia vointeja kaikille ja oikein hyvää viikonloppua!

Minäpieni ja tirriäinen 10+5
 
Miinariini kiittää ja kumartaa sekä poistuu seurastanne.

Tänään oltiin siellä ultrassa katsomassa, mitä vatsa-asukille kuuluu. Eipä kuulunut hyvää. Syke oli kadonnut ja pieni oli entisestään kutistunut ja saman tien aloitettiin lääkkeellinen tyhjennys. :'(

Jos jotain positiivista yrittää asiasta löytää, niin lääkäri oli hyvin rohkaiseva. Meillähän tämä raskauden alkuunsaaminen on ollut hankalaa ja lääkärin mielestä mahdollisuudet raskautua uudelleen ovat hyvät. Uusiin hoitoihin siis joko juuri ennen Tyksin lapsettomuuspolin joulutaukoa tai tauon jälkeen.

Toivottelen kaikille oikein hyvää raskausaikaa ja parempaa onnea kuin meille! :heart:
 
Olen ollu muutaman päivän nettipimennossa ja onpa tänne tosiaan tullut tekstiä, en enää pysy perässä =)

Miinariini, todella suuret pahoittelut tapahtuneesta. Voin vain kuvitella tunteesi. Yritä jaksaa ja ajattele positiivisesti, hoidot ovat kuitenkin aika tehokkaita.

Omaa oloa: Tänä aamuna oli neuvolalääkäri, verikokeet ja possupiikki. Lääkäri ultrasi ja siellähän se pikkuinen sätki;3,8 cm:n pituinen vauvanalku. Eli suotta olen ollut huolesta soikeana, vaikka pahoinvointi oli välillä viikonpoissa ja olo tuntui aivan normaalilta. Kaikki vaikutti olevan hyvin. Vähitellen pelko keskenmenosta alkaa minullakin helpottaa ja alan luottaa omaan kroppaani. Se ei ole pitkien lapsettomuushoitojen jälkeen ollenkaan helppoa. Nyt on sitten lähete myös nt-ultraan.

Hyvää viikonloppua kaikille mameille!Nautitaan tästä elämästä :)
 
Tänään tuli postissa kysille aika, aika nopeesti tuli kun maanantainahan minä neuvolassa kävin ja hän sanoi laittavansa paperit sinne menemään, 2 viikon päästä ois aika 20.11 klo 8.50, eli ihanan aikaisin, ei tartte ootella pitkää päivää :heart:

Miinariini: pahoittelut :hug:

Mutzilla ja kullanmurut 10+0
 
Morjentes kaikille ja räntäsateiset terveiset!

Kovasti voimia ja jaksamista kaikille huonoja uutisia saaneille :hug: !

PikkuVarpunen Tuo Vallaton Vauva -kirjasarja on aivan loistava! Meillä on niitä varmaan 4 tai 5 ja ovat ihan poikien suosikkikirjoja. Kustantaja on Kolibri ja kirjoittaja Thomas Svensson. Esikoiselle luettiin niitä ahkerasti ennen kuopuksen syntymää :) Silloinen suosikki oli "Vallaton vauva tulee kotiin". Hauskasti, mutta totuudenmukaisesti kerrottua vauvaperheen elämää. Suosittelen lämpimästi kaikille =)

ON: Niin kovin odotan yhä ensi iikon keskiviikkoa ja varhaisultraa :heart: Pitää yrittää keksiä jotain järjellistä tekemistä itselle päiviksi, jottei sentään ala tunteja laskella :) Kauhea pesänrakennusvietti mulla on; remonttisuunnitelmia pukkaa kaiken aikaa. Taitaa olla mun tyypillisin raskausoire väsymyksen ja etomisen lisäksi. Onneksi on viikonloppu töitä, jotta on "järjellistäkin" tekemistä.

Voikaahan hyvin koko jengi!

Bonustehtävä 6+2
 
Ultrakutsu kätilöopistolta vihdoin tänään mutta vasta 3.12 pääsee katselemaan mitä löytyy.. Ei malttaisi odottaa!! :/
Mihin aikaan toista tai useampaa odottavat olette ilmoittaneet töihin raskaudesta ?

Jaksamisia ja rentouttavaa viikonloppua!
 
Griffski, Heilo ja Miinariini: Iso :hug: ja voimia surullisiin uutisiin. :( Jaksua!

Tervetuloa uuudet! :wave:

Mukava lukea hyvistä ultrakuulumisista, joita oli ainakin Juupelilla, Pohtijatarella ja Mimalla. Muitakin taisi olla, mutta mua vaivaa kunnon rade (raskausdementia) jo hyvissä ajoin. Pahoittelut. :ashamed: :)

Jeyn kyseli alkuraskaudenultrasta. Minä kävin yksityisellä (samalla olimme hoidossa yritysaikana) ja itselle jäi maksettavaksi n. 100 euroa.

Keisari: nyt mulle tuli mieleen yksi eväsvinkki, Sinuhen juustorinkilät ja voirinkilät (en ole ihan varma nimestä, mutta tuo Sinuhe pussissa lukee ainakin). Minulla kulkee laukussa koko ajan mukana yksi, kun se on vähän tuhdimpaa kuin hedelmä ja menee alas ilman juomista.

on: miten nämä rinnat kasvaa näin hurjaa vauhtia? Ei esikoisen aikana ihan tätä vauhtia, tosin silloin oli isommat jo alussa. Myös vatsan kasvu on paljon isompaa. Uskomatonta! Eilen oli taas huono päivä pahoinvoinnissa ja tänäänkin kovin vaihtelevaa. Onneksi sain sairauslomaa eikä tarvitse viikonloppuna leirille. En olisi kyennyt. Olen muuten löytänyt himoruuan: perunamuusi. Nam! Lisäksi tällä hetkelä tekee mieli wienerleikettä, harmikseni en löytänyt kaupan tiskiltä. Täytyy huomenna käydä isommassa kaupassa. :)

syyshortensia 8+4
 
Vielä pari asiaa.

Minea: Kurjaa, että pahoinvointisi on ollut noin kovaa, että olet ollut tiputuksessa. Mikä on olo tällä hetkellä? Myötätuntoinen :hug: ja voimia!

Joni Makkuusäkki: Käydäänkö me samalla neuvolan terkalla? Kuulostaa niin tutulta. Mullekin pidettiin kauhea paasaus lapsivesipunktiosta, vaikka sanoin, että jätän mahdollisuuden todennäköisesti käyttämättä, sikäli kuin tarvetta tulisikin. Onhan se kiva, että kerrotaan kaikesta mahdollisesta ja mahdollisuuksia on erilaisia, mutta asiat voi mielestäni esittää fiksustikin ja kuunnella toisen mielipiteen. Vertaistukea siis roppakaupalla. Tsemppiä epäilevään oloon. Eiköhän kaikki ole kunnossa! :hug:
 
Syyshortensia: Mulla oli ihan järkyttävä perunahimo esikoista odottaessa. Peruna meni kaikissa muodoissa: muussina, keitettynä, keitossa, paistettuna... Saatoin herätä keskellä yötä ja paistaa puoli kiloa perunoita. :whistle: Eikai toi niin paha, kuin esim. suklaa...

Just kun päätin, etten enää kauheesti shoppaile, niin löysin tämän:

www.isabellaoliver.com

Oh no! Ekassa raskaudessa kaipailin kovasti tyköistuvia, laadukkaita ja monikäyttöisiä raskausvaatteita, mutta ei sellaisia oikein ollut. Nyt syyhyttäis ostaa tuolta muutama...

Ootteko jo paljon ostaneet mammavaatteita tai kaivaneet vanhoja esille? Minkälainen vaate on ollut mielestäsi käytännöllisin/mukavin?

Kohta jumppaan!
 
Huh, mikä olo ollut tänään. Mieletön pahoinvointi koko päivän. Miten ihmiset voi käydä töissä tälläisten olojen kanssa, paitsi olinhan minäkin tänään töissä :) mutta ei ole helppoa tänään ollut.
 
aamulla voitu taas pahoin enkä millään ois jaksanut lähtee töihin mutta pakkohan sinne oli raahautua vaikka oksetti.

nyt on viikko aikaa ekasta neuvolasta ja kutsua niska-poimu ultraan odotellaan eihän siinä nyt kauaa voi mennä kun parin viikon päästä jo rv 12. maanantaina meen verikokeisiin. ja neuvolakortissa luki että rv 12-16 ekan kerran sokerinrasitukseen (lähellä joulua että varmasti sokerit heittelee kun oon mätännyt suklaata =)) just mietin että jos ostasin ITSELLENI kinder suklaakalenterin :p :p

mussupussu: mä oon kirppikseltä löytänyt jo kunnon kasan äippävaatetta 2x h&m mama farkut,1x h&m mama valkoset rennommat housut,h&m mama lappuhaalarit (näitä en tiä tuunko käyttämään) ja lindexiltä äitiysfarkkuhameen niin ja h&m mama caprit mutta nämä sit kotikäytössä kun ei talvella/keväällä voi pitää ja jos tää jo kesällä syntyy tai toukokuun lopussa niin ei noita ehdi ulkona pitämään. omilla paidoilla koitan mennä niin pitkälle kun pääsen tai sit ostan jossakin vaiheessa jonkun masutuubin tms tarttee kattella =)

ukkeli kysy että millä viikolla mä oikein oo kun mun maha on järkyttävä mun mielestä se taas ei oo niin kamala miltä se näytti kun turvotti eikä työpaikalla ainakaan suoraan mitään kysytty vaikka oon pitänyt tiukkaa "mahan myönteistä" t-paitaa. mutta kun on tota omaa läskiä jo entuudestaankin luulevat että olen kai vaan lihonut =) saa nähä kauanko pysyy salassa tästä raskaudesta ei tiedä kun mun 5 kaveria =) en oo edes lapsille kertonut eivätkä oo ihmetelleetkään. kun varsinkin tytöllä ei pysy mikään salassa.

tänttärä ja tirppa 10+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja tänttärä-82:
aamulla voitu taas pahoin enkä millään ois jaksanut lähtee töihin mutta pakkohan sinne oli raahautua vaikka oksetti.

nyt on viikko aikaa ekasta neuvolasta ja kutsua niska-poimu ultraan odotellaan eihän siinä nyt kauaa voi mennä kun parin viikon päästä jo rv 12. maanantaina meen verikokeisiin. ja neuvolakortissa luki että rv 12-16 ekan kerran sokerinrasitukseen (lähellä joulua että varmasti sokerit heittelee kun oon mätännyt suklaata =)) just mietin että jos ostasin ITSELLENI kinder suklaakalenterin :p :p

mussupussu: mä oon kirppikseltä löytänyt jo kunnon kasan äippävaatetta 2x h&m mama farkut,1x h&m mama valkoset rennommat housut,h&m mama lappuhaalarit (näitä en tiä tuunko käyttämään) ja lindexiltä äitiysfarkkuhameen niin ja h&m mama caprit mutta nämä sit kotikäytössä kun ei talvella/keväällä voi pitää ja jos tää jo kesällä syntyy tai toukokuun lopussa niin ei noita ehdi ulkona pitämään. omilla paidoilla koitan mennä niin pitkälle kun pääsen tai sit ostan jossakin vaiheessa jonkun masutuubin tms tarttee kattella =)

ukkeli kysy että millä viikolla mä oikein oo kun mun maha on järkyttävä mun mielestä se taas ei oo niin kamala miltä se näytti kun turvotti eikä työpaikalla ainakaan suoraan mitään kysytty vaikka oon pitänyt tiukkaa "mahan myönteistä" t-paitaa. mutta kun on tota omaa läskiä jo entuudestaankin luulevat että olen kai vaan lihonut =) saa nähä kauanko pysyy salassa tästä raskaudesta ei tiedä kun mun 5 kaveria =) en oo edes lapsille kertonut eivätkä oo ihmetelleetkään. kun varsinkin tytöllä ei pysy mikään salassa.

tänttärä ja tirppa 10+0
Jännä miten sinulle ei ole tullu vielä kutsua, en tosin tiiä vauhdittiko mun soitto tuota kirjettä kun soitin sinne ja kysyin rokotteesta heidän mielipidettään ja kerroin olevani tulossa kysin seurantaan kaksosraskauden vuoksi.
 
Odottamaton Tässäolisi kolmas onnistunut raskaus - toivottavasti. Töihin ilmoitin heti kun sain tietää, kun teen fyysisesti todella raskasta työtä. Työkaverit huomasi muutama viikko sitten kiitos turvotuksen.

Syyshortensia Missä neuvolassa käyt sikäli mikäli olet Tampereelta :whistle: ? Ei voi tähän maailmaan mahtua kaksi yhtä kiihkona punkitota tuputtavaa tätiä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
Alkuperäinen kirjoittaja tänttärä-82:
aamulla voitu taas pahoin enkä millään ois jaksanut lähtee töihin mutta pakkohan sinne oli raahautua vaikka oksetti.

nyt on viikko aikaa ekasta neuvolasta ja kutsua niska-poimu ultraan odotellaan eihän siinä nyt kauaa voi mennä kun parin viikon päästä jo rv 12. maanantaina meen verikokeisiin. ja neuvolakortissa luki että rv 12-16 ekan kerran sokerinrasitukseen (lähellä joulua että varmasti sokerit heittelee kun oon mätännyt suklaata =)) just mietin että jos ostasin ITSELLENI kinder suklaakalenterin :p :p

mussupussu: mä oon kirppikseltä löytänyt jo kunnon kasan äippävaatetta 2x h&m mama farkut,1x h&m mama valkoset rennommat housut,h&m mama lappuhaalarit (näitä en tiä tuunko käyttämään) ja lindexiltä äitiysfarkkuhameen niin ja h&m mama caprit mutta nämä sit kotikäytössä kun ei talvella/keväällä voi pitää ja jos tää jo kesällä syntyy tai toukokuun lopussa niin ei noita ehdi ulkona pitämään. omilla paidoilla koitan mennä niin pitkälle kun pääsen tai sit ostan jossakin vaiheessa jonkun masutuubin tms tarttee kattella =)

ukkeli kysy että millä viikolla mä oikein oo kun mun maha on järkyttävä mun mielestä se taas ei oo niin kamala miltä se näytti kun turvotti eikä työpaikalla ainakaan suoraan mitään kysytty vaikka oon pitänyt tiukkaa "mahan myönteistä" t-paitaa. mutta kun on tota omaa läskiä jo entuudestaankin luulevat että olen kai vaan lihonut =) saa nähä kauanko pysyy salassa tästä raskaudesta ei tiedä kun mun 5 kaveria =) en oo edes lapsille kertonut eivätkä oo ihmetelleetkään. kun varsinkin tytöllä ei pysy mikään salassa.

tänttärä ja tirppa 10+0
Jännä miten sinulle ei ole tullu vielä kutsua, en tosin tiiä vauhdittiko mun soitto tuota kirjettä kun soitin sinne ja kysyin rokotteesta heidän mielipidettään ja kerroin olevani tulossa kysin seurantaan kaksosraskauden vuoksi.
kauankos sulla meni että kutsu tuli? sulla toisin voi olla toi ihan hyvä syy kun odotat kuitenkin kaksosia niin pääset nopeemmin =)

ei vaan jaksas odottaa..odottavan aika on pitkä..tulis edes se kirje ja tietäs päivän mitä odottaa.. eikä arvuutella et voisko se olla marraskuussa vai meneekö joulukuun alkuun-puoleenväliin..mihin sä soitit siellä?? (heh pitäskö munkin =) pitävät vielä tyhmänä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tänttärä-82:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
Alkuperäinen kirjoittaja tänttärä-82:
aamulla voitu taas pahoin enkä millään ois jaksanut lähtee töihin mutta pakkohan sinne oli raahautua vaikka oksetti.

nyt on viikko aikaa ekasta neuvolasta ja kutsua niska-poimu ultraan odotellaan eihän siinä nyt kauaa voi mennä kun parin viikon päästä jo rv 12. maanantaina meen verikokeisiin. ja neuvolakortissa luki että rv 12-16 ekan kerran sokerinrasitukseen (lähellä joulua että varmasti sokerit heittelee kun oon mätännyt suklaata =)) just mietin että jos ostasin ITSELLENI kinder suklaakalenterin :p :p

mussupussu: mä oon kirppikseltä löytänyt jo kunnon kasan äippävaatetta 2x h&m mama farkut,1x h&m mama valkoset rennommat housut,h&m mama lappuhaalarit (näitä en tiä tuunko käyttämään) ja lindexiltä äitiysfarkkuhameen niin ja h&m mama caprit mutta nämä sit kotikäytössä kun ei talvella/keväällä voi pitää ja jos tää jo kesällä syntyy tai toukokuun lopussa niin ei noita ehdi ulkona pitämään. omilla paidoilla koitan mennä niin pitkälle kun pääsen tai sit ostan jossakin vaiheessa jonkun masutuubin tms tarttee kattella =)

ukkeli kysy että millä viikolla mä oikein oo kun mun maha on järkyttävä mun mielestä se taas ei oo niin kamala miltä se näytti kun turvotti eikä työpaikalla ainakaan suoraan mitään kysytty vaikka oon pitänyt tiukkaa "mahan myönteistä" t-paitaa. mutta kun on tota omaa läskiä jo entuudestaankin luulevat että olen kai vaan lihonut =) saa nähä kauanko pysyy salassa tästä raskaudesta ei tiedä kun mun 5 kaveria =) en oo edes lapsille kertonut eivätkä oo ihmetelleetkään. kun varsinkin tytöllä ei pysy mikään salassa.

tänttärä ja tirppa 10+0
Jännä miten sinulle ei ole tullu vielä kutsua, en tosin tiiä vauhdittiko mun soitto tuota kirjettä kun soitin sinne ja kysyin rokotteesta heidän mielipidettään ja kerroin olevani tulossa kysin seurantaan kaksosraskauden vuoksi.
kauankos sulla meni että kutsu tuli? sulla toisin voi olla toi ihan hyvä syy kun odotat kuitenkin kaksosia niin pääset nopeemmin =)

ei vaan jaksas odottaa..odottavan aika on pitkä..tulis edes se kirje ja tietäs päivän mitä odottaa.. eikä arvuutella et voisko se olla marraskuussa vai meneekö joulukuun alkuun-puoleenväliin..mihin sä soitit siellä?? (heh pitäskö munkin =) pitävät vielä tyhmänä)
osastonhoitajalle soitin ja hän konsultoi lääkäriä, joka ei kerennyt itse puhelimeen, mutta kertoi kantansa tälle osastonhoitajalle.

Ja maanantaina kävin rv 9+3 neuvolassa, jolloin oli se ar-ultra jossa selvis kaksoset, eli tosiaan nopeaa toimintaa, ennen en ole noin nopeaa saanut aikaa ja se aika on 20.11 eli 2 viikon päästä

Niin ja sanoivat minulle kun kysyin et minä ajankohtana he yleensä ottavat nt-ultran niin sanoi et noin viikoilla 11+6-12+6 että ei se kovin pitkään siullakan pitäis mennä
Mutzilla ja kullanmurut 10+0 :hug:
 
Mulla iski ihan kamala paniikki, että onkohan pienet elossa masussa. Viime perjantaina, kun oli varhaisultra, viikkoja oli vasta 6+3. Varasin juuri äsken Terveystaloon uuden varhaisultra-ajan 1,5 päähän tiistaille. Ensimmäinen neuvolaultra on vasta neljän viikon päästä. Sinnehän on ikuisuus. Mitään häikkää ei ole ollut, sitä vastoin raskausoireita (rintojen aristusta, pahoinvointia, närästystä, pientä mahakipua) on ollut runsaastikin, mutta kovasti pelottaa.
 
Bonustehtävä: Joo loistavia kirjoja lapsille, meillä ollut kirjastosta lainassa joskus, mutta nyt meinaan ostaa omaksi.

Mulla on vatsa sekaisin... :x Ja väsyttää ja kiukuttaa. Aamulla suutuin miehellekin ihan pikkuasiasta. Ja kaikki herkkä itkettää, ja kyyneliä saa joka päivä pyyhkiä.

Kävin kellarista hakemassa laatikon johon olen säästänyt esikoisen raskausajalta mammavaatteet, mutta aika kulahtaneita suurin osa jo oli. En niistä kelpuuta kuin yhdet mustat suorat housut ja muutaman neuleen.Aika paljon tulee siis varmaan äitiysvaatteita osteltua, jos nyt kaikki menee hyvin. Bebesin äitiysvaatteita rakastan, ja aion sieltä tilata ainakin Noppies- äitiysfarkut.

Mukavaa viikonloppua ystäväiset!

Johanna rv 6+5
 
Kävin hCG kokeessa, mut niitäkin tuloksia saan odottaa ensiviikkoon, tulevat kirjeitse. Tää epätietosuus on kamalaa :snotty:

itellä vahva usko edelleen et mahassa joku on. Aina sillon tällön rinnat pinkeet, ei muuta.

nyt täällä kärvistellään kovassa kuumeessa ja yskässä, ei onneksi possussa. voimat poissa.

Jaksamista kaikille

sane ja tumnus 6+6
 

Yhteistyössä