~~Kesäkuun Kullannuput 2010~~

Neljäshaaveissa: Pahoittelut. :( Jaksamista suruun ja voimia pikkuiselle Toivolle kasvaa kohdussa täysiaikaiseksi vauvaksi. :hug:

Onnittelut hyvistä ultrauutisista Marjukalle, nan-nan-naalle, Funkymamalle, pikkuvarpuselle!

Tervetuloa Leena! :wave:

Tänttärä: täällä toinen pillittäjä. Mahotonta vetistelyä hassuista asioista...

on: pahoinvointi pahentunut taas ja alavatsaa juilii välillä.

-syyshortensia rv 10
 
Pahoitteluni Neljäs haaveissa. :hug:

Täällä odotellaan sitä ekaa neuvolaa, on siis torstaina. Kerroin pomolle töissä. Viiden lapsen isänä oli oikein ihana ja halasi. Jotenkin niin liikuttavaa...Muille ajattelin kertoa sitten ekan ultran jälkeen. On se kumma vaan, etteivät huomaa, kun kuivin suin vedetty kaikki juhlat ja kinkerit... Todellakin aika epätyypillistä minulle. ..

Mulla ei edelleenkään huonoa oloa lainkaan, väsy vain, ei muuta.

No vointeja kaikille. En muuten ole edelleenkään ottanut possupiikkiä, ehkä torstaina....saas katsoa, olen varmaan ihan liian huoleton. En vaan osaa yhtään pelätä.

Kaikku ja nimetön 9+2
 
Neljäshaaveissa :hug:

Täällä mieliala vaihteeksi korkealla. Mies oli sairaalassa vain päivän, että saatiin elektrolyytti tasapaino korjattua. Nyt meillä on tauti nujerrettu ja kerätään voimia.

Mulla huomenna eka työpäivä 1,5 viikkoon ja ei oikein jaksais mennä. Mulla on alkanut nyt pahoinvointi. Herätessä kamala nälkä ja iltapäivällä alkaa oksettava olo ja mikään ei maita, vaikka olis nälkä. uni maistuu erittäin hyvin. joka päivä 12h yö unta ja 2 h päikkäreitä, ei voi mennä töihin, kun tottunut ottaan päikkärit. Nyt kun vihosta viimein tullut raskausoireita alkanut tuleen usko, et sittenkin kaikki on hyvin.

Tänään olin hCG verikokeessa ja keskiviikkona uusi ulra, ja toivotaan et näkyy papu jolla syke :heart:

Joulu meneekin töissä, mutt uutena vuotena tekee mieli mennä mökille ja nyt kamala pähkäily voiko sittenkään. Mökillä ei muita mukavuuksia kuin sähkö. Taitaa olla liian extreemiä tässä tilassa??

Helmikuussa on varattuna Tunisian matka, mut päädyttiin se nyt peruuttamaan. Menee koko loma miettiessä mitä saa pistää suuhun ja mitä ei.

Voimia kaikille odotukseen

Sane ja Tumnus 8+1
 
Pläääh, minua alkaa niiiiiiin jo vituttaa tämän rokotteen kanssa. Kävin neuvolassa ja kysyin niin eipä muuta kuin "täältä soitetaan sitten". Täällä on rokotettu jo terveitä lapsia ja kohta aloitetaan terveiden aikuistenkin rokottaminen, nämä kuuluvat "riskiryhmiin" 4,5 ja 6 ja kaikki tuntuvat saavan rokotteen ennen minua, jonka piti olla ryhmässä 2. Kyllä niin turhauttaa kun mitään ei täällä osata taas tehdä oikein. Muut vaan marssii sinne ja saavat piikin käteen ja minä täällä kotona sitten odottelen puhelinsoittoa, voi perkeleen perkele vaan. Enpä taida ehtiä saada suojaa ajoissa sitten, tiedän kyllä että jos tuo influenssa minulle kopsahtaa niin siitä on hupi kaukana. Minulla alkaa taju lähtemään sellaisessa 38,5 kuumessa ja alkio on vielä niin pieni, että ottaa vauriota kuumesta. Ei kyllä sitten nappaa yhtään nämä hienot hätäjärjestelyt täällä Suomessa. Olisin voinut henk.koht. organisoida koko homman paremmin kuin mitä se on nyt.

Tämä oli nyt tämmöinen purkautuminen, on niin paha ja kärtty mieli, että en sen kummemmin kommentoi, palaan ketjuun paremmalla tuulella.


 
Ketjua jo pitkään seurannut, mutta vielä en ole saanut kirjauduttua - ehkä olis jo aika. Eli yks iltatähden odottelija Oulun seudulta, kolmas siis tulossa - kaks jo kouluikäistä. LA menkoista arvioiden (ehti tulla vain yhdet vuosikausien hormonikierrukan jälkeen, joten kiertoa vähä vaikea arvioida) 15.6, tosin kävin yksityisel alku-ultras, joka arveli että pari päivää heittää - ens viikolla np-ultra, joten katsotaan mitä silloin tuumaavat. Kovasti odotan, että sen jälkeen uskaltais kertoa jo lapsille, jotka ovat toivoneet jo pitkään pikkusisarusta.

Rokotusta en ehtinyt saamaan ennen sikaflunssaa, joten sekin nyt jännittää - miten pieni voi.
 
Heippa!
Harmittaa, kun en ole tänne ehtinyt useammin kirjoitella. Aloitin syksyllä lähihoitajaopinnot, ja tuntuu ettei aika riitä enää mihinkään. Minulla on vielä aika hakusessa tämä perhe-elämän ja opiskelun yhdistäminen.
Kävin viime viikolla ultrassa, tosi nopeasti sain ajan Kättärille. Kun silloin 4.11. oli eka neuvola ja ultrakäynti oli heti seuraavalla viikolla, 11.11. Minulla oli hieman hassu olo koko ajan ennen ultraa ja arvasin, että kaikki ei ole ihan kohdallaan. Ultrassa näkyi kyllä pikkuinen ja :heart: -lyönnit, mutta koko vastasi viikkoja 7+0 ei 11+5, mitä menkkojen mukaan oli laskettu. Eli minulle voi vaihtaa lasketuksi ajaksi 30.6. Uusi ultra-aika on 17.12, koska eihän noin pienestä sintistä vielä mitään niskaturvotuksia voinut mitata. Neuvolan pissanäytekin oli plussalla, sinne täytyy viedä uusi näyte tällä viikolla. Terkkari kyllä sanoi, että ei toi plussa vielä välttämättä mitään merkitse, mutta itseä se tietysti häiritsee aika lailla. Esikoista odottaessa minulla oli raskauden loppuvaiheessa raskausmyrkytyksen oireita, joiden takia synnytys lopulta käynnistettiin.

Mutta nyt pitää mennä tekemään vähän kotitöitä ja sitten nukkumaan. Huomenna on pitkä koulupäivä, aamulla mennään 8.30 ja loppuu illalla 20.00 :/

Zalmiakki ja Eino, 7+5
 
neljäshaaveissa :hug: ja pahoittelut toisen pikkusen puolesta. Toivotaan toiselle hyviä oloja massussa :heart:

Täällä ihan kamala olo jatkuu. Etoo koko päivän ja illalla kun vähän helpottaa, niin sit on niin väsyny, ettei minusta mihinkään oo. Eilen kävin kontrolliultrassa vuotojen vuoksi, ja kaikki oli ok. Joku sikiökalvo on irronnut vähältä matkalta, mikä on aiheuttanut vuodon kohtuun. Vielä siellä vanhaa verta näkyi, mutta lääkäri sanoi sen tulevan ulos kyllä ja sikiökalvonkin pitäisi kiinnittyä takaisin. Eka neuvola olis pe. Terkkari lupas laittaa jo lähetteen np-ultraan viime viikolla. Toivottavasti tulis aika nopsaan ja sais tietää lasketun ajan. Se on heitelly nyt joka ultrassa johonkin suuntaan.

Flunssakin iski tänne, toivottavasti menis äkkiä ohitte. Viime yönäkin heräsin kuutisen kertaa niistämään ja yskimään/oksentamaan. Plus sitten kuopus herätti useaan otteeseen |O
Tää viikko vielä saikkua kun pitää kuulemma levätä. Eipä nyt muuta :wave:

tupajumi ja salamatkustaja 9+4?
 
neljäshaaveissa :hug:
tupajumi Milloin sun vuodot alkoi? Ja millainen vuoto?

Mulla on tänään eka neuvola. Lauantaina ja eilen tullut rusehtavaa valkovuotoa ja paineen tunne alavatsalla on kasvanut. Ensin valkovuoto oli noin viikon kellertävää. Noh, eilen soitin neuvolaan että pääsisikö sitä lääkäriin jospa olisikin jokin tulehdus eikä keskenmeno jota tietenkin itse pelkään. Yllätys, yllätys enpä sitten pääse lääkäriin. Jos menee kesken niin menee kesken. Itselläkin on esikoisesta kokemusta kyllä noista vuodoista ja tiedän, että kaikki voi olla hyvin, mutta....
Nyt siis odotellaan ja tivotaan ja dotetaan ja toivotaan... :snotty:
 
Täällä kanssa elellään nyt päivä kerrallaan. Vuotoa on ollut nyt sunnuntaista asti. Sellasta vanhaa ruskeeta. Ultrassa kaikki oli öttiäisellä hyvin, ilmeisesti istukka vuotaa kun siirtyy. Ei kuulemma ole vaarallista jos vuoto pysyy "vanhana" eikä tule kovia kipuja. Muista odotuksista ei ole ollut mitään tälläistä joten on aikas outo tilanne..Nyt tarvis ottaa kuulemma rauhallisesti (joo onnistuukin tän lauman kanssa tosi hyvin) niin vuoto loppuu kuulemma aikanaan. Toisaalta se on hyvä että istukka siirtyy kun oli kuulemma alhaalla suoraan edessä. En todellakaan haluais mitään keisarinleikkausta, mutta sitä mietitään sitten kun on ajankohtasta
 
Tvvo ja Mima: :hug:

Rapu: Toivottavasti tyttöjen hoito järjestyy :hug: Tuus sit kertomaan, kuinka kävi/millaisia ohjeita sait hoitopaikasta jne.

Voi Millenia: Toivottavasti saat toivomasi puhelinsoiton ja piikin pian/ajoissa!!

Onnea hyvistä ultranäkymistä: Nan-nan-naa, Marjukka ja Tupajumi :flower:

Zalmiakki: Onnea ultranäkymistä sinnekin, vaikka la siirtyikin! :flower:

Pulinapata: Tervetuloa porisemaan :wave: Onnea plussasta ja ar-ultranäkymistä :flower: Kerroppas, jos haluat, että millaisena possun sairastitte? Ja tule myös kertomaan, mitä np-ultraaja sanoo asiasta, jos kysyt. Possu on niin ajankohtainen aihe, että kaikki oikeat kokemustarinat kiinnostavat.
 
Huomenta :)

Täällä on ihan oikeesti päästy eroon alkuraskauden harmeista ja oon siitä niin iloinen :) Enää ei oo yhtään paha olo ja väsymyskin on tiessään, olo on mitä parhain. Töissä tietävät nyt kaikki joten mahaa voi jo reilusti näytellä. Ja kyllä sen jo huomaa, ihanaa :heart:

Paljon voimia neljäshaaveissa ja samaten vuodoista kärsivät, tosi kurjaa!

Harmaudesta huolimatta ihanaa tiistaita kaikille ja voikaa hyvin :heart:

Minäpieni ja rakas pieni tirriäinen 12+2
 
tvvo Aika paljolti plussauksen jälkeen alko vuodot. Rusehtavaa suurimmilta osin, paitsi isänpäivänä tuli sitten puhdasta verta ja reilusti. Lorisemalla ihan pönttöön. Nyt se on sitten muuttunut ihan tummaksi, ja aika ajoin tulee isoja klönttejä vanhaa verta. Pikkuhousunsuojalla onneksi pärjää. Ei pitäis olla kuulemma huolestuttavaa, kun kohdunkaulakin oli hyvin kiinni ja tosi pitkä :D
 
Nyt ois sitten jotenkuten selviydytty viikonlopun reissusta, sunnuntaina siis palattiin, mut eilen sit mentiin vielä kaupoille kuopioon niin niin rättiväsy ollut että huhhuh...ei oikeen passaa enää viilettää niinkuin ennen...perjantaina ois sitten se nt-ultra ja sitten illalla se leffa :heart:

Yhdet varteenotettavat vaunutkin löysin jo, odotan myyjän yhteydenottoa, edulliset ja ois jalkapeitettä ja kantopussi mukana ja mukava väri ajatellen et vaikka ois kumpaakin sukupuolta...uutena maksais toista tonnia :eek: ja mieluisia värejäkään ei tämän vuotisissa ole, vaiko ensi vuotisia ne

pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille ja onnea hyviä uutisia saaneille..

Mutzilla ja kullanmurut 11+4
 
Täällä yhä ja järkyttävän kuumeisesti odottaen ensi viikon kontrolliultraa. Suuret sympatiahalaukset kaikille "vuotajille", onpas meitä harmillisen monta. Tai no, mä en vuoda, mutta mulla on se hematooma kohdussa, jota tarkkaillaan. Peukut pystyssä mennään. Voimia mammat!

Niin ja possunuhasta: Meillä oli koko perhe yli viikon kipeänä viime viikolla. Kaikilla oli kuumetta 3-5 päivää, sitten kuumeeton päivä ja taas 2-3 päivää kuumetta. Lapsilla kovaa yskää, nuhaa ja kurkkukipua, aikuisilla samaa mutta lievempänä. Itsekin olin. ko. taudissa vaikka olin saanut rokotteen reilu vko aiemmin. Oli kyllä huomattavasti lievempi tauti kuin lapsilla. Viljelynäytteitä ei kenestäkään otettu, joten varmuudella ei voi possuksi sanoa. Oireet kuitenkin possuun voimakkaasti viittaavat.

Bonus 7+6
 
Esikoinen tuli sitten kipeäksi noista rokotteista. Yö oli aika vaikee. Ja aamulla oli sähköt poikki. Huomasin ultrassa, että mulla on pikkuhousut väärin päin. Nolotti.

Mutta sitten näin Pyryn siellä masussa! Mieli kirkastui ja vaan nautin! Pyysin, että ultrataan päältä ja NO PROBLEM! Ihan eri meininki naistenklinikalla ku kättärillä, hyrrrr kun muistelenkin kättäriä. Lääkäri oli tosi kiva (vai mitä kätilöitä ne nyt onkaan jotka ultraa) ja kehui mua koko ajan!? Tuli vaan tosi hyvä fiilis! Ihan ku mä olisin edesauttanu sitä jotenkin, että oli täydelliset mitat sikiöllä ja kaikki loistavasti. Siellä se Pyry köllötteli ja oikoi jalkojaan. Ihmettelin, kun on niin kovin ison tuntuinen ja syykin selvisi: mun laskettuaika siirty taaksepäin viikolla, eli uusi LA on 31.5.2010. Muistin ne menkat ilmeisesti sittenkin väärin. :headwall: Pysyn silti täällä kesäkuisissa, kun täällä on aloitettu. Viimeks olin joulukuisissa ja tyttö syntyi marraskuussa. :whistle:

Ja esikoinen on ottanut ensiaskeliaan, niin mikäs tässä, elämä hymyilee! B) Tilasin taas lisää niitä Isabella Oliverin mammavaatteita... :whistle:

MP & "Pyry" rv 12+1
 
Heips kaikille! Nopeesti vaan kuulumisia kertomaan. Ei tässä koneella kauaa jaksa kun sitten pitää jo vessaan juosta :x No, eilen oli ar-ultra, vaaveli siellä vastasi viikkoja 8+6 ja kiekon mukaan siis olis ollu 9+1. Mitenkä te muuten meette, ultran mukaan vai kiekon mukaan? No eipä tossa onneks oo ku kahen pvä heitto :) Ja mua voi sitten lisäillä vihdoinkin listalle, eli esikoinen tulossa, Satakunnan keskussairaalassa synnytellään ( en tiedä mitä lyhennettä käytetään) ja la olis sit 20.6 tai 22.6, ku en tie alanko nyt sit laskeen ton ultran mukaan vai kiekon mukaan..
 
Lenniina kyseli,kuinka tyttöjen hoito järjestyy sikainfluenssaepäilyssä: päivähoidon ohjaaja olis tarjonnut varapaikkaa,mutta mummu lupas hoitaa pari päivää.Parempi pitää tytöt kotona,kun viedä toiseen paikkaa uusia pöpöjä hakemaan ;)

Huomenna siis töihin,ei kauheesti nappaa :ashamed:
En tiedä kauanko pystyn salaamaan raskauden muilta työkavereilta,kun en vielä halua kaikille kertoa :/

Mua hymyilytti Mussupussun pikkarit ;) muakin olis nolattanut,vaikka kyllähän ne lääkärit kaikenlaista näkee :whistle:

Ikäviä asioita kohdanneille :hug:

Hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart:
 
Täältä löytyis vielä yksi kesäkuun odottaja.. Laskettu aika on 15.06.2010. Kolmas raskaus ja 2 tyttöä löytyy ennestään..Esikoinen täyttä 25 pv 2 v ja ja nuorempi on kohta 6 kk..Synnytyspaikka on jorvi.. =)
 
Moikkelis tännekin!

Huomena olis sitten taas lääkärineuvola ja ultra. Jännittää että mitäs tuolla masussa näkyy. Ja huomena otetaan myös ne verinäytteet ja laitetaan lähetettä np-ultraan. Kovasti on alkanu huolettamaan noi vasta-aineet kun jostain luin että tila ilmenee paljon pahempana seuraavassa raskaudessa. Pitää kyllä muistaa kysellä taas kaikenlaista neuvolassa tuohon asiaan liittyen.

Öllö olo on tehny paluun :x Ja koko ajan väsyttää. Ei millään jaksais mitään tehdä mutta kun on pakko.. Ja mieskin lähti tänään työkeikalle ja tulee vasta ens viikon torstaina kotiin :|

Pitää mennä pötkölleen ennen ku iltahulina alkaa..

emmmaa ja asukki 10+0
 
Tänään oli se kauan odotettu päivä - kävästiin np-ultrassa.




Pikkunen sai ensin hikan, ja sitten nukahti. Ei meinannu saada hereille, että olis saanu toisesta kulmasta kuvaa. Näytti mielenkiintoselta, ku vauveli hypähteli, mutta mitään en silti tuntenu =) Niskaturvotusta ei mitattu (en käyny myöskään veriseulassa), mutta kaikki näytti olevan ok. Paitsi tietysti oli pienempi, niinku ajattelinki.

Laskettu aika on nyt sit virallisesti 6.6.2010


Tillitallin 11+2
 
Halaus kaikille surua kohdanneille. Itsellekin tulee surullinen olo uutisia lukiessa.

Meillä oli tänään ultrassa kaikki hyvin. Molemmat sikiöt olivat voimisssaan ja sydämet sykkivät. Taas hetkeksi uskaltaa hengähtää.

Saagatar ja Pikkuoravat 9+0
 
Täältä tulisi myös hyviä np-ultrakuulumisia. Lapsukainen olikin jo niin "suuri", etä laskettu aika siirtyi 1.6. Näin ne viikot kuluvat nopeasti. :)
Hauskasti osuu samoille päiville kuin esikoisestakin, tällöin la oli 2.6.
Niskaturvotusta oli normaalisti ja veriseulassa kävin myös.
Oma olotila on jo parempi, pahoinvointi ja hirveä väsymys ovat onneksi jääneet taka-alalle.
 
Iltaa :wave:

Tervetuloa Pulinapata :flower:
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower:
Ja neljäshaaveissa pahoittelut toisen nupun matkan päättymisestä. Toivottavasti toinen nupu pysyy matkassa loppuun saakka :hug:

Täällä on kauhee väsymys ja nyt taas turvottaa niin maan perheleesti |O
muuten kaikki ihan hyvin =)
Mainostan tässä, että esikoisen odottajat tervetuloa tonne esikoishaaveista plussanneisiin, sinne tarvittais lisää porukkaa ;)

Hyvää viikonjatkoa! =)

Niisku- ja rakas 11+6 :heart:
 

Yhteistyössä