~~Kesäkuun Kullannuput 2010~~

Onnea ihanista ultrakuulumisista Niiskuneiti ja Mutzilla!! Olikohan muita? Onnea jos oli!!
Sanelle isot lohdutushalit ja onnea uuteen yritykseen! Myös neljäs haaveissa pahoittelut toisen vauvan menetyksestä, toivottavasti toinen pieni on sitkeempi!!
Mä en vaan saa aikaseks kirjoteltua tänne, vaikka joka päivä käyn lukemassa..
Kiitos mussupussulle noista linkeistä. Äitiysvaatteita en taida kauheesti enempää ostella, kuin mitä ekassa raskaudessa hommasin ja nyt oon ostanut muutamat housut, kun ennestään oli äitiyscapreja ja niillä nyt ei talvella mitään tee. MUTTA imetysliivejä täytyy hommata ja näytti tuolla olevan ihmeen edullisia. Mulla kun on d-kuppi, niin hyviä on vaikeempi löytää.
Meillä tätä masuasukkia kutsutaan pumpeloksi. Se tuli jostain esikoisen kirjasta. Tosin mulla on niin vahva tyttöolo ja tytön nimi valmiina, etä välillä mielessäni ajattelen häntä jo nimellä :ashamed: Eilen miehelle sanoinkin että jos mun tunne on väärässä ja tämä onkin poika, niin onkin vaikee keksiä pojan nimi. Esikoisesta mulla oli alusta asti tosi vahva poika olo ja poika tuo sitten olikin. Ja nimi oli silloinkin valmiina.
Aika harvoilta kuulostaa salmanderin neuvolakäynnit (ja taisi olla muitakin) Meillä on neuvola käynnit sekä ensi-että uudelleensynnyttäjillä alussa n. 4 viikon välein, en muista mistä viikosta alkaen 2 viikon välein ja sitten lopussa kerran viikossa. Mulla on nyt ollut kerran neuvola (8+6), kerran lääkäri (10+1) ja sit vielä ultra (11+1) erikseen ja tällä viikolla on toinen th:n neuvola.

-minttu ja pumpelo :heart: rv12+6
 
Ehkä minäkin sitten liityn mukaan, lukenut hiukan juttujanne! Josko sais vähän edes kirjoitusseuraa, kun en ole vielä oikeen kelleen kertonut asiasta että meille putkahtaa jo 4.s lapsi. :) Olihan tuo yllätys ja olen luopunut kaikista vauvatarvikkeista, kun meillähän niitä ei enää tarvita hetkeen. No mutta tilanne on nyt tämä ja pikkuhiljaa alkaa jo lähinnä pelottamaan joulukuussa oleva ultra että jos siellä ei olekaan ketään?!?! Laskettuaika ois 22.6.10. Kirjoittelen lisää kun pääsen vauhtiin, kuinka moni teistä on tuolla groupissa?

-möhkis & rv 9+6
 
Taas on ollut paljon hyviä ultrakuulumisia, onnittelut kaikille tasapuolisesti =)

Ja sitten omaa napaa: Heti kun nämä fyysiset vaivat rupes helpottamaan, niin tuntuu että pääkoppa alkoi reistailemaan.. Mä olen koko ajan niiiin pahalla päällä. Ei auta vaikka kuinka yritän ottaa rauhallisesti, pinna palaa koko ajan ja totaalisesti. Ihan kamalaa, en mä nyt normaalisti ole mikään pirttihirmu. Onko kenelläkään muulla samaa ongelmaa?? Tää ei voi olla kovin "terveellistä", eihän nyt stressi ole hyväksi masuasukille.

Siiri 11+5
 
Moikka! Muutaman kerran olen palstalle kirjotellut, mutta nyt en ole aikoihin ehtinyt käymään edes lukemassa :ashamed: Tänään mulla oli nt-ultra, jossa kaikki hyvin :heart: Joten nyt vihdoin selvisi tarkempi laskettua aika. Voisko mut siis lisätä listoille elikkä itse olen 26 v, toka tulossa, K-HKS, la 6.6. Yritän ahkerammin käydä lueskelemassa ja kommentoimassa, mutta nyt tuntuu että tuo esikko (5kk) vie kaiken ajan ja huomion.
-Iituska 12+1
 
Viikonalkuja:) Olipa tullut tekstiä lisää!

Ensinnäkin, kiitos kaikille neuvolavinkeistä! Tosin kuten Zalmiakki sanoikin, taitaa olla täälläpäin se käytäntö, ettei neuvolaan ihan noin vain kävellä, edes päivystysaikana, silloin voi vain soittaa..
En kuitenkaan kehtais niitä turhaan vaivata siellä, kun ei mulla varsinaisesti ole mitään akuutteja syitä sinne mennä. Pitää varmaan keksiä hyvä tarina, miksi juuri mun pitää päästä kuuntelemaan sydänääniä sinne:D Tuntuu, että seuraavaan ultraan on niin kamalan pitkä aika, etten millään malttais odottaa - ja ois tietysti kiva varmistua, että meidän sintti siellä tosiaan jaksaa oleilla.

Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista taas kaikille niitä saaneille!

Möhkisäiti, tervetuloa!

Sisunäiskä: Mulla oli tosi samanlainen olo aluksi, ihan ilman possuflunssaakin. Voin 24/4 niin huonosti, etten päässyt välillä käymään edes kaupassa, koulusta tai töistä nyt puhumattakaan. Tietokoneen näyttökin oksetti. Koiran takia oli välillä pakko pistää naama ovesta ulos, muttei todellakaan ollut hauskaa oksennella tonne kadunkulmiin. Mulla ei auttanut pahoinvointiin oikeastaan mitään, ehkä joku tietty ruokalaji silloin tällöin. Ostin ne rannekkeetkin, maksoivat jotain 19 euroa apteekissa, mutta en oikein osaa sanoa, auttoivatko vai ei. Olin kuitenkin siinä vaiheessa valmis kokeilemaan ihan mitä vaan.
Koko homma oli tosi masentava, ei voinut tehdä oikein mitään, mutta sitten yhtäkkiä (oisko ollut 10+6?) alkoi vähän helpottaa. Kyllä sitä huomaa, että ei ole vieläkään ihan elämänsä voimissa, mutta tuntuu, että elämänilo sentään palaa pikkuhiljaa, kun ei tarvitse koko ajan olla posliinia halaamassa.
Toivottavasti sullakin helpottaa pian, ja pääset flunssasta eroon! Kuulemma suurimmalla osalla pahimman pitäis olla takana juuri 11-12 viikkojen jälkeen, joillakin toki jatkuu (toivottasti et kuulu tähän ryhmään). Toivottavasti mun kertomuksesta oli jotain iloa. Ei sitä olotilaa ainakaan voi kukaan muu ymmärtää, joka ei ole sitä kokenut..

Äitiysvaatteista: Jaksoin vihdoin viikonloppuna raahautua kaupungille katsomaan valikoimia, ja täytyy sanoa, että olin vähän pettynyt noihin liikkeiden perusvalikoimiin (mm. Lindex, HM, Kappahl jne). HM:llä tais olla eniten mun tyylisiä vaatteita, mutta jostain syystä kaikki näyttivät päällä ihan hirveiltä säkeiltä. Oisin halunnut jotkut ihan perus paksut mustat sukkahousut yms, mutta sellasia ei tietenkään ollut (vaan sinisiä ja harmaita...) ja nimenomaan housuja (kaikki näytti päällä ihan mahdottomilta). Ostin sit yhden valkoisen topin ja yhden ohuen neulepaidan vaan.
Kotona harmitti niin paljon, että venytin opiskelijalompakkoni äärimmilleen ja tilasin netistä ASOS.comilta mustat äitiyslegginsit ja villapaidan. housuja en oikein viitsinyt tilata, kun en oikein tiedä voiko niitä sitten palauttaa ulkomaille.

Eli vielä vinkkinä kaikille joita nämä ns. perusvaatteet ei inspiroi (tai ei vaan löydy sitä mitä hakee), niin tuolla ASOS.comissa on ihan oma maternity -osastonsa. Oon tilannut sieltä ennenkin ihan normivaatteita, ja postikulut on ihan kohtuulliset (oisko ollut nyt n. 6 euroa), toimitus tosi nopea (tuli viimeks nopeammin kuin samana päivänä postitettu elloksen tilaus:D) ja laatu yllättävän hyvä (riippuu toki mitä tilaa). Hinnatkaan ei ole ihan pilvissä, kannattaa tosin vähän tarkistaa punnan kurssia ennen kuin tilailee:)

Meidän salamatkustajaa kutsutaan välillä vähän kaikilla nimillä:) Taitaa toi sintti olla kuitenkin se suosituin.

Himoista: Parhaiten muhun uppoaa myös noi satsumat, ja sitten banaanit, samoin maustamatonta jogurttia kuluu hirveitä määriä. Ihme kyllä makeeta ei tee juuri lainkaan mieli, oon ennen ollut kamala suklaasyöppö, mutta nyt ajatus suklaajätskistäkin yököttää..

Jaksamisia kaikille!

Salma ja sintti 12+2
 
On ihan oikeesti aika jännää lukea toisten kirjoituksia/ tuntemuksia kun osa on kuin omasta suusta.
Salmander Siis toi maustamaton jogurtti on mullakin himona ja satusmat samoin. Niitä menee... kehtaanko edes kertoa... jopa kilo päivässä :ashamed:

siiri71 Siis aivan sama homma. Musta on tullut raivohullu pirttihirmu mitä en todellakaan myönnä olleeni aiemmin. Tämän laitan hormonien piikkiin, niinkuin monta muutakin asiaa. =)

Mun pitää keksiä jokin tekonimi meidänkin pienellä. Ajattelin pätkistä, mutta mies tyrmäsi sen alkuunsa. Kaikilla tutuilla on masuasukki niin ei sitäkään. Mies ehdotti, että alivuokralainen tai loinen, ajatelkaa nyt LOINEN! Yritin muuten kertoa 3v esikoiselle, että äidin masussa on vauva. Katsoi mua hölmönä ja sanoi, että älä höpötä, ei siellä mitään ole. Jaa, no ei sitten. Kai hän havahtuu jossain vaiheessa että mun masu kasvaa.
En muista onko aiheesta keskusteltu, mutta kuinka monella on/ meinaa hankki kotidopplerin? Mä olen sitä miettinyt, mutta en uskalla tilata jos meneekin vielä kesken. Ehkä seuraavan ultran jälkeen voisi sellaisen hankkia.
 
Ainiin, tosiaan toi Asos.com on hyvä saitti. En oo ite tilannu, mutta kuullut pelkkää hyvää. On mun vaatekaappiin jotenki mystisesti eksyny pari Asos-vaatetta ja mun mielestä laatu ihan ok. Sieltä saa siis sekä heidän omaa merkkiään, että kansainvälisesti tunnettuja merkkejä. Palauttaminen ja vaihtaminen on kyllä aika nihkeetä ulkomailta tilatessa. Palautuspostikulut kun tulevat ostajan maksettaviksi ja Suomen Posti ottaa ihan kauheeta ryöstöhintaa ulkomaan lähetyksistä. Kerran meinasin yhden mekon ulkomaille palauttaa. Myyjä vaati kirjattua lähetystä, että voin todistaa lähettäneeni sen ja se olis laskurin mukaan tullut maksamaan yli 30 euroa! Siis yks mekko, whaaaat? Omaa harkintaa kannattaa käyttää noissa ja koot voi googlata! Esim. UK size to EU size tms.

Mä bongasin tällasen:

http://babyfit.sparkpeople.com/landing_page_reg_option.asp?gclid=CJaCnon3oZ4CFQ003goduh1Mkg

Vaikuttaa aika tiiviiltä yhteisöltä, kun on raskaudenaikaiset ruokavaliot, treenit ja kaikki. Onko Suomessa myös tällaisia? Mun mielestä tällaset KaksPlussat ja Helistimet on ihan riittäviä vertaistukipalstoja... Ajatella, jos olis niin sitoutunut, että joku nettisaitti olis koko elämä. Mietin vaan tässä, että onkohan sellaista...

Jesh, mulle tuli kiva pikkunen silmätulehdus ja mullahan ei oo vakuutusta, ni arvauskeskukseen mars! Siellä sit kivasti possuflunssaiset ja kaikki muut SAMOISSA tiloissa. Siis vauvatkin ja kaikki! Olin aikalailla järkyttynyt koko touhusta ja siitä, että vietin siellä 3 tuntia. Pakko oli vaan päästä lääkärille, että sai sen reseptin. Ihanaa, kun ekan silmätipan jälkeen jo kutina ja kirvely hellitti. Tyttö oli miehen kanssa töissä. Siis mukana miehen työpaikalla. Hänellä tänään 1 vee synttärit. :heart: Ajatella, että tasan vuosi sitten mulla oli sylissä vastasyntynyt nyytti. Voih!

Vatsa-asukkaan nimestä
: Mä en ees muista mistä toi Pyry lähti. Kai jostain vitsistä, kun esikoisen nimi on Lumi. "Lumipyry" hehheh.

Kärsiikö joku muukin levottomista öistä?
Siis mä saan kyllä unta (puolenyön jälkeen), mutta näen ihan kamalia painajaisia, joihin herään. Jää se tärkeä syvän unen vaihe pois. Nukun varmaan yhteensä n. 5 tuntia yössä, joka on aika vähän. :/

MP & Pyry rv 13
 
Tervetuloa uudet! :) Täällä ei kyllä unesta ole puutetta, kun nukkumaan käy niin helposti voisi posotella 10 tuntia. Ei vaan millään silmät aukeais aamulla, tosin vessaan joutuu heräämään pari kertaa yössä. No, työttömänä tässä ollaan niin pitää levätä kun vielä voi. :D Kyllä sitä kieltämättä töihinkin voisi mennä. On vaan viimeaikoina väsyttänyt melkein koko ajan. Onneksi alkaa nuo pahoinvoinnit olla historiaa. Toivotaan että keskiviikon nt-ultran jälkeen olisi viikot vielä omien laskujen mukaiset.

Hassua että ei ole tissit olleet kipeät enää muutamaan viikkoon. Vähän kummaa mutta kai se on ihan normaalia? Muutenkin nämä oireet olleet ihan oudot, esikoisesta (poika) muistelisin että kyllä sitä syömään pystyi ihan kunnolla. Tänään vetäisin varmaan isoimman aterian pitkään aikaan, ei edes ruvennut ällöttämään. :LOL: Tuli vaan melkoisen ihanat ilmavaivat.. :kieh: Voi tuota ukkoparkaa..

mipsu ja otus 12+3?

 
Onpas täällä käynyt kova vilske! :wave:
Itselläni sellainen väsymys päällä, etten ole jaksanut käydä lueskelemassa täällä saatikka kirjoitella...

Mussupussu:Mullakin levottomia öitä. Unet on hurjia, viimeyönä näin unta että mieheni kuoli..Herään myös pari kertaa yössä vessaan ja välillä herään nälkään..Ärsyttävää.

Omaa napaa:pahaolo on ehkä aavistuksen helpottanut, mutta nyt tämä väsymys on jotakin aivan hillitöntä.Mielessä pyörii vain nukkuminen. Töissä olenkin aivan silmät ristissä 8 tuntia ja aika raskasta on.Huh. Ihanaa tää alkuraskaus...Mutta koitan ajatella positiivisesti, eilen alkoi 10.viikko, joten todennäköisesti pian vähän helpottaa. 3 viikkoa pitäisi odotella np-ultraa.Mieli on kuitenkin rauhallinen, sillä varhaisultrassa kaikki oli ainakin hyvin.
Eilinen Täydelliset naiset- jakso sai hymyn huulille. Mullakin on nimittäin rinnat kasvaneet jo nyt ihan valtavasti. Piti kaivaa kellarista jo esikoisen odotusaikana ostetut kuppikokoa suuremmat rintaliivit..Tämän toisen raskauteni alkuoireet ovat menneet aikalailla saman kaavan mukaan mukaan, kuin tyttöstämme odotellessakin. Vielä ei ole minkäänlaista tyttö- tai poikaoloa, meinataan kyllä rakenneultrassa kysäistä sukupuolta, jos nyt Naistenklinikalla suostuvat kertomaan.Kumpikin on yhtä tervetullut! :heart:

Äitiysvaatteita olen minäkin ostellut, olen aivan rakastunut juuri niihin Mamalicious- merkkisiin tyylikkäisiin ja naisellisiin vaatteisiin, ja niitä olenkin jo jonkinverran haalinut kaappiin.Mielestäni ne ovat ihan hyvälaatuisia, oikein kivan mallisia päällä. Käytin niitä jo esikoisen odotusaikana.

http://www.mama-licious.com/#/home

Ihan ehdottomia ovat mamalicious heal tank topit, (mm. Bebes myy)multa löytyy musta ja tummanharmaa. Tukevat rintoja ja myöhemmin kasvavaa vatsaa ihanasti paitojen alla.

Lisäksi Tukholmasta ostin yhdet äitiysrfarkut H&M MAMA-mallistosta, ja mustat äitiys pillifarkut, jotka ovat aivan IHANAT! Päällepäin ei raskautta tosiaan vielä huomaa, paitsi rinnoistani. ;) Viellä en ole äippävaatteisin pukeutunut, mutta otan ne kyllä heti käyttöön, kun alkaa omat vatteet ahdistaa, veikkaan viikkoa n.15, mikäli menee saman kaavan mukaan kuin viimeksi.
Töissä aion kertoa heti np-ultran jälkeen, ja tuo pomojen suhtautuminen jännittää aika kovasti..
Ja liiveistä oli täällä puhetta, itse aion myös satsata niihin, mutta ostan ehkä yhdet nyt piakkoin, tukevat joita voi pitää jo nyt raskaudessa, ja loput imetysliivit sitten n. pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Suosittelen myös Bravadon saumattomia liivejä!

Kerroimme esikoisellemme 4-vuotiaalle tyttöselle eilen vauvasta, ja neidin kasvoille levisi hymy. Sitten tyttö painoi korvan mun mahaa vasten, ja sanoi että "mä kuulen kuinka se tuhisee"! Ja mulle tuli tietenkin kyyneleet silmiin. :heart: Tytön seuraava kommentti oli että "mun täytyy sitten hoitaa sitä". Voi pientä..

Voimia kaikille!

Johanna ja Pikkiriikki 9+1 B)
 
Tänttärän ultrakuulumisia odottelen :p

Iituskalle onnittelut hyvistä ultranäkymistä :flower:

Möhkisäiti: Tervetuloa porukkaan :wave:

Meidän esikko (2v9kk) on tienyt jo muutamia viikkoja, että vauva on tulossa. Nyt viime viikolla oli lohkaissut tarhassa kesken lounaan ruokapöydässä, että "musta tulee isoveli ja äitin masussa on vauva!" Emme siis itse olleet asiaa vielä tarhassa kertoneet, koska ajattelimme kertoa vasta np-ultran jälkeen, jollei esikko ehdi ensin :D No Muut lapset olivat alkaneet kuorossa, että mustakin tulee isoveli ja musta ja musta... Mainioita nämä ipanat! :LOL:

Jouluihmisenä joulu on jo pyörinyt mielessäni pitkään, mutta en ole asialle jaksanut tehdä paljon mitään, mikä vähän harmittaa. Syytän väsymystä ja huonoa oloani. No nyt kun olo on jo vähän parantunut ja väsymyskin vähenemässsä, voisi alkaa touhuta toden teolla. Jouluun kun on tänään päivälleen kuukausi :heart:
 
Täälläkin joulu pyörii mielessä, mutta ei saa mitään aikaseksi. Tää ja huominen vielä sairaslomaa flunssan vuoksi. Neuvola käynnit meilläkin aluksi 4vko välein, sitten jossain vaiheessa parin ja viikon välein. Luultavasti itse joudun tiuhempaan käymään ä-polilla, kun esikosta tuli paha raskausmyrkytys ja toisesta lievä. Varmaan verenpainelääkkeet joudun piakkoin alottamaan ja mini-asperiinin.

Paha olo jatkuu, mutta onneksi vain aamuisin ja iltaisin. Päivällä jos ei muista syödä pukkaa etovan olon. Väsymys on myös sanoinkuvaamaton.

Kaverille kerroin raskaudesta ja tuplarattaiden tarpeesta, niin luultavasti edulliseen hintaan saadaan heiltä. On siistit ja isopyöräiset. Merkkiä en tiedä tarkemmin, mutta on ihana väriset. Vihreä punaset :D

2.12 olis np-ultra ja maanantaina kuului sydänäänetkin :heart: Illalla pitäis leipoa pipareita esikon kanssa ja siivota hänen huone, jotta saa sinne lupaamani valokuusen :D Joka päivä on nyt kysellyt, josko siivottaisiin... äiti ei vaan oo jaksanut. Kuopuksella on ihana uhma päällä. Mikään ei oo hyvä ja kaikkialle pitää koskee ja kiivetä. Yks päivä kaivoi roskiksesta jogurtin lopun ja voi ei sitä sotkua. Jogurttia oli joka paikassa ja neiti oli tosi tyytyväinen.

Joku puhunut tyttö ja poikaoloista. Mulla siis kaks aiempaa tyttöä, ja tiesin heti alusta, että tytöt tulis. Nyt on alusta asti ollu poika olo, ja alkuraskaus ihan erilainen kun neideistä. Missähän vaiheessa sais tietää kumpi tulee? En enää muista :ashamed: Tosin en oo varma halutaanko etukäteen tietääkään =)

Kohta pitäis alkaa mammavaatteita metsästämään jostakin. On enää kahdet lökähousut mitkä saa päälle. Tein meinaan jokunen kuukausi sellaisen teon, että möin kaikki mammavaatteet ja hävitin loput, kun meille ei enää lisää pitänyt tulla... mutta näin se elämä muuttuu ykskaks. Ja meillä ois vielä hautajaiset perjantaina, eikä yhtään huvittais lähtä seisomaan tonne kylmään. Miehen mummon hautajaiset ois, eikä vielä tiedetä minne neidit laitettais. Niitä ei mukaan voi ottaa, kun löydettäis molemmat vielä hautakuopasta... sen verran eloisia on. Enkä kyllä vielä ton ikäsiä haluu mukaan ottaakaan, kun ei se kuolema vielä niin tuttu juttu oo...

tupajumi ja salamatkustaja 10+6 neuvolan mukaan
 
Voi Bonus!! :'( Paha mieli tuli sun puolesta! Kyllä sä vielä sen oman uuden vauvan saat!! :hug: Voimia!

Sisunäiskä: Mä synnytän myös Naistenklinkalla. :wave: Mullakin oli toiveena ja haaveena raskautta sunniteltaessa että menisin Tammisaareen synnyttämään.Mutta sitten päädyinkin lähellä olevaan Naistenklinikkaan. Esikoinen syntyi Kättärillä. Mutta Naistenklinikasta olen kuullut pelkkää hyvää.
(onkohan Naistenklinikalla synnytysjakkaroita?Haluaisin synnyttää jakkaralla...)
 
Purkaus: Kävin tänä aamuna hammaslääkärissa, jossa en saanut kauhean asiallista palvelua. Menin juurihoitoon ja istahdin tuoliin, hammaslääkäri sanomatta mitään tyrkkää mulle puudutuspiikin suuhun, mä luulin että se kurkkaa vaan sinne. :/ Säikähdin ja sen seurauksena n.puoli tuntia mietin että potkasenko sen pöydän hitoille ja lähen menee.. puudutus ei alkanut ja se poras hampaaseen niin että meinasin alkaa itkee kun sattu. Jännitin, lähinnä vatsalla. Olin siinä tuolissa tasan tunnin suu auki ja kun nousin tunsin ettei kaikki ole hyvin ja niinhän mulla alkoi verinen vuoto.. Nyt seuraillaan sitten kotona miten käy. Voihan tää olla sattumaa, mutta olen niin varma että se johtu siitä puolen tunnin jännityksestä!! Se hammashoitaja oli pahalla tuulella, pyyteli loppuvaiheessa anteeksi että satutti mua alkuun, se oli kauheaa. Saan muutenkin ahdistuksen siitä että mun kieli puutuu, tuntuu että tukehtuu. Kuvittelin vaan että taju lähtee ja kuolen siihen tuoliin.

Mutta roikun tässä letkassa vielä.. katsotaan miten käy! Mulla ei ole koskaan raskausaikana vuotanut ollenkaan verta, en nyt tiedä miten suhtautua. Kuinka monella täällä on vuotanut ja raskaus kuitenkin jatkunut?
 
möhkisäiti :hug: ihan varmasti pelästyttää tollanen. Ei ollu kovin asiallista hoitoa. Mutta mulla on kahdessa ekassa raskaudessa tullu parit valemenkat. Muutama tippa verta ja se on ollu siinä. Tässä raskaudessa alko vuoto lähes heti plussan jälkeen, tiputteluna uutena verenä ja vanhana verenä. Isänpäivänä tulikin uutta verta sitten roppakaupalla, enemmän kun menkkojen aikaan, lorisemalla pönttöön. Siitä asti vuotanu vanhaa verta näihin päiviin, nyt siis 10+6 ja pari päivää on vuoto ollu loppunu. Salamatkustajalta oli joku sikiöpussi irronnut pieneltä matkalta, mistä siis minun vuoto johtui.
 
Heippa.

Bonustehtävälle :hug:

Täällä on ollut harmina jo usemman päivän päänsärky :ashamed: Myös kiukkuinen olen ollut ja itkuherkkä,paha olo ja väsymys on helpottanut,eilenkin oli vaikea saada illalla unta,kun olin ottanut "päikkärit" :eek:

Nyt vihdoinkin tuntuu,että meille tulee vauva ja osaan siitä iloita :heart:
Töissä kaikki ei vielä tiedä raskaudesta,en oo halunnut kertoa,mutta kohtahan tuo alkaa jo näkyä :whistle: Sai vaihtaa jo isommat työhousut,kun vanhat kiristi ;)
Myöskään lasten hoitotäti ei tiedä,eikä omat lapset,ei olla haluttu vielä kertoa koko suvulle ja ystäville ;)

Täällä ei myöskään masuasukilla nimeä :ashamed:

Rapu ja :heart: 13+0
 
Np-ultra takana, turvotus 1.0 mm eli vaikka veriseulaa odotellaankin muutaman päivän, alkaa olla jo helpottunut olo - myös taidetaan nyt tuleville isosisaruksille kertoa, kun tuntuu tytön toiveissa nyt niin kovin pyörivän (liekö sitä naisen vaistoa :LOL: ). Ikää vastasi ja totesi että näyttäis nuo "suuret rakenteet" olevan kunnossa, eli kyllä siellä käsi vispas ja jalat ym löytyi. Neuvolakortissa viikot 11+1 ja la 14.6, oman laskuni mukaan 15.6, mutta liekö tuo niin päivän päälle - yli menee kuitenkin ;) . Eli vähitellen uskaltaa jo tuoda töissä ym esiin, selviääpähän lapsillekin miksi äiti on viime aikoina "laiskotellut". Öklötyskin vähenemäsä.
 
Ylihuomenna on ensimmäinen neuvola-aika ja perjantaina ultra. Nyt ei jännitä ultra niin kovin, kun viime viikolla käytiin ultrassa ja kaikki oli hyvin. Tämmöinen 1,5 viikon ultraväli oliskin hyvä ainakin sinne asti, että alkaa tuntea itse liikkeitä =) Mussupussu kirjoitti painajaisista. Minä olen kanssa nukkunut huonosti ja näen milloin minkäkinlaisia painajaisia. Viime yönä olin koko yön mukamas ultrassa uudestaan ja uudestaan ja sitten oli kaikkea tulipalojuttua. Yritin saada valokuvia turvaan tulipalolta. Pahaolo on ja oksennusta tulee. Tänään vain kerran tähän mennessä, joten tähän asti ollut ihan suht hyvä päivä.

Saagatar ja pikkuoravat 10+0
 
Bonustehtävä: iso :hug: . Jaksua ja voimia suruun. Toivottavasti saatte pian uuden ihmeen sydämen alle kasvamaan.

Möhkisäiti: Kurja hammaslääkärireissu sinulla. Toivottavasti vuoto ei ole mitään vakavaa. Jaksua ja voimia epätietoisuuteen. :hug:

Mussupussun perheeseen ja erityisesti esikoiselle myöhässä saapuvat onnittelut 1-vuotispäivän kunniaksi. :flower:

Pulinapadalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Meillä on sama la.

Sisunäiskä ja Saagatar: Voimia ja jaksua pahoinvointiin. :hug: Täällä kohtalotoveri, jolla pian 7 viikkoa takana pahoinvointia oksentamisineen ja yökkimisineen. Tosin tänään on ollut paras päivä hetkeen, vain aamulla yökin, muuten ollut siedettävää kuvotusoloa. Ja tämän sanottuani palaan varmaan taas laatoittamaan. Toivottavasti pian helpottaa ja pääsemme nauttimaan kunnolla raskaudesta.

Työnimi: Millajoonas-nimi tulee mahdollisista vauvan nimistä. Joonas on aina ollut perheessämme nimihaave pojalle. Milla-nimen ehdotti esikoinen, kun kerroimme vauvasta. Kun ei vielä tiedä kumpi tulee, on hän sitten molemmat.

omat oireet: Lukemiseen on jäänyt vierailuni täällä, kun en ole muuhun ehtinyt ja jaksanut. Sitä mukaan, kun pahoinvointi hellittää, tulee muita raskausoireita. Osa niistä johtuu kyllä noista perussairauksistani (IC ja Reiteri). Siispä virtsarakko reistailee ja käyn vessassa 35-40 kertaa vuorokaudessa ja nestetasapaino on joka päivä hakusessa. Lisäksi alaselkä vihoittelee herkästi ja lihakset jumittaa (eikä yhtään auta megasuuriksi muuttuneet rinnat ja niiden kantaminen). No, nämä oli odotettavissa ja yltymään päin on molemmat. Nämä kestän kyllä, kunhan pahoinvointi hellittää. Tämä vaihtokauppa sopii. :kieh:

Omat np-ultrakuulumiset: Kävin aamulla miehen kanssa np-ultrassa. Ihana oli nähdä toisen hyörivän masussa, imemässä peukkua ja heiluttelemassa sormiaan. :heart: Sykettäkin oli ihana kuunnella. Itkuhan siinä pääsi ilosta ja helpotuksesta, kun oli vielä elossa. Ultraaja totesi Millajoonaksen olevan 3 päivää isompi, muttei muuttanut laskettua aikaa. Niskaturvotus oli 1,1mm, veriseulaa en halunnut. Näytti olevan kaikki kunnossa. Pääasia, että elossa.

Josko tästä taas aktivoituisi pikku hiljaa kirjoittelemaan useammin.

Hyvää vointia kaikille!

Syyshortensia ja Millajoonas 11+1
 
Bonustehtävälle minultakin hali. Onnea uuteen yritykseen!

Toivotaan että tämä vuoto laantuu, todella nihkeetä, mutta tulee kuitenkin edelleen.. ei kipuja. Vähän mieli maassa. Jospa tämä tästä. Tuntuu että viimeinen viikko taakse päin, ei mikään ole onnistunut, kakkaa sataa niskaan koko perheelle. :/

Pahasta olosta: Ensimmäisessä raskaudessa oksensi 3kk joka pvä, kahdessa seuraavassa satunnaisesti kerran. Ensimmäinen poika, kaksi seuraavaa tyttöjä, taas "oireeton" raskaus pienine vaivoine, salaa silti toivon poikaa, vaikka viittais omalla kohalla tyttöön. ;)
 
bonustehtävällee :hug: :hug:

samoiten möhkis äiti toivottavasti kaikki hyvin.

ja noloa nyt sitten hehkuttaa omia asioita mutta ultrassa käyty ja voi juku oli se vaan niin ihmeellistä nähdä pikkuinen. hyvin rauhallista sorttia tämä kyllä oli (outoa) lähes koko ajan samassa asennossa mitä nyt muutamaan otteeseen vähän suoristi itteensä mutta sitten taas samaan asentoon köllähti vaikka kuinka ultraaja koitti saada liikkeelle. ja mikä oli ihanaa niin toinen käsi tiukasti nyrkissä ja toisessa peukku pystyssä kuvaa kohden että "zemii vaan masussa voidaan hyvin" turvotukset oli maximissaan sen 1,2mm 2 muuta meni alle ton lukeman eli kaikki hyvin.

sano että huomaa että oon vuotanut verta sillä siitä kuvasta huomas että siellä on vieläkin verta mutta sano että joko tulee ruskehtavana vuotona ulos tai jää sisälle ja kuivuu sinne että ei mitään hätää ( mähän siis n. 2vk sitten vuosin kirkasta verta)

la vastas viikkoja eli 12+4

seuraavan ultra-ajan sain 19.1.10 ei ees hirmusen pitkä aika kun joulu ja uus vuos menee niin nopeesti =) ultraaja oli hirveen mukava laitto jo omia veikkauksia peliin kumpi tulossa mutta sano että seuraavassa ultrassahan se näkyy jo paremmin. ja on enemmän todellinen kun nyt veikkaus.

nää mun pahoinvoinnit on nyt tän viikon ollut ihan huipussaan mä oon jo itkenytkin että loppus jo =( varmaan 5x oon käynyt yrjöllä tänään ja sit kuvottavaa oloo koko aika tai lähes koko aika. koitin siivota niin kauhee kyökkiminen koko aika kun vähänkin on liikkeessä. perunamuussista maistoin 2 lusikallista että onko ok suolaa niin välittömästi oksulle samoiten kun join lasillisen vettä niin taas oksulle ei jaksa ei =( ja tässä viä pitäs ens viikolla töihinkin mennä..

tänttärä ja hilma-elmeri (uus kutsuma nimi)

nyt odotteleen sokerinrasitusta torstaina
 

Yhteistyössä