~Kesäkuun kullannuput 2010~

Ei pidä enää tulla tänne puhumaan, että voi kun kaikki ongelmat taas korjaantuivat *kop kop*..kirjoittelin että ei ole vaippaihottumaa ollut ja unetkin on taas normalisoitunut - niin eikös vaan poika ole heti pylly punaisena ja tiheänimun yö taas iske:LOL:
No sinne meni se "treffi-päivä miehen kanssa, koska nyt on imuteltu niin että ihan turha pariin päivään yrittää mitään pumpailla varastoon:headwall: Korvike+tuttipullo on pelottavin juttu ikinä.

Lenniina Täälläkin siis vähän sama ongelma, pumppaamalla ei edes paljon ylimääräistä tule, tai sit pelkään että menee pojan seuraava ruokailu pieleen. Hän tuntuu yleensä saavan imettyä, mutta pumpulla en ole ikinä saanut paljon yli 25ml. Eilen sain kuuden aikaan aamusyötöllä sen verran pumpattua ja olin aikeissa jatkaa samaa tänään ja huomenna..
 
Nopeat jutut taas tulin kirjoittamaan.

Koko perhe flunssassa. Olis huomenna alkanut vauvauinti, mutta täytyi siirtää ensi lauantaiksi. Mies on jo melkein terve, niin hän meni Pyryn kanssa aamulla kahdestaan neuvolaan. Yhden rokotuksen Pyry sai. Hänellä siis vain vähän lämpöä ja yskää. Ja noista supoista ja lääkkeistä kun puhuitte, niin niiden kanssa ei tarvitse mitenkään säästellä. Vasta 10-kertainen määrä suosituksiin nähden (eli 10 suppoa kerralla) SAATTAA olla vaarallinen lapselle. Me ollaan nyt parina iltana laitettu yksi suppo, että Pyry saa nukuttua kun on kipeä. Heräilee välillä yskäänsä. Unet on jääneet todella vähälle, kun mies kuorsaa tosi kovaa ollessaan kipeä, ite on vaikea nukkua, kun ei saa henkeä, Pyry on ollut öisin levoton ja esikoinen heräilee kipeänä useita kertoja yössä huutamaan. Esikoista täytyy aina rauhoitella hetki, ennen kuin suostuu nukkumaan. SILTI olen hoitanut omia bisneksiä, ulkoiluttanut lapsia ja koiraa, hoitanut kodin ja kotityöt. Ihmettelen, mistä tätä energiaa oikein tulee?

Oon pari kertaa käynyt ilman lapsia, yksikseni, kampaajalla ja kosmetologilla ja silloin on annettu pullosta korviketta. Avent pullo, 1-tuttiosa, Tutteli1:stä. Ei mitään ongelmaa. Noo, on tissit ollu aika tykit, kun oon palannu kotiin, mutta hyvin osaa Pyry ne tyhjentää, eikä pumppua tarvita. Mulla on kummallinen suhde ton rintapumpun kanssa - välillä heruu ja välillä ei sitten millään! Olenkin luovuttanut sen kanssa, kun aiheuttaa tarpeetonta stressiä. Naapurissa 2 vko ikäinen vauva, jonka äidille "lainasin" pumpun. En varmaan pyytele takaisin, kun ei sille ole tarvetta.

Jotain kommentoitavaa mulla taas oli... Niistä cerazetteistahan mulla tuli jatkuvaa vuotoa, joka loppui, kun lopetin pillerit. Siitä on jo yli kuukausi aikaa. Ei ne sitten varmaan oikeat kuukautiset olleet, koska sen jälkeen ei oo tullut menkkoja. Kai mä sen kierukan käyn sitten laittamassa. Ensin täytyy tehdä raskaustesti...

Pyryn mitat tänään 3kk neuvolassa noin: 63 cm, 6,4 kg, p-y 42 cm. Eli ihan normaali jässikkä, ei liian läski eikä liian laiha, just sopiva. Ihmettelinkin, kun noi 62cm bodyt alkoivat olla liian lyhyitä. Tosi jänniä eroja mun lapsilla kasvussa ja ruumiinrakenteessa, vaikka molempia on täysimetetty! Hauska seurata näitä!

Jos syys- ja talvikamppeita mietitte, niin suosittelen ehdottomasti hankkimaan Polarn O. Pyretin villapuvun! Meillä on nyt sekä esikoiselle että vauvalle sellaiset. Jos tulee leuto talvi, vauvalle riittää varmaan sisävaatteet, villapuku ja äitiyspakkauksen makuupussi ulkona vaunukopassa. Mitä vähemmän puettavaa, sen helpompi. Siinä villapuvussa on siis vetoketju, joka on tosi näppärä. Mä inhoon kaikkien nappien kanssa taistelua, kun vauvalla on kuuma ja se venkoilee siinä ja itellä on kuuma ja huhhuh!

Nyt lounaalle - makaroonilaatikkoa hirven vasan jauhelihasta, nami!
 
Lenniina, aivan järjettömän suloinen Hamuliini :heart: !!

Kyselin niistä aktiivileluista aikaisemmin sen vuoksi, ettei tuota poikaa tosiaan vieläkään kiinnostanut jumppamaton eikä lelukaaren lelut... mutta TÄNÄÄN aamulla sitten hää onkin kiinnostunut niistä. Ei ihan koko aikaa jaksaisi laulaa ja tanssia Oliverin Hovinarrina, niin hauskaa kuin se onkin...

Pumppaamisesta. Mie pumppaan aamulla, vaikkei enää siis tunnu täälläkään tissit "täysiltä". Joskus myös iltapäivästä saatan pumpata. Oliver nukkuu välissä ja syö yöllä vain toisesta tissistä, joten helposti irtoaa desin verran. Iltapäivällä sitten yleensä irtoaa noin 80 ml. Iltapäiväpumppauksessa pumppaan siis sen jälkeen, kun Oliver on jo syönyt. Sitä saa pumpata 5-10minuuttia melkei paria pisaraa, kunnes yleensä maito nousee ja alkaa virtaus. Joten ei kannata turhautua, vaikkei sieltä heti tulisikaan! Mie luotan siihen, että maitoa tulee tilatessa tarvittava määrä... ainakin pojan koosta päätellen on riittänyt :D

Viime meni taas ihan oudosti, poika nukkui pitkin iltaa tunnin parin pätkiä ja heräili sitten puolenyön aikaan pirteänä... puolitoista tuntia oli taas hereillä, ennen kuin nukahti ja siitä sitten puoli seitsemään aamulla. Noh, voisi olla asiat huonomminkin! Kai se rytmi sieltä sitten tulee, kun on tullakseen. Taas tainnut liikaa stressata asiasta.

Noniin, nyt ei sitten enää jaksetakaan taas tuossa matolla kölliä... välipalan aika :D

edit. Mussupussun kanssa samaan aikaa linjoilla.... sie oot Mussu just sellainen energiapakkaus, joita kaikki äidit katkerana ja kateellisena seuraa sivusta :D Olispa ihanaa, jos jaksais tätä kotia puunata, mutta ei... mutta vilpittömästi ihanaa, että joku muu sentäs jaksaa! :)

Pukeutumista on juu tullut mietittyä ja juuri tuota Mussupussun mainitsemaa villapukua hypistelin PoPin liikkeessä. Ostettiin se fleecepuku sieltä tälle saamallamme lahjakortilla, sinne alle tosiaan pitäisi jotain. Nyt kun sain lennot Suomeen hankittua niin toinen vaihtoehto olisi Ruskovillan villahaalari. Kellään kokemusta niistä? Luin juuri artikkelin syys-talvipukeutumisesta jossa siis nimenomaan suositeltiin alimmaksi kerrokseksi villaa tai synteettistä materiaalia, joka pitää ihon kuivana eikä ylikuumenna vauvaa (josta seuraa hiki->vauva kastuu->palelee). Puuvillaiset kuulemma viilentävät, joten sekään ei ole hyvä sitten kai.
 
Viimeksi muokattu:
Ihana Hamuliini Lenniinalla :heart: Ja ihana tukka. Mä aina ihastelen vauvojen tukkaa, meillä kun nää molemmat on ollu lähes kaljuja syntyessään, vaan pitkähkö takatukka on ollu molemmilla :D Eikä tolla esikoisella vieläkään mitään hurjaa vauhtia tukka kasva, nytkin on joskus keväällä viimeks leikattu..
Pumppaamisesta tulin kommentoimaan, vaikken enää imetäkään.. Mä pumppasin aina imetyksen jälkeen rinnan tyhjäks ja sit jos vauva söi vaan toisesta rinnasta niin toisen sitten pumppasin. Kyllähän sitä maitoo pitäis uutta muodostua sen verran kun sitä poistuukin. Ja ainakin esikoiselle (joka ei saanut pullosta lisämaitoa) riitti maito aina seuraavallakin imetyksellä.
 
Ä-pakkauksessa oli minusta tosi laadukkaan oloinen Januksen villapuku, ei mikään paksu kylläkään, mutta alle mahtuu ja merinovilla taitaa olla aika lämintä..Sitten löytyy lisäksi lahjaksi saatu Reiman fleecehaalari ja Tutan puuvillainen haalari. On mistä valita ja yhdistellä:)

Ihana kuva Hamuliinista! Tosi kauniin väriset hiukset, kullanruskeat
 
Lenniina: Ihana suloinen Hamuliini, onpas paljon tukkaa:heart:
Pumppaamisesta: Pumppasin ekat varastot jo aluksi, kun vauva ei jaksanut syödä niin paljoa kun tissit tuotti. Nyt syödään vanhimpia maitoja pois ja pumppaan vaan kun tissit tuntuu liian kireiltä jostain syystä esim. jätkä vetelee neljättä tuntia unia eikä syö kun toisen tissin kun herää. Olen siinä onnellisessa asemassa, että tissit heruttaa hyvin pumpulle. Suosittelisin kuitenkin ensin kokeilla ennen imetystä vaikka pumppaamalla vaan sen 20 ml, silloin helpommin heruttaa sitä maitoa, kuin jos pumppaisi syönnin jälkeen. Hamuliini tuskin huomaa tuollaista eroa. Sitten viilentää ja pakkaseen. Pikkuhiljaa saat kerrytettyä ihan mukavan varaston. Itse viilennän maidon jääkaapissa, laitan minigrip-pussiin johon kirjoitan ml-määrän ja päiväyksen, sitten pakkaseen. Tietty tuo vie aikaa, mutta jos haluat selvitä ilman korvikkeita. Joinain öinä voi pumpun laittaa valmiiksi viereen ja pumpata sitten enemmän, jos jaksaa. Itsellä jokin ihme pakkomielle, että en halua antaa korviketta jollei ole ihan pakko, joten olen sitten pumppaillut, mutta en tiedä, jos maitoa tulisi vähän, että noinkohan jaksaisi. Pitäähän se pumppu kuitenkin pestä ja steriloida aina siinä välissä. Mutta niin tai näin, pääasia, että mami saa mennä välillä tuulettumaan ja pysyy tyytyväisenä, syö vauva siinä välissä korviketta tai omaa maitoa =)

Mussupussu: Paranemisia koko perheelle.

Milkei: Meillä ei vielä käytössä mitään muita aktiivileluja. Tuo kaari vaihdettavine leluineen maton yläpuolella riittää ja tietty esikoinen ja minä sekä mies ;) Tykkää katsella mitä me touhutaan.
Mulla oli esikoisella Ruskovillan villapuku ja oli oikein erinomainen. Siinä myös vetoketju. Nuukille se nyt taida edes mahtua kun on 60cm. Pöh.

Onhan ihana ilma. Tääkin laiska mamma vihdoin kärrytteli esikoista hakemaan kerhosta. Hyvin sai esikon pyörän kuljetettua vaunujen aisojen päällä. Hävettää oikein kun aina autoilee tuon pikku matkan oiskohan 1,5 km tai jotain.
Meillä pieni pääsi eilen yliväsyksi ja karjui naama punaisena ainakin 15 min. toinen kerta kun noin heparit ottaa unille laittaessa. Pakko oli nukuttaa sitten vaunuun ja antaa hetki nukkua. Sitten kelpasi jo tissi ja uni maistui sängyssäkin.
Ihailla täytyy juu Mussupussua, kun jaksaa puunailla. Mulle on maittanut kaikki muu paitsi siivous. Noh, esikoisen vaatekaapin sain jo puoliksi ratsattua pienistä vaatteista, mutta muuten. Mukavampaa tää vapaa-aika rotkua netissä, juoruilla puhelimessa, lukea tai kahvitella. Kaverin kanssa juorutessa tosin on se hyvä puoli, että silloin voi kätevästi tehdä kotitöitä kun pistää handsfreen..

Mukavaa viikonloppua ja flunssapöpöille huutia:stick:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos, Unna, vastauksesta! On pitänyt mainita, että alkuraskaudesta kun vielä mietin nimiä tytöllekin, oli Unna yksi suurin suosikki... ehkä ens kerralla sitten! :)

Siis nytkö tälle sitten iski se tiheän imun kausi.... tai pikemmin pitkän imun. Ollut lähes 3 tuntia putkeen tissillä, nukahtaa tissi suuhun ja kun yrittää irtannuttaa niin taas käynnistyy imuri :D Ja maitoa pitäis silti vielä riittää, kun irtaantuessa vielä suihkuaa. Tässä alkaa mamilla vaan masua kurnimaan myös :D
 
Nopsa kysymys vielä, jotta tietääkö joku, paljon tuo PoPin villahaalari maksaa Suomessa?
Taisi olla 48 euroa. Apua, ostitko SEN fleecepuvun? Sen ihanan vihreän, jossa puuvillaraitasisus? Mä jo soittelin molempiin läheisiin POPpeihin josko sitä suurinta kokoa olis vielä, mutta ei, LOPPU! Murmur. Täytyy käyttää noita vanhoja kämäsiä.:(:kieh: Mä oon myös kuullut, että lapsella olis hyvä olla villa ihoa vasten, mut eiks noi vauvat oo vähän eri juttu, kun ei ne noista vaunuista paljon pois hyppele...
 
Mussupussu mie ostin sen sinisen, mut tekis mieli käydä vaihtamassa siihen vihreään :D Noh, jos vielä kuukauden päästä tekee sitä mieli etkä ole löytänyt ja asut Helsingissä, laita YV:tä niin voin tuoda tullessani (jos ei täältäkin ole silloin jo loppu) :)

Tuo villajuttu riippunee varmaan vauvasta. Oliver on aina niin hikinen, että sille aattelin kyllä sen villahaalarin hankkia. Rauhallisemmat ja ei hikoilevat vauvat tuskin tarvii :)
 
Milkei: Tuo Ruskovillan haalari toimi ainakin meillä ja esikoinen on tosi hikoavaa sorttia kuten nyt pikkuveljensäkin. Tuo on siis nimenomaan alusasuna toimiva tuo meidän haalari. Esikoisella oli se alla ja sitten vielä sellainen paksumpi villahaalari päällä ja sitten peitto vaunuissa päällä sekä makuupussi alla. Niillä mentiin kovatkin pakkaset, ei ole suostunut nukkumaan makuupussissa saatika toppavaatteissa ikinä. Kaveri lupas ilmottaa lastensuojeluun musta, mutta rauhoittui, kun kolmen tunnin unien jälkeen - 20 asteesta nousi lämpimäniskainen ja hyväntuulinen vauva. Ystävän vauva oli viereisessä vaunussa kaikenmaailman toppaukset päällä makuupussissa sekä lämpöpussissa ;) niin ne vauvat on erilaisia. Tuo paksumpi villahaalari on Pyry merkkinen ja Sirpan kotikutomo tekee.. mun äiti on hommannut jostain ja ovat olleet todella hyviä myös.
Muoks. äh, aina unohtuu jotain, niin kuulema jotkut pitävät tuota Ruskovillan haalaria yöasunakin ja toimii hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Tulin pitkästä aikaa kuulumisille. Eipä oo tullu täällä käytyä ku käytän aktiivisemmin yhtä toista keskustelupalstaa. :$

Mutta meidän arkeen kuuluu hyvää. Veeti kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia. Painoa on jo vähä reilu 7 kiloa ja pituuttaki reilu 60cm. Omilla käyrillä siis painon suhteen mennään, mut ei terkkari ollu asiasta huolissaan.
Veeti ottaa jo lelun käteensä ja katselee mielellään värikkäitä kuvia. Yks päivä tässä luettiin yhessä Kaksplussaa :D
Lattialla Veeti viihtyy hyvin, mut vielä meillä ei käännytä. Kuitenki kovasti jo yrittää itseänsä kyljelleen kääntää.
Oikein hymyilevä ja kiltti poika on meillä :)

Oikein ihania hetkiä teille kesämussukoiden kans näin syksyllä! :heart:

Tulen taas päivitteleen kuulumisia ja tietenki lukemaan myös teidän muiden kuulumiset =)

Niiskuneiti- ja Veeti reilu 3kk
 
Niiskuneiti Kiva kuulla kuulumisia! Varsinkin muilta samanikäisiltä vauvoilta - samalta kuulostaa kehitys täälläkin. Kuvien katselu on uusi kiva juttu:)

Olisko meillä tulossa hampaita, ilta oli taas niin levoton ja olisi tullut uusi levoton yökin. Mutta kun en sitten muuta apua enää keksinyt huutavalle pojalle, niin annoin supon. Rauhoittui ja nukkui puoli seitsemään aamulla.
Oliskohan hänelle tulossa hampaita:O Voipi olla tietysti sattumaa, mutta kaikki oireet täsmäis. Kuolailu, nyrkin syöminen, esineiden jäytäminen, itkuisuus, rikkonaiset yöt..ja tiheämpi syöminenkin voi kuulemma olla oire.
Anoppi sanoi että miehelle oli tullut ekat hampaat 3,5kk.
Päivisin on ihan pirteä, ettei koko ajan tuollaista ole, mutta jos tällainen meininki jatkuu niin pitää harkita lääkärikäyntiä, ettei jotain muuta ole vialla.
 
Hei,

Pikaiseen tulin kyselemään että paljonkos teidän vauvat syö kerralla? Mitenkäs te joilla syödään pullosta nuo yö syötöt menee? Eli röyhtäytettekö vauvaa yöllä? Meinaan jos joudun alkaa antamaan myös öisin niin varmaan pakko röyhtäyttää koska imee niin paljon ilmaa tuosta pullosta. Ongelma vaan on kun poika herää ihan kunnolla jos häntä alan röyhtäyttämään ja sitten vaikea jatkaa unia : /

Marjukka
 
Heips!

Lenniinalla on aivan ihana vauva ja mikä mahtava tukka hänellä on! :heart:
Niin ja tuo korvajuttu tosiaan hieman vaivaa, mut eiköhän asiat selviä, kun päästään korvapoliklinikalle...

Miumiu83: Toivotaan et pääset mahdollisimman nopeasti miehesi kanssa viettämään kahden keskistä aikaa. Täällä myös itse toivotaan et pääsis, kunhan tuo neiti oppisi tuohon pulloon...:)

Niiskuneiti: Kiva kuulla kuulumisia ja meillä myös tykätään katsoa värikkäitä kuvia ja tartutaan hyvin esineisiin. Disney leikkimatto on tällä ihan pop, samoin kaikki isosiskon tekemiset kiinnostaa! :D

Pumppaamisesta: Olen pumpannut maitoa varastoon siitä lähtien kun päästiin sairaalasta. Silloin maitoa tuli kuin saavista kaatamalla. Kyllä vieläkin tulee reilusti maitoa pumpattavaksi asti. En vaan viitsi tällä hetkellä pumpata, koska neiti ei syö pullosta.:( Pakkasessahan maito säilyy noin 3kk, joten meillä tulee kiire saada noi pumpatut maidot käyttöön...

Esikoista täysimetin 6kk ja yleensä pumppasin aamusta heti maitoa, silloin tulee parhaiten tai sitten noin tunti ruoan jälkeen, niin oli jo muodostunut lisää maitoa. Hirveän usien en viitsinyt pumpata, koska muuten maitoa alkoi tulla tulvimalla kotvan kuluttua! Pumppaaminen lisää sen verran paljon itselläni tuota maidontuotantoa! :D
Meillä esikoinen söi 3-6kk ikäisenä kerrallaan noin 100ml kerrallaan pumpattua äidinmaitoa.


Hyvät päivänjatkot kaikille!=)


pikkutikru ja Sara 3kk ja 1pv
 
pikkutikru Ajateltiin siirtää kahdenkeskinen aika ensi viikonloppuun, toivottavasti onnistuu! Vaikka olenkin vähän sitä mieltä, että vaikka kahdenkeskinen aika on varmasti välillä tarpeen, meitä on nyt kolme ja meidän pitäisi osata viettää kivaa laatuaikaa ja rentoutua myös kolmestaan:)
 
Viimeksi muokattu:
Rota rokotteesta johtuva kiukkuisuus alkaa onneksi vihdoin väistyä, viimeksi kesti viikon, nyt 5 päivää. Ihanaa saada oma hyväntuulinen vauva takaisin.

Täällä nukkumaanmenot on onneksi sujuneet ilman itkua nyt jo kolme iltaa peräkkäin. Taktiikka on kyllä hyvin tarkka:imetys viiden maissa ja seuraava just ennen nukkumaan menoa kahdeksan jälkeen, jotta tisu maistuu. Tunti- tunti puolitoista viimeisistä päikkäreistä sänkyyn, ennen kuin alkaa iltakitinät. En tiedä mutta tämä systeemi toimii. Mutta jos imetän vaikka kuuden jälkeen illalla, ei tissi maistu enää silloin, kun pitäisi käydä unille ja toisaalta ei sitten halua mennä nukkumaankaan, vaan itkuksi menee. Jännä tapaus, mutta minkäs teet. Päivällä kävi täti kylässä ja hän epäili, että pojalle ei enää rintamaito riitä, on nälkä mutta ei kehtaa imeä. En kyllä oikein allekirjoita hänen teoriaansa.

Ajattelin alotella kiinteillä kun 4kuukautta tulee täyteen, eli vajaan 3 viikon päästä. Jos tää homma tosiaan nälästä on kiinni!

Mä en osaa kommentoida vielä noihin pukemisasioihin mitenkään. Täytyy alkaa perehtyä, kun kelit viilenee. Missä tamineissa poika tosiaan pärjää vaunuissa, täytyykö vaunuihin hankkia joku lämpöpussi vai pärjääkö toppahaalarissa ja makuupussissa. Ja mahtuuko jätkä etes vaunuihin muutaman kuukauden päästä kaikissa talvitamineisssaan?!?
 
siis hui, poika kävi äsken koti puntarissa ja tasan 8kg oli paino.herra täyttää ens keskiviikkona 3kk.isoko? :) koti mittauksella oli 64cm. joo no onneks on nyt 3kk:tis neuvola, katotaan mitä siellä sanotaan.jos korvikettan annan niin 130-200ml menee kerralla.rinnasta en nyt tiiä paljonko kerralla saa ku en ole pumppaillu.mutta useasti molemmat syö tyhjiksi ja välillä pitää antaa korviketta vielä päälle.
 
Huh, onhan ollu hulinapäivä :) Aamusta vauvauinti, eka kannutus meni hienosti ja muutenkin koko uinti. Nyt oltiin jo koko 30 min. ja osallistuttiin leikkeihin. Uinnin jälkeen kiiruusti kylille, että esikoinen pääsee ukin ja isukin kanssa höyryveturin kyytiin. Prisman hoitohuoneessa pikaimetys ja äiti ja mummi sai rauhassa shoppailla kun Nuuk veti vaunuissa unta=)

Pohtijatar: En usko, että rintamaidon riittämättömyydestä on nuo kitinät. Täällä tosiaan maitoa riittää yli asti ja kitinät on illalla, jos iltaunet ei osu kohdilleen. Ei saa olla liian pirteä eikä liian väsy.. Se on melkoinen tieteenlaji näköjään tuo joidenkin vauvojen unille laitto :LOL: Esikoiselle riitti kun vaan kehtoon lykkäs.

Jos sulla saa vaunuista kopan pois ja on sellaiset yhdistelmävaunut niin vauva mahtuu pitkälle vuoden ylikin nukkumaan vaunuissa. Mulla esikoinen nukkui melkein parivuotiaaksi päikyt ulkona. Minulla Brion yhdistelmät ja olen jo joutunut vauvakopan ottamaan pois. Makuupussi ja muut systeemit joudut kattomaan vauvan mukaan, kaikki on yksilöitä. Toiset hikoilee enempi ku toiset. Kokeilemalla vaan oppii, mikä on hyvä. Vinkkinä voi sanoa, että laita joskus lämpömittari vaunuihin niin tietää vähän mikä siellä vaunuissa on lämpötila. Pakkasellakin on usein plussalla vaunun sisällä, mikä minua ihmetytti esikoisen kohdalla. Sadesuoja vaunuissa antaa myös hyvän tuulensuojan.
 
Tuosta vauvauinnista, onnistuuko se ihan jos menee ilman miestä, vai onko hankalaa? Ja siis turvaistuimessako teillä on vauva pukeutumisen ja suihkun ajan? Kun miulla ei oo ajokorttia niin en saa sitä raahattua mukana eikä mies pääse varmaan mukaan kun on lähdössä pian taas työmatkalle (kuudeksi viikoksi :O ). No, kai siellä on apulaisia, mutta stressaa pyytää apua :/

Käytiin eilen hakemassa Oliverille passia, tai siis laittamassa hakemus sisään. Voi apua millainen kuva tuli ressulle, melkoinen kolmoisleuka pojalla kuvassa :D Onneksi on vain viiden vuoden passi :D

Eilen käytiin myös juhlissa joilla tavattiin pari muutakin vauvaa.. yksi niistä oli Oliveria 4 päivää vanhempi tyttö ja puolta pienempi... oli kyllä äitikin jo kadehdittavan hoikassa kunnossa, varmaan adoptoinut sen lapsen :kieh: Itsellä on vielä 6,5 kiloa lähtöpainoon :/ No, on sitä nyt 23,5 kiloa lähtenyt, joten asiat vois olla huonomminkin.

Oliver on alkanut jutella piiiiiitkiä pätkiä. Ihan oikeita keskusteluita meillä käydään, välillä vakavana ja väliin naureskellen :) Ihana :heart: Ja tänään iltapesulla kun pesin kainaloita niin pääsi ihan järjetön kikatus :D Tällä kertaa mies oli vieressä osallistumassa pesutuokioon, jos sydämen sulamisesta lähtee ääni, niin se oli lähes kuultavissa :) Mutta sitten kun hain kameran, niin eihän sitä naurua sitten enää toista kertaa saatu aikaiseksi. Ainiin ja vatsalihaksia on poika ruvennut treenata nostelemalla jalkoja ylös. Lempihetkiä onkin nakutuokiot, jolloin vaippa ei ole tiellä ja jalat pysyy kauemmin ylhäällä. Samalla pitää imeskellä puklurättiä (siitä on tullut nyt parin päivän aikana ihan must-juttu, tuosta rätin imemisestä. Pitää vaan koko ajan olla läsnä, ettei vaan tukehdu. Jos ottaa rätin pois, niin pääsee itku :)). Kauheasti asioita alkanut tapahtua nyt, sen takia poika vissiin tankkaileekin oikein urakalla. Vaikkei tuo koskaan ole tissin päälle sylkenyt :)

Huomenna mennään korvalääkäriin, saas nähdä, tuleeko teippaustuomio vai mitäs tuolle lerpattimelle tehdään.

Nyt jos koittaisi jo nukkumaan pojan viereen, hieman on univajetta täällä.
 
Mietin minäkin tuota vauvauintia yksin, mies on näet yövuorossa, eikä varmasti joka kerta pääsisi mukaan. Tai hänen pitäisi mennä seuraavaan vuoroon ilman päiväunia..jotka siis hänen yöunensa:D

Mites muilla soseiden maistelijoilla on mennyt?
Täällä tosi kivasti, tosin pojalla tuli ummetusta korvikkeesta..eli kun alunperin kehoitti neuvolassa notkistamaan sosetta rintamaidolla ja kun minulla on tuo pumppaus usein niin hankalaa, niin sekoitin välillä tilkan korviketta mukaan.
Mutta sepäs löikin vatsan kovaksi, kun vaan sitkeästi pumppailen omaa maitoa mukaan, niin vatsakin toimii:) Onneksi sitä ei hirmumääriä tarvita.
Jännä juttu, koska korvikkeesta pelkästään ei ole koskaan tullut mitään ongelmia.

Poika eilen:heart: Kiskoi koko ajan tuota harsoa päähänsä.
 
Viimeksi muokattu:
Hei.

Tänään jännä päivä, neiti saa ensimmäiset rokotteet. Mie odotan kauhulla iltaa, yritän ennen lääkäriin menoa tehdä aivan kaiken, jotta sen jälkeen voi vaan olla pienokaisen kanssa.

Meille yhtäkkiä tullu ihme unipäiviä, nukkuu pitkin päivää ja monen tunnin päikkäreitäkin. Noh ehkä se kuuluu tähän asiaa. Mie olen lopettanut kokonaan imettämisen, ja loppui muuten seinää! :/

Soseiden maistelusta, eipä mitään uutta. Tänään ajattelin sekoittaa porkkanaa hieman joukkoon. Hyvin soseet maistuu, annan kerran päivässä yleensä iltaisin. Ensin hieman ihmettelee makua, mutta sitten tuntuu muistavan ja suu auki jo odottaa milloin äiti antaa uuden lusikallisen.

Täällä ei vielä olla jokelleltu, sitä odottaen <3

Harmittaa vaa, kun itsellä tällä hetkellä flunssa päällä ja nyt toinen korva on aivan lukossa ja humisee. Raivostuttavaa... Jaahas, kai sitä pitää äkkiä itse syödä ja ruveta tekemään kotihommia ennen lääkäriä.

Viikon alkuja tänne äideille ja pienokaisille :)

-Anna ja Linda 13vk.
 
zinaskii Määrät kiinnostaa minuakin. Me ollaan maisteltu kohta kuukausi ja annan aamulla+illalla n. 5 teelusikallista itse sosetta(itsetehtynä jäykkää), sekoitettuna maitoon. Veikkaan että yksi annos on n. 1/4osa "pilttipurkillinen. Mutta lopetin määrän nostamisen kun poitsulle tuli vähän tuota ummetusta, ajattelin nyt taas nostaa sitä kun tuntuu kuitenkin maistuvan ja vatsakin toimii:)
Luin jostain että n. 4kk tai alle saisi antaa n. puolikkaan pilttipurkillisen/ruokailu..tiedä sitten pitääkö paikkansa.
 

Yhteistyössä