Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 * helmikuussa*

Rakenneultra takana Jorvissa. Eivät suostu laskettua enää vaihtamaan, mikä tosi kökköä, jos menee yliaikaiseksi (aina mennyt), siinä viikossa se 250g lisää painoa jo tuntuu, kun punkee ulos lähes viisikiloista..

Joka tapauksessa ultrassa kaikki kunnossa. Vilkas lapsi, jolla painoa 357grammaa.

Kai se pitää nyt ruveta sitten vaan elämään 20+1-viikkojen mukaan. MUR! :stick:

MiiJane ja Justiina 357g, n.28cm ja 20+1 :D

Aijaa.com - Tintti20+2

Ollut puhetta hoidoista. Mä myönnän, että käyn säännöllisesti kasvo-, jalka- ja kynsihoidoissa. Se on ollut vuosia mun henkireikä. Ostan aika usein erilaisia diilejä, niin ei mene täysiä hintoja moisista "luxus"hetkistä. :)
Ja "Tintin" synnyttyä jatkanen käyntejä. Isä on niin mukana hoitamassa, että olen ihan kummissaan. Ex-miehen kanssa mulle ei pahemmin suotu lepohetkiä. Nyt mua jopa "kehotetaan" sitten nukkumaan ja pumppaamaan maitoa isän hoitoja varten. :D

Ootteko jo pyytäneet kummeja tulevalle lapselle/lapsille? Me mietitty ja oikeasti trendi kun tuntuu olevan se, että ihmiset ei enää kuulu kirkkoon, niin vaikea oikeasti löytää "sopivia" kummeja. Mun eno, joka vihki myös meidät, on lupautunut kastamaan pienokaisemme. Meille tulee kaksi ns. ei-virallista kummia (eivät kuulu kirkkoon) kahden muun kummin lisäksi.
Itse olen sen verran "uskonnollinen", että lapseni liitetään seurakuntaan ja pyrin löytämään kummit, jotka oikeasti tajuavat tehtävän.
Samalla meidät myös siunataan.
 
Viimeksi muokattu:
Mun lähipiirissä olisi taas kummeja ihan liiaksi asti :D En ole niitä vielä erityisemmin miettinyt.

Mieli on ollut aika maassa viime aikoina, en oikein saa kiinni, että mistä johtuu. Olen tosi onnellinen vauvasta, mutta samalla tosi väsynyt. Nostin rauta-annosta josko piristyisi. Kesäkuuhun tuntuu olevan ihan tolkuttoman pitkä aika.. Töissäkin on motivaatio ihan hukassa, rakenneultraan on puoltoista viikkoa. Tuntuu et kaikki muut on jo käyny. Tänään piti lähteä töistä vähän kesken kun vaan väsytti niin tolkuttomasti.

Noh nyt kuskaamaan lapsia harrastuksiin, ei auta itku markkinoilla.

Raskaus burn-out :D Onkohan sellasta?

Terveisin kuitenkin onnellinen Tuulentyttö ja isohko massu.
 
Tuulentyttö[/I -- Onko sun kilppariarvot katsottuä? Se aiheuttaa juuri tuollaista väsymystä ja jopa mielen alakuloisuutta. Tässä vaiheessa raskautta kilppari joutuu koville.

Niin, koska mun aikasemmat lapset on kastettu ex-miehen perintömekossa, olen jo nyt etsiskellyt perinnöksi menevää kastemekkoa. Löysinkin yhden ihanan 20-luvun tyylisen.
Hih, mä olen taas täynnä erergiaa, kun sain tyroxiinit oikealle tasolle. Multa puuttuu enää vaunut vaaville, muuten olen kaiken muun hankkinut.
 
Tervehdys pitkästä aikaa! =)
Kivoja ultrakuulumisia tullut tänne.
Täälläkin sain tyttöololle vahvistuksen tänään ultrassa. Tosin varovaisen sellaisen, mutta kuitenkin. :heart: Kaikki oli muutenkin hyvin ja vastasi viikkoja kiertopäivien mukaan kivasti.

liikkumisesta ja työnteosta ollut puhetta. Itsellä oli just saikkua 2vkoa
alavatsakipujen (kasvu/kannatinkipuja) istumatyöstä. Myös iskias vaivaa päivittäin.
Katsotaan miten nyt menee tää työnteko loman jälkeen. Motivaatiokin ihan hukassa.
Kävin pitkästä aikaa tytön kanssa vaunuilemassa viikonloppuna kun oli niin kaunis ilma, tein vielä lumityötkin päälle... eipä ois kannattanut, koko illan särki lantiota(?)
Vain makuulla olo auttoi. Sama jos istun kauan niin tulen kipeäksi. Ois tosi ihana vetästä joku hikiliikunta tunti mut en uskalla näiden kipujen takia. Mut leppoisa ulkoilu kauniissa säässä on ihanaa, toivotaan että sitä pystyy tekeen vielä pitkään.
Yritän kovasti pitää painoa kurissa laskemalla kaloreita, en halua taas 27kg tässä raskaudessa. En siis laihduta tietenkään mutta aika tarkkaan lasken mitä syön. Toki herkuttelenkin mutta maltillisesti.

Raha-asioista Meillä ukon kanssa siis eri tilit ja maksetaan omat menot ja muut vähän puoliks. Kyllä mies maksaa enemmän laskuja kun on paljon paremmat tulotki. Hyvin ollaan pärjätty näin 14,5v =) Joskus ollaan puhuttu että pitäskö yhdistää tilit ja maksaa sitten kaikki yheltä tililtä, mut ei tuntunut meijän jutulta.

Eipä täsä ihmeempiä, tyttölupauksen voi päivittää
LA pysyy samana, tuo 25.6 on siis mun laskujen mukaan. "Virallinen" neuvolan mukaan olisi 22.6. mutta kuten sanottu, tiedän ite ettei se ole pitkän kiertoni takia oikea. Eli LA 25.6 pysyköön. (ultrassa annettiin 27.6. joten toi 25.6. on sopivasti tossa välissä...) menikö vaikeesti? :stick:
T: Lilleri ja tyttönen huomenna poks 20+0!!

Hoidoista sen verran että käyn aikas säännöllisesti jalka ja kasvohoidoissa sekä joka kk käyn huollattamassa nämä ripsien pidennykset. Aivan mahtavat ovat :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä sain tänään oikeen kylmää vettä niskaani. Typeryyttäni en ole vielä aikaisemmin ottanut selvää näistä tämän maan äitiyslomarahoista ja lapsilisistä yms. Koska olen tällainen lusmu opiskelija ja opintojen loppuunsaattaminen on venynyt tälle keväälle en tule saamaan työttömän tai täyspäiväisen opiskelijan ansaitsemaa minimirahaa vaan noin puolet siitä. Saan siis n. 260 €/kk äitiyslomarahaa! Sitten lapsilisää me aletaan saamaan vasta helmikuusta 2014. Sen suuruutta en edes tiedä koska se riippuu vanhempien tuloista... Vähän tuli Suomea nyt kyllä ikävä. Meillä ei myöskään ole niin että miehen tuloilla paljoa ketään eläteltäisiin :/ Vitsit että voi ahdistaa tällaiset rahahuolet ja oikeastaan se on oma vika kun ihan raskauden alussa olisi voinut vielä keretä järjestelemään asian niin että saisin tuon työttömän/täysipäiväisen opiskelijan rahan. Noh, ensi kerralla ollaan viisaampia ja mieluiten kummatkin töissä.
 
Miltsu Et taida olla Kelan piirissä enää olleskaan ts. et taida opiskella Suomen Kelan alla? Käsitin, ettet. Saatko äitiyspakkausta sinne?
Mä opiskelin esikon aikana Briteissä, mutta Kelalta tuli opintotuki ja äippäpakkaus.
 
hellou :)

pikaseen vaan huutelen että r-ultra ohi ja kaikki hyvin :heart: painoarvio jäi vaan uupumaan, lääkärin piti se sanoa mutta vissiin unohti :D kuitenkin oli taas 5 päivää laskettua isompi, nyt jo 10 päivää siis ar-ultraa suurempi, mutta laskettua ei muutettu enää, olkoot niin :) tulee varmaan aikaisemmin.. samalla mä näin jotain kauheen tuttua siellä vahingossa ;) meidän ei pitäny sitä kysyä, mutta pakko se oli varmistaa kun kerran näin jotain :D eli mulle voi päivittää poikalupauksen ja onkohan se LA oikea siellä eli LA 25.6 :heart: toinen pikkurinssi siis tuloillaan :heart: huomenna olis puoliväli laskettuun nähden, eli POKSUN valmiiksi POKS POKS 20+0 :)

tiuhti ja salamatkustaja 19+6
 
Mä sain tänään oikeen kylmää vettä niskaani. Typeryyttäni en ole vielä aikaisemmin ottanut selvää näistä tämän maan äitiyslomarahoista ja lapsilisistä yms. Koska olen tällainen lusmu opiskelija ja opintojen loppuunsaattaminen on venynyt tälle keväälle en tule saamaan työttömän tai täyspäiväisen opiskelijan ansaitsemaa minimirahaa vaan noin puolet siitä. Saan siis n. 260 €/kk äitiyslomarahaa! Sitten lapsilisää me aletaan saamaan vasta helmikuusta 2014. Sen suuruutta en edes tiedä koska se riippuu vanhempien tuloista... Vähän tuli Suomea nyt kyllä ikävä. Meillä ei myöskään ole niin että miehen tuloilla paljoa ketään eläteltäisiin :/ Vitsit että voi ahdistaa tällaiset rahahuolet ja oikeastaan se on oma vika kun ihan raskauden alussa olisi voinut vielä keretä järjestelemään asian niin että saisin tuon työttömän/täysipäiväisen opiskelijan rahan. Noh, ensi kerralla ollaan viisaampia ja mieluiten kummatkin töissä.
etkö saa sitten edes opintotukeakaan :O on se kauheaa kun vielä opiskelijan tuloista raakkaavat puolet pois! kävitkö ihan jossain "kelassa"?
 
Heips:)

Ihania ultrakuulumisia kaikilla, en malta odottaa omaa rakenneultraa! Mitä joku tarkoitti sillä, että ultra meni aivan viime tippaan? Meilläkin ultra on vasta ensi viikon torstaina eli rv 21+4. Onko se jotenkin myöhään?

Minä kävin viime viikolla labrassa supistelujen ja hirveän väsymyksen takia. Katsottiin siis mm. pissanäyte ja fluornäyte. Molemmat ok, ei tulehduksia. Hemoglobiini sen sijaan oli tipahtanut kuukaudessa paljon ja oli nyt 108. Eli se väsymys taitaa johtua siitä. Toivottavasti lisärauta auttaa.
Perjantaina menen kuitenkin neuvolalääkärille noiden jatkuvien supistelujen takia. Ne on kuitenkin aika kipeitä, niin haluan vaan saada mielenrauhan ettei siellä nyt paikat kypsy, kun esikoisenkin kohdalla kohdunkaula lyheni ennen aikojaan.. Toiv. on vaan tavallisista harjoitussuppareista kyse.

Muuten ollut ihan hyvä olo, jos siis unohdetaan tuo väsymys :) Liitoskivut on ja pysyy aika kovina, mutta silti pystyn esim. crosstrainerilla polkemaan hyvin, sen sijaan alavartalon lihaskuntoliikkeet ei onnistu sitten millään! Sattuu liikaa!
Mutta se yöllinen kamala jalka-/selkäkipukin on nyt loistanut poissaolollaan! =)

Linneat 20+1
 
Viimeksi muokattu:
LinneaT meilläkin ultra on torstaina 14 päivä.. Ei se myöhäistä ole silloin. Paremmin näkee rakenteet mitä isompi vauva on. Siihen tuntuu vaan olevan ikuisuus.

Miijane, kiitos kilpparivinkistä, pitää tsekata jos olo ei parane. Melkein kyllä laitan mielialanvaihtelut hormoonien piikkiin. :| Mulla on tää raskaus ollu yhtä myllerystä, oon käyny kauheesti läpi omaa lapsuutta ja edellisen avioliiton aikaisia raskauksia jne. Lisäksi olen pelännyt tosi paljon keskenmenoa ja vauvan kuolemaa. Siksi esim. mun ruokavalio on ollut aika rajoitettu. Viime viikonloppuna häissä oli pöytiintarjoilu ja alkupalaksi oli katkarapusalaattia.. Söin muutaman, kunnes tajusin, että niitä ei vissii suositella. Hyvä ettei yöunet menny. :( Psyykkisesti aika isoja asioita. Toisaalta koen olevani kauhean vahva tän kaiken jälkeen. Aikaisemmat raskaudet on ollu psyykkisesti tosi helppoja tähän verrattuna, vaikka mun edellinen avioliitto oli ihan kamala.

Onnea ultrista ja tiuhtille varsinkin poikavoiman lisäämisestä :D Missä kohtaa ultrausta muuten näit sukupuolen itsekin? Me ollaan nyt tosissaan mietitty, jos ei haluttais tietää kuitenkaan ni tietäis vähä et missä kohtia kääntäis pään poies :)
 
Mulla on fyysisesti tämä homma ihan täysin ohihuutojuttu ollut. Mutta henkisesti alkoi alamäki kyllä rakenneultran jälkeen, oli tosi, tosi mustia ajatuksia joihin en edes ajatellut kykeneväni. Haaveilin ratikan alle hyppäämistä ym, normaalisti olen just se jota ei kiinnosta ajatella mitään vaan olen enemmän toiminnan ihminen. Kyllä hämäili! Pikkuhiljaa sieltä suosta on noustu muttei vieläkään normaalille tasolle. Nyt on ollut asuntovaihdossotkujen kanssa niin kiire että on unohtunut ajatteleminen taas ja se sopii mulle paljon paremmin että on pakko juosta aamusta iltaan hoitamassa asioita. Kunhan tämän härdellin helpotuttua en taas vajoa sinne mustaan paikkaan....

Tiedä sitten onko parempi olla onnellinen mutta kipeä vai onneton mutta toimintakykyinen. :D

Naene 22+6
 
Senkun tietäis olisi hyvä! Onneksi ne hälveni tossa. Kunhan ei noin pahana tulisi koskaan takaisin, en ole moista koskaan kokenut ennen. Ajattelin että on pakko soittaa jonnekin ja mennä keskustelemaan mutta en sitten mennytkään, katsotaan nyt mitä käy jos aikataulut hellittävät. Toivottavasti mieli ei tee temppuja enää.
 
Huh huijakkaa, mukavasti puolen välin poksumisen kunniaksi sain vatsataudin :( yrjönny en oo ku kolme kertaa, mut sekin on jo liikaa! Vatsaa lisäks kivistänyt niin paljon, et on pitänyt para-tabsia popsia! Oli pakko doppleroidakin, et tietää et vaik itellä näin paska olo, ni et pienellä kaikki kunnossa!! Ja kaiken kukkuraksi huomenna olis se rakenneultra ja en tiiä miten jaksan mennä sinne tällä tän päivän banaanin voimin...toivotaan, et huomenna aamulla saisin sen verran syötyä, et jaksais lähtee!! En millää haluis et aika siirtyy, kun tätä on odotettu niin paljon! :( Ja sitäkin oon miettiny, et onko reilua lähtee sinne heti taudin jälkeen, etten vaan tartuta ketään!? Suunnitelmissa olis kyllä pestä paljon käsiä ja lotrata käsidesiä ja olla koskematta mihinkään, jos vaan jaksan sinne lähteä!! Huoh :/

BF & tähtönen 20+0 POKSPOKS
 
Rakenneultra takana. Kaikki oli niin kun pitääkin. Varovainen tyttölupaus saatiin, mun omista tuntemuksista huolimatta. No, kuukauden päästä sitten selviää tuo sukupuoli asia varmasti, pääasia että kaikki oli hyvin. Painoarvio oli 385g (esikolla oli 420g joka siis poika). Lääkärintarkistustus oli myös ja mitään riskiä ennenaikaiseen synnytykseen ei tällä hetkellä ole. Paikat kiinni ja kaulaa reippaasti jäljellä. Streptokokki b-näyte otettiin varuiksi.

Terese ja rv 21+1
 
Viimeksi muokattu:
Naene, mee ihmeessä juttelemaan mikäli mustat fiilikset palaa takasin. Mähän sairastuin ekan synnytyksen jälkeen synnytyksen jälkeiseen masennukseen tai oikeastaan ahdistukseen ja mut pelasti se, että olen niin avoin juttelemaan omista ongelmistani. Neuvolassa kerroin tuntemuksista ja pääsin nopeasti juttelmaan psyk.sairaanhoitajan kanssa asioista. Jutteluavun lisäksi jouduin kyllä ottamaan myös lääkkeet käyttöön mutta lopetin ne kun kun tilanne oli tasaantunut.
 
Kiitos vinkistä, pitäisi ehkä jutella asioista enemmän. Itse en taida kyllä olla kovin hyvä siinä. Aina suuna päänä muutoin mutta ei viitsi tylsistä asioista puhua, en tiedä edes mistä mikäkin voisi johtua niin antaa olla. Kerran oli elämässäni melko järkyttävä tapahtuma ja sitä varten olisi pitänyt vastaanottaa jotain kriisiapua. Kriisiapu oli huone jossa oli joku kallonkutistaja ja paketti nenäliinoja. Naurahdin että kylläpäs on naurettava tilanne, että heipähei vaan mä lähden nyt. Ei jotenkin ole mikään kovin matala kynnys istua alas ja ajatella että no, mistäs aloitetaan. Toivottavasti nuo synkistelyt olivat tuossa eikä tarvitse jatkossa miettiä negatiivisia asioita, luulen että tilanteen pitäisi olla jo mennyt liian pitkälle ennenkun myöntäisin mitään...

Nyt siis on asiat taas ihan ok, jatkossa toiveissa on oma aurinkoinen olemukseni, katsotaan miten käy! :)
 
meillä muutes lukee nois jorvin papereis että rakenneultra tehdään rv 18-21..että sen takia on ns myöhään jos meneekin ton yli..itelläni jorvissa ultra 22+0 reissun takia..siinä tulee vaan kuulemma kiire jos jotain sielä ilmeneekin ja tahtois keskeytyksen jne,näin ne mulle selitti puhelimessa..meillä ois siis ollut se Turkin matka joka peruttiin ja sen jälkeen piti Kotkaan lähteä,noh sinne Kotkaan onneks pääsen ees lähtee..=P
 
Päivitykset *check* onnea kaikille hyvistä kuulumisista! :kiss: yhä odottelen missä ne meijän pojat luuraa kun tilanne nyt tytöille 22-11 :)

Naene paljon voimia! kyllä niiden ajatusten vaihtaminen kannattaa, jos tuntuu naurettavalta mennä johonkin juttelemaan niin pura vaikka sitten tänne :) yleensä kuitenkin helpottaa kun saa itsestä ulos sen paskan.

Täällä jouduin eilen kaivaa dopplerin kaapista kun tajusin etten ollut tuntenut liikkeitä koko päivään. Sieltähän ne kuului, kylläkin jotenkin vaimeempana kun taas vääntänyt itsensä sellaiseen asentoon että istukan tai minun suonen suhinat jyräsi päälle. Tänään taas tuntunut liikkeet normaalimmin, kai tytsy monotteli eilen istukan suuntaan tms. etten tuntenut potkuja.

Ja työstä sen verran että itselle on kiva että on liikkuva työ, vaikkakin tänään juoksin koko illan, hyvä että syömässä ehdin käydä. Vaikka työpäivän päätteeksi tuntuu jaloissa ja alaselässä niin et mistään hinnasta vaihtaisi istumatyöhön. Tekee selälle todella hyvää kun pääsee liikkumaan :)

En muista sanoinko rakenneultrasta sitä että meillä neiti joi lapsivettä ultrauksen aikana, hauskan näköstä oli kun ensiks suu töröllään availi suuta ja sitten alkoi nielu liikkua :heart:

ja joku kyseli kummeista niin meillä mieskummi valittu jo ihan alkumetreillä, haluisimme myös naisen mikä onkin sitten osoittautunut vaikeammaksi haasteeksi..

Ollaan nyt uskallettu ostella vaatteita yms. käytettyjä kylläkin kun ei noita vaatteita kuitenkaan montaa viikkoa käytä kun jää pieneksi. Sitterikin saatiin ilmaiseksi ja brion todella vähän käytetty pinnis hoitotason kanssa ostettiin viidelläkympillä. Rahan säästö vaunuihin ja kaukaloon käynnissä.
 
Onnea taas hyvistä rakenneultrakuulumisista! Kyllä ne pojat sieltä vielä tulee, uskon :)

MiiJane76 ja tiuhti_ opiskelen suomalaisessa koulussa mutta en ole enää Kelan piirissä (ei siis äitiyspakkaustakaan). Olin vuoden täällä vaihdossa ja sen jälkeen tehnyt opinnnäytetyötä (täällä) ja muita rästejä pois, välillä ollut töissäkin. Opintotukea en saa Suomesta koska en saa mitään uusia opintopisteitä enää. Olen tavallaan saanut jo tuen näistä jutuista mitä mulla nyt on vielä jäljellä. Mies on täältä kotoisin joten tänne jääminen olikin suunnitelmissa mutta elämä ei ole mennyt ihan niin kuin Strömssössä :) Ajatuksen tasolla lohduttaa se että valmistun nyt keväällä ja saan tutkinnon, jonka avulla toivon saavani sitten äippäloman jälkeen hommia. Ettei tää meidän köyhyys ole ehkä ihan lopullista kuitenkaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä poikatilastot varmaan tasaantuu. Toisella foorumilla poikalupauksia on puolet enemmän kun tyttöjä. Ja eihän meistä kaikki toki ole edes tänne päivitystä laittanut, saati kysynyt sukupuolta. Meitä taitaa 90stä odottajasta kirjoitella aktiivisesti 20-30. :D

Keilläs on vielä rakenneultra edessä? tuntuu, että tosi moni on jo käynyt. Itse odotan ehkä eniten sitä, että 4D näyttäis tulokkaan kasvot :heart: Mulla on sellanen tunne np:stä, että vauva on mun näkönen (sivuprofiili oli ainakin ihan samannäkönen)
 

Yhteistyössä