KESÄKUUN KULLANNUPUT

Moi! Voisin kanssa liittyä kesäkuun kullannuppuihin. :heart:
Tänään tein testin ja kaksi selvää viivaa ilmestyi heti. =) Esikoinen on 2v. neiti, synnytyspaikka ois tays ja laskettuaika 10.6, eli samat kuin Adalmiina s:llä. Ehkä nähdään sit synnärillä!?
Esikoista ei tarvinnu sen kummemmin yritellä, neiti tuli heti kun mietittiinkin vauvaa. Tätä raskautta ollaan nyt yritetty melkein puoli vuotta. :heart: Esikoinen syntyi 15pv ennen laskettua aikaa ja muutenkin suvussa vauvat on syntyny vähän aikaisemmin, joten hyvällä onnella saadaan nyytti syliin jo toukokuun lopulla!
Miehen kanssa ollaan seurusteltu reilut 4,5v. ja kesällä päästiin jo kihloihin asti, saa nähdä koskas häät ehtii pitää... Niin ja ikää löytyy 27v.
Oireita on ollu rintojen arkuus, turvonnut ja kipee maha, vähän enemmän väsyttääkin kuin normaalisti. Hyviä vointeja kaikille!

-pikkutikru 4+2?-
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiKat:
Missä oireet viipyvät?! :eek:

Tai siis on mulla masun juilintaa, mutta ne kaikki "muut herkut" :kieh:
Nii just, ihan samaa mietin. Välillä ihan unohtaa, että on raskaana. Mut hei SIT KU NE TULEE, siis pahat olot sun muut, ni täytyy varmaan lukea nää uudestaan ja :headwall: :headwall: :headwall:

:LOL:

On tää vaan niin kummallista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiKat:
Missä oireet viipyvät?! :eek:

Tai siis on mulla masun juilintaa, mutta ne kaikki "muut herkut" :kieh:
Nii just, ihan samaa mietin. Välillä ihan unohtaa, että on raskaana. Mut hei SIT KU NE TULEE, siis pahat olot sun muut, ni täytyy varmaan lukea nää uudestaan ja :headwall: :headwall: :headwall:

:LOL:

On tää vaan niin kummallista...
Täällä on kuvotusta alkanut tulemaan, kunhan ei tulis pahoinvointia, sitä kun ei ole ollut kummassakaan edellisessä raskaudessa, mut muuten masua juilii, tissit arat yms
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiKat:
Missä oireet viipyvät?! :eek:

Tai siis on mulla masun juilintaa, mutta ne kaikki "muut herkut" :kieh:

täällä myös oireita odotellessa..jotenkin sitä ei osaa olla ja odottaa niitä pahoinvointeja vaan ja kun kaikissa kolmessa aikasemmasse ne on tulleet hyvin aikaisin ja nyt ei mitään =( jotenkin ajattele että jotain on viellä kun niitä oireita ei oo.

täällä väsymys päällänsä tytön mahatauti hellittänyt viime yönä nuorin 3v6kk oksensi yön aikana 6x ja 2 kertaa sain vaihtaa lakanat keskimmäinen poika 5v itki yöllä jalkojansa (tais kasvukipuja olla) ja mä heräilin n. puolen tunnin välein no aamulla alko sit toinen poika oksenteleen =( en tiä mulla ois töitä huomennaja tiedän että en saa vapaata että ketä tänne hälytettäs apuun mulla kun ei oo kun max 4 tuntia huomenna töitä..kun ei viitsis miehen viimeisillä olevaa siskoakaan tänne pyytää ja tartuttaa nyt sillekkin viä tätä ja päiväkotiin noita ei nyt tietenkään voi viedä..huoh.. (tosta etten saa lomaa töistä niin johtuu siitä että oon tuurajana joista 2 kesälomalla elieioo ketään mun tilalle ja kun on vaan ens viikko enään tuossa...

no itelle ei onnex viä mahatauti tullut..
 
Nyt on vähä etova olo taas ja alko tossa aamupalalla vähä yököttään.Masussa on vähä nippailua välistä, mut muuten aika oireettomana mennään. Paitsi noi tissit, taas yöllä heräsin ku menin mahalleen.. ai saaaats |O

Onneks enää viikko koulua ja sitte syysloma =)
Menis vaan nopsaa aikaa nii pääsis sinne neuvolaan.

Niisku- ja muru 5+4 :heart:
 
Mä voisin vielä kertoa itsestäni. Eli toista lasta odotetaan, Jorvissa aijon synnyttään. Eka lapsi on nyt 3,5v poika. Itse olen 29v ja miehen kanssa ollaan oltu yhdessä reilu 4,5v. Naimisiin mentiin tossa elokuun lopussa. :heart:

Mulla on ollut iltasin etovaa oloa, sillee, että olen nukkunut jo ja sit herännyt, kun etoo ja meinaa oksennus tulla. Ekan lapsen odotusaikana ei ollut pahoinvointia ollenkaan.

Ootteko jo varaillut ekaa neuvolaa??
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiKat:
Missä oireet viipyvät?! :eek:

Tai siis on mulla masun juilintaa, mutta ne kaikki "muut herkut" :kieh:
Helpompaahan se ois jos ei mitään oireita tuliskaan! Itellä ei aiemmissa raskauksissa ole ollut muuta ku tätä masun nipistelyä raskauden alkuaikoina, ei ole koskaan yököttänyt, huimannut, ollut mitään mielihaluja ruokien suhteen tms.
Ja toivonkin, että nyt menis samalla lailla!
 
voivoi, täällähän on muitakin huono-oloisia...:(
siis KÄÄK mikä olo viime yönä tuli!!!!eilen illalla alkoi tuo iskias taas tulla päälle ja illalla sattui ihan kaikki asennot. no, yöllä oli pakko nukkua mahallaan, koska kaikki muut asennot tuntui vielä huonommilta. (eikä tunnu kivalta nukkua mahalla varsinkaan nyt kun on raskaana ja tuntuu että vauva jää lysyyn).no, yöllä heräsin pissahätään, enkä päässyt liikkumaan, niin kovaa sattui!!vaikeroin ja yritin hivuttautua kontalleni sänkyä vasten ja siitä nousta ylös..ei,sattuisattui. jouduin sitten miestä pyytämään että nyt äkkiä ämpäri tänne jalkojen alle että pissa tulee... :LOL: :LOL: no, sitten oksetti!mutta ei se tullu ku alkoi jo pyörryttämään ja kieli alkoi puutua, nousi hiki ja tärisin ja kuulo ja näkö meni, sitten viimesillä voimilla sanoin että nyt mä pyörryn!!siinä koitin sanoa että pue jotain mun päälle ettei ambulanssimiehet nää mua alasti!!yhtäkkiä se meni ohi!!mutta voi ku pyörrytti ja oksetti!!!siis kamalaa, en oo ikinä kokenut tuommosta......minä itkin sitte koko yön mutta kun sekin sattui niin kamalasti tonne pakaraan..

mun isällä on selkärankareuma ja näköjään sitte mullaki :'( pelottaa että ei saa ottaa muutaku panadolia niin kuinka mä kestän jos isommalla mahalla tulee tuo??en voi sitten missään asennossa olla. ja kuinka vauvan käy jos alan pyörtyileen tai oon vaikka yksin kotona..voivoi.tänään sitten onneksi pääsin ylös sängystä, en tajua mistä tuo nyt yhtäkkiä tuli. hieroin jopa kipugeeliäkin illalla mutta noin pahaksi meni. ja panadolin otin, muttei näköjään auttanu. ja tosiaan kun tuo pahoinvointi on alkanut niin ei oo kivaa.

täytyy nyt selvittää tuo ja soittaa lääkärille. oon tosi peloissani.
olkaa onnellisia joilla ei oireita oo! :heart:

hmm...oli pakko tulla purkamaan...kiitos.

mirna ja vaavi vko 6+1 ? menkkojen mukaan
 
mirna, huh kannattaa tosiaan selvittää mistä tollanen johtuu. Ei oo yhtään hyvä asia jos tosiaan oot yksin vauvan kans ja sulle tulee uudestaan tommosia kohtauksia.
Toivottavasti ei oo mistään sen vakavammasta kyse :hug:

mulla on kans iskias todettu. Se on välistä todella pahana mut sitte se pysyy kauanki poissa. Nyt on kuitenki alkanu taas tota vasenta jalkaa vihloon just sillai ku mulla aina se iskiaskipu tulee.. saa nähä kuin pahaksi se menee ku alkaa maha kasvaan ja selkä joutuu entistä kovemmalle. Mutta pitää tuosta puhua sitte neuvolassa.

Me oltiin miehen kans taasen tanssikurssilla, tanssiminen on tosi kivaa :) nyt vielä pystyy ku ei oo maha tiellä :p

Hyvää alkavaa viikkoa naiset, voikaa hyvin! :heart:
 
Voisin hypätä teidän ketjuun mukaan, jos sopii! =) Olen 4 vuoden yrittämisen jälkeen tullut koeputkihedelmöityksellä raskaaksi, ja huomenna poksahtaa 6+0 raskausviikot täyteen. Laskettu aika 31.5.2010. Reilu viikko varhaisultraan, joka toivottavasti antaa luvan relata ja uskoa tähän juttuun. Tällä hetkellä vielä epäusko vaivaa; olenko edes raskaana, onko tämä kohdunulkoinen, tuulimuna tai tuleeko keskenmeno. Oireettomana oloakin ehdin murehtia jo sydänsyrjällään, tai pahoinvoinnin puuttumista, mut huono olo voimistui rv 5+3, ja vaivaa etenkin aamupäivisin. Muuten alavatsaa ja selkää välillä hieman juilii, etenkin iltaisin paleltaa ja masu turpoilee sekä rinnat kasvaneet ja aristavat. Eli oireita siis on, toivottavasti kaikki on hyvin.
Joku kyseli neuvolan varaamisesta. Minäkin olen miettinyt samaa, ajattelin että varaan ensi viikolla varhaisultran jälkeen, jos alkio on siellä missä pitääkin. Täällä päin eka käynti on rv 8, mun mielestä aika aikasin.
Ainiin, meille siirrettiin 2 alkiota, joten se tuo lisäjännityksen tähän touhuun.
 
täällä väsymys painaa,kaks päivää vietetty 1v. synttäreitä |O tänään oli vielä se kaveri/lapsi päivä ja vauhtia ja ääntä riitti =)

oireista tai oikeestaan niiden puuttumisesta :D mulla ei oo myöskään muuta oiretta kun väsymys ja näin oli myös esikon kohdalla,että oireita ei ollut minkäänlaisia koko raskausaikana...nyt tuntuu että samalla linjalla mennään enkä pääse maistamaan yökötyksen ihanuutta :kieh: no ei parempihan se näin on mutta tekishän se inan todellisemmaksi tämän raskauden. =)

nyt väsy painaa niin että taidan tehdä jotain iltapalaa itselleni ja odotella talentia...ja sit nukkuun |O

cristiina ja masu-asukki 6+1 :heart:
 
Kiitti toffo ja niiskuneiti- samaa toivon täälläkin...

Ekassa raskaudessa kun ei ollut vuotoja lainkaan niin jotenkin nuppi vaan "sekoaa" ku jää pyyhkiessä punainen rantu... Onneksi ei ole maha kipeä (jos ei lueta menkkamaista juilintaa jota ollu koko ajan)...

Kävin tänään MLL:n kirppiksellä kattelee pikkuneidille jotain kivaa ja tarttuhan sieltä mukaan myös jotain pientä kokona 50cm... En minä enää muistanutkaan (HEHHEE 10kk sittenhän tuo neiti vasta oli niin pieni) että miten pienen pieniä ne vaatteet on!

K joka yrittää olla stressaamatta liikaa :wave:
 
Tervetuloa Pohtijatar tähänkin pinoon =) Tuttuja tunteita käyt läpi, samassa veneessä ollaan :hug: Esikoisesta olin ihan hermona ar-ultraan asti, nyt oon pystyny oleen vähän rauhallisempi. Toivotaan että meillä molemmilla käy hyvin ja saadaan nyytti syliin!!
NeitiKat: :hug: Toivottavasti tuhruilu loppuu, mutta on hyvin mahdollista että se on ihan harmitonta!
(.) Myös mulla tuli eilen usealla vessakäynnillä paperiin vaaleenpunasta. Ihan hirveesti en huolestunut, koska se alkoi aamulla heti sen jälkeen kun oltiin pupuiltu miehen kanssa.. Muistan että esikoisesta oli alussa sama homma kerran ja sitten pidettiinkin taukoa ja niin tehdään nytkin. Mies oli enemmän huolissaan ja kyseli joka vessakäynnin jälkeen tilannetta :D Illalla ei sitten tullut enää mitään eikä nytkään ole tullut.
Hitto kun tuntuu että ens viikon keskiviikkoon on pitkä aika! Miehelle jo eilen sanoin, että näkyisköhän syke jo tällä viikolla jos aikaistais ultraa.. Mutta täytyy sitä kai sinne asti odotella..

-minttu ja pikku-Toivo :heart: rv5+6

 
laitetaanpas tähänkin pinoon kuulumisia :)

neitikat toivottavasti on ihan vaaratonta alkuraskauden tuhruttelua! Varmasti sitä säikähtää, mutta toivottavasti on turha huoli :hug:

oireista: mulla on ihan samat oireet, mitä esikoista odottaessa = ei mitään/jatkuva pissahätä, tuntuu, että saa tunnin välein juosta pissalla!

Väsymystä on pikkuhiljaa alkanut tulla, mutta ei vielä niin hirveää, mitä se oli kahdessa aiemmassa raskaudessa, ehkä mä nyt vältyn siltä tai sitten tää on vielä niin alussa, ettei se oo ehtinyt alkaa, tiedä häntä.

tatomira

 
Huomenta! Onpas tullut paljon tekstiä, mahtavaa!

Täällä on monella ollut vähän liian jännää tai kipuja. Voimia ja vaarattomuutta toivon Sannulille, NeitiKatille, Tänttärälle ja Mirnalle! :hug:

Onnittelut plussasta uusille ja tervetuloa: Mipsu, Keisari, Papuneiti, Adalmiina, Pikkutikru ja Pohtijatar! Meidän pinohan kasvaa vauhdilla


Kiitti NeitiKat Konkurssipesä-vinkistä :flower: Löysin sieltä kahdet äippähousut, jotka pitäisi vielä jaksaa lyhentääkin.

Galluppia: Me ollaan oltu yhdessä 10 v, joista naimisissa 6v.

Tässä mietin, milloinkahan alkaisi sitä neuvolaa varaamaan. Hmmm.

Lenniina ja pieni 5+3
 
ensinnäkin neitikat: toivottavasti kaikki hyvin :hug: :hug:

uusille tervetuloa mukaan =)

ja sitten tämän päivän valitukset : mahatauti viikonlopusta selvitty itseasiassa kaikki muut sen kävi mutta muhun ei ihme kyllä oo vielä tullut vaikka ylensä se olen minä joka ensimmäisten joukossa on kipee. ukkelikin joka ei oo kertaakaan 9v aikana ollut kipee niin sai sen ja oli ihan onnensa kukkuloilla =)

noh sitten näihin mun mahakipuihin jotka välistä ollut todella kivuliaita ja kyyneleet silmissä sikiö myttyrässä koitan olla. soitin tänään neuvolaan ja antoi mulle huomiseks aamuks ajan lääkäriin sano kyllä että kun mulla niin vähän viikkoja että ei varmaan näy vielä mitään mutta pissanäytteen annan ja verikokeita otetaan en tiä mut kauhistuttaa kamalasti..mitäs jos näkeekin ettei siellä oo mitään.. apua..pelottaa.. :(

tänttärä ja tirppa 5+5
 
Istahdinpa minäkin koneen ääreen päiväkahvin merkeissä. Räntää tulee taivaan täydeltä, ei niin kiva. On se jännä juttu, että toisaalta ällöttää tuo kahvin haju, mutta pakko vain on saada kupillinen. :) Tosiaan inhottava närästys on tullut päivittäiseksi kaveriksi, ja muutaman kerran on tuntunut että nyt tulee ylös, mutta ei ole vielä tarvinnut vessaan juosta. Iskias meinaa myös minulla nostaa päätään välillä, mutta ei onneksi pahemmin...vielä.

Alusvaateostoksille tästä kohta joutuu lähtemään. Sen verran on kahden lapsen imetyksen kokeneet lirputtimet (poikani keksimä nimitys) saaneet täytettä ja muotoa. On se vaan mukavan tuntuista, vaikka kipeät ovatkin. ;)

Suklaa näyttäisi maistuvan yhtä hyvin kuin aiemmissakin raskauksissani. En voi vastustaa fazerin sinistä!! Hedelmien himo mulla on ollut molemmissa aiemmissa, nähtäväksi jää miten käy tämän kanssa.

Piinaavaa odotusta tämä alkuaika henkilölle, joka on kaikki mulle heti tyyppiä.

rv 5+4
 
Ihan aluksi Neitikat toivottavasti kaikki menee hyvin :hug: tiedän miltä tuntuu elää epätietoisena tuollaisista tuhruvuodoista aina saa pelätä pahinta :( Toivotaan että sinulla ja pikkuisella menee kaikki hyvin :heart: Raskausoireista minulla ei ole ollut vielä muuta kuin rintojen arkuutta ja ehkä hieman väsymystä, kauhulla tässä odottelen sitä pahoinvointia joka minulla oli esikoisesta, oksensin 3 kuukautta yötäpäivää välillä sairaalassa tipassa ja välillä kotona mutta mikään ei tuntunut auttavan :( Voi kumpa säästyisin tuolta kaikelta tällä kertaa :heart: Pikkutikru onnea plussassa ehkä todella nähdään synnärillä jos ei teidän vauva ota mitä ilmeisemmin varaslähtöä :)

Kuka on käynyt alkuraskauden ultrassa? Itse ajattelin nyt mennä varmistamaan että kaikki on kunnossa jos en sitä ennen ehdi taas sairaalaan (tiputukseen) jossa tietenkin saa "ilmaisen" ultrauksen ennen osastolle pääsyä mutta sitä en tietenkään toivo :kieh: Eli millä viikoilla kannattaa varata aikaa ultraan? Onnea kaikille odotukseen ja mukavaa päivänjatkoa :flower:

rv 4+4
 
Neitikat, toivottavasti ei ole mitään vakavampaa. :hug:

Täällä koko päivän menkkamaisia kipuja selässä ja alavatsalla. Nyt on parin päivän aikana ollut suu kuiva koko ajan, mutta ei mitenkään jano erityisesti. Oliskohan tää se raudan maku suussa..

Papuneitin laskettu aika siis näyttäs olevan 14.6.
 

Yhteistyössä