Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat, part IV

LASKETUT AJAT :

17.2.08
nupsu, 32v, ensimmäinen

19.2.08
posteljooni Petshkin, 35v, ensimmäinen

20.2.08
roosa70, 37v, kaksoset, 2 poikaa (UÄ )
miina34, 34v, ensimmäinen
Kitty, 32v, ensimmäinen, poika (UÄ )
Huolestunut Haalistunut, 27, ensimmäinen

23.2.08
kuu-ukko, 31v, kolmas, tyttö (veikkaus) yksi pieni syntyi enkelinä rv 38 :'(
Viipukka, 36v, toinen, tyttö (UÄ )

1.3.08
Hormonihirviö, 32v, ensimmäinen, tyttö (?)

2.3.08
mai68, 39v, ensimmäinen, poika (UÄ )

4.3.08
Ranja, 26v, toinen, sukupuoli pysyy yllätyksenä :)

5.3.08
Lampukka, 29v, toinen, poika (UÄ )
Jiksu, 32v, ensimmäinen, tyttö (?)

13.3.08
Amodini, 31v, ensimmäinen, tyttö (?)

14.3.08
Nampula, 28v, ensimmäinen, sukupuoli pysyy yllätyksenä :)

2.4.08
Dooris-71, 35v, ensimmäinen

:flower: :heart: SYNTYNEET: :heart: :flower:

Posteljooni Petshkin: poika syntyi 29.2. kello 8.16 viikolla 41+3. Mitat 4300g/54cm.

Hormonihirviö: tyttö syntyi 29.2. kello 6.13, mitat 3550 g/50 cm

Mai68: poika syntyi syntyi 24.2. kello 4.55, mitat 3160g/49 cm

Roosa70: kaksi poikaa syntyi 18.2. A-poika 16.31 ja B-poika 17.10. Mitat 3280g/50 cm sekä 3285g/51 cm.

Lampukka: poika syntyi 18.2. rv 37+5

Haalistunut: tyttö syntyi 14.2. mitat 3700 g/49 cm

Viipukka: tyttö syntyi 9.2. mitat 2550g/45cm

Kitty: poika syntyi 8.2 rv 38+4 mitat 51cm 3300g

Kuu-ukko: poika syntyi 28.1. rv 36+2, mitat 3550g/49 cm

Nupsu: poika syntyi 19.1. rv 35+6

 
Jep valkoista näyttää mullekkin. Voisko Jiksu laittaa tohon eka viestiin la ja muut tiedot?
ON taas vaihteeksi. Mulla on selvästi enemmän tuntemuksia alapäässä siis jotain menkkamaisia juilimisia, toivottavasti synnytys nyt ois jo käsillä en nimittäin saa nukuttua kun 20 min pätkiä kun noi lonkat on niin kipeät :( otin 1g panadolia illalla ja ei auttanut mitään. Pitää huomena kysyä neuvolassa josko sais käynnistykseen ajan ens viikolle. Olo on muutenkin kuin ois tulossa kipeäksi, taas pitää 37 lämpöjäkin... mutta äippäpolille sai mennä vasta jos yli 38 kuumetta. Millasia tuntemuksia muilla on alapäässä tai siis onko tuntemuksia ylipäätään? Alaselkäkin eilen kenkkuili samalai kun menkkojen aikana. Jotain ihme näppyä alkanut tulla naamaan, niinku finnin näköisiä mutta ei tunnu päällepäin miltään :eek:
Oliko monella jo limatulppa irronnut? Mää joka vessa reissulla sitä odotan, ei irtoo niin ei irtoa :headwall:

Hormonihirviö 37+4
 
Hep,

lasketut ajat on ekassa viestissä nyt.

HH: Mä heräsin yöllä siihen, että mies kyseli mikä mun on kun valitin ääneen. Oli sukkapuikkomaisia kipuja kohdunkaulan tienoolla ja voihkin niitä unissani. Muutenkin oli outo yö, oli tosi sekava olo ja jossakin vaiheessa olin varma että vedet meni kun oli reidet ihan märät, mutta se johtuikin siitä että olin hionnut niin paljon. Viehkoa... :|

Mullakin on kuumeinen olo, jostakin luin että flunssainen olo voi myös olla synnytyksen lähestymisen merkki. Tai sitten flunssan. :snotty:

Ei ole täällä limatulppaa näkynyt. Mä olen jotenkin ihan varma että menen yliajalle niin että paukkuu.

JAKSUJA KAIKILLE!! :)

Jiksu 37+0
 
HH Kyselit tuntemuksista: Minulla on ollut paljon supistuksia. Nyt on tullut sellainenkin vaiva, että kun seison muutamankin minuutin, jokin painaa tuonne häntäluun seudulle. Mulla on häntäluu kääntynyt jotenkin niin, että vauvan pää painaa sitä ja muita luita tuolla lantion seudulla. Se on tosi iljettävä tunne.
Menkkamaista jomotusta on ollut alavatsalla paljon.

Limatulppaa en ole kyllä huomannut. Silloin joskus viikkoja sitten tuli sellainen sitkaampi limanpalanen, mutta sen jälkeen en ole mitään vastaavaa havainnut.

Minun pitäisi levätä, mutta en millään malta. Viime yönä heräsin taas neljältä, enkä meinannut taaskaan nukahtaa uudelleen, kun nuo synnytysasiat mietityttävät.

Jaa, se on kuulkaas niin, että huomenna tähän aikaan minä haistelen vauvatuoksuja ja opettelen imetyksen saloja.
:heart: =)

Haalistunut ja vaavi 39+0

P.S: Kylläpä perhoset liihottelee vatsassa
 
18.2 syntyy pojat
Tänään tehtiin päätös käynnistyksestä. Tuli helpottunut olo. Nyt ei tarvitse kuin rentoutua nämä viimeiset päivät.
Jiksulle kiitos uusista sivuista. Mulla oli kanssa aamulla pelkkää valkoista kun koitin ennen sairaalaan lähtöä lukaista kuulumiset.
Mulla on muuten tullut syksyllä vuosi lisää ikää eli 37v ja tänään muutetiin taas neuvolakortiin oikea l.a. Jostain syystä se oli aikisempi kuin ivf.n mukainen aika. Eli ivf.n mukaan l.a on 20.2. Muistelisin, että joskus kesällä oli näistä puhetta. Mulla siis muutettu laskettua aikaa ultran mukaan. Sanoivat polilla, ettei missään nimessä pidä luottaa ultran mukaan määritettyyn aikaan. No, ihan sama tässä vaiheessa mikä l.a on nyt kun käynnistuspäätöskin tehtiin.
Siellä ne poitsut jumittaa kohdunsuulla ja painoarvion teko ei onnistunut.
Haalistuneelle Tsemppiä huomiselle!

Sitten noista alapään asioista: Minulla myös vihloo ajoittain kovastikkin kohdun suulla. Toisaalta on myö outoa painon tunnetta. Varsinkin yöllä kun kääntää kylkeä pitää oikein ähistä ja puhista, että kipu helppaa. Mutta tiedä noista, kokoajan on jotain pientä tuntemusta. Mitään limatulppaa ei ole minullakaan näkynyt. Ja samoin kuin jiksulla olen parina yönä luullut että vedet on mennyt kun hikoilen niin paljon!

Ei muuta kuin mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Roosa
 
Kiitos Jiksulle kun avasit uudet sivut. Valkoista vain näkyi edellisessä.

Ei ole täälläkään limatulppaa näkynyt. Vaikka kuinka yrittänyt kytsiä vessa reissuilla.
Viime yönä vauva piti ihan mahottoman touhun 01-02 välisellä ajalla. Luulen että se yritti työntyä alemmas ja alemmas. Sellaiset tuntemukset oli meikäläisen masussa. Virtsarakko sai kyytiä ja tuntui että peräaukon kauttako se meinas ulos tulla =) Ja vihlaisuja ja niinkuin sukkapuikolla oltais tökitty alapäähän. Tälläine yö oli viime yö.
Tänään on ollut vatsassa sellainen paineen tuntu ja tosi vaivalloista on ollut kumartelut.

Tsemppiä huomiselle Haalistuneelle :heart:

Varmaan ihana helpotus Roosa kun vihdoinkin sait päätöksen poikien syntymästä.
Nyt tosiaan rentoudu ja nauti viimeisistä odotuspäivistä :heart:

Mai 37+2
 
Moikka vaan!

Mä aamusella sain vielä kirjotettua ja pitkät pätkät kirjottelin, kunnes kaikki sitten oli valkoista... :headwall:

Nyt en sitten enää muista mitä oon kirjotellut, mutta koitetaan. Niin ja ekaksi Jiksulle kiitoksia taas uudesta pinosta. :) Ne syntyneet vois tosiaan laittaa, muistais sitten paremmin, millon kenenkin nyytti on syntynyt. :heart:

Viime yö meni siis toooodella huonosti. Nukuin pätkiä ja kivuttomia suppareita tuli aina kun hieman asentoo vaihdoin. Kivuttomia, mutta kurjia. Aamulla lähdin 6.00 koirien kanssa kävelylle. Puolisen tuntia lyllersin. Sinäkin aikana sain aikaiseksi muutaman supparin, hieman kipeämmän. Mutta ne sitten laantui sohvalle kun pääsin. Mutta ihan hyvä niin.

Neuvolassa kävin myös aamulla. Kaikki mukavasti. Hemppa oli noussut, nyt 124. Joten sain ohjeeksi vähentää raudan syöntiä yhteen päivässä. Sf-mitta oli 31. Vauva kuulemma laskeutunut ja pää on hyvin tiukasti kiinni alhaalla. Ei tosin puhunut varsinaisesta kiinnittymisestä, tiedä sitten. Mulla on tuo alapää ollut kans todella kipeä. Nivuset ja häpyluu kivistelee kovasti. Aika ajoin myös noita sukkapuikko kipuja, mutta hyvin vähän. Mutta onhan mulla tässä vielä hyvin aikaa. :) Kävely on varsin vaikeaa ajoittain, kun pieni painautuu vaan alemmas ja alemmas. Huh hui, melkoista vaappumista.

Haalistuneelle hirmuisesti tsemppiä huomiselle! :hug: :heart:

Roosalle
onnittelut sovitusta käynnistyspäivästä! :heart: :heart: Nyt on tosiaan varmaan helpompi olla, kun tietää ettei kauaa enää tarvitse odotella. :)

Nyt sauna kutsuu!

Nampula 35+5
 
Minäkin laitoin aamulla oman viestini. Ilmoittelin vain että pikku-neito :heart: syntyi 9.2. lauantaina ja mitat 2550g/45cm. Vielä ollaan hospitaalissa toipumassa sektiosta.

Tsemppiä kaikille tuleviin koitoksiin ja synnytyksestä toipumiseen :heart:
 
Viipukka ja perhe paljon onnea pienestä neidistä :heart: :heart: :heart:
Ihanaa kun tyttöjäkin tulee.
Toivottavasti vaaviarki lähtee hyvin käyntiin ja pikkuinen neiti saa voimia kotiinlähtöön! :hug:

Roosa
 
Päivitin ne syntyneet jotka muistin ja jotka löysin vanhasta ketjusta.

Unohdin varmasti jonkun mutta nykyään unohdan muutenkin kaiken joten antakee anteeksi! Ne, kenen tiedot puuttuu, laittakaa tietoa mitoista ja syntymäpäivistä ja viikoista niin lisään alkuun.

:D

Jiksu
 
Viipukalle Paljon Onnea tytöstä :flower: :flower: :heart: :heart:

Mulla palaa taulu kohta sen meidän neukkatädin kanssa, 2kk sisällä jo kolmatta kertaa kipeänä!! Siis oikeesti ei kukaan sairasta noin paljon :/ Tänään taas peruttiin aika, mulla lonkat ihan paskana ja oisin tosiaan halunnut ens viikolle käynnistys aikaa. Valvoin taas 2-6 ja sen jälkeen torkuin vaivoin vähäsen. Ei auta panadolit, EI! Voi v...tu sanon minä!

Jiksu Kittyhän sai vasta pojan mutta enpä muista muita tietoja, aivot lahonneet :whistle:

OIKEIN MUKAVAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!!!

Hormonihirviö 37+5
 
Huomenta päivää! :wave:

Katsotaas kuinka mun käy, kun ei oikein meinaa tämä netti yhteys pelata. Koko aamun takunnut. Nyt vaikuttais siltä että toimii hieman paremmin...

Viime yö meni sitten taas tooodella hienosti! Ihan väsyneenä menin nukkumaan jo klo 21 ja siinä sitten 2 asti menikin torkkuessa sekä vessassa juostessa. Supistukset taas kaverina aina vähän väliä. Sitten kun viimein oikeasti nukahdin ja oli reilun tunnin nukkunut heräsin koiran piipitykseen. Uloshan noiden piti päästä. Arvatkaapa harmittiko. Mutta onneksi sitten sain uudelleen unen päästä kiinni ja nukuinkin 8.30 asti. :) Lonkkien särkyyn heräsin muutamaan otteeseen ja koitin asentoa muuttaa ja onneksi onnistuinkin.

Juu, mutta siis semmoiset on päällimmäiset kuulumiset täällä. Nyt meinaan leipoa miehelle ystävänpäivän kunniaksi tonnikalapiirakan. Hän kun ei makeasta kauheasti välitä, niin parempi menekki sitten tuollaisella suolaisell piirakalla. Itse kyllä vetelisin kaikkea pullaa ja muuta kivaa herkkua vaikka kuinka. :p

Mutta siis oikein hyvää ystävänpäivää kaikille! :flower: :hug:

Nampula 35+6
 
Öiden taso vaihtelee nykyään kovasti. Mulla oli ihan ok yö, kerran vaan tarvi käydä vessassa (ja vaihtaa hikimärkä yöpaita) ja sitten sain kohtuuhyvin nukuttua koko loppuyön.

Täällä komea auringonpaiste mutta tuuli on hirveän kylmä... ei siis houkuttele. Kaupungilla käväisin sisareni kanssa sisustustyynyjä ostamassa, siinä taitaa olla tämän päivän urheilut.

Jiksu 37+1
 
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ! :flower:

Ihana keväinen aurinko hellii täälläkin. Meikäläisen kuntoilut ja päivän ulkoilut oli kanssa kauppareisussa jonka tein autolla. Vielä tuli ostettua herkkuja kaappiin, kun tuntuu tuo makea maistuvan turhankin hyvin. Olen päättänyt, että kun olen synnyttänyt alan heti tarkkailla myös ruokavaliotani. Makeiset jää pois kyllä kokonaan ja palaan taas lauantain karkkipäivään. On PAKKO päästä näistä kiloista. Mikään laihdutuskuuri ei iske mutta jos pienillä valinnoilla pääsisi takaisin omiin mittoihin. Ja toivotaan, että imetyskin lähtisi käyntiin niin saisi siinäkin kulutetua energiaa.

HH tuo sinun tilanne tuntuu paskamaiselta suorastaan.. :(
Eikö siellä ole sitten ketään jolle voisit mennä. Luulisi, että alkaa jo sijaisetkin tulla tutummaksi kuin oma terkkari. Vai jääkö sulla koko aika käyttämättä kun terkkari sairastaa.
Nythän noiden käyntien pitäisi olla jo kerran viikossa! Oletko puhunut käynnistystoiveista neuvolassa aikaisemmin. Täälläpäin suhtautuivat asiaan niin nihkeästi ainakin äitipolilla. Vaikka vaivaa on jos mitä niin ei käynnistetä ellei raskausmyrkytystä ole! Onneksi niiden oli nyt pakko ottaa asia vakavasti, kun laskettu aika tulee ja kaksosia ei päästetä yliaikaiseksi.
Toivon, että saat asiat järjestykseen ja sen käynnistyksen jos olet ihan loppu noiden lonkkien kanssa!

Minua on muuten peloteltu tuosta käynnistyksestä, että on normaalia synnytystä rankempi ja supistukset on ihan järkyttävän paljon rankempia kuin normaalisti. :eek:
Kysyin eilen asiaa kätilöltä ja hän sanoi ettei kalvojen puhkaisussa anneta supistusta lisäävää lääkettä vaan supistelun pitäisi alkaa spontaanisti kun vesi menee. Eli nyt kun paikat on valmiit synytykseen ei pitäisi olla niin paha nakki kuin pelotellaan. Kohdunsuu kun on jo 3cm auki ja kanava hävinnyt. Kyllä mua silti jännittää. Entiseen elämään ei ole enää paluuta ja ei kyllä halujakaan. Kyllä näitä lapsia on odotettu niin pitkään!

Tulipa taas pitkät rivit. Toivottavasti Kittyn vauvaarki on alkanut hyvin ja tänäänhän se on Haalistunutkin saanut nyytin kainaloon. Ihanaa :flower:

Roosa
 
Viipukalle uusintaonnittelut tytön johdosta!:flower: :heart: Jos kerkeät jossain vaiheessa kirjoitella synnytyskertomusta niin täällä odotellaan. Meidän neiti ei todellakaan tunnu haluavan kääntyä, joten sektiota jännäillessä...

Haalistuneella taitaa jo olla vauvanhoitopuuhat menossa :D Odottelemme kuulumisia!

Se on jännä miten olotilat vaihtelee. Kävin kauhomassa toissapäivänä kilsan altaassa kun oli niin paljon energiaa. Eilinen oli hankalaa kun tuntui, että lapsi painaa, ja mitenkään päin ei ollut hyvä, eikä saanut nukuttua. Ja viime yö meni vain yhdellä vessakäynnillä ja masukin kanssa vedeltiin sikeitä kymmeneen. Tänään on taas tarvottu koiran kanssa tunnin lenkkiäkin, ja virtaa piisaa.

Koettakaa jaksaa kipuilujen kanssa! Ja ihanaa, että Roosa sai vihdoin käynnistyspäivän.
 
Sydämmellistä Ystävänpäivää :heart:

Kiitos Jiksulle uudesta pinosta! Tässä vielä meidän pikkumiehen tiedot etusivulle
syntyi 8.2 rv 38+4 51cm 3300g

Lämpimät onnittelut Viipukalle tyttövauvasta :flower: Tulehan kertomaan miten meni.
Haalistuneella taitaa jo olla kääryle sylissä tällähetkellä!

Voi ihanaa kun näistä meidän pitkäaikaisista unelmista tulee totta.Kävi itsellä väistämättä mielessä vielä ajatus siitä missä viime vuonna tähän aikaan olimme.Epätietoisia tulevasta ja asennoituneina siihen että ehkä emme koskaan omaa lasta saisi. Omat fiilikset ovat olleet sekavat, valtava onnen tunne ja sitten suru monesta asiasta.TUnteet ja kyyneleet ovat pinnalla kokoajan. Hyvä ystäväni on myös hoitojonossa, ja itkuhan siinä tuli mullekin kun hän jaksoi ja halusi tulla meitä katsomaan osastolle. En tiennyt mitä sanoa, tunsin vaan sen tuskan mitä hän mahtoi sisällään käydä katsellessaan meitä kahta.Olin ihan sanaton ja itkin siellä sitten yksikseni....

Vauva arki on täällä lähtenyt hienosti käyntiin.Imetyksen kanssa on ollut hieman taistelua, kun tuntuu että maitoa ei tule tarpeeksi, ja yli 40min tissittelynkin jälkeen pojalla on selvästi kova nälkä, joten olen valitettavasti joutunut antamaan hieman korviketta.
Muuten tyytyväiseltä ja rauhalliselta hemmolta vaikuttaa pikkuinen.

Roosa jo noista kilojen karistamisesta mainitsikin.Tänään uskaltauduin ekaa kertaa vaa'lle ja 7kg oli jäänyt osastolle =) Kuusi kiloa olisi vielä jäljellä, ja jos samaan syssyyn imettämällä lähtisi kevään aikana muutamat ylikilot joita hoitojen aikana kertyi. Mihinkään dieetteihin en kyllä ole alkamassa, mutta makeat saa nyt jäädä ja tervetuloa terveempi ruokavalio.Eiköhän se siitä

Minimies taitaa ruveta heräilemään...palailen taas lukemaan uusimpia kuulumisia. Tukalilta vaikuttaa jo teidän olot..huhhuh....kukakohan on seuraavana vuorossa??

Kitty ja minimies 6pv

 
Huomenia ja hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!

Onkohan porukka jo jakautumassa, kun on palstalla ollut eilen illalla niin hiljaista? :D

Tänne ei ihmeempiä, yö meni suht mukavasti (yksi vessakäynti ja hikoilua mutta ei sen pahempaa) ja nyt on niin komea auringonpaiste että on pakko lähteä ulos taapertelemaan. Siivotakin pitäisi, kun auringonpaiste näyttää niin julmasti kaikki pölypallerot... :whistle:

Jiksu 37+2
 
Hei!

Täällä tosiaan on aika hiljaista :/

Tänne ei mitään ihmeitä...supistelee jonkin verran mutta aika kivuttomia on. Kovasti odottelen että pääsis jo tosi toimiin =) , mutta tämä pirpana taitaa odotuttaa itseään tosissaan.

Täriseekö kenelläkään joskus vatsa, sellasen muutaman sekunnin ajan?
Mulla aina silloin tällöin ja oon ihmetellyt että mitä se mahtaa olla. Jossain pinossa keskusteltiin samasta asiasta ja jotkut oli sitä mieltä että se olisi kuulema poika vauvan pissaamista?!
Ens viikolla ajattelin kysästä neuvolassa että tietääköhän ne siellä mitä se on.

Ulkona tosiaan ihana auringon paiste ja muutama aste pakkasta B)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Mai 37+4
 

Yhteistyössä