Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat, part IV

Tosiaan, hiljaista on. Toisaalta aika moni on jo vauvanhoitopuuhissakin :)
Lampukan kuulumisia olisi kiva kuulla. Jos vaikka sielläkin on jo poika kainalossa.
Samoin Haalistuneen synnytyskertomusta odottelen.

Mulla taisi aamulla irrota osa limatulppaa. Ei ollut verensekaista mutta jotain ihan uutta töhnää.. Ja kamalan paksua limaista! Kivat jutut.. No odotellaan tapahtuuko jotain viikonlopun aikana spontaanisti. Limatulpan irtoamisen jälkeen menee kuulemma yleensä 1-10 päivää synnytyksen alkuun. Näin luin vauvakirjasta.

Koitan saada itseni nyt nauttimaan auringosta. Meillä paistaa terassille jo niin lämpimästi, että voi nautiskella auringosta siinä kaffekupposen kera B)

Roosa
 
Mies lähti taas opiskelemaan... nyt on vähän surkea mieli kun viime yönä heräsin taas koviin menkkakipuihin/suppareihin ja aattelin jo että josko niistä päästäisiin synnyttämään mutta EI niin EI, loppui niin äkkiä kun olivat alkaneetkin...... :| On kyllä joku enne tämä meidän lempinimi vauvalla (Känkkäränkkä jr eli Känkkis), kiusaa vaan mua noilla tempuillaan. Kun mies lähti niin olin ihan ok ja nyt sitten teille täällä tuhruan oloistani :ashamed: Anteeksi taas vaihteeksi.
Roosa kysyit neuvola toiminnasta. Mulla jää kokonaan neukku väliin kun täti on kipeenä, että näin meillä täällä!!!!!
Oon kade Roosalle limatulpasta :D voi kun mullakin tulis jotain muutakin kun sitä punertavaa nestettä joka irtoaa kuulemma kohdunsuulta. Limatulppakin voi liueta ohuena nesteenä, aina ei oo pakosti paksua töhkää.
Meillä ei vissin päästetä näitä hoidoista alkunsa saaneita vauvoja yliajalle joten kyllä ne käynnistää jos tarvetta on.
Varokaa näitä kevät aurinkoja, voi tulla maksa läiskiä näin raskaus aikana.

Hormonihirviö 37+6
 
Moikka taas täältäkin!

Olen ollut tässä parisen viikkoa nettikatveessa ja sinä aikana on täällä tapahtunut hurjasti. Onnea ihan kamalasti Kittylle ja Viipukalle!

Erilaisia kipuja ja nukkumisvaikeuksia tuntuu olevan yhdellä jos toisella. Sama täällä. Lonkkiin sattuu välillä niin että yö menee kyljeltä toiselle pyöriskellessä. Onneksi olen saanut sitten korvaukseksi päivisin vähän nukkua. Kun olen pitkän aikaa ollut samassa asennossa esim. sohvalla, on ihan uskomattoman vaikeaa kampeutua siitä ylös. Rollaattorin melkein tarttis.

Mai puhui tuosta vatsan tärinästä ja samaa olen välillä huomannut itsekin. Neuvolassa en siitä muistanut tänään kysyä. Kerro Mai, jos saat selville mitä se on. Vauvalla on myös ajoittain hikka. Ensin en tajunnut mitä se on, ajattelin vain että onpas rytmitajuinen kaveri, kun niin rytmikkäästi hytkyy...

Viime viikolla jouduin Naikkarille tarkkailtavaksi, kun neuvolan terkan mielestä vauvan sydänäänet olivat liian hitaat ja monotoniset. Säikähdin tietty ihan kamalasti ja matka sairaalaan oli tosi pelottava. Äitiyspolilla minut sitten kytkettiin piuhoihin ja mitattiin vauvan sydämen sykettä, supistuksia ja vauvan liikkeitä. Tunnin siinä maattuani tuli reipas terkka ilmoittamaan minulle, että kaikki on ihan kunnossa ja käyrät mallikelpoiset. Helpotus oli suunnaton!

Nyt sitten vain ollaan hissukseen ja odotellaan. Supistuksia on harvakseltaan ja nekin kivuttomia. Saa nähdä kauanko tässä vielä menee. Jotenkin tuntuu siltä, että yliajalle menee tämä kaveri niinkuin molemmat vanhempansakin.

Roosalle tsemppiä viimeisiin odottelun päiviin! Meidän synnytyssairaalahan taitaa olla sama ja lasketut ajatkin melkein. Katsotaan pääsetkö ennen minua tositoimiin. Kaikki muut helmikuun la:laiset kun ovat jo tainneet saada vauvan syliin.

Rauhallista ja positiivista mieltä kaikille lyllertäjille!

T: posteljooni Petshkin 39+3











 
Iltapäivää kaikille! B)

Hyvä olo kun sain itseni kunnon kävelylenkille, taaperrettiin raskaana olevan kaverin kanssa kuin kaksi vankkaa ankkaa. :D Auringonpaisteesta saa ihmeellisen paljon virtaa, tosin kotiin kun tulin niin sohva ja uusi Kaksplus-lehti kutsuivat vastustamattomasti.

Täällä ei ole mistään limatulpista tietoakaan, ja kohdunsuun viiltelytkin ovat nyt olleet vähissä. Minä ja maha-asukas vietetään varmaan tässä symbioosissa vielä moooooonta viikkoa. Niin on pakko asennoitua, muuten menee totaalisesti hermot odottamiseen. :LOL: Mielelläni luopuisin jo tästä mahasta, mutta kaikki ajallaan...

Takaisin sohvalle...

Jiksu
 
Tervehdys täältäkin!

Meillä mies piti tänään vapaapäivän töistä ja ollaan sitten aamusta saakka oltu menossa. Poikettu siellä sun täällä ja kaupoilla jne. Nyt sitten olo aikas puhki. Tuossa muutama tunti sitten alkoi menkkakivut vatsassa ja pari suppariakin tuli, mutta eipä sen enempiä.

Posteljoonille hurjasti tsemppiä vikoihin päiviin! Niin vähän enää jäljellä, että huih! :)

Niin ja Roosalle onnittelut limatulpasta! :D

HH:lle myös tsempit nyt kun mies taas opiskelemassa. Josko pikkuinen malttaisi nyt ootella.

Mulla on muuten joskus myös vatsa tärräillyt kuten Mai kertoi. Hikka on myös pikkuisella 1-3 krt/pv. Veikeää pomputustahan se on. :)

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille! Pitäkäähän itsestänne ja pikkuisista huolta! :wave:

Nampula 36+0
 
Huomenta!

Nyt mä tiedän mikä on oikeasti kipeä supistus! Auts!
Eilen meni nukkumaan meno kovin kovin myöhään, kun se oma "pikku" hauva alkoi pentuja punkeamaan maailmaan siellä kasvattajalla ja sitä sitten jänskäsin. Lopputulos ei ole vielä selvillä kun minun oli pakko mennä yöllä sitten jossain kohtaa nukkumaan. Sitä siis odotellessa. :D

Mutta siis suppariin... tosiaan kun nukkumaan sitten päädyin hieman yli puolen yön ja olin juuri saamassa unen päästä kiinni, alkoi vatsaa jomottamaan ja tuntui kovia menkkakipuja. Jonka jälkeen sitten supisti koko vatsan pinkeäksi. Ei onneksi kestänyt kuin muutaman kymmenen sekuntia, mutta AUTS! Teki kipiää. Sitten tulikin tarve rynnätä vessaan isolle hädälle. Nukahdin kyllä sitten nopeasti, mutta yöllä muutaman kerran heräsin vastaavaan, mutta "loivempaan". Joten siis supparit löydetty! Yöllä kyllä siinä mietin, että en välttämättä kyllä haluaisi kokea enää moista uudelleen, mutta eipä taida vaihtoehtoja olla. :p

Nyt kyllä väsyttää, kun jäi yöunet hieman vajaiksi ja näin vielä koiranpentu-unia. Mutta josko tuossa sitten ottaisi kohta päikkärit, jaksaa sitten illalla mun porukoiden luona kyläillä. :)

Tämmöttis täältä!

Nampula 36+1
 
Nampula kuulostaa niin tutuilta nuo sun supparit, nyt ne alkaa suakin kiusaamaan että pääset kohta synnyttämään mutta mulla ne ei ainakaan ole vielä vauvaa maailmaan saaneet. Ne on pelottavan kipeitä ja eikös tullukkin ajatus että eihän ne näin kipeitä aluksi pidä olla?
Voi koiran pennut on ihania jopa ajokoiran pennut vaikka isoina niitä inhoankin, niiden suukin haisee sellaselle kätevälle ja ovat paljon rääpäleenpiä kun kissan pennut. Kissat on jotenkin niin äkkiä älykkäämpiä, käyvät pissalla jo muutaman viikon ikäisinä kissanvessassa toisin kun koirat voi joskus lorautella vielä vuoden ikäisinäkin sisälle (varsinkin uros koirat).
Mää oon alkanut ottamaan panadolit yöllisellä pissa reissulla 2 aikaan, lonkat on kyllä loppuyönkin kipeät ja kylkeä vaihdan tuon tuostakin mutta kai se lääke rauhoittaa vähäsen että saan jonkinverran nukuttua. Viime yönä ei supannutkaan, onneksi! Nyt on taas kohdunsuulla tuntoja, ei sukkapuikko vaan jotain muuta. Taitaapi tuo vauva olla niin alhaalla että painaa/aukoo jo paikkoja.
Mua ei muuten vieläkään maha haittaa menoa, autolla ajokin sujuu eikä ratti ota kiinni vaikka 163 pätkä olenkin. En luopuisi tästä masusta, paitsi kyllä mää tämän vauvan jo haluaisin nähdä =) Me ollan miehen kans niin erinäköisiä että hauska nähdä millanen sekoitus tästä tulee....

Hormonihirviö 38 TASAN Jo !!!!!!!
 
Täältä vielä pikaiset kuulumiset, ennen mun vanhemmille lähtöä.

Minun ihana pikkuhauvani sai siis yhteensä 8 pentua. 5 tyttö pentua ja 3 poitsua. :) On niin ihanaa kun sai kuulla että kaikki hyvin pennuilla ja äitikoiralla. Niin huolissani siitä olin, onneksi syyttä.

Itsellä alkaa nyt olemaan jalat ja kädet aikamoisen turvotuksen kourissa. Tai no ei nyt vielä pahasti, mutta niin että mua kiukuttaa. Keskiviikkona just neuvolassa juteltiin siitä ettei mua ole turvottanut oikeastaan lainkaan ja nyt sitten alkaa olemaan. Mutta se taitaa siis olla ihan normaalia, mitä muistelen teidän muiden jutuista. Onko kukaan keksinyt poppakonsteja helpottamaan asiaa? Ananasta on nyt tullut syötyä taas, josko auttaisi. Muita keinoja?

Jepsis, mutta nyt pizzailtaa viettämään! :wave:

Nampula
 
Hei taas kaikille - me kotiuduttiin pikkunyytin kanssa eilen - siis viikko vierähti sillä tiellä =)

Menin siis viikko sitten äippäpolille ulkokäännösyritykseen. No sitähän kokeiltiin mutta neiti kääntyi puoleenväliin eikä siitä suostunut eteenpäin joten asia jouduttiin jättämään siihen. Sen jälkeen laitetaan käyrälle tarkkailtavaksi ainakin tunniksi ja juuri ennen tunnin loppua käyrälle tuli katkos. Tästä johtuen tehtiin päätös että jään osastolle ja seuraavana päivänä tehdään suunniteltu sektio - viikot siis la 38+0. Siinäpä olin nälissäni ollut sen päivän ja jouduin nestemäiselle vielä illaksi. Illalla vielä suolen tyhjennys ja eiku aamua odottamaan.

Isäntä saapui sitten aamulla osastolle. Mulle laitettiin virtsakatetri ja kanyyli käteen. Sit mentiin leikkaussaliin isän mennessä vaihtamaan vaatteita. Siellä lisää kanyyleita - yksi käsivarteen ja sit sinne selkäpuolelle kipupumppua varten joku "juttu". Sit anestesialääkäri laittoi spinaalipuudutuksen - ei sattunut kun oli kokenut lääkäri. Ihmisiä hyöri ja pyöri ympärillä. Kädet laitettiin molemmin puolin kuin ristiinnaulitulla ja vatsan alue oli suojattu kankaalla etten näe mitä tehdään. Koko ajan jokin tuntemus oli että jotain tehdään mutta kipua ei tuntunut. Kun lasta vedettiin ulos - tuntui vähän kuin joku olisi keuhkoista vetänyt :p No sitten kuulin sen ihanan parkaisun ja aloin tietty itkemään. Neiti kapaloitiin ja mulle näytettiin hetken aikaa naamaa. Sitten isä lähti kätilön kanssa synnärille pesemään pienokaista. Minua kursittiin kokoon ja verenvuotoa tuli litran verran. Ne siinä supisivat keskenään ja kysyin jo että onko joku vialla - ei kuulemma ollut :/ Minut vietiin keskusheräämöön koska oli lauantai joten vauvaa sinne ei enää tuotu. Näin hänet sitten kun minut vietiin takaisin osastolle kun tunto oli palannut jalkoihin. Täytyy sanoa että tämä synnytystapa on niin kaukana luonnollisesta että hoplaa!

Nukuin sitten lähes koko illan. Ensimmäinen yö oli painajaista! Vatsaani käytiin painelemassa vähän väliä ja aloin jo itkemään kun lääkäri oli niin kovakourainen. Ei siinä mitään - pahin oli vasta edessä. Leikkauksesta johtuen minulle tuli aivan mielettömät tuskat olkapää/hartiaan sekä oikeaan kylkeen - hengittäminen oli tuskallista ja sanoin jo hoitajalle että ammu minut. Siinä hetkessä olisin voinut tehdä mitä vain että tuskat olisivat loppuneet. Sanoinkin myöhemmin että on se kumma kun mahasta leikataan niin tuskat tulee olkaan/kylkeen! Kuulemma leikkauksesta johtuvia. Kivut hellittivät kun nostivat minut istumaan ja nuokuin siinä sitten loppuyön istualleni. Seuraavat kaksi yötä nukuin yhdellä kyljellä asentoa vaihtamatta peläten uusintatuskia jotka aivan hetkittäin muistuttivat eka yöstä. Kolmantena yönä otin neitin vierihoitoon ja tässä on taas opeteltu imettämistä. Muistan miten tuskien taival se oli esikoisen kohdalla ja kymmenen päivän jälkeen jouduinkin sen lopettamaan kun nännit repsottivat ja alkoivat märkimään. Nyt käyn samoja taisteluja tämänkin kohdalla - välillä tulee verta rinnanpäistä ja taas pidetään taukoa. Rinnat ihan sika kipeet ja pakko ois imettää ettei tule tulehdusta. Pääsääntöisesti pystyn tekemään niin että imetän ensin rinnasta ja loppu tankataan korvikkeella. Mutta jokainen pisara jonka neito rinnastani saa on arvokasta ja auttaa pilkkomaan korviketta. Ois se helppoa jos imetys onnistuisi - ei tartteisi noitten pullojen kanssa pelata!

Mutta tämmöistä tarinaa täältä - jatkan taas kun jakselen :wave: Nyt lähden valloittavan prinsessan viereen nukkumaan.

Viipukka ja typy 1vko :heart:
 
Aikamoiselta kuulosti sinun synnytystarina. Kiva kuitenkin, että olette nyt jo kotona. :heart:

Olen itse ihan poikki. Käytiin ostamassa baby björn sitterit ja isompi pinnasänky. Kävely kaupoissa otti koville.
Nyt on pakko mennä sohvalle lepäilemään.
Enää kaksi yötä ja näen pojat :) Täällä on nyt kaikki valmiina vauvoille. Tuttipullot vielä pitäisi steriloida huomenna!

Mukavaa lauantaita kaikille ja Nampula, onnea pentueesta.. kai sitä voi sinuakin onnitella niistä :)

Roosa 39+3
 
Joo niin kuulosti Viipukan vauvan teko kipeältä touhulta, eikös nuo ole hyperin oireita nuo hartiakivut eli nestettä kertyy vatsaonteloon? Onneksi kaikki nyt hyvin. Onnea vaan paljon!
Mulla on taas jännittävä yö :eek: 12 aikaan menin jo ekalle vessa reissulle, sain itteni taas sänkyyn ähellettyä niin eikös alkanut mahtava supistus. Koko alamaha häpykumpuineen oli tulessa mutta niitä tuli vain yhteensä 3kpl, kestoltaan yli minuutin mutta n.30 min välein. Hengitys salpaantui ja puuskutinkin aikalailla ja mies vaan nukkui tyytyväisenä vieressä..... |O Olin siis taas 12-04 hereillä, ei ole ihmisen hommaa valvoa yöllä :headwall: Mulla supisti nyt aamullakin vähemmän kivuliaammin heti kun heräsin ja kakkoselle samantien piti mennä. Mun maha on toiminut tosi huonosti viime aikoina, painasko vauva peräsuoleen ettei kakat pääse tulemaan.... en tiiä. Ei kai näitä tälläsiä öitä voi olla kovin montaa enää, pääsis jo synnyttämään!!!!!! Vaikka kyllä ne oli taas pelottavan kipeitä suppareita, kuinka mää selviän synnytyksestä :eek:
Voi Roosalla alkaa olla jännät hetket :heart: :heart:
Me mennään tänään ulos syömään, josko tämä ois viimeinen hetki kaksin ulkona (toivossa on hyvä elää, tietty nyt ei sitten tapahdu mitään taas moneen yöhön)

Hormonihirviö+kiukutteleva Känkkis 38+1
 
Viipukalle perheineen vielä kerran hurjasti onnea! :heart: :flower:
Hurjalta kyllä kuulosti tuo sinun tarinasi. Onneksi kaikki kuitenkin sitten meni hyvin ja nyt saatte kotona aloitella arkea uuden tulokkaan kera. :)

Roosalla on jännät paikat edessä, huih! Tuntuu hurjalta että Roosallakin kohta pojat sylissä. Varsinkin näin, kun Roosa tietää asian jo etukäteen. :heart: :heart: Niin ja kiitos Roosa onnitteluista, kai sitä minuakin saa onnitella pikku pentusista, vaikkeivat täällä olekaan. :)

HH:lle
voimia suppareiden kanssa painiskelusta. Täällä ei suppareita ole sen jälkeen näkynyt, tai siis kivuttomia kyllä. Mutta ei varsinaisia. Flunssaa se pukkaa päälle ja ilmeisesti sitten siitä johtuen lihakset hieman kipeinä. Ei tosin perinteiseen flunssa tyyliin. Mutta muutoin ihan hyvä olo, joten eiköhän tämä tästä.

Rauhallista sunnuntaita kaikille!

Nampula 36+2
 
Kyllä tuo nyytti korvaa kaiken kärsimyksen ja kivun - on se niin ihana :heart: :heart: :heart:

Kysyin hoitajalta että onko kaikki äidit näin kipeitä sektion jälkeen, sanoi että ehkä minä olen kuitenkin keskimääräistä kipeämpi :ashamed: Kai minä sitten koen nuo kivut paljon voimakkaammin - onhan se kovin yksilöllistä. Olisin kyllä halunnut ihan luonnollisen synnytyksen ilman käynnistyksiä tai sektioita mutta nyt mentiin näin eikä mahda mitään. Olen kuitenkin nyt paremmassa kunnossa kuin esikoisen synnytyksen jälkeen (käynnistys, alakautta synnytys) joten siinä mielessä kivempi. Hb:kin on vain piirun alta sata ja jos haava vielä paranee näin hyvin niin kohtahan tässä on kaikki jo niinkuin ennen :)

Tsemppiä teille kaikille synnytykseen - toivon teille luonnollista synnytystä - voisin kuvitella sen olevan mukavin tapa sekä lapselle että äidille :)
 
Sunnuntaita kaikille!

Tänne ei kuulu yhtään mitään, supistuksia ei ole, eikä mistään kolota eikä vihlo. Vain närästys vaivaa, erehdyin syömään ruokaa jossa oli sipulia. :$ Närästyksen mukana iski armoton ketutus, ärsyttää vaan kun ihmiset soittelee ja kyselee vointia ja että joko synnytys pelottaa. Miksikä se vointi nyt tästä muuttuisi? --> alkaa näköjään olla "lievää" kärsimättömyyttä ilmassa... :whistle:

Tsemppiä kaikille kipujen/ketutuksen/jonkun muun vaivan kanssa painiskeleville. Kyl tää tästä...

Jiksu 37+4
 
Sunnuntai iltapäivää lumisateisesta Kreikasta :xmas:

Täällä on maa ilhan valkoinen, yli 4 vuoteen ei ole tällaista ollut.Piti ihan videokameralla ikuistaa terassilta maisemia, ja samalla kuvata meidän ensimmäisiä päiviä täällä kotona nyytin kanssa :heart:

Olo on vieläkin aika leijaileva, tuntuu että koko ulkomaailma on tavallaan sulkeutunut ulkopuolelle.Onkohan tämä nyt vielä sitä 'honey moonia' vai mitä.Eiköhän se vauva-arki tästä rutinoidu.
Yöelämää harjoitellaan, aika rankkaa touhuahan se on.Yritän kuitenkin vauvan rytmissä nukkua päivällä öisiä univelkoja pois.

Mä oon nyt jäänyt roikkumaan vielä tänne puolelle teidän seuraan, en osaa oikein vielä tuolle vauvapuolelle kirjoittaa.Odottelen että tulette kaikki sinne pika pikaa.

Viipukalle sylin täydeltä ONNEA pikkunyytistä! Ikävän kuuloinen oli kyllä synnytyskertomuksesi.Toivottavasti kivut ovat jo hellittämään päin ja voit nauttia nyt vaan vauvasta. Itselle jäi niin hyvä mieli helposta synnytyksestä, ainoastaan jälkisupistusten ja vuodon määrä pääsi yllättämään.Epparihaavakin on parantunut hyvin, ei ole tarvinnut millään tyynyillä istustella.

Viipukka: Mulla ei imetys onnistu ilman rintakumeja lainkaan.Pikkumies vaan huusi rinnalla, ja hermothan siinä meni. Sairaalassa rinnat oli ihan sikakipeät mullakin, esimaitoa ei herunut pisaraakaan. TIehyet oli ihan tukossa ja onneksi kätilö toi mulle sitten lopulta sähköpumpun kun vauvakaan ei saanut imettyä mitään. Molemmista rinnoista irtosi 60ml paksua ja rasvaisen keltaista esimaitoa, ja tämän jälkeen imetyskin lähti kumeilla hienosti käyntiin.

Roosakin sitten pääsee nyyttejä lunastamaan huomenna! Ihanaa! Ootko jo ihan hermona? Ajatella ensikohtaamisenne on vain tuntien päässä :heart: Olen hengessä mukana, ja jännityksellä odottelen kuulumisia kun kotiudutte! Yritätkö ihan alatiesynnytystä kuitenkin? Voimia ja tsemppiä kovasti!

HH: Mulla on tunne että ihan kohta olet jo synnärillä. Ei voi enää pitkään mennä, lähtölaskenta varmasti jo alkamassa.Pyydä sitten heti kättelyssä ihan rohkeasti vaan kipulääkitystä, ihan turhaan sitä pitää yrittää kärvistellä supistusten kanssa, rentoutuneena synnytyskin etenee nopeammin ja paremmin.

Nampulalle onnittelut nelijalkaisista vauvoista, ja hauvamammalle myös ;) :heart:

Kitty & pikkumies 9pv
 
Huomenia !
Synnyttäneet kertokaahan kuinka monta kertaa yössä/vuorokaudessa teidän vauvat on tisulla/pullolla? Paljonko vaippja kuluu per/vuorokausi? 2-4kg vai sitä seuraavaa kokoa? Alkaa jo mietityttää vauvan kans pärjääminen.... Ja musta on kiva että kirjoittelette tällä palstalla, jos sais vinkkejäkin vauvan hoitoon.
Eilen käytiin syömässä kiinalaisessa ja otin tulista valkosipuli härkää. NAM :p ja simpat sain myös sisään joten 2 synnytystä edistävää oli kehissä mutta 6 kunnon supparia sain yön aikana, selkää poltteli ja menkkakipuja alamasulla. Eilisen päivän oli koko ajan menkkakivut, mun äiti sanoi että sillä on alkanut synnytys menkkakivuilla. Saas nyt nähdä ollaanko samasta puusta veistettyjä :/
Kitty kuinka sun anoppi on antanut olla sun rauhassa? Niin muuten ajattelin minäkin eilen josko pääsis synnyttämään viime yönä mutta taas se känkkis vaan kiusaa.....
Neuvola tätsky soitti että huomena on uusi aika 9.00, ja lupas hoitaa lähetteen ettei mene yliajalle.
Roosalle stemit!!!!!

Hormonihirviö 38+2
 
Huomenia täältäkin!

Tuota Jiksun kuvaamaa kärsimättömyyttä ilmassa täälläkin! Mullahan nyt olis vielä aikaa tässä ootella, mutta kun haluaisin jo nyytin kainaloon. :whistle: Tänä aamuna katselin telkusta aamusarjaa ja siellä syntyi vauva, minun kärsimättömyyteni se vain kasvoi ja kasvoi entisestään. Huoh, ei jaksaisi odotella enää. No, onneksi tällä viikolla on paljon puuhaa. Tänään oikeastaan ainoa päivä kun olen päivän kotona, muutoin sitten menossa jossain joka päivä. Joten josko sitten aika kuluisi nopeammin. :p

Minä yhden supparin sain aikaiseksi tänään aamusella. Eilen illalla myös kauppareissulla kun oltiin, niin autoon takaisin marssiessa sain yhden kunnon supparin. Mutta siinäpä ne täältä. Jänskää mennä huomenna lääkärille, kuulemaan onko nämä supparit ja jalkovälin kivut tehneet yhtään mitään.

HH:lle nyt kovasti jaksuja ja tsemppiä noiden supparien kanssa, kunhan nyt muuttuisivat säännöllisiksi ja pääsisit tosi toimiin! :hug:

Jo pikkuisensa saaneille terkkuja että minusta myös on kiva kun jatkatte täällä kirjoittelua. Samaa sakkiahan me kuitenkin ollaan ja on se kiva kuulla teidän kokemuksianne ja arjen juttuja vauvan kanssa. :heart:

Tänään onkin sitten siivouspäivä, joten imuri kutsuu! Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :wave:

Nampula 36+3
 
Maanantaita!

Mustakin on tosi kiva että vauvaantuneet käy täällä kirjoittelemassa, kiva kuulla kaikkien kuulumisia. Siirrytään sitten joukolla vauvapuolelle? :D

Mä aivan kadehdin teitä kaikkia joilla jotakin suppareita yms. on, kun mulla ei tunnu missään mitään. Paitsi se närästys, se jatkuu. Yöllä rouskutin puoli pakettia Rennietä mutta ei se mitään auttanut... en ikinä enää syö sipulia!! :x Pitää lähteä kaupasta hakemaan piimää, se on ainoa joka jelppaa tässä tilanteessa.

Anoppi soitteli, kyseli olisko jotakin mitä se voisi tehdä (siivota, pestä ikkunoita... mitä vaan kuulemma). Sanoin että ei ole, en jaksa ruveta sille keksimään hommia enkä edes halua että se tulee tänne huseeraamaan. Voi kun ihmiset antaisivat vain mun/meidän olla rauhassa. Tuntuu etten jaksa mitään säätämistä.

Säätämisestä puheen ollen, taidan kans mennä imuroimaan. Auringonpaiste näyttää karusti mikä on asunnon pölykerroin. :eek:

Jiksu 37+5
 
Viipukalle onnittelut pikku kääröstä :heart: :flower:

Minusta kans mukavaa kuulla jo vauvautuneinnet kuulumisia. Odotelkaa vaan meitäkin niin siirrytään yhdessä sitten syntyneet puolelle =)

Minä se kans täällä malttamattomana odottelen supistuksia, mut ei niin ei! Nivuset täällä huutaa hoosiannaa ja häpyluu samoiten, mut siihen se sit jääkin.

Mä olen huomannu että tässä loppuvaiheessa multa on jäännyt närästys pois sekä iskias kivut. Ihanaa!
Huomenna on neuvola joten palaan huomenissa kertomaan kuulumisia...

Mai 38+0
 
Ranja
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Viipukalle onnitteluja! :flower:

Täällä on ajoittain myös kärsimättömyyttä ja pahaa tuulta ilmassa. Välillä supistelee ihan tuntuvasti ja jomottelee selkää ja alamahaa, mutta ei mitään muuta. Lauantaina käytiin kahdesti reippaalla kävelyllä ja vielä saunassa, mutta eipä auttanut. :|

Roosalle tsemppejä! Jokohan on pojat sylissä?! :heart:

Mitäs Nupsulle kuuluu? Toivottavasti kaikki on hyvin ja olette saaneet vauvan kotiin!

Aurinko on kyllä armoton pölyn, sormenjälkien ja muun lian suhteen. Mä ottasin mieluusti kotiapua anopilta tai keneltä tahansa, kun itsellä ei riitä virtaa tarttua luutuun. Kukaan ei vaan ole tarjonnut apua... Valmiiksi jo stressaan terveydenhoitajan kotikäyntiä, kun haluaisin että paikat on puhtaana ja tiedän etten jaksa siivota mielestäni tarpeeksi hyvin. Mulla on ongelma, tiedän :kieh:

Nyt täytyy mennä esikoisen kanssa lentokonematkalle Espanjaan, Egyptiin ja Thaimaahan ja sitten leikkikauppaan :wave:

Pumpattiin muuten jumppapallo taas pelikuntoon ja toimii nyt tietokonepöydän tuolina, tässä on tosi hyvä istua ja keikutella! Kiits vinkistä!

Ranja 37+6

 
Hyvää alkanutta viikkoa....saataisikohan tällä viikolla uusia nyyttejä kehiin, no Roosan pojat ainakin!

Hohhoijaa, olipa taas yö.Koliikin oireita ilmassa |O Tuli valvottua kl 02.15-07.00 välillä, poika vaan huusi pää punasena vatsanpuruja.Kyllä sen karjumisen nälkäitkusta erottaa, vauva vääntää ja kääntää koipiaan kippuraan ja sitten taas koko koppa jäykällä kaarella. Yritettiin hieroa masua, poljettiin jaloilla polkupyörää ,ja köröteltiin kevyesti mahallaan polvien päällä, eipä tuntunut auttavan mikään.Syliin sitten lopulta nukahti. Huomenna lastenlääkäri tulee kotikäynnille.Ihan rutiinitarkastus kun on viikko kulunut kotiutumisesta. siis JO viikko! nopeasti päivät hurahtavat vauvan tahdissa.

HH : pojalla näyttäisi olevan noin 3-4 h rytmissä nuo syömiset. Aamulla n kl 08.30 sitten kl 12-13, 16,20, 24 ja 05 aamulla. Viimeyö oli kyllä kaukana tästä rytmistä, söi ja huusi vähän väliä rinnalla. Jokaisen syötön jälkeen seurustellaan jonkin aikaa, sitten vaihdetaan vaippa ja kohta jo taas uni maistuu. Noin 5-7 vaippaa kuluu 24h aikana.Kakkaa vain kerran päivässä =)
''hauskin'' juttu on kun olen juuri saanut vaipan pois, ja ottamassa puhdasta vaippaa tilalle toinen pissaa kaaressa mun päälle! kuulemma poikavauvoille tosi tyypillistä touhua...heh!

Anoppi on pysynyt toistaiseksi vielä hieman taka-alalla.Aamupäivästä kyllä tulee oven taakse kyselemään miten on mennyt, ja käy tuomassa meille ruokaa :) Ei ole tarvinnut mun huolehtia ruuan laitosta.Mies hoitaa ostokset ja juoksevat asiat, olen saanut viettää ihan laatuaikaa vauvan kanssa kotona ja tutustua pieneen kunnolla. Katotaan miten jatkossa sujuu, anoppi kun ei siitä mihinkään muutu kuitenkaan, vaan tavoillensa uskollisena puuttuu hanakasti toisten asioihin...

Nyt pyykkäämään ja imuroimaan ennenkuin pikkumies herää.

Kitty
 


Täällä syödään yöllä kerran pari, ihanaa kun saa itsekin nukkua. Poitsu on kyllä pikasyömäri, ei kauan lutkuta kun jo jatketaan unia. :) Päivällä syödään miten sattuu, joskus poju herää yöunilta vasta yhdentoistan maissa.
Vaippoja menee meillä ainakin monia n. 5-7 päivässä, sillä aina on jonkinlainen pierunkuori vaipassa, mikä tuoksuu imelälle ja pitää vaihtaa puhtaaseen. Me ollaan käytetty Liberon newborn vaippaa 2-4kg, sillä se seuraava koko on pojulle aivan liian iso.
KITTY sama juttu meillä tuon pissajutun kanssa. Välillä koko hoitopöytä pissassa, jee äitille vähän siivottavaa.

Jaksuja teille masunkasvattajat loppumetreille ja -ponnistuksiin :hug:

kuu-ukko ja poju 3viikkoa
 
Voi hitto luen kateellisena teidän vauva juttuja =) mutta eiköhän se kohta meidän neitikin tule maailmaan.... Nukuin pikku päikkärit ja siinä heräillessä puhuin masulle ja miehelle että alahan vauveli jo syntyä niin enköhän saanut 4-5 kunnon supparia ja siitä vessaan sitten pissalle (käyn varmaan 15min välein) niin tulikin kakkonen. Sai nuo supparit mahan toimimaan!!!!!
Lihakastikkeen laitoin kiuhumaan.... mitähän sitä vois tehä pakkaseen valmiiksi että ois synnytyksen jälkeen ruokaa valmiina? Vaikka kyllä mulla mieskin kokkaa mutta kaikki pitäää vaan niin tarkoin aina selittää, käy sekoittamassa jne...........

HH 38+2
 
Ekaksi suuret onnittelut Haalistuneelle ja perheelle ystävänpäivä tyttösestä! :heart: :heart:

HH, toivotaan että nyt pikkuinen päättäisi teilläkin tulla maailmaan! :hug:
Minä myös kateellisena, mutta niin onnellisena vauvaantuneiden puolesta luen kuulumisia. :) On ihana lukea niitä ja odottaa omaa vuoroa. :)

Olen tänään sitten touhunnut oikein kunnolla. Imuroin, pyyhin lattiat kostealla, siivoilin oikein kunnolla Lisäksi sitten pyykki rumbaa, koirien ulkoilutusta (omien ja miehen siskon) jne. Katsotaan nyt mikä sitten vaikutus. :p Vielä ei ainakaan vielä tunnu, paitsi hieman jaloissa.

Nampula
 

Yhteistyössä