Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat, part IV

Iltaa!

:heart: Onnea Haalistunut! :flower: Synnärikertomusta kehiin kun kerkeät. Toivottavasti voitte hyvin!

Aika hurjan kuuloinen oli tuo Viipukan synnytyskertomus :eek: Toivottavasti haava paranee pian ja saatte arjen rullamaan.

Roosa on ainakin tositoimissa, varmasti jo joku muukin :wave: Olemme hengessä mukana!

Minusta on myös kiva kun vauvalliset pysyvät kuvioissa! Toivottavasti siirrytään pian toiselle puolelle koko jengi.

Nampulalle Onnittelut hauvavauvoista! Ne on kyllä niin yltiösöpöjä aina! Meillä koira järjesti viikonloppuohjelmaa. Oli aika löysävatsainen lauantaina, joten onneksi oltiin kääritty matot kun lähdettiin kylään. Kun palattiin niin koko kämppä oli ripulissa |O Saatiin miehen kanssa harjoitella mitä on yövalvominen vuorotellen. Koiraparka ulisi, ja me ravatiin koko yö ulkona. Sunnuntai sitten vietettiinkin eläinlääkärissä. 300 egeä paloi taas kerran tuosta vain, mutta pääasia, että saatiin jätkä nesteytettyä ja kunnon lääkkeet. Kuten tiedämme: lemmikit vähentävät stressiä. :LOL: Ajateltiin vain, että onneksi ei synnytys sattunut samaan saumaan.

Tämä päivä meni äippäpolilla. Yrittivät kahteen kertaan kääntää, mutta meidän neiti on päättänyt pysyä perätilassa. Viikon päästä uusi yritys, jolloin arvioidaan myös mun lantion mitat. Olin yllättynyt kun suositettelivat niin vahvasti alatiesynnytystä jos vain lantio antaa myöten. Ei jotenkin houkuttele työntää lasta kaksinkerroin ulos kun yksinkerroinkin tekee jo tiukkaa.... Kuitenkin lääkäri ja kätilöt sanoivat samaa kuin Viipukankin synnytyskertomus: ei se sektio mikään riskitön ja kivuton toimenpide ole... Olenkin päättänyt luottaa "mutua" enemmän ihmisiin, jotka tekevät näkevät työssään tuhansia synnyttäjiä...

Lähetän täältä vauhdituksia käynnistystä toivoville!!! Koettakaa jaksaa!

Amodini 36+4
 
Pikaisesti vielä piipahdan.
Tuo Viipukan kokemus on kyllä karmivaa luettavaa. Toivottavasti paranet!
Itselläkään ei mikään kovin häävi olo ole. Koko vatsa on vieläkin sen näköinen, että olisin raskaana.
Jännästi tunnoton, kun hermot on poikki. :/
Mulla on rinnat ihan kauhean kipeät. Nännit ovat tosi arat ja kun vauva tarraa niihin kiinni, tekisi mieli kiljua tuskasta. Sellaista se kuulemma vaan on. Olisinpa älynnyt jo raskausaikana rääkätä noita nännejä, toisaalta kun oli niitä supistuksia, niin tuskinpa olisi ollut järkevää.

Sen verran vielä siitä synnytyksestä, että vaavi ei meinannut millään tulla ulos ja kätilö joutui rynkyttämään sieltä minun pääpäädystä lujasti vastaan, jotta vauva lähti tulemaan.
Olin kainaloon asti lapsivedessä ja veressä. Verta tuli yli litra.
Nyt on jalat niin turvoksissa, ettei ne olleet näin pahat edes loppuraskaudesta. :eek:
 
Moi,
Onnea uusille vauvoille, ja äideille Viipukka, Kitty, Kuu-ukko ja Haalistunut! Ihanaa, että tyttökin tuli ketjuun, että on sitten morsiamia tulevaisuudessa meidän pojilla! Ihmeteltiin muuten siellä lastenosastolla, että miten voikin olla näin paljon poikia. Meidän hoitohuoneessa oli kolmen viime viikon aikana käymässä vain yksi tyttö, muut kaikki poikia!

Minäkin sain sitten oman pojan kotiin loppuviikosta! Täytyy myöntää, että ihanasti on olo rentoutunut ja helpottunut siitä. Siltikään keltaisuus ei ole vielä hellittänyt, ja kontrollissa ollaan käyty vielä sairaalalla kahden päivän välein. Nyt epäillään äidinmaitokeltaisuutta, joten poika on nyt vastikekuurilla, eikä omaa maitoa saa antaa. Mulla ei muutenkaan tämä imetys lähtenyt neljän viikon sairaalajakson aikana täysin käyntiin... No, korvikkeessa on se hyvä puoli, että vauva nukkuu ja syö todella säännöllisesti, meilläkin sykli on jotakuinkin neljä tuntia ja yöllä pitempikin. Illalla viimeinen ruoka on syöty 22 maissa ja seuraavat ruokailut ovat klo 3-4 ja 8-9 aamulla.

Vaippoja meillä menee jokaisen ruokailun yhteydessä yksi tai kaksi eli 5-7 vuorokaudessa. Aluksi käytimme tuota 2-4 kg, mutta nyt kun sairaalasta saadut näytepakkaukset loppuivat, siirryn kyllä suoraan tuohon seuraavaan kokoon. Poika on siis tällä hetkellä 3,6 kg. Kestovaipat näyttävät vielä varsin isoilta paketeilta (monessa mulla onkin aloituskoko 5 kg), joten niiden aloittamista odotan vielä. Mutta paitsi vaippoja, on myös paitojen/bodyjen kulukki meillä yllättävän suurta, päivässä menee 2-3 paitaa maitopuklujen takia. Pojalle menee tällä hetkellä parhaiten 50-senttiset, joita mulla ei olekaan kovin montaa, joten pyykätä saa aika lailla. Eniten mulla on vaatteita 62-koossa, mutta ne ovat vielä armottoman suuria. Poika on siis tällä hetkellä 52 cm.

Jeps, mutta nyt vielä ehtii omia iltatoimia, ennenkuin poika herää iltasyönnille! Onnellisia viimeisiä odotuspäiviä ja ihania ensipäiviä vauvojen parissa!

Nupsu ja poika 4 vkoa
(syntymämitat oli 2,9kg ja 50cm, nyt mitat ovat 3,6kg ja 52cm)
 
Haalistunut: Onnea!! :flower: :) Lisäsin sun ja vaavin tiedot tuonne ketjun alkuun.

Nupsu: Kiva kun ehdit tänne kertoilemaan kuulumisia, on tosi mukava kuulla kokemuksia vauva-arjesta.

(.): Ei mitään tuntemuksia, vatsavuokralainen potkuttelee ja nyrkittelee tasaisesti, mutta missään ei tunnu mitään, ei suppareita, ei vihlontoja. Kaveri väitti että tämä on tyyntä myrskyn edellä. :D Voisi olla melkoinen shokki jos yhtäkkiä paukahtaisi lapsivedet lattialle. :LOL:

Pitäisi jaksaa kaupungille työkaverin kanssa lounaalle. On jotenkin flunssainen olo joten ei kauheasti huvittaisi mutta en mä jaksa taas koko päivää kotonakaan käkkiä. Mennään nyt kun vielä voidaan... :whistle:

Hyvää päivää kaikille!!

Jiksu 37+6
 
Onnittelut Nupsulle pojan kotiin pääsyn johdosta! :heart: :heart: Varmasti ihana saada poika kotiin ja alkaa harjoittelemaan arkea. :)

On niin totta tuo mitä Amodini sanoi, että lemmikin muka vähentävät stressiä. Juu, eipä meilläkään ainakaan ihan viime aikoina ole kovin vähäistä ollut. Onnittelut muuten Amodinille siitä, että teillä mieskin ilmeisesti herää kun koiralla hätä mennä ulos? Meillä kun tuo nukkuu kuin tukki, joten minähän se siis meillä on joka aika nousee päästämään koiria pihalle yöaikaan. Joskus raivostuttaa, mutta minkäs teet. Itse olen niin herkkäuninen ja oppinut heräämään jopa tuon yhden hauvan steppaamiseen tuossa ovella. Se kun ei päästä pihaustakaan suustaan, mutta steppaa. Lisäksi sillä on vielä omasta takaa niin lyhyet kynnet ettei edes lattia rapise. Mutta hyvin se on oppinut tavan saada mut hereille... :p

Viime yö täällä meni sitten synnytys unia nähdessä ja vessassa rampatessa. Näin unta että HH lähti synnyttämään, toivotaan että uni oli tosi. :) Unien lisäksi vatsan asukkaalla oli niin kovat bileet masussa, että heräsin useampaan otteeseen sen melskaukseen. Ikinä ei ole oisin noi melskannut. Nyt aamusta sitten jo hieman rauhallisempi. :heart:

Kohta olisi lääkärille lähtö. Tulen sitten illemmalla kertomaan lääkäri kuulumiset.

Jiksulle toivotuksia, että josko se kivuttomuus ja kaikki olisikin nyt tosiaan tyyntä myrskyn edellä. Voihan se hyvinkin mennä niinkin, että sitten kun alkaa tulemaan niin on tosi kyseessä. :)

Nampula 36+4
 
Nampula yhdessä koossa täällä vielä ollaan ;) mutta kohdunsuu on jo puolelle toista sormelle auki, pehmeä ja kanavaa jäljellä 1cm!!!! Tilanne ole vielä 2 viikkoa sitten kohdunsuu kiinni/pehmeähkö ja 3cm jäljellä, jotain on siis tapahtunut JESS JESS =) Vauva on tosi alhaalla ja sf-mittakin laski 2 sentillä. Turvotus 2 plussalla, pissa puhdas ja kaikki muutenki ok. Sanoin tätskylle että teeppäs nyt joku kikkakolmonen ja se tosiaan ekaa kertaa kokeili mun alapäätä ja samalla pyöritti kohdunsuuta. Ens keskiviikkona jos olen yhdessä koossa saan ajan käynnistykseen (39+4)
Niin ja kysyin muuten sellasta että prosentuaalisesti miten synnytys alkaa niin 50/50 alkaa suppareilla tai lapsiveden menolla. Toivosin niin että mulla menis lapsivedet niin tietäs oikeesti milloin alkaa eikä tarvis arpoa......
Mukavaa että kaikkien vauvat voi hyvin =)
Jiksu tuo flunssainen olo tarkoittaa että synnytys on lähellä eikä välttämättä että olet tulossa kipeäksi. Eikös tunnukkin että kaikki voimat on poissa? Mulla sitä jo muutaman viikon...

Hormonihirviö 38+3
 
HH: Olisi kyllä oikeasti aika kiva juttu, jos tämä flunssaisuus ja alavireisyys ja epäsosiaalisuus tarkottaisi sitä että synnytys on lähellä... huomenna on neuvola joten pitäisiköhän munkin pyytää jotakin kikkakolmosta. ;)

Täällä ei ole neuvolassa puhuttu mitään siitä, että hoidoilla alkaneen raskauden yliaikaisuuteen suhtauduttaisiin jotenkin eri tavalla. Musta tuntuu että täällä ei käynnistellä vaikka viikolla menisi yli, tai kahdella. Pitänee kysyä siitäkin huomenna.

Tilasin Ellokselta sisustuskamaa ja ne tuli tänään... en tykännytkään mistään ja nyt mies saa kantaa kauhean laatikon takaisin postiin ja palautukseen kun pidän vaan yhdet tyynynpäälliset. :LOL:

Jiksu

 
Lainasin lähes tuota HH:n otsikkoa. :)

Juu, eli siis kävin vielä lääkäriä moikkaamassa. Nyt on sitten lääkärikäynnit käyty. Painoa mulle oli nyt viikossa tullut 1kg!! :headwall: Taisi tulla nyt sitten se painonnousu, joka jäi tuossa yhdessä välissä mulle tulematta. Sf-mitta oli kasvanut viikossa 3cm, hurjaa sekin! Nyt siis mitta 34 cm. Silti, tästä huolimatta vauva laskeutunut ja kiinnittynyt. Mulla oli kohdunsuu kiinni, mutta pehmeä. Kohdun kaulaa jäljellä 1,5 cm. Olisin kyllä toivonut että olisi ollut edes hieman auki, mutta hyvä näinkin. Että jotain on tapahtunut. Eihän tässä tosiaan vielä mikään kiirus ole. Hätäinen minä vain juuri nyt.

Täälläkään ei ole puhuttu mitään siitä ettei yliajalle anneta mennä. Mutta kun nyt sitten olen muualta tuota kuullut, että tämä jossain tapana niin koska olen kovin pelokas tuon yliajan suhteen niin ajattelin seuraavalla neuvola käynnillä sitten asian ottaa puheeksi. Josko sitten täälläkin voitaisiin tehdä asialle jotain. Tietysti täytyy toivoa että ihan itsekseen pikkuinen päättää tulla. :heart:

Mutta nyt vielä sitten aion takoa päähäni, että ootellaan ootellaan. Eilen vain jotenkin tuli sellainen olo, että nyt heti pitäisi päästä synnyttämään. Ihan lähes hysteerinen se turhautuminen mikä tuli. Mutta mennään nyt rauhallisesti vaan eteenpäin. :)

Mullakin muuten ollut tuota flunssaista oloa. Mutta en sitten tiedä, onko flunssaa vai ei. Ei se kyllä ole nyt yltynytkään vaan pitelee sellaista pientä kurjaa oloa päällä. Huh huijaa.

Jes, mutta tämmöistä tällä erää.

Nampula
 
Neuvolassa käyty... paino ei ollut kahdessa viikossa noussut yhtään. Täti sanoi että hyvä niin, ei tarvii enää tässä vaiheessa noustakaaan. Hb oli noussut 140!! ei oo ikinä ollut niin hyvä, raudan syönnin saa nyt lopettaa. Sf mitta on 33.
Vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt. Nyt vaan odotellaan milloin pirpana haluaa tulla päivän valoon =) Ens keskiviikolle varattiin neuvola aika ja jos ei siihen mennessä ole syntynyt niin lähettävät Falunin sairaalaan ja tod.näk. käynnistykseen.

Kyselin siitä tärinästä...ei osannut tätikään siihen kunnon vastausta antaa. Epäili että saattaa olla refleksin omaisia liikeitä vauvan nukkuessa. No ei mitää vakavaa kuitenkaan.

HH: kattelin tätä meidän pinon la listaa, me aletaan olemaan seuraavat vuorossa. Huh,huh pikkasen alkaa jänskättää =)

Mai 38+1
 
Ai niin meinas unohtua...onnittelut Nupsulle vauvan kotiutumisesta!

Mitähän posteljooni petshkinille kuuluu, sillähän on tänään laskettuaika?

Kuka toi miina34 on joka on meidän listoilla? Mä en oo mielestäni nähnyt sen kertaakaan kirjoittelevan tänne tai en ainakaan muista nähneeni...
 
Oho Mai ompas sulla hyvät veret, ne laskee vähän kyllä synnytyksen jälkeen. Vai oltas me seuraavana vuorossa :eek: pelottaa kyllä kun on ollut niin kipeitä suppareita öisin. Se synnytys ei oo helppoa!!!!
Toi Mai oli sellanen vastarannan kiiski, mää otin sen kans yhteenkin (doplerista keskusteltiin, väitti että se kuumentaa vauvan eikä ole muutenkaan hyväksi vauvalle) kun oli niin tiukat mielipiteet sillä. Ei se sitten enää kirjoitellu tähän pinoon.... Oli muillakin sen kans ongelmia.
Vähän toi kohdunsuulle tuntemuksia neukkutädin kopelointi, hyvä niin!!! Masokistiko :LOL:
Miten mulla on sellanen tunne että posteljooni ois saanu vauvan mutta varmaksi en mee sanomaan...... muisti rukka :LOL:

HH 38+3
 
Hmmmm... neuvolassa käyty ja mieli taas vähän sekava.

Sf-mitta 36, yläkäyrällä mennään, pissassa vähän proteiinia ja painoa tullut +500 g/vko. Neuvolatäti laittaa lähetteen ä-polille kokoarvioon ja napavirtausten tutkimiseen ja arveli että ilmassa on raskausmyrkytyksen oireita... :( mun ainamatala verenpainekin oli noussut normaali-ihmisten lukemiin...

Miksi neuvolasta tullessa on aina huolestunut olo?

Jiksu 38+0
 
Mulla ei oikeastaan ole koskaan huolestunut olo neukun jälkeen, harmi että Jiksu koet saavasi aina huonoja uutisia sieltä :hug: No pääset varmaankin muutaman päivän sisään lääkäriin niin asiat selviää ja käynnistävät jos raskausmyrkytys tulee päälle.
Täällä ei olossa muutoksia paitsi että nyt niitä kipeitä suppareita ei enää tule ollenkaan. Oon varmaan viimeinen joka keikkuu palstalla......

HH 38+4
 
Heipat täältäkin!

Jiksulle tsempit, toivottavasti ei kuitenkaan olisi raskausmyrkytyksestä kyse! :hug:

HH, minä luulen että minä olen oikeasti se joka täällä viimeisenä sitten keikkuu... :headwall:
On jotenkin sellainen olo, että kyllä se sinäkin pian pääset tosi toimiin. :heart:

Olin tänään siellä kasvohoidossa. Oli kyllä ihanaa. Välillä piti maata, mutta sitten kosmetologi nosti aina tarvittaessa selkänojaa ylöspäin. Lähinnä mulla selkä alkoi vihottelemaan. Pikkuinenkin masussa rauhoittui, johtuiko sitten siitä että itsekin rentouduin kunnolla. Nyt siis täällä hehkeänä kirjoittelen. :D

Amodini, meillähän on periaatteessa niin että miehelläni on tuo oma koira ja minulla nuo kaksi. Tuo mieheni koira oli hänellä jo ennen minun tapaamistani. Sekä sitten minun tuo vanhempi tuli mulle aivan seurustelumme alkutaipaleella. Mutta siis kaikesta huolimatta yhteisiähän nuo ovat. Ainoa missä eron ehkä huomaa, on tilanne jossa koiria koulutetaan tai niiden kanssa kilpaillaan. Mutta siis normaalielämässä yhteisiähän ja yhtä rakkaitahan nuo kaikki ovat. ;)

Hain tänään siskoltani loput vauvan tarvikkeet. Nyt sitten alkaa olemaan koossa kaikki. Vaatteita vielä haetaan veljeltäni, mutta muutoin kaikki kunnossa. Joten nyt saisi alkaa pikkuinen tulemaan. :heart:

Mutta, nyt vispipuuron vatkaukseen! :wave:

Nampula 36+5
 
Hei kaikille ja isot kiitokset tsempityksistä. :hug:

HH: Joo, en tiedä miksi mä aina huolestun neuvolassa. Musta tuntuu että neukkutädillä on aina joku uusi huolestumisen aihe (mun painonnousu, alhainen hb, verenpaineen mataluus/korkeus, sikiön asento, verensokeri...) ja sitten siihen ei kuitenkaan koskaan tule selkoa että MIKSI mistäkin asiasta niin huolestutaan. Ja kaikki on tähän asti ollut ihan ok kuitenkin. Mä itse alan sitten liikaa miettiä asioita ja murehtia että jos kaikki ei olekaan kunnossa. Ehkä tämä murehtiminen johtuu siitä että raskaus on saanut alkunsa hoidoilla ja että luulin jo etten tule koskaan saamaan lapsia. Ehkä siksi reagoin niin herkästi sitten kaikkiin neuvolatädin sanoihin.

Amodini: Ei tämä tosiaan taida mitään flunssanalkua ollakaan, neukkutäti sanoi että saattaa enteillä synnytystä tämä "flunssainen" olo tai sitten sitä raskausmyrkytystä.

Toivon vaan nyt että saisin mahdollisimman pian ajan äippäpolille... mitään hätäähän tässä ei kai enää ole kun maha-asukaskin on jo täysiaikainen niin kaipa ne käynnistävät synnytyksen jos alkaa pre-eklampsiaa pukata.

Anoppi kävi kylässä, meni ihan kivasti. Hänen veikkauksensa oli että viikon päästä meillä on jo vauva, on kuulemma vatsa sen näköinen --- ja koko nainen. :LOL:

Kaikille tasapuolisesti voimia ja tsemppiä ja jaksamista ja hyvää tuulta. :)

Jiksu 38+0

Nyt menen takaisin sohvalle, on tosi väsy kun maha-asukki potki mut jo viideltä aamulla hereille ja muutenkin meni yö levottomasti.
 
Piti tohon koira asiaan vielä ottaa kantaa. Meillä toi villis otettiin myös lapsettomuus ongelmien alkaessa tai siis oltiin yritetty jo 2 v, mies laittoi hanttiin koiraa mutta arvatkaas kun tulin pennun kans kotiin niin mies oli heti myyty!!! =) ja toi koiru oli vielä trimmattu eli oli aivan lelun näkönen. Meillä koira syö oikeastaan vain kotiruokaa ja se on 2 kertaa 4v sisällä pyytänyt yöllä ulos ja silloin on ollut kakkahätä. Se on kyllä kiltti siinä mielessä.
Joku joskus kirjoitteli että rintapumpulla kun pumppaa voi synnytys lähteä käyntiin, en mää mitenkään epätoivoinen ole :headwall: nimittäin pumppasin tisut auki kun ne ei ole viikkoon vuotaneet esimaitoa. Hyvin tuli kellertävää nestettä, pitää nyt joka päivä treenata niin on vauvalla sitten helppo alkaa imemään kun on tavaraa mitä tulla.
Jos Jiksun neukkutätiä jännittää kun on tosiaan hoidoista alkunsa saanut vauva masussa ja on erittäin tarkkana kaikesta eikä käsitä että tuo sulle kauheita paineita kun kaikkea niin tarkoin syynää. Onneksi ollaan jo ihan loppusuoralla....

HH 38+4
 
Huhheijaa!
Kyllä tunteet velloo laidasta laitaan. Vielä synnärissä ollessa itkin ihan pienestäkin asiasta. Yhtenä yönä heräsin ja katsoin vaavia ja aloin hillittömästi itkeä kun olin niin kauhean kiitollinen tuosta pikku nyytistä.
Ei olisi vielä viime vuoden toukokuussa uskonut, että tässä tilanteessa vielä tulevaisuudessa ollaan.
Yleensäkin tuli tyrskittyä ihan pienistäkin asioista.

Neuvolatäti on käynyt täällä kotikäynnillä ja varoitteli, ettei saisi kahvipannua painavampaa nostella, eikä edes nauraa. Mulle iski tietenkin kauhea paniikki, kun olen nauranut makeastikin jonkin verran ja ollut muutenkin aika huolettomana tuon leikkaushaavan suhteen.
Vatsa on vieläkin aika kookas, mutta päivä päivältä huomaan sen pienenevän. Raskausarpia on jonkin verran ja nyt ne oikein korostuvat.

Muuten on mennyt melko hyvin. Vaavi syö ja nukkuu. Vatsavaivat ovat riesana iltaisin. :(
Nuo vatsavaivat ovat inhottavia, kun ei oikein tiedä miten päin vauvaa pitäisi, kun aina vaan kouristelee.

Synnytyskertomuksen kirjoitan tässä joskus tuonne toiseen pinkkaan.

Haalistunut ja vaavi 6 vrk.

P.S. Tsemppiä loppuraskauksiinne! :wave:
 
HH: Meille sanottiin perhevalmennuksessa että todellinen maidontuotanto ei käynnisty ennen kuin istukka on irronnut, joten sitä ei kannata yrittääkään valmiiksi saada pyörimään (tätä asiaa kysyi yksi mies ryhmässä...).

En usko että neuvolatäti olisi hoitojen vuoksi erityisen huolissaan. Koko neuvola-aikana hoitoihin ei ole viitattu sanallakaan, paitsi että se on sanottu ettei tämä poikkea mitenkään luomualkuisesta raskaudesta. Alku on ollut erilainen mutta muuten tämä on ihan normaali raskaus.

Lähden tänään katsomaan ystäväni vauvaa, joka tuli syöksysynnytyksellä maailmaan, puoli tuntia sairaalaanpääsyn jälkeen vauva oli ulkona. Ihana nähdä pieni vauva!! :D

Jiksu 38+1
 
Huomenia täältäkin!
Jiksu aatella miten erilaisia käytäntöjä neuvoloissa, meillä taas kokoajan pidetään siitä kiinni että nämä ivf:llä alkuun saadut raskaudet on nimenomaan erilaisia ja lääkärikin on sitä mieltä että syynätään tarkemmin kaikkea napavirtauksia jne. Onhan näissä käytetty mulla ainakin 3 ekaa kuukautta hormoonejakin.... no olen siitä kiitollinen että meillä näin eikä tarvi miettiä turhia, olenhan päässyt jo monta ylimääräistäkin kertaa vauvaa katsomaan ja toteamaan että kaikki on ok.
Nukuin jo kolmannen yön hyvin ilman suppareita, kyllä toi vauva on päättänyt jäädä tonne mahaan. Onko muilla mahapistoksia? Mulla pistää melkein kokoajan navan yläpuolelle. Neukkutäti sanoi että ois normaalia mutta välillä on kyllä tosi kipeä maha.

Hormonihirviö 38+5
 
Pikaisesti täältäkin ennen kuin Ideapark kutsuu... :D Veljen tytöllä ensi viikolla synttärit ja lahjaa ajattelin käydä ostelemassa. Kauheasti en jaksa siellä surffailla, mutta jos edes lelukaupassa jaksaisin poiketa.

Meilläkään ei neuvolassa ole suhtauduttu mitenkään mielestäni erilailla (tai mistäs minä tiedän ;)) tähän hoidoilla alkuun saatuun raskauteen. Lääkäri kyllä aina jaksaa olla iloinen ja äärimmäisen ystävällinen minua kohtaan. Johtuisikohan sitten siitä että hänen puheillaan asiasta ennen hoitoja kävin ekan kerran. Muutoin kun lääkäri on kovinkin asiallinen ja toisinaan jopa töykeä, mutta minua kohtaa nyt äärimmäisen ystävällinen ja iloinen. Mutta muutoin ei mitään ole syynätty kovinkaan tarkasti.

Nyt täytyy sanoa että väsymys on löytänyt kunnolla tiensä tänne. Yöt menee nukkuessa ja aamuisin ei meinaa itseään ylös saada. Niin ja aina vain väsyttäisi. Toivottavasti tämä enteilisi nyt sitten jotain. Huh huijaa! :)

Nampula 36+6
 
Vaikka eihän tuo yllätys ollut, sukupuoli siis :heart:

Poika syntyi siis 18.2.08 klo 21:39. Synnytys kesti kokonaisuudessaan 4 tuntia ja sujui hienosti. POika on ihana ja terve :heart:

En jaksanut viime viikkolla kirjoitta mitään, kun kivuliaita supistuksia tuli yötä päivää. Maanantaina vihdoin päästin tosisoimin, ja viikot siis hienot 37+5 =)

Taapero on aika hämmentynyt, äidin sydäntä hieman viiltää :'( Mutta hän selviää siitä. Koululaiset on aivan innoissan. Tänän tultin kotiin.

Onnellinen Lampukka ja Poika 3vrk :heart:
 
:heart: PALJON ONNEA Lampukka!!! :heart: :flower: och Kram! :hug:

Kuulostaa siltä, että synnytyksestä jäi postiviinen olo?

Onneksi äidin sylit ovat venyvää sorttia niin pienimmät isommat sisaret tosiaan selviävät.

Kirjoittele enemmän kun kerkeät.
 

Yhteistyössä